GRY 01/2003  News Net « 33 »  

Podejrzane sterowniki – FutureMark nie dowierza nVidii

Fajek

W momencie pojawienia się w Internecie kolejnej wersji znanego benchmarka 3Dmark oznaczonego cyframi 03 rozgorzała dość zażarta dyskusja na temat jego przydatności w testowaniu wydajności systemów komputerowych.

W zasadzie najwięcej pretensji zgłaszała firma nVidia, gdyż to właśnie jej najnowszy układ (GeForce FX) wypadł nadspodziewanie słabo w porównaniu z układami konkurencji (Radeon 9700). Jednak niedawno nVidia wydała serię sterowników (42.67, 42.68, 42.69), które dały kartom z GeForce FX na pokładzie praktycznie 100% przyrost wydajności. Fakt ten bardzo zaniepokoił panów z FutureMark, którzy zastanawiając się, czy sterowniki te nie zostały specjalnie „przygotowane” do uzyskania wyższych wyników w 3Dmark’u, zablokowali możliwość ich użycia w 3Dmark03, gdyż nie byli w stanie sprawdzić, czy taki proceder ze strony nVidii nie miał miejsca.

Chodzi o to, że „konstrukcja” sterowników nie pozwala na sprawdzenie, czy aby karta nie generuje obrazu w jakiś specyficzny sposób, umożliwiający uzyskanie tak ogromnego przyrostu wydajności. Chcący wyjaśnić całe zamieszanie znany serwis The Inquirer zwrócił się z konkretnym pytaniem do nVidii, pytając ją, czy karta obsługiwana przez wyżej wymienione sterowniki nie generuje obrazu o 64-bitowej precyzji (zamiast 96-bitowej, wymaganej w przypadku certyfikatu Windows Hardware Quality Licence - WHQL), na co firma nVidia zareagowała dość specyficznie – zrywając wszelkie kontakty z serwisem The Inquirer.

NVidia utrzymuje, że jej sterowniki oczywiście spełniają wymagania stawiane przez WHQL i DirectX 9, mało tego, GeForce FX generuje obraz ze 128-bitową precyzją.

Jako że FutureMark nie jest w stanie sprawdzić tego, co twierdzi nVidia, producenci 3DMark03 zdecydowali, iż przyszłe programy testujące (nowa wersja 3Dmark03?) będą działały jedynie ze sterownikami z certyfikatem WHQL. Postanowili jednocześnie poprowadzić w sprawie „podejrzanych” sterowników swoje małe śledztwo.

 

 

Baldur's Gate: Dark Alliance II w przygotowaniu

ComCo

Wirtualny świat "Wrót Baldura" ciągle jest rozszerzany o nowe miejsca, lokacje, przeciwników oraz przygody, które czekają na wszystkich śmiałków – tym razem firma Interplay Entertainment poinformowała o pracach nad sequelem gry Baldur's Gate: Dark Alliance. Pełna wersja tego tytułu przygotowywana jest przez studio Black Isle, a według pierwszych zapowiedzi ukaże się jeszcze pod koniec tego roku na konsole: PlayStation 2 oraz Xbox.

 

Rzeczona produkcja ma stanowić ciekawe połączenie gry akcji z elementami produkcji role-playing. Zasady i mechanika rozgrywki zostaną zaczerpnięte z trzeciej edycji Dungeons & Dragons, zaś w chwili obecnej autorzy chwalą się:

  • 40 rozbudowanymi poziomami, które zostaną rozdzielone na 4 akty;
  • 5 nowymi rodzajami bohaterów - każdy z własnymi umiejętnościami i cechami odróżniającymi od pozostałych;
  • szczegółowym światem gry, gdzie nasi przeciwnicy czy zaklęcia nabiorą nowego blasku, a ich wykonanie ma przypaść do gustu fanom cRPG;
  • ukrytymi obszarami oraz postaciami;
  • setkami przedmiotów, które będzie można znaleźć, zmodyfikować i używać;
  • ciekawą fabułą, mającą zapewnić nam dobrą zabawę oraz długie godziny spędzone przy konsoli;
  • trybem „cooperative” dla dwóch graczy na jednym ekranie;
  • możliwością tworzenia własnych, magicznych artefaktów;
  • i wieloma innymi cechami.

Baldur's Gate: Dark Alliance II zostanie wydany na całym świecie przez firmę Vivendi Universal Games. http://bgda2.blackisle.com/

 

Nagrody Darwina 2002

Solnica

Znamy już laureatów Oskarów, a tymczasem pierwszego kwietnia poznamy zdobywców innego, może nawet pod pewnymi względami ciekawszego trofeum - Nagrody Darwina. Przyznaje się je osobom, które w najbardziej idiotyczny sposób same usunęły się z tego świata, chociaż wcale tego nie planowały. Zwycięzcy wyłonieni zostaną w drodze głosowania, w którym może wziąć udział każdy, kto tylko posiada dostęp do Internetu.

Poniżej krótkie opisy pięciu „przypadków”, które obecnie prowadzą w rankingu a tym samym mają największe szanse na zwycięstwo:

1. Kierowca z Kansas, któremu zepsuł się samochód nieopodal torów kolejowych. Dzwoniąc po pomoc drogową stanął na torach i jedną ręką dociskał komórkę do głowy, a drugą próbował zatkać wolne ucho, aby w ten sposób stłumić hałas ... nadjeżdżającego pociągu.

