Naznaczony* [ Pretorianin ]
Arx Fatalis problemy.
Witam.
Ostatnio dorwałem w swoje łapska grę Arx Fatalis, gram już od jakiegoś tygodnia. Jednakże zatrzymałem się w jednym momencie. Ogólnie kombinowałem jak koń pod górę i zwiedzałem lokacje nie w tej kolejności, przez to wylądowałem w pomieszczeniu z lawą, gdzie wyjście jest zablokowane kamieniami (krasnoludzka kopalnia) przez to, że już kiedyś tam byłem. W walkthrough, nie mogłem znaleźć pomocy w tej sprawie, więc pomyślałem że zapytam się tutaj. Szczególnie że czytałem tu już temat o tej grze, jednak nie był tam poruszany mój problem.
Pytanie kieruje głównie do użytkownika Deepdelver, który ma naprawdę duże pojęcie o tej grze :)
Dodam tylko, że w pomieszczeniu którym jestem jest blokada magi, więc lewitacja nie wchodzi w grę.
Pozdrawiam
zoloman [ Legend ]
Sory, że nie na temat, ale chyba się nie obrazisz:) Otóż mam tą grę z jakiejś gazety, ale nigdy nie grałem. Warto to zainstalować, fajnie się gra?
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Gra jest naprawdę świetne, polecam :) Warto instalować, oj warto...
Tylko uważaj, wciąga :)
Neo12 [ Prince of Persia ]
Sorry że nie na temat, ale czytałem o tej grze ostatnio w jednym ze starych numerów CD-Action. Recenzja była zachęcająca, szkoda że na aukcjach nie mogę trafić na żaden egzemplarz.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Tak, niestety gra jest bardzo mało dostępna. Sam mam ją przez przypadek :)
Jednak:
Każda poniżej dychy, na prawdę się opłaca :)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
może tak bym up'nął
Naznaczony* [ Pretorianin ]
up :)
zoloman [ Legend ]
To też Ci upnę, a przy okazji coś napiszę.
Zainstalowałem grę i pograłem trochę, gierka dość oryginalna, z początku kompletnie nie wiedziałem co robić. Ale jak opanowałem sterowanie, to już naprawdę całkiem spoko i dobrze się zapowiada. Na razie udało mi się jedynie uciec z więzienia i dostałem questa żeby iść do króla. I tu mam problem: wracam do tych goblinów, temu przy wejściu pokazuję papier, że jestem handlarzem i wszystko ok, przepuszcza mnie. Ale jak wejdę do środka to od razu mnie atakują. WTF?
Deepdelver [ Legend ]
O kurczę, grałem w to wieki temu, prawie nic już nie pamiętam. :(
Z tego co teraz wyczytałem w necie, wyjście z kompleksu krasnoludzkich kopalń znajduje się w odlewni. A nie możesz skorzystać z teleportu? Opisz może na jakim etapie jesteś, co już zrobiłeś i gdzie dokładnie się znajdujesz (może kilka screenów?) - najlepiej zaznacz na mapce >>>
Może mi się coś przypomni.
Jak podasz maila, to mogę Ci jutro podesłać (jak znajdę) komplet mapek z opisami i solucję (po angielsku) z nieistniejącej strony Arx Fatalis na RPGDot oraz niezły poradnik (po angielsku) w PDFie z tamtej strony.
Tak czy inaczej grę wspominam bardzo ciepło, ma niezwykle sugestywny klimat.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
To tak, jestem w tym miejscu , wcześniej normalnie przeszedłem ten etap, tyle że teraz przy wyjściu zobaczyłem takie coś:
Najgorsze jest to, że nie mogę się już cofnąć, a w pomieszczeniu, ogólnie wszędzie u krasnoludów, nie można używać magi, więc nie mogę użyć lewitacji.
Ostatnie save, mam bardzo daleko więc wolał bym nie wczytywać. Ogólnie ten etap zrobiłem, jak już pisałem, całkowicie nie po kolei. Jednak pomyślałem że coś przeoczyłem, więc postanowiłem wrócić, no i stało się :/
Dziękuje za chęć pomocy :)
Deepdelver [ Legend ]
A co z tym drugim przejściem (pomieszczenie w którym jesteś to na mapce chyba nr 24)? W ogóle nie możesz się dostać do pomieszczenia, gdzie pokonałeś bestię?
