Ares [ Pretorianin ]
MoO ]I[: The Fifth X
ehhh QS "wywalilo" z gry mozliwosc kolonizowania ksiezycow, teraz daja one jakies bonusy do planet (np. surowcow) a to oznacza ze mozliwosc kolonizacji/podboju 12.000 planet spadla do 2000 :(
co prawda to wciaz jest rekordowo duzo ale po to mozna przeciez wybierac wielkosc galaktyk aby mozna bylo sobie zagrac na takiej jakiej sie chce a teraz maksymalna bedzie miala tylko 2000 planet
niech lepiej juz wydadza ta gre bo jak tak dalej pojdzie to nic z niej nie zostanie, przypominam ze zostaly juz usuniete religie, jeden rodzaj napedow do statkow, 16 ras, system IFP (Imperial Focus Points) i bog wie co jeszcze :/
AK [ Senator ]
Ares - obyś się mylił. Jeśli rezygnują z księżyców, to ja chyba zrezygnuję z nich :(
Ares [ Pretorianin ]
Ta informacja jest pewna, potwierdzil to Rantz na czat'cie, ale nie ma co od razu rezygnowac, wciaz zostaje 2000 planet do skolonizowania/podbicia ;) i to jest duzo wiecej niz w jakiejkolwiek innej grze tego typu. Pozatym przez 6 lat gralem w MoO1, od 5 gram w MoO2 tak wiec MoO3 napewno sobie nie podaruje, zwlaszcza ze beta testerzy (zewnetrzni, nie powiazani z QS ani z IG) wypowiadaja sie bardzo dobrze na temat tej gry, mowia ze jest najlepsza z tej serii.
Adm. Krzysztow [ Pretorianin ]
TYLKO JEDEN RODZAJ NAPĘDÓW?? TO PRZEGIĘCIE! A JA TAK BARDZO LICZYŁEM NA RÓŻNE MOŻLIWOŚCI PODRÓŻOWANIA! NIEEEE!
Ares [ Pretorianin ]
Nie, zle mnie zrozumiales Jeden rodzaj napedu zostal usuniety, byly 3 rodzaje, teraz sa 2 : naped standardowy(do walki oraz do przemieszczania sie w ramach systemu) oraz naped jumpdrive (do skokow miedzy-systemami), a usuniety zostal "hiperdrive" naped umozli przemieszczenie sie z jednego systemy do drugiego z ominieciem "starlanes" czyli czegos w rodzaju tuneli podprzestrzennych, na szczescie ciagle mozna sie przemieszczac z ominieciem starlanes tylko ze teraz jumpdrive=hiperdrive czyli sa jakby automatycznie montowane razem a wtedy mogles wybrac czy chcesz aby byl zamontowany.
QQQ [ Konsul ]
Ares >>> to ze grales 6 lat w MoO to mi nie dziwne ( sam gram do dzis - przynajmniej raz dziennie ;-) ) ale ze w II grasz tak długo - niepojęte ;-_)
Ares [ Pretorianin ]
QQQ >>> hehe, no coz MoO2 nie bylo tak dobre jak MoO1 ale mimo wszystko calkiem niezle, pozatym malo jest naprawde dobrych strategi sf :/
AK [ Senator ]
Moo 2 gorsze od 1? Kwestia gustu, ale dla mnie jest odwrotnie. Ares - w takim tempie, w jakim oni odejmują rzeczy, do premiery zostanie jedynie stare MOO 2 z nową grafą... CO IM SZKODZIŁO Z TYMI KSIĘŻYCAMI?!?!?! chcą zadowolić ludzi co mają p 2 czy co?
DarkStar [ PowerUser ]
Sorry ale jak planety bedzie sie kolonizowalo jak w dwojce, to zeby obsluzyc chociaz 300 tura bedzie trwala pol godziny...
Ares [ Pretorianin ]
AK >>> Nie wiem co im szkodzilo, widocznie jakas przyczyna byla, najprawdopodobniej predkosc trybu multiplayer. DarkStar >>> po to wlasnie jest opcja auto-kolonizacji oraz auto-zazadzania oraz bardzo dobre (podobno) AI komputera. Co wiecej podobno komputer ma nie oszukiwac w przeciwienstwie do poprzednich seri, maja go dotyczyc te same zasady i regoly co normalnych graczy.
Ares [ Pretorianin ]
serii a nie seri i zarzadzania a nie zazadzania sorrki :)
DarkStar [ PowerUser ]
Kazdy tak zapewnia:) Poza tym nie mam zaufania do automatyzacji... wole wszystkiego sam dogladac.
Ares [ Pretorianin ]
hehe to moze byc nieco trudne posiadajac 1.500 albo i wiecej planet :)
ttwizard [ Generaďż˝ ]
jaka jest oficjalna data moo3?
Ares [ Pretorianin ]
ttwizard >>> 4 grudnia ale powszechnie wiadomo ze nie zdaza bo gra nie jest jeszcze nawet Gold Master tak wiec nie-oficjalna data to 17-19 grudnia a jesli chodzi o polska premiere to koniec stycznia.
