QQQromaneq [ Konsul ]
statystyka - pomoc ( pilne )
1. zmienna losowa jest wiek wyrażony w latach ( tylko liczby naturalne ) to zmienna ciągła a jeśli tak to dlaczego?
2. przedział klasowy zamknięty i otwarty co to oznacza - czy wiek 40 lat ma należeć do przedziału
< 30;40) czy do < 40;50)
3. czy przedziały klasowe MUSZĄ być równe ? ( wydaje się ze tak - ale czy można np zrobisz 5 przedziałów o szerokości 10 a szósty o 11 ( np dla r=61 i ilości przedziałów 6 )
mr00TshnY [ Pretorianin ]
2. < 40;50)
Przedział lewo stronnie domknięty, mówi nam, że pierwsza liczba, jest również w przedziale, a otwarty, to, że od tej liczby zaczyna się przedział ale nie jest pierwszą liczbą
QQQromaneq [ Konsul ]
mr00TshnY >>> a jakieś uzasadnienie dlaczego ? ( czy to kwestia wyboru a jeśli tak co co zancz przedziały domknięte i otwarte ? )
3. śednia modalna ( to wartość jak występuje najczęściej ) a jak występuje klika takich wartości to która z nich jest średnią modalną ?
Piotrek.K [ ... broken ... ]
1) Zmienne ciągłe: zmienna jest ciągła jeżeli zbiór jej wartości tworzy continuum i jeżeli między dwiema sąsiednimi wartościami zmiennej możliwe jest znalezienie trzeciej wartości. Inaczej mówiąc dana zmienna jest ciągła, gdy dla różnych osób z populacji może ona przyjmować różne wartości, przy czym wartości te nie są ograniczone do zbioru dyskretnego. W tym sensie zmienną ciągła jest np. wzrost.
W polskiej systematyce podręcznikowej dzielimy cechy zmienne na:
ciągłe - np. wzrost, masa, wiek (w rozumieniu ilości dni między datą urodzin a datą badania)
2)
K4B4N0s [ Filthy One ]
2. musi byc ten drugi ponieważ liczba z granicy przedziału znajduje się w nim tylko jeśli ta granica jest domknięta(co samo w sobie oznacza zawieranie się granic wewn. przedziału).
QQQromaneq [ Konsul ]
3. czy przedziały klasowe MUSZĄ być równe ? ( wydaje się ze tak - ale czy można np zrobisz 5 przedziałów o szerokości 10 a szósty o 11 ( np dla r=61 i ilości przedziałów 6 ) ( o ile doczytałem to nie muszą ale proszę o potwierdzenie
4. modalna - ( najbardziej liczna ) czy może być ich kilka ( o takiej samej liczebności ) a jeśli tak to po co wzór na jej wyliczenie ( i ze wzoru wychodzi jedna wartość a nie kilka )
QQQromaneq [ Konsul ]
up
wydolny_pławikonik [ Konsul ]
Co nam za to dasz?
QQQromaneq [ Konsul ]
up
irenicus [ Mareczek ]
1. Nie jest ciągła (nie na 100%), skoro wiek jest w latach i tylko liczny N, to masz "przerwy" między poszczególnymi wartościami, a brak tych przerw świadczy o ciągłości... na chlopski rozum :) chyba że wolisz żebym ci to algebraicznie rozpisał :D
2. Przedział otwarty - () - znaczy ze liczba przy nawiasie zaczyna/kończy ten przedział ale nie należy do przedziału. <> - zaczyna/kończy przedział i należy do przedziału
czyli przedzial nr 2...
