GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

MuOnline Private Servers OverMu 1 OverMu 2

26.12.2009
21:34
smile
[1]

redfighterxp [ Junior ]

MuOnline Private Servers OverMu 1 OverMu 2

OverMu Network 1 Servers
Server Start : 2009 02 01

Server Links:
*OverMu Site :
*OverMu Forum :

Server Information:
*Version: Season 3 + News Item
*Experience Rate: 2500x
*Max Stats: 32767
*Drop Rate: 75%
*Reset Level: 400
*BlessBug: On

Commands:
*/post
*/pkclear
*/Online
*/addstr
*/addagi
*/addvit
*/addene
*/addcmd

Events:
*Blood Castle
*Devil Square
*Chaos Castle
*White Wizzard
*Golden Dragon
*Red Dragon
*Castle Siege
*Crywolf Event
*Kantru/Maya Event/Nightmare

Support:
*E-Mail: [email protected]
*Skype: lienkas5


OverMu Network 2 Servers
Server Start : 2009 08 01

Server Links:
*OverMu 2 Site :
*OverMu 2 Forum :

Server Information:
*Version: Season 4 + News Item
*Experience Rate: 1500x
*Max Stats: 32767
*Drop Rate: 70%
*Reset Level: 400
*BlessBug: On

Commands:
*/post
*/pkclear
*/Online
*/addstr
*/addagi
*/addvit
*/addene
*/addcmd

Events:
*Devil's Square
*Blood Castle
*Chaos Castle
*Deep Loren Invasion
*Golden Mob Invasion
*White Wizard Invasion
*Illusion event
*Castle Siege
*Crywolf
*Kanturu Event
*Happy Hour
*Raklion Event

Support:
*E-Mail: [email protected]
*Skype: lienkas5

13.01.2010
23:53
smile
[2]

redfighterxp [ Junior ]

MuOnline Poradnik Wikipedia wikipedia.org ( ,

MU Continent of Legend – gra typu MMORPG, wydana w lutym 2001 roku przez firmę Webzen. Serwer globalny wystartował w 2003 roku. Umożliwia graczom z całego świata na egzystowanie w prehistorycznym świecie, opisanym w twórczości literackiej Jamesa Churchwarda o krainie Mu. W 2006 roku globalny serwer i prawa do dystrybucji gry na rynek zachodni wykupiła od firmy Webzen firma K2 Network. W sierpniu 2007 roku na serwerze globalnym wprowadzono Season 2, który wprowadził dużo zmian. Przez pierwsze lata istnienia serwera globalnego właściwie nic się nie zmieniało, po przejęciu serwera przez K2 zostało wprowadzonych wiele zmian, najczęściej ułatwień gry, w celu zachęcenia większej ilości nowych graczy. W maju 2009 roku firma K2 Network przestała interesować się dalszą współpracą z Webzen i obecnie gra znów należy wyłącznie do twórców i jest przez nią utrzymywana. Przy okazji wyłączenia serwerów gry na czas transferu przechowywanych danych z firmy K2 (co trwało parę dni), wprowadzono Season 4, który wprowadził ogromne zmiany w grze, w tym: zmianę interfejsu użytkownika, wiele nowych krain oraz nową klasę - Summoner. Zmieniono także sposób wyróżniania użytkowników płatnych kont – wcześniej dla darmowych graczy były dostępne wyłącznie 3 serwery (jeden non-pvp i dwa pvp), a dla użytkowników Premium pozostałe kilkanaście, obecnie dla wszystkich użytkowików jest dostępnych 7 serwerów (Valhalla posiada 9), a użytkownicy chcący szybszego rozwoju postaci kupują specjalne przedmioty to umożliwiające.
Spis treści

Przebieg gry

Gra polega na rozwijaniu umiejętności wybranej przez siebie postaci poprzez walkę z potworami i zdobywanie kolejnych poziomów. Za każdy poziom, gracz uzyskuje 5 punktów (MG i DL dostają 7 punktów). Po wykonaniu questa (zadania), dostępnego dla DK, Elfa, DW, Summonera na 150 poziomie – postać otrzymuje 20 pkt do rozdania i zmienia się w BK, ME, SM, BS. Jeśli postać wykona drugie zadanie, dostępne od 220 poziomu, dostanie dodatkowy 1 punkt za każdy kolejny poziom. Punkty rozdysponować można pomiędzy cechy postaci: siłę, zręczność, żywotność, energię, oraz unikalną, dostępną tylko dla Dark Lorda, umiejętność dowodzenia (ang. command).

