GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206)

21.07.2009
11:19
[1]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy :-DDD.

M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:



M&M6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:

Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:

Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:


M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:

Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:

Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):

M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):

Wizardry 7:
Świetna strona z podpowiedziami:

Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:


Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:

Polska strona podana przez Reksia:


Demise:
Polecana przez Wreaker'a:

Strona polecana przez Logadina:



OD WĄTKU 194 PROWADZIMY RANKING GIER cRPG wg UŻYTKOWNIKÓW WĄTKU.

Jeżeli ktoś ma ochotę ocenić wg własnego uznania dziesiątkę najlepszych gier cRPG, to proszę dopisać się w wątku. Punktacja - 10 pkt, za 1 miejsce; 9 pkt. za 2 miejsce itd. do 1 pkt, za 10 miejsce.

Might & Magic 6 - 160
Planescape Torment - 111
Wizardy 8 - 99
Might & Magic 7 - 98
Fallout 2 - 91
Gothic 1 - 77
TES III:Morrowind - 72
Gothic 2 - 59
Fallout 1 - 56
Baldurs Gate - 39
Daggerfall - 38
Deus Ex - 36
Betrayal at Krondor - 36
Baldurs Gate 2 - 35
Arx Fatalis - 34
Demise - 31
World of Warcraft - 28
Might & Magic 8 - 27
Ultima IX - 26
Diablo 1 - 26
Neverwinter Nights 1 - 24
Wiedźmin - 21
Arcanum - 20
Oblivion - 19
Diablo 2 - 18
Final Fantasy X - 18
Might&Magic World of Xeen - 17
Wizards & Wariors - 16
Final Fantasy 8 - 15
Icewind dale I - 15
Icewind dale II - 15
Vampire the Masquerade: Redemption - 14
Final Fantasy 7 - 13
Wizardry 7 - 13
Eye of Beholder - 13
Gothic 3 - 12
Knight of The Old Republic 2 - 12
Stonekeep - 12
Ultima Underworld - 10
Realms of Arkania 1 - 9
Ultima Online - 9
Baldurs Gate Trilogy - 8
Anvil of Dawn - 7
Chrono Trigger - 7
Lands of Lore - 7
Final Fantasy XII - 7
Mordor - 6
Dragon Quest 8 - 5
Divine Divinity - 4
Knight of the Old Republic - 4
Two Worlds - 4
Tytan Quest - 4
Revenant - 4
Adom - 3
Ishtar 3 - 3
Vampire The Masquerade: Bloodlines - 3
Dungeon Master 2 - 2
Mistmare - 2
Requital - 1
Sea Dogs - 1
Xenogears - 1
Return to Krondor - 1

Link do poprzedniej części:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9251188

21.07.2009
11:22
[2]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Porzadkowo do gory.

WrednySierściuch -> Niewatpliwie masz po czesci racje z tym kolekcjonerem. Tylko, ze same plytki z gra to nawet nie softcover :D Nastomiast co do grania a nie zbierania to w 100% zgadzam sie z Toba, dlatego nie kupuje gier na floppach, bo i tak nie moglbym ich juz odpalic.

21.07.2009
13:43
[3]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Nie zawsze można mieć to co się chce w takim wydaniu w jakim sie chce. Ja i tak jestem zadowolony z np. Shadows over Riva czy właśnie W&W czy Arx Fatalis mimo że mam tylko płytki z grami.

21.07.2009
13:48
[4]

stalowe gacie [ Konsul ]

Mam Arx Fatalis i mam pytanie odnośnie tej gry. Grałem w nią trochę dawno i pamiętam że chodziło się tam tylko po podziemiach. Pamiętam też że strasznie było tą grę ogarnąć. Była dość duża mgła i mała widoczność. Pamiętam jak walczyłem z jakimiś pająkami coś tam. Naprawiłem jakąś windę. Powiedźcie czy jest tam jakiś system nawigacji? Mapa kompas z zaznaczonym celem? Fajna gra?

21.07.2009
15:22
[5]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> żyje i ucztuje (od czasu do czasu). Cieszy mnie to Dungeon Lords, bo jak na razie mam tylko wersję z niemieckiego Gamestara, która ze względu na wersję językową jest dla mnie niegrywalna.

stalowe gacie --> nie mgła tylko pomroczność jasna, ale to po jakimś czasie mija. Nie ma systemu nawigacji, jest za to mapa. To nie jest gra która prowadzi gracza za rekę, w niej trzeba się mocno momentami nakombinować aby ruszyć dalej. Teraz, w erze konsolowej tandety, takie gry praktycznie już nie powstają. Dawniej gry wymagały od graczy, teraz ma być lekko, łatwo, ślicznie i bezstresowo. I szybko.

21.07.2009
15:25
[6]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Ciekawe tylko czy za 10 lat, ktoś poza zgredami jak my będzie pamiętał jeszcze Arx fatalis czy M&M itd.:-/

21.07.2009
16:51
[7]

Adamus [ Gladiator ]

Katane --> Coś więcej o tym modzie mozesz powiedziec? Nie mam czasu za bardzo sie w to zagłębiac, a warto by było wiedzieć, jakby człowiek chciał na nowo odpalić szósteczkę, jeżeli to cos wartego zainteresowania, to możemy na stałe umieścić we wstępniaku!!

Baltazar --> Pare lat temu zagrałem i skończyłem, co prawda z problemami, bo trzeba było jakies patche instalowac, cos kombinować i pamietam, że gra miała super dungeony (nic dziwnego, w koncu to dzieło Bradleya), wiec na pewno kupie.

Stalowe Gacie --> W Arx Fatalis to trzeba sie naprawde nieżle naglowić, żeby ja przejść, ale gra jest super (dla miłośmików dungeonów) mapa rysuje sie na bieżąco i jest dosyć czytelna, tyle tylko, że jest sporo zagadek i moim zdaniem magia jest zbyt mocna w stosunku do walki wręcz ;-P.

21.07.2009
17:03
[8]

Adamus [ Gladiator ]

Iselor --> W zasadzie dla graczy, którzy zostali wychowani na Baldurs Gate, albo na późniejszych grach (czyli zakładam około 95% przypadków), to wszystko, o czym my rozmawiamy, to czarna magia. Wczesniej raz, ze komputery były duzo mniej dostepne, a dwa granie w stare cRPGi wymagało znajomości angielskiego przynajmniej na poziomie podstawowym, więc mało kto w te gry wczesniej gral.
Niestety obecnie liczy się grafika, łatwośc rozgrywki i prowdzenie gracza za rączkę. Każdy młody gracz, który zobaczy cos takiego jak na obrazku, to tylko trzęsię sie z obrzydzenia :(


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Adamus
21.07.2009
17:06
[9]

Adamus [ Gladiator ]

I coby nie było, że tylko Luke moze sie pochwalić różnymi "cudami" :-P, ja tez mam co-nieco :-D.


