władca lemurów [ Julian ]
Mass Effect i Mass Effect 2 [1] - To nie mogło się nie udać...
Witam w wątku o grach Mass Effect i Mass Effect 2. Jest to seria gier wyprodukowana przez BioWare i wydana przez Electronic Arts. Gry te dostępne są na dwóch platformach: PC i X360.
Mass Effect :
Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic). Jest to zarazem pierwsza cześć trylogii gier.
Akcja gry rozgrywa się w roku 2183, kiedy to ludzkość rozprzestrzeniła się po całej galaktyce i została zmuszona do współpracy oraz walki z obcymi cywilizacjami o swoje miejsce we wszechświecie. Graczom przypada rola komandora Sheparda, pierwszego ludzkiego Widma – zaprzysiężonego obrońcy pokoju. Jego główne zadanie polega na powstrzymaniu atakujących armii dawnego agenta Sarena, który przeciwstawił się ustanowionemu porządkowi i chce zemścić się na rasie ludzkiej. Wraz z całym zespołem pod komendą, gracze przemierzą szereg nieznanych światów. Podczas wyprawy odkrywają, że prawdziwe zagrożenie jest znacznie poważniejsze, niż się dotychczas wydawało...
Oprócz rozbudowanego i ciekawego wątku fabularnego (podejmowane wybory mają wpływ na późniejsze wydarzenia, decydujemy o losie całej galaktyki, odkrywamy zapomniane cywilizacje, nowe formy życia, zasoby, czy nawet potężne technologie), autorzy Mass Effect zaimplementowali w grze rozbudowany system dowodzenia drużyną. Potyczki przypominają dzięki temu taktyczne gry akcji. Nasz bohater staje się wówczas liderem trzyosobowego zespołu i może wydawać rozkazy podkomendnym. Poszczególni żołnierze, podobnie jak prowadzona postać, z biegiem czasu stają się coraz silniejsi (gromadzimy punkty doświadczenia i przydzielamy je do wybranych umiejętności).
Gracze dysponują własnym, potężnym statkiem kosmicznym, na pokładzie którego przemierzają kosmos eksplorując rozmaite planety. Podczas przemieszczania się po ich powierzchni i starć z rywalami możemy wykorzystywać pojazd bojowy o nazwie Mako. Sporo czasu poświęcamy też na właściwe dopasowanie ekwipunku (zbroje, broń, akcesoria, itp.).
W czasie przygody trafiamy na sporą liczbę postaci niezależnych. Pracownicy BioWare przygotowali rozbudowane opcje dialogowe. Utrzymane w różnym tonie kwestie możemy wybierać zanim nasz rozmówca skończy swoją wypowiedź, przez co rozmowy nabierają bardziej dynamicznego charakteru.
W stosunku do edycji Xbox 360, wersja Mass Effect na komputery PC charakteryzuje się zmodyfikowanym interfejsem użytkownika, a także poprawioną oprawą wizualną – grę uruchomimy w wyższych rozdzielczościach ekranu. W trakcie zmagań zauważymy też inne zmiany, np. w ekwipunku. Inwentarz, jak i system ulepszeń broni jest znacznie łatwiejszy w obsłudze. Pojawiła się również nowa mini-gra, która związana jest z rozszyfrowywaniem.
Recenzja PC: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=4873
Recenzja X360: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=4576
Poradnik do gry: https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=718
Mass Effect 2:
Kontynuacja hitowej gry role-playing, opracowanej przez firmę BioWare. Tym razem komandor Shepard musi zbadać problem znikania ludzkich kolonii z mapy wszechświata.
Mass Effect 2 jest oficjalną kontynuacją wydanej w 2007 roku hitowej gry role-playing. Za przygotowanie sequela ponownie odpowiedzialne jest studio BioWare, czyli twórcy Dragon Age’a, Baldur’s Gate’a, Knights of the Old Republic czy Jade Empire.
