Doom III - Czy id Software zdąży przed gwiazdką?
Łosiu
Ileż to już razy czytaliśmy wypowiedzi twórców trzeciego
Dooma, o tym jaki on to będzie wspaniały, ile razy te same zachwyty
padały z ust zachodnich redaktorów, którzy mieli kontakt z grą oraz
z ust graczy, którym udało się zdobyć wersję alfa. Nie ma wątpliwości,
iż Doom III będzie dużym hitem, pozostaje tylko pytanie. Kiedy to
nastąpi? Do tej pory oficjalne i nieoficjalne źródła wskazywały
na trzeci kwartał tego roku, jednakże najnowszy wywiad z twórcami
zamieszczony na serwisie GameSpot troszkę rozwiewa nasze nadzieje
na szybką premierę owego tytułu.
Otóż główny projektant id Software, Tim Willits, na
pytanie redaktora serwisu dotyczące terminu premiery odpowiedział,
iż (cytuję) „cały czas mamy nadzieję, że ukończymy grę przed
końcem tego roku”, co, patrząc realistycznie, należy rozumieć,
że w najlepszym przypadku zagramy w Dooma III na gwiazdkę, a znając
obecnie panującą modę „termin premiery przesunięty”, to początek
roku 2004 wydaje się być bardziej prawdopodobnym terminem.
Colin McRae Rally 04 - Codemasters potwierdza kolejną część serii
Fajek
Posiadacze komputerów klasy PC nie mieli jeszcze okazji
zagrać w trzecią część gry Colin McRae Rally, tymczasem firma Codemasters,
twórca serii CMR potwierdził, że czwarta odsłona tej najbardziej
znanej gry rajdowej jest w produkcji i nosi tytuł Colin McRae Rally
04.
Według informacji podanych przez producenta CMR 04 pojawi
się na konsole Playstation 2, Xbox oraz na PC już w listopadzie
tego roku.
CMR 04 posiada unowocześniony silnik graficzny, który
umożliwi podniesienie poziomu detali na trasach, po których przyjdzie
nam się ścigać. Twórcy zapowiadają implementacje rozbudowanego trybu
dla wielu graczy, możliwość współuczestniczenia graczy w turniejach
z podziałem na klasy np. dla samochodów z napędem na jedną lub dwie
osie.
|
|
Do współtworzenia zaawansowanej „fizyki samochodu” oraz
jego zachowania się na trasie zaangażowana wielu specjalistów z
dziedziny rajdów samochodowych, licząc, iż nawet gracze należący
do tzw. grupy „hardcore players” zostaną zaskoczeni nową jakością.
Niestety informacje nt. CMR 04 są dość ograniczone,
jednak jak powiedział szef projektu, niejaki pan Richard Darling,
gra zostanie zademonstrowana szerszej publiczności na zbliżających
się targach E3, które za kilkanaście dni rozpoczynają się w Los
Angeles. Czekamy z niecierpliwościa…
Need for Speed: Underground - powiew świeżości w serii NFS
Fajek
Need for Speed: Hot Pursuit 2, czyli ostatnia z odsłon
sławnego NFS’a nie zachwyciła zwolenników tej serii. O ile wersja
na konsolę PS2 była całkiem dobra, o tyle wersja na PC, Xbox’a i
GC budziła mieszane uczucia. Wydawać by się mogło, że EA zrezygnuje
z kontynuowania tej serii... nic bardziej mylnego. Przecież nie
pozbywa się kury, znoszącej złote jajka... przywitajcie więc Need
for Speed: Underground!
NFS: Underground umożliwi graczom wzięcie udziału w
unikalnych wyścigach, które z legalnością nie mają wiele wspólnego.
Motywem przewodnim tych wyścigów są niemałe kwoty pieniężne, jakie
możemy zdobyć (o ile jesteśmy dobrzy „w te klocki”) i potem przeznaczyć
na zakup poszczególnych części do naszego pojazdu, tak aby móc ścigać
się na najwyższym szczeblu.
W grze znajdzie się 20 licencjonowanych wozów pochodzących
od różnych firm, jak na przykład: Mitsubishi Motors, Subaru®, Toyota(TM),
itd.
|
|
Jednak cały urok NFS: Underground będzie leżał w ogromnej
liczbie części przeznaczonych do pojazdów, którymi dane nam będzie
się ścigać. Co ciekawe, na części oraz „dodatkowe wyposażenie” również
została wykupiona licencja, dzięki czemu w grze znajdą się takie
firmy jak: AEM Inc., Audiobahn®, Bilstein®, Dazz Motorsport, DC
Sports, Eibach®, Enkei, GReddy Performance Products Inc., HKS®,
Holley®, Injen(TM), Jackson Racing, MOMO, Neuspeed®, Nitrous Express
Inc., O.Z. s.P.a., PIAA, Skunk2 Racing, Sparco®, StreetGlow®, and
Turbonetics Inc.
W chwili obecnej NFS: Underground powstaje na konsole
Playstation 2, Xbox, GameCube oraz GameBoy Advance. Jednak z dużym
prawdopodobieństwem można stwierdzić, że gra trafi również na platformę
PC, tak jak to miało miejsce w przypadku NFS: Hot Pursuit 2, który
również początkowo został zapowiedziany jedynie na konsole a w rezultacie
doczekał się również wersji PC.
NFS: Underground powinien trafić na rynek na początku
przyszłego roku – tak przynajmniej twierdzi producent gry, firma
EA Black Box (ci sami, którzy stworzyli NFS: Hot Pursuit 2 w wersji
na PS2).
Ultima X = engine Unreal Warfare
+ rozgrywka online?
eLKaeR
Niebawem miną 23 lata od momentu rynkowego debiutu pierwszej
części kultowego cyklu wirtualnych gier fabularnych pt. Ultima,
a tymczasem w Internecie pojawiają się nieoficjalne informacje,
dotyczące następnej odsłony owej sagi.
Rzeczona pozycja miałaby nosić symbol X, reprezentować
gatunek MMOcRPG i funkcjonować w oparciu o trójwymiarowy graficzny
„silnik” Unreal Warfare, zastosowany dotychczas m.in. w Tom Clancy’s
Splinter Cell i Unreal II: The Awakening. Ponoć połączone sztaby
firm Origin Systems i Electronic Arts prowadzą prace developerskie
już od blisko dwunastu miesięcy.
Być może powyższe rewelacje zostaną potwierdzone za
dziesięć dni podczas targów Electronic Entertainment Expo w Los
Angeles.
|