nutkaaa [ inz arch Panna B ]
Radio samochodowe - jak podłączyć?
Panowie!
Wytłumaczcie mi w prosty sposób jak należy prawidłowo podłączyć radio samochodowe tak, żeby po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samo się wyłączało ;]
Wyciągnęłam radio ze starego auta, a nie mam już pudełka z instrukcją do niego, więc byłabym wdzięczna za łopatologiczne wytłumaczenie ;]
Pl@ski [ Odlotowiec ]
Obawiam się Nutko, że to wcale nie jest takie proste, z tego co mi wiadomo to podłączenie radia samochodowego jest wbrew pozorom całkiem skomplikowane. Sugerowałbym znalezienie jakiegoś znajomego, który siedzi w temacie i zrobi to jak należy za browarka, ew. możesz załatwić to w jakimś warsztacie, ale tu już raczej nikt się browarem nie zadowoli... ;)
nutkaaa [ inz arch Panna B ]
Pl@ski, brat miał mi to zrobić, bo ostatnio montował, ale nie ma czasu dzisiaj ;p a chciałam już mieć to z głowy i myślałam, że może sama dam radę ;]
AMDD [ on-line ]
Obecne radia montuje się na kostkach ISO. Wiec nie ma nic do kombinowania.
Jedna kostka to zasilanie
jedna to głosniki
3 kabel to antena
KONIEC
ALE w kostce od zasilania jest sporo kabli ;)
Zasilanie ciągłe (pamięci)
zasilanie które odcina się wraz zapłonem(u mnie to był żółty kabel)
Jeżeli tego żółtego nie ma to radio bierze napięcie z napięcia stałego(ten pamięci) i wtedy własnie radio nie załącza ani nie wyłącza się samo
Wiedza oparta tylko i wyłacznie na swoich doświadczeniach
nutkaaa [ inz arch Panna B ]
Czyli jesli jest żółty kabelek, to po podłączeniu tych kostek powinno wszystko banglać tak? :)
Nie zwróciłam tylko uwagi, czy te kostki są, bo w tym aucie było kiedyś radio fabrycznie montowane, którego teraz nie ma, więc nie wiem czy te fabryczne nie są inaczej podłączane. Zaraz rzucę okiem ;]
AMDD [ on-line ]
tak
Ogolnie polecam nie kombinować. Po prostu wszystko wpiąć na swoje miejsce.
Kostki iso z pozoru są takie same, ale na szczęscie tylko z pozoru. Nie da się ich źle wpiąć.
Problem jaki moze sie pojawić jeżeli masz marke samochodu który nie uzywa standardowych kostek iso. Z doświadczenia zawodowego i słuzbowych samochodów(w kazdym sam montowałem radio to
Fiat seciento- standard iso
citroen c2- standard iso
Ford fiesta- Iso forda
Opel Corsa C- Iso opla
Prywatny mitsubishi space star też ma iso mitsubishi
kolejnym problemem moze być złącze antenowe. Opel ma inne złącze anteny. więc trzeba przejściówke Opel--> PL
Do tego sam posiadam radio blaupunkta który również ma jakąś swoją smieszną wtyczke wiec dochodzi kolejna przejściówka
Gdyby wszystko nie pasowało to pociesze Cie. Wszystko robi się bez lutowania i kombinowania. Zwykłe przejściówki. MM, Saturn itd nie polecam. Mają chore ceny
w MM przejściówki do Opla 2x antena i 1x iso wyszły by mnie ponad 70zł a u znajomego zapłaciłem niecałe 20:) chyba nawet 14 nie pamietam dokładnie
Pod linkiem standardowe kostki ISO. Jeżeli masz takie w samochodzie to pół roboty za tobą
w tym wypadku obie kostki są zespolone ze sobą. Zdarza się ze są osobno
nutkaaa [ inz arch Panna B ]
Wszystko działa :) Kostki pasują (też mam Blaupunkta), odpalam samochód - radio się włącza, wyłączam silnik - radio się wyłącza :) Tak więc wygląda na to, że jest ok. Jedna gafa - zapomnieliśmy wymontować ze starego auta kieszeni do radia :/ więc teraz się tak trzyma, bo trzyma, ale coś trzeba będzie wykombinować ;)
rvc [ MORO ]
Z własnego doświadczenia wiem że ten sposób montowania radia jest niepraktyczny.
Zeby wypic z kolegami butelke przy nienechalnej muzyce trzeba miec kluczyk w stacyjce.