Pajak_master [ Konsul ]
Laptop - serwis a bezpieczeństwo dysku
Będę zmuszony w najbliższym czasie oddać mojego lapa (DELL) do małej naprawy na gwarancji (przycisk na touchpadzie pada). I tu rodzi sie moje pytanie. Czy w trakcie takiej naprawy serwisanci mogą grzebać po moim dysku twardym. Czy powinienem się tego obawiać i czy zabezpieczyć jakoś moje dane?
mycha921 [ Press the trigger ]
Na twoim miejscu bym wyciągnął dysk i miałbym spokój.
Jak nie to zaszyfruj chociaż :
Narmo [ nikt ]
Zależy od polityki serwisu a czasami też od serwisanta (lub "serwisanta"): https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8871663
Cobrasss [ Generaďż˝ ]
Kiedyś odawałem Lapka, i wiecie co......Serwistant usuną mi Antiwirusa :P, nie wiem czemu.
Windows XP 16 [ Senator ]
Można bez problemu oddać laptopa do serwisu bez HDD?
Sam pewnie niedługo swojego oddam bo czasami przerywa mi prawy głośniczek. Na szczęście nie jest to zbyt częste więc nie śpieszy mi się.
Thun [ Generaďż˝ ]
W życiu nie oddałbym sprzętu do naprawy z dyskiem zawierającym moje dane (zdjęcia, prace, itp)... a już nie wspominając o teoretycznych gigabajtach muzy, filmów, porno ;)
Jeśli serwisanci się nudzą to przemaglują ci dysk wzdłuż i wszerz i znajdą rzeczy o których sam nie miałeś pojęcia że jeszcze się zachowały :)
budziakowski [ Generaďż˝ ]
A sprobuj wyciagnac dysk, gdy wiekszosc laptopow ma stickera. Zerwiesz nalepke, to z gwarancja sie zegnasz. Grzebac beda na pewno. Mi skurwy*** w serwisie MSI nainstalowali wirusow i keylogerow.
Sharky [ Renegat ]
Pajak_master --> a gdzie chcesz oddawac notebooka Dell do naprawy gwarancyjnej? Dzwonisz na infolinie della, zglaszasz problem, i w zaleznosci jaka masz opcje gwarancyjna - nastepnego dnia pracujacego (lub w przeciagu 5 dni) przyjezdza serwis i naprawia na miejscu.
budziakowski --> w dell nie ma stickerow.
Pajak_master [ Konsul ]
Sharky, lapa mam z UK i siedze w UK. Jest taka mozliwosc? Nawet nie wiedzialem :D
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Ja kody do moich prywatnych silosów rakiet V1 trzymam w szafie... Więc oddałem też laptopa do serwisu z całym bałaganem.
Niech sobie szperają. I tak się nigdy nie poznamy...
Sharky [ Renegat ]
Pajak_master --> nie wiem jak w UK, ale mysle ze jest tak samo jak w PL - polityka serwisowa della jest raczej globalna. Status gwarancji sprawdzisz na stronie:
Zadzwon i sie dowiedz - potrzebny jest numer seryjny notka (service tag), w polsce wymagaja jeszcze puszczenia diagnostyki dellowskiej i podania kodu bledu jaki wyskoczyl.
Diagnostyka jest na plycie "drivers&utilities" - trzeba uruchomic notka z tej plyty, ewentualnie do sciagniecia ze strony.