AK [ Senator ]
A mi żal tych księżyców... Na pewno poleciały z nimi także i technologie. Pamiętam jakim w MOO2 wyczynem była na początku kolonizacja innej planety w układzie, o innej gwieździe nie wspominając. Miałem nadzieję że teraz przejście będzie płynniejsze, że bedzie można podbudować produkcję na planecie minerałami z "pobliskiego" księżyca, ale... Kicha... Mogli przecież ograniczyć opcje w multi, a zostawić singiel. Chyba że specjalnie szykują się do patcha, bo ostatnio jest to powszechny sposób walki z piractwem - puszczać niedoróbki i polecać ściągać łatki i upgrade. Piraci będa musieli łamać grę po kilka razy. Komputer ma nie oszukiwać... Ta, jasne. Rewolucja w AI czy też gra naprawdę ma być łatwa? Automatyzacji też nie dowierzam, ale nawet mając 1/3 galaktyki pod sobą w MOO2 gra się robiła nudnawa od całego zarządzania. Ciekawe czy uda się im dobrze rozwiązać ten problem.
MOD [ Generaďż˝ ]
A moze zagra ktos w MOO 2 pod dosa na mulitplayer?(mozna sciagnac z www.stare-gry.pl)
Ares [ Pretorianin ]
hymm z tego co pamietam to pod dosem nie mozna grac w trybie multi, ale wersje pod windowsa mozesz sciagnac z mojej stronki
Ares [ Pretorianin ]
AK >>> No mi tez zal ksiezycow ale zadne technologie nie zostaly usuniete z tego co wiem, nie liczec technologi jednego z napedow do statkow. Wszystkich wynalazkow jest 380 (o ile sie nie myle to w MoO2 bylo 145 czy jakos tak) + niektore maja po kilka poziomow, np. Plasma Cannon lv3, itp. Co zas do AI to sie wypowiem jak zagram, puki co powtorzylem tylko to co wiem od beta testerow :)
Zyga [ Urpianin ]
AK --> I chyba własnie dlatego, żeby nie była nudna ograniczyli możliwości kolonizacyjne. Gdyby było 12000 możliwości to komputer by to realizował a ty byś musiał podbijać i podbijac w nieskończoność. Poza tym aby mu dorównac potencjałem sam byś musiał skolonizować ich sporo. Taka gra na 12000 planet do skolonizowania to nadawała by się ale na wersję on-line.
AK [ Senator ]
Zyga - niekoniecznie. Nie sądzę, aby księżyce były potraktowane jako obiekty do stawiania kolonii, raczej jako wsparcie dla planet - budowa kopalni, jakichś fabryk może, itp. Zresztą, mogliby nie usuwać księżyców, za to dodać kilka nowych ras. Im więcej, tym lepiej :) A najlepiej by było, gdyby zamiast usuwać, zwyczajnie dali to do ustawień nowej gry - czy chcemy mieć księżyce, czy nie.
Ares [ Pretorianin ]
AK >>> wczesniej ksiezyce spelnialy ta sama role co planety tyle ze miejsca na rozne budynki bylo zazwyczaj troche mniej. Zgadzam sie ze lepiej by bylo gdyby mozna bylo sobie ustawic czy sie chce czy nie, zawsze dla gry jest lepiej jak ma wieksze mozliwosci konfiguracyjne.
JP Jones [ Centurion ]
Witam, od dłuższego czasu czekałem na wątek o MoO3 - już myślałem, że będę musiał samo założyć, a nie chcę, bo zbyt rzadko bywam na Forum. W oczekiwaniu na premierę i recenzje proponuję spróbować odpowiedzieć sobie na kilka: 1. Co sądzicie o piątym X - czyli włączeniu elementu fabularnego? Dla mnie bomba, ale z jednym zastrzeżeniem: fabuła powinna być dynamiczna, tzn. reagować na akcję. Przykładowo w Falloutach (aktualnie przechodzę F2 po raz pierwszy) najbardziej bawi mnie odkrywanie głównej linii fabularnej, ale raczej nie zagram ponownie, bo po prostu będę ją już znał. W MoO przydałoby się kilka historii, tak by zbyt szybko się nie znudziło - ewentualnie dynamiczne ich sklejanie z bogatego zbioru możliwości. 2. Bazując na zapowiedziach, co Waszym zdaniem będzie najlepsze i najgorsze w grze? Moim zdaniem najlepsze: podobno AI się sprawdza i rzeczywiście można porzucić administrację na rzecz sprawowania władzy - a więc ogólnej kontroli strategicznej. Oraz walka w stylu Harpoon, czyli w roli naczelnego dowódcy, bez nierealistycznego kontrolowania wszystkich statków. Najgorsze: efekty upraszczania gry - chociaż tak naprawdę to zobaczymy. 3. Czego byście oczekiwali po idealnej grze typu MoO? Tu wstrzymam się ze swoją opinią. 4. Jeśli ktoś ma linki do stron z preview/review (jeśli te drugie już są), proszę podawajcie. Pamiętam wątek o Cywilizacji III, który ruszył jeszcze przed premierą. Może ten będzie funkcjonował podobnie?
