Podejrzane sterowniki – FutureMark
nie dowierza nVidii
Fajek
W momencie pojawienia się w Internecie kolejnej
wersji znanego benchmarka 3Dmark oznaczonego cyframi 03
rozgorzała dość zażarta dyskusja na temat jego przydatności w
testowaniu wydajności systemów komputerowych.
W zasadzie najwięcej pretensji zgłaszała firma nVidia,
gdyż to właśnie jej najnowszy układ (GeForce FX) wypadł nadspodziewanie
słabo w porównaniu z układami konkurencji (Radeon 9700). Jednak
niedawno nVidia wydała serię sterowników (42.67, 42.68, 42.69),
które dały kartom z GeForce FX na pokładzie praktycznie 100% przyrost
wydajności. Fakt ten bardzo zaniepokoił panów z FutureMark, którzy
zastanawiając się, czy sterowniki te nie zostały specjalnie „przygotowane”
do uzyskania wyższych wyników w 3Dmark’u, zablokowali możliwość
ich użycia w 3Dmark03, gdyż nie byli w stanie sprawdzić, czy taki
proceder ze strony nVidii nie miał miejsca.
Chodzi o to, że „konstrukcja” sterowników nie pozwala
na sprawdzenie, czy aby karta nie generuje obrazu w jakiś specyficzny
sposób, umożliwiający uzyskanie tak ogromnego przyrostu wydajności.
Chcący wyjaśnić całe zamieszanie znany serwis The Inquirer
zwrócił się z konkretnym pytaniem do nVidii, pytając ją, czy karta
obsługiwana przez wyżej wymienione sterowniki nie generuje obrazu
o 64-bitowej precyzji (zamiast 96-bitowej, wymaganej w przypadku
certyfikatu Windows Hardware Quality Licence - WHQL), na co firma
nVidia zareagowała dość specyficznie – zrywając wszelkie kontakty
z serwisem The Inquirer.
NVidia utrzymuje, że jej sterowniki oczywiście spełniają
wymagania stawiane przez WHQL i DirectX 9, mało tego, GeForce FX
generuje obraz ze 128-bitową precyzją.
Jako że FutureMark nie jest w stanie sprawdzić tego,
co twierdzi nVidia, producenci 3DMark03 zdecydowali, iż przyszłe
programy testujące (nowa wersja 3Dmark03?) będą działały jedynie
ze sterownikami z certyfikatem WHQL. Postanowili jednocześnie poprowadzić
w sprawie „podejrzanych” sterowników swoje małe śledztwo.
Baldur's Gate: Dark Alliance II w
przygotowaniu
ComCo
Wirtualny świat "Wrót Baldura" ciągle jest
rozszerzany o nowe miejsca, lokacje, przeciwników oraz
przygody, które czekają na wszystkich śmiałków – tym razem
firma Interplay Entertainment poinformowała o pracach nad
sequelem gry Baldur's Gate: Dark Alliance. Pełna wersja tego
tytułu przygotowywana jest przez studio Black Isle, a według
pierwszych zapowiedzi ukaże się jeszcze pod koniec tego roku
na konsole: PlayStation 2 oraz Xbox.
|
|
Rzeczona produkcja ma stanowić ciekawe
połączenie gry akcji z elementami produkcji role-playing.
Zasady i mechanika rozgrywki zostaną zaczerpnięte z trzeciej
edycji Dungeons & Dragons, zaś w chwili obecnej autorzy
chwalą się:
- 40 rozbudowanymi poziomami, które zostaną rozdzielone na
4 akty;
- 5 nowymi rodzajami bohaterów - każdy z własnymi
umiejętnościami i cechami odróżniającymi od pozostałych;
- szczegółowym światem gry, gdzie nasi przeciwnicy czy
zaklęcia nabiorą nowego blasku, a ich wykonanie ma przypaść
do gustu fanom cRPG;
- ukrytymi obszarami oraz postaciami;
- setkami przedmiotów, które będzie można znaleźć,
zmodyfikować i używać;
- ciekawą fabułą, mającą zapewnić nam dobrą zabawę oraz długie
godziny spędzone przy konsoli;
- trybem „cooperative” dla dwóch graczy na jednym ekranie;
- możliwością tworzenia własnych, magicznych artefaktów;
- i wieloma innymi cechami.
Baldur's Gate: Dark Alliance II zostanie wydany
na całym świecie przez firmę Vivendi Universal Games. http://bgda2.blackisle.com/
Nagrody Darwina
2002
Solnica
Znamy już laureatów Oskarów, a tymczasem pierwszego
kwietnia poznamy zdobywców innego, może nawet pod pewnymi względami
ciekawszego trofeum - Nagrody Darwina. Przyznaje się je osobom,
które w najbardziej idiotyczny sposób same usunęły się z tego świata,
chociaż wcale tego nie planowały. Zwycięzcy wyłonieni zostaną w
drodze głosowania, w którym może wziąć udział każdy, kto tylko posiada
dostęp do Internetu.
Poniżej krótkie opisy pięciu „przypadków”, które
obecnie prowadzą w rankingu a tym samym mają największe szanse
na zwycięstwo:
1. Kierowca z Kansas, któremu zepsuł się samochód
nieopodal torów kolejowych. Dzwoniąc po pomoc drogową stanął na
torach i jedną ręką dociskał komórkę do głowy, a drugą próbował
zatkać wolne ucho, aby w ten sposób stłumić hałas ... nadjeżdżającego
pociągu.
