Do gmachu Convention Center po raz dziewiąty wpuszczona została horda graczy, którzy przez ostatni tydzień umierali z ciekawości jakie gry zostaną zaprezentowane na targach E3 2003 i jak będą one wyglądały na przygotowanych filmach, rollingdemach i samych demach. Dzisiejszy dzień obfitował w wiele wydarzeń: ogłoszono sporo nowych gier i pomimo, że dzień pod względem materiałów promocyjnych (filmy i screeny) należał do konsol (głównie PlayStation 2) to komputerowcy też mieli sporo atrakcji. Jeśli chodzi o wystawców to największe zamieszanie wokół siebie zrobiła korporacja Atari, która zdominowała dzisiejszy dzień targów. Graczy z pewnością ucieszy fakt, że odbyło się kilka pokazów wczesnych wersji oczekiwanych gier, z Half-Life 2 na czele. Poniżej znajdziecie w miarę chronologiczny zarys tego, co się wydarzyło wczoraj na targach E3 2003!
Otwarcie targów należało do konsoli GBA
Zaraz po oficjalnym otwarciu targów nastąpił wysyp screenów z najnowszych gier przeznaczonych na konsolę Gameboy Advance. Wszystko zaczęło się od firmy TDK Mediactive, które najpierw ogłosiła prace nad dwoma tytułami – grę akcji Shrek: Reekin’ Havoc, oraz przygodówkę na podstawie filmu o tym samym tytule Pirates of the Caribbean. Chwilę później ujawniono kolejne tytuły, które oprócz na GBA są też przeznaczone na konsole nowej generacji. Pierwszy to Haunted Mansion, gra akcji na podstawie disneyowskiego filmu, drugi natomiast to wyścigi Chevroletów z lat pięćdziesiątych – Corvette (tytuł roboczy). Inne firmy bardzo szybko poszły w ślady TDK w wyniku czego w przeciągu pierwszej godziny targów ujawnione prace nad kolejnymi grami na tę konsolę: Dragon Ball Z: Legacy of Goku II, puzzle Space Channel 5, zręcznościówkę Sega Arcade, Starsky & Hutch, rajdówkę Top Gear Rally, dwie zręcznościówki z Woodym Woodpeckerem, oraz disneyowskiego Alladina.
Matrix Online nadal za firewallem
Pierwsze i dosyć ogólne wiadomości na temat Matrix Online pojawiły się dobry rok temu. Dzisiaj producent gry, firma Monolith, wraz ze swoim wydawcą – Ubi Soft, ujawniły podczas targów więcej szczegółów na temat tej oczekiwanej gry wieloosobowej. Wiadomo, że akcja gry osadzona będzie wyłącznie w Matrixie i pozwoli milionom graczy wziąć udział w typowych dla filmów przygodach – ale jakich konkretnie? Tego jeszcze nie ujawniono. Być może jakieś dodatkowe informacje zostaną ujawnione jutro lub pojutrze, póki co wiadomo, że beta testy MO zaczną się jeszcze w tym roku, zaś sama gra zostanie wydana w 2004. Więcej na temat Matrix Online pisaliśmy w newsie, który dostępny jest pod tym adresem.
|
|
Nowości w America’s Army
U.S. Army śladem Ubi Soft odkryła garść nowości, jakie czekają jej wieloosobową grę internetową. Przede wszystkim na stoisku firmy ujawniono, że trwają prace nad dodatkiem do America’s Army, który wprowadzi do zabawy elementy RPG. Oprócz tego wprowadzone zostaną trzy nowe profesje żołnierzy: Special Forces, Stryker Combat Brigade, oraz Combat Medic. Wprowadzona zostanie także opcja kariery, dzięki której żołnierze medycy będą mogli awansować i zostać przydzieleni do oddziałów specjalnych. Dla każdej z nowych profesji przygotowano misje treningowe i kampanię pełną zróżnicowanych przygód. U.S. Army ogłosiła na E3, że dodatek zostanie wydany jeszcze w tym roku. Dodatkowo poinformowała także, że trwają prace nad wersjami America’s Army na inne systemy operacyjne. Już w wakacje ma się ukazać wersja na Linuxa.