2. Złodziej samochodu, który uciekając ze skradzionego pojazdu próbował ostrzeliwać goniących go policjantów. Trzy razy udało mu się oddać strzał ponad ramieniem do tyłu, jednak za czwartym razem trafił... we własną głowę.

3. Pewien Chorwat próbujący wydobyć ładunek wybuchowy z posiadanego granatu - zamierzał wykorzystać pozyskany w ten sposób materiał do zrobienia sztucznych ogni. Postanowił, iż granat otworzy przy użyciu... piły łańcuchowej.

4. Dwójka amatorów mocnych wrażeń, którzy postanowili zjechać na linach z pewnego wysokiego mostu kolejowego położonego w stanie Iowa. Niestety ich przygoda skończyła się gdy nadjechał pociąg - okazało się iż liny po których zamierzali się oni spuścić na dół przywiązali do bardzo solidnej, jak im się zapewne wydawało, konstrukcji, którą były ... szyny kolejowe.

5. Kilku przyjaciół z Pensylwanii postanowiło poćwiczyć swoje umiejętności strzeleckie. Nie strzelali oni jednak do butelek lub innych tego typu celów, lecz do izolatorów na słupach elektrycznych. W pewnym momencie przewód pozbawiony punktów podparcia spadł na ziemię. Aby zapobiec pożarowi, jeden z uczestników zabawy postanowił, i tak też uczynił, złapać znajdujący się pod wysokim napięciem kabel... w rękę.

Śmiać się, czy płakać? Sam już nie wiem. Jeżeli jednak interesują was pozostałe przypadki lub też macie ochotę oddać swój głos na któregoś z kandydatów do nagrody, to zapraszam tutaj.

 

Nie do wiary... Czyżby „The Longest Journey 3” ?

Void

Oj, coś rozpędzili nam się panowie z firmy Funcom. Najpierw zapierali się, że „The Longest Journey” pod żadnym pozorem kontynuowana nie będzie, gdyż nie widzą takiej potrzeby. Później, zmuszeni jednak do pracy nad drugą częścią tej znakomitej przygodówki, nie spieszyli się z podaniem w miarę rozsądnego terminu, w jakim są w stanie skończyć swoje twórcze działania. A teraz proszę...

Jednym z najważniejszych ludzi w tej norweskiej firmie jest niejaki Ragnar Törnquist, postać znana i uznana w światku twórców gier komputerowych. I kiedy on powie, że jest możliwe powstanie jakiejś gry, to pozostali pracownicy Funcom zaczynają zakasywać rękawy, szykować klawiatury, ostrzyć ołówki...

Dlatego też jego krótkie stwierdzenie w prowadzonym na Sieci prywatnym dzienniku, że pracują aktualnie nad dwiema grami z serii TLJ, spowodowało przyspieszone bicie serca u wszystkich miłośników dobrych gier przygodowych na całym świecie. Oznacza to ni mniej ni więcej, że są ogromne szanse na powstanie części trzeciej „Najdłuższej podróży”.

Co prawda nie należy spodziewać się jej zbyt szybko, gdyż wydanie części drugiej zaplanowano dopiero na rok 2005, jednakże już sam fakt, iż ten pomysł jest rozpatrywany przez włodarzy firmy, dobrze rokuje na przyszłość.

 

 

FTP SMS i FTP MayClub, plus kolejne dwie usługi w przygotowaniu.

Soulcatcher

Zakończyliśmy modernizację serwerów do pobierania plików odpowiedzialnych za udostępnianie pasma w usługach FTP MayClub i FTP SMS. Najłatwiej dla czytelników zauważalną zmianą jest możliwość pobierania plików przy pomocy programów do wspomagania downloadu, takich jak FlashGet czy GetRight, stosujących wielosesyjność. Chciałbym podziękować bardzo wszystkim czytelnikom którzy w ostatnich dniach pomagali nam odpowiednio skonfigurować serwery i usunąć wszystkie niedogodności. Znieśliśmy również wszystkie blokady ograniczające prędkość transferu na tych serwerach.

Obecnie obydwa serwery obsługują do pięciu sesji z jednego loginu lub SMSa.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym i zalogowanym czytelnikiem GRY-OnLine będziesz mógł bez problemu przez siedem dni skorzystać z linka do pliku (SMS).

W wypadku SMSów, jeżeli wystąpi problem, a nie byłeś zalogowany (nie mogliśmy cię zidentyfikować), obecnie wystarczy, że wpiszesz przy odpowiednim pliku jeszcze raz swój kod SMS i możesz rozpocząć pobieranie pliku ponownie.

Usunęliśmy problem, który występował z plikami zawierającymi w nazwie znak „&”.

Zmieniliśmy sposób rozpoznawania czytelnika przy usłudze SMS.

Obecnie również osoby pobierające uaktualnienia do EG2003 i posiadające Błękitny Abonament MC mogą korzystać z wielu sesji.

Uwagi i reklamacje proszę kierować: w wypadku SMSów na adres email podany na końcowej stronie z linkiem do pliku, podając w emailu kod, który dostaliście na SMS. W wypadku MayClub proszę pisać na emaile kontaktowe MC.

W chwili obecnej na serwer SMS FTP i MayClub FTP jest przydzielone 10Mbitów, czyli realny transfer około 800KB/s. Pamiętajcie jednak, iż wasze łącza mogą być zapchane nie po naszej stronie, lecz po waszej. Dlatego jeżeli macie problemy z transferem, spróbujcie w godzinach mniejszego tłoku w Internecie.

Index GRY 01/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 33 »