GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Biopaliwa

17.12.2002
11:01
[1]

Assasin [ Pretorianin ]

Biopaliwa

"Życie Warszawy": Jeśli wejdzie w życie ustawa o biopaliwach to statystyczny kierowca straci rocznie prawie 500 złotych. Kierowcy zapłacą haracz rolnikom.

Co sądzicie na temat pomysłu naszego rządu. Na początku nawet mi się pomysł podobał, w Czechach np. bioropa jest tańsza od normalnej, myślałem że u nas też tak będzie, ale nie. Kierowca nawet nie będzie miał wyboru co tankować, i będzie musiał płacić za paliwo więcej. Jak zwykle wszystko u nas w kraju pod przymusem.

17.12.2002
11:11
[2]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

PSL...pobudowal sobie fabryki tego gowna i chca teraz to przepchnac zeby sie nachapac... przecietny kierowca straci przez to o wiele wiecej niz 500zl... na zachodzie dopuszczalna ilosc tego szajsu w paliwie to 5%/na cos tam...(nie pamietam)...a u nas chca zeby bylo 4,7% minimum...wiec nie zdziwil bym sie gdyby lali tego np. 15%...a cos takiego na dobre silnikom napewno nie wyjdzie...

17.12.2002
11:11
[3]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

zajebisty pomysł, a najlepsze jest to że producenci samochodów, jeden po drugim ogłaszają że nie można stosować biopaliwa w ich samochodach bo straci się gwarancję : ))))))) podziękujmy głośno naszemu rządowi i ustawiajmy wraki samochodów z pozaklejanymi silnikami przed sejmem ; )))))

17.12.2002
11:21
smile
[4]

Marcinwks [ Andrzej Kmicic ]

Senat postanowił wprowadzić 3,5% domieszke tego "cuda" z paliwem,a od roku 2005 już 5%. Tylko,że np. w USA biopaliwa stanowią 1,5% Najbardziej ręce zacierają producenci pomp paliwowych,gdyż tak duża ilość rzepaku i innych badziewi będzie powodować szybie psucie tych urządzeń.

17.12.2002
11:28
smile
[5]

Logan [ Bad Medicine ]

Tak to jest jak się rolników wybierze do rządu :( Teraz zamiast benzyny będziemy wlewać do samochodów to gówno po którym silnik się rozleci po roku, tylko dlatego żeby jakiś plantator buraków czy jakiegoś rzepaku miał bezstresowe warunki pracy i zbytu. Mam nadzieję że nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwoli na wprowadzenie tego pomysłu w życie, bo nie wleję ani krpoli tego gówna do swojego japońskiego silnika.

17.12.2002
11:30
[6]

Drackula [ Bloody Rider ]

No coz moge powiedziec (jako spec od materialoznawstwa ;)), ze nie bylo by problemu nawet z 10% dodatkiem jesli tylko firmy samochodowezakupily by nowe technologie obrobki czesci silnikowych, jednak oni tego nie zrobia bo straca zyski ze sprzedarzy czesci.

17.12.2002
11:31
[7]

Drackula [ Bloody Rider ]

ahaaaaa i od rolnikow to wara ;)

17.12.2002
11:32
smile
[8]

Assasin [ Pretorianin ]

Straszą nas kryzysem paliwowym a tu się może okazać że u nas paliwa będzie pod dostatkiem bo nikt nie będzie chciał go tankować.

17.12.2002
11:34
[9]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

no tak...rolnicy maja sie nachapac...a producenci samochodow...stracic...nieglupie;))))))))) a co z samochodami ktore juz jezdza po naszych drogach???? swoja droga....ciekawe czy do gazu beda to dodawac???;))))))))))))))

17.12.2002
11:34
[10]

Assasin [ Pretorianin ]

Drakula ---> Tylko dlaczego mam za to więcej płacić i nie mieć wyboru. Niech na stacjach będzie normalne paliwo i bio które jest droższe, zobaczymy kto będzie je tankował?!

