GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208)

08.09.2009
17:13
[1]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy :-DDD.

M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:



M&M6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:

Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:

Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:


M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:

Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:

Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka):

M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):

Wizardry 7:
Świetna strona z podpowiedziami:

Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:


Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:

Polska strona podana przez Reksia:


Demise:
Polecana przez Wreaker'a:


Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:



OD WĄTKU 194 PROWADZIMY RANKING GIER cRPG wg UŻYTKOWNIKÓW WĄTKU.

Jeżeli ktoś ma ochotę ocenić wg własnego uznania dziesiątkę najlepszych gier cRPG, to proszę dopisać się w wątku. Punktacja - 10 pkt, za 1 miejsce; 9 pkt. za 2 miejsce itd. do 1 pkt, za 10 miejsce.

Might & Magic 6 - 160
Planescape Torment - 111
Wizardy 8 - 99
Might & Magic 7 - 98
Fallout 2 - 91
Gothic 1 - 77
TES III:Morrowind - 72
Gothic 2 - 59
Fallout 1 - 56
Baldurs Gate - 39
Daggerfall - 38
Deus Ex - 36
Betrayal at Krondor - 36
Baldurs Gate 2 - 35
Arx Fatalis - 34
Demise - 31
World of Warcraft - 28
Might & Magic 8 - 27
Ultima IX - 26
Diablo 1 - 26
Neverwinter Nights 1 - 24
Wiedźmin - 21
Arcanum - 20
Oblivion - 19
Diablo 2 - 18
Final Fantasy X - 18
Might&Magic World of Xeen - 17
Wizards & Wariors - 16
Final Fantasy 8 - 15
Icewind dale I - 15
Icewind dale II - 15
Vampire the Masquerade: Redemption - 14
Final Fantasy 7 - 13
Wizardry 7 - 13
Eye of Beholder - 13
Gothic 3 - 12
Knight of The Old Republic 2 - 12
Stonekeep - 12
Ultima Underworld - 10
Realms of Arkania 1 - 9
Ultima Online - 9
Baldurs Gate Trilogy - 8
Anvil of Dawn - 7
Chrono Trigger - 7
Lands of Lore - 7
Final Fantasy XII - 7
Mordor - 6
Dragon Quest 8 - 5
Divine Divinity - 4
Knight of the Old Republic - 4
Two Worlds - 4
Tytan Quest - 4
Revenant - 4
Adom - 3
Ishtar 3 - 3
Vampire The Masquerade: Bloodlines - 3
Dungeon Master 2 - 2
Mistmare - 2
Requital - 1
Sea Dogs - 1
Xenogears - 1
Return to Krondor - 1

Link do poprzedniej części:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9340122


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208) - _Luke_
08.09.2009
17:14
smile
[2]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Porzadkowy up!

edit: linki do super patchy _Mok_'a poprawione

08.09.2009
17:54
[3]

Belert [ Legend ]

Ja zaczynałem od Daggerfalla.Ale fakt w morro walki powyzej 30 lvl sa wlasciwie przesadzone.Praktycznie jedno dwa uderzenia i najlepszy przeciwnik sie sklada.
BTW jedyny w miare mocny to Vivec .
Co do W8 to wymgajaca gra i bardzo wciagajaca.Wazne zebys nie zapomnial o ochronie umyslu bo potem bedzie zonk.

08.09.2009
19:21
smile
[4]

Adamus [ Gladiator ]

Luke --> Jestes nieoceniony :-D

08.09.2009
23:04
[5]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

Brawo, znowu przez chwilę będzie można się połapać w postach :)

Co do mojej drużyny w M&M7 - na razie stworzyłem:
- Archer elf male
- Cleric human male
- Sorcerer elf female
- Sorcerer elf female

Mam nadzieję, że poradzą sobie z czymś mocniejszym od ważek.

09.09.2009
08:41
[6]

smalczyk [ Senator ]

Zrobiłem kolejne podejście do Arx Fatalis - i kurde wciągnęło mnie troszku :)
Jedyny problem *ten sam co przy ostatnim podejściu) to te cholerne czary.
Po pierwsze - poza oznaczeniem grupy, do której należą, nie mam pojęcia jakie jest icgh działanie. Mam dwa z grupy Ignite - no więc wiadomo do czego służą - ale w praktyce nie ejstem w stanie sprawdzić ich działania. Czemu? Po kilku próbach ich rzucenia, gdy w końcu zostanie czar przeprowadzony pomyślnie (pojawia sie znaczek czaru i 'głos z góry' :) wymawiający nazwę) i tak sie nic nie dziej. nie jestem w stanie ani podpailić pochodni ani ogniska. WTF?
Nie podoba mi sie tez wystem zapisu questów - jak nie przymierzając w Morrowindzie - wszystko wrzuca do jednego dziennika w formie luźnych zapisow i szukaj ich potem człowiecze.
Ale generalnie póki co klimat lochów jest całkiem w porządku :)

09.09.2009
10:03
[7]

Hard as Stone [ Inkwizytor ]

Ja właśnie znalazłem u siebie działające MMVIII z pudełkiem i instrukcją ... czy ktoś ze stałych bywalców mógłby stwierdzić ile to jest warte dla kolekcjonerów ?

Belert

W czystym morrowindzie być może ( poza tym, że jeszcze jest Divayth Fyr, Dagoth Ur ). W dodatkach aby utrzymać taki killing spree muszę mieć sporo kamieni dusz, żeby przeładować moją laskę zagłady ( 50 absorbacji zdrowia /ładunek 400) . Inni przeciwnicy już nie są na hita ... biegając w deadrycznych częściach, chryzamere, kirysem bogów i maską claviusa miałem czasami lekkie problemy jak wpadłem w grupę liszy tudzież goblinów ( no chyba że stackujemy mikstury z alchemii to wtedy rzeczywiście jest zdecydowanie łatwiej ... podnosimy wszystko do kosmicznych rozmiarów i każdy przeciwnik dupa)

Osobiście zacząłem Avencasta. Przyjemnie się gra tym czystym magiem. Szkoda, że tak mało jest gier, które umożliwiają grę czystym magiem umożliwiając mu stawanie w szranki z wojownikiem.
Może ktoś poleciłby takową produkcje ? Z chęcią bym się temu przyjrzał

09.09.2009
11:46
smile
[8]

Karac [ Generaďż˝ ]

A co powiecie o tym zestawie?



Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało i czy warto.

09.09.2009
11:48
[9]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Wg mnie duzo, lepiej kupic to:

09.09.2009
15:06
[10]

Karac [ Generaďż˝ ]

Na razie więc kupiłem na GOG M&M 1-6. Widzę, że ścieżke dźwiękową do 4 i 6 ściąga się oddzielnie.

09.09.2009
18:30
[11]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Karac -> może i oddzielnie, ale widziałem na forum goga potwierdzenie, że w MM6 jest muzyka. Trzeba odpalić jakiś tam launcher goga przed uruchomieniem gry i gra używa wtedy plików mp3 do odtwarzania muzyki.

Za to sądząc z postów na tamtym forum World of Xeen nie zawiera dwupłytowej edycji z pełnymi głosami, tylko normalną wersję.

09.09.2009
19:29
smile
[12]

Gromb [ P12 ]

Wykopałem kilka starych tytułów ze strychu, w tym M&M VII i M&M VIII. PO zainstalowaniu, szok, dałbym głowę, że ostatnim razem nie miałem muzyki w VII części, a tutaj zonk, wspaniałe dzwięki. Zatem zagramy po latach raz jeszcze. Wydanie z Extra Klasyki.

10.09.2009
04:53
smile
[13]

The Wanderer [ apatryda ]

Might and Magic: The New Order


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208) - The Wanderer
10.09.2009
13:11
[14]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

A teraz prosze o krótkie streszczenie po polsku. Co to jest, o co chodzi itd.

10.09.2009
13:22
[15]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Kiedy to wreszcie skończą.

Iselor

Od kilku lat grupa zapaleńcow tworzy, nieoficjalną, X odsłonę Might and Magic

10.09.2009
13:26
[16]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

O, nic nie wiedziałem....Dobrze, niech tworzą, byle tylko nie trwało to tyle co Duke Nukem Forever:)

10.09.2009
17:27
[17]

The Wanderer [ apatryda ]

Demo jest juz gotowe, a sam projekt tworzony jest przy duzym udziale .pl :).

