GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Neverwinter Nights PL epizod V

30.12.2002
14:06
[1]

grzesiek16 [ Feluś ]

Neverwinter Nights PL epizod V

kolejna czesc z serii NWN PL, wszelkie uwagi i zapytanie prosimy wpisywac tutaj, link do poprzedniej czesci ponizej :

30.12.2002
14:09
smile
[2]

grzesiek16 [ Feluś ]

moze powtorze swoj problemŁ
mianowicie jestem w Ruinach Stwórców, porozmawialem juz z ta babka na Sz czy s, niewazne chodzi o to, ze gdy juz mam ten krysztal i chce isc do tej sali z zegarami czy portalu to przez jakiekolwiek drzwi chce przejsc to poraza mnie prad czy cos w tym stylu. moge jedynie wyjsc z Ruin albo isc do ogrodu. co mam zrobic zeby dojsc do tego zegara czy portalu???

30.12.2002
14:17
[3]

forsetii [ Konsul ]

grzesiek16-------------- mam ten sam problem. Jak bede coś wiedział dam ci znać

30.12.2002
14:46
smile
[4]

tymczasowy107314 [ Junior ]

jestem mistrzewm w NEVERWINTERNAJTS.gram przez 17 dni i mam na swoim komcie dużo gier rpg.
Jeszeli jest tu jokis inny dobry grocz taki jak ja to niech sie skuntaktuje ja ja na GG. Newerłinter jest wybombisty tak jak ja


GG (2093856)

30.12.2002
14:56
[5]

Gilmar [ Easy Rider ]

grzesiek 16 -------> te pioruny w drzwiach potrafią przerzucają postać do komnaty, do której chcesz wejść. Naucz się je wykorzystywać. Stajesz w drzwiach, czekasz na piorun, a on przerzuca Cię za drzwi. Potrenuj.

30.12.2002
15:02
smile
[6]

Sir klesk [ Sazillon ]

mala propozycja moze jakis wiekszy wstep przy nowym watku wiecie jakies takie zaproszenie i moze lista stalych bywalcoff :P wiecie ja tylko proponuje (!)

30.12.2002
15:19
[7]

QQQ [ Konsul ]

moze Ktos mi w koncu pomoze ?

zagadka swiatła - sa 4 fontanny ( w 2 właczyłem kolor podstawowy czerwony i niebieski ) w pozostałych 2 mam umiescic kamienie o barwie bedacej mieszanka tamtych 2 ( taka barwa to filolet )mam zielony zółty i fioletowy - ( logika mówi ze powinny byc 2 filoletowe ) - wkładam je na wszystkie mozliwe sposoby i NIC - ktos wie jak to było ?


ewentualnie dodatkowy - jak poprowadzic proces ( oskarzonego o zabójstwo aby wygrac ) ?

Gdzie w 3 rozdziale jest miecz dwureczny jakis tam ( obrazenia od chaosu ) na pew2no go widziałem ale miałem za niski poziom wiec nie kupowałem a teraz nie moge go nigdzie znalesc ?

30.12.2002
15:30
smile
[8]

Mysia [ Szczurek ]

QQQ --- co sie tyczy tego miecza dwurecznego, za kazdym razem w sklepach maja rozne towary, i nie ma pewnosci ze zaczynajac gre od poczatku bedziesz mial stale te same towary, wyjatkiem sa tutaj przedmioty z zadan ktore wykonujesz, one sie nie zmieniaja natomiast juz skarby w skrzyniach sa losowe. co do Twoich innych pytan, to nie odpowiem Ci na nie teraz gdyz jestem dopiero pod koniec 2 epizodu, i dopiero wieczorem bede grac :(

Sir_Klesk --- jak bedziesz czesciej przebywal na tym watku to sie dowiesz kto tu jest stalym bywalcem :) a nie wiem czy ktos robi statystyke ile razy wypowiadala sie dana osoba na danym watku :) ja tam sie wypowiadam na wielu watkach dotyczacych RPG bo lubie ta materie:) i odpowiadam wtedy kiedy mam czas, najszybciej jak potrafie :) mysle ze kazdy robi podobnie :)

31.12.2002
08:19
smile
[9]

Mysia [ Szczurek ]

A ja wam powiem tak
Wszystkiego dobrego w nadchodzacym 2003 roq by nam sie szczesliwie zylo, dobrze gralo i pieknie pomagalo (np. mi) bysmy byli dla siebie mili ;) byscis sie cudownie bawili w dzisiejszego sylwestra i byscie nie odkryli takich bugow w NWN jak ja ;) (w drugim levelu mam 29 sily (19 normalnej i 10 od upgreadow) ale nic to, BAWCIE SIE DOBRZE DZIECIAKI I BYSCIE NIE MIELI ZBYT DUZEGO "KOMPLEKSU DNIA POPRZEDNIEGO"
Buzuaczki Słodkie Misiaki ;)

31.12.2002
08:52
[10]

Sir klesk [ Sazillon ]

Ej ser_kleksiach--czy twoja xsywa ma cos wspolnego z moja?! czegos chcesz? czy cos Ci sie nie podoba? >:/

Mysia-->
ostatnie pytanie na ten temat(niekomputerowe D&D) wiesz gdzie mozna kupic taka gre? i ile moze kosztowac
prosze o odpowiedz!

31.12.2002
09:17
smile
[11]

Bogas [ Senator ]

Sir klesk- grę można zamówić na www.Isa.pl są to trzy podręczniki podstawowe ale na razie są dostępne tylko dwa; podręcznik gracza i podręcznik mistrza podziemi. Każdy z nich kosztuje ponad 50zł. Oprócz tego kości za kilkanaście zł. Jeśli masz pytania co D&D służę pomocą trochę o papierowych RPG wiem.

31.12.2002
09:18
smile
[12]

Sir klesk [ Sazillon ]

Bogas-->czyli to troche kosztuje... a czy mogl bys mi powiedziec ile caly zestaw kosztuje?
i jaka forme ma ta gra :P karcianka, planszowa czy jeszcze inna

31.12.2002
11:03
smile
[13]

Bogas [ Senator ]

Sir klesk- Cały zestaw będzie kosztował ok 160zł. Gry fabularne (RPG) polegają na tym, że zbiera się grupa znajomych, jeden z nich zostaje mistrzem podziemi ( on będzie opowiadał, co widzą gracze wymyślał przygody nasyłał potwory) pozostali tworzą swoje postacie. Kiedy mistrz gry zacznie opowiadacz przygodę gracze mówią mu co robią ich postacie. W czasie walki lub testowaniu umiejętności rzucają kośćmi żeby sprawdzić czy im się udało. Na początek możesz zamiast podręczników kupić grę przygodową żeby sprawdzić, o co w tym chodzi a jeśli się spodoba to dopiero inne podręczniki.. Kosztuje ona 25 zł plus 7 zł. Wysyłka są tam opisane prawie wszystkie zasady są żetony, kości i mapa podziemi. Jeśli masz pytania to się mnie spytaj lub wejdź na forum ISA i dnd.rpg.pl i popytaj o co w tym chodzi na pewno ci odpowiedzą lub wyślą do wątku w którym o tym będziesz mógł się dowiedzieć.
Mysia-, dlaczego uważasz ze siła 29 to Bug?