Kolejny tytuł ze świata Magic: The Gathering
Tak jak przypuszczano Atari nie odkryła wszystkich swoich nowości podczas dnia zero. W pierwszej godzinie E3 2003 ogłosiła ona na swoim stoisku, że trwają prace nad nową grą ze świata karcianki Magic: The Gathering. Nosząca podtytuł Battlegrounds gra będzie osadzona w pełnym trójwymiarze, zaś walki toczone będą w czasie rzeczywistym. Według wczesnych zapowiedzi przed graczem czekać będzie 6 rozdziałów przygód, podczas których wykona on 15 misji. Gra ma zostać wydana w wersji na PC i Xboxa, przy czym ta druga będzie obsługiwała Xbox Live. Więcej informacji na temat Battlegrounds ma zostać ujawnionych (łącznie z oficjalną stroną www) jeszcze podczas tegorocznych targów. Póki co wiadomo na pewno, że gra ukaże się jesienią tego roku.
Magic: The Gathering Battlegrounds
Secret Level • Atari
kategoria: strategiczne • cRPG
światowa data wydania: 2003
Nawet jeśli nie każdy miał okazję zagrać w „Magic the Gathering”, trudno znaleźć człowieka, który by o niej nie słyszał. Ta popularna na całym świecie gra, która dostarcza rozrywki milionom graczy na całym świecie, powstała w 1993 roku, w wyobraźni uznanego projektanta gier Richarda Garfielda, a opublikowana została przez zasłużonych dla gatunku Wizards of the Coast. Od tego czasu wiele było mniej lub bardziej udanych prób przeniesienia jej na monitory komputerów, lecz każda z nich oferowała jedynie odmienne środowisko dla rozgrywania tych samych karcianych batalii. „Magic the Gathering: Battlegrounds” podejmuje próbę stworzenia nowej jakości na bazie oryginalnych zasad uznanej karcianki. Podobnie jak to ma miejsce w oryginalnej grze, każdy z przystępujących do rozgrywki graczy posiada 20 punktów życia, zasób poznanych czarów, uroków i zdobytych artefaktów. Sama jednak walka toczy się na wirtualnej szachownicy, na której poza przywoływanymi siłą magii potworami pojawiają się również sami gracze-czarodzieje stanowiąc ostateczny cel każdego ataku. Mogą się oni po niej poruszać i zbierać kryształy many dające siłę do rzucania zaklęć. Samych zaklęć gracze dostają do dyspozycji 70, z czego połowa to czary przywołujące potwory, reszta zaś stanowi efekty i uroki.
Rozgrywka w „Battlegrouds” cechuje się szybką akcją oraz skrzy się bogactwem efektów specjalnych. Przywoływane monstra oraz rzucane czary zobrazowane za pomocą engine’u UT 2003 wywierają duże wrażenie i oferują doświadczenia dalece odbiegające od tradycyjnego spokoju towarzyszącego karcianym zmaganiom. Niemniej jednak same zasady gry pozostają te same. Przywoływane monstra, wsparte zaklęciami i urokami zwiększającymi ich siłę, ruszają do ataku na armię przeciwnika i pokonują ją, by ostateczny cios zadać wrogiemu czarodziejowi. Ten z graczy, który jako pierwszy zdoła zmniejszyć ilość punktów przeciwnika od 20 do 0, wygrywa.
Gra posiada dwa tryby – Versus oraz Quest. Pierwszy z nich to klasyczna potyczka (skirmish) pozwalająca rozegrać partię z drugim graczem lub z komputerem. Quest zaś stanowi formę gry fabularnej, w której gracz zdobywa stopniowo doświadczenie wykonując kolejne misje (jest ich ponad 70) zgrupowane w sześciu rozdziałach. Wraz ze wzrostem jego umiejętności, nowe zaklęcia i nowe monstra stają się dla niego dostępne, a bieg fabuły pozwala mu zdobywać nowe artefakty. Rozwój postaci w połączeniu z możliwością określenia jej wyglądu (ubiór, twarz etc.) pozwala graczom na dużą integrację z ich wirtualną reprezentacją.
|
»
|