10.09.2009
20:35
[18]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

A jakie to bedzie miec wymagania sprzętowe?

11.09.2009
01:32
smile
[19]

The Wanderer [ apatryda ]

Game requirements

Currently the game is under development, but some tests have been made and current estimated recommended hardware can be described as this:

Operating system: Windows XP, Vista (tested ones)

Processor: 1 core 1,6GHz, better: 2 core, >1,6GHz

RAM: about 512MB should be sufficient (Windows XP)

Graphics card: any card that has been released on PCI-Express x16 platform should have sufficient parameters, 128MB of video RAM

Display: capable of displaying 1024x768 resolution

11.09.2009
21:25
[20]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Czyli mi nie pójdzie, ale jeśli nie będzie w oficjalnej sprzedaży (czy też nie będzie można kupić od nich jakoś, np. przez internet zamówić, ładnie czy chociaż zwyczajnie wydanej) to i tak se daruje.

A teraz problem z zupełnie innej beczki. Jakiś rok temu (hehe) grałem sobie w Arcanum. Grę prawie skończyłem....Prawie.
Grałem nekromantą, był chyba na maksa wypasiony zarówno w czarnej jak i białej nekromancji, coś tam umiał z tej szkoły z teleportacją, średnio walczył mieczem i średnio perswazował. Doszedłem do finałowego bosa i....zonk. Kiedy zdrowie mojego oponenta zeszło do kilku procent gra się zatrzymywała (tzn. traciłem kontakt nad postacią) a mój przeciwnik się leczył do bodajże 50% i dalej walczył. I tak w kółko, kilka razy, aż skończyła mi się mana i przegrałem. Pytanie: co robię źle? Straciłem też swojego towarzysza, tego co towarzyszy nam od początku gry (jak go odzyskać bo on odchodzi w pewnym momencie).
I jeszcze jedno: słyszałem że przy maksymalnej perswazji można doprowadzić tegoż bosa do śmierci samobójczej - czy to prawda?

11.09.2009
23:42
[21]

Lobotomia [ Legionista ]

Moje trzy grosze do rankingu:
1. Planescape Torment
2. Dungeon Master
3. Arcanum
4. Fallout 2
5. Albion - ciekawe czemu tej gry nie ma w rankingu? Była dość oryginalna pod wieloma względami.
6. Baldurs Gate 2
7. Lands of Lore
8. Anvil of Dawn
9. Stonekeep
10. Gothic

13.09.2009
22:34
smile
[22]

smalczyk [ Senator ]

Kurcze, naprawdę nie ma tu żadnych fanow Arxa? Nikt nie pomoże?

14.09.2009
08:19
[23]

Mailman [ Pretorianin ]

Iseldor -> kończyłem Arcanum parę razy i nie spotkałem się z problemem, o którym piszesz - boss padał... jaką masz wersję gry?
Co do towarzysza

spoiler start
Sprawdź w Kaladonie w podziemiach
spoiler stop

14.09.2009
08:32
[24]

brzydki potworek [ Generaďż˝ ]

1.Wizardry 7
2.Fallout 2
3.Planescape Torment
4.Fallout 1
5.Betrayal at Krondor
6.Eye of Beholder
7.Baldur's Gate
8.Deus Ex
9.Arcanum
10.Albion

14.09.2009
13:42
[25]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Iseldor

Albo czegoś nie pamiętam...

Skad Nekromanta w Arcanum ?

14.09.2009
16:27
smile
[26]

smalczyk [ Senator ]

Isel(d)or ---> ty chyba jednak nadpobudliwy jesteś...

14.09.2009
17:51
smile
[27]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Iselor

PRZEPRASZAM. Ale jakos tak z Tolkienem mi się skrzyzowało.

14.09.2009
18:04
[28]

Kosiciel [ Generaďż˝ ]

A teraz wracamy do Might and Magic :)

14.09.2009
20:51
smile
[29]

Mailman [ Pretorianin ]

Iselor -> sorki, zdarza się, tym bardziej, że Iseldor jest mi znacznie bliższy. I nie krzycz, ok?

14.09.2009
21:34
[30]

Naznaczony*** [ Chor��y ]

smalczyk- na pewno wykonujesz 2 gesty w odpowiedniej kolejności?

15.09.2009
00:12
[31]

ivo [ Pretorianin ]

smalczyk -> co prawda Arxa skończyłem dawno temu, ale z czarami chyba nie miałem kłopotów. O ile pamiętam można magazynować trzy czary - a jak masz trzy kule ognia to Ci nikt nie podskoczy.

15.09.2009
10:21
[32]

smalczyk [ Senator ]

Robie gest tak jak pokazuje mi to animacja po kliknięciu na czar - po udanym rzuceniu pokazuje sie ikona i 'głos' z nazwą czaru - ale nic się nie dzieje.
Dlatego własnie zastanawiam się co jest nie halo.

15.09.2009
10:46
[33]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Arx jest niestety strasznie zabugowany i sa problemy z jego dzialaniem na dosc nowych konfiguracjach :/ Byc moze trafiles na kolejny blad.

15.09.2009
10:52
[34]

smalczyk [ Senator ]

Luke ---> czyli co, to może byc spowodowane np uruchamianiem na Viście?

15.09.2009
15:01
smile
[35]

Naznaczony*** [ Chor��y ]

smalczyk- czaru nie wykonuje się za pomocą 1 gestu. Najczęściej są to 2 gesty, pod koniec gry 3.

Żeby wykonać podpalenie (ten czar którym można podpalać pochodnie itd. ) wykonujesz gest x (strzałka w prawo) i y (taki niby otwarty kwadrat)...

I tak masz pewnie tylko dwie te runy (wnioskuje że nadal jesteś w więzieniu goblinów).


No chyba że robisz tak jak podałem i mimo to nie działa, wtedy to nie wiem. Reinstalacja, może jakiś patch.

15.09.2009
15:07
[36]

smalczyk [ Senator ]

Naznaczony ---> a widzisz, może tu tkwi problem - nie wiedziałem (bo kurde nigdzie nie moge namierzyć poradnika do tej gry), ze obie runy składają się na jeden czar. Nie powiedziane tez która runę w której kolejnośąci trzeba wykonać.
Mam trzy runy ;P Tyle, ze ta trzecia nie mam pojęcia jakiej grupy czarów dotyczy bo nie została zaznaczona w księdze.
W każdym razie spróbuję, dzięki :)
Przy okazji - może pamiętasz jaki prezent trzeba wręczyc przyjaznemu trollowi-kamieniarzowi?

15.09.2009
15:14
smile
[37]

Naznaczony*** [ Chor��y ]

Przy okazji - może pamiętasz jaki prezent trzeba wręczyc przyjaznemu trollowi-kamieniarzowi?

Kurcze, nie pamiętam :/


Jeśli chcesz mogę Ci wysłać poradnik (po angielsku) tylko podaj maila :)


P.S. Poradnik jest dosyć szczegółowy, jest tam też spis wszystkich czarów + jak je wykonać.

15.09.2009
15:34
[38]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

smalczyk -> pod linkiem



masz super poradnik z lista czarow

23.09.2009
13:24
[39]

Mailman [ Pretorianin ]

Pytanie o Demise - na pewno są maniacy ;)
Mam w drużynie maga, opłaca się w ogóle go rozwijać? Od czarów ruchu (latanie, lewitacja i takie tam) mam explorera, wojownika i złodzieja od mordowania, i tak się zastanawiam - z jednej strony kusi mnie ten mag (fajne czary obszarowe koszące potwory stadami), ale z drugiej nie wiem, czy nie ma lepszego rozwiązania... może go trochę podpakować (inteligencji biedakowi trochę brakuje, ma chyba z 16, ale to jednak nie za wiele, a o flaszeczki i książeczki dodające punkty do int wcale nie jest łatwo) i zmienić w warlocka? Kombinowałem, żeby podciągnać explorera do jakiegoś rozsądnego poziomu i potem dołożyć mu kleryka, wtedy ten magik byłby głównie od spraw ofensywnych...

