mefek [ Senator ]
Pomagamy sobie w nauce [1] Reaktywacja!
Witam w wątku w którym pomagamy sobie w nauce. Kiedyś powstał już taki wątek jednakże został już dawno w archiwum. Jak wiemy rozpoczął się rok szkolny ( dla niektórych ).Pomysłodawcą tamtego wątku był maviozo. Jeśli wyrazi chęć prowadzenia karczmy nie będę przeszkadzał.
Regulamin:
Ogólnie przestrzegamy regulaminu Gry-online
Należy pisać bez błędów ale to chyba oczywiste
No i rozmawiamy tutaj tylko o szkole.
Jak macie jakieś zastrzeżenia to pisać w tym wątku
Pomysłodawca : kreciuch
Pierwszy założyciel Maviozo
maviozo [ man with a movie camera ]
Otóż nie, pomysłodawcą był jeśli dobrze pamiętam Kreciuch:)
mefek [ Senator ]
mav -> Patrzyłem w archiwum. W drugiej części wątku której założycielem był hordziak napisał:
To ja podtrzymam wątek maviozo, zakładając jego drugą część.
@d@m [ En Ami ]
Może Was to zdziwi, ale wątek założyłem na prośbę jednego z userów
żeby nie było niejasności to powiem że wątek został założony na moją prośbę:D Dlatego w miare upływu czasu będę starał się go jakoś porządnie zorganizować
[95] post
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8384169
:)
mefek [ Senator ]
Dobra poprawiłem jakoś.
Vittek [ Chor��y ]
Wytłumaczcie mi jak rozwiązać to równanie --> x + 2y - 1 =0
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
Mam prośbę, może komuś przychodzą do głowy jakieś argumenty do tego tematu :
Odwołując się do różnych tekstów kultury (książki, filmy, obrazy), odpowiedz na pytanie : czy starożytne ideały mogą być cenne dla człowieka współczesnego"
Jakiś przykład wystarczy, opracować i napisać to dla mnie nie problem.
mefek [ Senator ]
dobra podbije wątek bo nikt nie pisze a może się akurat komuś przyda
Krol Pawel [ Among the net ]
Podpowiedzcie, jak zrobić te zadania:
1. Rozwiaż w liczbach calkowitych równanie (x+1)(y-2)=2
2. Wykaż, że jeżeli (c-d):(a-b)=d:b i a nie rowna się b, to a:b=c:d
3. Wykaż, że różnica kwadratów dwóch kolejnych liczb nieparzystych dzieli się przez 8
toaster [ MrBook? ]
[6]
Chyba tak ; ) :
x + 2y - 1=0
x - 1 = -2y / (-1)
x=2y
2y + 2y - 1 =0
4y=1/4
y=1/4
Dobrze ? Nie pamietam jak sie to rozwiazywalo, wiec bralem to bardziej na logike.
Krol Pawel [ Among the net ]
I znowu matma - było ostatnio podobne zadanie, jednak robiąc tamtym sposobem coś mi nie wychodzi.
Dowiedz, że dla dowolnych liczb rzeczywistych a, b, c zachodzi nierówność a^2 + b^2 + c^2 => ab+bc+ca
yo dawg [ 1979 ]
Paweł, w dowodzie oznacz sobie a, b, c przykładowo jako 3 kolejne liczby naturalne, np. a=n, b=n+1, c=n+2. Następnie podstaw wszystko pod tą nierówność, w wyniku czego otrzymasz po obliczeniach 3n^2 + 6n + 5 >= 3n^2 + 6n + 2. Wyrazy posobne się redukują, pozostają same liczby. Wniosek z tego taki, że 'n' nie ma tu żadnego znaczenia, a zatem analogicznie a, b, c nie mają wpływu na prawdziwość nierówności, więc mogą być to dowolne liczby.
jagged_alliahdnbedffds [ Rock'n'Roll ]
<-- x - 1 = -2y / (-1)
x=2y
[10] :: omg, przecież nie da się otrzymać dokładnego wyniku, mając dwie niewiadome i jedno równanie.
[6] :: Sprowadzasz do równania prostej, czyli najłatwiej y = (- x + 1) / 2 i na tej podstawie możesz już to narysować w układzie, odczytać miejsca zerowe itd. itp.
Montera [ Michael Jackson zyje ]
Nie proszę Was o pomoc w pracy domowej, tylko proszę Was o powiedzenie mi, czy dobrze zrozumiałem cały temat lekcji i czy poprawnie rozwiązuję zadania.
Zadanie 1
Wózek o masie 200kg poruszał się z prędkością 3m/s. Na wózek wskoczył człowiek o masie 50kg z taką prędkością, że wózek zwiększył prędkość o 1m/s.
mw = 200 kg
Vw = 3m/s
mc = 50 kg
Vc = ?
wzór: mw x Vw = mc x Vc
mw x Vw = mc x Vc / mc
Vc = mw x Vw / mc
Vc = 200 kg x 3 m/s / 50 kg
Vc = 12 m/s
I mam do tego pytanie, bo mam podany wzór na pęd, czyli p = m x v, ale nie wiem po co on w ogóle jest potrzebny jeżeli w ogóle go się nie stosuje, bo cały czas pracujemy na wzorze m1 x V1 = m2 x V2.
Jeszcze mieliśmy zjawisko zderzenia ze wzorem m1 x V1 = (m1 + m2) x V2
Wszystko pięknie rozumiem, ale dlaczego w zadaniu pierwszym nie mogę zastosować wzoru m1 x V1 = (m1 + m2) x V2 i jak to rozróżnić, jutro mam kartkówkę i przydałoby się powtórzenie, za fachową pomoc nominuję do gwiazdki.