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Bestię pokonałem już dawno w pomieszczeniu z tą zgniatarką , o drugim przejściu nic nie wiem :/
Zapomniałem napisać maila.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Czas editu, zbyt szybko się kończy -_-
Tak, jestem w pomieszczeniu nr. 24
Edit. Aaa dobra wiem o które przejście chodzi, no tak, one jest zablokowane przez skały. Gdy pierwszy raz byłem w tym pomieszczeniu, ich tam nie było...
Naznaczony* [ Pretorianin ]
[8]- pokazałeś im przepustkę goblinią? Leży ona w pokoju tego śpiącego nadzorcy, musisz tylko poprosić kogoś o sfałszowanie podpisu.
zoloman [ Legend ]
Mam przepustkę, ale o sfałszowaniu podpisu nie wiedziałem. Dzięki.
wysiak [ Legend ]
Naznaczony --> Tak na przyszlosc:
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Ach, tak :)
Dziękuje. Zawsze byłem przekonany że piszę się z tam tąd. Cóż, człowiek uczy się przez całe życie ;)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Może mały up :)
zoloman [ Legend ]
Dobra, gra jest naprawdę fajna i wciąga, ale mam parę pytań:
1. O co chodzi z jedzeniem? Od czasu do czasu koleś mówi "I'm hungry", no to daję mu coś tam do zjedzenia. Domyślam się, że jak nie będę go karmił to w końcu padnie, ale czy ma to jeszcze jakieś znaczenie? I czy jedzenie też odnawia życie?
2. Jak rzucać czary? To co prawda, akurat za bardzo mi nie przeszkadza, bo preferuję rozwiązania siłowe, ale jednak wolałbym wiedzieć. No więc trzymam ctrl, rysuję symbol, gościu wymawia nazwę zaklęcia, no i właśnie co dalej?
3. Na tym najbardziej zależy, bo utknąłem w fabule. Mam odzyskać skradzioną statuetkę trolli. A więc tak: w tym goblińskim mieście pogadałem już z wszystkimi i nie wiem co dalej. Konkretnie to gadałem dwa razy z tym typem co chce być królem i raz z goblinem pilnującym magazynu. Nie mam pojęcia co dalej.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
1. Jedzenie w grze jest tylko taką ciekawostką, trzeba jeść od czasu do czasu, to wszystko.
2. Są 2 typy rzucania czarów. Ctr + znaki i Ctr + Shift + znaki. To pierwsze rzuca znak, a to drugie tka jakby go zapamiętuje, możesz zapisać max 3 czary, wtedy rzucasz je po prostu naciskając na znaczek (jest to o wiele wygodniejsze podczas walki).
Same zaklęcia rzuca się tak. Jeśli masz odpowiednie runy (na początku dostajesz 2) zapamiętujesz je i w dzienniku pokazuje ci się zaklęcie jakie możesz wykonać z dostępnymi runami. Taki podstawowy przykład. Podpalenie: naciskasz ctr i wykonujesz znak x (taka kreska w prawo) następnie odczekujesz 1,5 sekundy i wybierasz następny znak (cały czas trzymając ctr) y (ten taki niby kwadrat ) i jeśli upewnisz się że gość powiedział nazwę puszczasz ctr i już, zaklęcie powinno zostać rzucone :) Na początku prawie nic nie będziesz mógł zrobić, przez brak odpowiednich run, ale później nawet wojownik będzie mógł używać potężnych czarów (chyba ;) ). Ja prawię od samego początku gry używam jednego zaklęcia i do tej pory, nie ma mocnych...
3. Musisz użyć wina na cieście w kuchni, wtedy król dostanie sraczki i pobiegnie do kibelka, będziesz mógł z nim porozmawiać.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytanie, pisz śmiało :)
zoloman [ Legend ]
O, wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
Właśnie znalazłem pismo o tym winie i myślałem, że to może być przydatne, ale na taki numer z ciastem to bym chyba w życiu nie wpadł:) Ogólnie to takie typowo przygodówkowe zagranie, a w tych jestem zielony, dużo jest takich zagadek?