23.09.2009
17:52
[40]

birkut_k [ Pretorianin ]

Mailman ----> Dla mnie w Demise podstawa to Explorer/Thief i Warlock. I Explorer i Warlock potrafią się nauczyć czaru Portal dzięki czemu bez użycia trudno dostępnych zielonych kryształów można przemieszczać się z miasta w wybrane miejsce w podziemiach (dla mnie takie miejsce to duża sala na 24 poziomie - do końca lochów już dość blisko i znajdują się tam obeliski odświeżające życie i manę. Na poziomie tym można też znaleźć wiekszość książek uczących czarów).
Maga też mam w ekipie ale tylko do walki. Profesje trzeba bardzo dokładnie zaplanować żeby jak najmniej skakać z gildii do gildii - kary za zmianę klasy są bardzo duże (trzeba o wiele więcej puntów doświadczenia natłuc) i ciągną się za delikwentem bardzo długo

24.09.2009
08:29
[41]

Mailman [ Pretorianin ]

birkut_k -> ano, czary ruchu to podstawa, poszukiwacz musi być. Mam w ekipie złodzieja, poszukiwacza, wojownika i maga, czyli w miarę jest to zrównoważone, nie wiem, czy sensownie podzieliłem złodzieja i poszukiwacza na dwie postaci, czy nie lepiej było zrobić dwuklasowca złodziej/poszukiwacz, no ale teraz to i tak nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem (chociaż i tak mam zamiar dołożyć poszukiwaczowi kleryka, wojownikowi barbarzyńcę - nigdy nie próbowałem tej gildii, magowi też coś dołożyć, nie wiem, co). W sumie to teraz tak patrzę, że dawanie zachowawczo każdej postaci neutralne nastawienie nie jest dobre, ogranicza mnie to w wyborze gildii... w sumie dociągnąłem może do 8/9 poziomu lochów, jeszcze wcześnie, zawsze można spróbować jeszcze raz zestroić drużynę.
Swoją drogą niby nic specjalnego to Demise, ale wciąga jak bagno, cykam z przerwami już ładnych parę lat:)

24.09.2009
15:57
[42]

birkut_k [ Pretorianin ]

Mailman --> Prowadziłem kiedyś ekipę z oddzielnym explorerem i złodziejem ale było to moim zdaniem mocno niewygodne. Ze złodziejem w aktywnym oknem miałem problemy z orientacją w terenie (odnajdywanie kierunku na obrotowych platformach) a aktywny explorer kompletnie nie radził sobie z pułapkami w kufrach czy nagminnym okradaniem ekipy przez różne indywidua. Oczywiście można przełączać się na bieżąco na właściwą do sytuacji postać ale to dość uciążliwe. Teraz explorer/thief jako postać aktywna radzi sobie doskonale w tych sytuacjach.
Poziom 8/9 to właściwie dopiero "przedbiegi" jeżeli chodzi o lochy Demise - może warto pokusić się o stworzenie nowej ekipy - niektórzy nawet robią to celowo - tworzą roboczą ekipę, która zbiera książki i eliksiry i dopiero wtedy tworzą ekipę właściwą, którą od razu dopakowaują na maksa - postać taka o wiele lepiej awansuje (np. z dużym poziomem Costitution otrzymuje się o wiele więcej punktów na poziom itp.) i można uzyskać postać mocno dopakowaną. Niektóre gildie na "dzień dobry" wymagają odpowiednich poziomów siły, zreczności, inteligencji idt. nie osiągalnych na początku rozgrywki - mając odpowiednią ilość książek i mikstur nie trzeba rozwijać postaci w jakiejś nieciekawej gildii tylko od razu ją dopakować i zacząć w tej właściwej. Gdybyś poczytał archiwalne wątki o Demise zobaczyłbyś, że każdy ma inny przepis na dobrą ekipę - ja ostatnio preferuję magię - czary obszarowe są bardzo widowiskowe i skuteczne - wojownika trzymam właściwie tylko dla wykorzystania ciekawych zbroi i broni, które trafiają się w lochach.

24.09.2009
18:42
smile
[43]

Karac [ Generaďż˝ ]

Realms of Arkania na GOG:



niedługo dodadzą część 3.

24.09.2009
20:31
[44]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

No cóż, Trylogię Arkanii już mam, w sumie ostatnio grałem w to na windowsie Millenium i nie wiem jak na XP....Miło że ktoś jednak pamięta:)

A dzisiaj przyszła do mnie paczuszka z Gamefest: Forgotten Realms Classics. Takie jak tu:

Osobiście miałem farta i kupiłem za nieco ponad 70 zł + koszty wysyłki:) Teraz ten pakiet to moja chlubai duma. Chyba najcenniejsza gra/y z mojej pięknej kolekcji:)

25.09.2009
09:14
[45]

Mailman [ Pretorianin ]

birkut_k -> ano właśnie, też mam wątpliwości co do rozdzielenia złodzieja i poszukiwacza... teraz trochę idiotyczne byłoby "przebranżowienie". Z drugiej strony jestem na wczesnym etapie gry, więc może się skuszę na taką zmianą.
Eh, zrobiłem chyba błąd, że potraktowałem ekipę jako docelową - flaszki i księgi szły na bieżąco i nie mam nic schomikowanego. No ale tak jak piszesz - to w zasadzie początek gry, popatrzę, pociągnę jeszcze każdą postać o parę poziomów i pomyślę, czy robić całkiem nową ekipę, czy jednak spróbować pokombinować z tymi bohaterami, których mam.
Dzięki za rady :) postaram się na bieżąco informować o postępach ;)

26.09.2009
09:09
[46]

birkut_k [ Pretorianin ]

Mailman --> Moja aktualna ekipa:

Warrior26/Explorer114/Thief202
Warrior26/Sorcerer234
Cleric121/Warlock91/Warrior167
Warrior32/Magi272

Radzą sobie całkiem nieźle w podziemiach chociaż przez niecierpliwość nie dociągnąłem każdej postaci do takiego poziomu Warriora, w którym otrzymuje się dodatkowe uderzenie w każdej rundzie. Mam nadzieję, że grasz w Demise z dodatkiem (DTR) - na niższych poziomach pokazują się bardzo "wypasione" przedmioty (ale wiele z nich jest dla mnie na razie nieosiągalnych - ekipa ma jeszcze zbyt niski poziom żeby ich używać)

28.09.2009
14:41
[47]

Mailman [ Pretorianin ]

birkut_k -> Łeeee, no to z mój artisan 30/thief 44 i reszta mniej więcej na podobnych poziomach sobie możę... rozumiem, że potraktowałeś wojownika jako "bazę". Ja zazwyczaj dociągam do 30. poziomu rzemieślnikiem, dopiero wtedy decyduję się na zmianę profesji.
Te docelowe profesje zmieniasz co parę poziomów, czy np. dociągasz złodziejem do 200. poziomu i przełaczasz na poszukiwacza?

28.09.2009
17:16
[48]

birkut_k [ Pretorianin ]

Mailman --> Co prawda nawet w instrukcji dołączonej do gry zalecają zaczynać od Artisana ale dla mnie to gildia całkiem nie przydatna - co prawda w niej uzyskuje się najwięcej punktów A/D przy każdym awansie ale Warrior uzyskuje ich prawie tyle samo a szkolimy przy okazji maszynę do zabijania i przy okazji można uzyskac dodatkowe uderzenie na rundę. Ja najpierw szkolę w gildii wojowników jednym ciągiem, później rozwijam postać w jednej gildii do osiągnięcia wymaganych umiejetności (np. Warlocka tylko do momentu jak potrafił się nauczyć czaru Portal, Cleric tylko do momentu uzyskania czaru Ressurect, Explorera zostawiłem może trochę za wcześnie ale na tym poziomie potrafi przenosić się o cztery poziomy jednorazowo - złodzieja bedę prowadzić już do końca tak samo jak pozostałe postaci - nie można ich bez końca modyfikować bo nigdy nie bedzie szansy użycia najlepszych broni/zbroi znajdowanych w podziemiach

29.09.2009
08:32
[49]

Mailman [ Pretorianin ]

birkut_k -> no właśnie, wiara w instrukcje czyni grę upierdliwą ;) artisan faktycznie nic nie daje (poza punktami życia - po 6 do 30. poziomu), no ale cholera, wojownikiem rzeczywiście więcej można... czaję o co chodzi z rozwojem, sprytnie, sprytnie... coś mi się wydaje, że trzeba od nowa przysiąść nad postaciami i zacząć gręod początku (bo ta czwórka co mam flaszki osuszyła i ksiażki przeczytała...)