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Adamus
21.07.2009
18:40
[10]

Llordus [ exile ]

A ja tak z czystej ciekawosci zapytam weteranow :)

Czystym przypadkiem trafilem dzisiaj na stronke gry Avernum 6:

W sumie nigdy o tym nie slyszalem, a tu okazuje sie, ze to caly cykl:https://www.gry-online.pl/S032.asp?SEARCH=Avernum+&Submit=

Graliscie w to? Jak oceniacie?

21.07.2009
18:50
[11]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Avernum? Wstyd ale sam to odkryłem ledwo pare tygodni temu, ja także poproszę o info:)

21.07.2009
19:03
[12]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> właśnie doczytałem, że CDP wyda Dungeon Lords w polskiej kinowej wersji językowej. Do tego jest wersja kolekcjonersja. Brzmi nieźle, ale nie wiadomo co znaczy - mnie wystarczy aby była spatchowana.


Avernum? Nie słyszałem, ale na stronie JRK wszystko opisane:



21.07.2009
19:47
[13]

Wreaker [ Pretorianin ]

@Llordus
Grałem w Avernum 1 i 2. Bardzo przyjemna seria w starym duchu, ale łatwo się przesycić przez minimalne różnice pomiędzy częściami. Jedna, dwie powinny starczyć na długo. Siostrzana seria Geneforge jest mniej "oldschoolowa", ale też warta uwagi.

@Adamus
Piękne, ile za to dałeś?

22.07.2009
02:23
[14]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Moze sie myle ale - czy ktos z szybkim procesorem moglby sprawdzic czy M&M7 oraz M&M8 dzialaja u niego jak nalezy w trybie software? O co mi chodzi - w tym wlasnie trybie, bez akceleracji sprzetowej gry dzialaja za szybko, co objawia sie "chodzeniem w miejscu" NPCow (ruszaja nozkami i nic z tego nie wynika, choc nie wszyscy) oraz dziwnym poruszaniem sie naszej druzyny (czyli trzymam np. strzalke do gory a druzyna idzie po skosie). W trybie akceleracji (z opcja vsync na on - w ustawieniach karty) gry dziala prawidlowo, oprocz malego szczegolu - mianowicie intro musze przeskakiwac ESC bo inaczej program zalicza zwieche (moze to zalezy akurat od sterownikow karty graficznej??). Testowalem polskie i angielskie wersje obu gier, z patchami i bez - Mok'a :/

22.07.2009
05:58
[15]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Grałem w Avernum i jej poprzedniczki Exile. Jak jeszcze pierwsze części cyklu Avernum trzymają poziom to w następnych postanowiono zmienić mechanikę gry, a sama seria traci polot. Osobiście polecam samo Exile, naprawdę przyjemne, drużynowe RPG.

22.07.2009
06:54
[16]

Asmodeusz [ Legend ]

Exile i Avernum to calkiem fajna i solidna seria, chociaz mozna zauwazyc, ze pozniejsze gry (np. avernum 5 - ostatnia w ktora gralem z serii) sa ciut slabsze od wczesniejszych. Tak czy siak polecam.

Oprocz tego jest jeszcze Nethergate - Celtowie + Rzymianie w jednym worku, druidzi, legiony, rozne zagadki, fantastyczne stworki itp. Z gier spiderweb ta podobala mi sie najbardziej.

Geneforge - cos jak Avernum + mozliwosc "mutowania" postaci, lepszy system przywolywania stworkow itp. Ale ogolnie najmniej przypadla mi do gustu.

22.07.2009
08:12
[17]

WrednySierściuch [ Konsul ]

no cóż okazało się że jednak W&W powoduje istotne błędy pod Xp :( Mianowicie w pierwszym mieście nie mogę odwiedzić gildii magów, ratusza i bramy na cmentarz. Po prostu rewelacja. Dzisiaj ściągnę patche, i sprawdze porady na forum, ale jeśli ktoś zna szybką metodę na naprawę tego to będę bardzo wdzięczny


Co do Exile/Avernum -świetne gry polecam raczej Exile. Avernum to w zasadzie te same gry(przynajmniej do 3) tylko na nowym silniku graficznym. W Geneforge i Nethergate jeszcze nie grałem ale są one w planach :)

Jak nie uda się uruchomić W&W to przerzucam się na Dungeon Lordsa - też nie grałem, gdyż z pewnych źródeł wiedziałem że wersja nieoficjalna jest mocno zabugowana :(

22.07.2009
08:24
[18]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Z tego, co pamiętam, to wersja kolekcjonerska, jest wersją rozszerzoną z poprawionymi błędami.

Wreaker --> Tą M&M SE dostałem w prezencie z kanady :-P

22.07.2009
08:53
smile
[19]

lordpilot [ Generaďż˝ ]

Adamus,

W zasadzie dla graczy, którzy zostali wychowani na Baldurs Gate, albo na późniejszych grach (czyli zakładam około 95% przypadków), to wszystko, o czym my rozmawiamy, to czarna magia. Wczesniej raz, ze komputery były duzo mniej dostepne, a dwa granie w stare cRPGi wymagało znajomości angielskiego przynajmniej na poziomie podstawowym, więc mało kto w te gry wczesniej gral.

Nic dodać nic ująć :) Czasem wręcz mnie rozwala jak ludzie jako przykłady "bardzo starych" cRPG podają "Baldur's Gate", "Fallout" czy "Planescape Torment" a kompletnie nie kojarzą "Anvil of Dawn", "EoB", "Wizardry" czy nawet "Stonekeep". Tak jakby przed "BG" była jakaś czarna dziura a gatunek cRPG w ogóle nie istniał.

