hubs [ Black ]
Volvo S70 TDI - problem
Witam,
Jako iż nadchodzi zima musze zrobic cos z problemem w moim aucie.
Mianowicie od pewnego czasu auto bardzo cięzko odpala(zarówno na cieplym jak i zimnym silniku)
Wygląda to mnie wiecej tak:
Wkladam kluczyk
Przekrecam i kręce
Z wydechu leci mnóstwo "białego" dymu
Kręce dalej
Samochod zaczyna jak gdyby "bujac"
Coraz wiecej dymu
Samochod odpala
Wielka chmura dymu
Auto przestaje dymic
Auto ma idealne osiagi obroty nie falują
Gasze auto i jezeli odrazu je odpale jest wszystko ok
Jezeli zostawie je na 2-3 min problem wraca.
Teraz akumulator działa ale jezeli przyjdzie zima to watpie czy go odpale. Jakies porady?
Widzący [ Legend ]
Wygląda na problem ze świecami żarowymi, albo nie podgrzewasz przy uruchamianiu albo nie działają (wszystkie albo część), jak już się silnik zagrzeje to wszystko jest OK.
ARECZKI [ Konsul ]
Na początek sprawdź akumulator i przeczyść klemy.....
Widzący [ Legend ]
Ło matko! Jesteś debeściak! ale zapomniałeś doradzić sprawdzenie ciśnienia w oponach.
beeria [ Generaďż˝ ]
hubs --> polecam volvoforum, moze tam znajdziesz odpowiedz, nie zaszkodzi sie zarejestrowac i popytac
ps. s70 swietne auto, aczkolwiek wizualnie bardziej mi sie podoba v70 (nie wspominajac juz o wersji crosscountry)
Volk [ Legend ]
Objawy jak przy zuzytych swiecach zarowych. Aczkolwiek troche dziwne, ze przy w sumie jeszcze w miare cieplych temperaturach masz juz takie problemy. Wymien najlepiej wszystkie 4 i nie bierz najtanszych jakie sa w sklepie.
Moj JTD dopiero przy temperaturach ponizej 0 zaczal ciezko palic ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze wszystkie swiece sa walniete.
Widzący [ Legend ]
Volk -> 2,5 TDI to chyba jest 5 garów?
Volk [ Legend ]
Faktycznie - w S70 montowali tylko 2.5 wiec 5 garow.
hubs [ Black ]
ARECZKI--> Akumulator jest w b.dobrym stanie skoro daje rade krecic diesla przez kilkadziesiat sekund kilka razy dziennie.
Tak to 5 cylindrowy silnik. Zastanawiam się tylko czy świece sa potrzebne w momencie gdy gasze silnik po zrobieniu powiedzmy 50km w miesce. Silnik sam w sobie ma juz wysoką temperature. Czy świece są używane do kazdego rozruchu nawet jak jest ciepło?
budziakowski [ Generaďż˝ ]
Jedz do serwisu i zdaj sie na prawdziwych fachowcow, a nie na idiotow, ktorzy zupelnie od czapy radza sprawdzic akumulator (dobrze, ze nie proponuja wymienic pior wycieraczek). Moga to byc swiece, ale tez nie musza. Swiece powinno sie tez wymieniac co jakis czas, wiec jak jezdzisz juz na nich dluzszy czas, to dla pewnosci wymien.
ARECZKI [ Konsul ]
Dla debeściaków i idiotów zastanówcie się zanim zaczniecie kogoś obrażać ale to tylko świadczy o was...............
hubs=> najlepiej zacząć od prostych rzeczy tak jak np; właśnie akumulator może kręcić ale ma już niewystarczającą moc by rozruch silnika był natychmiastowy to samo tyczy się klem lub masy, przeczyszczenie nic nie kosztuje. Ja podobny problem miałem tylko że z benzyniakiem....
Inną opcją mogą być uszczelniacze zaworów ich nieszczelność powoduje przeciekanie oleju do komory spalania, lub rozregulowane wtryski.....to jedne z opcji które nasuwają się po twoim opisie....
wysia [ Senator ]
"świece żarowe zazwyczaj załączają się poniżej zera....."
Ze jak?