W grze większość swojego czasu gracz poświęca zabijaniu potworów, kupowaniu bądź znajdowaniu nowych rodzajów zbroi, oręża lub przedmiotów, dzięki którym może poznać nowe techniki lub zaklęcia. Większości przedmiotów używać mogą jedynie przedstawiciele danej klasy, co sprawia, że handel z pozostałymi graczami jest nieodzowny w rozgrywce, lecz istnieją też takie, które są dostępne dla dwóch, lub więcej postaci. Dodatkiem jest projekt graficzny przedmiotów.

Prywatne serwery

Istnieją także prywatne serwery, na których maksymalne poziomy postaci są różne. Na większości prywatnych serwerów po osiągnięciu maksymalnego poziomu można wykonać reset postaci, który w zależności od opcji serwera może cofać lub nie statystyki postaci. Po "odświeżeniu" postać gra od 1 poziomu, ale ze statystykami sprzed resetu, albo ich częścią. Na niektórych prywatnych serwerach reset jest wykonywany nie do 1 poziomu, ale do innego, określonego przez administratorów serwera. Należy pamiętać, iż istnieje maksymalna ilość statystyk które możemy posiadać. Przekroczenie tej granicy wiąże się z błędami w grze, a nawet utratą postaci.

Rodzaje postaci

Gracz ma do wyboru sześć postaci (pięć "tradycyjnych" oraz jedna z nowszej wersji):

* Dark Knight (Mroczny Rycerz, w skrócie DK) – charakteryzuje się umiejętnością walki wręcz, dużą odpornością na ciosy, minimalną znajomością magii i medycyny, stosuje różne rodzaje broni - po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Blade Knighta (w skrócie BK). Po wykonaniu zadania dostępnego na 220 poziomie postać dostaje "combo" – umiejętność łączenia trzech umiejętności bitewnych (tylko Blade Knight może stosować combo). Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w Blade Master'a.

* Dark Wizard (Mroczny Czarodziej, w skrócie DW) – doskonały do walki w dystansie, używający w walce różnorodnych czarów – po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Soul Mastera (w skrócie SM). Po wykonaniu zadania dostępnego na 220 poziomie postać otrzymuje możliwość używania czaru "nova". Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w Grand Master'a.

* Fairy Elf (Energy Elf w skrócie EE, Agility Elf w skrócie AE) – Elfy rozwijają się w dwóch zasadniczych kierunkach: energy elf, czyli elf energetyczny i agility elf, czyli elf zręcznościowy. EE zasadniczo nie miesza się do walki, jej rola to dawanie aur sobie oraz innym postaciom, posiada trzy aury: defensywną, ofensywną i leczącą, potrafi również przywoływać z zaświatów stwory walczące po stronie elfa i jej drużyny. AE używa łuków i kuszy i walczy z dystansu, posiadając dodatkowo Ice Arrow (lodową strzałę). Niektórzy gracze tworzą z lepszym lub gorszym efektem tak zwaną hybrydę, elfa posiadającego część cech EE i część AE. Po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania, postać przemienia się w Muse Elfa (w skrócie ME). Po wykonaniu zadania dostępnego na 220 poziomie dostaje skill "infinity arrow', sprawiający, że zamiast strzał zużywa się dodatkowa mana (tylko Muse Elf może używać tej umiejętności). Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w High Elf'a.

* Magic Gladiator – (Magiczny Gladiator, w skrócie MG) – gdy gracz osiągnie 220 poziom jedną z początkowych postaci, będzie mieć możliwość stworzenia Magicznego Gladiatora, który posiada część cech Rycerza i Maga. Za każdy poziom Magiczny Gladiator uzyskuje 7 punktów do rozdysponowania pomiędzy cechy postaci , lecz nie może on nosić hełmu. Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w Duel Master'a.