Co do znajomości języka to też prawda - sam pamiętam jak siedziałem ze słownikiem żeby przetłumaczyć zagadkę napisaną po angielsku w "Thunderscape" (chyba było to słówko "bravery" - trzeba było je wpisać żeby przejść dalej ). Właśnie - wpisać (a najpierw odgadnąć), a nie wybrać z listy gotowych odpowiedzi podanych na tacy. Heh, zresztą przez "Thunderscape" mało co bym się na studia nie dostał - zamiast się uczyć na egzaminy wstępne, to grałem :). Całe szczęście skończyłem tą grę tydzień przed egzaminem i dałem radę ;-)

Ech, przypomniały mi się stare czasy, które już na pewno nie wrócą... No nic - życie toczy się dalej :)

ps. A screen jak mniemam z Dungeon Master 2 ?

22.07.2009
09:35
[20]

Adamus [ Gladiator ]

lordpilot --> Oczywiście, ze to dwojeczka DMa :-). Jedna z moich ulubionych gier, z niesamowita mapą i super klimatem i swietnie rozwiązanym handlem, własnie screen z negocjacji przy zakupie :-PP

Thunderscape.... Zakochałem się w tej grze w swoim czasie, podobnie jak Ty ze słownikiem tłumaczyłem wierszyk - zagadkę, żeby otworzyć przejście do jaskiń, gra była super, szkoda tylko, że ta mapa (niesamowicie nowatorska :-P) była przy tym tak do d... :-D


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Adamus
22.07.2009
09:43
[21]

LOBO_Art [ stupidbadugly ]

WrednySierściuch ---> https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8937300 post 16 punkt 2 :D
"Jeżeli w mieście w grze nie wszystkie budynki, bramy są aktywne, nie da się do nich wejść, wtedy pomoże skopiowanie folderu townavi i za pomocą programu Virtualdub zapisanie plików z tego folderu opcją "save old-format avi", stare pliki zastąpić nowymi, nowe będą wyraźnie większe "
trochę głupio tak cytować samego siebie ;P

22.07.2009
09:55
[22]

rdzawy [ Pretorianin ]

może trochę nie w temacie ale spytam czy ktoś z was wybiera się na konwent fantastyczny w łodzi na koniec sierpnia?

22.07.2009
10:13
[23]

verify [ Generaďż˝ ]

Co do Dungeon Master 2 - rzeczywiscie jest to kawal fajnego dungeona, ale moim zdaniem nie umywa sie do czesci pierwszej. Jest jakis taki zbyt prosty :)

22.07.2009
10:31
[24]

WrednySierściuch [ Konsul ]

LoBo_Art dzięki za pomoc-- symultanicznie odszukałem sobie też tu mój problem to 6.1
Trochę tu tego wymieniają. Mam nadzieję że kolejna osoba szybciej sobie poradzi :)

A co do języka, to generalnie angielskiego nauczyłem się na cRpg :) Do dziś pamiętam jak z zerową znajomością(i słownikiem) przechodziłem Wizardry 7 :) Ach ta zagadka co wpisać przy wejściu do pierwszego miasta :) Że już o takim Falloucie nie wspomnę ;) A co do zagadek to za pierwszym razem w Daggerfallu poległem permamentbie na 4 czy 5 zagadce właśnie :)

22.07.2009
11:52
[25]

Adamus [ Gladiator ]

rdzawy --> Troche daleko od Szczecina, gdyby nie to, to może i bym sie pokusił. Coś więcej w temacie, jakis program?

verify --> Biorąc pod uwagę wielkośc obszarów, to chyba dwójka jest wieksza, co do trudności walk, to nie przesadzaj, oj trzeba sie nieźle napocić zwłaszcza juz w zamku. Zagadek tez jest sporo i to niełatwych. Powiedz od razu, ze brakowało CI własnoręcznego rysowania mapy :-PPPP

22.07.2009
13:05
[26]

verify [ Generaďż˝ ]

Adamus --> Moze i rzeczywiscie jest wieksza biorac pod uwage wszystkie obszary, ale na zewnatrz Skullkeep w zasadzie poza znajdowaniem kluczy do kolejnego obszaru nie ma duzo do roboty. Skonczenie DM zajelo mi sporo czasu, a DM2 zdusilem za 1 razem w 3 dni, dlatego wydaje mi sie duzo prostszy;) Co nie zmienia faktu, ze jest to swietny dungeon crawler.

gdzies mam jeszcze pudelko i dyskietke:) --->


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - verify
22.07.2009
13:21
[27]

verify [ Generaďż˝ ]

I tez sie pochwale, a co tam:) -->


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - verify
22.07.2009
13:23
[28]

verify [ Generaďż˝ ]

I druga z serii


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - verify
22.07.2009
13:33
smile
[29]

Adamus [ Gladiator ]

verify --> Widze, że tez sroce spod ogona nie wypadles :-P i zaliczasz sie do tego waskiego grona graczy starujacych do cRPGów z kartka papieu i ołówkiem w reku :-P. Hehehe, kto rysował mapy do DMa, czy cyklu EoB, ten wie o co chodzi :-P

22.07.2009
13:34
[30]

verify [ Generaďż˝ ]

Gram w erpegi jakos od 1988 czy 1989 roku, wtedy nie bylo innej mozliwosci niz kartka i olowek ;)

22.07.2009
14:45
[31]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Kurde wszyscy mnie olali. Serio nikt nie spotkal sie z tym problemem [14]?

ps. ja wam zaraz walne fote...

22.07.2009
14:53
[32]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Nie smutaj Luke, gdyby mój procesor był szybki to bym pomógł ale jak na zegarze mam 800 Mhz to nie za bardzo:P

22.07.2009
15:44
[33]

verify [ Generaďż˝ ]

Luke pomoglbym Ci, ale swoja przygode z seria M&M skonczlem na czesci 6;)

22.07.2009
15:49
[34]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Obawiam sie, ze jednak mam racje i wszyscy na szybkich kompach beda mieli problem z MM7 i MM8 bez akceleracji. Jedyna nadzieja chyba w geniuszu Mok'a...

btw. zgodnie z obietnica ==> >:]


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - _Luke_
22.07.2009
16:06
[35]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Luke, czy ty na gry masz przeznaczone osobne pomieszczenie?:P Gdzie ty to mieścisz...Ja bym nie dał rady, zwłaszcza że książek i filmów też mam sporo...Naprawdę podziwiam....

