GRY 03/2003  News Net « 14 »  

Doom III - Czy id Software zdąży przed gwiazdką?

Łosiu

Ileż to już razy czytaliśmy wypowiedzi twórców trzeciego Dooma, o tym jaki on to będzie wspaniały, ile razy te same zachwyty padały z ust zachodnich redaktorów, którzy mieli kontakt z grą oraz z ust graczy, którym udało się zdobyć wersję alfa. Nie ma wątpliwości, iż Doom III będzie dużym hitem, pozostaje tylko pytanie. Kiedy to nastąpi? Do tej pory oficjalne i nieoficjalne źródła wskazywały na trzeci kwartał tego roku, jednakże najnowszy wywiad z twórcami zamieszczony na serwisie GameSpot troszkę rozwiewa nasze nadzieje na szybką premierę owego tytułu.

Otóż główny projektant id Software, Tim Willits, na pytanie redaktora serwisu dotyczące terminu premiery odpowiedział, iż (cytuję) „cały czas mamy nadzieję, że ukończymy grę przed końcem tego roku”, co, patrząc realistycznie, należy rozumieć, że w najlepszym przypadku zagramy w Dooma III na gwiazdkę, a znając obecnie panującą modę „termin premiery przesunięty”, to początek roku 2004 wydaje się być bardziej prawdopodobnym terminem.

 


Colin McRae Rally 04 - Codemasters potwierdza kolejną część serii

Fajek

Posiadacze komputerów klasy PC nie mieli jeszcze okazji zagrać w trzecią część gry Colin McRae Rally, tymczasem firma Codemasters, twórca serii CMR potwierdził, że czwarta odsłona tej najbardziej znanej gry rajdowej jest w produkcji i nosi tytuł Colin McRae Rally 04.

Według informacji podanych przez producenta CMR 04 pojawi się na konsole Playstation 2, Xbox oraz na PC już w listopadzie tego roku.

CMR 04 posiada unowocześniony silnik graficzny, który umożliwi podniesienie poziomu detali na trasach, po których przyjdzie nam się ścigać. Twórcy zapowiadają implementacje rozbudowanego trybu dla wielu graczy, możliwość współuczestniczenia graczy w turniejach z podziałem na klasy np. dla samochodów z napędem na jedną lub dwie osie.

Do współtworzenia zaawansowanej „fizyki samochodu” oraz jego zachowania się na trasie zaangażowana wielu specjalistów z dziedziny rajdów samochodowych, licząc, iż nawet gracze należący do tzw. grupy „hardcore players” zostaną zaskoczeni nową jakością.

Niestety informacje nt. CMR 04 są dość ograniczone, jednak jak powiedział szef projektu, niejaki pan Richard Darling, gra zostanie zademonstrowana szerszej publiczności na zbliżających się targach E3, które za kilkanaście dni rozpoczynają się w Los Angeles. Czekamy z niecierpliwościa…

 


Need for Speed: Underground - powiew świeżości w serii NFS

Fajek

Need for Speed: Hot Pursuit 2, czyli ostatnia z odsłon sławnego NFS’a nie zachwyciła zwolenników tej serii. O ile wersja na konsolę PS2 była całkiem dobra, o tyle wersja na PC, Xbox’a i GC budziła mieszane uczucia. Wydawać by się mogło, że EA zrezygnuje z kontynuowania tej serii... nic bardziej mylnego. Przecież nie pozbywa się kury, znoszącej złote jajka... przywitajcie więc Need for Speed: Underground!

NFS: Underground umożliwi graczom wzięcie udziału w unikalnych wyścigach, które z legalnością nie mają wiele wspólnego. Motywem przewodnim tych wyścigów są niemałe kwoty pieniężne, jakie możemy zdobyć (o ile jesteśmy dobrzy „w te klocki”) i potem przeznaczyć na zakup poszczególnych części do naszego pojazdu, tak aby móc ścigać się na najwyższym szczeblu.

W grze znajdzie się 20 licencjonowanych wozów pochodzących od różnych firm, jak na przykład: Mitsubishi Motors, Subaru®, Toyota(TM), itd.

Jednak cały urok NFS: Underground będzie leżał w ogromnej liczbie części przeznaczonych do pojazdów, którymi dane nam będzie się ścigać. Co ciekawe, na części oraz „dodatkowe wyposażenie” również została wykupiona licencja, dzięki czemu w grze znajdą się takie firmy jak: AEM Inc., Audiobahn®, Bilstein®, Dazz Motorsport, DC Sports, Eibach®, Enkei, GReddy Performance Products Inc., HKS®, Holley®, Injen(TM), Jackson Racing, MOMO, Neuspeed®, Nitrous Express Inc., O.Z. s.P.a., PIAA, Skunk2 Racing, Sparco®, StreetGlow®, and Turbonetics Inc.

W chwili obecnej NFS: Underground powstaje na konsole Playstation 2, Xbox, GameCube oraz GameBoy Advance. Jednak z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że gra trafi również na platformę PC, tak jak to miało miejsce w przypadku NFS: Hot Pursuit 2, który również początkowo został zapowiedziany jedynie na konsole a w rezultacie doczekał się również wersji PC.

NFS: Underground powinien trafić na rynek na początku przyszłego roku – tak przynajmniej twierdzi producent gry, firma EA Black Box (ci sami, którzy stworzyli NFS: Hot Pursuit 2 w wersji na PS2).

 

Ultima X = engine Unreal Warfare + rozgrywka online?

eLKaeR

Niebawem miną 23 lata od momentu rynkowego debiutu pierwszej części kultowego cyklu wirtualnych gier fabularnych pt. Ultima, a tymczasem w Internecie pojawiają się nieoficjalne informacje, dotyczące następnej odsłony owej sagi.

Rzeczona pozycja miałaby nosić symbol X, reprezentować gatunek MMOcRPG i funkcjonować w oparciu o trójwymiarowy graficzny „silnik” Unreal Warfare, zastosowany dotychczas m.in. w Tom Clancy’s Splinter Cell i Unreal II: The Awakening. Ponoć połączone sztaby firm Origin Systems i Electronic Arts prowadzą prace developerskie już od blisko dwunastu miesięcy.

Być może powyższe rewelacje zostaną potwierdzone za dziesięć dni podczas targów Electronic Entertainment Expo w Los Angeles.

Index GRY 03/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 14 »