* Dark Lord – (Mroczny Władca, w skrócie DL) – postać dostępna po uzyskaniu 250 poziomu inną postacią. Uzyskuje 7 punktów umiejętności na poziom. Oprócz nowych umiejętności posiada również unikatowy atrybut "command", który może rozwijać (lub nie) wedle życzenia. Postać ta ma również możliwość jazdy na koniu przeznaczonym specjalnie dla tej postaci, oraz korzystania z pomocy kruka, który okazuje się niezastąpionym towarzyszem w walce. Postać ta zamiast skrzydeł, dostępnych innym postaciom, używa peleryny zwanej Cape of Lord. Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w Lord Emperor'a.

* Summoner – Postać wprowadzona w trzecim sezonie MU online. Summoner dysponuje skillami o dużym zasięgu. Może zadawać również dwa rodzaje obrażeń: wizard'y (czary) i spiritual'e. Nosi broń o nazwie staff, która podnosi uszkodzenia czarów i uszkodzenia spiritual. Summoner może używać niektórych czarów DW, oraz niektórych jego broni. Ma możliwość noszenia książek. Po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania, postać przemienia się w Bloody Summonera, a po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu specjalnego zadania postać przemienia się w Dimension Mastera.

Mapy

* Lorencia – miasto głównie zamieszkiwane przez ludzi. Można tu znaleźć wiele sklepów i to tutaj swoją przygodę rozpoczynają nowi gracze (oprócz Elfa i Summonera). Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Giant".

* Noria – wioska Elfów, leżąca na północ od Lorencii. Tutaj możemy spotkać wiele baśniowych stworów, które wbrew pozorom nie są wobec nas mile nastawione. Tutaj rozgrywkę rozpoczyna każdy Fairy Elf. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Stone Golem".

* Devias – miasto położone na zachód od Lorencii. Panuje tu ostra zima. Tutaj gracze zmierzą się z różnorodnymi potworami - od asasynów po yeti. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Ice Queen".

* Dungeon(1-3) – mapa położona pod ziemią. Wejście do lochów znajduje się w Lorencii. Straszy tu wiele potworów takich , jak duchy czy szkielety. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Gorgon".

* Lost Tower(1-7) – Zaginiona Wieża. Wejście do owego budynku znajduje się w Devias. Można tu spotkać wiele stworzeń, które tylko czyhają, by zabić naszego bohatera. Tutaj gracz ma za zadanie przeciwstawić się Umarłym Rycerzom, Czarodziejom, demonom i wielu innym przeciwnikom. Kraina ta została dodana po jakimś czasie od startu serwera globalnego. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Balrog" który znajduje się na końcu krainy. Miejsce to często jest nazywane przez graczy Lost Tower 8.

* Atlans – podwodny świat. Wejście do Atlans znajduje się w Norii. Jest to mapa dla doświadczonych przeciwników, gdyż łatwo tu zostać zaatakowanym przez podmorskie stworzenia, które bywają potężne. W bardzo dawnych wersjach Beta można było wejść do niej tylko w drużynie. Kraina ta została dodana po jakimś czasie od startu serwera globalnego. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Hydra".

* Tarkan – ogromna pustynia do której wejście znajduje się w głębinach Atlans. Tutaj grają tylko gracze na wysokich poziomach, gdyż niełatwo tu przetrwać. Walczy się tu z różnymi wielkimi potworami. Kraina dodana w wersji 0.99. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Death Beam Knight".

* Icarus – podniebna kraina (aby wejść, wymagane są skrzydła, peleryna albo dinorant). Jest tu wiele potężnych potworów zdolnych pokonać nawet najsilniejszych graczy. Kraina dodana w wersji 0.99, wejście do niej znajduje się w Lost Tower 7 tak zwanym Lost Tower 8. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Phoenix of Darkness".

* Arena/Stadium – mapa służąca do gry w "piłkę nożną", a także do rozgrywania pojedynków organizowanych przez MM/GM. Na prywatnych serwerach często kolejne miejsce, gdzie walczymy z potworami.

* Land Of Trial – na tę mapę mogą wejść jedynie władcy zamku, chyba że udostępnią mapę lub wprowadzą opłatę za wejście. Bardzo łatwo tu o dobre przedmioty, jak i o śmierć. Kraina dodana w wersji 1.0. Najsilniejszym potworem na tej mapie, a zarazem jednym z najsilniejszych w grze jest "Erohim".