22.07.2009
18:24
[36]

Chudy The Barbarian [ Legend ]

Wróciłem, po tym jak miałem zepsutego kompa przez prawie 2 dni. Teraz trochę lepiej chyba wszystko nawet chodzi :D

Wredny Sierściuch - mój skład w W&W:

Dwarf Warrior lvl 5
Lizzord Warrior lvl 5
Elf Sorcerer lvl 5
Human Sorcerer lvl 5
Omphaz Priest lvl 4
Ratling Thief lvl 5

Wcześniej zamiast tego "słonia" (Omphaza) miałem Faerie Clerica, ale to była pomyłka i wolałem ją wyeliminować zanim by mi potem zepsuła grę (w ogóle nie trafiała w zwarciu i cały czas przeciążona była). Jeszcze się nie zastanawiałem jak by tu rozwijać postacie dalej, ale Elfem rozwijam Flame Magic, Humanem Stone Magic i jeszcze Omphazem Spirit Magic. Póki co przeczesałem pierwszy loch i przez tą przerwę nie pamiętam za dobrze co dalej, ale zajrzę do journala i jakoś to będzie :P

A tak w ogóle to się udało mi z tym W&W w Wirtusie :P W sumie nie żałuję, 3 dychy (z przesyłką) za kartonowe wydanie - nie mogłem się oprzeć ;) A jakbym się zawahał to pewnie już by ktoś sprzątnął sprzed nosa. Aż dziwne, kiedyś zamówiłem tam Dead Rising i czekałem ponad miesiąc, a tu staroć który pewnie tylko im magazyn zagracał w parę dni przyszedł.

22.07.2009
18:26
[37]

Llordus [ exile ]

Chudy The Barbarian --> no miales farta. Ja wciaz czekam na przesylke. Dzisiaj dzwonilem drugi raz - wciaz twierdza ze W&W lezy odlozony, ale czekaja na Antologie M&M :/ Shit happens po prostu.

22.07.2009
21:39
[38]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Luke --> Mi się gra w ogóle nie uruchamia. Ściągnąłem patch Moka - dalej nic. Ani w trybie sprzętowym, ani w programowym. Komp mocny (4GB RAM, Radeon 4850HD, procesor E8400). Gra na pewno uruchamiała się na drugim kompie, M&M VI zresztą też (procesor Athlon 3000+). System na obu to XP.

22.07.2009
21:43
[39]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Piotrek -> ja testuje na Viscie Ultimate 64bit. Sprobuj puscic MM7 w trybie kompatybilnosci z win98 - powinna sie uruchomic.

22.07.2009
22:24
[40]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Zapomniałem o tym trybie. Gra działa i występuje podany przez Ciebie błąd. O dziwo potwory poruszają się normalnie. Zaatakowałem więc mieszkańców wyspy i też zaczęli się normalnie poruszać. ;) W trybie akceleracji wszystko jest już ok. Mowa o M&M VII, bo nie powiedziałem poprzednio, o którą grę chodzi.

A teraz zabieram się za słuchanie mojego ulubionego utworu nr 4 ze ścieżki dźwiękowej. :)

22.07.2009
22:44
[41]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Numer 4? Ten utwór z kurhanów krasnoludów? Pianino? jakby coś...kapało? Genialne! Śliczne!

Nie mogę sprawdzić czy to to bo siódme M&M pożyczyłem kumplowi:(

22.07.2009
23:02
smile
[42]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Właśnie ten utwór. :) Pianino rzeczywiście brzmi jakby coś kapało. Pamiętam swoje pierwsze podejście do M&M VII. Wlazłem do tych kurhanów i w pewnym momencie zostawiłem grę, po prostu sobie słuchałem muzyki.

22.07.2009
23:29
smile
[43]

pasterka [ Paranoid Android ]

Witam.

Nie wiem, czy slyszeliscie, ale wychodzi nowa M&M na DSa

( ) .

Jeszcze nie wiem, czy bardziej czekam na ten tytul, czy bardziej sie boje, co oni z tej serii zrobili, bo z M&M 6, 7, itp. to nie ma zbyt wiele wspolnego.

No, ale jesli ktos lubi RPG FPP, to obecnie DS jest idealnym rozwiazaniem: Etrian Odyssey I + II, The DArk Spire, Orcs and Elves, ja tam na brak tytulow nie narzekam :-)

22.07.2009
23:37
[44]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Iselor -> sorry, teraz dopiero przeczytalem - nie, gry trzymam w regale w moim pokoju (przynajmniej na razie, dopoki nie mam potomka/potomkini :)). Niestety pojemnosc tego mebelka jest ograniczona, wiec niedlugo bede mial problem :P

pasterka -> chcialbym myslec o tej grze pozytywnie ale nie moge... wg mnie to bedzie padaka, ale sie zobaczy. Co do EO to bardzo chcialem je polubic, i nawet wydawalo mi sie, ze sie uda ale jednak monotonia mnie przytloczyla (patrzac na recke u JRK nie tylko mnie).

23.07.2009
00:17
smile
[45]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Ups, obawiam się że do M&M7 zaglądałem tak dawno temu, że nic już nie pamiętam więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć na temat tego problemu z trybem software'owym. Niby mam viśtę, ale odpalam toto raz na 3-4 miesiące, a to i tak za często.

Co do fotek, to ostatnio mi się nudziło i robiłem nieco skanów polskich wydań gier dla mobygames, to przy okazji pstryknąłem to co się ostało z rpg. Jakiś specjalnych rarytasów brak, ja w sumie nie kolekcjonuję gier, w większości same się zebrały przy pracy, część też została już tylko w postaci płyt.


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - _Mok_
23.07.2009
00:22
[46]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mok -> piekne :-)

Co do MM7 i MM8 - obie na szybkich procesorach (c2d 3,6 ghz) w trybie software dzialaja po prostu zbyt szybko... wystarczy spojrzec w jakim tempie leci "lista plac", wg mnie to wlasnie z tego powodu dzieja sie takie dziwne rzeczy z NPCami. Ciekawe jest tez to, ze MM6 (w koncu posiadajacy tylko tryb software) dziala prawidlowo.

23.07.2009
00:37
[47]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Hm, a czy włączenie "płynnego" obrotu w opcjach nie zapobiega temu efektowi?

23.07.2009
00:39
[48]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Bez wlaczenia plynnego obrotu w opcjach nie ma co nawet podchodzic do grania, bo obrot nastepuje zdecydowanie zbyt szybko. Niestety opcja ta nie ma przelozenia na pozostala prace gry :/

23.07.2009
00:50
[49]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

No, nie wiem jak z płynnością ruchów w MM7, ale w szóstkę ostatnio trochę popykałem pod XP w trybie Win98 i naturalnie patchem _MOK_'a. Na C2d@3Ghz chodzi normalnie. Mało tego jest dźwięk którego pod 98 nie miałem (chodzi o odgłosy kroków i muzykę podczas kreacji druzyny, bo reszta była).