31.12.2002
12:21
smile
[14]

Mysia [ Szczurek ]

Bogas --- nie mowie ze sila 29 to bug, jedynie to ze mam juz

pas sily lodowego olbrzyma +4 sila
rekawice sily olbrzyma +2 sila
wisiorek czerwonego tygrysa +3 sila

i lacznie mam 29 sily :) a chodzi mi o to ze jak biore na swoim 13 levelu barbarian zdolnosc SZAŁ to mi zwieksza wszystkie wspolczynniki tylko nie sile (a powinien +4)
w zwiazku z czym podejrzewam ze max limit sily wynosi 29 (+9) i chyba dalej nie warto inwestowac w ten wspolczynnik jednakze jezeli sie myle i ktos ma sile wieksza niz 29 to bardzo buylbym rad sie tego dowiedziec bo troche glupioby bylo gdyby ograniczenie do sily bylo tylko 29 (+9) :(((
a bug jest taki: przedmioty sa generowane zaraz przed otwarciem skrzyn, i dochodzi do takiego paradou ze otwierajac skrzynie w ktorej jest magiczny przedmiot, i potem ladujac gre zaraz przed otwarciem po otworzeniu dostajemy inny przedmiot, a drugi jest taki ze podczas awansu na poziom ustalamy wspolczynniki i wychodzi nam ze HP wzroslo nam o +12, anulujemy wybor, i robimy wszystko analogicznie, wybieramy atrybuty itd, i tym razem HP mamy np +16 co moze prowadzic do malych naduzyc nie sadzisz? ;)))

ale najwazniejsze dla mnie to co z ta sila ile moze byc max poziom sily?, tylko 29 (+9) czy moze byc takze np 35 (+11)? czy sa ograniczenia w sile bohatera czy takich ograniczen nie ma?

31.12.2002
12:39
[15]

Elvernon [ Legionista ]

Mam do wyboru Never Winter Nights i Morrowind'a co teraz lepiej wybrac?
Oczekuję mądrych wypowiedzi na ten temat:-)))

31.12.2002
12:47
smile
[16]

Mysia [ Szczurek ]

Elvernon --- Powiem tak czy NWN czy morrowinds ja kupilem NWN i nie zaluje ani zlotowki na niego (co prawda dalem 80 ;) na allegro) ale naprawde cooltowa gra, o morrowindzie tylko slyszalem, wieksze notowqania dostal NWN, ale wybor nalezy do Ciebie bo to twoje pieniadze w NWN masz widok z lotu ptaka a w morowindzie TPP lub FPP, ale wybor nalezy do Ciebie, ja wole NWN.

Pytanie 2 do wszystkich --- co z sila wNWN sa ograniczenia?
Pytanie 3 do wszystkich --- Gdzie w rozdziale 3 jest jakis kowal bym mogl wykuc jakas normalna magiczna bron/zbroje bez odwolywania sie do czarow o ktorych nier mam zielonego pojecia ( barbarian)?

31.12.2002
13:10
[17]

Sir klesk [ Sazillon ]

Bogas-->A czy tam sa jakies piuonki albo cos takiego?? i czym zestam za 32zl rozni sie od zestawu za 160zl(!) o co chodzi wogole w tych grach?! czy masz moze GG? jesli tak to napisz musze sie dowiedziec czegos wiecej na temat tej gry...
moj numer jest obok stopnia.

31.12.2002
13:43
smile
[18]

Mysia [ Szczurek ]

Sir klesk --- figurek nie ma w zestawie (co najwyzej w grach bitewnych) mozna uzywac jednak figurek by lepiej zobrazowac rozgrywajace sie wydarzenia (np walke z wrogami) jednakze w sklad kazdego normalnego zestawu wchodza podrecznik mistrza gry (gdzie sa opisane zasady rozgrywki RPG jakie rzuty, tworzenie postaci etc. kompletny podrecznik do prowadzenia rozgrywki, i kosci do gry ktore beda potrzebne (ja zaopatrywalem sie sam i sa potrzebne standardowe kosci (moj woreczek slkada sie k4,k6,k10,k12,k20 wszystko po dwa razy + dodatkowo 2k10 jak chcesz wiecej info to napisz maila a Ci opowiem co i jak (bo forum nie od tego :) dodam ze przygody bohaterow mozna kupic dodatkowo jednakze lepsza frajde sprawia tworzenie przygod na zasadachj w podreczniku, mi to zawsze sprawialo lepsza frajde niz granie w zaplanowane przygody...

mam nadzieje ze nie zapomnieliscie o moich wczesniejsszych pytaniach ;)

31.12.2002
14:38
smile
[19]

Bogas [ Senator ]

Mam problem; jak wykonać zadanie dla nekromantów z kociołkiem? Wchodzę do świątyni a tam nie ma żadnego przełącznika żeby otworzyć jakieś tajne przejście do kociołka. help. Co trzeba w tym zadaniu zrobić?

31.12.2002
14:59
smile
[20]

Mysia [ Szczurek ]

Bogas --- jezeli jestes niecierpliwy to mozesz looknac na strone w opisach gier, tam jest szczegoly poradnik dotyczacy questow :) ja z niego nie kozystam bo wole sam przejsc gre (tak jest przeciez najlepiej ale na razie specjalnych trudnosci nie mialem :) choc nie pomoge Ci bo jeszcze tam nie doszedlem :(

31.12.2002
15:04
[21]

paściak [ z domu Do'Urden ]

Wiecie moze dlaczego na Polwyspie :-)) niemoge otworzyc drzwi do Laboratorium Sztuk Mistycznych ? Drzwi sa zamkniete i niemoge sie tam dostac ani ich wywazyc =/

31.12.2002
15:08
smile
[22]

Bogas [ Senator ]

Sir klesk- ta różnica ze zestaw za 25zł to mocno okrojona wersja tego za 160zł. Więc tak czy siak będziesz musiał kupić ten droższy. Ponieważ ten za 25zł ma tylko pokazać, o co w tym chodzi.Mój numer GG 3498939. Soory za poprzedni post nie ten wątek hehehe:)))

31.12.2002
15:19
[23]

następny [ Rekrut ]

mam pytanie
czy jak trzeba mnieć do jednej broni poziom 7 to trzeba go mieć w jednej klasie (dla mnie paladyn)czy można w kilku klasach po jeden na przykład?

31.12.2002
15:24
smile
[24]

Druss [ Ex-Moderator ]

ser_kleksiach ---> Nie wolno publikować cudzych numerów gg

31.12.2002
15:30
[25]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

następny---> Nie, wystarczy jak suma poziomów będzie równa temu wymaganemu.

31.12.2002
15:31
[26]

następny [ Rekrut ]

Dzięki!

31.12.2002
20:41
smile
[27]

Mysia [ Szczurek ]

Coll teraz ja mam pytanie, w snieznej kuli musze zabic bialego smoka, oki, mam talizman ktory chroni przed zimnem i m i dzialaja na mnie tylko ataki besposrednie ale choc mam sily 29 to i tak moje ataki nic mu nie robia, wie ktos moze dlaczego? albo jak go oslabi? i po co sa dzienniki i krasnala i driady? :) bo juz naprawde nie wiem co robic, probowalem wlazic z kazdej strony do kuli i jedyne co udalo mi sie uzyskac to pekniety amulet ktory zreperowal krasnal a driada naladowala go magia, ale nie wiem nadal jak poradzic sobie ze smokiem, bomoje ataki nie robia na nim wiekszego wrazenia, ciagle tylko praktycznie pudlo i pudlo, choc mam +20 premie ataku, 29 sily i dwuostrzowy mieczyk 1k8/1k8 +1k6 od ognia, a nie robi na nim to zbyt wielkiego wrazenia :( jak go ugryzc by go naprawde zabolalo, nic nie daje wychodzenie i leczenie sie poza jaskinia bo choc probowalem z 5 razy to jedyne do czego go doprowadzilem po pieciokrotnym swoim leczeniu to lekkie obrazenia :( Jak skurczybyka ugryzc? albo czym?:)

cos musialem przeoczyc ale kompletnie nie wiem co :(

31.12.2002
21:03
[28]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia -------> dziwi mnie trochę problem smoka bo ja w towarzystwie Delana załatwiłem go przy pierwszym podejściu, a nie miałem specjalnie wypasionego wojownika. Jestem pewien, że stosowałem mikstury standartowe, wzmocnienie siły, błogosławieństwo no i koniecznie szybkości, może to jest klucz do wygrania walki.

