Rares [ Melancholik ]
Bad World
Chciałbym zaprezentować wam moją najnowszą grę - Bad World. Jest to gra akcji. Wzoruję się na GTA II i chciałbym, aby gra była na podobnym poziomie. Mam już mały zarys fabuły, ale na razie nie będę o tym mówił. Gra będzie na licencji freeware. Screeny, dema oraz wszelkie informacje możecie zobaczyć na moim devblogu:
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat gry, jakie macie odczucia. Może macie jakieś sugestie albo pomysły?
Grucha [ EXTREME LIFESTYLE CLOTH. ]
Spoko. Szacuneczek, że próbujesz. Powodzenia !
RockyX [ Tygrys ]
Bardzo dobrze jak na początek. Liczę na to, że rzeczywiście wyjdzie z tego coś na prawdę godnego uwagi. :)
Póki co, kilka słów ode mnie na temat gry:
- Przydałaby się jakaś animacja ruchu głównego bohatera. Proste przesuwanie go po mapie nie wygląda dobrze, a dorobienie kilku klatek animacji jest niewiele trudniejsze.
- Strasznie ciężko jest wsiąść do samochodu. Trzeba nabiegać się dookoła niego, żeby gostek łaskawie zechciał doń wleźć.
- Fizyka jazdy autem nie jest najlepsza. Przyspiesza ono do niewiarygodnych prędkości, hamuje w ułamku sekundy, a promień skrętu jest tak mały, że aż dziwię się, jak kierowca przeżywa przeciążenia, jakie panują przy czymś takim. :P
- Kąt obrotu samochodu co do rzeczywistego kierunku jazdy jest obliczony niepoprawnie. Podczas jazdy można zauważyć, że samochód jest czasami wychylony w złą stronę.
- Wielki szacunek dla ciebie, że do obrotów obiektów chciało ci się robić coś takiego jak w pliku dlaa.bmp, lecz to nie jest zbyt dobre rozwiązanie. W bibliotece Allegro (z której rzekomo korzystasz) jest specjalna funkcja (rotate_sprite();) służąca właśnie do obracania - korzystaj właśnie z niej.
- Bardzo podoba mi się minimapka. Sam głowię się, jak coś takiego zrobić.
Jeśli chcesz, napisz do mnie na gg (numer w sygnaturce). Myślę, że mam Ci coś do powiedzenia. Sam programuję w C++ i Allegro, więc natknąłem się już na wiele problemów, z którymi również i ty pewnie będziesz się zmagał.
Pozdrawiam!
Rares [ Melancholik ]
Te obrócone samochody nie były robione przeze mnie, lecz właśnie przez funkcję rotate_sprite, a plik dlaa.bmp zapisałem funkcją save_bmp tylko po to, aby sprawdzić czy samochód został poprawnie obrócony. Aktualnie gra ma już normalną fizykę, samochód ma większy promień skrętu, prędkość ok 210 km/h.
Rares [ Melancholik ]
W kwesti grafiki na razie nic nie będę robił. Ważne, żeby gra jakoś działała, a potem zajmę się grafiką. Teraz będę zajmował się kolizją.
Rares [ Melancholik ]
Nowy screen:
Nowe tekstury, minimapka w postaci koła, konstruktor nowych samochodów na mapie (AI jeszcze jest dopracowywane) i inna pora dnia (wieczór) - cykl dobowy w pełni działa.
Rares [ Melancholik ]
Nowy ss:
Jak wam się podoba?