Niemniej... Od 2 lat już ćwiczę XP i żal mi 98. Niestety brak sterów do nowych komponentów sprawia, że niezabardzo da się być dwusystemowym.

23.07.2009
00:58
[50]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mr. Kalgan -> jak pisalem wyzej, ten problem nie dotyczy MM6, jak rowniez nie ma znaczenia system pod ktorym uruchamiasz MM7/MM8 - to samo jest na win98, xp i viscie.

23.07.2009
08:56
[51]

verify [ Generaďż˝ ]

Luke, a probowales ustawic koligacje na jeden rdzen?

23.07.2009
09:35
[52]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Tak, nic to nie daje :/

23.07.2009
10:17
[53]

WrednySierściuch [ Konsul ]

Rozwiązałem swoje problemy z W&W i jestem zadowolony. Niestety w rezultacie nie chciało mi się spisać moich porad(ale już niedługo obiecuję :))
Za to mam pewną dobrą? wiadomość. Gmerając za starymi stanami gier znalazłem coś innego- mianowicie drugą kopię Wizard&Warriors.

Ogłoszenie
Wizard&Warriorss -wersja zCdA oddam w dobre ręce, za darmochę - znajcie łaskę ;)
osobom lubiącym hardcorowe cRpg, preferowane są osoby udzielające się w tym wątku i mające zamiar w tę grę grać. kontakt podawać swój -preforowany kanał na YT, nie podam tu swoiego bo napadną na mnie wszyscy forumowi b\tardzi

ps. ta wersja nie była nigdy używana ale brakuje 3 płytki z innymi grami(na 3 płytce z CdA nie było nic związanego Z W&W)

24.07.2009
15:47
smile
[54]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dungeon Lords zakupione. Gra jest maksymalnie spatchowana - sporo zarzutów z okolicy czasu premiery straciło więc aktualność. Inne nie. Na razie fajnie się biega wymachując mieczykiem. Gra na pewno ma jedną zaletę - jest wyraźnie produkcją w starym stylu. Nie ma tu rozbudowanych dialogów, złożonej , wielowątkowej, wybitnej fabuły. I zapewne moralnych dylematów. Jest za to walka, eksploracja świata, przedmioty, statystyki i labirynty z zagadkami. Czyli wszystko co trzeba!

24.07.2009
15:54
smile
[55]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Przepraszam... ale, w ktorej nowej produkcji masz rozbudowane dialogi i zlozona wielowatkowa, wybitna fabule?

Hmmm... normalnie Dungeon Lords = Mass Effect, gdyby nie przemioty, statystyki i labirynty z zagadkami :D

24.07.2009
17:07
[56]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Przyznam szczerze że nie znam tego Dungeon Lords. Warto? Do czego to podobne?

24.07.2009
18:06
smile
[57]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_--> z ostatnich do jakich podchodziłem: King's Bounty, Fallout3, KotOR, Wiedzmin (tu mi to raczej nie przeszkadzało), o Oblivionie nie wspominając. To nie są może jakieś wielkie nowości, ale w inne nie grałem. Za to tekstu tam sporo.

Iselor --> tak trochę do Wizards&Warriors z tym ,że w DL grasz jedną postacią, walczysz w trybie rzeczywistym i widok jest w trybie TPP. Może też trochę do Ultimy IX.

24.07.2009
18:14
smile
[58]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar -> no wiesz co... w F3 i Oblivionie wybitna wielowatkowa fabula i rozbudowane dialogi? :)

24.07.2009
18:16
[59]

_Mok_ [ Pretorianin ]

_Luke_ -> rzuciłem okiem na MM7 i zapewne będę mógł poprawić ten problem z npc-ami stojącymi w miejscu. Potrzebuję na to więcej czasu niż mam w tej chwili więc pewnie jakoś w przyszłym tygodniu przygotuję próbną wersję.

24.07.2009
18:21
smile
[60]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mok -> Rewelacyjna wiadomosc! Szczegolnie, ze wraz ze wzrostem predkosci procesorow coraz wiecej osob doswiadczyloby tego bledu :/

ps. czy ta latka bedzie mogla miec tez zastosowanie w MM8? :)

24.07.2009
23:07
[61]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Pewnie tak, jeśli zrobię jedną, to powtórzę zmiany w drugiej. Poprawię też nieco działanie binka na viście w trybie 3D. Ta-wspaniała-mega-kompatybilna-super viśta niestety nędznie emuluje direct draw i filmy które powinny się wyświetlać na yuvowym overlayu pod vistą są w rgb16, a do tego w trybie 3D w ogóle nie działają. Poprawię przynajmniej tyle, żeby je wyświetlało. Jakość gorsza niż na xp niestety zostanie, ale przynajmniej da się grać ze sprzętowym 3D.

25.07.2009
01:29
[62]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

W sumie podobne problemy ma tez Wizards & Warriors... W trybie 3d - wywala sie na intrze, na planszy miasta (plansza jako avi (?)) nie mozna kliknac na domki na kolejnym planie (plus na wschodniej bramie). W trybie software z kolei - te same problemy z miastami (wiem ze mozna to obejsc przerabiajac pliki avi virtualdubem), i najgorszy - tzn. jak zwykle przy szybkim procesorze - plansza miasta przewija sie super szybko, ze przy szybkim kliknieciu myszka jestesmy na zachodnim a zaraz pozniej - na wschodnim koncu :/

Kurcze, juz gry DOSowe sprawiaja zdecydowanie mniej problemow niz te robione pod w95/98...

25.07.2009
11:48
[63]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Czyli jak będę kupował nowego kompa to trzeba będzie zostawić obecnego i wgrać np. Windowsa 98 żeby nie było problemów ze starymi grami....

25.07.2009
12:03
[64]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jesli chodzi o zbyt szybkie dzialanie gier to Ci to nic nie da - i na win98 i na xp/viscie bedziesz mial te same problemy. Jedynie bedziesz mogl uniknac ew. problemow z wyswietlaniem filmikow.

Ale spoko, widzisz ze _Mok_ pracuje ciezko nad latka do magicznych majtek :)

ps. a przepraszam, nie dotyczytalem... faktycznie pozostawienie starego kompa do starych gier to jakies wyjscie

25.07.2009
13:15
[65]

Adamus [ Gladiator ]

Też sie skusiłem na DL :-P. jak na razie za duzo zmian nie zuważyłem, nie poprawili tego, ze jak przechodzę alt+tab na inne okno, to juz nie mogę wrocic do gry :-/.