* Kalima(1-6) – dostęp do tej mapy uzyskuje się po wyrzuceniu (poza Safe Zone) na ziemię Lost Map, którą tworzy się zbierając i scalając 5 Symbol of Kundun o tym samym poziomie. Kraina dodana w wersji 1.0. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Illusion of Kundun (1-6)", pokonanie go otwiera bramę do następnego poziomu Kalimy.

* Kalima(7) – dostęp do tej mapy uzyskuje się po wyrzuceniu (poza Safe Zone) na ziemię Lost Map +7, którą tworzy się zbierając i scalając 5 Symbol of Kundun +7. Najsilniejszym potworem na tej mapie, a zarazem najsilniejszym potworem w grze jest "Kundun".

* Aida – leśna kraina, w tej krainie z potworów może wypadaść Gem of secret. Najsilniejszym potworem na tej mapie jest "Hell Maine".

* Crywolf Fortress – forteca płaczących wilków, tutaj odbywa się Crywolf Event i tylko tutaj z potworów wypadają części wymagane do stworzenia Fenrira. Najsilniejszym potworem na tej mapie, a zarazem jednym z najsilniejszych w grze jest "Balgass" (można go spotkać tylko podczas Crywolf Event).

* Valley of Loren – miejsce w którym co jakiś czas rozgrywa się walka o panowanie nad zamkiem (Castle Siege). Mistrz zwycięskiej gildii ustala podatek w sklepach, oraz cenę wejścia do Land of Trials. Tutaj także odbywa się Deep Event.

* Kanturu – składanka trzech map: Kanturu, Kanturu Remains oraz Kanturu Core. Pierwsza część, to las, druga to laboratorium, zaś Kanturu Core to Mapa Eventowa w której odbywa się Kanturu Event, oraz w której przebywa Eplis. Tylko tutaj wypada Moon Ring, oraz Gem Stone. Najsilniejszym potworem na tej mapie, a zarazem jednym z najsilniejszych w grze jest "Nightmare".

* Barracks – Mroczna mapa, przypominająca krajobraz po wojnie. Tutaj Balgass zbiera wojowników na szturm na Crywolf Fortress. Lecą tutaj części potrzebne do tworzenia Skrzydeł 3 poziomu. Tutaj także odbywa się jedna z części questa otrzymywanego na 400 poziomie.

* Refuge – Kraina questowa. Tutaj odbywa się ostatnia część questa otrzymywanego na 400 poziomie.

* Silent Map – Kraina dostępna tylko dla Game Masterów, na niektórych prywatnych serwerach mapa ma także inne zastosowania.

* Elbeland – Kraina startowa Summonera.

* Keth-Hotum – Nowa kraina, zaznaczona na mapie Mu Online. Wg. koreańskiej strony miała pojawić się w Season IV, lecz nie ukazała się. (Jeszcze nie dodana)

Na prywatnych serwerach można również znaleźć takie mapy jak Place of Exile lub Icarus II.

Ogólny wykres ukazujący z jakich miast można dostać się do wybranych lokacji:

* Lorencia→Noria
* Lorencia→Devias
* Lorencia→Dungeon 1→2→3
* Devias→Lost Tower 1→2→3→4→5→6→7
* Devias→Elbeland
* Lost Tower 7→Icarus
* Noria→Atlans
* Atlans→Tarkan
* Noria→Aida
* Lorencia→Valley of Loren
* Valley of Loren→Crywolf
* Valley of Loren→Land of Trials
* Tarkan→Kanturu→Kanturu Remains→Refinery Tower
* Crywolf→Barracks of Balgass
* Barrack→Refuge
* Elbeland→Devias
* Elbeland→Atlans

Oprócz wyżej wymienionych map istnieją jeszcze 4 dodatkowe lokacje, które są swego rodzaju "konkursami" rozgrywanymi co jakiś czas. Do tych map należą Blood Castle, Chaos Castle, Devil Square i Illusion Temple. Można się na nie dostać, jeśli postać posiada specjalne zaproszenie.