17.12.2002
11:37
[11]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

no fakt...jak producenci samochodow beda musieli placic za nowe technologie...to samochody na pewno nie beda tansze...ludzie beda kupowac auta uzywane...kture beda im padac od biopaliwa;))))...kolo sie zamyka

17.12.2002
11:42
[12]

Drackula [ Bloody Rider ]

To ze ma byc to drozsze to juz raczej nie jest wina rolnikow ale tych z rzadu ktorzy ustalaja akcyze na to i takie tam. Sama technologia jest prosta i klarowna. Jesli ktos sie interesowal technologiami 2 rzeszy to sluszal o benzynie syntetycznej. technologia istnieje a owsem ale ci ktorzy ja posiadaja czyli wielkie korporacje powiadaja ze jest cholendarnie wysoka i nie warta wdrazania. Prawda jest zgola inna, mowia tak bo najpierw chca wykonczyc zapasay naturalnego surowca. Reklama: chcesz usprawnic swoj silnik oddaj czesci do obrobki na Polibudzie Lodzkiej.Jak juz powiedzialem jest to wina takze firm motoryzacyjnych.

17.12.2002
11:43
[13]

Attyla [ Legend ]

A ja nie mam nic przeciw temu. To jest jakis pomysl. Dzieki temu powstanie wiecej miejsc pracy, bo calosc biododatkow bedzie musiala byc wytwarzana w Polsce. Jedna rzecz, ktora mnie niepokoi to troche dziwaczne stwierdzenie, ze zawartosc biododatku w paliwie nie moze przektroczyc srednio bodaj 10%. Ciekaw jestem w jaki sposob beda ustalac ta srednia i w jaki sposob beda to kontrolowac. Procedura Stalego nadzoru? jezeli tak, to ustawa powinna zawierac tez zmiany do ustawy o kontroli skarbowej, a nie zawiera. Nie wiem. Jak zwykle - ktos wpadl na pomysl - a przepis totalnie spieprzony.

17.12.2002
11:52
[14]

Vader [ Senator ]

Popatrzcie na ten paradoks: Poska wejdzie do UE ii: 100% doplat bezposrednic dla rolnikow, skupy zboz dla rolnikow, biol paliwo byu kierowcy zaplacili rolnikom... przepraszam ale, co dostanie ktos kto uzera sie 5 lat na studiach ? stanie w kolejce dla bezrobotnych (jak w wiekszosci przypadkow..) eeh... nic tylko zostac rolnikiiem w tym kraju, kupic kawalek ziemi, posadzic marchewke, i niech cala europa na mnie placi, a ja bede sobie jezdzil drogim autem. no chyba na targ, sprzedac moja jedna marchewke.. (to byla ironia jakby ktos niewiedzial)

17.12.2002
11:57
[15]

Drackula [ Bloody Rider ]

HEHe to ja mam alternatywe -- wrocic na wies . A tak apropa wejscia do uni duzo sie mowi o sprawach rolnikow bo byl to do konca nie zamkniety rozdzial w naszych negocjacjach. Niestety Polskie rolnicto musi sie zmienic i wiekszosc ze tak powiem rolnikow pojdzie na bruk. O ile ktos sie orientuje to wiekszosc polskich gospodarstw jest ponizej 10 ha. Po wejsciu do uni szanse przetrwania beda mialy moze jedynie te powyzej 50 ha. Wiec tu tez beda ogromne ciecia, nie ma tak dobrze. A mimo wszystko polskie rolnictwo i tak nie bedzie tak silnym lobby jak rolnictwo np. we francji. Vader-----> skonczyles studia to spitalaj za granice (ja nie zaluje ze wybralem ta droge)

17.12.2002
12:05
smile
[16]

Assasin [ Pretorianin ]

Już od dawna dobrze być rolnikiem. Kupujesz sobie hektar przeliczeniowy pod Kielcami z 3 tyś. zł. i już płacisz 60zł. miesięcznie na zus (dla rolników krus) a nie 650zł. stawki minimalnej i dostajesz to samo. Fajnie nie?

17.12.2002
12:05
[17]

Vader [ Senator ]

Nie chodzi o to, nie skonczylem jeszcze.. ale nie planuje wyjezdzac, ale mniejsza o to.. Tak tylko moim zdaniem wyplacanie PIENIEDZY rolnikom jest debilizmem. Nie sadze by prosty wiesniak potrafil madrze zagospodarowac kase. Powinni im dawac te dotacje w sprzecie ziarnie, i w skupach, w budowaniu jakis silosow, w dostarczaniu nawozow cokolwiek...