Mok --> Maciek pykasz jeszcze w DDO?

25.07.2009
13:30
[66]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Z W&W nie pomogę, bo tej gry nie mam, ani nigdy nawet nie widziałem jej na oczy. Nie byłem jakoś nigdy wielkim fanem twórczości Bradleya, najdłużej z nich grałem w Wizardry 6 na amidze, gdzie dopiero jakiś bug z zamkniętymi drzwiami uniemożliwił dalszą grę.

Dungeon Lords PL jest oparte na wersji gold więc powinno zawierać wszystkie łatki producenta. Nie składałem pl wersji, ale robiłem do niej kilka narzędzi. Bradley jak zwykle zawalił sprawę przygotowania do lokalizacji i teksty są powiązane na sztywno ze zgrywkami, innymi słowy każda zmiana tekstów w grze (prawie każda) wywala zgrywki... normalnie czułem się jakby to był rok 1990.

Adamus -> Nie, choć wracałem kilkakrotnie na miesięczną zabawę. To wciąż jedyne mmo, które mnie wciągnęło. Próbowałem triale paru "normalnych" w stylu wowa i ciągły respawn mobów zabija dla mnie cały klimat i ogólnie wywołuje jedynie uśmiech politowania, ale cóż, taka natura tych gier. W każdym razie DDO nie będzie darmowe w europie więc nic się nie zmienia. A zakładam że Turbina nie będzie ułatwiać europejczykom dostępu do ich serwerów. Plus "darmowa gra" to pojęcie względne, praktycznie wszystkie ciekawsze questy trzeba będzie kupić itp.

26.07.2009
17:26
smile
[67]

Blood Lord [ Centurion ]

A ja mam szczęście :) Jestem na wakacjach, wchodzę do sklepiku z pamiątkami i gazetami a tam...przeceniony numer gazety Play DVD z grą Wizardry 8 !!! Za gazetę z 7 pełnymi wersjami na DVD zapłaciłem 3,50 zł ! Trafiła mi się największa okazja w moim życiu, tym bardziej że szukałem tej gry od jakiegoś czasu.

26.07.2009
17:41
[68]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Tak, ja też ten numer PLAYA z Wizardry 8 trafiłem za jakieś 5 zł czy 10 ale tak czy siak taniocha:P

26.07.2009
21:12
[69]

birkut_k [ Pretorianin ]

Demise - brakuje mi ostatniego przedmiotu potrzebnego do otwarcia portalu - pamieta ktoś może gdzie można znaleźć GLYPH MORKAL PROJECTION ????

28.07.2009
11:46
[70]

Llordus [ exile ]

W koncu dostalem przesylke z Wizards & Warriors :) Opoznienie wynikalo z nieudanej proby zciagniecia przez wirtus-a antologii M&M. Okazalo sie, iz wyschlo zrodelko u dystrybutora.
Z tym jednak nie bylo problemu - zamowilem od razu na allegro (mam nadzieje, ze dojdzie).
No i musze przyznac, iz W&W warto bylo w wirtusie kupic chocby tylko dla jednego - rozpakowania wielkiego pudla z gra wydana w starym stylu :)

_Luke_ --> w zwiazku z tym mam pytanko :)
Jako ze do gier serii M&M sa dodatkowe patche we wstepniaku, za to nie ma nic do W&W, znalazlem na necie cos takiego:
Sprawdzales moze w dzialaniu te patche? Warto je aplikowac?

28.07.2009
11:54
[71]

WrednySierściuch [ Konsul ]

Llordus- graficznego niekoniecznie, ale tego nieoficjalnego tak. Co prawda stracisz możliwość robienia kilku wałków, ale unikniesz kilku BARDZO wkurzających błędów - zwłaszcza z pewną żabą w korytarzu :)

28.07.2009
12:00
[72]

Chudy The Barbarian [ Legend ]

Heh, jak tamte 2 Toady mi zablokowały drogę do tego szamana, to po prostu je zabiłem bez żadnych konsekwencji. Chyba jednak też ściągnę tego patcha :P

28.07.2009
12:04
[73]

WrednySierściuch [ Konsul ]

ja w tym momencie miałem inny problem - mianowicie jeden strażnik przy Ekbu spadł do dziury na głowę i zaczęło się: *Warm Skin hurt me. Kill Warm Skin* . Takie akcje są świetne po prostu :(
ale Save/load robi cuda :)

28.07.2009
12:04
[74]

Llordus [ exile ]

WrednySierściuch --> dzieki za info. W sumie walkow w grze robic nie lubie, wiec jak dla mnie, zadna strata.
Btw - dawaj te porady, o ktorych pisales ;)

28.07.2009
12:15
[75]

WrednySierściuch [ Konsul ]

a poczekasz do 18? :) to je w końcu spisze :) ale nie rób drużyny wcześniej niż je zobaczysz :)

ale większość jest już tu jak ci się nie chce ;)

28.07.2009
12:20
smile
[76]

Llordus [ exile ]

WrednySierściuch --> zanim sie za W&W zabiore, to w najlepszym razie jeszcze pare dni musi minac . Ale tego typu porady warto z reguly znac przed rozpoczeciem gry, a nie po - stad moje naciski ;)

28.07.2009
13:48
[77]

Genetyk [ Generaďż˝ ]

Witam!

Wiecie może czy w przypadku Dungeon Lords jest możliwość ustawienia rozdzielczości 1440*900 w inny sposób niż hex editorem (na którym się nie znam)??

28.07.2009
14:32
[78]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

_Luke_ ---> 90% problemów z grami pod w95/98 pozbędziesz się korzystając z virtualpc. Jest od jakiegoś czasu darmowy, a dzięki niemu znikają wszelkie problemy ze sprzętem. Nie działają tylko i wyłącznie gry wymagające akceleracji 3D (bo jest za wolny).


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Ezrael
28.07.2009
14:34
[79]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Dzieki Ezrael, ale juz pisalem o nim w poprzednich watkach :) Niestety nie rozwiazuje on problemow ze zbyt szybkim dzialaniem gier :(

ps. program moze i darmowy ale OSy ktore na nim instalujesz, darmowe nie sa :]
ps2. gry nie dzialaja w 3d bo program emuluje tylko S3 Trio :)

28.07.2009
14:38
[80]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Na pewno? Na 100% bez problemów grałem w MM7 i MM8 na nim na mocnym sprzęcie. I to całkiem niedawno.