31.12.2002
22:26
[29]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

Mysia---> Ja również nie miałem z nim najmniejszych problemów, a grałem paladynem o o wiele mniejszej sile. Ta twoja broń oprócz obrażeń od ognia ma jakieś umagicznienie? (przynajmniej +2) Oprócz tego, tak jak mówi Gilmar, napakuj się wszelkimi miksturami to może coś wskórasz.

31.12.2002
22:53
smile
[30]

tymczasowy107314 [ Junior ]

Hej ty, sir klesk ty jestes dziwny ludzik. Jakiego ty mozesz miec taka nawe ?? Lepiej posluchaj se diskopolo bo chyba z toba ro nie jese tak no nam dobrze

31.12.2002
22:58
smile
[31]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

ser_kleksiach---> Zanim się będziesz wypowiadał na tym forum lepiej naucz sie języka polskiego. Ten, w którym napisałes poprzedniego posta na pewno nie jest moim ojczystym językiem. Tak więc jak się nauczyc pisać po polsku to będziesz mógł tutaj wrócić a jak na razie lepiej się nie odzywaj, a zwłaszcza w taki sposób jak to zrobiłeś przed chwilą.

01.01.2003
13:45
[32]

deTorquemada [ Pamiętaj ]

Mysia tez mialem problem z smokiem w kuli .. tluklem go chyba z godzinke. Proponuje, zebys zaprosil do owarzystwa, gnoma, ten swoimi czarami potrafi go zabic, ale to rowniez troche trwa i potrzeba kilku podejsc. A smoki ktore pojawia sie pozniej, w dalszej grze, sa o wiele latwiejsze. Powodzenia.

01.01.2003
13:47
[33]

deTorquemada [ Pamiętaj ]

A tak w ogole to sam mam pytanie. Mam juz dwa slowa mocy i jestem w podziemiach Ogniowych Olbrzymow. Stoje akurat w komnacie ze smokiem i moge tam przejac do kuli jego zyciowa sile. No i co mam tam dalej zrobic ? Gdzie znajde ostatnie slowo mocy ? Z gory thx za odpowiedz.

01.01.2003
21:49
[34]

frer [ Konsul ]

Ostatnie jest jak pamiętam w pobliżu smoka, ale żeby go pokonać trzeba go osłabić używając kuli w jakiś tam sposób (ja pokonałem go tradycyjnie, czarami i bronią, ale to trochę trwało), teoretycznie chyba można uniknąć z nim walki ale trzeba wykonać dla niego zadanie.

01.01.2003
22:26
smile
[35]

QQQ [ Konsul ]

deTorquemada >>> słowo mocy ma Czerwony smok a nie Nebieski - z niebieskiego masz wyssac zycie do czry która dal Ci czerwony i przyniesc mu to ( staruszek cerpi na artreyzm i potrzebuje swiezej krwi ) jak zabijesz niebieskiego pred wyssaniem jego energi to czerwony po łyknieciu bedzie miał od razu srednie obrazenia ( co ułatwia sprawe - wg mnie ten był najsilniejszy z nich wszystkich ) - jak dasz mu napój smok da Ci klucz do słowa mocy - czy go ubijesz czy nie to inna sprawa ( jak mu dasz oszukanczy napój bedziesz musiał gadzine utłuc )

Mysia>>> smok w snieznej kuli u mnie był akurat najławieszy do zabicia ( zatłukłem go sam newet bez wspomagania towarzyszem i uleczania sie ) moze dlatego za robiłem to na samym koncu ?

01.01.2003
22:40
[36]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

QQQ---> Rzeczywiście, Klauth to zdecydowanie najsilniejsza bestia w calej grze. Mi coś z tym ,,rytuałem" nie wyszło u tłukłem się z nim jak miał pełne życie. To dopiero była walka... Kilka razy mnie zabił, ale jaką później miałem satysfakcję jak go pokonałem. To było coś, co będę długo pamiętał.

02.01.2003
01:42
smile
[37]

deTorquemada [ Pamiętaj ]

No i tak ... wlasnie skonczylem Neverwinter Nights .... chcialbym wiecej. No i udalo mi sie dojsc do 16 levelu. Niezla gra, mam nadzieje, ze szybko wyjdzie jakis dodatek :) A teraz nie pozostaje mi nic jak czekac na fajne polskie moduly.

Pozdrawiam.

02.01.2003
01:42
smile
[38]

deTorquemada [ Pamiętaj ]

No i tak ... wlasnie skonczylem Neverwinter Nights .... chcialbym wiecej. No i udalo mi sie dojsc do 16 levelu. Niezla gra, mam nadzieje, ze szybko wyjdzie jakis dodatek :) A teraz nie pozostaje mi nic jak czekac na fajne polskie moduly.

Pozdrawiam.

02.01.2003
02:52
smile
[39]

QQQ [ Konsul ]

Tez skonczyłem i jestem hmmm troche zdegustowany - ostatnia walka była łatwizna ( przedtem bywało gorzej ) dostałem wczesniej amulet ale znadawał sie dla woja od 19 poziomu a ja miałem ledwie 16 ( wogóle po co wprowadzac bron , amulet itp któregonie mozna uzywac - lepiej dac kare za poziom i tyle - ogolnie mówiac niezła giera ale mogłoby byc trudniej na koniec - teraz czekam na MoO 3 mam nadzieje ze zajmie mnie na dłuzej niz tydzien ;-)

02.01.2003
07:00
[40]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

Skończyliście grę na 16 poziomie? To jakoś mało, chyba omijaliście sporo questów. Ja robiłem co się dało i doszedłem do 20 lvl a i na 21 starczyłoby doświadcznia, tylko, że w grze już nie ma takigo poziomu.

deTorquemada--> Już niedługo powinny być dwa takie porządne dodatki do gry. Również czekam z niecierpliwością.

02.01.2003
09:17
[41]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

gram sobie bardem...i mam jedno pytanko, przy przejsciu na 7 poziom moglem poznac dwa czary z 3 poziomu, niestety caly czas sa one nieaktywne, dlaczego?
o ile dobrze pamietam czary barda oparte sa na charyzmie...ktora mam zmodyfikowana przedmiotem, i obecnie ma 15, wiec co jest grane???

02.01.2003
09:25
[42]

QQQ [ Konsul ]

Mathmi Thenthur >>> ano ;-) trochę ominąłem w 1 czesci potem w miare wszystkie ( no prawie ) ale byłem ledwie na 16 poziomie

02.01.2003
10:39
[43]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

^

to samo pytanie co wyzej...

02.01.2003
10:43
smile
[44]

frer [ Konsul ]

VisusAugustus--> Ile daje ci ten przedmiot do charyzmy?? Dlaczego masz tak mało powinieneś mieć 18?? A odpoczołeś żeby zapamiętać czary??