I jakie pytanie do zjawiska zderzenia jest charakterystyczne pod koniec zadania, a jakie do zjawiska odrzutu ?
Czyli zjawisko odrzutu - m1 x V1 = m2 x V2
A zjawisko zderzenia - m1 x V1 = (m1 + m2) x V2
Krol Pawel [ Among the net ]
Montera- tu działa zjawisko zachowania pędu. Sam napisałeś, że wzór na pęd to m*v, czyli
m1 * v1 = m2 * v2 to jest to samo co p1=p2
Tego wzoru mozesz wyliczyc m albo v;
więc poprostu do wyliczenia tego układasz odpowiednie równanie- nie za bardzo wiem, co musisz wyliczyć w zadaniu pierwszym, ale wzory wydają się ok
Odrzut- masz w zadaniu napisane, ze jedno ciało nabiera prędkości 'odrzucając' drugie w przeciwną stronę, np. przy wystrzale z pistoletu możemy zaobserwować odrzucenie lufy do tyłu- to jest odrzut
Zderzenia- jak 2 ciała się zderzają i nabierają przez to energii, przy zderzeniach sprężystych energia się zachowuje, a w niesprzężystych energia jest tracona.
Generalnie trudno to wytłumaczyć opisowo, ale generalnie korzystaj z tego wzoru m1*v1=m2*v2, bo raczej tylko to będziesz miał do wyliczenia na kartkówce. No chyba, że od razu będziesz musiał wyliczyć pęd to p=m*v
Jesli masz jakieś jeszcze pytania, to pytaj wprost- spróbuje pomóc :)
karolreal [ Pretorianin ]
Mam problem z zadaniem z matematyki. Brzmi ono tak:
Wyznacz wszystkie trójki liczb pierwszych x,y,z, dla których x^2=y^2 + z.
Z góry dzięki za pomoc.
Powlol [ Spectrum ]
Proszę o pomoc mam na juro zadania i nie umiem rozwiązać ostatniego ;/ :
Wahadło o masie 20g i długości 40 cm wychylono z położenia równowagi tak, że kulka wahadła podniosła się 4cm powyżej poziomu, na którym pozostawała w równowadze. Następnie puszczono je swobodnie. Z jaką szybkością przeszła kulka przez położenie równowagi?
tomazzi [ Flash YD ]
karolreal:
x-2 3
y-1 2
z-3 5
Zapewne jeszcze jakaś trójka sie znajdzie.
Powlol: podaj wzory z jakich korzystacie
Fizykę dawno temu skończyłem. Daj wzory to to wytłumaczę albo zrobię.
Powlol [ Spectrum ]
tomazzi
Napisz to tak jak ty byś to zrobił;p;p
|LoW|Snajper [ Senator ]
Witam.
Matematyka :
Paweł i Monika mają razem 16 lat, rok temu Paweł był 2,5 razy starszy od Moniki. Oblicz ile maja lat.
x + y = 16
(2 rownanie nie wiem)
Ktos pomoze ? Z gory dzieki
bezlerg66 [ Senator ]
x + y = 16
Na podstawie tego trzeba obliczyć ile ma lat Paweł? Bo wiem jak inaczej obliczyć.
Wiil.i.aM [ P! ]
Jest to raczej układ równań, z którego obliczy x i y. Napisał przecież, że drugiego równania nie wie.
|LoW|Snajper [ Senator ]
trzeba 2 rowniania ulozyc
1 rownanie x + y = 16 (bo razem maja tyle lat)
2 rowananie ( nie wiem co tu ulozyc np. -1(2,5x)=1+(2,5y)
Nie wiem po prostu jak ulozyc 2 rownanie wszystko umiem obliczyc ale nie wiem jak wstawic te 2.
bezlerg66 [ Senator ]
Hmmmmmmmm, jaka szkoła? Podstawowa, gimnazjum, czy wyższa? Może by mi się przypomniało co i jak.
Aaaaa, już chyba czaję. Poczekaj chwilę.
-----------------------------------------------------------
Eeeee, chyba zapomniałem :/
A miałem dobre oceny w szkole z matmy :/
|LoW|Snajper [ Senator ]
3 gimnazjum
NP:
Ojciec i syn mają w sumie 52 lata. 6 lat temu ojciec był 3 krotnie starszy od syna. Ile lat ma ojciec, a ile syn ? I TUTAJ MAM JUZ OBLICZONE :
x + y = 52
3(x-6) = y - 6
i po obliczeniu wychodzi
x =16
y = 36
Ale mi chodzi o zadanie z posta [20]
Wiil.i.aM [ P! ]
Mi się wydaje, że:
x+y=16
2,5(x-1)= y-1
gdzie x=Paweł, y=Monika
Tylko takie coś mi do głowy przychodzi (wg. twojego przykładu), ale szczerze mówiąc miałem to trochę czasu temu i już dokładnie nie pamiętam jak to się robi, a więc nie sugeruj się w 100% naszymi postami :)
|LoW|Snajper [ Senator ]
Dzieki wielkie dobrze wyszlo :
Pawel 11 lat, a Monika 5 lat :)
Powlol [ Spectrum ]
Ja mam pytanie :
Skąd mam wiedzieć jaka wartościowość jest tutaj:
Na2O + H2O -> 2NaOH ??
Midalan [ Dostojny ]
[28]
musisz zapamiętać, że tlen jest zawsze 2-wartościowy, więc w Na2O --> Na jest jednowartościowe bo jest razy 2, a musi zrównoważyć O.
H jest zawsze 1-wartościowe ---> W H2O wodór jest 1-wartościowy, tlen 2-wartościowy
2NaOH ---> grupa OH jest jednowartościowa, więc Na tu też jest 1-wartościowe
Powlol [ Spectrum ]
[29]
Wielkie dzięki !