28.07.2009
14:39
[81]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

No niestety, na moim mocarnym :) 3.6 Ghz mapa miasta w W&W przewija sie zdecydowanie zbyt szybko, a M&M7/M&M8 maja opisywane wyzej problemy z mobilnoscia NPCow...

28.07.2009
14:41
[82]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Ja mam tylko trochę mniej mocarny 2,6 i problemów nie uświadczyłem, może po prostu zdownclockuj go tymczasowo i wtedy spróbuj?

28.07.2009
14:42
[83]

Llordus [ exile ]

Ezrael --> Hmm, _Luke_ juz napisal o kwestii licencji na emulowany w ten sposob system.

Innym problemem, ktory mozna napotkac (wg informacji ktore wlasnie wyszperalem w sieci), jest to, ze Virtual PC wspolpracuje z Vista i XP, tyle tylko ze Vista obsługiwany jest w edycjach Business, Enterprise lub Ultimate, a XP w edycji Professional. Co moze byc problemem dla wielu uzytkownikow.

28.07.2009
14:42
[84]

verify [ Generaďż˝ ]

A probowales uzywac jakiegos programu spowolniajacego dzialanie systemu? Kiedys pamietam pod w98 dzialal mi malutki programik i nazwie turbo.exe. Spowalnial caly system o zadana ilosc procent.

28.07.2009
14:46
[85]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ludzie, programiki zwalniajace kompa byly dobre ale kilka lat temu. Obecne wartosci GHz'ow sa nie do okielznania przez te starocia :) A nie bede wlazil za kazdym razem do biosu grzebiac w FSB/mnozniku jak mam ochote pograc w zbabolona stara gre pod w95/98....

ps. o m.majty sie nie boje bo _Mok_ dziala, gorzej z tym W&W...

28.07.2009
14:49
[86]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Licencja nie jest większym problemem, bo XP kosztuje teraz grosze, a inwestycja zwraca się szybko - wiem, bo sam się nie raz męczyłem z odpaleniem jakiejś miodnej staroci na nowym kompie. A jeśli chodzi o edycje Visty, to jest to bzdura, bo osobiście testowałem Home Basic i nie było żadnych problemów, więc prawdopodobnie podobną bzdurą jest problem z XP Home.

28.07.2009
22:29
[87]

Belert [ Legend ]

to fakt zakup oryginalnego xp daje wreszcie spokoj i niezla stabilnosc systemu
Powstaje pytanie po jaka cholere wypuscili viste.

29.07.2009
01:35
[88]

Kat [ Konsul ]

Odchodzac nieco od wypowiedzi na temat systemow mam takie pytanie:

Czy ktos wie w ktorych miesiacach nalezy sie zglaszac do oltarzy w m&m7 po bonusy?

29.07.2009
09:57
smile
[89]

skerok [ Centurion ]

Belert===> jak to dlaczego? dla kasy

29.07.2009
10:16
[90]

Llordus [ exile ]

Ha! Wczoraj jednak zainstalowalem na kompie W&W. Nie oparlem sie ciekawosci :)
Chociaz prawdziwe wyzwanie dopiero przede mna - zainstalowac toto na lapku z vista :/

Potwierdzam to, co wczesniej pisal _Luke_. W trybie software przesuwanie miasta odbywa sie z predkoscia swiatla. W trybie akceleracji 3D wywala na intrze.
Z innych "artefaktow" jakie zaobserwowalem przez 5 minut obcowania z gra. Wydawalo mi sie, iz opcja gry z akceleracja 3D ma szanse dzialac, i prawie tak jest. Niestety czasem (wewnatrz karczmy) jakies takie dziwne migotanie interface zaobserwowalem. Kompletnie nie wiem, z czego to wynikalo. Po restarcie gry jednak nie udalo mi sie tego powtornie namierzyc.

Czy jesli bylem w stanie wylezc z pierwszego miasta, a wczesniej wejsc do kowala - to musze mimo wszystko bawic sie w przerabianie tych avikow, czy wyglada na to, ze raczej gra bedzie pracowac, jak trzeba? Poki co, wydaje sie, iz w trybie 3d powinienem moc pograc - ale boje sie, iz to zbyt optymistyczne stwierdzenie jak na 5 minut zabawy :)

I jeszcze jedno pytanie - jak odbywa sie walka w tej grze? Bo po wyjsciu z miasta natknalem sie na grupe jakichs stworow (orki?), ale metoda "na czuja" nie udalo mi sie niczego osiagnac, oprocz zarobienia po gebie przez jedna z postaci.


WrednySierściuch --> dawaj te porady :P 18 wczoraj dawno minela :P

P.S.
bylby ktos sklonny podeslac mi ten pliczek gameopt.dat, do ktorego prowadzi zestaw linkow, podany tu we wczesniejszym poscie? Przyznam szczerze, ze nie specjalnie chce mi sie rejestrowac na tamtym forum tylko po to, by zciagnac 1 maly plik :)

29.07.2009
10:40
smile
[91]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Belert - niewiem jaki masz problem z Vista, ale osobiscie mam Viste 64 i zadnych problemow nie mam, nawet DOSBox mi chodzi, jedynym problemem co mnie osobiscie wkurza to jest fakt ze nie ma do web-broserow pluginow skompilowanych pod 64bity, np takiego Flasha playera, no coz pozostaje wykorzystywac nadal 32bitowe rozwiazania :)
Generalnie, gdyby nie gry, to pewnie siedzialbym na Debianie albo Ubuntu :)

29.07.2009
11:11
smile
[92]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mok - eeeehhh lezka mi poplynela z sentymentu do tych gier co na fotce bo w wiekszosci je testowalem pracujac dla CDP, ale przede wszystkim masz u mnie wielkiego plusaza posiadanie w kolekcji ewenement (tez je mam) FF7 i FF8 na PC :) Wspaniałe to czasy byly :)

01.08.2009
01:50
smile
[93]

Llordus [ exile ]

Przymierzam sie do stworzenia druzynki w W&W. Plan - 2 wojow, 2 magow, 1 kaplan i 1 zlodziej. Mozecie ocenic, czy dobrze dobrane statystyki, ewentualnie co zmienic?
Zalacze na screenach kolejno propozycje postaci


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
01:51
[94]

Llordus [ exile ]

drugi wojownik


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
01:51
[95]

Llordus [ exile ]

zlodziej


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
01:51
[96]

Llordus [ exile ]

kaplan


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
01:52
[97]

Llordus [ exile ]

mag


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
01:52
[98]

Llordus [ exile ]

i ostatnia postac, drugi mag


Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.206) - Llordus
01.08.2009
10:28
[99]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Llordus -> ja sie nie podejmuje oceny... ale pociesze Cie ze mialem chyba podobna druzyne podczas przechodzenia W&W i nie robiac tak jak Ty 2 tygodniowych przygotowan do wyprawy zakonczylem ja sukcesem :D

Btw. Japonczycy, ktorzy kupili od SirTech prawa do nazwy Wizardry, zamierzaja zrobic kolejne czesci - "Wizardry Renaissance". Maja je wydac na Nintendo DS i PS3. Kurde, pewnie wersja only jap :( Chyba, ze ktos przetlumaczy wersje DS...