Eventy

* Golden Invasion – odbywa się regularnie co kilka lub kilkanaście godzin. W tym czasie na kilku mapach pojawiają się złote potwory odpowiednie dla każdej mapy. W Lorencji pojawiają się złote gobliny i złoty smok . W Norii można znaleźć złote smoczki i złote smoki. W Davias znajdziemy złote smoczki, smoki, oraz "Taikany". W Tarkanie pojawia się Golden Tantallos, a w Atlans Golden Lizard King. Zdobyty w ten sposób Box of Kundun lub Box of Luck można wyrzucić na ziemię i zdobyć w ten sposób wartościowy przedmiot (excellent) lub pieniądze (zen).

* Blood Castle (1-8) – rozgrywka następuje co kilka godzin. Aby wziąć w nim udział należy posiadać Invisible Cloak o takim samym poziomie, na jaki poziom eventu chcemy się dostać. Gdy pojawi się informacja o rozpoczęciu eventu należy udać się do Archangela w Devias i wejść na mapę eventową przy pomocy tego przedmiotu. Po ukończeniu odliczania jest 15 minut na przejście przez tłum potworów i zniszczenie bramy. Aby móc zniszczyć bramę należy zabić daną ilość potworów (40*ilość graczy biorącą udział w evencie), moc tych potworów zależna jest od poziomu eventu, a poziom eventu od poziomu postaci. Po zniszczeniu bramy należy zabić kolejne, tym razem silniejsze potwory (2*ilość postaci biorących udział w evencie), zniszczyć kryształową statuę oraz wrócić do punktu wyjścia z przedmiotem, który nam z niej wypadł, gdzie oddajemy go Aniołowi. Gry to zrobimy, każdy uczestnik eventu, który w tym czasie był w drużynie osoby oddającej przedmiot dostanie nagrodę - Jewel of Chaos. Po wykonaniu questa na 400 lvlu jest dostępny 8 poziom BC.

* Devil Square (1-7) – jak w powyższym evencie, aby wejść używamy zaproszenia (Devil Invitation). Poziomy są dopasowane do naszego bohatera. Mamy 20 minut, na to żeby wytrwać do końca. Event polega na zabijaniu stworów bez do ukończenia eventu. Po upłynięciu czasu na to przeznaczonego potwory znikają, a nasze postacie przenosi do zwykłej krainy. Korzystne w tym przypadku jest posiadanie skrzydeł przez postać w grze. Na najwyższym poziomie można spotkać specjalnego Bossa ("Cursed King"). Po wykonaniu zadania na 400 lvlu jest dostępny 7 poziom DS.

* Chaos Castle (1-7) – jak we wszystkich dostępnych eventach w tej grze, po użyciu zaproszenia przenosi nas do miejsca, w którym rozgrywa się event. Mapa , na której rozgrywa się ten event sama w sobie jest bardzo mała. Potwory oraz gracze wyglądają w Chaos Castle tak samo, jedyne co możemy rozróżnić to klasy postaci, ponieważ Dark Knight/Blade Knight , Dark Lord oraz Magic Gladiator posiadają miecze , Fairy Elf/Muse Elf kusze , a Dark Wizard/Soul Master różdżkę. W przeciwieństwie do wyżej wymienionych eventów w tym walczymy nie tylko z potworami ale także z innymi graczami. W trakcie walki musimy uważać, gdzie stoimy, gdyż potwory, po zabiciu ich przez nas - wybuchają i odrzucają nas w stronę krawędzi mapy, z której możemy spaść (kończy to dla nas event). Mamy określony czas na zabicie konkretnej ilości przeciwników (potworów i graczy). Wygrywa ten gracz , który jako ostatni utrzyma się przy życiu , lub po zakończeniu eventu będzie miał na koncie najwięcej zabójstw ze wszystkich graczy pozostałych na planszy.

* Castle Siege – głównym celem jest tutaj zdobycie zamku w Valley of Loren. Członkowie gildii panującej nad zamkiem mają dostęp do krainy "Land of Trials". Gracze nie będący w tej gildii nie maja wstępu do LoT (GM gildii władającej zamkiem może zakazać im wstępu lub ustalić podatek od pojedynczego wejścia do LoT dla graczy spoza gildii/sojuszu – w ten sposób gildia może zarabiać zeny). W CS biorą udział 1 sojusz broniący (defending team) i 3 sojusze atakujące (invading team), jeśli jednak do jednego CS zarejestruje się więcej gildii atakujących to wspomagają one główną gildię atakującą (invading team) i tak samo z przeciwnej strony (defending team). Maksymalnie może zarejestrować się do 4 gildii wspomagających. Główne gildie będą oznaczone jako "Maintain", zaś wspomagające jako "Assist". Nazwa sojuszu jest brana od głównej gildii. Event trwa 2 godziny.

