GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Co daje "synchronizacja klatek " w grze ?

26.01.2010
10:06
[1]

mikAS :) [ Senator ]

Co daje "synchronizacja klatek " w grze ?

Co daje ta opcja ? wiem że w teorii synchronizuje klatki , ale co daje realnie ?
mam na myśli MW 2 jakby co

26.01.2010
11:01
[2]

mikAS :) [ Senator ]

^

26.01.2010
11:06
[3]

mirencjum [ operator kursora ]

"...Jedyny problem z wyłączeniem v-sync polega na skutkach dla jakości obrazu. Jeśli monitor nie jest w stanie dotrzymać kroku akceleratorowi, akcelerator zacznie wyświetlać na ekranie nowy obraz zanim zniknie poprzedni czego efektem jest "rozrywanie" tych dwóch obrazów. Oprócz wizualnego rozdarcia i tekstur, które się ze sobą nie pokrywają, mogą pojawić się inne anomalie obrazu, takie jak "rozmazywanie", które nie wpływa na szybkość gry, ale jej stronę wizualną czyni mniej powabną.

W większości przypadków 60fps wystarcza by grało się świetnie i to dlatego rozsądnie jest zostawić v-sync włączoną gdy nie przeprowadza się pomiarów szybkości. Ustaw jednak prędkość odświeżania tak wysoką jaka zalecana jest dla twojej rozdzielczości i to samo zrób dla ustawień odświeżania akceleratora. Zapewne uzyskasz prędkości odświeżania, które będą do przyjęcia (w zależności od komputera i karty graficznej), a także płynną grę i wizualną ucztę dla oczu."

26.01.2010
11:09
[4]

raziel88ck [ Legend ]



"Synchronizacja pionowa (ang. vertical synchronization V-sync) – synchronizacja wyświetlania obrazu przez urządzenie wyświetlające z dopływającymi do niego danymi o obrazie.

W tradycyjnych telewizorach oraz monitorach CRT, w których wyświetlanie obrazu odbywa się poprzez przemiatanie plamką świetlną powierzchni obrazu, a napływający sygnał bezpośrednio steruje jasnością plamki, zapewnia synchronizację układu odchylania pionowego z napływającą informacją o obrazie, a tym samym stabilizację pionową obrazu.

W monitorach LCD, których wyświetlanie nie jest oparte na wędrującej plamce, układ synchronizacji zapewnia synchronizację wyświetlania z odświeżaniem pamięci obrazu monitora, która wynika z cykli generowania klatek przez kartę graficzną. Przy wyłączonej synchronizacji zazwyczaj można zauważyć błędy obrazu."

Ponadto ogranicza ilosc klatek zazwyczaj do 60fps.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.