To jeszcze jedno pytanko: Jest w Arx jakiś sklep gdzie mogę posprzedawać jedzenie, albo jakieś inne nieprzydatne rzeczy, które tylko zajmują miejsce? Bo znalazłem tylko kuźnie i bank.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
aaa...
to ok ;)
No w sumie w grze, zagadki są lekko przesadzone pod względem trudności :) , a no, dużo jest ich trochę :/
Jeszcze co do punktu 1.
Jedzenie podnosi troszkę ilość hp
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Jak idziesz do zamku, to skręcasz w prawo i idziesz prosto, powinieneś dojść do takiego jakby placyku, tam są 2 sklepy.
W jednym są runy, przedmioty, mikstury, żarcie itd., a w drugim klejnoty, pierścienie, naszyjniki itp. :)
Edit. Właśnie w tym miejscu na mapie masz taki jakby pentagram.
zoloman [ Legend ]
Dzięki:) Z tymi zagadkami to będzie ciężko, jak co będę pisał. Poza tym na youtubie są jakieś poradniki, z tego co widziałem na pewno są od początku do momentu gdzie teraz jestem, więc dalej prawdopodobnie też.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Ja czekam na ten poradnik od Deepdelvera, jak mi podeśle to mogę wysłać i tobie ;)
zoloman [ Legend ]
Ta, jak będziesz go miał to jestem chętny;)
zoloman [ Legend ]
A powiedz mi jeszcze czy duże znaczenie ma to jak rozdzielam punkty? Bo nie mam pojęcia w co warto pakować, a w co nie, więc robię to trochę na czuja. Nie chciałbym, żeby później, po iluś tam godzinach gry okazało się, że jestem na straconej pozycji, bo źle przydzielałem punkty.
Pytam, bo są gry w których ma to bardzo duże znaczenie, a są takie, które praktycznie całe można przejść nie zwracając uwagi na level up'y.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Zależy jaką postacią grasz, ja jako mag daje wszystko w intelekt. Rzucanie, intuicja, wiedza o przedmiotach i więź elektryczna <-- w to pakuje punkty umiejętności. Nie mam kompletnie pojęcia jak to jest z wojownikiem. Nie rozdzieliłem żadnego punktu w stronę walki ;) , więc walka wręcz nawet ze szczurem sprawia mi wiele trudności :) za to za pomocą magi, rozwalam nawet statystycznie trudnych przeciwników jednym zaklęciem. Nie umiem Ci zbytnio pomóc :/ jedyne co ci się przyda to, że nawet wojownik powinien pakować czasami w umiejętności taki jak wiedza o przedmiotach, intuicja itd.
Bo z tego co pamiętam to ty grasz wojownikiem tak? :)
Wreaker [ Pretorianin ]
Nic nie będę spoilerował, ale pod koniec gry czystym wojom żyje się ciężko ;-)
zoloman [ Legend ]
Nie dobrze, wszystko przeciwko mnie: zagadki rodem z Mysta i do tego wojom żyje się ciężko. No nic, powalczymy.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Znalazłem jakiś poradnik do arxa w .pdf. <-- to chyba ten o którym pisał Deepdelver. W paczce jest jeszcze jakiś program do przeglądania plików gry i nude patch ;)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
To nikt nie umie mi pomóc? :(
Trudno zaczynam od nowa :/
Deepdelver [ Legend ]
Ja osobiście nie mam pomysłów, jeśli z rozpędu przeskoczyć się na pewno nie da, to chyba jesteś uziemiony. W wersji na Xboxa były jakieś kody na przechodzenie przez ściany, ale na PC chyba takich nie ma.
Poradnik, który znalazłeś to ten sam, który chciałem Ci podesłać. Przesłałem za to obiecane mapki, sorry za obsuwę, ale wczoraj nie miałem netu.
zoloman [ Legend ]
A właśnie są kody na PC i przechodzenie przez ściany też jest.
