GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

zadanie z matmy

15.12.2002
12:49
[1]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

zadanie z matmy

Dany jest ostrosłup prawidłowy czworokatny o podstawie ABCD i wierzchłku S
punkt M jest środkiem odcinka BC
Pole trojkata ABS = 18 sqrt(2), a kat bachylenia sciany bocznej ostrosłupa do płaszczysny podstawy ma miare 45
a)oblicz objetos tego ostrosłupa
b)obliczpole przekroju ostrosłupa płaszczysną wyznaczaoną przez punkty S M D

pomoze ktoś?

15.12.2002
12:53
[2]

Anarki [ Demon zła ]

ja bym z checia pomogl ale nic z tego nie rozumiem za mlody jestem na takie rzeczy ;)

15.12.2002
12:54
smile
[3]

bone_man [ Powered by ATI ]

z matmy umiem tyle co wiem o napedzie antygrawitacyjnym hehe ;)

15.12.2002
13:08
smile
[4]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

fajnie ze potraficie sie przyznac do niewiedzy, ale ja poszukuje kogos oswieconego kto odpowie mi na moje pytania...

15.12.2002
13:28
[5]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

up

15.12.2002
13:39
[6]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Makoś LOL. A nikt z twojej grupy tego nie wyliczył ? Zczaj pawkuja przez gg...

15.12.2002
15:46
[7]

Valencis [ Transmuter ]

ghost666 --> Proszę: Ostrosłup nazywa się prawidłowym czworokątnym to znaczy, że w podstawie jest kwadrat. Ściany boczne są nachylone do płaszczyzny podstawy pod kątem 45 st., czyli wysokość ostrosłupa jest równa połowie krawędzi podstawy, a wysokość trójkąta ABS opuszczona na bok AB to 2^0,5 (pierwiastek z dwóch) długości wysokości ostrosłupa. Przyjmuję: a - długość krawędzi podstawy H = a/2 - wysokość ostrosłupa h = a/2 * 2^0,5 - wysokość trójkąta ABS PABS - pole trójkąta ABS PDMS -pole przekroju płaszczyzną DMS V - objętość ostrosłupa Obliczam długość krawędzi podstawy: PABS = 1/2 * a * h 18 * 2^0,5 = 1/2 * a * a/2 * 2^0,5 18 = 1/4 * a^2 a^2 = 4,5 a^2 = 9/2 a = 3 * 2^0,5 [j] Obliczam objętość ostrosłupa: V = 1/3 * a^2 * H V = 1/3 * (3 * 2^0,5)^2 * (3 * 2^0,5)/2 V = 1/3 * 9/2 *3/2 * 2^0,5 V = 9/4 * 2^0,5 [j^3] Obliczam pole przekroju płaszczyzną SMD - jest to trójkąt o bokach a/2 * 3^0,5 (DS - krawędź boczna ostrosłupa), a/2 * 2^0,5 (MS - wysokość ściany bocznej) i a/2 * 5^0,5 (DM - to ta krawędź, która leży w podstawie ostrosłupa, tę długość można było wyliczyć z twierdzenia Pitagorasa). Na podstawie długości boków stwierdzam, że trójkąt jest prostokątny. DS i MS to przyprostokątne. PDMS = 1/2 * a/2 * 3^0,5 * a/2 * 2^0,5 PDMS = a/8 * 6^0,5 PDMS = (3 * 2^0,5)/8 * 6^0,5 PDMS = 3/4 * 3^0,5 [j^2] Koniec. Jak się pomyliłem w rachunkach, to mówcie, nie sprawdzałem. :) ps. Anarki, przestań statsować.

15.12.2002
16:38
smile
[8]

Xelloss [ Senator ]

Jest oddzielna kategoria na te rzeczy - Szkoła!

15.12.2002
17:22
[9]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

fajnoo... tylko powiedz mi skad wiemy iz H=a/2 ?

15.12.2002
17:40
[10]

Valencis [ Transmuter ]

ghost666 --> Wyobraź sobie trójkąt, którego wierzchołkami są wierzchołek ostrosłupa, środek podstawy ostrosłupa i środek jednej z krawędzi podstawy. Z danych wiadomo, że kąt ostry w tym trójkącie wynosi 45 st., wiadomo też, że taki trójkąt jest prostokątny, bo odcinek łączący wierzchołek ostrosłupa, ze środkiem podstawy (czyli wysokość ostrosłupa) opada prostopadle na podstawę - wynika z tego, że taki trójkąt jest równoramienny (bo trzeci kąt w tej sytuacji to także 45 st.), a skoro odcinek łączący środek boku ze środkiem podstawy wynosi a/2 (to chyba oczywiste), to wysokość także wynosi a/2.

15.12.2002
19:29
smile
[11]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Valenis ---> thx, jestes wspanialy! Xellos ---> sorry, nie wiedzialem, a poza tym watków pt. szkola nikt nie odiwedza, bo sa defaultowo odznaczone ;P

15.12.2002
19:30
[12]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Valenis ---> thx, jestes wspanialy! Xellos ---> sorry, nie wiedzialem, a poza tym watków pt. szkola nikt nie odiwedza, bo sa defaultowo odznaczone ;P

15.12.2002
19:32
smile
[13]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Valenis ---> thx, jestes wspanialy! Xellos ---> sorry, nie wiedzialem, a poza tym watków pt. szkola nikt nie odiwedza, bo sa defaultowo odznaczone ;P

15.12.2002
19:32
[14]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Valenis ---> thx, jestes wspanialy! Xellos ---> sorry, nie wiedzialem, a poza tym watków pt. szkola nikt nie odiwedza, bo sa defaultowo odznaczone ;P

15.12.2002
19:50
smile
[15]

Valencis [ Transmuter ]

Mmm... jaki ja jestem wspaniały, poczwórnie. :> Xelloss --> Co się stało z Twoją poprzednią sygnaturką? Brakuje jej nam. :)

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.