02.01.2003
10:59
[45]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

w tym sek ze odpoczalem, wszystkie czary barda do poziomu 2 mam aktywne, bard jest na poziomie 7 wiec trudno zebym mial charyzme 18! :( natomiast ledwo co poznane z 3 pozimu ciagle sa nieaktywne :(

02.01.2003
11:10
smile
[46]

Mysia [ Szczurek ]

Powiem tak ja nie ominelem ZADNEGO questu ichoc jestem w 4 epizodzie to poziom mam 15 i najprawdopodobniej skoncze na 16 lub 17, nie mam pojecia dlaczego tylko na tym ale mniejsza o to, bialego smoka pokonalem, a dopioero gdy wczytalem z 5 raz gre, wtedy zaczal zadawac jako takie obrzenia tej bestii, co ciekawsze zadawal ale tylko wtredy gdy byly krytyczne normalnie nawet go nie draskal, wykosilem wszystkie smoki na planszy a z czerwonym poradzilem sobie oslabjajac go najpierw kula (co sie mam meczyc ;) z radoscia kupilbym jakies fajne rekawiczki bo na razie mam +2 do sily i nic lepszego nie widzialem :/ z moich przemyslen najlepiej inwestowac podczas awansow w zdolnosc PERSFAZJI, DYSCYPLINY,LECZENIA i WIEDZY, jezeli gra sie barbarianem;) a z broni najciekawszyh jak do tej pory to zrobic sobie dwuostrzowa urdgardzki miecz ceremonialny +2 bo zadaje dodatkowo +1k6 od mrozu i dyscypline +2 ale nic ciekawego naprawde nie znalazlem a co do wrazen to cosa niedobrego jest w tej grze z KP, bo nie odczowam zbytniej roznicy gdy mam KP22 i srednia zbroje a np KP33 i ciezka zbroje, bo obrazenia zadaja takie same:/ a moze ktos wie co daje pancerz ktry mozna z zrobic z czaszki gargulca i zbroi KP5 bo pisze ze obrazenia -1 pancerz zmiejsza obrazenia o 15 punktow, czyli prawie cudo, ale tak naprawde za przeproszeniem gowno co zmiejsza... nic sie nie zmienia z obrazeniam;) po skonczeniu zaczne grac magiem i bedzie zabawa, tylko zastanawiam sie kogo wybrac, czarownika czy czarodzieja, bo sam nie wiem, ma ktos jakies sugestie ktory z nich lepszy?

02.01.2003
11:26
smile
[47]

frer [ Konsul ]

Mysia-->nie obojętne jest czy masz KP22 czy KP33 (chociaż masz rację że obrażenia są takie same) ale KP wpływa na szanse trafienia przez przeciwnika i im większe KP tym lepiej. Co do zmniejszania obrażeń to nie jestem pewien ale chyba żadna zbroja ich nie zmniejsza (od tego są czary).A co do wyboru czarownik czy czarodziej to zależy od ciebie. Ja proponuje czarownika, chociaz jego czary zależą od charyzmy to ma ich więcej(zapamiętanych), ale ma dostępną mniejszą różnorodność czarów.

02.01.2003
13:14
[48]

Mysia [ Szczurek ]

frer --- no tak to powinno wplywac ale cos mi sie wydaje ze potworkom ktore do tej pory spotkalem nie robi KP zadnej roznicy:) nie wazne zreszta, wiesz, zawsze gre przechodze barbazynca co ma duzo w miesniach i troche w glowie (ksiazki a'la Conan itp;) i lubie pakowac na siebie blyskotki i magiczne artefakty ale Ciekawi mnie jak to jes zmienic zainteresowania i stac sie magiem, bo choc bohaterowie z pod znaku miecza bardziej mi odpowiadaja, to jednak nie ukrywajmy sa troche okrojeni w NWN z tegoz chocby powodu ze nie potrzebne im sa pozostalosci niektorych zwierzatek (plyn fae, odwloki zukow, zeby brodakow i jezyki slaadow) a chcialbym cos takiego wyprodokowac, wiesz osobiscie to jestem rozdarty pomiedzy maga i wojownika, gdyz trudno zlaczyc te dwie profesje, bo wyjdzie z tego cienki wojownik i slaby mag, wiec zmuszony jestem (co wcale nie jest takie przykre) kazda gre przechodzic dwoma sciezkami jedna od strony miecza i druga, magii :)

milo by bylo takze gdyby dolaczono dodatkowa umiejetnosc identyfikacji potworow, bo zawsze lepiej jest wiedziec czego dane ziwerzatko nie lubi a tak zostaje tylko fart :)

02.01.2003
15:03
[49]

MESJAH [ Pretorianin ]

możliwe żeby w 2 module nie spotkał salomona (tam gdzie mam go zabić na połódniowym trakcie)? Może być gdzie indziej?

02.01.2003
17:41
[50]

frer [ Konsul ]

Mysia-->przecież można sprawdzić na co przeciwnik jest odporny i na tej podstawie zastosować odpowiednią taktykę.

02.01.2003
17:57
[51]

Bajt [ ]

Witajcie!
NWN mam juz od dawna i jak widze niektorzy maja tutaj male problemy, wiec od czasu do czasu bede tu wchodzil i staral sie pomoc :)

Visus Augustus --->A jaka masz bazowa charyzme? To znaczy bez przedmiotow itp. Poza tym na twoim miejscu od razu przy tworzeniu postaci dalbym sobie charyzme conajmniej na poziomie 16 i potem ciagle w nia ladowal co 4 poziomy az do 19 albo i wiecej. Pewnie dlatego nie mozesz rzucac czarow bo masz za mala charyzme. Do rzucania czarow na 1 poziomie potrzeba conajmniej 11 charyzmy do czarow 2 poziomu - 12, 3 - 13 itd.

02.01.2003
18:19
[52]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Bajt => Co prawda nie gralem magiem, ani nie znam sie zbytnio na zasadach AD&D3, ale jak charyzma moze miec wplyw na czary ???? Chyba chodzilo ci raczej o inteligencje :/

02.01.2003
18:32
[53]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

Drak'kan---> Akurat Bajt ma w tym wypadku rację. Bardowi do czarowania potrzebna jest właśnie charyzma, podobnie jak czarownikowi. To czarodziej potrzebuje do tego inteligencji.

02.01.2003
18:33
smile
[54]

Bajt [ ]

Drak'kan ---> No widzisz, to musisz poznac AD&D 3 :) Teraz inteligencja wplywa tylko na czary czarodzieja, a charyzma na czary barda i czarownika.

02.01.2003
18:37
[55]

Gilmar [ Easy Rider ]

Visus Augustus -------> bard 7 poziomu nie może rzucać czarów z 3 poziomy mimo, że zna dwa takie czary. Zdolność rzucenia czarów 3 poziomu zdobędzie dopiero na poziomie 8. Na domiar złego na tym 8 poziomie będzie mógł rzucić tylko jeden 3 poziomowy czar. Na 9 ----- 2 czary 3 poziomu mimo,że bedzie znał3. Taki jest bard.

02.01.2003
18:40
[56]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Bajt => Hmm, ale ten swiat sie zmienia :P Juz odplynely dni kiedy wystarczylo byc unteligentnym zeby rzucac czary :)))) No coz, ja i tak wole mojego barba, ktorym przeszedlem singla, a na multi na razie mi sie nie zbiera :)))))) Moze kiedys.

02.01.2003
18:52
[57]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

Na potwierdzenie słów Gilmara, daję link do tabelki przedstawiającej ilość dostępnych czarów dla barda na okreslonych poziomach.

02.01.2003
19:02
[58]

Gilmar [ Easy Rider ]

Bajt -------> charyzma np: czarodziejów i bardów ma decydujące znaczenie, czy dana postać będzie mogła stosować wysokopoziomowe czary ale moment w którym ta postać zdobędzie umiejętność posługiwania się tymi czarami zależy od poziomu postaci. Przyklad: czarownik z charyzmą 13 nigdy nie zdobędzie żadnego czaru z poziomu 7, z char 14 tylko 1 ale na 13 poziomie ani jeden ani drugi nie bedą potrafili rzucać czarów z 7 poziomu, dla tego z wyższa char. będzie to możliwe na poziomie dopiero 14. Tak mowią tabele.