29.09.2009
10:29
[50]

Mailman [ Pretorianin ]

birkut_k -> a jak z rasami? Bo tak się przyglądam i wychodzi mi, że najwszechstronniejszy jest człowiek, ale... jak ktoś jest dobry we wszystkim, to raczej nie bedzie mistrzem w wąskiej dziedzinie... a wychodzi też na to, że przy ekipie, do której się przymierzam, nie będę miał wojowników - troll, saris, elf, żaden nie może być wojownikiem. Czyli dla tej trójki chyba rzemieślnik, dołożę im wojownika-kranosluda albo giganta (chociaż gigant ma ograniczenia - tylko wojownik, explorer - ale tu saris - i barbarzyńca).
No nic, zobaczymy, jak się sprawdzą:
Troll - artisan/ninja
Elf - artisan/cleric/warlock
Saris - artisan/explorer/thef
Giant - warrior/barbarian
Gram na podstawce, irytuje mnie ten "polskawy" w DTR i brak mozliwości grania w oknie...

29.09.2009
11:48
smile
[51]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

I jak co kilka wątków powrót ;)

Mailman odpuść sobie artisana zupełnie na początek - daje największa kare dla innych klas ma najszybszy przyrost a/d ale nie osiąga maximum w nich i nie daje żadnych skili wartościowych i po 30 lvl daje tylko 1 hp zamiast 2 (no jeszcze warlock ma trochę inaczej ale to dalej)

Największe hp się osiąga (licząc że pozbierałeś jedna drużyna/postacią ) książki dla reszty:

Warrior ma bodajże 6 punktów i bonus z con. co poziom ale tylko do 26 lvlu.
Potem warto porozwijać warlocka do 38 lvlu ta samą postacia - bo niby ma 2 ale do 38 bodajże dostaje bonus z con (czyli 2 +bonus) :) ) a potem już co level 2 hp każda klasa (artisan 1 ;P )

I na tym 38 przejść na finalne klasy :)

sa sposoby na DTR było nawet o tym ^^

nie łącz clerica z warlockiem i jedna i druga klasa ma duże wymagania co do expa (clerick największe w grze ) wiec ta postać będzie odstawać od reszty poziomem + że będziesz sobie dublował zaklęcia na tej postaci nie licząc że kapłan powinien być wytrzymały w drużynie do ratowania zadka reszcie :)

Barbarian - to chyba największa pomyłka co do klas łamanych z złodziejem nie wojownik nie złodziej coś po środku w niczym dobry (+brak jakiś zaklęć obronnych/atakujących)/podróżniczych)

Czarownik jest świetny zwłaszcza później i jego mordercze zaklęcia atakujące :))

Co do ras zwracaj uwagę głównie na resisty (min powyżej 75 najlepiej 90) statystyki spokojnie można nadrobić przedmiotami (sporo przedmiotów daje +1/2 int str czy dex :) ) więc jak nie ma jakiś odchyłów (jak elf w stylu 14 str które dyskwalifikuje tę postać według mnie pomimo większego int) to człowiek wypada całkiem miło (nie dość że dostępny trick na najwięcej życia to najmniejszy mnożnik expa :) jedynie wiek może odstraszać na początku - ale od czego są potki odmładzające) i słaby zasięg widzenia poprawi się w miarę szybko dzięki czarom :D

A co do klas i ich zalet to najważniejsze klasy
Warrior - najcięższe bronie i największy skill walki i krytyków
Thief - umiejętność złodziejskie i backstab (cios w plecy/nagły jak to tłumaczyć stojąc przodem ;) )
Sorc - najpotężniejsze zaklęcia atakujące - ale trzeba je opanować (walenie ogniem w coś co ma 90% fire res mija się z celem), najpotężniejsze i najszybciej dostawane zaklęcia odporności na żywioły)
Ninja - największa ilość machnięć bronią - (+plus możliwość używania mieczy i wojownika i złodziejskich )
Explorer - skill rozpoznawania i wszystkie zaklęcia podróżnicze (ale pechowo brak zaklęć prywatnych dla tej klasy a skill rozpoznawania z złodzieja w 99,99% wystarczy więc można zastąpić ta klasę rozbiciem na warlocka i clericka)
Warlock - najszersze spektrum zaklęć - od podróżniczych (i to prawie wszystkich potrzebnych nie ma to tylko zwiększenia oddechu) poprzez bojowe ogólne, na drainach skończywszy
Cleric - zaklęcia lecznicze pomocnicze ochrony (chociaż specjalistą od resów to sorc) i kilka ładnych zaklęci atakujących - najgorsza ilośc expa na poziom :)

Według mnie idealną druzyna 4 osobową na 2 klasy to jest :
1. Dwarf - Warrior/thief nasz złodziej odkrywający pułapki i jednocześnie maszynka do mięsa dzięki 2 wzmocnieniom ataku na najwyższym poziomie (i crit i backstab +największe umiejętności walki) służy do otwierania skrzynek i na to większość many mu idzie ;)
2. Human ninja/ sorc - zapasowy złodziej, prawdziwa bazooka względem obrażeń (olbrzymia liczba machnięć i potężne czary (zarówno bojowe jak i resisty) :)
3. Dwarf warrior/cleric nasz medyk i ratownik mający niezłe możliwości walki wręcz jak i później z clerica mający kilka miłych zaklęć bojowych
4. z czwartą postacią jest to co wolisz czyli albo
a) warior/warlock - skile językowe, czary podróżnicze i bojowe + walka wręcz (dwarf albo human)
b) human ninja /explorer - zaklęcia podróżnicze , zaklęcia złodziejskie i machnięcia od ninjy nadrabiające trochę braki w tym względzie explorera
c) inna kombinacja mająca albo warlocka albo explorera coby uzupełnić brakujące zaklęcia podróżnicze

Spore możliwości walki wręcz z hordami cienkich potworów pomiędzy, magia na silniejszych opornych, leczenie, możliwości podroży i kradziejstwa :) I na każdej psotaci możliwy myk z ilością hp ;]

29.09.2009
12:38
[52]

Mailman [ Pretorianin ]

DiabloManiak -> ufff... dzięki :) Zrezygnowałe z artisana, niby brak specjalizacji to też specjalizacja ;) no ale pal sześć. Od razu buduję czteroosobowy skład - nie chce mi się najpierw eksplorować jedną postacią paru poziomów, szukać książek itd. Przyrost exp mniejszy na całą grupę, ale czy mi się spieszy gdzieś? ;) poodkładam sobie dopalacze, jak przyjdzie do zmiany profesji to będą jak znalazł. Rozłożyłem to tak:
- krasnolud wojownik z przejsciem na kleryka
- człowiek ninja z przejściem na czarującego (tylko klerykiem nie może być, ale tu już mam gościa)
- drugi taki sam
- saris poszukiwacz z przejsciem na złodzieja
Zobaczymy w praniu. No i do boju :)

30.09.2009
09:40
[53]

Adamus [ Gladiator ]

Tak sobie poczytałem o Demise i chyba trzeba będzie wrócic do niej, tylko ze boje sie jednego, znowu mogę się uzależnić...

30.09.2009
12:42
[54]

Mailman [ Pretorianin ]

W ogóle wydaje mi się, że explorer to jednak podstawowa postać (oczywiście dwuklasowiec - jak wcześniej pisał birkut_k łączona ze złodziejem). Czary ruchu, orientacja w terenie, bez tego ciężko grać. Do tego dwóch walczaków/magików (jeden ambulans, drugi z czarami odporności) i czwarty, też walczak, ale, khem, bardziej finezyjny (ninja?). Eh, muszę w końcu na poważnie zacząć grać;)
Swoją drogą kreacja postaci w cRPG to jest, kurcze, kapitalna sprawa :)

30.09.2009
13:15
[55]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Diablo

Zacheciłes mnie do Demise. Wydaje się, że Twoje przemyślenia sa słuszne. Wprawdzie zawsze miałem explorera, i jakoś mi nieswojo bez niego (przez blisko 30 poziomów) ale... trzeba przyznac, ze propozycja druzyny kuszaca.