01.08.2009
11:06
[100]

Wreaker [ Pretorianin ]

@ Luke

> Btw. Japonczycy, ktorzy kupili od SirTech prawa do nazwy Wizardry,

Wypłynęły jakieś konkretne dane na ten temat? W Japonii sytuacja z tą serią jest mocno specyficzna, jeszcze długo po śmierci Sirtecha funkcjonowały licencje na produkcję pobocznych części na tamten rynek.

01.08.2009
12:14
smile
[101]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Luke -> Tu jest próbna wersja patcha 1.25 do M&M7 PL. Jeśli wszystko z nim będzie grać, to zrobię też dla angielskiej... Ostatnio mam mało czasu na taką zabawę :(
Link:

Prawdopodobne zmiany:
- poprawione filmy na viście+ w trybie sprzętowym (bez overlaya więc nieco kanciaste, ale na tym krapie i w trybie software'owym są takie)
- usunięty problem poruszania się npców w trybie software'owym (przynajmniej u mnie...)
- spowolnione kredyty lol
- usunięte kilka memleaków które mogą zniwelować losowo występujące problemy takie jak czasem zwieszki podczas wchodzenia/wychodzenia z arcomage
- usunięty problem czasem zatykającego się lewego klawisza myszy (klikanie na obiektach nic nie dawało podczas gdy spacja wciąż działała jak trzeba)
- muzyka gra w pętli a nie jeden raz po wejściu do etapu (możliwe że dodam jakiś switch do tego)
- dla tych biedaków nabranych przez cenię z wersją bez muzyki (oraz dla tych, których napęd działa wolno i/lub powoduje zbyt długie zatrzymywanie gry podczas włączania/wyłączania muzyki) dodałem opcję odtwarzania muzyki z dysku a nie z audio tracków. Trzeba utworzyć katalog "Music" w głównym gry, a w nim umieścić ripy tracków w postaci plików o nazwach Track02.wav do Track20.wav albo analogicznie Track02.mp3 aż do Track20.mp3. Uwaga, tylko jeżeli gra wykryje pliki z muzyką to nie będzie prosić o włożenie CD2 na początku.

Jakby coś nie działało, powtarzalne bugi itp. to piszcie tutaj a postaram się poprawić.

01.08.2009
19:19
[102]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

_Mok_ -> rewelacja! :))) Wszystko teraz jest jak nalezy, NPCe spowolnieni, kredyty tez, filmiki pod akceleracja dzialaja (vista 64bit). OGROMNE dzieki! Mam nadzieje, ze latwo bedzie przerobic latke na wersje angielska i przeniesc poprawki jeszcze na MM8... :)

ps. tak z ciekawosci, mozesz zdradzic dlaczego MM6 nie jest zainfekowane tymi bledami?

01.08.2009
19:40
[103]

Xian [ Pretorianin ]

Llordus --> jest jeszcze w sprzedaży Wizard & Warriors? Mógłbyś podać namiary?

01.08.2009
20:16
[104]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

_Mok_ -> oj, jednak ratuj :( MM6 tez dziala zbyt szybko... na pierwszy rzut oka chyba nie ma to wplywu na gre (????) ale jest to zauwazalne chociazby przy tworzeniu postaci - chmurki po lewej i prawej stronie ekranu, na gorze - zasuwaja jak opetane, to samo dzieje sie z plonacym zniczem...

ps. moze NPCe w MM6 tylko sprawiaja dobre wrazenie - w MM7 i MM8 te ich niekontrolowane ruchy byly najbardziej wyrazne przy zchodzeniu/wchodzeniu po pagorkach, w New S. w MM6 to praktycznie teren plaski

01.08.2009
20:19
[105]

faner [ Druid Ewenement ]

Ja prosze jeszcze dodac grę Anvil Of Dawn.

01.08.2009
20:32
[106]

_Mok_ [ Pretorianin ]

Luke -> chmurki podczas tworzenia postaci nie mają nic wspólnego z samą grą. W beta patchu do M&M7 dodałem tam vsynca żeby nie leciały jak głupie. A samo M&M6 jest starsze, możliwe że kod jest wolniejszy i stąd gra ma wystarczająco dużo czasu na obliczenia ruchu npców podczas gdy screen jest renderowany. W M&M7 jedyne co zrobiłem to zwiększyłem odrobinę delay w głównej pętli gry i to wystarczyło by zaczęli się poruszać.

01.08.2009
20:40
[107]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

_Mok_ -> dzieki za wyjasnienia. Mam nadzieje, ze ktos potwierdzi oprocz mnie, ze u niego MM7 dziala ok :)

01.08.2009
21:06
[108]

Llordus [ exile ]

Xian --> Kupowalem na wirtusie . Niestety, tam zapasy sie juz wyczerpaly z tego co wiem. Przypuszczam, ze wzialem jeden z ostatnich egzemplarzy (a moze nawet ostatni), jakie posiadali.

_Luke_ --> Chcialbym pomoc, ale niestety przez pomylke w obsludze allegro moj zamowiony egzemplarz M&M zamiast do mnie, poszedl do tesciow. Minie jeszcze troche czasu, zanim do nich pojade odebrac "zgube" :(

02.08.2009
19:24
[109]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Ja w M&M VII zawsze miałem problemy z dźwiekiem, a dokładniej z głosami postaci. Podczas mowy słychać było takie "trzaski", nie wiem jak to określić:-/

02.08.2009
23:29
[110]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Zapraszam do kolejnej czesci:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9340122

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.