02.01.2003
19:08
[59]

Gilmar [ Easy Rider ]

Sorry! W pierwszym zdaniu oczywiście popełniłem błąd, napisałem czarodziejów a powinno być czarowników. Jeszcze raz przepraszam.

02.01.2003
20:25
[60]

frer [ Konsul ]

To nie tylko decyduje o poziomie czarów rzucanych przez postać, ale także oich ilości. Nie wiem jak sprawa wygląda w pezrypadku barda i czarownika, ale mój czarodziej którym przeszłem NWN miał inteligencje ok. 27 (dokładnie nie pamiętam ale przedmioty mi bardzo podnosiły), a po rzuceniu czaru (sorry nie pamiętam jego nazwy) i przemianie w smoka moja inteligencja znacząco spadła co spowodowało że straciłem część zapamiętanych czarów, a jak powróciłem do mojej postaci, musiałem znowu zapamiętywać czary i robić odpoczynek (dlatego żadko używałem tego czaru).

02.01.2003
22:20
[61]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

Mam pytanie...w jednym z poprzednich watkow przeczytalem o mieczyku ktory nazywa sie Ostrze Gladiatora i znajduje sie w zielonym gryfie...gdy tam dotarlem obejrzalem sobie to cacko i zapalalem checia jego posiadania:)...jako ze wymaga on 11 poziomu a ja mam dopiero 9 pytanie...czy w zwiazku z losowym pojawianiem sie przedmiotow w grze jak wroce tu za jakis czas mieczyk bedzie sobie lezal spokojnie???...czy moze lepiej zakupic od razu (ojjjjale kasy to on kosztuje:(

02.01.2003
22:57
[62]

frer [ Konsul ]

Co do kupowania to po pewnym czasie przedmioty się zmieniają i później może go nie być. Kupuj póki możesz.

03.01.2003
08:11
[63]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

frer----> mam pytanie wypowiadales sie na temat KP oraz zbroi w grze...mam maly dylemat w odniesieniu do tego co przeczytalem a mianowicie uzywam aktualnie zbroi plytowej (lacznie +8KP oraz zmniejszenie obrazen od ran klutych i siecznych) a za wygranie wyscigu od Mutamina dostalem Zbroję Rodziny Broemweldów ktora wydaje sie byc bardzo ciekawa ale ma tylko w sumie chyba +6 KP...i teraz pytanie na co sie zdecydowac??...dodam ze moja postac to wojownik:)

03.01.2003
08:25
[64]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

wielkie dzieki za wyjasnienie mojego problemu z bardem.....i w tym momencie moge tylko powiedziec &*%$! tez mi pomysl... to po co pokazuje mi ze czary poznalem ale niemoge uzyc...idiotyzm..to juz mogli sobie podarowac...a mialo byc tak pieknie..chyba wroce do grania kaplanem :) to dopiero byla postac nie do zatrzymania :PPP

03.01.2003
11:39
[65]

Gilmar [ Easy Rider ]

Artuus ------> zbroi w tej grze jest bardzo , bardzo dużo, ale w sumie nie ma wyjatkowo dobrych i uniwersalnych. Moim zdaniem warto każdą zdobytą zbroję przymierzyć i popatrzeć na statystyki, istotniejsze niż globalna klasa pancerza mogą być inne dodatkowe właściwości. Zbroję rodziny Bronweldów miałem i chyba nigdy jej nie założylem. W tym czasie paradowałem w zbroi paskowej z Mithralu: KP +6, waga 18,0 Premia do pancerza +4. Zbroję tą zamieniłem dopiero na Zbroję ze skóry Czerwonego Smoka -- KP +8 waga 40,0 Odporność na ogień-- 20 Premia do pancerza + 5 Zmniejszenie ciężaru 80%. Zbroja Czerwonego Smoka to chyba najpotężniejsza zbroja jaką widziałem w tej grze.
Reasumując, co byś nie zrobił będzie dobrze, różnice są niewielkie.

03.01.2003
12:14
[66]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

Gilmar-----> a gdzie znalazles takie cudo i kiedy??? chyba ze gdzies kupiles??

03.01.2003
12:33
smile
[67]

Mysia [ Szczurek ]

Artuus --- Zbroje czerwonego smoka lezy w skrtzyniach ktore znajduja sie w 3 epizodzie pod pieczarami ogniiowych olbrzymow w lezu czertwonego smoka, po rozwaleniu go w jednej ze skrzyn lezy cosik takiego, fajna zabawka i naprawde bardzo uzyteczna:)

zastanawiam sie jak stworzyc swojego czarownika, za malo punktow by go dopakowac we wszystkim a znow inteligencja tez by sie przydala na duzym poziomie bo trudno co awans dostawac 2 punkty umiejetnosci, oraz trudno wyzyc z 4 punktami zycia na poziom ;) mondrosc tez minimum 10 a sile i zrecznosc tak na osiem ale koles i tak strasznie cherlawy :( nie moge sie zdecydowac :/

03.01.2003
12:47
[68]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

Zbroje ze smoków chyba rzeczywiście sa najlepsze w grze. Fajną rzeczą jest również to, że jest ich kilka więc można wybrać cos dla siebie odpowiedniego albo zmieniać je wedle aktualnej sytuacji na froncie. Różnica między nimi polegała na odporności, którą dawały: z czerwonego smoka- na ogień, niebieskiego- na zimno, był jeszcze chyba biały- na elektryczność. Na doadatek mało ważą, więc bez problemu można je wszystkie mieć i wkładać w zalezności od tego z kim walczymy.

03.01.2003
13:04
smile
[69]

Mysia [ Szczurek ]

Dobra jeszcze jedno pytanko, czy do bonusowych czarow na poziomie postaci liczy sie tylko bazowy modyfikator (w wypadku czarownika) charyzmy czyli taki bez pasow, pierscieni i innego rodzaju powielaczy, czy aktualny stan ze wszystkimi powiekszaczami? bo wiem ze majac charyzme +6 czyli z 22 punktami bede mial max bonus do ilosci czarow, ale zastanawiam sie czy liczy sie tu tylko podstawowy modyfikator czy aktualna wielkosc ze wszelkimi zwiekszeniami, rozumiem tez ze majac charyzme z 19 punktami bede mogl zucac wszelkie czary czarownika (przy odpowienim poziomie) wiec na zdrowy rozum wystarczyloby tylko miec charyzme na 19 i dalej pakowac w inne wspolczynniki, ale dlaczego im wieksza charyzma tym lepiej ? )nbawet poza magiczna granica 23 punktow po ktorych nie stwierdzilem zadnych dodatkowych upgradow dotyczacych charyzmy?:)

stwierdzilem takze zaleznosc ze im wyzsza charyzma tym wiecej zlota dostajesz po wykonaniu questa :) co ciekawsze imv jestes brzydszy tym mniej zlotra dostaniesz :) ale glownie chodzi mi o to powyzsze dotyczace charyzmy i czarow

03.01.2003
13:15
[70]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

Mysia----> z tym zlotem to by sie zgadzalo gram Krasnoludem Wojownikiem z dosc niska charyzma i kasy za questy dostaje czasem smiesznie nisko (w stosunku do tego co np pisza w poradnku na GOL-u) nie mowiac juz o tym ze dodatkowo cos wyciagnac to juz niezly sukces:(

03.01.2003
13:15
smile
[71]

Bajt [ ]

Gilmar --> Co do mojego wczesniejszego posta: oczywiscie masz racje, ale mam ja rowniez ja :). Mi chodzilo to, ile charyzmy trzeba miec zeby w ogole moc rzucac czary. Nawet czarownik 20 poziomu nie rzuci czaru z 9 poziomu jesli nie bedzie mial charyzmy 19. A co do wymagan poziomowych to sie z Toba zgadzam.

