GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Olej silnikowy - problem

25.06.2009
18:37
smile
[1]

Regis [ ]

Olej silnikowy - problem

Witam!

Mam kłopot. Kupiłem jakiś czas temu samochód - Hondę Civic. Z resztą to chyba mało istotne. Problem pojawił się, kiedy okazało się, że trzeba uzupełnić olej - pod maską cały czas wisiała sobie karteczka, na której zapisuje się informację jaki olej został nalany. Nie interesowałem się tym póki nie musiałem, ale dzisiaj zajrzałem tam, bo przyszła pora dolania oleju. Biorę karteczkę, żeby sprawdzić co kupić i... Zonk! Karteczka jest pusta... Tzn. jest reklama Castrola Professional (na dole, graficzna), ale ponad nią są wymienione cztery oleje i obok każdego pusta kratka na 'odhaczenie', że to ten olej został wlany. Niestety, obok żadnego z nich nie ma tego 'odhaczenia'...

Co mogę z tym zrobić? Jak dowiedzieć się, jaki olej mam wlać? Aha, kluczowa uwaga - NIE MAM możliwości skontaktowania się z poprzednim właścicielem, więc najprostrze rozwiązanie - zapytanie go - odpada... Czy da się jakoś sprawdzić jaki olej jest w silniku? A może skoro nic nie jest odhaczone, to olejem w silniku jest właśnie wspomniany Castrol Professional, którego reklama widnieje niżej? Ale to raczej zgadywanka... Tym bardziej było by to dziwne, że ten olej to chyba olej mineralny - specem nie jestem, ale chyba mało kto leje taki olej do dobrych, Japońskich silników znajdujących się w autach, jeżdżących po Niemieckich drogach...

Jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy, to dolać półsyntetyk; czy był minerał, czy syntetyk - trafiam 'pomiędzy'. A potem przy wymianie oleju wlać już pełny syntetyk. Pojawia się jednak pytanie - jak zareaguje silnik. Kompletnie (przez duże 'K') się na tym nie znam, ale obiło mi się o uszy, że zmiana rodzaju oleju to nie takie hop-siup i różnie może się skończyć, zależnie od okoliczności... :/

Help? :P

25.06.2009
18:45
[2]

Mr_Baggins [ Consigliere ]

Mineralnego to raczej nie było, chyba, że jakieś totalne truchło kupiłeś. Zalej go Mobil 1 jaki pasuje do tego typu silnika i tyle, nie przejmuj się.

25.06.2009
18:46
[3]

2fast4u [ Pretorianin ]

Wydaje mi się, że powinieneś po prostu wymienić olej zamiast dolewać i mieszać różne rodzaje.

25.06.2009
19:07
[4]

luk11 [ Generaďż˝ ]

Po pierwsze, po kupnie samochodu pierwszą rzecz jaką należy zrobić to wymienić płyny, chociaż olej i filtry i bez znaczenia co mówił sprzedawca czy co jest napisane na karteczce. Jedz do jakiegokolwiek serwisu a tam już będą wiedzieć co wlać. Jak chcesz to robić sam wchodzisz na strone jakiegos producenta olejów a tam po silniku dojdzesz jaki olej jest zalecany dla Twojego auta. Już nie mówię ze powinieneś mieć to zapisane zarówno w instrukcji jak i pod maską samochodu na stosowej nalepce.

25.06.2009
19:10
[5]

One.man.zoo [ Pretorianin ]

mam honde civic. zmieniałem olei i wlałem pół-syntetyk nie wiedząc jaki był wcześniej.
pojęcia bladego nie mam czy mi nie "zje" silnika ale jestem dobrej myśli :)

aha btw sądzę że miałeś wlany mineralny ale pewności nie mam :P

25.06.2009
19:11
[6]

andrey226 [ Pretorianin ]

Jesli nie Masz pewnosci jaki gatunek oleju byl stosowany do tej pory w silniku Musisz zastosowac mineralny.Jesli w silniku byl stosowany mineralny,a teraz zastosujesz syntetyk,po prostu zniszczysz silnik.Syntetyk ma bardzo silne wlasciwosci myjace i usunie Ci z silnika wszystkie zanieczyszczenia i nagary ktore powstaja podczas uzywania olejow mineralnych i nagary te zapchaja filtr oleju i rozne kanaly w samym silniku.Przez to moze silnik ulec zatarciu.

25.06.2009
19:22
[7]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Znam się trochę na silnikach Hondy ponieważ mam w stajni Rovera z silnikiem 1.6 (jednostka napędowa od Hondy).

Na początek sprawa jest taka - teraz każdy olej można ze sobą mieszać bez szwanku.

A zalecany olej do tego silnika to semi-syntetic 10W/40 .
Polecam Castrol Magnatec ewentualnie Liquy&Moly.

25.06.2009
19:22
[8]

luk11 [ Generaďż˝ ]

Jeszcze jedno. Jeśli auto jezdzilo na oleju mineralnym to jest duże prawdopodobieństwo że silnik jest w kiepskiej kondycji już, nie trzyma ciśnienia lub ma nieszczelności, "przedmuchy" na pierścieniach i właściciel chciał poprostu to ukryć. A to że w silniku teraz oleju brakuje, czyli coś się z nim musiało stać może potwierdzać moje przypuszczenia, choć trzeba być dobrej mysli i przypuszczać ze tym który zaleca producent, czyli prawdopodobnie półsyntetyk.
Napisz jaki masz silnik.