Konrad312 [ Konsul ]
Jakby ktoś chciał sobie kupić to jest jeszcze elektroniczna dystrybucja :)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
O, wielkie dzięki za te mapki, na pewno się przydadzą.
zoloman jesteś zainteresowany? :)
Jeśli tak podaj maila to ci wyśle ;)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Dobra wysłałem.
Proszę ;)
zoloman [ Legend ]
Dobra, znowu mam problem. Mam uratować córkę baby ze sklepu. Połaziłem po tych podziemiach, widziałem przerywnik, w którym szli ci kapłani, potem poszedłem z powrotem (do góry mapy), natknąłem się na tych kapłanów, oni mnie zaatakowali, a ja oczywiście ich wybiłem. Cały happy zasejwowałem, no i właśnie co teraz? Słyszę tą dziewczynkę, ale nie wiem jak tam wejść. Oczywiście zajrzałem do poradnika i z tego co tam piszą wynika, że miałem wejść do tego sekretnego pokoju za kapłanami:P Czy teraz już nic nie da się zrobić?
zarith [ ]
wydaje mi się że powinien byc przełącznik na scianie obok wejscia
zoloman [ Legend ]
zarith--> Jest przełącznik, ale nie nie da się go ruszyć.
zoloman [ Legend ]
Naznaczony, jesteś może?
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Jestem, jestem, tylko nie umiem Ci pomóc :/ sam nie zrobiłem tego questa, gdyż kompletnie nie wiedziałem jak się do niego zabrać. Przeszukiwałem kryptę i dziewczynki nie znalazłem, a tych kapłanów zabiłem o wiele wcześniej (ogólnie większość rzeczy mam zrobione w odwrotnej kolejności :) ), a tych krzyków dziewczyny nie słyszałem, wiem jednak o jakie przejście Ci chodzi, ten przełącznik także u mnie nie działa. Może zobacz w poradniku o tym, powinno być coś napisane.
Obecnie jestem już po wykuciu miecza i "umagicznienia" go, jeśli wszystko pójdzie dobrze i nie będzie więcej niespodzianek, to chyba jest to ostatni etap gry (mam nadzieję że jednak nie ;) ).
zoloman [ Legend ]
Mówisz, że przeszukiwałeś kryptę, ale dokładniej to jaką kryptę?
Co do poradnika, to piszą tam, że mam wejść do sekretnego pokoju za kapłanami. Z tym że jak ja tam doszedłem to oni jakby stamtąd wracali.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Kryptę która jest w Arx, tam trzeba znaleźć tarczę którą wymienia się za krahoz, z buntownikami. (jeden z artefaktów potrzebnych do zniszczenia meteoru). Oczywiście na upartego można zabić buntowników i ukraść artefakt, wędrówka po krypcie może być troszkę nużąca bo ma 6 dosyć dużych poziomów i kilka trudnych zagadek. Przynajmniej jest sporo fajnych przedmiotów. Jeśli chcesz wejść do krypty porozmawiaj z kapitanem straży, powinien dać Ci klucz. Dziewczyny szukałem tam dlatego bo jej matka mówiła coś, że córka kręciła się wokół krypty, więc pomyślałem że tam jest ;)
Nie wiem co to za sekretny pokój, ja gdy tylko zobaczyłem kapłanów od razu ich zabiłem, więc nie wiem gdzie oni szli :/ Zmierzali w kierunku głębi jaskiń, gdzie dokładnie, nie mam pojęcia...
zoloman [ Legend ]
Nie, nie, dziewczynka nie była w tej krypcie. Dobra, trudno, dam se spokój z tym questem, bo pewnie i tak nie da się już nic zrobić.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Szukałeś może tego pokoju na mapce? Zobacz może w tych co Ci wysłałem na maila, tam masz wszystkie mapy z ponumerowanymi miejscami + opis co się w nich znajduję. Powinieneś znaleźć ten sekretny pokój ;)
zoloman [ Legend ]
Jasne, wiem gdzie jest ten pokój, tylko nie wiem jak do niego wejść. Jest przełącznik, ale nie da się go użyć. W sumie to chyba spróbuję jeszcze cheatu na przechodzenie przez ściany, tylko nie wiem czy to coś da...
zoloman [ Legend ]
Cheata jakoś nie umiem użyć, a z tego co wyczytałem w necie to tego questa już spieprzyłem. Wygląda na to, że zabiłem kapłanów zanim otworzyli komnatę/odprawili rytuał :P
W sumie to tak się zastanawiam, czy nie zacząć gry od nowa, jako mag. Co prawda nie lubię grać magami, ale jeśli w tym przypadku miałoby to znacznie ułatwić grę to czemu nie.
