GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 8

24.12.2002
21:03
smile
[1]

Requiem [ has aides ]

Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 8

Wszystko, co się tyczy tworzenia map do gry Quake ]|[ Arena w programach Q3Radiant i GTK Radiant

---
1. Linki do programów:

* Q3Radiant 202

https://www.planetmirror.com/pub/bluesnews/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip


* GTK Radiant 1.2.11

https://www.qeradiant.com/index.php?data=files&files_id=49



2. Tutoriale:

* Polskie

https://q3arena.gry.onet.pl/
https://requiem.and.pl :)

* Zagraniczne
https://quake3.qeradiant.com/tutorials.shtml
https://www.3dgaming.de/3dtutorials/q3radiant/index.shtml


3. Poprzednie wątki:

cz. 1 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=294148
cz. 2 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=309589
cz. 3 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=325222
cz. 4 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=436282
cz. 5 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=580008
cz. 6 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=585095
cz. 7 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=627640&N=1

24.12.2002
21:11
smile
[2]

Valencis [ Transmuter ]

Świetnie. Właśnie testowałem limit prędkości i wygląda na to, że nie ma ograniczeń. Przed chwilą zaliczyłem jazdę ze speed=100000; widać, że coś się dzieje, ale nie bardzo wiadomo co. :>

24.12.2002
21:21
[3]

Requiem [ has aides ]

ze starego wątku:
zrobię wagonik i ustawię go w jego pozycji początkowej, a następnie path_corner w pozycji 0 0 0, to to jest właśnie to wzajemne ustawienie, które zapewnia, że train będzie się poruszał w taki sposób, jaki sobie tego życzę.

hmm nie bardzo rozumiem. Jak mam ustawić te path_cornery?
sorx, ze Cie tak pytam w wigilie, ale chcialbym tego wreszcie sie nauczyc:)

btw: chcialbym zobaczyc wagonik z tą predkoscia:)))

24.12.2002
21:32
smile
[4]

Valencis [ Transmuter ]

Przy takim speedzie można skakać w miejscu na dachu, a pociąg zdąży wrócić na przystanek, zanim gracz spadnie na ziemię. Już chciałem napisać, że zawsze się udaje wylądować na górze, kiedy spotkała mnie ta jedna sytuacja na sto tysięcy... :)
W Q1 przy prędkościach rzędu 1000 train odjeżdżał bez pasażera przenikając przez niego - nie śmiertelnie, ale gracz lądował na torach.

Przepraszam, że Cię teraz zostawię, ale spieszno mi na pasterkę (że jest rak wcześnie? U mnie jest o 22:00...). Gdy wrócę, napiszę co wiem tak dokładnie, jak będzie trzeba.

ps. To wyobraź sobie wagonik stojący w miejscu i znikający na ułamek sekundy od czasu do czasu.

24.12.2002
21:34
smile
[5]

Requiem [ has aides ]

ooo wyszlo cos. Wsadzilem w srodek kwadratu, ktory jest wagonem teksturę "orign" i zrobilem prosty tor poruszania się... wyszło tak jak chciałem!

24.12.2002
21:36
smile
[6]

Requiem [ has aides ]

huh to rzeczywiscie wczesnie :) Ok, bede czekał:) Zawsze się porady przydadzą:)

24.12.2002
22:20
smile
[7]

Requiem [ has aides ]

Jak wrocisz, to pewnie to przeczytasz:
wlasnie na tej mapce, co Ci wyslalem, zauwazylem, ze mam podwojne sciany (moze to jais blad byl?). Usunalem je i juz wsio ok. Wagonik takze chodzi ok! :)))))

25.12.2002
13:10
[8]

Valencis [ Transmuter ]

Aj, wczoraj net się urwał, dopiero teraz działa.
Chodziło mniej więcej o to, że względne ułożenie path_cornera i odzwierciedlenia traina w punkcie określanym przez niego, musi być dla wszystkich miejsc takie samo, a wzorem dla tego układu jest path_corner w punkcie 0 0 0 i train połączony z nim przerz target-targetname. Ale z tego co piszesz, już się połapałeś o co biega, albo znalazłeś prostszy sposób; o co chodzi z tym originem?