25.06.2009
19:58
[9]

jasonxxx [ Szeryf ]

Na początek sprawa jest taka - teraz każdy olej można ze sobą mieszać bez szwanku.

Mała poprawka - można mieszać oleje różnych marek, ale o tych samych właściwościach.

Zawsze to działa w ten sposób: syntetyk --> półsyntetyk --> mineralny
Nie powinno robić tego w odwrotnej kolejności. andret226 w [6] ma rację i zastosuj się do tych wskazówek. Jeśli nie ustalisz od poprzedniego właściciela jaki był olej w samochodzie i chcesz mieć 100% pewności, że nic się nie popieprzy - powinieneś lać tylko i wyłącznie mineralny.

Oczywiście jest możliwość, że jeśli wlejesz syntetyk, czy półsyntetyk to wszystko będzie OK. Wszystko zależy od stanu silnika. Jednak zastanów się, czy warto ryzykować?

Szkoda, że nie ustaliłeś tego przy kupnie, to bardzo ważna sprawa.

Jaki auto ma przebieg?

25.06.2009
20:09
[10]

mos_def [ Senator ]

A jaki to dokladnie civic? z ktorego roku?
Jesli byloby to cos >2000r to wlałbym pólsyntetyk, jesli ponizej 2000r to mineralny.

25.06.2009
20:41
[11]

Regis [ ]

Ufff, po kolei:

- Civic rocznik '97
- Auto jest 'wizualnie' bardzo mało wyeksploatowane jak na ten rocznik (zakładam, że właściciel nie wymieniał przed sprzedażą kierownicy, tapicerki, plastików w środku itp ;) ), więc jest spora szansa, że i silnik nie jest zajechany - ale to oczywiście tylko domysły. Natomiast auto było kupione za pośrednictwem zaufanej osoby i szansa, że wepchnął mi jakiś śmieć jest minimalna.
- Przebieg - ok. 155-160 tys. km, dokładnie nie podam, bo nie pamiętam, a nie chce mi się wychodzić z domu ;)
- Kartka na której informacja o oleju, tak jak napisałem, JEST. Problem w tym, że nic nie jest tam zaznaczone. Auto przeszło przez ręce czterech osób, zanim zostało kupione i - o dziwo - nikomu nawet nie przyszło do głowy, że na tej kartce może nic nie być zaznaczone. Po prostu każdy kto ją widział, zakładał, że oznaczenie jest i nawet tego nie sprawdzał (po co wieszać tą kartkę, skoro niczego ona nie mówi) i stąd wyszła cała sytuacja ;)
- silnik? Musiałbym dokładnie sprawdzić - na pewno 1.4, 95KM. Nie jestem pewien tylko tych 'literek' :P 1.4 iS VTEC? Mowie, nie znam sie na tym, jestem motoryzacyjnym ignorantem, wiec nie pamietam, ale jak to istotne, to moge dokladnie sprawdzic ;)

25.06.2009
20:43
smile
[12]

Tasak221 [ Pretorianin ]

W sumie mój kolega wlał do silnika w ogarze olej roślinny...
Skutek ? : Tryby do wymiany :D

25.06.2009
20:44
[13]

luk11 [ Generaďż˝ ]

Zapomniałeś o najważniejszym, napisz jaki silnik.

25.06.2009
20:45
[14]

Regis [ ]

luk --> Dopisalem ;) Ale mowie, to tak 'z pamieci' - moge sprawdzic dokladniej jutro.

25.06.2009
21:37
[15]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Jeśli to V-Tec to w żadnym wypadku nie lej mineralnego!! Sterowniki hydrauliczne staną Ci dęba.
Tak jak pisałem -- lej tylko i wyłącznie półsyntetyk, możesz zastosować taki do silników z dużym przebiegiem (choć dla Hondy 160 kafli to jest nic) zawierający w swoim składzie uszczelniacz. Np. LIQUI MOLY MoS2-LEICHTLAUF 10W-40
Genialnie chroni silnik i go wycisza poprzez działanie siarczku molibdenu na powierzchnie pracujące. Takie jest przynajmniej moje zdanie i klientów którym kiedyś ten olej lałem :)

stanson ---> żeczywiście, zapomniałem o tym wspomnieć. My bad ;)

25.06.2009
21:44
[16]

luk11 [ Generaďż˝ ]

Twój silnik to raczej nie v-tec bo 1.4 to chyba nie było w takiej konfiguracji i nie 95KM tylko 90KM :) A jeśli dobrze odczytuje typ Twojego silnika to jest ciekawa sytuacja bo zalecany olej do Twojego samochodu to syntetyk.


25.06.2009
21:44
smile
[17]

Regis [ ]

Gadalem wlasnie ze znajomym mechanikiem i on także twierdzi, żeby lac polsyntetyk, bo moglby zaszkodzic tylko bardzo zajechanemu silnikowi. Mowi, ze 'wyeksploatowany' silnik jest wtedy, kiedy ktos srednio jezdzi pod 40-50k km rocznie, wiec najprawdopodobniej nie mam sie czym martwic.

Takze aktualnie jestem na 75% przekonany do polsyntetyka, ale jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie, to chetnie przeczytam ;)

luk --> Sprawdzilbym ten silnik dokladnie, ale w papierach tego nie widze nigdzie (co nie znaczy, ze tego tam nie ma ;) ) natomiast za oknem taka pogoda, ze nie ma szans, zebym teraz wyszedl to zobaczyc ;D

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.