EDIT: Deepdelver--> Dokładnie:/ Dziwny ten quest, nie wiem niby skąd ktoś miałby wiedzieć, że trzeba to zrobić akurat tak a nie inaczej.
Deepdelver [ Legend ]
Z tego co pamiętam, to quest z kultystami jest mocno oskryptowany, tzn. nie da się go szczęśliwie ukończyć, jeśli nie będziemy ich śledzić do końca. Zarówno zwłoka, jak i pośpiech skutkują porażką.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Jeśli chcesz mogę podrzucić jakiś swój stary save, ale nie wiem czy to ma sens. Ogólnie magiem gra się bardzo fajnie i gra nie sprawia trudności, może tylko czasami gdy trafi się przeciwnik mniej lub bardziej odporny na magię, ale i tak można go zabić sposobem ;) - grę magiem, jak najbardziej polecam :)
zoloman [ Legend ]
Naznaczony-->
Dobra mistrzu, w takim razie chyba zacznę magiem, ale daj mi kilka rad. Najważniejsze to ja rozwijać postać: mam pakować tylko w intelekt, a pozostałe cechy olać kompletnie? Poza tym w jednym poście napisałeś, że od początku używasz jednego czaru i bez problemu rozwalasz nawet silnych przeciwników. Co to za czar? I jeszcze takie dwie kwestie:
1. Można mieć "przygotowane" trzy zaklęcia. A co jeśli jest więcej niż trzech przeciwników?
2. Jak radziłeś sobie w tej krasnoludzkiej kopalni skoro nie można tam używać magii, a pisałeś że nawet walka wręcz ze szczurem sprawia Ci trudności. No chyba, że tam się nie walczy, wtedy spoko.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
To tak. Ja ładowałem wszystkie punkty w intelekt, z tego co pamiętam tylko na początku dałem ze 2 w zręczność (tak mi się wydaje). Co do umiejętności, to w kolejności: rzucanie czarów, wiedza o przedmiotach, wieź elektryczna, intuicja. W nic innego nie dawałem punktów, ani jednego w walkę/ skradanie, w późniejszych etapach mag działa na zasadzie rambo, wparowujesz do pomieszczenia, robisz rozpiździel i cacy :D
1. Jeśli odpowiednio wycelujesz lub wyczekasz aż przeciwnicy się zbliżą (ale trzeba uważać żeby nie zdążyli zaatakować) i siekniesz ognistą kulą, możesz bez problemu zabić 2,3,4 przeciwników. Jeśli jednak Ci się nie uda, możesz ratować się ucieczką i podczas biegu spróbować użyć jakiegoś zapasowego zwoju z czarem, możesz też przy odpowiednich umiejętnościach spróbować szybko nakreślić odpowiedni czar, do tego jednak trzeba wysokich umiejętności gracza i skillu "rzucanie czarów".
2. Miałem przy sobie łuk, a jedynimi przeciwnikami w kopalni były właśnie szczury (no jest jeszcze czarna bestia, ale ją zabija się inaczej), wiec gdy tylko zobaczyłem gryzonia od razu prułem do niego z łuku, 2 strzały wystarczą.
