GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00

19.06.2009
07:38
smile
[1]

Vegetan [ Bździągw ]

|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00

|FORMUŁA 1| GP Wielkiej Brytanii | 21.06 godz. 14.00

NAJBLIŻSZE GP:
KRAJ: Wielka Brytania
TOR: Silverstone

____________________________________________________________

HARMONOGRAM

19.06
Trening 1 | 11:00 - 12:30
Trening 2 | 15:00 - 16:30

20.06
Trening 3 | 11:00 - 12:00
Kwalifikacje | 14:00

21.06
Wyścig | 14:00

____________________________________________________________


> > > TRENINGI, QUAL, WYŚCIG - na żywo: < < <
> > > < < <


____________________________________________________________


Prognoza pogody:


Video:

Kimi Raikkonen

ZESPOŁY I KIEROWCY - SEZON 2009:

McLaren Mercedes
1 Lewis Hamilton (GB)
2 Heikki Kovalainen (FIN)

Ferrari
3 Felipe Massa (BR)
4 Kimi Raikkonen (FIN)

BMW Sauber
5 Robert Kubica (PL)
6 Nick Heidfeld (D)

Renault
7 Fernando Alonso (E)
8 Nelson Piquet (BR)

Toyota
9 Jarno Trulli (I)
10 Timo Glock (D)

STR Ferrari
11 Sebastien Bourdais (F)
12 Sebastien Buemi (CH)

Red Bull Renault
14 Mark Webber (AUS)
15 Sebastian Vettel (D)

Williams Toyota
16 Nico Rosberg (D)
17 Kazuki Nakajima (J)

Force India Mercedes
20 Adrian Sutil (D)
21 Giancarlo Fisichella (I)

Brawn Mercedes
22 Jenson Button (GB)
23 Rubens Barrichello (BR)



KALENDARZ WYŚCIGÓW - SEZON 2009
1. Grand Prix Australii
Data: 29 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole Position: Jenson Button Fastest Lap: Nico Rosberg
2. Grand Prix Malezji
Data: 5 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole Position: Jenson Button Fastest Lap: Jenson Button
3. Grand Prix Chin
Data: 19 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Zwycięzca: Sebastian Vettel Pole Position: Sebastian Vettel Fastest Lap: Rubens Barrichello
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 26 kwietnia | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole Position: Jarno Trulli Fastest Lap: Jarno Trulli
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 10 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole position: Jenson Button Fastest Lap: Rubens Barrichello
6. Grand Prix Monako
Data: 24 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole position: Jenson Button Fastest Lap:Felipe Massa
7. Grand Prix Turcji
Data: 7 czerwca | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Zwycięzca: Jenson Button Pole position: Sebastien Vettel Fastest Lap: Jenson Button
8. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 21 czerwca | Tor: Silverstone (5,141 km x 60 okr.)

9. Grand Prix Niemiec
Data: 12 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
10. Grand Prix Węgier
Data: 26 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
11. Grand Prix Europy
Data: 23 sierpnia | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
12. Grand Prix Belgii
Data: 30 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
13. Grand Prix Włoch
Data: 13 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
14. Grand Prix Singapuru
Data: 27 września | Tor: Marina Bay (5,067 km x 61 okr.)
15. Grand Prix Japonii
Data: 4 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
16. Grand Prix Brazylii
Data: 18 października | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
17. Grand Prix Abu Zabi
Data: 1 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)

Klasyfikacja kierowców:

1. Jenson Button 61
2. Rubens Barrichello 35
3. Sebastian Vettel 29
4. Mark Webber 27,5
5. Jarno Trulli 19,5
6. Timo Glock 13
7. Nico Rosberg 11,5
8. Felipe Massa 11
9. Fernando Alonso 11
10. Kimi Raikkonen 9
11. Lewis Hamilton 9
12. Nick Heidfeld 6
13. Heikki Kovalainen 4
14. Sebastien Buemi 3
15. Robert Kubica 2
16. Sebastien Bourdais 2
17. Adrian Sutil 0
18. Nelson Piquet Jr 0
19. Giancarlo Fisichella 0
20. Kazuki Nakajima 0

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Brawn Mercedes-Benz 96
2. Red Bull Renault 58,5
3. Toyota 32,5
4. Ferrari 20
5. McLaren Mercedes-Benz 13
6. Williams Toyota 11,5
7. Renault 11
8. BMW Sauber 8
9. STR Ferrari 5
10. Force India Mercedes-Benz 0


POLECANE STRONY:
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
[F1 Live Timings]
[Oglądaj F1!]
[Kup Bilet na F1!]

