GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Radio samochodowe - jak podłączyć?

22.11.2009
12:32
[1]

nutkaaa [ inz arch Panna B ]

Radio samochodowe - jak podłączyć?

Panowie!

Wytłumaczcie mi w prosty sposób jak należy prawidłowo podłączyć radio samochodowe tak, żeby po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samo się wyłączało ;]

Wyciągnęłam radio ze starego auta, a nie mam już pudełka z instrukcją do niego, więc byłabym wdzięczna za łopatologiczne wytłumaczenie ;]

22.11.2009
12:45
smile
[2]

Pl@ski [ Odlotowiec ]

Obawiam się Nutko, że to wcale nie jest takie proste, z tego co mi wiadomo to podłączenie radia samochodowego jest wbrew pozorom całkiem skomplikowane. Sugerowałbym znalezienie jakiegoś znajomego, który siedzi w temacie i zrobi to jak należy za browarka, ew. możesz załatwić to w jakimś warsztacie, ale tu już raczej nikt się browarem nie zadowoli... ;)

22.11.2009
12:46
[3]

nutkaaa [ inz arch Panna B ]

Pl@ski, brat miał mi to zrobić, bo ostatnio montował, ale nie ma czasu dzisiaj ;p a chciałam już mieć to z głowy i myślałam, że może sama dam radę ;]

22.11.2009
12:51
[4]

AMDD [ on-line ]

Obecne radia montuje się na kostkach ISO. Wiec nie ma nic do kombinowania.

Jedna kostka to zasilanie
jedna to głosniki
3 kabel to antena

KONIEC

ALE w kostce od zasilania jest sporo kabli ;)
Zasilanie ciągłe (pamięci)
zasilanie które odcina się wraz zapłonem(u mnie to był żółty kabel)

Jeżeli tego żółtego nie ma to radio bierze napięcie z napięcia stałego(ten pamięci) i wtedy własnie radio nie załącza ani nie wyłącza się samo

Wiedza oparta tylko i wyłacznie na swoich doświadczeniach

22.11.2009
12:56
[5]

nutkaaa [ inz arch Panna B ]

Czyli jesli jest żółty kabelek, to po podłączeniu tych kostek powinno wszystko banglać tak? :)

Nie zwróciłam tylko uwagi, czy te kostki są, bo w tym aucie było kiedyś radio fabrycznie montowane, którego teraz nie ma, więc nie wiem czy te fabryczne nie są inaczej podłączane. Zaraz rzucę okiem ;]

22.11.2009
13:02
[6]

AMDD [ on-line ]

tak

Ogolnie polecam nie kombinować. Po prostu wszystko wpiąć na swoje miejsce.

Kostki iso z pozoru są takie same, ale na szczęscie tylko z pozoru. Nie da się ich źle wpiąć.
Problem jaki moze sie pojawić jeżeli masz marke samochodu który nie uzywa standardowych kostek iso. Z doświadczenia zawodowego i słuzbowych samochodów(w kazdym sam montowałem radio to
Fiat seciento- standard iso
citroen c2- standard iso
Ford fiesta- Iso forda
Opel Corsa C- Iso opla

Prywatny mitsubishi space star też ma iso mitsubishi

kolejnym problemem moze być złącze antenowe. Opel ma inne złącze anteny. więc trzeba przejściówke Opel--> PL

Do tego sam posiadam radio blaupunkta który również ma jakąś swoją smieszną wtyczke wiec dochodzi kolejna przejściówka

Gdyby wszystko nie pasowało to pociesze Cie. Wszystko robi się bez lutowania i kombinowania. Zwykłe przejściówki. MM, Saturn itd nie polecam. Mają chore ceny

w MM przejściówki do Opla 2x antena i 1x iso wyszły by mnie ponad 70zł a u znajomego zapłaciłem niecałe 20:) chyba nawet 14 nie pamietam dokładnie



Pod linkiem standardowe kostki ISO. Jeżeli masz takie w samochodzie to pół roboty za tobą

w tym wypadku obie kostki są zespolone ze sobą. Zdarza się ze są osobno

22.11.2009
13:08
[7]

nutkaaa [ inz arch Panna B ]

Wszystko działa :) Kostki pasują (też mam Blaupunkta), odpalam samochód - radio się włącza, wyłączam silnik - radio się wyłącza :) Tak więc wygląda na to, że jest ok. Jedna gafa - zapomnieliśmy wymontować ze starego auta kieszeni do radia :/ więc teraz się tak trzyma, bo trzyma, ale coś trzeba będzie wykombinować ;)

22.11.2009
14:38
smile
[8]

rvc [ MORO ]

Z własnego doświadczenia wiem że ten sposób montowania radia jest niepraktyczny.
Zeby wypic z kolegami butelke przy nienechalnej muzyce trzeba miec kluczyk w stacyjce.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.