GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wycena reklamy.

18.08.2009
13:29
[1]

arthe[16] [ bboy ]

Wycena reklamy.

Witam. Szukam informacji (pomocne linki mile widziane) jak wycenić reklamę. Może ma ktoś pojęcie na ten temat i udzieli mi pewnych wskazówek. W skrócie reklama trafi OSOBIŚCIE do ok. 700tys. rodzin. Ma ktoś pojęcie co do wyceny, lub jakieś konkretne pomoce? Z góry dziękuje za pomoc.

24.08.2009
21:12
[2]

arthe[16] [ bboy ]

up

24.08.2009
21:14
smile
[3]

NewGravedigger [ spokooj grabarza ]

One billion dollars!! muaha! muahahaha! mauahahahahaah!

24.08.2009
21:16
[4]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

Jaka forma reklamy? Ulotka itp? Czy te 700 tysięcy jest targetem produktu czy tylko przypadkowymi ludźmi?

24.08.2009
21:21
[5]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Co to znaczy ze reklama trafi osobiscie? Przebierzesz sie za maskotke i bedziesz chodzic po domach?

Sprecyzuj co przez to rozumiesz.

24.08.2009
21:43
[6]

arthe[16] [ bboy ]

Nie mogę sprecyzować, ponieważ pozostawiamy to ściśle tajne dopóki akcja nie ruszy. My swoje badania i wyceny mamy, ale chcę spytać także normalnych ludzi nie związani koniecznie z tą branżą, jak oni to widzą (najlepiej właściciele mniejszych i średnich firm). To nie jest żadna ulotka i nie jest to typowo reklama. Firmy są partnerami (w zamian za to otrzymują reklamę) i trafiają konkretnie do 700 000 rodzin. Nie są to losowo wybrane osoby, a konkretny segment rynku.

24.08.2009
21:57
[7]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

No to jak nie podasz konkretow to jak ktokolwiek ma Ci to wycenic?

Wszystko zalezy jak skuteczna taka akcja by byla. Jakby mojej firmie taka akcja przyniosla 7000 klientów (skutecznosc 1%), to bysmy byli wstanie zapłacic jakies 700 000 zł :)

24.08.2009
22:21
[8]

arthe[16] [ bboy ]

Skuteczność będzie bardzo duża. Jeżeli chcesz poznać szczegóły (czyt. wstępnie jesteś zainteresowany) zostaw nr telefonu, a skontaktuje się z Tobą.

24.08.2009
22:23
[9]

req_ [ Legend ]

Trochę. Nie mogę sprecyzować, bo to tajne, dopóki nie ruszy.

24.08.2009
22:25
[10]

Boroova [ Gwiazdka ]

Arthe --> co ty kombinujesz, co? Nie mam pojecia ile kasy moze to kosztowac. Ale skoro wy tez nie wiecie, to moze sie za to jednak nie zabierajcie.

Na przyszlosc dobra rada - zadna firma nie da ci pieniedzy na kampanie, jesli nie poprzesz jej konkretnymi liczbami - albo z wlasnego doswiadczenia, albo chociaz standardy rynkowe. Wtedy uderzasz do firmy i przedstawiasz - wydacie tyle i tyle, tyle i tyle osob odpowie i przychod wyniesie tyle i tyle.

24.08.2009
22:31
[11]

arthe[16] [ bboy ]

Boroova -> my już swoje koszty mamy. ja chcę poznać tylko opinię osób trzecich w tym wasze. informacje które Wam podałem są wystarcząjce do ogólnej oceny - jedyną konkretną odpowiedzą była odp 'koniec jest blisko'. Reszta osób nie ma najwyraźniej zielonego pojęcia jak do tego podejść.

24.08.2009
22:35
[12]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

arthe: Wybacz, ale nie wierze w te 700 000 rodzin osobiscie. Podejrzewam, ze macie jakis pomysl, byc moze (bardzo moze) jest ciekawy, pewnie sprawdziliscie go na kilku osobach a teraz zabieracie sie za wiecej.