Ares [ Pretorianin ]
1. Dobry pomysl, a najlepszym pomyslem jest ze mozna go wylaczyc :P 2. - Najlepsze to bedzie walka o/na planetach z mozliwoscia wyboru 24 taktyk, kilka rodzajow formacji wojskowych, mozliwosc uzycia broni masowego razenia, bedzie 1000x lepsza niz w poprzednich MoO - A Najgorsze to bedzie to ze jak gra wyjdzie to bede mial pare tygodni wyciete z zyciorysu :) 3. Trudno powiedziec, ale napewno wiekszosc mozliwosc konfiguracji gry, mozliwosc dowodzenia kazdym statkiem (dla tych co chca), mozliwosc zmiany rozdzielczosci itp. 4 Link do artykulu na GameSpot'cie oraz do mnustwa screenow (wiekszosc niestestety przeterminowana)
AK [ Senator ]
JP Jones - niby JAKAŚ fabuła już była. W 1 było zdobycie Oriona, wprawdzie bez fabuły, ale naloty Antarean w 2 już jakby są namiastką. Oczywiście, do Alien Legacy dzielą MOO całe parseki, ale przypomnijcie sobie takie Alpha Centauri. Była fabuła, a do tego MOŻNA BYŁO JĄ WYŁĄCZYĆ. Takie moje skromne zdanie - od tej strony producenci powinni przypomnieć sobie ten tytuł.
Ares [ Pretorianin ]
Na mojej stronce pojawily sie atrybuty kazdej z ras :)
Niob [ Konsul ]
Ja kce zeby juz wydali MoO3 buuuuuuuuuuuuuuuuu i ofcoz english version w polsce co by byla inaczej ide do pirata :P
JP Jones [ Centurion ]
W piątek w nocy (naszego czasu) pojawiła się najnowsza informacja o statusie gry (link do informacji i reakcji nań poniżej). "Folks. I'm going to keep this brief. The game has *not* gone gold yet, as i've said before, when it does, we'll let you know. PLEASE stop the speculation. The game is SIMPLY NOT READY ACCORDING TO UH STANDARDS. We're very pleased that *some*, NOT ALL, of our beta testers feel it can go; that says a lot about the state of the game. However, there ARE crash bugs and we want them fixed. This is a collective decision made DOWN THE LINE by QA, PD, Marketing, Sales and QSI. Period, end of story. Constantine" i później: " [...] However, the few bugs that are preventing us from going gold are LATE GAME showstoppers. Just to be clear." (Wciąż wstrzymywane jest nadanie grze statusu Gold, problemem są bugi na późniejszym etapie gry. Niektórzy beta-testerzy uważają, że grę możnaby już wydawać, ale producent woli czekać.) Czyli czekamy. Wygląda na to, że skoro i tak gra nie trafi na półki przed Świętami, to chcą ją rzeczywiście wypieścić. Może i słusznie. Niektórzy dyskutanci uważają, że wszystko to spowoduje kłopoty ze sprzedażą - ja jestem innego zdania: po prostu apetyt jeszcze się zaostrza. Problemy na późnym etapie gry - niewykluczone że wskazywałoby to na rzeczywiście dużą złożoność świata - czyli mimo cięć może być dobrze! No i chyba nas to nie martwi aż tak bardzo - skoro prace nad lokalizacją trwają, to może i miał rację niedawno ktoś na tym forum, że będziemy mieli polską premierę przed angielską. A serio: czyżby pierwsza od lat sytuacja, gdy polska wersja ukaże się równolegle do oryginału?
AK [ Senator ]
Bardzo dobrze, niech ją doszlifują i dopieszczą. Po co wypuszczac grę na przysłowiowego chama, jeśli widać w niej usterki? Dobrze że, w przeciwieństwie do paru gier, których nie wymienię, wykorzystali beta-testerów. Obecnie popularne staje się zaprzęganie do tego naiwnych klientów, którzy kupują grę. A że gra wyjdzie po świętach... Może nie jest to takie złe, jak się wydaje. Wszyscy wydawcy chcą zdążyć przed Gwiazdką, za to po Nowym Roku nowych gier będzie jak na lekarstwo. Może i portfele będą wydrenowane, ale i konkurencja (w najświeższych nowościach) mniejsza.
Zyga [ Urpianin ]
JP Jones --> Polska wersja nie ma szans na równoległe wejście (chyba ;) bo CDP planuje ją wypuścić 29 stycznia.
Zyga [ Urpianin ]
Chociaż po dzisiejszym komunikacje, że MOO 3 ukaże się 15 stycznia to już nie jestem taki pewien swojej wczorajszej wypowiedzi ;))