Poprzednia część
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9124238&N=1


|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00 - Vegetan
19.06.2009
08:37
[2]

Trael [ Mr. Overkill ]

Pierwszy :P

19.06.2009
09:21
[3]

Voutrin [ łojant ]

no to FOTA pojechala.. brawo! ;]

ciekawe co teraz zrobi Maxio? Przeciez F1 bez Ferrari, Macca, BMW, Renault, Brawna etc to juz nie bedzie F1 i zadne krzyki tego nie zmienia. Co z tego ze beda miec budzety na 40 baniek, jak nie bedzie to najlepsza seria? Doswiadczenia Macca i Ferrari nie przebije nikt i tyle.. Nie bez przyczyny te zespoly, ktore wchodza teraz czekaly na obnizenie budzetow. NIe maja ani zaplecza, ani potencjalu ludzkiego by rywalizowac z obecnymi zespolami.

Jezeli udalo by sie FOTA szybko wszystko zorganizowac to zmiota F1 z powierzchni Ziemi. Jeszcze zostaje kwestia Berniego, zyla pewnie mu skoczy neimilosiernie jak dojdzie do rozlamu, bo straci ogrooomna fure pieniedzy.

edit: co wiecej z neiktorych wypowiedzi widac, ze nowe teamy chetnie by do nowej serii dolaczyly. Tam na 100% bedzie rozsadnejszy podzial pieniedzy. A nie taki zlodziejski jak jest obecnie

19.06.2009
09:28
smile
[4]

BE_WANTED [ Wymiatacz ]

Genialnie! W końcu jakiś dobry news ze świata formułki.

19.06.2009
09:32
[5]

Vegetan [ Bździągw ]

Bo tak to jest, jak uważa się jakąś dziedzinę sportu za swoją i dyktuje jej warunki, zamiast rozmawiać.


Może zespoły w Polsce wezmą przykład ze zdarzeń w F1 i założą własny Związek Piłki Nożnej w Polsce? Było by świetnie :D


Ciekawe co zrobi Robert. Dołączy do nowego zespołu w F1, przyłączy się do nowej serii czy wróci do Kartingu? Kurde, akurat musiał taki kryzys się zdarzyć jak mamy Polaka w F1...

19.06.2009
09:38
[6]

Halucyn89 [ Senator ]

Cholersko zła wiadomość :(
Co z tego że będzie inna ,zdecydowanie lepsza seria wyścigowa, tak napewno atrakcyjniejsza, ale czy tak naprawdę będzie ona taka ważna ?
F1 ma historię i tradycję, kierowcy tej serii od zawsze byli z góry uważani za najlepszych kierowców świata. A teraz co ?
Będzie FOTA GP (tak przymiarkowo nazwać) i tam benda najlepsi, ale czy historia ich zapamięta za najlepszych ?
Ale do 2012 roku będzie normalnie jeszcze i zdaje mnie się że wróci to do normy.

19.06.2009
09:51
[7]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mam wrażenie, że finalnie nie dojdzie do tak drastycznych zmian. Zapowiedź pozostania w F1 do 2012 roku, moim zdaniem sprawia, że te zespoły zostawiły sobie furtkę do odwołania swojej decyzji. To takie moje przypuszczenia...wolę oglądać zmagania zawodników na torze, niż zastanawiać się nad zmaganiami FOTA z FIA.

A co do obecnego podziału pieniędzy...to tak naprawdę, co sprawia, czy jest złodziejski, czy nie...?

19.06.2009
09:59
[8]

Voutrin [ łojant ]

oczywiscie, ze ich zapamieta.