30.09.2009
13:40
[56]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

Kalgan i dobrze ;] Będę dziś na sesji może nawet nie za późno ;)

Mailman ja szczerze nie lubię explorera - jest taki nijaki - ani to porządny mag (bo nie ma ani jednego własnego czaru, bojowych brak - a wszystkie czary podróży najważniejsze ma warlock (i to z solidnym zapasem czarów zabijających oraz drainów (prawie darmowe zdrówko ;) ) , fakt warlock nie ma oddychania pod wodą ale to można dostać z clerica ^^), średni w walce (ani specjalnie wysoko wzmocnień ataków nie ma , liczba machnięć podstawowa , skill samej walki też nie morderczy) jedyne co ma to najwyzszy skill rozglądania się (co samym złodziejem nadrabiamy szybko na wystarczający poziom :) )

30.09.2009
14:04
smile
[57]

Adamus [ Gladiator ]

Probowałem zainstalowac Demise, na Viste i dupa, dostaje taki komunikat po instalacji i pozniej juz gra mi sie nie uruchamia :-/


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208) - Adamus
30.09.2009
14:08
[58]

Mailman [ Pretorianin ]

Adamu -> u mnie działa jak złoto. Spróbuj może ustawić tryb grafiki na software za pomocą Demise Render Configuration. I może zainstaluj w domyślnym katalogu (może nie mieć znaczenia, ale kto wie...)

30.09.2009
14:39
[59]

Adamus [ Gladiator ]

Mailman --> Wszystko to robilem, instalowalem w roznych katalogach, ustawialem wszystkie tryby grafiki i za kazdym razem mam taki komunikat:


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.208) - Adamus
30.09.2009
15:25
[60]

Mailman [ Pretorianin ]

Adamus -> szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to za kwas... Jakiś tryb zgodności wypróbuj?
Ja mam vistę home edition, jeszcze nie zdarzyły mi się takie jazdy z Demise, ani w trybie pełnoekranowym, ani w oknie, DTR poszło normalnie (ale dałem sobie siana z tym dodatkiem, nie mam cierpliwości do takich operacji z rejestrem, jak kiedyś birkut_k opisywał).

30.09.2009
15:39
smile
[61]

Adamus [ Gladiator ]

Wydaje mi sie, ze to chyba dlatego, ze mam Viste 64bitowa? Nie wiem...

Spróbowałem zainstalowac Demise na lapku, tam mam Viste 32 bitowa, to samo...

30.09.2009
16:40
[62]

birkut_k [ Pretorianin ]

Adamus - ja bez najmniejszego problemu pomykam w Demise DTR na Windows 7 RC - nie wywaliło mnie ani razu a to przecież system który z Visty sporo zapożyczył

Mailman --> ja w Windows 7 nie musiałem robić żadnych podchodów jak w XP, zeby zmusić DTR do przejścia na wersję angielską - wystarczy w panelu sterowania zmienić język wyświetlania na angielski i przelogować komputer - wszystko smiga OK a powrót do polskiego wyświetlania jest tak samo prosty. Jeżeli w Viscie jest tak samo to spróbuj - naprawdę warto - na niższych etapach znajduje się bardzo wartościowe rzeczy i dla DTR można zainstalować programik pozwalajacy grać na znacznie wyższych rozdzielczościach - gra wygląda o wiele lepiej

08.10.2009
10:04
smile
[63]

Adamus [ Gladiator ]

Jak tam, czy już ktoś był w MM i nabył Risen? Pierwsze wrażenia z wersji PL?

08.10.2009
15:52
[64]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus -> do mnie doszedl wczoraj, udalo sie nawet zainstalowac (plus dla cenegi lol). Co do polisz werszyn to Ci nie na pisze, bo do wyboru jest tez angielska, ktora wlasnie mam zamiar przejsc.

12.10.2009
11:08
smile
[65]

Adamus [ Gladiator ]

Luke --> Ja kupiłem gre w MM we czwartek po południu i od tego czasu cały czas w nia gram :-). Jak dla mnie rewelacja :-D, od czasu Wiedzmina nie bawiłem się tak dobrze.

15.10.2009
21:57
[66]

ms-trex [ Chor��y ]

Witam wszystkich fanów najlepszego cRPG w historii ludzkości - mam tu na myśli Demise oczywiście!
DiabloManiak oczywiście że warto grać Artisanem na początku, nie tylko ze względu na większy o kilka punktów HP, ale również ze względu na niższe wymagania dla not restricted items oraz A/D. Jeśli dobrze pamiętam ścieżka do max HP powinna wyglądać tak: Warrior 25, Artisan 29, Warlock 38.

Co do ras to jeśli planujecie wyexpić jedną postać maksymalnie to liczy się tylko Human to on powinien być główną postacią drużyny w późniejszej fazie rozgrywki. Resy mają znaczenie tylko w początkowej fazie, sorcerer/warlock i explorer zdaje się, na poziomie 475 mogą rzucać resisty na wszystko na 95%, na dodatek Human najszybciej zdobywa doświadczenie i może należeć do 11 z 12 gildii także bije wszystkie inne rasy.

Druga rasa jaka obowiązkowo powinna znaleźć się w każdej drużynie to Giant, głównie przez to że jest to nasilniejsza rasa ze wszystkich - zawsze zadaje największe obrażenia. W początkowej rozgrywce Ginata stawiać z przodu drużyny dzięki temu będzie poważnie zmiękczać potwory które wykańczać będzie reszta ekipy.

Co do gildii to uważam że w podziemiach miecz trzymany w rękach wytrenowanego Warriora to podstawa. Dlatego główną gildią każdej postaci powinien być Warrior, postać zyskuje dzięki temu najwyższy poziom skillów critical hit oraz fighting, a przy okazji +3 swingi. Fighting i critical hit dają potężnego kopa postaciom w eksterminacji potworów. Każda postać powinna specjalizować się oczywiście w innych umiejętnościach, dlatego podstawa to również warlock ze względu na czary teleportacyjne, ofensywne i resisty, złodziej - złodziejskie, explorer - teleportacyjne i cleric - czary leczące. Można byłoby jeszcze dodać Sorcerer ze względu na jego czary oparte na żywiołach.

Moim zdaniem w podziemiach nie da się na dłuższą metę zabijać potwory tylko czarami, ponieważ po prostu będzie brakować many a i tak taki mag aby być efektywnym musi mieć potężne czary a tutaj podstawa to bardzo wysoki poziom, o który bardzo ciężko, jak nie trudno sobie wyobrazić. Taki mag i tak będzie musiał walczyć bronią, a tylko od czasu do czasu rzuci jakiś czar ofensywny. Owszem na początkowych levelach magiem może się grać ciekawie, ale prawdziwa gra to poziomy 29-32 - tylko dla prawdziwych hardcorowców.

Dlatego polecam tylko wojowników którzy zawsze będą mogli nosić najlepsze bronie i którę będą skuteczne na 99% potworów w grze. Moja ekipa nie radzi sobie tylko z 3 potworami.

Przeszedłem prawie cały DTR (nie zabiłem jeszcze tylko Morasha) i trzon mojej drużyny to wojownicy wspomagani czarami z gildii Warlock (teleportacja, resy) Cleric (leczenie) Thief (pułapki) i Explorer (teleportacja).

I na koniec polecam parę tipsów, może jeszcze nikt tego nie poruszał:
- właściwie złodziej nie jest taki niezbędny w grze, wystarczy nawet i warrior aby można było identyfikować pułapki (tracimy tylko czary otwierające skrzynie), wystarczy parę razy najechać postacią na skrzynkę aby wiedzieć z jaką pułapką mamy do czynienia.
- nie polecam na złodzieja sarisa dlatego że to rasa którą najciężej wytrenować, a jako że nie może być Warriorem to będzie zawsze najsłabsze ogniwo w drużynie - po prostu najsłabszy fighter
- nie przerażajcie się wysokimi karami za przynależenie do wielu gildii na najniższych poziomach DTR, w 15 minut zdobyć można 1,5 mln expa :p
- w drużynie powinny się znaleźc dwie postacie z czarami teleportującymi, dzięki temu jeden rzuca portal przed miastem a druga w podziemiach

Moja najlepsza postać w drużynie to Human - Warrior (873), Warlock (500), Cleric (159). Jak ktoś ma jakieś pytania to walcie na gg 4686347. Pozdrawiam fanów Demise.

16.10.2009
16:13
[67]

ms-trex [ Chor��y ]

Przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia odnośnie gildii Arisan, istnieje bowiem jeszcze jeden powód dla którego warto grać w tej gildii na początku i to do poziomu 349. Otóż w DTR istnieje całkiem niezły sztylet Kruul daje 6 swingów i parę innych bonusów, a co najważniejsze jest not class restricted, dzięki temu w każdej innej gildii będziemy mogli walczyć niezłą bronią już od 1 poziomu. Podczas gdy w innych gildiach np. Warrior/Paladin Kruula można założyć dopiero od poziomu 480.

