GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

ma³y problem z programem

05.11.2009
20:25
[1]

Mraauuu [ Pretorianin ]

ma³y problem z programem

#include<iostream>
#include "bibl"
using namespace std;
class bibl

int jeden;
int dwa;
public:
void liczba(int,int);
void translacja(int, int);
›;
void bibl::liczba(int a,int b)

cout<<"daj x=";
cin>>a;
cout<<"daj y=";
cin>>b;
jeden=a;
dwa=b;
cout<<"punkt= "<<jeden<<" , "<<dwa<<endl;

void bibl::translacja(int c, int d)

cout<<"daj c=";
cin>>c;
cout<<"daj d=";
cin>>d;
jeden+=c;
dwa+=d;
cout<<"punkt po translacji o wektor("<<c<<" , "<<d<<") to ("<< jeden<<" ,"<<dwa<<")"<<endl ;


int main()

bibl punkt;
punkt.liczba();
punkt.translacja(12,13);
system("pause");


Program nie dziala bo w punkt.liczba() nie wpisalem wartosci. Jak co kolwiek wpisze to zadzia³a ale i tak tych liczby nie wykorzystuje program. O co chodzi?

05.11.2009
20:52
[2]

K_Kakarotto [ Satyros ]

Tak napisa³eœ (zosta³ przez kogoœ napisany) program, ¿e metoda liczba (jak i translacja) przyjmuje dwa int'y jako parametry i nie ma siê co dziwiæ, ¿e inaczej program nie chce dzia³aæ. I nie rozumiem za bardzo Twojego pytania, jakiego typu odpowiedzi oczekujesz?

05.11.2009
21:38
[3]

doctor_greenthumb [ Pretorianin ]

Wczeœniej za³o¿y³eœ podobny w¹tek i tak go napisa³eœ, ¿e te¿ nie wiadomo o co ci chodzi³o do koñca.
Poza tym przed chwil¹ sprawdzi³em i program "wykorzystuje" te liczby.
I wstawiaj nawiasy klamrowe zamiast ostrych.

05.11.2009
22:11
[4]

Mraauuu [ Pretorianin ]

nie wiem czy wykorzystuje te liczby np z punkt.translacja(12,13) skoro mogê wpisaæ co kolwiek wy¿ej i bêdzie dzia³a³o dla tych liczb wpisanych.

05.11.2009
22:51
[5]

K_Kakarotto [ Satyros ]

Nadpisujesz te wartoœci. Ja bym to zrobi³ tak:



Wydaje mi siê, ¿e jest to lepsze rozwi¹zanie od poprzedniego.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.