taki_sobie_gostek [ Pretorianin ]
przedstawienie w postaci ulamka zwyklego
Moglby mi ktos na przykladzie jak najbardziej przejrzyscie wyjasnic jak zamienic liczbę okresową, np. 1,(5) w postaci ułamka zwykłego?
WheZY [ Niepoprawny Romantyk ]
1c (5)/10
hehe, która klasa kolego?
taki_sobie_gostek [ Pretorianin ]
1,5555 ... = x / x10
I co tu wychodzi wtedy?
15,555 ... = 10x ?
techi [ All Hail Lelouch! ]
14/9
To znaczy, że Whezy nie ma pojęcia co robi;)
mefsybil [ Legend ]
1 + 5/9 = 9/9 + 5/9 = 14/9
WheZY [ Niepoprawny Romantyk ]
[4] ja tam nic z tego nie rozumiem, z matmy orłem nie jestem ale w miare ją lubie :)
techi ma tu racje, :) Nisko latam w sferze matmy ale staram się pomóc :)
Tanthalas11 [ Pretorianin ]
15,(5) = 10x
1,(5) = x
14=9x
14/9=x
przykład: 1,(23)
1,23232323232323....=x
jakby było *10 to
12,323232323232323 = 10 x - okresy się nie zgadzają
*100
123,23232323232323.... = 100x
122=99x
122/99=x
Chodzi o to by pomnożyć liczbę przez wielokrotność 10 tak aby różnica usuwała "okres"
mam nadzieję że dobrze i jasno to zrobiłem
mefsybil [ Legend ]
WheZY --> To po cholerę szydzisz pytając "hehe, która klasa kolego"? Tak jakbyś ty był starszy, a jeśli tak, to okazuje się, że nawet takich łatwych rzeczy nie pojmujesz. Więc lepiej być w tej młodej twoim zdaniem klasie i zadawać takie pytania, niż być starszy a nie potrafić tego zrobić.
WheZY [ Niepoprawny Romantyk ]
Szydząc? To jest zwykła ciekawość, nie za bardzo wiem czy pamiętam w której klasie zaczyna się bądz powtarza takie rzeczy.