Historia przejdzie do FOTA, bo tam bedzie Ferrari, Macci etc. a to oni tworzyli ta historie. Co zostanie w F1?? Nic.. Jakies nowe zespoly, ktore do tej pory scigaly sie w F3.

Do FOTA przejda kierwocy, inzynierowie, dyrektorzy etc. wszystko co tworzylo obecna F1. Dlatego sadze, ze bardzo ale to bardzo szybko FOTA przejmie rynek. Odpowiedzcie sobie na pytanie, czy bedziecie ogladac F3? Przeciez teraz mozecie juz to czynic, a ilu z was sledzi te wyscigi? W przyszlym sezonie, jezeli dojdzie do rozlamu, to F1=F3. Nie da sie w rok, czy 5 lat zdobyc doswiadczenia i zbudowac zaplecza, nie dysponujac srodkami i potencjalem umyslowym. A nowe zespoly(oprocz Williamsa i USF1), ani tego ani tego nie posiadaja. Gdyby posiadaly juz dawno jezdzily by w F1.

Tak jak pisze Vegetan kiedys zylka musiala strzelic zarzadzajacym zespolami. Maja przeciez niesamiwity ptencjal. Wystarczy spojrzec na budzety firm stojacych za zespolami, to sa grube miliardy euro.
Nie wiem, moze starosc sie Maxowi na glowe rzucila, przeciez to oczywsite, ze FOTA ma mozliwosci na szybkie utworzenie nowej serii. Do tego dochodzi ten slynny juz problem kasy. Zespoly dostaja ~20% pieniedzy, reszte bierze do kieszenie Max i Bernie. Przeciez to zlodziejstwo.
Podobnie ma sie sprawa z torami, za ktore Bernie pobiera koszmarnie wyskie oplaty.

Duzo TV ma kontrakty tak skonstruowane, ze jak odejdzie dany zespol to traci on waznosc. Na 100% tak jest z TV we Wloszech. Sadze, ze podobnie jest z BBC etc.
Podobnie z torami, czy ktos uwaza, ze Monza zostanie jak nie bedzie Ferrari??

19.06.2009
10:05
smile
[9]

jasonxxx [ Szeryf ]

Powtórze się z innego wątku:

I bardzo dobrze, brawo FOTA.

To samo było za oceanem, wystarczy zobaczyć co stało się z CART/CCWS a gdzie teraz jest IRL.
Wszystkim to wyjdzie na dobre, i kierowcom, i widzom i ogólnemu wizerunkowi tego sportu. A że nazwa będzie inna? To nie ma znaczenia, liczy się widowisko.

Trzeba się cieszyć, że FIA nie uśmierciła tych wyścigów, bo wszystko zmierzało w tym kierunku. Na szczęście w odpowiednim momencie FOTA podjęła odpowiednie kroki.



Co z tego że będzie inna ,zdecydowanie lepsza seria wyścigowa, tak napewno atrakcyjniejsza, ale czy tak naprawdę będzie ona taka ważna ?
F1 ma historię i tradycję, kierowcy tej serii od zawsze byli z góry uważani za najlepszych kierowców świata. A teraz co ?


WTF?? Co ty jesteś za kibic?
Liczy się walka na torze, smród palonej gumy i atrakcyjność wyścigów, a nie jakaś cholerna nazwa czy "ważność" (ROTFL) serii.
Najlepsi kierowcy na świecie sami sobie zapracują na tą opinię a nie będą uznawani za takich tylko z powodu występowania w serii o nazwie Formuła 1.
Zresztą, najlepszymi kierowcami świata i tak od zawsze są panowie z WRC ;)

19.06.2009
10:14
[10]

r_ADM [ Senator ]

nie jakaś cholerna nazwa czy "ważność" serii.

oczywiscie, ze liczy sie nazwa, waznosc a przede wszystkim tradycja.

Zawodow sportowych na wzor igrzysk olimpijskich (olimpiada commonwealthu itd.) jest kilka a i tak najwazniejsza jest ta organizowana przez MkOl; wyscigow 24-godzinnych jest kilka a najwazniejsze jest le mans; takich przykladow mozna by mnozyc.