17.12.2002
12:05
[18]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Taa tylko mi powiedzcie jakim cudem będą ustalać liczbę oktan w tym paliwie ??? Z ropą czy gazem jest generalnie tak że każde złoże ma jedną wartość oktanową, natomiast z biopaliwem problem polega na tym że w zależności od warunków atmosferycznych jakie panowały w trakcie wzrostu surowca (rzepaku) może być różna wartość tego paliwa, co sprowadza się do tego że na każdym poletku może być inna jakość surowca ; )) Attyla ---> taaa zobaczymy czy będziesz taki szczęśliwy jak za rok będziesz robił remont silnika. :D Co by nie gadać, (koncerny może i są winne tego ze nie wprowadzali technologii w życie) nie zmienia to faktu, ze jeżdżące obecnie po drogach samochody nie są przystosowane do używania biopaliwa. Więc zostaniemy postawieni w sytuacji "zmień sobie samochód albo nie jeździj". Po co dać ludziom wybór ?? Jakiś okres przejściowy ?? Gdyby chociarz Bio paliwo było tańsze, samo by się wtedy wypromowało, ale nie lepiej zrobić droższe. i tym sposobem wracamy w lata 80, trzeba wyciągnąć starąbeczkę z garażu i nalewać wachy ile się da, puki jeszcze można ją dostać. Czy do ropy też będą dolewali "olej sałatkowy" ??

17.12.2002
12:07
[19]

AK [ Senator ]

Drackula - myślisz że ja będę tu siedział i czekał na gwiazdkę z nieba? Już się szykuję do Szwecji, przynajmniej tam znajdę jakąś pracę na miarę wykształcenia. Jeśli w Polsce rzeczywiście jest wolny rynek, to za 2 lata o biopaliwie będą wspominać jedynie dowcipy, wic bym się nie martwił. Żadne przepisy nie zmuszą ludzi do dokładania do gałęzi gospodarki, którą państwo uznaje za ważniejszą od innych - o ile taką nie jest. Rolnictwo nie jest...

17.12.2002
12:15
[20]

wysiu [ ]

AK --> Wolny rynek? Chyba zartujesz.. Jak to przepisy musza ludzi "zmuszac"? Zabiorą podatki (i tu są w stanie ludzi "zmusić" - pod groźba więzienia), i wydadza na to, na co beda tylko chcieli - a czy ludziom sie to podoba, nie ma nic do rzeczy. Myslisz, ze wiekszosci spoleczenstwa podoba sie dzisiaj doplacanie do kopalni, hut, itp? A rolnicy maja wazny element przetargowy - traktory i kombajny, ktorymi moga blokowac drogi - reszta spoleczenstwa nic takiego nie ma.. Mixer dobrze mowi, bedzie czarny rynek normalnego paliwa.. I ja bede z niego korzystal, bo nie mam zamiaru rozwalic sobie silnika.. Tak to panstwo generuje przestepczosc przez bzdurne przepisy..

17.12.2002
12:16
[21]

Drackula [ Bloody Rider ]