18.10.2009
19:36
[68]

Belert [ Legend ]

a kilka porad zeby zaczac demise ?Bo jakos mi kolo 15 lvl odchodzi ochota :(

18.10.2009
21:04
[69]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

ms-trex - fakt można wepchnąć go pomiędzy ale po co? :) to raptem różnica 3 hp * 4 poziomy czyli 12 punktów życia! Za kolejną klasę która zwiększy mnożniki expa i jest praktycznie bezużyteczna :P

Dawanie artisanowi na początek 349 lvl to strata na STAŁE MINIMUM 300 ! punktów życia i olbrzymiemu zwiększeniu mnożnika expa. Bo punkty życia nie będą przyrastać do czasu 350 lvl-a inna klasa (bo artisan ma 1 hp na level po 29 a reszta klas po 2 hp )

Co do A/d ma jego szybki przyrost na początku ale nie osiąga w nich maksimum :) wiec to tylko nabjanie mnożnika expa szybko :)

Skille ma na poziomie niskim - wiec odpada i pod tym względem :)

Jedyne co ma dobre to niższy poziom wymagany dla przedmiotów i tyle :)

Ale dla 12 hp i niższych wymagań dla kilku przedmiotów nie opłaca się robić klasy :) bo po tych 12 stracisz 300 hp nabijesz wskaźniki expa, i poświecisz tyle expa i czasu ze pójscie w inną klasę dałoby więcej :)


Belert poczekaj na nastrój nic na siłę :))

18.10.2009
22:07
[70]

ms-trex [ Chor��y ]

DiabloManiak jak sie przyłączysz do jakiejkolwiek innej gildii i tak dostaniesz mnożnik wcześniej czy później. Docolowo trzeba brać pod uwagę te 150% więcej expa chyba że całą gre chcesz przejść tylko i wyłącznie jedną klasą!! Bo lepiej jest bić level z karą 150% od samego początku niż być w sytuacji gdy przełączasz się do innej gildii a tam masz od razu do nabicia 500 mln zaległego expa, to po prostu potrafi człowieka dobić, zwłaszcza na niższych levelach gdzie wypalenie takiego expa jest niewyobrażalne. I kolejna sprawa to czy nie wolałbyś zaczynać w gildii Ninja trzymając w łapie broń 6 swing, niż z Te-Waza 1 swing? Ja bym wolał machać jednak Kruulem.

19.10.2009
10:29
[71]

Belert [ Legend ]

Jessu ludzie laze po tych podziemiach i laze i laze exp leci jak krew z nosa a jak wjede izej tzn tak na 3 poziom to laze , laze i puff juz nie laze. :( kasa idzie sie pasc i znowu laze i laze na pierwszych 2 poziomach.Mam wojownika dwarfa i explorera.
Pomijam juz ze czesto znika mi mapa i .... zostaje tylko albo nadzieja albo pufff i do domu :(
Z przeciwnikow nic nie wylatuje a exp idzie jak krew z nosa , gdzie wy te poziomy 450 osiagacie :((

19.10.2009
11:05
[72]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

ms-trex - tylko żeby nie dostać po zadku z życiem - na lvl 350 posiadanie o 300 hp więcej a posiadanie o 300 hp mniej to boli ;)

Żeby się ten artisan opłacał musiałbyś nabić 350 lvli tylko artisanem bez zwiększania innej klasy (czyli papa warrior papa warlock - bo nabijesz sobie takie kary zaległego expa no chyba ze będziesz się przerzucał pomiędzy klasami i nabijał levele równo - ale wtedy jaki to ma sens - skoro i tak będziesz chciał dojechać do 350 w innej klasie a exp 350 - 480 jak na twoim przykładzie warriorem zajmie mniej czasu niz exp 1-350 artisanem ? :) ). A wtedy ten sztylet no dobrych skilach pokaże na co go stać.. ;]

A co do ninjy rozwija sie go jako jednego z pierwszych - bo bardzo szybko dochodzi do 3 machnięć luzem :)

Belert - zdejmij bron na początek :) różnica minimalna a tak każda postać wali 2 razy ;]
później sztylet of shadow (chyba tak mu szło - taki falisty ;) ) z sklepu :)
Omijaj gluty (zżerają hp szybko na początku ) i lecisz - a nie spiesz sie na tych levelach 1-3 warto pobiegać i powyciągać książki/napoje czy cursed itemy później do questow :)

Pamiętaj ze szansa na zadanie dodatkowe w ramach levelowania jest uzależniona od tego czy jesteś pined czy nie (jak przychodzisz pined masz o wiele wiele mniejsza szanse na jakieś dodatkowe zadanie :) )

I potraktuj pierwsza drużynę do zbierania itemow dla normalnej i tyle :)

19.10.2009
12:48
[73]

ms-trex [ Chor��y ]

Ile ludzie, tyle strategii, powiem tylko tyle, że jeśli gramy multi klasową postacią to priorytetem powinna być kara 150% we wszystkich gildiach. W ten sposób od pierwszego poziomu w jakiejś gildii od razu musisz nabić 150% expa, nie ma wtedy takich sytuacji jak wyżej wspomniałem że jak się nie gra w danym czasie w danej gildii to nie rośną setki milionów expa które trzeba wypalić przed awansowaniem o kolejny poziom. To jest podstawa moim zdaniem i tego trzeba się trzymać.

Belert
Chodzi o to żeby nie łazić tam gdzie zaraz będziesz leżał. Najprościej jest zrobić party 4 postacie i tak można znacznie niżej chodzić. Tak jak kolega napisał musisz podbić satystyki, najwięcej książek i potionów chyba na 2 poziomie można zdobyć. Na 13 poziomie warriorem możesz już założyć Dagger of Stealth. Na poziomach 2-3 można całkiem szybko bić level. Cała idea poelga na tym żeby jak najszybciej i najbezpieczniej być pinned i do miasta level up i znowu w dungeon pinned i level up. Co to znaczy że ci mapa znika?

19.10.2009
13:57
[74]

Belert [ Legend ]

mapka znika jak np. wejde na krecace sie kolko , albo po teleporcie wtedy nie wiem gdzi ejestem

19.10.2009
14:26
[75]

ms-trex [ Chor��y ]

Baaaa, no to na tym to polega. Jak wejdziesz w rotator to tracisz orientację, jak wejdziesz w teleport to jak cię rzuci w niezany Tobie obszar mapy no to też nie wiesz gdzie jesteś. Normalne.

Po zgubieniu możesz się odnaleźć, gdy trafisz na schody prowadzące na niższy lub wyższy poziom podziemi, jednak trafić w takie miejsce jest raczej bardzo trudno. Najprościej możesz się odnaleźć naciskając shift+ strzałka w dół i kręcąc się, po niedługiej chwili powinieneś się odnaleźć, skuteczność zależy zdaje się od percepcji postaci, spotęgować ten sposób możesz jeśli ustawisz się w pomieszczeniu tak żeby z każdej strony być o jedną kratkę od ściany.

22.10.2009
19:37
[76]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex ----> wiesz może w jaki sposób przejść przez jeden z 2 portali w sali gdzie ubijamy bossa - wydaje mi się, ze jest to jedyna droga do przejścia niżej i nigdy mi się to nie udało - dość dawno próbowałem i z tego co pamiętam należało zgromadzić 4 przedmioty ale chyba jedynym efektem była zmiana z charakteru dobrego na zły.

Belert ----> Oczywiście im masz większe zdolności (gildia Explorer) tym lepiej sobie radzisz z orientacją w terenie. Explorer na odpowiednim poziome sprawia, że po wejściu na rotator nie gubi orientacji. Na pewno masz już czar teleportowania się przez ściany (można go zdobyć bardzo szybko) - wystarczy zamiast przechodzenie przez drzwi przed którym jest rotator - przejść obok przez ścianę - mapka się wtedy zawsze rysuje i możesz iść dalej (oczywiście jest pewne ryzyko - można trafić na kamień i wtedy kaplica - no ale kto nie jest ryzykantem w ogóle nie zapuszcza się w lochy -:)

22.10.2009
21:03
[77]

Belert [ Legend ]

a co robic jak ktos jest zatruty ?
I w koncu od czego mam zaczaac od wojownikow czy od explorerow, czy zrobic mieszanke?