3. Nie, nie muszą, chyba, że na jakieś statystyczne potrzeby... swoją drogą jak masz 3 przedziały które obejmują zbiór liczb rzeczywistych i nie ma bata zeby byly równe ^^ (-nieskonczonosc, -1)U<-1,1>(1,+nieskonczonosc) mogą być i nie są równe :)
4. Tak modalnych może być kilka... bo z tego wzoru poznasz przynajmniej jedną z nich, nie wiem co z pozostałymi
I wydaje mi sie, że wszystkie odpowiedzi na te pytania sa napisane w twoim podręczniku
GBreal.II [ floydian ]
swoją drogą jak masz 3 przedziały które obejmują zbiór liczb rzeczywistych i nie ma bata zeby byly równe ^^ (-nieskonczonosc, -1)U<-1,1>(1,+nieskonczonosc) mogą być i nie są równe :)
hmm.
(-nieskonczonosc, -1) - zawiera continuum elementów
<-1,1> - zawiera continuum elementów
(1,+nieskonczonosc) - zawiera continuum elementów.
Dlaczego nie są równe? ;>
irenicus [ Mareczek ]
co prawda w każdym z tych przedziałów jest nieskończenie wiele liczb, to jednak w przedziale 1-2 jest mniej liczb niz w przedziale 1-3 :) mimo ze w obydwóch jest nieskonczonosc defakto :) uroki matematyki...
GBreal.II [ floydian ]
dziwne - jestem prawie pewny, że napisałbym wzór na bijekcję ze zbioru (1,2) na zbiór (1,3)...
ale to by oznaczało, że w obu zbiorach jest tyle samo liczb...
Co więcej - pod ręką mam wzór na bijekcję z zbioru (-1,1) w cały zbiór R, ale przecież nie może być w obu zbiorach tyle samo liczb, NO WAI!
irenicus [ Mareczek ]
moze ciebie uczyli czego innego niz mnie ^^ anyways gdyby nieskonczonosc byla rowna nieskonczonosci to by nieskonczonosc/nieskonczonosc (dzielenie) nie bylo wyrazeniem nieokreslonym czy jakos tak ^^
no i ew. moge sie mylic :)
GBreal.II [ floydian ]
Powołuję się na to, co mi wpajano: (lemat 3.4)
Ale trzeba zaznaczyć od razu, że są dwie nieskończoności: taka dla liczb naturalnych i taka dla liczb rzeczywistych, ale to jest jasne.
irenicus [ Mareczek ]
prosze cie bardzo...z twojego linku :)
"Jedne zbiory nieskończone będą bardziej nieskończone od innych"
GBreal.II [ floydian ]
Tak to prawda. Zbiór liczb rzeczywistych jest bardziej nieskończony od zbioru licz naturalnych. I o to chodzi w tym zdaniu :)
Z resztą dokładnie to napisałem wyżej.
Ale podzbiory zbioru liczb rzeczywistych (mające więcej niż jeden element i spójne ;) ) są zawsze mocy równej mocy zbioru liczb rzeczywistych.
irenicus [ Mareczek ]
a moc zbioru to to samo co liczebnosc?
ej... wyszło na to, że się ze mnie nabijasz ^^
"czyli możemy do matematyki dołączyć zarówno zdanie mówiące, że hipoteza continuum jest prawdziwa, jak i jego negację, i w żadnym z tych wypadków nie otrzymamy sprzeczności."
wiec generalnie obydwoje mamy racje ^^ twoje twierdzenia sa rownoczesnie fałszywe i prawdziwe ;] chyba ze czytalem zupelnie o czyms innym... nie mniej sie pokrywalo :)
Mam wrażenie, że troche odbiegliśmy od tematu... a do tego przeciez ja nawet nie studiuje majcy >_<
QQQromaneq [ Konsul ]
irenicus >>> BIG THX
thx all
wieczorkiem będę robił dalej więc pewnie będą kolejne pytania
QQQromaneq [ Konsul ]
pytania na dziś ;)
1.jak w excelu zapisać pierwiastek ? ( nie wyliczyć tylko zapisać a ( mniej więcej równe - tu używam tego znaczka z tyldy ale może jest coś lepszego ) pierwiastkowi z 36 - jak to napisać ?
QQQromaneq [ Konsul ]
2. czy modalna i dominanta to to samo ?