* White Wizard – tutaj co określony czas pojawia się armia białego czarodzieja (wygląda on jak Cursed King z tą różnicą, że ma białą szatę) , czyli on sam i orkowie (są oni więksi niż ich "koledzy" z Blood Castle). WW pojawia się w Norii, Lorencji i Devias w tym samym czasie, a z jego oddziałów wypadają zeny i Wizard Ringi, lecz można mieć tylko jeden taki przy sobie. Z samego Wizarda wypada Jewel Of Bless.

* Deep Event – odbywa się w Valley of Loren, codziennie o ustalonej porze. Ma 3 fazy, w których kolejno pojawiają się coraz silniejsze potwory. Na samym końcu pojawia się Erohim, boss mapy Land of Trial. Lecą z niego bardzo wartościowe przedmioty.

* CryWolf – należy tu pokonać armię Balgassa, który z rozkazu Kunduna próbuje zdobyć fortecę w CryWolf. Aby event mógł się odbyć, co najmniej 1 elf musi stanąć na ołtarzu, gdzie może odnawiać życie statuy wilka (jeśli statua zostanie zniszczona, to przegrywamy). Event wygrywamy, gdy z armii Balgassa zostaną zabite wszystkie Dark Elfy (jest ich 12, przed ich zabiciem Balgass jest nieśmiertelny) i samego Balgassa. Mamy na to 15 minut.

* Kantru Event – polega na zabiciu 3 bossów. Event ma 3 fazy, po których do zabicia są kolejno: Left Maya's hand, Right Maya's Hand, i Nightmare. Przed trzecią faza eventu, trzeba także zabić obie ręce naraz. Gdy uda się pokonać nightmare, to przez określony czas Core Gate przenosi nas do miejsca w którym przebywa Eplis, potrafi ona wyzwalać Jewel of Harmony z Gemstonów. Aby wziąć udział w evencie należy posiadać "Moonstone Ring".

* Ilusion Temple (1-6) – rozgrywa się w nie więcej, niż 10 osób, podzielonych na dwie grupy. Zadaniem drużyny jest zdobycie Cursed Temple Water (losowo generowane na jednym z rogów mapy) i dostarczenie go do swojego piedestału. Woda znacznie spowalnia postać i uniemożliwia jej korzystanie z teleportów, co czyni ją dość łatwym celem ataków przeciwnika. Nagrodą dla wygranej drużyny jest złoty Fenrir.

Przedmioty

W grze występuje dużo rozmaitych przedmiotów, odmiennych dla każdej z klas postaci (z pewnymi wyjątkami).

Poziom Przedmiotu – Wraz ze wzrostem poziomu przedmiotu podnosi się ochrona lub obrażenia zadawane przez ów przedmiot. Poza tym:

* Przedmiot na 0, 1, 2 poziomie nie świeci.
* Przedmiot na 3, 4 poziomie świeci na przyciemniony brąz,
* Przedmiot na 5, 6 poziomie świeci na ciemnoniebiesko,
* Przedmiot na 7, 8 poziomie połyskuje na żółto, lub na inne kolory, w zależności od przedmiotu
* Przedmiot na 9, 10 poziomie świeci bardzo jasno (jeżeli ma cały set +10 to dodaje 5% do obrony).
* Przedmiot na 11 poziomie świeci tak jak na 9 i 10, lecz dodatkowo występuje efekt błysku. Gdy postać posiada cały set +11, dookoła postaci latają złote kulki oraz złote wstęgi. (Jeżeli ma cały set na +11 dodaje się 10% do obrony)
* Przedmiot na 12 świeci tak samo jak na +11 lecz gdy uzbiera się komplet przedmiotów +12 to, zamiast kulek i wstążek naokoło postaci przelatują błękitno-złote wstęgi i obrona zwiększa się o 15%.
* 13 poziomie świeci tak samo jak na +11 czy +12, z tym że efekt błysku pojawia się z dużo większą częstotliwością. Premia za set +13 wynosi 20%. W lepszych setach występuje dodatkowo unoszący się w wokół postaci pyłek różnych kolorów.