03.01.2003
13:24
[72]

Bajt [ ]

Mysia --> Na bonusowe czary ma tez wplyw dodatkowa charyzma z przedmiotow.

03.01.2003
13:27
[73]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia ------> wydaje mi się, że nie 19 a 20 to wartosc do której warto pakować w Charyzmę czarownika bo wtedy masz wszystkie czary na maxa, przy 19 masz o jeden czar z 9 poziomu mniej. To drobiazg, bo nie wiadomo czy uda Ci się osiągnąć 19 czy 20 poziom postaci aby to odegrało jakąkolwiek rolę. Jeżeli chodzi o to dlaczego jest lepiej gdy charyzma osiaga wartości ponad 20, to wydaje mi się, że dzialają tzw ukryte modyfikatory skuteczności czarów i Twoje czary w tej sytuacji będą trudniejsze do odparcia przez przeciwników. Tego ostatniego zdania raczej się domyślam niż jestem pewien, bo nie mam żadnego dowodu pisanego na ten temat. Instrukcja do gry mogłaby być precyzyjniejsza.

03.01.2003
13:33
[74]

Gilmar [ Easy Rider ]

Bajt ------> tak jest masz rację, przelewanie dość zawiłych subtelności tabelek i modyfikatorów jest dość trudne i trafiają się niedomówienia.

03.01.2003
17:03
smile
[75]

Mysia [ Szczurek ]

Gilmar ---, co fakt to fakt instrukcja moglaby byc bardziej precyzyjna, ale musze wymyslic jakis sposob by odpowiednio rozdysponowac punktyale jeszcze nie wiem jak to zrobic, ciekawe zeczy mozna znalezc na stronce ktora widzialem wyzej w postach, ale tez nic szczegolowego, a warto by bylo sie normalnie dowiedziec czy i w jaki sposob wzrost charyzmy wplywa na czary i postac :)

03.01.2003
17:14
[76]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia ------> ta gra jest dla ludzi a nie znawców 3D&D i statystyk. Rozdziel punkty intuicyjnie i graj. Postać nie do końca doskonała jest zazwyczaj ciekawsza niż wymyslony, wycyzelowany Super-man. Gra nie jest przecież trudna więc nawet niedostatki postaci nie wpłyną zasadniczo na rozgrywkę.

03.01.2003
17:58
[77]

frer [ Konsul ]

Ale lepiej grać dobrom postaciom niż niedorozwiniętym... A ciekawe czy jak uważacie że tagra jest łstwa to czy ktoś z was przeszedł ta grę źle rozwiniętym bardem który nie umie rzucać czarów bo mu ktoś źle sttystyki rozwijał. A 3 edycja D&D opiera się na pożądnym rozwoju postaci. Ludzie to juz nie BG2 w który pisało dokładnie jak rozwinąć postać i nawet nie trzeba było przy tym myśleć.

03.01.2003
18:12
[78]

Mathmi Thenthur [ Pretorianin ]

frer---> Akurat NWN jest grą na tyle łatwą, że nie trzeba zrobić nie wiadomo jak poRZądnej postaci, żeby ją przejść. Ja ukończyłem ją na najwyzszym poziomie trudnosci paladynem, którego dzisiaj na pewno zrobiłbym całkiem inaczej. Oczywiście, jak ktoś nie da swojemu bohaterowi nie wystarczająco dużo cechy najważniejszej dla niego. np siły wojownikowi, charyzmy czarownikowi, no to wtedy może mieć problemy. Ale takie rzeczy są napisane w opisach klas w samej grze, więc raczej nikt nie powienien tego przegapić.

03.01.2003
18:18
[79]

Gilmar [ Easy Rider ]

frer ------> po przeczytaniu kilku postów Mysia od razu widać, że jest bardzo dobrze zorientowany jak ma tworzyc postać . Jego dylematy są związane z tym,że chcialby zrobić postać idealną, tak więc nie wyjeżdżaj tutaj z niedorozwiniętą postacią. A gra jest taka, że jeli ktos nie popełni rażących błedów przy tworzeniu postaci i jej dalszym rozwoju, to lepiej lub gorzej ale sobie poradzi. I jeszcze jedno przestań porównywać wszystkiego do BG2, to już chyba Twoja obsesja.

03.01.2003
18:18
[80]

frer [ Konsul ]

Ale pomyśleć trochę trzeba.

03.01.2003
18:39
[81]

Gilmar [ Easy Rider ]

Chcialbym, zwrócić uwagę wszystkim zainteresowanym tą grą , a i w ogóle cRPG, że instrukcje dodawane do gier są mało czytelne, enigmatyczne, ośmielę się powiedzieć-słabe. Stąd bierze się wiele niedomówieńi i niejasności. Instrukcje te są do przyjęcia dla graczy, ktorzy grali w co najmniej kilka cRPG i mają jakieś doświadczenie. Gracz, który pierwszy raz w życiu chce zagrac w taką grę nie jest w stanie wiele z takich instrukcji zrozumieć. Takie słabe przygotowanie instrukcji stało się już standardem a przecież byl precedens. Instrukcja do 1 wydania BG1 była wzorcowa, chociaż i tam znalazło sie parę błedów. Apel do wydawców gier o lepsze instrukcje !

03.01.2003
19:23
[82]

Arttrue [ Konsul ]

Paściak - wracając do tego pytania o Labolatorium Sztuk Mistycznych. Żeby wejść do Labolatorium ( znaleźć jakies składniki ) musisz wcześniej dostać zadanie od Eltoory przeznaczone tylko dla czarodziejów lub czarowników, identycznie jak jest z zadaniami tylko dla druidów itd.

03.01.2003
19:50
[83]

frer [ Konsul ]

Gilmar---> to prawda z tymi instrukcjami, ale ja raz widziałem orginalną instrukcję do gry chyba Tormenta, a i tak nie chciało mi się czytać bo była za długa, a pozatym jak ja mam nową gierkę RPG to nie potrzebuję instrukci (zresztą jej nie mam pewnie się domyślacie dlaczego). A w internecie często są lepsze poradniki niż instrukcje orginalne.

03.01.2003
20:50
[84]

Gilmar [ Easy Rider ]

frer ------> mam akurat odmienny pogląd na zabawę z grami, gram tylko w cRPG i nie korzystam z poradników, stron internetowych i solucji grając po raz pierwszy w daną grę. Do poradników mogę zajrzeć w przypadku grania w tą samą grę po raz drugi lub trzeci, żeby sprawdzić czy dużo przygód pominąłem grając według własnego widzi mi się. Jeżeli chodzi o informację jaką niby mimochodem przemyciłeś a my mamy się domyślać, to nie należy tym się chwalić, po prostu dajesz zarabiać złodziejom.

04.01.2003
09:11
[85]

frer [ Konsul ]

Gilmar---> po pierwsze to ja za pierwszym razem jak gram też z niczego nie kożystam, a po drugie nie daję zarabieć złodzieją (bo nie od nich kupuje), a pozatym złodziejami są też sklepy, producenci i dystrybutorzy bo żądają niewiadomo ile za jedną grę (oczywiście ja tu nie pisze o piractwie to taka informacja dla moderatorów), a muszę przyznać, że z moich kumpli (nawet tych co mają pełno kasy) nikt nie ma orginałów (jeden ma revenanta z CD-action), a ja mam drakana bo mi kolega sprzedał za 5 zł.