Vader------> wlasnie Ten prosty wiesniak zostanie bez niczwego bo on prawdopodobnie nic nie dostanie. Masz racje nie znam szczegolow ale te pieniadze beda dla tych co mysla , zby wybudowac jakis silos zbiornik na ekonawoz lub podobne instalacje, zakup ziemi. A co do zusu to sie grubo mylisz, przyklad. Babcia mojej dziewczyny przepracowala pelen okres i otrzymuje emeryture w wysokosci 1100 lat 7x(nie pamietam dokladnie) moj dziadek w wieku 83 lat otrzymywal 780 zl ze wszystkimi dodatkami(opiekuncze i takie tam) gospodarswo jakie mial to 15 ha. Wiec nie mow ze jest tak samo. A dla zainteresowanych artykul ktory czytalem w Times'ie w tamtym tygodniu. The EU is the last thing many of these nations need Roger Boyes Central European countries are being bullied into a club biased against them The Mayor of Szczecin, a Solidarity veteran called Marian Jurczyk, had to choke back his revolutionary instincts the other day and urge his fellow Poles not to smash up a Western supermarket. The shop’s shelves were full of cheap, heavily subsidised European Union food — a boon for consumers but commercial death for unsubsidised Polish farmers who cannot hope to compete with CAP-enriched cheese, milk and lamb chops. It was one sign of the anger that is growing across the region. The EU is making a comic theatre out of its decision to take on ten new members this week, but the truth is that it has spent the past two years bullying and bludgeoning Central Europe. Tens of thousands of pages of detailed entry requirements have been foisted on the East. Now, on the eve of the Copenhagen summit which seals the deal, the strain is starting to show. The over-regulated EU, run by a swollen bureaucracy, has done its level best to neutralise the East as future competitors and stifle the very energy that makes the region historically important and economically significant. For sure, we should celebrate the growing together of East and West. But this long-winded negotiation, staggering this week into its final days, was conducted like a hostile takeover bid. Next year Central Europeans will hold referendums to approve the Copenhagen offer; not surprisingly it looks likely to be a close-run vote in several countries. The EU has behaved disgracefully: the historic fusion of the continent has become a petty exercise, a veritable flea circus. Competition is being quietly, systematically squashed. Eastern regions with special investment incentives will have to be phased out — the Czech Republic cannot, after all, be allowed to lure investment away from eastern Germany. Just to make certain that Polish milk can never compete with imported German milk, the European Commission has declared that only 38 dairies meet EU standards. “We like our milk this way,” a Polish official recently told a visitor from Planet Brussels. For the commission, this is a very weak argument indeed. Some money will flow eastwards, of course — though significantly less than has been invested in east Germany since unification — and some of the painful economic restructuring would have been necessary even without EU entry. But membership of this odd club means that lucrative markets will wither. The new eastern border of the EU — above all, with Ukraine and Belarus — has to be closed hermetically. The idea of “Europe” was always a counterpart to totalitarian rule. After the implosion of communist rule, joining the Union seemed a natural progression. After Versailles the newly founded states of the region looked to France as a protector; in the 1930s German tutelage took over. From 1944, the Soviet Union became the dominant regional power. Now the Union is assumed to be the new shield of the Central Europeans. The growing awareness of the gap between Europe as an idea and Europe as a set of detailed foreignimposed rules is what is stirring the current dismay. The fact is that “Europeanism” has become a kind of ideology and Central Europeans are rightly suspicious of it. “Why?” asks the Czech conservative Vaclav Klaus (who will run for the presidency next month), “should the Czechs replace Moscow with Brussels?” The brand of Europe projected by Brussels, says Mr Klaus, seeks to “minimise the role of the one indisputably genuine and developed level of human organisation known as the nation state”. It seems to me that the best thing that could happen to the region next year is if Mr Klaus wins (against heavy odds) the Czech presidency. Perhaps it should not be surprising that the Estonians (ahead even of Czechs and Poles) have become the most sceptical about EU membership. The small Baltic state has an open, modern economy which embarrasses Germany and the other Western dinosaurs. Typically, Estonians use mobile phones to pay parking fees and bus tickets — a text message to the local council suffices. School children are taught on personal computers from the age of eight. Educational programmes are broadcast at prime time, the tax rate for individuals and companies is set at a standardised 26 per cent while reinvested profits are not taxed at all. The country has drawn level with the United States in listings of the world’s most liberal economies. All the new members have similar stories. Slovenia, for example, is the only country in Europe which is managing to increase the number of its theatres, ballet companies and operas. Poland and Hungary are bursting with young entrepreneurs. How do we harness this energy? How can we benefit from it? Here is a start: we stop telling our neighbours how to bottle their milk and harmonise their sewage systems. Little wonder that the relationship between the US and Eastern Europe is growing so quickly: Washington, even on the cusp of a Middle East war, is offering encouragement and a firmly defined strategic role for these neglected countries. Brussels, by contrast, is offering at best a second-class status to the East. Direct grants to eastern farmers are pegged at 25 per cent of the sum handed out in the West, edging up year by year until 2013. Eastern workers will be kept out of the EU until at least 2009. The rhetoric from Western Europe is still couched in the idiom of Jörg Haider and Jean-Marie Le Pen — the threat from the East, the swarming car thieves, the illegal labourers stealing our jobs. Western electorates sense that, as with the euro, they have been hoodwinked into another costly project. There is little passion, little conviction in the need for eastward expansion. The Central Europeans would be right to ask themselves in Copenhagen this week: is this as good as it gets? The author is Berlin correspondent of The Times.

17.12.2002
12:21
[22]

Drackula [ Bloody Rider ]

Ludzie co do tego paliwa to bez obrazy , ale pewnie go*** o nim wiecie a juz wszyscy placza ze sobie silniki rozwala, napewno nie w wiekszym stopniu niz jezdzac na gazie. Dajcie na wstrzymanie, bo na razie to widze ze wiekszy krzyk jest raczej o cene jaka ma byc, a jaka bedzie to sie zobaczy.