2. Złodziej samochodu, który uciekając ze skradzionego
pojazdu próbował ostrzeliwać goniących go policjantów. Trzy razy
udało mu się oddać strzał ponad ramieniem do tyłu, jednak za czwartym
razem trafił... we własną głowę.
3. Pewien Chorwat próbujący wydobyć ładunek wybuchowy
z posiadanego granatu - zamierzał wykorzystać pozyskany w ten sposób
materiał do zrobienia sztucznych ogni. Postanowił, iż granat otworzy
przy użyciu... piły łańcuchowej.
4. Dwójka amatorów mocnych wrażeń, którzy postanowili
zjechać na linach z pewnego wysokiego mostu kolejowego położonego
w stanie Iowa. Niestety ich przygoda skończyła się gdy nadjechał
pociąg - okazało się iż liny po których zamierzali się oni spuścić
na dół przywiązali do bardzo solidnej, jak im się zapewne wydawało,
konstrukcji, którą były ... szyny kolejowe.
5. Kilku przyjaciół z Pensylwanii postanowiło
poćwiczyć swoje umiejętności strzeleckie. Nie strzelali oni jednak
do butelek lub innych tego typu celów, lecz do izolatorów na słupach
elektrycznych. W pewnym momencie przewód pozbawiony punktów podparcia
spadł na ziemię. Aby zapobiec pożarowi, jeden z uczestników zabawy
postanowił, i tak też uczynił, złapać znajdujący się pod wysokim
napięciem kabel... w rękę.
Śmiać się, czy płakać? Sam już nie wiem. Jeżeli jednak
interesują was pozostałe przypadki lub też macie ochotę oddać swój
głos na któregoś z kandydatów do nagrody, to zapraszam tutaj.
|
|
Nie do wiary... Czyżby „The
Longest Journey 3” ?
Void
Oj, coś rozpędzili nam się panowie z firmy Funcom. Najpierw
zapierali się, że „The Longest Journey” pod żadnym pozorem kontynuowana
nie będzie, gdyż nie widzą takiej potrzeby. Później, zmuszeni jednak
do pracy nad drugą częścią tej znakomitej przygodówki, nie spieszyli
się z podaniem w miarę rozsądnego terminu, w jakim są w stanie skończyć
swoje twórcze działania. A teraz proszę...
Jednym z najważniejszych ludzi w tej norweskiej firmie
jest niejaki Ragnar Törnquist, postać znana i uznana w światku twórców
gier komputerowych. I kiedy on powie, że jest możliwe powstanie
jakiejś gry, to pozostali pracownicy Funcom zaczynają zakasywać
rękawy, szykować klawiatury, ostrzyć ołówki...
Dlatego też jego krótkie stwierdzenie w prowadzonym
na Sieci prywatnym
dzienniku, że pracują aktualnie nad dwiema grami z serii
TLJ, spowodowało przyspieszone bicie serca u wszystkich miłośników
dobrych gier przygodowych na całym świecie. Oznacza to ni mniej
ni więcej, że są ogromne szanse na powstanie części trzeciej „Najdłuższej
podróży”.
Co prawda nie należy spodziewać się jej zbyt szybko,
gdyż wydanie części drugiej zaplanowano dopiero na rok 2005, jednakże
już sam fakt, iż ten pomysł jest rozpatrywany przez włodarzy firmy,
dobrze rokuje na przyszłość.
FTP SMS i FTP MayClub, plus
kolejne dwie usługi w przygotowaniu.
Soulcatcher
Zakończyliśmy modernizację serwerów do pobierania plików
odpowiedzialnych za udostępnianie pasma w usługach FTP MayClub i
FTP SMS. Najłatwiej dla czytelników zauważalną zmianą jest możliwość
pobierania plików przy pomocy programów do wspomagania downloadu,
takich jak FlashGet czy GetRight, stosujących wielosesyjność. Chciałbym
podziękować bardzo wszystkim czytelnikom którzy w ostatnich dniach
pomagali nam odpowiednio skonfigurować serwery i usunąć wszystkie
niedogodności. Znieśliśmy również wszystkie blokady ograniczające
prędkość transferu na tych serwerach.
Obecnie obydwa serwery obsługują do pięciu sesji
z jednego loginu lub SMSa.
Jeżeli jesteś zarejestrowanym i zalogowanym czytelnikiem
GRY-OnLine będziesz mógł bez problemu przez siedem dni skorzystać
z linka do pliku (SMS).
W wypadku SMSów, jeżeli wystąpi problem, a nie byłeś
zalogowany (nie mogliśmy cię zidentyfikować), obecnie wystarczy,
że wpiszesz przy odpowiednim pliku jeszcze raz swój kod SMS i możesz
rozpocząć pobieranie pliku ponownie.
Usunęliśmy problem, który występował z plikami zawierającymi
w nazwie znak „&”.
Zmieniliśmy sposób rozpoznawania czytelnika przy
usłudze SMS.
Obecnie również osoby pobierające uaktualnienia
do EG2003 i posiadające Błękitny Abonament MC mogą korzystać z
wielu sesji.
Uwagi i reklamacje proszę kierować: w wypadku SMSów
na adres email podany na końcowej stronie z linkiem do pliku, podając
w emailu kod, który dostaliście na SMS. W wypadku MayClub proszę
pisać na emaile kontaktowe MC.
W chwili obecnej na serwer SMS FTP i MayClub FTP jest
przydzielone 10Mbitów, czyli realny transfer około 800KB/s. Pamiętajcie
jednak, iż wasze łącza mogą być zapchane nie po naszej stronie,
lecz po waszej. Dlatego jeżeli macie problemy z transferem, spróbujcie
w godzinach mniejszego tłoku w Internecie.
|