25.12.2002
17:17
[9]

Requiem [ has aides ]

orign to teksturka, ktora okresla srodek czegos (np, w wiatraku umozliwia jego obracanie sie), a tu chyba okresla srodek wagoniku, ktory ma przechodzic przez path_cornery - tak mi sie przynajmniej wydaje, bo dodalem ten orign i train zaczal dzialac...

25.12.2002
17:27
smile
[10]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

skąd mozna sciągnąc dodtakowe mapy do Kwaka ]I[ ??

25.12.2002
19:54
smile
[11]

Requiem [ has aides ]

Mutant: chociazby z q3arena.gry.onet.pl

26.12.2002
09:55
smile
[12]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Requiem---> dzięki juz mam :) ale nie z oneta tylko z wp ;)

26.12.2002
11:41
[13]

Requiem [ has aides ]

no własnie, z wp - coś na tym forum adresy z "wp" w nazwie nie działają :(

30.12.2002
00:18
smile
[14]

Requiem [ has aides ]

przyzwyczailem sie, ze tu prezentuje postępy moich prac, wiec zarzuce nowe screeny (po kolei)

1 - wczeeesne początki

30.12.2002
00:19
[15]

Requiem [ has aides ]

2 - to samo miejsce - stan na dzisiaj (radiant)

30.12.2002
00:19
[16]

Requiem [ has aides ]

2 - to samo miejsce - stan na dzisiaj (radiant)

30.12.2002
00:20
[17]

Requiem [ has aides ]

2 - znow ten sam widok malej arenki - stan na dzisiaj (q3)

30.12.2002
00:22
smile
[18]

Requiem [ has aides ]

3 - ta sama arenka, inny widok (radiant)

30.12.2002
00:23
smile
[19]

Requiem [ has aides ]

4 - znow ta sama część mapki (q3)

30.12.2002
00:24
smile
[20]

Requiem [ has aides ]

5 - i ostatni screen - wynik mojej dzisiejszej pracy

30.12.2002
00:50
smile
[21]

Valencis [ Transmuter ]

Mmm... jak to profesjonalnie wygląda. Najbardziej podoba mi się ta wieża wystająca zza muru, za to mam zastrzeżenia, czy efektu nie zepsuje lawa - ze swoją rozdzielczością tekstury - rozlana na takim dużym terytorium.

30.12.2002
01:24
[22]

Requiem [ has aides ]

Chodzi o to, że lawa moze oswietlic wszystko wokół? Bo nie bardzo rozumiem. Użyłem chyba najmniej świecącej lawy, bo właśnie wychodziło mi tak, że mapa była cała czerwona. Aha - i jeszcze jedno - zrozumiałem o co chodzi w oświetleniu przez lawę - im ta głebsza, to więcej daje światła. Na jednym ze screenów z q3 widac przy murach źródła światła lawy, co nie wygląda dobrze. Hmm chyba będe musiał jakoś ją obciąć do kształtu tego muru...

30.12.2002
01:37
[23]

Valencis [ Transmuter ]

Nie, chodzi o to, że gdy spogląda się na dużą powierzchnię lawy, to za bardzo widać powtarzające się fragmenty tekstury - .JPG o który jest oparta tapeta lawy jest zbyt mały (128*128 ?), żeby dobrze się prezentować w takiej objętości.

A jeśli chodzi o kłopoty z oświetleniem, już miałem takie problemy na valncsdm3 i nic nie udało mi się poradzić. :(

30.12.2002
08:36
[24]

Hitmanio [ KG 21 ]

A łatwo się te mapy robi , bo lubię tworzyć swoje projekty ?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.