19.06.2009
10:17
[11]

eJay [ Quaritch ]

F1 ma historię i tradycję, kierowcy tej serii od zawsze byli z góry uważani za najlepszych kierowców świata. A teraz co ?

Tradycja i historia F1 to Ferrari, Mclaren, Williams... Teraz to będzie śmiech na sali, plebs się rzuci do startów i będziemy mieli jakąś parodię. Niecierpliwie czekam na ruch FOTy, trzymam za nich oba kciuki:>

Póki na czele F1 będą stać te stare grzyby to dobrze nie będzie.

19.06.2009
10:20
[12]

Voutrin [ łojant ]

r_ADM -- ale dlatego iz startuja tam najlepsi. Gdyby w IO startowali zawodnicy przecietni, a gdzie indziej Ci najlepsi, to dla mnie wazniejsze i lepsze byly by te drugie zawody.

Nie ogladam danego wydazenia dla nazwy, a dla zawodnikow ktorzy biora w nim udzial. Sama nazwa F1 bez zespolow takich jak Ferrari, MacLaren. Bez zawodnikow jak Alonso. Bez inzynierow jak Brawn, nic nie znaczy.. Gdy jeszcze odejda tory jak Monza(a odejda na pewno), co pozostanie w F1 oprocz nazwy?

19.06.2009
10:23
smile
[13]

eJay [ Quaritch ]

Dobry byłby motyw, gdyby wzorem GP2 wyścigi nowej serii odbywały się przed F1 na tym samym torze :D Niezłe jaja by były jakby Berni i Max zobaczyli na swoich zawodach pustki na trybunach:>

19.06.2009
10:29
[14]

r_ADM [ Senator ]

Sama nazwa F1 bez zespolow takich jak Ferrari, MacLaren. Bez zawodnikow jak Alonso. Bez inzynierow jak Brawn, nic nie znaczy

Mylisz sie. F1 jako marka znaczy bardzo duzo, na pewno wiecej niz ludzie bioracy w niej udzial.

19.06.2009
10:36
[15]

Voutrin [ łojant ]

r_ADM -- ok, to Twoje zdanie i ja je szanuje.

19.06.2009
11:11
[16]

Cappo [ Senator ]

już na pewno się nie dogadają

19.06.2009
11:19
[17]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Nigdy nie mów nigdy :)

Wydaje mi się, że w tym sporze było już tyle przesuniętych nieprzesuwalnych terminów i ominiętych nieomijalnych ultimatum, że aż strach.

19.06.2009
11:47
[18]

SisioreX™ [ Legionista ]

Witam userów działo F1 tego forum :)
Jako że nowy jestem to przywitam się tutaj i może ktoś tutaj jest z forum F1WM, i kojarzymy się :)
Moja opinia na ą sytuację.


Ale dziwnie
Przyznam szczerze od początku nie sądziłem że to coś poważnego, generalizowałem problem dlatego to taki szok teraz.
Ale ochłonęłem i cieszmy się :)
Będą dwie serie wyścigowe bardzo ciekawe, z jednej strony tradycja F1 z drugiej nowoczesna seria z najlepszymi technologiami świata.
Z drugiej strony cały dorobek F1 poszedł się j..... , następni mistrzowie to nie będą nigdy mogli się porównywać z poprzednimi, i co to ma być ?

19.06.2009
12:09
[19]

Vegetan [ Bździągw ]

F1 straci na ważności, nie będzie już takie prestiżowe. Będzie jak Puchar UEFA przy Lidze Mistrzów (defacto Puchar UEFA też w tym roku się skończył). FOTA GP przejmie pałeczkę, ot. Ktoś ogląda F1 tylko ze względu na nazwę i tradycję? Bo ja oglądam dla emocji, by zobaczyć starania najlepszych kierowców, ich walkę. A nie dlatego, że to się nazywa F1 i ma tradycję. Polska reprezentacja w piłce nożnej też ma nazwę i tradycję, a jednak czasem nie warto jej oglądać (ale dalej się to robi, jak prawdziwi kibice). Trzeba więc sobie odpowiedzieć na jedno pytanie: Oglądamy F1 dlatego, że to jest F1, czy dla pasjonujących wyścigów?

