GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Studia zwiazane z grami komputerowymi

09.01.2010
17:50
[1]

celebez [ Centurion ]

Studia zwiazane z grami komputerowymi

Witam,
W tym roku pisze mature z rozszerzonej maty i angola i zastanawiam sie teraz na jaki kierunek isc. Stwierdzilem, ze informatyka jako taka mnie malo interesuje i bedzie mi sie trudno tam utrzymac - szukalbym czegos bardziej zwiazanego z grami komputerowymi. Wiem, ze w krakowie jest szkola o specjalizacji "Projektant gier komputerowych" ale mozna tam isc dopiero po 3 latach studiow normalnych.. i teraz nie wiem kompletnie na jaki kierunek isc. Moze cos info-podobnego, albo cos zwiazanego z grafika? Jakies pomysly?

09.01.2010
17:51
[2]

.:Jj:. [ Legend ]

Projektowanie graficzne na Akademii Sztuk Pięknych.

09.01.2010
19:10
smile
[3]

doctor_greenthumb [ Pretorianin ]

Hmm od razu przypomniały mi się studia dziennikarskie, albo stosunki międzynarodowe( nie obrażając nikogo ). Projektowanie gier, cokolwiek to jest, to na pewno interesująca specjalność( bardzo ciekawe kto prowadzi zajęcia :] ). Po jej pomyślnym ukończeniu będzie na rynku na pewno pełno dobrych "projektantów gier", szkoda, że żadnych ... . Swoją drogą zastanawiało mnie nieraz jakie uczelnie, specjalności kończyli ludzie pracujący przy grach lub czym trudnili się wcześniej.
celebez a jakie tam są przedmioty, patrzyłeś chociaż, czy tak sobie fantazjujesz?

09.01.2010
19:14
smile
[4]

racel45 [ Generaďż˝ ]

Idź do Akademii Gier, gdzie wykładają ludzie, którzy nie zrobili nigdy porządnej gry...

09.01.2010
19:25
smile
[5]

karolzzr [ Gunner ]

@racel45 ---> Dokładnie :D

09.01.2010
23:14
[6]

celebez [ Centurion ]

Nie wiem jakie dokladnie przedmioty, ale pewnie zahaczajace o wszystkie aspekty tworzenia gier od pisania scenariusza, przez programowanie, grafike po trafianie w gusta mas.

>>gdzie wykladaja ludzie, ktorzy nie zrobili nigdy porzadnej gry..

Nie wiem co to za argument. Watpie czy trener ronalda czy innego zidane'a umie grac jak on, a i tak potrafi go nauczyc.

09.01.2010
23:23
[7]

D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]

Wychodzi na to, że nigdy nie czytałeś napisow koncowych gry, kto ją tworzył, radził bym choc w jednej przeczytać, żeby zrozumiec ile czasem set profesji składa sie na zrobienie 1 gry, takze nie truj dupy nam o jakims kierunku tworzenie gier tylko chłopie zobacz czy choc z jednej z tych wielu kierunkow sie nadajesz.

09.01.2010
23:31
[8]

celebez [ Centurion ]

Tak sie sklada, ze wiele napisow koncowych zdazylem juz przeczytac i zdaje sobie sprawe jaki sztab ludzi za tym stoi, ale ktos musi stworzyc szkielet, na bazie ktorego zostaje zbudowana reszta, prawda? Jesli wydaje ci sie, ze taki zawod jak projektant gier komputerowych jest wyssany z palca i niewarty zawracania glowy to radze raczej tobie troche poczytac. Pozdro od Sida Meiera, Molyneuxa, Romero, Wrighta, Kojimy, Miyamoto i reszty

09.01.2010
23:33
[9]

wysiu [ ]

To jeszcze powiedz ktory z wymienionych przez ciebie osobnikow ma zawod "projektanta gier komputerowych".

09.01.2010
23:39
smile
[10]

DEXiu [ Senator ]

celebez ==> Pytanie o kierunek związany z tworzeniem gier wg Twojej definicji to coś jak pytanie o kierunek "samodzielne prowadzenie dużej dobrze prosperującej firmy w branży [dowolna branża]". Tak jak radzi wyżej K@jon - poczytaj sobie co nieco "napisów końcowych" i wszelkich artykułów opowiadających o procesie tworzenia gier i zrozum, że gry komputerowej (innej niż saper albo kółko i krzyżyk) nie pisze jedna osoba! Ani nawet sto osób specjalizujących się w tym samym. Grę tworzy zespół kilkunastu-kilkudziesięciu osób, ale w tym zespole NIE MA więcej niż kilku osób specjalizujących się w danej części roboty. Jak ktoś jest scenarzystą, to nie pisze kodu, nie tworzy grafiki, nie komponuje muzyki ani tej gry nie reklamuje. Programista nie komponuje muzyki ani na ogół nie ingeruje w dostarczony scenariusz czy dialogi.
Wbrew pozorom to nie jest takie pasjonujące zajęcie. Owszem, świadomość, że uczestniczy się w tworzeniu jakiejś super-wypasionej gry z megagrafiką i ultrawydajnością może dostarczać powodów do dumy i satysfakcji - zwłaszcza na początku pracy w firmie. Ale później to już tylko rutyna i naprawdę wątpię, aby smutny klepacz kodu jakiegoś Diablo II (czy czegokolwiek inneg - bo z jego perspektywy nie ma to znaczenia) podniecał się każym wciskanym znakiem i każdą nową funkcją. Twórca grafiki (o ile nie jest artystą z powołania który faktycznie szczytuje podczas tworzenia każdego kolejnego dzieła) też już ma nudności kiedy musi wymyślić/zobrazować tysiąc pięćsetnego potworka, a kompozytorzy muzyki dostają spazmów, kiedy się okazuje, że ich nowa ścieżka dźwiękowa jest zbyt podobna do poprzedniej :]

09.01.2010
23:53
[11]

HUtH [ pr0crastinator ]

Skoro matma rozszerzona, to idź na infę, sam edukuj się w stronę tworzenia gier, stwórz jakieś gry, całkiem prawdopodobne, że na uczelni będzie grupa ludzi tworzących jakiś projekt growy...

10.01.2010
00:00
smile
[12]

hctkko. [ The Prodigy ]

>>


Studia zwiazane z grami komputerowymi - hctkko.
10.01.2010
00:04
[13]

Zacker [ Stanley ]

Jeśli chodzi o pisanie gier to mój przyszły szwagier skończył na Politechnice Warszawskiej wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych , od razu po uzyskaniu dyplomu wyjechał do anglii, pracował chyba przez 2 lata w codmasterze , jest współautorem najnowszego Operation Flashpoint ( pisał m.in edytor ) , a teraz pracuje w Polsce w CD Project i zdaje się ze piszą wiedźmina :)

Więc moim zdaniem sprawne programowanie to sprawa niezbędna , no chyba że interesujesz sie grafią to chyba inna bajka ;)

Edit :
Poza tym jeśli nie uda Ci się zwojować kariery w grach komputerowych, zawsze zostają inne ścieżki: oprogramowanie dla firm, strony internetowe itd itd , moim zdaniem możliwości jest dużo , no ale trzeba mieć pomysły i wiedze ;)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.