GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wydajnosc dysku na USB

30.08.2009
09:57
[1]

Gangstah [ Masz bober? ]

Wydajnosc dysku na USB

Zamierzam za pare dni kupic dysk zewnetrzny, mysle o


I naszla mnie taka mysl, czy wydajnosc bedzie taka jakbym mial go podpietego w kompie normalnie ? Bo w lapku mam tylko 250 gb co mi w zupelnosci nie starcza i zamierzam dokupic takie cudenko, bo do lapka widzialem tylko 500 gb i to w cenie ponad 400 zl...

30.08.2009
10:03
[2]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

To fajna sprawa ale musisz wiedzieć, że będziesz wolno na niego wgrywał i zgrywał dane. To jest USB czyli prędkośc gdzieś bodajże wynosi 400 kB/s

EDIT: 480 Mbit/s

30.08.2009
10:09
[3]

Gangstah [ Masz bober? ]

Ze co ?? Jakie 400kB/s ? Jak mi na pendrive leci po 10 MB/s

30.08.2009
10:11
[4]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Sorry miało być 480 Mbit/s (60 MB/s) :)

30.08.2009
10:13
[5]

Gangstah [ Masz bober? ]

I to jest wolno ? :) Skoro tak, to chyba go wezme :) Bo ja na zadnym kompie jeszcze nawet nie mialem 60MB/s

30.08.2009
10:15
[6]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

No jest wolno. Jak zgrywałem dane z 1/4 dysku to prawie 3h :)

Ale mimo to powiem, że warto bo fajna sprawa. Niestety spalił mi się wewnetrzny Seagate tzn zepsuł i musiałem kupić wewnętrzny WD 750. Więc może jak odeślą tozrobię sobie z niego zewnętrzny :)

Jak się interesowałem to znalazłem takowe obliczenia transferu dysku:

1minuta = 360 MB
3 minuty= ok. 1GB
30 minut = 10 GB
1 godz = 20 GB
2 godz = 40 GB
2.5 godz = 50 GB
5 godz = 100 GB

I jeszcze takowy tekst:
Czyli 60MB/s to 60MB/s x 60s nie jest równe 360 tylko 3600MB = 3,52GB . Po 30 minutach będzie 3600MB x 30 = 108000MB = 105,47GB , a po godzinie 216000MB = 210,94GB. Jednak Transfer 60MB/s jest mało prawdopodobny i zakładałbym, że będzie coś bliżej 35-40MB/s

30.08.2009
10:18
[7]

budziakowski [ Generał ]

Gangstah --> Wydajność dysku na USB w zasadzie nie różni się niczym od wydajności normalnego dysku. Bedziesz mial niemal identyczne transfery co z SATA, wiem bo niedawno mialem w rekach taki dysk Transcendenta i porownywalem z ciekawosci transfery HD Tunem. Zapis i odczyt wychodzily srednio po 32MB/s

Azazell3 --> To jest USB czyli prędkośc gdzieś bodajże wynosi 400 kB/s

Proponowalbym nie zabierac glosu w sprawach, o ktorych ma sie dokladnie zerowe pojecie, bo w ten sposob sie tylko osmieszasz. Po pierwsze to nie USB, a USB 2.0. A po drugie ten standard nie oferuje 400kb/s (nie wiem skad takie bzdury wziales), tylko 480MBit/s, czyli okolo 60MB/s.

30.08.2009
10:22
[8]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Budziakowski --> dawno już takich bzdur nie słyszałem!

Prędkości dysków zewnętrznych:
USB 2.0 - Szybkość transferu do 480 Mbps
Firewire - Szybkość transferu od 400 Mbps do 800 Mbps
eSata - Szybkość transferu 3Gb/s

Oblicz sobie i przestań się wydurniać.

30.08.2009
10:24
[9]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Przy ciulowym dysku, owszem nie bedzie roznicy pomiedzy USB 2.0 a Sata. Jednak przy szybszym hdd roznice sa - z usb wyciagniesz ok 40MB/s a z Sata - x2, x3 wiecej.

30.08.2009
10:24
[10]

Gangstah [ Masz bober? ]

Hmm a gdzie na allegro znajde obudowy do dysku ? Bo jakby taniej wyszlo to bym wolal jak najwiekszy dysk kupic, bo miejsca mi duzo potrzeba, bo zamiast filmow w 720p, teraz biore w 1080p :)

A seagate nie kupie, seagate to najwieksze gowno jakie mialem nieprzyjemnosc uzytkowac, kazdy dysk, KAZDY sie zje%#W$# i stracilem pleno waznych danych. Juz nigdy wiecej nie kupie nic tej poronionej firmy.