Opisywana produkcja przenosi nas w odległą przyszłość, oferując możliwość eksploracji galaktyki zamieszkiwanej przez wiele inteligentnych ras. Akcja kontynuacji rozgrywa się dwa lata po wydarzeniach z pierwszej części serii, a więc w roku 2185. Po raz kolejny wcielamy się w postać komandora Sheparda, który po pomyślnym odparciu inwazji Żniwiarzy musi stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu. Okazuje się mianowicie, że z obrzeży wszechświata stopniowo znikają ludzkie kolonie. Główna postać zmuszona zostaje do sprzymierzenia się z bezwzględną organizacją Cerberus i wyrusza na samobójczą misję celem zbadania przyczyn utraty wspomnianych planet.
Grę możemy rozpocząć na dwa sposoby, a mianowicie od utworzenia zupełnie nowego bohatera lub od załadowania zapisanego stanu gry z pierwszego Mass Effecta. W tym drugim przypadku możemy liczyć nie tylko na zachowanie odblokowanych cech postaci, ale również na przeniesienie do nowego uniwersum informacji na temat wszystkich podjętych wcześniej decyzji. To z kolei może mieć znaczący wpływ na przebieg rozgrywki. Dla przykładu, osobnik, któremu poprzednio udzieliliśmy pomocy, może się nam teraz próbować jakoś odwdzięczyć. Główna postać nie jest zmuszona do badania świata gry w pojedynkę, gdyż wzorem pierwszej części możemy dowodzić maksymalnie trzyoosobową drużyną, dobierając sobie pomocników w zależności od upodobań, klasy, umiejętności czy charakterystyki wykonywanej aktualnie misji. W Mass Effect 2 przewodzimy zarówno osobistościom znanym fanom serii (m.in. Tali'Zorah), jak i zupełnie nowym postaciom (m.in. Samara i Thane).
W opisywanym sequelu jeszcze większy nacisk położono na konieczność staczania efektownych walk. Do naszej dyspozycji tym razem oddano około dwudziestu klas broni, jak również wiele interesujących mocy biotycznych, których umiejętny dobór pozwala na odnoszenie kolejnych zwycięstw. W stosunku do pierwszej części poprawiono systemy odpowiedzialne za celowanie i wydawanie poleceń członkom drużyny, jak również dodano bardziej rozbudowany mechanizm zadawania obrażeń (możliwość pozbawiania wroga kończyń, okaleczania go czy oślepiania strzałem w głowę). Rozgrywka nie opiera się jednak wyłącznie na walce, gdyż usprawnień doczekały się także liczne rozmowy z postaciami niezależnymi. Umiejętny dobór kwestii dialogowych w połączeniu ze skorzystaniem z osobistego uroku czy funkcji zastraszenia może teraz doprowadzić do jeszcze ciekawszych rozwiązań.
Do przemieszczania się pomiędzy głównymi lokacjami nadal używamy statku kosmicznego, wybierając kolejne miejsca docelowe bezpośrednio z mapy galaktyki. W dalszym ciągu możliwe jest badanie mniej ważnych planet w poszukiwaniu ciekawych znalezisk czy minerałów, choć producent znacznie urozmaicił wachlarz dostępnych misji pobocznych. Spowodowało to, że nie ograniczają się one już praktycznie wyłącznie do konieczności eliminacji wrogich istot.
Oprawa wizualna Mass Effect 2 została utrzyma w podobnym stylu graficznym do pierwszej części serii, prezentując również zbliżony poziom wykonania. W trakcie swojej przygody odwiedzamy planety o zróżnicowanej architekturze czy nietypowej faunie i florze. Wydarzenia nadal obserwowane są z perspektywy trzeciej osoby.
Recenzja: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=6351
Wszystkie materiały pochodzą z serwisu Gry-online.pl
Teraz coś ode mnie: postanowiłem założyć ten wątek, ponieważ gra na niego zasługuje. Wielu ludzi gra w te gry. W tym wątku będziemy odpowiadać na pytania, oraz zdawać relacje z gry. Zapraszam do dyskusji. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście o pierwszej części, i o niej też będziemy rozmawiać :)
DiSavill [ Centurion ]
No to ja zaczynam - co wam się podobało w 1 części?
a tak nie z tej beczki: spolszczenie do BORDERLANDS miało wyjść dzisiaj i nie wyszło.
władca lemurów [ Julian ]
No cóż - wiele rzeczy. Bardzo fajne lokacje (ale tylko te z wątku głównego, poboczne wszystko to samo :) Bronie, fabuła. Dobrze mi się strzelało.