Ten czar o którym mówiłem, to właśnie ognista kula, zdobywa się go stosunkowo wcześnie, a używa praktycznie przez całą grę. Dokładnie nie pamiętam kiedy go zdobywamy, wydaje mi się że mniej więcej wtedy gdy
zoloman [ Legend ]
Ok, wielkie dzięki:)
zoloman [ Legend ]
Zacząłem grać magiem i gra mi się naprawdę świetnie. W ogóle stwierdzam, że ta gra jest rewelacyjna, nie pamiętam już kiedy ostatnio tak się wciągnąłem w jakąś grę. Wszystkich przeciwników rozwalam bez problemu, zrobiłem tego questa z dziewczynką, w świątyni Akbyy też wszystko bezproblemowo, ale... teraz to już mnie krew zalewa. Jestem właśnie na końcu tejże świątyni i za nic nie mogę poradzić sobie z demonem. Kule ognia chyba nie robią na nim wielkiego wrażenia, bo trzy (albo nawet cztery, jak jeszcze uda mi się rzucić ze zwoju) bez problemu bierze na klatę, no a w walce mieczem to jestem cieniutki. Jest jakiś sposób na tego skurczybyka czy po prostu muszę próbować aż za entym razem jakimś cudem się uda?
zoloman [ Legend ]
podbijam
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Tak :/ ta walka jest trudna bo demon jest strasznie odporny na magię, ogólnie radzę nie tracić na początku manny i tych 3 podręcznych zaklęć. Zapisz grę zaraz przed walką i gdy się rozpocznie próbuj wskoczyć na ten ołtarz, gdzie jest meteoryt, jeśli dobrze pójdzie, demon się zablokuje i będzie biegł cały czas do przodu, wtedy wystarczy nawalać w niego z łuku/ magii, z 6-7 ognistych kul i powinien paść.
Jakiegoś uczciwego sposobu na pokonanie go, raczej nie ma :(
zoloman [ Legend ]
O, to chociaż coś, później popróbuję.
A jeszcze taka sprawa mi się przypomniała, o której miałem pisać wcześniej, ale zapomniałem: Jak działają teleporty? Nie mam w książce zaklęcia "aktywuj teleport"; jak co to te runy, które dała mi pani wąż gadając o teleportach, miałem już wcześniej.
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Teleporty działają na zasadzie, że możesz je sobie odblokować i później przemieszczać się między nimi. Przykładowo masz odblokowany teleport 1 i spotykasz podczas wędrówki teleport 2, rzucasz zaklęcie i później możesz się teleportować z 1 do 2. Zaklęcie to %@^ (taka kreska w górę) i bazium (tak gościu czyta, taki prawię zamknięty kwadrat). Jest chyba 10 teleportów, możesz wybierać do którego chcesz się przemieścić, będzie tam taki hologram z obrazkami poszczególnych miejsc w których są odblokowane teleporty...
zoloman [ Legend ]
Lol, a ja te runy na odwrót rysowałem:P (najpierw bazium potem w górę)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Właśnie na odwrót, najpierw w górę, a później bazium ;)
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Grrr, złe przeczytałem twoją wypowiedź.
Max_101 [ Mów mi Max ]
Mógłbym poprosić o poradnik na maila [email protected] ? Z góry dziękuje :)
Max_101 [ Mów mi Max ]
Up i ponawiam prośbę ;)
zoloman [ Legend ]
Max--> Wysłałem.
A mi coś się spieprzyło:/ Wczoraj po wyłączeniu gry wywaliło bluescreena i teraz w ogóle nie wczytuje się do menu, w menadżerze urządzeń jest "brak odpowiedzi". Zaraz zrobię reinstall i mam nadzieję, że save będzie działał, bo (przynajmniej na razie) zaczynać od nowa pewnie nie będzie mi się chciało.
zoloman [ Legend ]
No tak, to sobie pograłem. To chyba musi być coś przez uszkodzony save, bo zainstalowałem grę od nowa, odpaliłem i działa. Wkleiłem save,a i zawiecha przy wchodzeniu do menu.
birkut_k [ Pretorianin ]
Arx Fatalis
Naznaczony* ----> Mógłbyś mi podesłać mapki, o których pisałeś kilka postów wyżej?
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Poszło, poradnik też wysłać?
birkut_k [ Pretorianin ]
Naznaczony* ---> dziękuję - chętnie skorzystam (nie chciałem być nachalny -:) )
Naznaczony* [ Pretorianin ]
Poradnik wysłany ;)