Klaustrofobik [ Konsul ]
LCD 22" i nienatywna rozdzielczosc
Planuje zakup LCD 22" - jakis zwykly , matryca TN do 650zl.
Mam tylko GF 8600GTS. Czy bedzie miala sens gra w nowsze gry w nienatywnej rozdzialce? Pracuje teraz na malym 17" i chcialbym zmiany. Czytalem ze jakosc drastycznie spadnie w nizszej od natywnej rozdzielczosci. Moglbym kupic np Radka 4850 czy 4870, ale wtedy na monitor juz nic nie zostanie :(
reszta sprzetu :
Core2Duo 3,0 Ghz
4GB DDR2 800 Mhz
X-fi gamer
wysiu [ ]
LCD od wielu lat juz swobodnie sobie radza ze skalowaniem, te opowiesci o 'drastycznym spadku jakosci' w nienatywnych rozdzialkach to prehistoria z czasow poczatkow technologii.
NequliX [ Made in Poland. On a bed ]
Ja mam z tym problem na laptopie. Obraz wyglada okropnie gdy chce pograc na nizszej rozdzielczosci niz natywna :( Obraz jest strasznie niewyrazny, czesto tekstow w grze nie da sie rozczytac.
Regis [ ]
Ja na laptopie grywałem w nie natywnej rozdzielczości w Baldur's Gate I i II, Icewind Dale I i II, Fallout Tactics, Quake III Arena i jeszcze kilka innych gier i NIGDY jakosc obrazu mi nie przeszkadzala specjalnie. CZASAMI niektore male teksty byly troche nieczytelne - ale nic poza tym.
Klaustrofobik [ Konsul ]
Dzieki, moze ktos jeszcze sie wypowie?
unclesam [ Generaďż˝ ]
masz już na oku jakiś model ? bo też planuje podobny zakup ;)
Klaustrofobik [ Konsul ]
Myslalem nad tym Asusem :
sajlentbob [ Vetus Fungus ]
jedyny odczuwalny spadek jakości następuje w wypadku czcionki. W grach poza tym nie widzę większej różnicy i sam czasami gram nie w natywnej.
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Mam 24" i GTS8800 wiec tez sila rzeczy czestokroc gram ns obrazie skalowanym. Zadnej roznicy nie widac, aczkolwiek zaraz jacys graficzni onanisci stwierdza, ze jestem po prostu slepy ;-))
Alien.pl [ Generaďż˝ ]
E nie ma takiego problemu, współczesne monitory mają zarąbiste procesory skalujące obraz, jeszcze czasami potrafią polepszyć obraz, bo stosują zaawansowane filtry.
Zebius [ Konsul ]
Chyba niektórzy mają poważne problemy ze wzrokiem, że nie widzą spadku jakości. Spadek jest, w niektórych rozdziałkach większy (a nawet bardzo duży), w innych mniejszy (czasem naprawdę bardzo mały). Jeżeli gra pozwala swobodnie dobierać rodziałkę, można pokombinować i wybrać tę niższą od natywnej, gdzie ten spadek jest najmniej widoczny. Niektóre stare tytuły stworzone w proporcjach 4:3 oglądane na panoramie wyglądają po prostu tragicznie, ale można wtedy pogrzebać w ustawieniach sterownika karty graficznej lub w menu samego monitora, żeby nie rozciągał nam obrazu na cały ekran tylko wyświetlał go w 4:3 z pasami po bokach.