Ale mowisz "osobiscie", wiec w to nie wierze. Jesli nie macie doswiadczenia i opanowanych procedur dzialania, to taka ilosc jest dla kazdego amatora totalnie nierealna. Przy duzej skali pojawia sie dziesiatki problemow i kosztow, o jakich przy malej skali wogole sie nie mysli.

Zrobcie akcje na 7000 rodzin, przedstawcie wyniki, a wtedy bedzie o czym rozmawiac.

24.08.2009
22:42
[13]

arthe[16] [ bboy ]

A kto powiedział Ci, że akcją zajmują się amatorzy?

Zostaw mi GG lub tel, a przedstawię Ci moją ofertę. Ty sam ocenisz czy chcesz się przyłączyć czy nie.

24.08.2009
22:46
[14]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Moja propozycja jest taka: wyodrebnij jakas mala podgrupe docelowa, np wieksze osiedle. 700 do 7000 rodzin. Jakis tam koszt sobie wyliczyliscie, zaproponujcie jakiejs firmie udzial w testach, za polowe tego kosztu ktory okresliliscie. Firma w zamian za mniejszy koszt, wyodrebnia specjalny kanal do obslugi tych klientow (oddzielna linia telefoniczna, email, pod-adres strony itp) i notuje skutecznosc (ilosc osob zainteresowanych, ktore sie skontaktowaly), ktore to dane Wam przekazuje i porownuje z innymi sposobami reklamy jaki stosowali wczesniej.

Oczywiscie taka metoda sprawdza sie w przypadku niektorych tylko produktow (glownie przy reklamowaniu firmy, a nie konkretnego produktu), ale zawsze sa to juz jakies konkretne realne dane.

Pisalem wyzej o tych 100 zl za klienta pozyskanego, ale to jest wartosc w przypadku platnosci po akcji, widzac juz efekty. Natomiast na same piekne oczy i fajny pomysl to bym nie zaaprobowal platnosci nawet 7000 zl za taka akcje, jesli nie jest ona podparta renoma dzialajacej firmy z doswiadczeniem i jakimis liczbami (oczywiscie to tez kwestia wiary czy te liczby sa prawdziwe i powtarzalne).

25.08.2009
16:15
smile
[15]

Boroova [ Gwiazdka ]

Arthe --> nie wiem, jak z reszta osob, ale w organizacji w ktorej pracuje taka oferta jak twoja nie przeszlaby nawet wstepnej selekcji. Bo to, ze masz "swietny pomysl" tak naprawde nic nie znaczy w biznesie. I albo potwierdzisz to liczbami, albo bedziesz musial liczyc na ogromne szczescie.

A piszac o kosztach, nie mialem na mysli WASZYCH kosztow, tylko moje, jako zleceniodawcy. Szczerze mowiac malo mnie obchodzi ile to was kosztuje. Z mojego puntku widzenia chce wiedziec ile zwrotu dostane z kazdej zainwestowanej zlotowki.

Odnosnie tego zdania:
Reszta osób nie ma najwyraźniej zielonego pojęcia jak do tego podejść. - to raczej WY nie macie pojecia jak do tego podejsc. Pamietajcie, ze to wy szukacie zlecen, a nie odwrotnie. Wiec sugeruje wiecej pokory. Sam jestem Campaign Managerem w dziale Direct Marketingu i moj roczny budzet na rozne kampanie oscyluje w okolicach 1,5 miliona funtow, wiec uwiez mi - WIEM CO MOWIE/PISZE...

Pozdrawiam i zycze sukcesow!

25.08.2009
16:28
[16]

Miles Dei [ Konsul ]

W skrócie reklama trafi OSOBIŚCIE do ok. 700tys. rodzin.

Udostepniacie jakis czas reklamowy w TV? Czy przez osobiście rozumiesz jakąś formę akwizycji?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.