Ruinort [ Jónior ]
E-Mail-e firmowe
poproszono mnie o zapoznanie sie z sprawa e maila poszukuje strony gdzie moge załozyc poczte elektroniczna np: *****@(nazwafirmy).pl (*jakas wewnetrzna nazwa) w jaki sposob najlepiej bezpłatny mozna załozyc sobie takie formowe konta własnie w stylu [email protected],[email protected] itd
z gory dziekuje i licze na szybka odpowiedz
kulako [ Konsul ]
Trzeba wykupić domenę.
Boroova [ Gwiazdka ]
tak jak w poscie 2 - musisz wykupic domene, ktora jest nazwa twojej firmy i wtedy mozesz sobie zakladac ile chcesz tych maili. Koszt to okolo 50zl rocznie.
Ruinort [ Jónior ]
znalazłem gdzies ze musze miec serwer akurat dobrze sie składa bo mam serwer a jak załozyc skrzynke ??
Boroova [ Gwiazdka ]
Serwer to jedno, a domena to drugie.
Serwer to komputer na ktorym bedzie twoja strona firmowa. Domena natomiast to nazwa WWW, dzieki ktorej bedzie twoja strone widac w internecie (np. www.mojafirma.pl to jest wlasnie DOMENA). Zeby zalozyc emaile to musisz wykupic ta domene i tyle. Potem sobie zakladasz maila typu [email protected], albo [email protected] itd.
Bez domeny nic nie zrobisz.
akhkharu [ Konsul ]
skoro zadajesz tutaj takie pytania to zakładam, że nie potrafisz sam postawić serwera pocztowego... więc nie zawracaj sobie tym głowy, żeby na własnym serwerze robić pocztę... Lepiej wykup serwer pocztowy z jakieś firmy... np. z home.pl (albo jakiejkolwiek innej... nie żebym robił reklamę :P) koszt to mniej więcej 180 pln rocznie. w ramach abonamentu jest chyba kilka domen za darmo. A jak koniecznie chcesz domenę pl, to dodatkowo trzeba dodać jakieś 100 pln... tańsze są domeny lokalne np. waw.pl.
Ronnie Soak [ Lollygagger ]
Ruinort - nie potrzebujesz wlasnego servera. najpierw, tak jak ci napisano powyzej, musisz zarejestrowac domene. zazwyczaj firmy zajmujace sie rejestracja domen oferuja 'wszystko' co potrzebujesz (nie rozpisuje sie o szczegolach bo troche tego jest, w tym wlasnie server). w kazdym badz razie zazwyczaj oferuja tez iles tam kont POP, ktore obslugujesz za pomoca klienta pocztowego, np. outlook express, ktory jest w windowsie. pomysl sobie o koncie POP jak o skrzynce, do ktorej mozesz skierowac jeden lub wiele adresow mailowych, czyli np. do konta 'firma1' moga przychodzic maile do szef@, info@, kaziu@, etc. zazwyczaj male firmy zakladaja po jednym koncie dla kazdego pracownika (i np. info@ idzie do kilku osob, zeby przypadkiem maile nie przepadly). popatrz na strony firm zajmujacych sie rejestracja domen (np. home.pl) i na ich stronie powinienes miec to lopatologicznie wyjasnione.
edit: detale
Boroova - www.mojafirma.pl to NIE domena! domena to mojafirma.pl ;]
Coy2K [ Veteran ]
akhkharu nie wiem skąd te ceny... chyba faktycznie z home.pl bo oni niezle zdzierają.
Ja za swoją domenę .pl z serwerem 1Gb place rocznie 50zł w ovh.pl
graf_0 [ Nożownik ]
Coy2K - Faktycznie w home nieźle zdzierają, ale za to mają telefoniczny helpdesk 24h, doskonale przygotowany właśnie do klientów tego typu.
Ruinort - zadzwoń na 0801 44 55 55 a oni cię dalej poprowadzą, od zakupu domeny po założenie kont w outlooku. Nie żartuję, sam to wielokrotnie robiłem :)
akhkharu [ Konsul ]
Coy2K --> no widzisz ^_^... możliwe. Taki tylko przykład podałem... akurat to mi google wypluły.
Jeszcze tylko zauważę iż ta cena to cena "business" z nieograniczona ilością skrzynek pocztowych i innymi pierdołami... bo taka poczta jednoosobowa to też 50 pln. ;-)... No chyba że Twoja cena to też za konto biznesowe, to wtedy faktycznie ździerstwo na home.pl jest...
Coy2K [ Veteran ]
nie mam usługi biznes, ale moge zakładać więcej niż jedną skrzynkę :) Dokładnie nie wiem ile, mam kilka ale nie sprawdzałem limitu, ani też szczególnie się tym nie interesowałem.
Faktem jest, że na ovh narzekać nie mogę, 3 lata temu z kolei wlasnie moim usługodawcą był home.pl w ofercie biznesowej i jak korzystalem rok z ich uslug problemow tez nie bylo, ale ceny to mają z kosmosu, na początek walą promocjami, ale jak chcesz przedluzyc to cena jest x3
akhkharu [ Konsul ]
Coy2K -> OK. Dzięki za info... zapamiętam ^_^, może się kiedyś ta wiedza przyda...