17.12.2002
12:23
[23]

AK [ Senator ]

wysiu - przypominam, że jest demokracja. Jeśli ludowcy dołożą do biopaliw, w następnych wyborach wygra ta partia, która będzie wołać, że te dopłaty zniesie. I ta partia wygra, i zrobi, co zapowie, bo nie tylko zyska tym popularność, ale i zyska budżet, z którego będą w stanie więcej wykraść... znaczy się, będą w stanie lepiej się wynagradzać za swoją ciężką pracę - tak, aby nikt tego w porę nie zauważył.

17.12.2002
12:23
[24]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

wysiu ---> na razie nie mamy nic takiego jak rolnicy ale już niedługo każdy będzie miał wrak samochodu do ustawinia ; )))

17.12.2002
12:26
[25]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Drackula---->mi generalnie chodzi o ilosc tego dodatku w paliwie...na zachodzie jest to scisle przestrzegane i zapewne nie maja problemow z psujacymi sie autami....ale u nas...no sami wiecie jak jest...

17.12.2002
12:26
[26]

AK [ Senator ]

Drackula - tu nie chodzi o samo biopaliwo, ale o sposób jego promocji. A raczej nie promocji, a wręcz wpychania go na siłę do baków. Polskie rządy nigdy nie celowały we wprowadzaniu na rynek czegokolwiek, myślę więc, że obawy co do przyszłości polskiego rynku paliw są uzasadnione. Licho wie, co tym ludziom z rządu przyjdzie do głowy.

17.12.2002
12:26
[27]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Drackula ---> na gazie tez nie jeżdżę.

17.12.2002
12:26
[28]

wysiu [ ]

Dracula --> Ja nie jezdze na gazie, a tylko na pb98. I tego 'czegos' na pewno nie zatankuje. Po to mam mocny silnik, zeby z niego korzystac, a nie obcinac sobie ileś procent mocy, uzywając jakiegos świństwa. Poza tym testy ADAC udowodniły, ze wysokooktanowa benzyna przyczynia sie do znacznego wzrostu trwałości szczegolnie starszych silnikow (po prostu jest lepsze spalanie i silnik sie mniej 'brudzi'), a im mniej oktanow, tym gorzej. Nie bede sobie niszczyl auta.

17.12.2002
12:29
[29]

wysiu [ ]

AK --> Demokracja demokracją, ale jesli te przepisy wprowadzi np UE, to zadna nasza partia nie bedzie w stanie ich zmienic.. Mixer --> Moj wrak postawie w Warszawie pod Sejmem..:)

17.12.2002
12:30
[30]

griz636 [ Jimmi ]

hmm...ciekawe czy do ropy tez bedzie dodawany jakis szajs. No jezeli bedzie i jezeli faktycznie zabija silniki to niebawem cale chlopsto bedzie sobie mogło traktory wsadzic w d...do garazu. I nie będzie blokad. No ale wtedy mogą odezwać sie górnicy i bedziemy jezdzic z dodatkiem ,...miału węglowego? A może by se tak konia kupić? Na biopaliwo rzecz jasna...

17.12.2002
12:31
[31]

Vader [ Senator ]

Demokracja demokracja, a ja demokracji nie lubie. Nie mialbym nic przeciwko, za zmienieniem nazwy i ustroju UE. Z UE na UEE. Unieted Europen Empire. Z wladza jednego brukselskiego konsulatu, i jakas nadrzedna jednostka absolutna na czele.

17.12.2002
12:35
[32]

Drackula [ Bloody Rider ]

Ilek-----> to czy bedzie to przestrzegane to mysle ze zalezy od naszych punktow sprzedarzy. Jesli np na aralu nie oszukuja i leja dobra benzyne to takze beda przestrzegali ewentualnej ilosci tego dodatku. Ale jesli jakis prywaciaz dolewa ci wody do benzyny to bedzie takze kombinowal z tym dodatkiem. Wysiu -----> sprawa jes ttaka ze jesli bedzie mnie stac na super bryke (Z3 moze za 3 lata) to bede lal paliwo lotnicze (zart), paliwo najlepszej jakosci. Ale jesli mi sie nie uda i kupie sobie jakiego poldka to pojade tym zlomem na moj stary wydzial oddam do modernizacji odpowiednie czewsci silnika i bedzie on w stanie przejzdzic nastepne 15 lat chociazby na oleju slonecznikowym ;). sprawa jest natury ludzkiej jedni kupia drudzy nie. To samo ma sie firm motoryzacyjnych. jedni wprowadzaja nowe technologie (BMW, Jaguar) inni trzymaja sie uklepanych standardow (Ford, Fiat) dotyczy to wytwarzania czesci silnikowych. I bzdurne w tym przypadku jest mowienie ze nie oplaca sie wprowadzanie nowych technologii kiedy inni decyduja sie na ich wprowadzenie.