Dodatkowe opcje przedmiotów – przedmioty mogą mieć również dodatkowe opcje ulepszające atak/obronę postaci:

* Additional Defense – dodatkowa obrona (4,8,12,16 , na prywatnych serwerach także 20,24,28)
* Additional Damage – dodatkowe obrażenia (4,8,12,16 , na prywatnych serwerach także 20,24,28)
* Luck [L] – szczęście – podnosi o 25% szansę powodzenia przy podnoszeniu poziomu przedmiotu oraz zwiększa szansę na krytyczne obrażenia o 5%.
* Skill [S] – magiczny atak z broni
* HP recovery – co parę sekund leczy postać o 1,2,3 lub 4%. Na prywatnych serwerach także 5,6 i 7% (dostępne tylko na pierścieniach, naszyjnikach i skrzydłach).

Przedmioty doskonałe (Excellent) – wypadają bardzo rzadko, toteż mają zwiększoną obronę/atak, niż ich zwykłe odpowiedniki. Do tego każdy doskonały przedmiot ma dodatkową cechę:

* Reflect +5% [REF] – odbicie 5% otrzymanych obrażeń z powrotem do przeciwnika.
* Increase Acquisition of Zen after hunting monsters +40% [ZEN] – zwiększa ilość wypadanych zen o 40%.
* Defence Success Rate +10% [DSR] – zwiększa szansę uniku ciosu o 10%
* Damage Decrease +4% [DD] – zmiejsza otrzymywane obrażenia o 4%.
* Increase HP +4% [HP] – zwiększa punkty życia o 4%.
* Increase Mana +4% [MANA] – zwiększa punkty many o 4%.
* Increase attacking (wizardry) speed +7 [SPEED] – zwiększa prędkość ataku o 7.
* Excellent Damage Rate +10% [EDR] – 10% szansa na zadanie 120% maksymalnych obrażeń.
* Life/8 – przywraca 1/8 HP po zabiciu moba.
* Mana/8 – przywraca 1/8 Many po zabiciu moba.
* LvL / 20 - zwiększe atak (damage) o lvl / 20 np. 200lvl / 20 = +10 damage
* Increase Damage +2% – zwiększa obrażenia o 2%.
* Ignore opponent's defence 3% – 3% szans na ominięcie defa przeciwnika - atak z max. siłą (tylko skrzydła 2 i 3 poziomu i peleryna Dark Lorda; niektóre Ancient sety zwiększają opcję o 5 %)

Przedmioty starożytne (Ancient)' – Rzadsze jeszcze od excellentów. Dodatkowe cechy zdobywa w miarę kompletowania seta.

* Warrior Leather Set - Armor, Helm, Pants, Gauntlts, Boots, Ring of Ice, Morning Star
* Hyperion Bronze Set - Armor, Pants, Boots
* Eplete Scale Set - Scale Armoe, Pants, Helmet, Plate Shield, Pedant of Lightning
* Garuda Brass Set - Brass Armor,Pants, Gauntlets, Boots, Pedenat of Fire
* Kantata Plate Set - Armor, Gauntlets, Boots, Ring of Poison, Ring of Wind
* Hyon Dragon Set - Helmet, Gauntles, Boots, Lightning Sword
* Apollo Pad Set - Helmet, Armor, Pants, Gauntlets, Skull Staff, Ring of Magic
* Evis Bone Set - Armor, Pants, Boots, Pendant of Wind
* Heras Sphinx Set - Armor, Pants, Boots, Gloves, Helm, Skull Shield
* Anubis Legendary Set - Armor, Pants, Helm, Ring of Earth
* Ceto Vine Set - Helm, Pants, Gloves, Boots, Rapier, Rng of Earth
* Gaia Silk Set - Armor, Helm, Pants, Gloves, Golden Crossbow.
* Odin Wind Set - Armor, Helm, Pants, Gloves, Boots.
* Argo Spirit Set - Armor, Pants, Gloves.
* Gywen Guardian Set - Armor, Pants, Gloves, Sliver Bow, Pendant of Ability.
* Gaion Storm Crow Set - Armor, Pants, Pendant of Water.