04.01.2003
13:59
[86]

Gilmar [ Easy Rider ]

frer --------> ja Cię nie krytykuję i nie potępiam, że zdobywasz gry, w ktore chcesz się bawić w sposób taki, na jaki Cię stać, tylko za to, że mówisz o tym na Forum. Jestem realistą i wiem co się dzieje na rynku oprogramowania komputerowego. Ceny programów potrafią przyprawić o zawrót głowy, więc nic dziwnego, że nawet zaklady pracy uciekają sie do.... nazwijmy to omijania pewnych przepisów. Moim zdaniem, dopuki użytkowe programy zdecydowanie nie potanieją, walka z piractwem komputerowym będzie walką z wiatrakami.

04.01.2003
15:41
[87]

frer [ Konsul ]

Gilmar ---> przeczytaj moje posty jeszcze raz i się przyjrzyj czy ja coś napisałem o tym o co mnie posądzasz. Ty wiesz o co mi chodzi i ja wiem o co mi chodzi, ale jak nie napisałem tego to nie możesz mnie o to posądzać.

04.01.2003
16:15
smile
[88]

Gilmar [ Easy Rider ]

frer -------> OK. Obaj wiemy o co nam chodziło, więc spokojnie możemy uważać temat za zamknięty. Wątek jest przecież o czymś innym. Bez urazy----OK.

05.01.2003
15:05
[89]

Gilmar [ Easy Rider ]

Oto mój bohater po ostatniej walce.

05.01.2003
18:07
smile
[90]

Mysia [ Szczurek ]

A ja wam powiem jedna dziwna rzecz jaka dostrzeglem podczas swojej rozgrywki, gram czarownikem na 8 poziomie na poczatku drugiego aktu, jako jeden z aututow wziolem sobie uzywanie broni bojowych (chodzilo mi o dlugi luk, bo w finalowej walce w 1 akcie dostajemy cool dlugi luk;) a tu moje rozczarowanie, w pozadku mam dlugi luk, ale nie mogwe z niego kozystac :( to samo ma miejsce z kazda bronia bojowa,l czy to dlugi miecz czy cokolwiek innego, to chyba jakis bug, gdyz mam atut uzywanie broni bojowych:( nie za bardzo wiem co mam teraz z tym fantem zrobic, czyzby atut poszedl w cholere?:( a co do zwiekszania charyzmy, to w Obstrukcji Inslugi (instrukcja obslugi) jest napisane ze im wyzsza charyzma ty wiecej bonusowych czarow i nawet mila tabelka jest z rozwinieciami cech do 40-41 pkt i bonusy jakie z tego plyna :) mila rzecz :) ale najbardziej martwi mnie niemozliwosc uzywania broni bojowych, bo czasami zamias rzucac czar szybciej jest rabnac jakiegos delikwenta magicznym mieczem :( a tu jednak niepowodzenie nie da sie :( ale dlaczego w takim razie jest dostepny taki atut jak nawet po wzieciu go nie da sie go uzywac :((( a moze macie jakies mile ropzwiazanie tego dreczacego mnie problemu?:)

05.01.2003
18:15
[91]

Bajt [ ]

Mysia--> Nie bardzo wiem jak ci pomoc, ale sprawdz czy luk nie ma jakichs innych wymagan oprocz atutu np.wlasciwy poziom lub charakter. I sprawdz czy w ogole dodal ci sie ten atut w karcie postaci.

05.01.2003
18:19
[92]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia ------> czarownik nie może posługiwać się bronią bojową, dostępne są tylko bronie proste. Luk jest bronią bojową, natomiast kusza bronią prostą, być może wystąpił jakiś błąd w momencie wybierania atutu. Myślę, że bez powrotu do save'a atut ten będzie stracony.

05.01.2003
18:31
[93]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia ------> jeszcze jedno mi się przypomniało, jeżeli Twój czarodziej jest gnomem lub niziołkiem to łuk i inne duże bronie nie są dla tych ras dostępne z uwagi na wielkość.

05.01.2003
19:56
[94]

frer [ Konsul ]

Mysia ---> to czy możesz używać broni może też zależeć od twojej siły.

06.01.2003
08:53
smile
[95]

Mysia [ Szczurek ]

Gilmar & Bajt --- atuty sa pododawane i nie ma problemu save'ja nie mam bo juz dawno go zapisalem i kapnalem sie dopiero w drugim epizodzie, jest to najnormalniejszy prosty luk, bez zadnych wymagan dodatkowych, co ciekawsze nawet krotkkiego luku nie moge uzywac:( a jestem najnormalniejszym w swiecie czlowiekiem :) bo inne rasy (krasnoludy i wszystkie male) zbyt komicznie dla mnie biegaja na tych krotkich nozkach ;)

frer --- a jakie sa wymagania dotyczace broni? bo mam sile 8 (modyfikator-2) i wogole tego nie rozumiem bo nie moge uzywac zadnej broni bojowej choc taki atut posiadam:( co ciekawsze tego tez nie moge pojac ze Ciezka kusza, nalezy do broni prostych a lekki luk do broni bojowych, to male niedopatrzenie bo na zdrowy rozum, to raczej kusza jest bronia czysto bojowa i jest o wiele ciezsza od luku i latwiej naciagnac taki krutki luk (powiedzmy 10 kg) niz powiedzmy ciezka kusze ;), wiem bo nie raz strzelalem tak z luku jak i kuszy :)

06.01.2003
10:54
[96]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia --------> no cóż twórcy gry przyjęli takie a nie inne założenia i musisz się z tym pogodzić. Jeszcze raz tylko powtórzę,że czarownik nie może posługiwać się łukami. To,że było możliwe dodanie dla czarownika takiego atutu nie musi też być bugiem dlatego, że jest takie zaklęcie--- przemiana tensera,które skutkuje czasowym dostępem maga do broni bojowych oczywiście tylko na czas działania zaklęcia. Możliwe, że atut ten był właśnie dlatego dostępny przy awansie postaci.

06.01.2003
12:35
smile
[97]

Mysia [ Szczurek ]

Gilmar --- rozumiem ale z checia bym sie dowiedzial bo dla mnie jest to najnormalniejsze w swiecie niedorobienie i bezsens, i mysle ze zgodzi sie ze mna kazdy kto mial przyjemnosc strzelac z luku i kuszy:) uwierz ze ciezka kusze o wiele trodniej uniesc, nie mowiac juz o napinaniu (bo z regoly uzywa sie krbki lub stopki) ale na moj gust kusza powinna byc bronia bojowa, ale to juz sa mankamenty niby szczegoly, ale naprawde razace :( zawsze myslalem ze D&D3 to system dopracowany, ale widocznie sie mylilem, bo w kazdym systemie powinna byc mozliwosc zrobienia czarownika z magicznym mieczem w dloni i wyznacznikiem powinna byc w tym wypadku tylko sila i odpowiedni atut, w przeciwnym wypadku to tylko bug :/

06.01.2003
12:52
[98]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia -------> nie jestem żadnym ekspertem od 3 edycji D&D ale czy czarownik z czarami 9 poziomu, z magicznym mieczem +5, tarczą i zbroją płytową nie przypominałby bardziej CZOŁGU niż żywej istoty?
Pewne ograniczenia muszą być aby wyrównać szanse dla wielu ras i klas postaci.

