Ogon. [ półtoraken fechten ]
Jak naładować akumulator w samochodzie?
Na noc ktoś zostawił pewnie coś włączone i padł.
Standardowy akumulator do Seicento. Ma oznaczenia 12v, 40Ah, 320A
Wygląda mniej więcej tak:
Prostownik mam taki: 6V/12V (przełącznik jest), 6A.
I teraz tak:
1. Wyczytałem, że trzeba sprawdzić poziom elektrolitu i ew. dolać wody destylowanej aby zakryć jakąś płytkę.
-ale gdzie? Inne akumulatory w necie mają takie kurki... ten nie ma (patrz zdjęcie)
2. Ładować z prostownikiem ustawionym na 12V (tak?), ale jak długo?
Coś jeszcze powinienem wiedzieć?
hctkko. [ The Prodigy ]
gromusek [ keep Your secrets ]
jesli jest to akumulator obslugowy to powinna byc z gory naklejka, odklejasz ja i powinna byc klapka ktora srubokretem wyjmujesz. Nastepnie odkrecasz wszystkie koreczki i pokolei dolewasz wode. Nie dolewaj do samej gory zostaw troche miejsca, Jesli masz mocny prostownik na czas ladowania mozesz zostawic koreczki odkrecone.
Ogon. [ półtoraken fechten ]
hctkko. -> Tak, umiem korzystać z google.
Nie wiem czym jest "gazowanie". Nie wiem czym się różni ładowanie wyrównawcze od doładowania...zresztą na żadne się nie łapie (ale pewnie nie raczyłeś przeczytać ani mojego posta, ani info z tego linka który podałeś, więc skąd możesz wiedzieć).
gromusek -> dzięki, faktycznie jest tam coś co wygląda na klapkę, spróbuje ją podważyć.
I nie wiem czy mam mocny prostownik... jaki mam napisałem w pierwszym poście.
hctkko. [ The Prodigy ]
Ogon >>
"gazowanie" - jak ci się elektrolit gotuje
"ładowanie wyrównawcze" - ładowanie jeszcze dobrego akumulatora, na wszelki wypadek
"doładowanie" - to musisz zrobić
"ładowanie przyspieszone" - jak ci się bardzo spieszy, ale to nie jest zalecane
pewnie nie raczyłeś przeczytać ani mojego posta, ani info z tego linka który podałeś, więc skąd możesz wiedzieć
mylisz się
i tak jak napisał gromusek, korki odkręcisz tylko w akumulatorze obsługowym. w tzw. bezobsługowym nie ma takiej możliwości i jedyne co możesz zrobić to podpiąć kable i doładować.
Gangstah [ Masz bober? ]
Pamietaj, zeby prostownik na 12v ustawic i nie pomyl + i - :) Ogolnie to mysle ze wody pewnie nawet nie bedziesz musial dolewac
Ogon. [ półtoraken fechten ]
To na ile mam ustawić prostownik? 6 czy 12 V?
Bo 6A nie zmienię na mniej, czyli będzie trochę przyśpieszone...
gromusek [ keep Your secrets ]
na 12
@@@ [ Generaďż˝ ]
To na ile mam ustawić prostownik? 6 czy 12 V?
Bo 6A nie zmienię na mniej
Racz zwrócić uwagę, że wolty to napięcie, a ampery to prąd. W tym poradniku hctkko. było napisane, aby ładować prądem o określonej wartości.
Ogon. [ półtoraken fechten ]
@@@ -> no tak... i to przecież napisałem, że 6A nie zmniejsze, na 4A - jak sugeruje poradnik.
Gilmar [ Easy Rider ]
Ogon -----> Niczym się nie przejmuj, ustaw prostownik na 12v podłacz +do + a - do - i ładuj akumulator. Te 6A to najprawdopodobniej maksymalny prad jaki moze dac ten prostownik.
Faktycznie przy mocno rozładowanym akumulatorze przez chwilę popłynie być moze nawet te 6A ale juz po chwili prad spadnie i to znacznie. Jezeli nie masz pokrętła do regulacji i amperomierza w prostowniku to nie zostaje Ci nic innego jak zostawić całe ustrojstwo w spokoju na jakies 10-12h.
Od czasu do czasu mozesz zobaczyć, posłuchać czy elektrolit w akumulatorze "bulgoce" to objaw gazowania. Intensywne bulgotanie to objaw, ze akumulator jest juz naładowany.
Zachowaj ostroznośc, nie nachylaj się nad akumulatorem, nie pal papierosa w bezposredniej bliskosci i nie potrząsaj, przestawiaj akumulatora. Bywają przykre dla zdrowia sytuacje.
Powodzenia!
Ogon. [ półtoraken fechten ]
Mam to całe odkręcić? (tam na czerwono to śrubka jest ;P)
Czy może wystarczy, że podłącze zaciski gdzieś w tamte okolice do czegoś metalowego? ;P
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Odkręć (Tylko tak aby się wysuneło) i ładuj akumulator goły. Bez podpiętej instalacji. Jeszcze zostawisz jakieś światełko włączone i psu w budę to ładowanie :) ...
Zarówno czerwony jak i czarny odkręć. (czarny minus, czerwony plus).
Ogon. [ półtoraken fechten ]
Zaczęło delikatnie bulgotać, odłączyłem i działa. Dzięki :)