Skrzydła

Skrzydła są nieodzowną częścią gry Mu online. Jest to charakterystyczna cecha gry firmy Webzen. Na początku gry każdy gracz mający kiepski poziom dąży do zdobycia skrzydeł lub zdobycia odpowiedniego poziomu aby móc jeździć na Dinorancie. W skrócie Dinorant to ulepszona wersja Horn of Urnii. Aby mieć dinoranta należy zdobyć Jevel Of Chaos, Horn Of Uniria 10 sztuk 500,000 Zen (waluta w Mu). Udajemy się do pralki goblinów w Norii i "pierzemy" te przedmioty. Wychodzi nam Horn of Dinorant. Teraz bez skrzydeł możemy chodzić po Icarusie. "Wingi" Występują w 3 różnych poziomach:

* 1 poziom – bez żadnych opcji można je nosić od 180 poziomu
o Dla ELFa : Fairy Wings
o Dla DK / MG : Satan Wings
o Dla DW / MG : Wings of Heaven (na niektórych prywatnych serverach Angel Wings)
o Dla Sum: Misery Wings
* 2 poziom – bez żadnych opcji można je nosić od 215 poziomu
o Dla ME : Wings of Spirit
o Dla BK : Wings of Dragon (na niektórych serwerach Wings of Devil/Devil Wings)
o Dla SM : Wings of Soul (na niektórych serwerach Archangel Wings)
o Dla MG : Wings of Darkness
o Dla BS : Wings of Despair
o Dla DL : Cape of lord
* 3 poziom – można je nosić od 400 poziomu bez względu na opcje (dostępne tylko na Season III)
o Dla HE : Wings of Illusion
o Dla BM : Wings of Storm
o Dla GM : Wings of Vortex (na niektórych serverach Space-Time)
o Dla DM : Wings of Doom (na niektórych serverach Hurricane)
o Dla LE : Mantle of Monarch
o Dla Sum: Wings of Violet Wind

Drużyny

Istnieje możliwość uformowania drużyny. Daje to kilka możliwości jak i ograniczeń:

* Gracze, którzy utworzą drużynę, widzą nad głowami towarzyszy wskaźniki punktów życia - pozwala to obserwować kolegów i w razie potrzeby pomóc im.
* Grając zespołowo gracze mogą wyprawiać się na silniejszych przeciwników, co daje możliwość zdobycia lepszych przedmiotów.
* W oknie drużyny sprawdzić można ilość pozostałych punktów życia jej członków oraz ich położenie na mapie.
* Punkty doświadczenia w drużynie rozkładają się inaczej niż podczas samodzielnej walki. Im więcej różnych klas postaci w drużynie, tym więcej doświadczenia dostają jej członkowie. Z potworów częściej wypadają również lepsze przedmioty.

* Rozmawianie z osobami w drużynie:

Rozmowę w obrębie drużyny inicjuje się poprzez wpisanie znaku tyldy przed wypowiedzią. Na przykład:

~Hej, widziałem złotego goblina w Norii, chodźcie :-)

* Można być członkiem tylko jednej drużyny na raz.

* Jedynie założyciel drużyny może rozwiązać ją lub usunąć z niej kogoś (chyba że członek drużny sam z niej odejdzie).

Gildie

Gildie to klany zakładane przez graczy. Może ją założyć jedynie postać powyżej 100 poziomu, jednak do klanu mogą wstępować wszyscy gracze. Gildie ułatwiają komunikację i handel pomiędzy graczami.

Gildie mogą utrzymywać między sobą stosunki dyplomatyczne, które nadają założyciele klanów. Poszczególne gildie mogą zakładać między sobą sojusze, aby w ten sposob stawały się silniejsze. Istnieje również możliwość prowadzenia między sobą wojny. Wtedy członkowie rywalizujących klanów mogą zabijać się nawzajem bez żadnych konsekwencji. Bitwa prowadzona jest do 10 wygranych. Na niektórych serwerach prowadzone są rankingi gildii, które wygrały najwięcej wojen. Gildie mogą także podpisać pewien pakt o wrogim nastawieniu. Od momentu podpisaniu aktu wrogości członkowie gildii mogą się zabijać bez ponoszenia żadnych konsekwencji. Na przerwanie wrogości wymagana jest zgoda założycieli wrogich gildii.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.