23.10.2009
09:47
[78]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

birkut_k - charakter się zmieniał jak zamykałeś portal :)
a skill to Perception i fakt explorer ma przyrost w nim najlepszy ale po za tym jest cienki ;-) Wystarczy złodziej :))

Belert - czar leczenia z trucizny albo napój albo poczekać ;)

23.10.2009
21:26
[79]

Belert [ Legend ]

grrr jakie czary na 12 lvl?
Sluchaj , jak mam zrobic , tworze nowa druzyne
1.Giant Warrior
2.Dwarf Warrior
3.Human Warrior
4.Human Warrior
czy tez
1.Giant warrior
2.Human explorer
3.Human cleric
4.Human ninja

24.10.2009
15:43
[80]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

Belert wolisz mieć więcej hp na początku czy szybsze skile? :)

bo pierwsza wersja da więcej hp na początku :)

a druga prawie od razu przejście na normalne klasy jakie wolisz ;)

24.10.2009
17:54
[81]

ms-trex [ Chor��y ]

birkut_k
To nie jest drogo do przejścia niżej, te teleporty można jedynie zamknąć i mieć zły charakter.

24.10.2009
18:39
[82]

ms-trex [ Chor��y ]

Belert
Biorąc pod uwagę radę DiabloManiaka odnośnie Ninja, mógłbyś stworzyć taką ekipę:

Giant - Warrior/Explorer - da nam niezbędny czar open mystic portal
Human - Ninja/Warrior/Warlock - również czar open mystic portal, ninja na 287 lvl ma 4 swing, max resy na 475 lvl
Human - Ninja/Warrior/Cleric - czary leczące

Można jeszcze by było dorzucić złodzieja, ale nie wiem czy warto bo skill ninja wystarczy aby identyfikwać pułapki, jedyne co przemawia jeszcze za złodziejem to możliwość magicznego otwierania pułapek czy wyższy skill backstab.

Podobno, grając Artisan/Sorcerer - można na 31 lvl w lesie nabijać czarami 15mln expa w godzinę. Nie wiem czy to prawda, pracuję właśnie nad sorcererem, dam znać jak się taki sprawuje.

25.10.2009
20:06
smile
[83]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex ---> To napisz w jaki sposób przedostałeś się niżej???? - czar teleportacji nie działa w tym przypadku.

Człowiek to rasa dość uniwersalna (może przystąpić do prawie wszystkich gildii) ale zupełnie pozbawiona odporności na wszelkie choroby/zatrucia. To prawda, że można znaleźć różne pierścienie i amulety, które dodadzą odporność na różne paskudztwa ale trzeba wówczas zrezygnować ze świecidełek które znakomicie podnoszą statystyki (także regenerację życia i many). Skoro planuje się z góry w jakich gildiach chce się obsadzić ekipę to rozsądne jest moim zdaniem dobrać rasy odporne na zatrucia itp - dla mnie to np. Dwarf

25.10.2009
21:37
[84]

ms-trex [ Chor��y ]

Na forum raczej lipa podawać taki spoiler. Mogę podpowiedzieć, że wskazówka co do tego jest na bodajże 29 poziomie.

Co do rasy Human zauważ, że na poziomie 475 sorcerer/warlock/explorer dają resy na wszystko na 95%. Także mały minus w postaci braku resów jest niczym w porównaniu do tego że ta rasa może należeć do wszystkich prawie gildii. Chociaż zależy jak planujesz rozgrywkę, jeśli twoim celem nie jest np. nabicie 999 lvl we wszystkich gildiach to wtedy wskazane są inne rasy.

26.10.2009
14:11
[85]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex ---> no teraz to mnie z lekka osłabiłeś - myślałby kto, że to pilnie strzeżona tajemnica Pentagonu a nie informacja do gierki z ubiegłego stulecia!

Argument, ze na poziomie 475 dostaje się 95% odporności jakoś do mnie nie przemawia - przecież ja swoją ekipą na średnim poziomie 200 bez problemu szwendam sie po najniższych poziomach czyli mało kto w ogóle dobije do takiej cyfry - dawno skończą się zadania od Lorda i pozostaje tylko szwendać się i nabijać exp. Pozostaje też pytanie co do czasu osiągnięcia tego poziomu - ja mam jednego człowieka w ekipie i kleryk ma ciągle z nim zajęcie przy leczeniu różnych dolegliwości - pozostali owszem są zarażani ale wystarczy chwila i wracają do normy.

27.10.2009
07:09
[86]

ms-trex [ Chor��y ]

birkut_k
Uważam, że podanie takiej informacji może komuś popsuć zabawę, komuś kto również by tego nie wiedział, a kto by pragnął sam odkryć ten sekret.

Na poziomie 30-32 ekipą okolo 200 lvl nic nie zdziałasz. Co do czasu gry na dojście do 475 lvl to są ludzie ktorzy graja do dzis i maja 999 prawie we wszystkich gildiach, bo na tym gra polega żeby szwendać się i nabijać expa. Np. dla mnie zadania od Lorda nie maja zadnego znaczenia, nigdy ich nie wykonalem. No ale zalezy kto jakie cele sobie obierze.

27.10.2009
07:37
smile
[87]

Rmoahal [ Konsul ]

O widze ze ludzie graja jeszcze w "Demise"!!! WYPAS giera!!! mam gdzies stare sejwy, z tego co pamietam to mam 2 dwarfow: warrior lvl 280 a drugi: cleric/explorer cos kolo 100 lvlu.Ogolnie dwarfy maja najlepsze resy na wszystko(szczegolnie drain(wyssanie)), co do "DrimTim'u" to robilbym tak:
Giant/Warrior
Troll/Ninja
Dwarf/Cleric/Explorer
Yeti/Sorcerer/Magi

Wiadomo, na przodzie wymiatacze:Giant ma najwiecej sily i HP ze wszystkich ras, Troll najl;epiej widzi w ciemnosciach, Ninja ma najwyzszy Fighting Ability zaraz po Warriorze, poza tym multiple swings jest nie do przecenienia, Dwarf jako Cleric/ Explorer - ma wysokie resy, Yeti tez ma wysokie resy, poza tym ma chyba najwiecej many zaraz po elfie.Kurde, chyba se zainstaluje;DDD

27.10.2009
15:59
[88]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex ---> ano właśnie w celu nie psucia komuś zabawy jakiś mądry gość wymyślił coś takiego jak spoilery ale dajmy sobie spokój - widzę, że tu chodzi o coś innego...

27.10.2009
20:55
[89]

ms-trex [ Chor��y ]

birkut_k
Nie ma problemu żebym mógł Tobie to przekazać tylko powiedz jak? Jest tu coś takiego jak PW, albo daj jakieś inne namiary. Tu o nic innego nie chodzi tylko po prostu wiem po sobie że czasem potrafi się człowiek wkurzyć jak przypadkiem przeczyta coś czego by nie chciał.

28.10.2009
13:35
[90]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex -----> można tak:

spoiler start

albo tak: [email protected]

spoiler stop

28.10.2009
15:15
[91]

ms-trex [ Chor��y ]

Ostro, nie wiedziałem, że coś takiego jest.

spoiler start

Na 30 poziom podziemi można dostać się poprzez sufit w holu Jenal Ku'tana. Gdzieś na poziomie 28 lub 29 po lewej stronie mapy w strefie antymagicznej można natknąć się na wskazówkę jak odnaleźć to sekretne przejście.

spoiler stop

29.10.2009
08:45
[92]

Belert [ Legend ]

1.Hmm... oplaca sie podnoisic trupy druzyny i zanosic do miasta?
2.Jak ustawic kolejnosc w druzynie , mam tak ze pkt zdobywaja wojownicy , troche ninja a explorer ledwo ledwo.

29.10.2009
09:35
[93]

ms-trex [ Chor��y ]

1. Jeśli trup miał przy sobie mase kasy to napewno, bo inaczej wszystko traci
2. Musisz zmieniać ich kolejność, tak aby wszyscy mniej więcej porówno zdobywali expa a nie tylko ci z przodu.

29.10.2009
12:15
[94]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex ---> dziękuję za podpowiedź - mam nadzieję, że uda mi się to znaleźć.