17.12.2002
12:36
[33]

AK [ Senator ]

Vader - pomarzyć zawsze można. Pamiętaj tylko, że władza absolutna korumpuje absolutnie.

17.12.2002
12:39
[34]

wysiu [ ]

Dracula --> Z tym BMW to trafiles, oni na pewno wszystko wprowadza..;) I bede jeszzce czesciej widywal beemy stojace na poboczu z plonącym silnikiem..:)

17.12.2002
12:41
[35]

Drackula [ Bloody Rider ]

No ja im pewnie nie polecalem robic silnika z plastiku ;).

21.12.2002
00:48
[36]

Janio [ Pretorianin ]

auta beda na "szalcesonie" jezdzic

21.12.2002
01:03
smile
[37]

massca [ ]

no ja mam taka propozycje :

zanim ktos sie wypowie, moze od razu zaznaczy czy ma samochod, jesli ma to jaki i ile jest warty....


moj komentarz :
dopuscilismy czarnych do wladzy to mamy religie w szkolach i krzyze na poczcie
dopuscilismy rolnikow do wladzy to mamy buraki w paliwie

tragedia .....

21.12.2002
01:10
[38]

kiowas [ Legend ]

massca --->

moj komentarz:
po co w rozmowie o paliwach nawijasz o duchownych ? (chyba nie masz zamiaru w kazdym watku prezentowac swojej do nich necheci?)

21.12.2002
01:14
smile
[39]

Roko [ Generaďż˝ ]

Jedno jest pewne : będzie drożej!
Jako alternatywa zostaje jeszcze gaz, kolega przerobił BMW z bezpośrednim wtryskiem
i teraz ma sporo taniej.

21.12.2002
01:16
[40]

massca [ ]

kiowas - podaje przyklady konsekwencji madrych decyzji naszego narodu....

nie napisales jakim jezdzisz autem

21.12.2002
01:29
[41]

kiowas [ Legend ]

massca ---> malutkim matizkiem, i bynajmniej nie popieram kolejnego swietnego pomyslu tego rzadu

21.12.2002
01:30
[42]

Vein [ Sannin ]

massca - porshe 944 - 20000 zł, nie bede tego lal do baku pshenigdy ! te paliwo zakleja zawory, babra caly silnik i tyle, nigdy tego nie bede lal....

21.12.2002
06:36
smile
[43]

Bobekk [ Legionista ]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale sie wkurzylem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wypowiadacie sie o czym o czy nie macie najmniejszego pojecia! Zachowujecie sie jak pojeby. Czy wy znacie sklad tego Biopaliwa???? Otoz 80% z was nei ma najmniejszego pojecia. Pierdolicie ze bedzie drozej i wogule wam sie krzywda stanie.

Moj tata jezdzil na oleju rzepakowym (f sierra 2.3D) przez naprawde dluugi czas i to byla mieszanina 100% wiec cos o tym zemoze powiedziec. Otoz odczul powazna roznice. Jaka?? Grubszy portfel panowie. 2 zlote za litr to chyba przyzwoita cena. Dodam tylko ze auto jest notorycznie przecizane (ok 400kg ladunku + 2 dorosle osoby) i jezdzi codziennie a nie bylo zadnych skutkow ubocznych.

Co do benzyny zas skladnikiem BIO- ma byc spirytus... a jaka jest cena nalewki w sklepie?? Nie wiecie.. hmm zobaczcie na www.nalewki.prv.pl Nie widze mozliwosci zeby produkcja spirytusu byla droza od benzyny. Nie zapominajmy ktorym ekstraktem jest benzyna podczas destylacji!!!!! (niedouczonym polecam wykorzystac internet). Nie moge powiedziec ze na 100% w dodatku bedzie sam spirytus bo tego neik nie wie la enie mieszajcie tak!!!!

