GRY 02/2003  News Net « 34 »  

P. Diddy / Puff Daddy wkracza na rynek gier wirtualnych

eLKaeR

Jeden z najbardziej znanych wykonawców i producentów muzyki rap, 33-letni Sean „P. Diddy” Combs (znany również pod pseudonimem „Puff Daddy”), zamierza firmować swoim nazwiskiem, powstającą właśnie, wirtualną grę ekonomiczną.

Rzeczona pozycja traktować będzie o zarządzaniu konsorcjum rozrywkowym i w pewnym sensie odzwierciedlać karierę biznesową swojego afro-amerykańskiego patrona. Developerem programu jest, należące do wspomnianego artysty, studio Blue Flame Marketing and Advertising.

Oficjalne źródła donoszą, iż oprócz nigdzie nie publikowanych dotąd utworów, omawiany produkt zawierać ma inne formy obecności sławnego rapera.

 

Jak wydajny jest Athlon 64?

Fajek

Coraz większymi krokami zbliża się premiera procesora AMD Athlon 64, drugiego 64-bitowego układu ze stajni AMD. Przypomnę, że wczoraj miała miejsce premiera procesora AMD Opteron, czyli wersji serwerowej 64-bitowego układu.

Znany „sprzętowy” serwis Xbit Labs miał okazję dokładnie przetestować jeden z modeli Athlona 64 oznaczonego indeksem 2800+. Procesor ten w zestawieniu z klasycznymi Athlonami XP oraz najnowszymi Pentium 4 produkcji Intela radzi sobie zadziwiająco dobrze – warto wspomnieć, że pomimo indeksu 2800+ jest on taktowany zegarem jedynie 1.6GHz. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do obszernego testu jaki przeprowadzili redaktorzy wyżej wspomnianego serwisu – materiał znajdziecie pod tym adresem.

CM4 - raport specjalny dla Czytelników GRY-OnLine

speed

Polscy maniacy Championship Manager’a z utęsknieniem wyczekują krajowej premiery najnowszej mutacji menadżera, z czwórką w tytule. Tylko dla Czytelników Gry-OnLine - raport specjalny w całości poświęcony CM4!


Najświeższe doniesienia z pola bitwy:


Bez dźwięku też można grać

Jednym z aspektów gry, który wywołuje najwięcej krytyki wśród graczy jest dźwięk. Pomimo przedpremierowych zapowiedzi, wciąż podczas gry na nasze receptory dźwięku najlepiej działa.. WinAmp, odtwarzacz muzyki czy choćby ptaszki ćwierkające za oknem. Widać to także w różnych recenzjach CM4, gdzie właśnie oprawa audio otrzymuje najniższe noty. Twórcy CM4 są tego wszystkiego świadomi, lecz najzwyczajniej w świecie nie mają czasu zająć się tym problemem, gdyż po prostu inne sprawy w tej chwili mają większy priorytet. Trudno stwierdzić, kiedy będziemy mogli spokojnie zrezygnować w czasie gry z WinAmpów, itp. Cieszy natomiast fakt, iż twórcy nie starają się nam wmówić, że dźwięk w CeeMie jest wspaniały, czy przynajmniej dobry.


Włochy, Francja, Niemcy - radujcie się!

„Foreign Versions release update” (data wydania zagranicznych wersji gry) – dumnie informuje oficjalna strona Championship’a. SI Games poszerza rynek CM4, ale niestety na razie tylko o trzy kraje. Już 18 kwietnia będzie dane zagrać Włochom w ich ojczystym języku, a tydzień później nowy CeeM zawita do Francji oraz Niemiec. CM4 wydany w tych krajach będzie oparty o wersję 4.0.4 (EP2).


Samowystarczalny CeeM?

Czy SI posunie się aż tak daleko naprzód, żeby wprowadzić taką innowację, którą posiada spora ilość programów, np. Norton Utilities? Chodzi mianowicie o auto uaktualnianie, czyli automatyczne ściąganie patchów (i innych dodatków) z serwera SI Games. Jest tylko jeden problem - SI znane jest z tego, że się często „zawiesza” przy przepełnieniu serwerów – musiały by być wprowadzone stałe mirrory, co równoznaczne jest z dodatkowymi, sporymi wydatkami. Marc Duffy przyznał, że jest to jeden z elementów, który chcą wprowadzić do przyszłej wersji gry.

 

Wujek Vaughan zawsze pomoże

Finalna wersja oficjalnego poradnika do CM4 autorstwa Marca Vaughana gotowa! Bardzo szczegółowy i wysokiej jakości tekst, pomoże z pewnością nie jednemu żółtodziobowi. Plik spakowany jest Zipem, zajmuje zaledwie 52,5 kb. Z pewnością powinien go mieć na komputerze każdy gracz CM4. Do zassania stąd.


Powrót do korzeni

Od początku jasne było, że w CM4 zabraknie kilku istotnych opcji, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić w CM3. O niektórych funkcjach twórcy gry po prostu zapomnieli, a inne zbagatelizowali, celowo nie umieszczając ich w grze. Teraz w pośpiechu muszą częściowo naprawiać swoje błędy. I tak oto, w EP3 możemy spodziewać się powrotu stawiania ultimatum zarządowi (np. jeżeli nie chce on pomimo naszej prośby zainwestować w młodzież lub rozbudowę stadionu), opcji "Interested player’’ (podczas ustawiania filtrów pomocnych w poszukiwaniu graczy), bądź co ważne - będziemy mieli ponownie możliwość włączania i wyłączania opcji "mgła wojny" (ukrywania atrybutów mniej znanych piłkarzy). Te opcje na pewno zobaczymy w najnowszej łatce, a możliwe, że twórcy gry nie ograniczą się tylko do nich.

Więcej informacji znajdziecie na nieoficjalnym polskim serwisie, w 100% poświęconym Championship Manager’owi - www.cmrev.com.



Kontynuacje Splinter Cell i Ghost Recon w produkcji?!

eLKaeR

W ostatnim raporcie finansowym korporacji Ubi Soft Entertainment oprócz kilkunastu stron, wypełnionych po brzegi danymi liczbowymi, znalazły się również ogólnikowe informacje, dotyczące kolejnych pozycji wydawniczych owego koncernu.

Spośród przedstawionych gier uwagę zwracają przede wszystkim nowe produkty, firmowane nazwiskiem Toma Clancy’ego, czyli Splinter Cell: Shadow Strike i Ghost Recon 2. Ponadto na liście zapowiedzi pojawiły się m.in. następujące tytuły:

  • Batman 2
  • Charlie’s Angels
  • Crouching Tiger Hidden Dragon
  • Loose Cannon
  • Prince of Persia: The Sands of Time
  • The Settlers V
  • Uru: Ages Beyond Myst
Index GRY 02/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 34 »