Belert ----> pewnie, że się opłaca - chyba, że chcesz zrezygnować z tej postaci oraz jej kasy i ekwipunku. Pewnie, ze można zlecić transport ale to kosztuje i wymaga czasu. Tak ja napisał ms-trex można stosować rotację żeby ekipa w miarę równo awansowała. Można też (jak ja robię) - tak ustawić szyk, żeby postacie najwolniej nabywające doświadczenia były na poczatku - u mnie jest to expolorer/złodziej a magów ustawiam z tyłu - zawsze zdążą przywalić czarami obszarowymi i swoją porcję doświadczenia załapią.

29.10.2009
23:51
[95]

Belert [ Legend ]

Dziwne ale ja nic nie trace tylko kase jak zginie w koncu cala ekipa.Sprzet zostaje.W sumie nie wiem czy to jakis błąd.
Dziwne jest to ze czasem mam komunikat ze grupa spadla z wysokosci i ginie mi jakas postac tez nie wiem czemu :(
Oczywiscie nigdzie nie spadaja.Mam Demise w wersji polskawej.

01.11.2009
11:25
[96]

Belert [ Legend ]

W jaki sposób można uzupełniac mane w Demise ofc?
Czy leczenie sie wchodzac i wychodzac z miasta ma ujemne skutki?(bez uzycia fontanny)

01.11.2009
13:12
[97]

ms-trex [ Chor��y ]

Manę można uzupełniać za pomocą scroll of spells lub tome of spells przywracają odpowiednio 50 i 200 spell points. Regenerację many w czasie zapewniają też przedmioty dotyczy jednak tylko DTR, gdyż w podstawowej wersji Demise regeneracja many i życia nie działa.

Leczenie się poprzez wchodzenie i wychodzenie z miasta ma taki ujemny skutek że zawsze się starzejesz przez to. Nie ma się co tym raczej przejmować bo później i tak można odnaleźć mikstury odmładzające.

01.11.2009
15:24
[98]

birkut_k [ Pretorianin ]

Belert ---> Dawno nie grałem w wersję podstawową Demise ale jestem prawie pewien, że i w podstawce działają miejsca regenerujące życie i manę - są to z rzadka rozsiane fontanny (życie) oraz postumenty z niebieskimi wirującymi kulami (mana). Takie miejsca można spotkać już na podstawowych poziomach. Ja bardzo często korzystam z piramid w dużej sali na 24 poziomie - jest ich cztery i przy każdej trzeba się dobrze ustawić bo z czterech możliwych podejść tylko jedno zapewnia regenerację i many i życia - inne ustawienia np. dodają życie a manę odejmują i odwrotnie. W ogóle poziom 24 jest dla mnie strategicznie chyba najważniejszy - ustawiam tutaj portal, drugi przy wejściu do miasta i bez problemu przemieszczam się m/dzy tymi lokacjami (a jak czarodziej "wypuka się" z many i brakuje jej na rzucenie czaru Portal - wystarczy się ustawić przy piramidzie i odzyskać trochę many. W tan sposób kryształy zielone nie są mi w ogóle potrzebne. Dodatkowo na 24 etapie można znaleźć całą masę książek z najrozmaitszymi czarami.
Jeżeli chodzi o przedmioty regenerujące manę to nawet w podstawce dostępny jest znakomity sztylet Dagger of Wizardry (dodatkowo dodający po 5 do Wisdom i Inteligence) - niestety dla Ciebie narazie nie do użycia - wymaga dość wysokiego poziomu postaci - ale po jego użyciu życie staje się prostsze -:)

ms-trex --> dla mnie problem starzenia jest jednak znaczący - są co prawda fajne czerwone flaszki odmładzające o 10 lat ale nie ma ich tak wiele - zdarzyło mi się kilkakrotnie napotkać paskudy wysysające piorunem życie i zanim zdążyłem spieprzyć - już postać liczyła sobie 50 lat zamiast dwadzieścia parę -:) - całe szczęscie, że Dwarfy żyją dłużej niż ludzie!

01.11.2009
15:45
[99]

ms-trex [ Chor��y ]

birkut_k przedmioty regenerujace mane i zycie w podstawce nie dzialaja jesli dobrze pamietam.

Co do starzenia sie to na poziomie 31 tych potionow jest na peczki, a nawet jeden smok rzuca taki za kazdym razem.

01.11.2009
15:53
[100]

birkut_k [ Pretorianin ]

ms-trex --> i właśnie dlatego tak Cię męczyłem o przejście na 31 poziom -:) Swoją drogą to jeszcze nie sprawdziłem tej Twojej informacji - kończę na razie rozszerzoną edycję wiedźmina ale na pewno niedługo poszukam tego przejścia.
O te przedmioty podnoszące manę nie będę kruszył kopii ale w Demise gram już kilka lat (a DTR to chyba ostatnie 2 lata) i dałbym sobie niejedno oskubać, że używałem z powodzeniem Dagger of Wizardry -:)

01.11.2009
16:07
[101]

Belert [ Legend ]

Mam czar mystic portal i co moge z nim zrobic. (Jakos nie lapie tych czarow z demise).
Mam np detect rock ale jak chce rzucic pisze mi ze niemam dosc kondycji albo sily.
W jaki sposob jakie to czar ktory moge rzucic pod miastem i w podziemiach zeby nie musiec ciagle z buta łazic ?
Dzieki za tipsa z fontanna.

01.11.2009
20:18
[102]

ms-trex [ Chor��y ]

Rzucasz czar Establish Mystic Portal w miejscu w które chcesz się przenieść gdy rzucisz czar Open Mystic Portal.

No jak pisze że nie masz dość siły czy budowy fizycznej to z pewnością tak jest. Dla każdego czaru musisz spełniać minimalne wymagania że móc go rzucić.

01.11.2009
21:35
[103]

birkut_k [ Pretorianin ]

Belert ---> Czar Mystic Portal dostaje chyba każda z gildii - służy on do tego, żeby zaznaczyć miejsce do którego chcesz wrócić - używasz go np. przy bramach miasta. Jest to jednak dopiero połowa - żeby powrócić w to miejsce musisz znać drugi czar Powrotu do portalu - niestety mogą się go nauczyć tylko niektóre gildie (Explorer, Warlock) i trzeba mieć dość wysoki poziom w gildii (no i trzeba jeszcze znaleźć odpowiednią księgę/codex żeby się z niej tego czaru nauczyć) Czar ten można zastąpić zielonym kryształem - można go czasem znaleźć w podziemiach i mogą go używać wszyscy - trzeba tylko pamiętać, że jak np. wojownik użył czaru Mystic Portal to użycie przez niego zielonego kryształu spowoduje powrót całej ekipy w miejsce przez niego zaznaczone a nie zaznaczone np. prze Ninję. Czyli można zrobić tak: Ninja używa Mystic Portal przy mieście a Warrior w miejscu gdzie najdalej doszedłeś i wten sposób można się swobodnie przemieszczać - no ale oczywiście NAPEWNO zabraknie Ci zielonych kryształów dlatego przed zdobyciem czaru Powrotu będziesz używał kryształów tylko do awaryjnego powrotu do miasta (jak np. ekipa osiągnie już pinned.)
Czar Detect rock jest użyteczny tylko w sytuacji jak chcesz się teleportować przez ścianę do pomieszczenia jeszcze nie znanego - bo jak trafisz na kamień to wszyscy giną i po sprawie - nie ma kto nawet zwłok do miasta przytaszczyć.
Statystyki musisz obowiązkowo podwyższyć - właściwie już przy tworzeniu załogi trzeba zadbać żeby u każdego Wisdom i Inteligence było na poziomie minimum 10 bo dopiero wtedy można się uczyć z książek. Ważne jest też by Constitution było ok 16 - otrzymuje się znacznie więcej punktów HP przy awansie na następny poziom.

Wracając jeszcze do przemieszczania się - można oczywiście korzystać z niektórych teleportów - tych przenoszących całą ekipę jest bardzo niewiele - ja na początku rozgrywki często korzystam z tego na 2 poziomie, który przenosi na 10 poziom - znakomicie to przyśpiesza podróżowanie. Gdybyś przejrzał archiwalne wątki o Demise - znalazłbyś pewnie wykaz wszystkich teleportów - ktoś kiedyś pokusił się o wklejenie wszystkich

01.11.2009
21:43
[104]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

NOWA CZĘŚĆ

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9648404

zapraszam :-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.