Bylo powiedziane ze dieselki bedza jezdzic ja jakims rzepaku a tu niektorzy debile wyrazaja sie tak jakby tyczylo sie to takrze benzynowek, a przeciez tam jest zupelnie inny skladniek!!!! Nie pamietam nazwiska tego profesorka..... hmm Jush wiem Profesor Sell bodajrze w Auto-swiecie rocznik chyba 98-99 mowil o zastosowaniu biopaliw.

Jeszcze raz prosze:

NIE BADZCIE CIOTY I NIE WYRAZAJCIE SIE O CZYM O CZYM NIE MACIE ZIELONEGO POJECIA!!! MEDJA DYMAJA WAS W DUPE!! A WY SIE NADSTAWIACIE!!!!

21.12.2002
10:55
smile
[44]

massca [ ]

wyrazaj sie kulturalniej , psi huju....

21.12.2002
11:03
[45]

Bobekk [ Legionista ]

i kto to mowi ;›

21.12.2002
22:01
[46]

atari800 [ Pretorianin ]

ahhh... wypowiedzi przeciwników biopaliw w Polsce są rozbrajające...

ILEK > na zachodzie dopuszczalna ilosc tego szajsu w paliwie to 5% (...) a u nas chca zeby bylo 4,7%

no tak. 4,7 to rzeczywiście więcej niż 5, masz rację. pozdrów swoją nauczycielkę matematyki ode mnie.

Roko > Jedno jest pewne : będzie drożej!
ILEK > mi generalnie chodzi o ilosc tego dodatku w paliwie...na zachodzie jest to scisle przestrzegane i zapewne nie maja problemow z psujacymi sie autami....ale u nas...no sami wiecie jak jest...

no jasne, na stacjach będą fałszować tanią benzynę drogim alkoholem. wszyscy sprzedawcy tak robią, np. kupujesz worek piasku, a tam w środku zamiast piasku złoto. oszuści!

Vader >
Nie sadze by prosty wiesniak potrafil madrze zagospodarowac kase

ty sie lepiej na wieś przeprowadz, "prosci wiesniacy" beda do ciebie po porady przychodzic co z kasa robic (potrenuj: "mam 2 zł, kupić chleb czy masło?")

massca > (nie będę cytował tego wulgarnego prostaka)

nie jesteś w domu, a Bobekk to nie twój stary


na koniec chciałem jeszcze zauważyć, że np. w takiej Brazylii (która wydobywa ropy wielokrotnie więcej od Polski, wiec teoretycznie nie powinno jej tak na tym zależeć) wiele aut jeździ na 100% metanolu.


21.12.2002
22:59
[47]

atari800 [ Pretorianin ]

Roko > Jedno jest pewne : będzie drożej!

policzmy:
1 barrel = 35 imp. gallons = 35*4,55 l = 159,25 l
ropa (surowa) $28,28 / barrel = 68 gr za litr (kurs 1$ = 3,88 zł)
benzyna $245,55 / tona = 95 gr za litr (kurs 1$ = 3,88 zł)
cena metanolu przemysłowego w Polsce = 1,89 zł / litr

zważywszy że biokomponentu będzie 5% to podwyższy on cenę benzyny o 5%*(1,89-0,95)= 4,7 gr / l (netto, oczywiście)

czy niecałe 5 groszy to wysoka cena za czystsze środowisko, mniejszy deficyt handlowy i pare miejsc pracy w rolnictwie?

jeżeli na biopaliwa będzie obniżona stawka akcyzy (a tak ma być), to ceny powinny co najwyżej spaść

czy wzrosną? pewnie tak, ale tylko wyłącznie dlatego, że zamieszanie z biopaliwami to wygodny pretekst dla monopolisty - PKN Orlen, który i tak podwyższa ceny nawet kiedy brak mu pretekstów

22.12.2002
00:02
[48]

Dessloch [ Senator ]

za grupe parosetna bedzie cierpial caly narod placac wyzsze ceny za paliwo oraz nasze samochody
a zarobi lobby rolnicze, ale nei zwykly rolnik tylko magnaci produkujacy rzepak.. czyli PSL zrobi niezly iteresik...

22.12.2002
02:53
[49]

Vein [ Sannin ]

atari - no taaaaak oczy wiścieeeeee ale jaka bedzie kacyza nalozona przez rząd ?!?!?!?! oni moga powiedzieć że metanol kosztuje i 3 zł/litr !!!! i malo kto bedzie sie z nimi sprzeczal bo i tak oni go leją ciepłym moczem ! pomyśl, pojeźdźsobie na czystym spirytusie troche, i zobacz co masz w silniku.....

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.