06.01.2003
14:23
smile
[99]

Mysia [ Szczurek ]

alez ja Cie bardzo dobrze rozumiem tylko nie chodzilo mi o takie skrajnosci ale natomiast potrafie sobie jak najbardziej wyobrazic maga w szacie obrony od ognia z ognistym mieczem w dloni, to sobie potrafiebardzo dobrze wyobrazic bo nie raz kims takim gralem, natomist w tym wypadku to nie jest mozliwe, ale za to mam REWELACJE watlego maga ktory nie potrafi uniesc dlugiego czy nawet sredniego luku ale natomiast rewelacyjnie radzi sobie z ciezka kusza z ktorej napieciem ma klopoty nawet koles wygladajacy jak czolg, tylko ze bez zbroi ale kaza mi sobie wyobrazac ze watly mag, zwykly kazelek powiedzmy lata z taka kusza i jeszcze rzuca zaklecia wymagajace gestykulacji rak :))))) to juz wybacz ale latwiej mi sobie wyobrazic owego maga z dlugim lukiem na plecach (lub chociaz srednim:) lub z dlugim mieczem ale w pochwie na plecach lub przy boku:)
co Ci sie wydaje jako bardziej prawdopodobne?:)
nie raz robilem sesje jako MG ale oparte na innym systemie i mimo calej mojej wyobrazni bardziej potrafie sobie wyobrazic maga z lukiem niz maga z Ciezka kusza :)

06.01.2003
14:35
smile
[100]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

PYTANKO.....czy w drugim rozdziale jest ktos kto wykonuje przemioty tak jak w pierwszej czeci? i jakie to sa przemioty ?

06.01.2003
15:24
smile
[101]

Mysia [ Szczurek ]

w drugim rozdziale niestety nie ma takiego kowala, natomiast mozna strwozyc tylko pzedmioty za pomoca magii, natomiast w 3 rozdziale istnieje i kowal ktory wytapia magiczne przedmioty ze skladnikow takich samych jak w rozdzaiel pierwszym jak i istnieje mozliwosc tworzenia przedmiotow za pomoca magii, co do tego jakie to sa przedmioty, to nazwy i skladniki sa takie same ja w pierwszym rozdzale ale wlasciwosci troche sie roznia, np. urtgardzki ceremonialny dwuostrzowy miecz (albo cosik takiego) nie ma wlasciwosci +1 ulepszenie i ostrosc, tylko +1k6 obrzen od zimna +2 do dyscypliny i +2 premia za ulepszenie, innych przedmiotow nie sprawdzalem:)

06.01.2003
18:39
[102]

Bajt [ ]

Mysia --> Najlepiej jest zrobic czarownika elfa, ktory od poczatku ma atut pozwalajacy mu uzywac dlugiego miecza oraz luku (ale nie jest to atut "uzywanie broni bojowych"). Wiem to na 100 %, bo sam gram taka postacia.

06.01.2003
18:54
[103]

Sanchin [ Konsul ]

Co oznacza, że broń ma premię za ulepszenie? Podejrzewam, że im większa premia tym lepsza broń:-) Czy ta premia daje ulepszenie rzutu ataku, dodatkowe obrażenia(jeśli tak to jakie?)?

06.01.2003
19:01
[104]

Bajt [ ]

Sanchin --> Jak bron ma premie za ulepszenie np. +1, to znaczy, ze masz premie +1 do trafienia i do obrazen.

07.01.2003
00:05
smile
[105]

Mysia [ Szczurek ]

a ja sie zapytam kto zna jakies fajne przedmioty dla czardozieja? moze jakies piercienie zwiekszajace charyzme?

07.01.2003
15:08
[106]

Bajt [ ]

Mysia --> Przylacz sobie najemnika Boddyknocka Glinckle (czarownik), a on ci po pewnym czasie da zadanie, za wykonanie ktorego otrzymasz pierscien do charyzmy. Jesli jednak jestes juz w drugim rozdziale a w pierwszym nie wykonales dla niego zadania, to nie dostaniesz juz pierscienia :( To samo tyczy sie innych najemnikow. Oni rowniez daja zadania.

08.01.2003
11:03
smile
[107]

Mysia [ Szczurek ]

to akurat wiem bo robie zadania wszystkich najemnikow tylko ze piercien lathanski +3 w drugim epizodzie ma weymagany poziom 14+ a ja jestem na poziomie 11 wiec zanim go uzyje to jeszcze troche pozyje a do tego czasu nosze pierscien lotrzyka i ochrony +5 ktory sobie sam zrobilem ;) ale nie mam pojecia co moze dawac charyzme bo mam plaszcz nimfy +2 charyzma i garnek na glowie ktyory daje 1,2,3 poziom czarow +1 i nic wiecej co zwieksazalo by liczbe czarow nie moge co prawda nazekac bo mam 1,2 poziom 9 czarow na 3 az 8 na 4 6 i na piatym 4 chodzi mi o cos co innego zwieksza charyzme :) byly pas sily giganta ogniowego zwieksza sile o 5 moze istnieje pas charyzmy?:)))

08.01.2003
12:36
[108]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia --------> jeżeli jesteś na 11 poziomie czarownika i masz tyle czarów co opisałeś, to jesteś już na maxa. Zwiększenie charyzmy nie zwiększy Ci już liczby czarów. Przeszedłem całe NWN i nie widziałem nic lepszego od tego co juz masz, chociaż muszę się przyznać, że specjalnie nie szukałem i nie interesowałem się tym za bardzo. Maksymalna liczba czarów czarownika na dzień przy charyzmie =20 i na 20 poziomie jest po 6 szt. z każdego poziomu. Nadwyżki w czarach od magicznych przedmiotow już masz a nie sądzę aby były takie przedmioty, które zwiększałyby liczbę czarów wysokopoziomowych.

08.01.2003
13:27
smile
[109]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Mam takie głupie pytanko
Dasie grać w sieci na pirackiej wersji gry ??

08.01.2003
14:10
smile
[110]

Mysia [ Szczurek ]

Grimar --- nie prawda, liczba czarow ma wplyw az do 9 poziomu i 41 punktow wspolczynnika przy ktorych ma sie az dodatkowe 3 czary 9 poziomu, mam tabelke z ktorej jasno wynika ze mozna miec lacznie 10 czarow do 6 poziomu i potem spada ( wiec istnieje sposob na zwieksdzenie ilosci czarow wysokopoziomowych, to w necie tylko ogranieczenie jest do 21 wedlog instrukcji ograniczenie wystepuje przy 41 punktach czyli + 15 do cechy:) i mam na to realne dowody:)

08.01.2003
14:27
[111]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mysia -------> OK. nie myślę się spierać ani podważać danych, które gdzieś zdobyłeś, tylko czy masz realne szanse wdrapać się aż tak wysoko z poziomem i innymi statystykami żeby być aż tak wypasiony. Może być tak, że gra się skoń
czy a Ty maxa nie osiągniesz, zbraknie materiału. Tym nie mniej spróbować warto. Powodzenia.
Nie wiem czy warto, bo frekwencja w wątku słaba ale może zrobisz nową część ( ta już jest kobylasta). Przydałby się screen i wstępniak ---- sam nie zrobię bo mam wyczyszczony dysk pod Morrowinda, żadnych save itd, pomyśl.

08.01.2003
23:09
[112]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

mam pytanie czy jak po skonczeniu gry chcialbym pograc w mody to bede mogl dalej prowadzic swoja postac czy kazdy mod to gra od poczatku??

08.01.2003
23:18
[113]

Navarro[HR] [ Centurion ]

Bedziesz mogl dalej prowadzic swoja postac wystarczy ze wybierajac mod klikniesz wybierz gotowa postac :)
Pozdrawiam Navarro

09.01.2003
08:41
smile
[114]

Mysia [ Szczurek ]

Jako ze ten watek to dosc duza kobyla pozwolilem sobie utwozyc cos nowego do ktorewgo link (e) prezentuje ponizej

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.