30.08.2009
10:26
[11]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Gangstah --> jasne, lepiej się opłaca. Ja widziałem takie obudowy od 27zl do 56zł bodajże. te droższe mają wyjście na e-Sata. (ale sprawdzałem to dawno temu, nie wiem jak teraz)

Tak to prawda Seagate się strasznie popsuły. Chyba jedynie WD się obecnie najbardziej opłaca.

30.08.2009
15:24
[12]

Gangstah [ Masz bober? ]

Poki co to widze, ze najtansze sa za 49 zl, wiec w sumie i tak mnie to taniej wychodzi niz jakbym juz w obudowie kupil

30.08.2009
15:48
[13]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Tylko jedna uwaga zainteresuj się jak to się podłącza - wiem, że kiedyś były problemy i trza było się co nie co znać aby nie zepsuć dysku. Pewnie teraz już nawet komputerowy laik podoła :)

30.08.2009
15:52
[14]

Gangstah [ Masz bober? ]

Z tym to nigdy problemow nie ma, znam sie na kompach wiec to to zadne problem, nic sie zepsuc nie da :)

30.08.2009
16:32
[15]

Grucha [ EXTREME LIFESTYLE CLOTH. ]

Mam identyczny dysk - i demonem prędkości to on na pewno nie jest.

30.08.2009
22:15
[16]

PrzemoDZ [ kebab w bulce ]

Wydajność dysku na USB w zasadzie nie różni się niczym od wydajności normalnego dysku. Bedziesz mial niemal identyczne transfery co z SATA, wiem bo niedawno mialem w rekach taki dysk Transcendenta i porownywalem z ciekawosci transfery HD Tunem. Zapis i odczyt wychodzily srednio po 32MB/s

Jeśli Twój normalny dysk pracuje z transferem 32MB/s, to nasuwa się jedno pytanie- co to za tandeta?
(dla porównania- mój seagate 7200.12 ~120MB/s


Do autora- Jeśli to ma być dysk do laptopa, to kluczową sprawą są złącza jakie on posiada- mało który lapek ma e-SATA. FireWire już więcej.
Zobacz jakie złącza Ty posiadasz i weź dysk pod najszybsze z nich.
Jeśli jednak posiadasz tylko USB, to raczej nie masz wyboru...

No chyba że dokupisz/zmienisz dysk w laptopie. Taki 3200GB 2.5' to koszt ok 220zł. Za ok 350zł dostaniesz już 500GB. Wydajność takiego dysku wynosi ok 80MB/s, czyli ok dwa razy więcej niż dysku podłączonego przez USB.
Zawsze możesz też się pokusić o dokupienie drugiego 250GB i ustawienia ich w tryb RAID0, o ile oczywiście twój laptop na to pozwala.
Większość laptopów ma więcej niż jedno miejsce na dysk, więc zastanowił bym się nad taką opcją, zwłaszcza że ma to jeszcze jedną zaletę- dysk jest w lapku, i nie musisz go oddzielnie przenosić, wozić, podłączać, nie masz dodatkowych kabli- USB i zasilania...

30.08.2009
22:20
[17]

Shaybecki [ Shaybeck ]

coś te obliczenia azazella są mało prawdopodobne

pendrive 16 GB zapełniam w 20 minut

-----
a z tej tabelki którą podałeś wychodzi 5MB/s tak więc coś nie tak pokazałeś

30.08.2009
22:25
[18]

K4B4N0s [ Filthy One ]

Ehh ludzie czytajcie uważnie.
Max prędkośc to 60MB/s
Ale jak wiemy nie każdy dysk/pendrive itp. jest taki szybki, a raczej wiekszośc z nich jest dużo wolniejsza.

30.08.2009
23:12
[19]

Widzący [ Legend ]

Aktualnie pomierzone 500GB Samsung HD502IJ według HD Tune 2.55 ma po USB2 33MB/s. Przebieg praktycznie poziomy co wyraźnie wskazuje na ograniczenie przez USB.

Edit: dodałem obrazek.


Wydajnosc dysku na USB - Widzący
© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.