19.06.2009
12:12
smile
[20]

eJay [ Quaritch ]

Oglądamy dla Kubicy

19.06.2009
12:17
[21]

Vegetan [ Bździągw ]

No to już Wasza sprawa :)

19.06.2009
12:29
[22]

Buczo. [ Legend ]

Vegetan --> Ciekawe tylko czy FOTA będzie mogła się na tyle dogadać żeby pociągnąć nową serię czy może spory w zarządzie doprowadzą do szybkich powrotów do F1.

19.06.2009
12:35
[23]

Vegetan [ Bździągw ]

Myślę, że się dogadają. Uniosą się honorem i długo nie wrócą do F1.

Bo kto normalny coś takiego ustalił, że paru kolesi wymyśla zasady i ograniczenia dla zespołów, od których biorą kasę, którzy pracują na nich, a którzy nie mają prawa głosu? Wiem, że to nie do końca tak jest, ale niektóre zespoły wypracowały sobie prestiż na tyle, że nie potrzebują już ludzi, którzy uważają F1 za własność. To zespoły tworzą F1 i jej historię, nie prezesi F1...

19.06.2009
17:14
smile
[24]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Super wiadomość z rana w pierwszy dzień pierswzego urlopu w tym roku :D

Wydaje mi się jednak, żę w październiku wykopią Mosleya i się dogada FIA z FOTA w sprawie powrotu. Jedyna szansa Berniego i musi to wykorzystać, bo inaczej to jego koniec.

19.06.2009
17:55
[25]

Drackula [ Bloody Rider ]

ciekawe kto bedzie robil silniki dla bolidow F1 teraz? Moze Opel? byloby to lekarstwo na problemy finansowe firmy :p

19.06.2009
17:57
[26]

Volk [ Legend ]

Cosworth

19.06.2009
18:22
[27]

...NathaN... [ The Godfather ]

Jedyna szansa Berniego i musi to wykorzystać, bo inaczej to jego koniec.

Eee tam. Ma tyle forsy, że chciałbym mieć taki koniec ;)

19.06.2009
19:45
[28]

Cappo [ Senator ]

Kubica za dużo dziś nie pojeździł, rano problemy z elektroniką a po południu padł kolejny silnik.

19.06.2009
20:06
[29]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Eee tam. Ma tyle forsy, że chciałbym mieć taki koniec ;)

Nikt zajmujący się finansami w gównianych nawet firmach nie patrzy, ile ma na koncie, a jaki ma bilans zysków/strat z tego tytułu.

19.06.2009
22:41
smile
[30]

SisioreX™ [ Legionista ]

:D


|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00 - SisioreX™
19.06.2009
23:01
[31]

Da_Mastah [ Elite ]

Niech ci kretyni się podadzą do dymisji, zajmą się tymi nazistowskimi orgiami czy coś tam, a ten drugi niech wraca do nieruchomości i tam siedzi.

Ponad cholerną dekadę próbowali zrobić z F1 sport dla panienek, rzekomo zmniejszając ryzyko śmierci tudzież ciężkich obrażeń kierowców, wpierw wprowadzając rowki na oponach, zakazując obniżania prześwitu kosztem płyty ochronnej, a na koniec wprowadzając idiotyczne przepisy dotyczące silników i skrzyni biegów. Kurna, nawet zasady kwalifikacji i treningów zmienili, chociaż od wielu lat ścigano się w ten sam sposób i było dobrze. Do tego nie wiem kto wymyślił, żeby wszystkie nowe tory projektował ten paproch Tilke, który notorycznie wprowadza te same zacieśniające się zakręty, spowalniające wyścig i uniemożliwiające wyprzedzanie. Dwa, że za torem jest pierdyliard kilometrów asfaltu, albo jakiegoś tworzywa, które ułatwia powracanie na tor. Kalectwo do kwadratu.

Mają rację, że się odłączają i niech robią tę konkurencyjną serię na złość dziadkom. Powinni byli już to zrobić dawno temu.

Przywrócić możliwość obniżania prześwitów, V12-tki, nieograniczoną liczbę kompletów opon na wyścig, zdjąć ograniczenia co do używalności silników i skrzyń biegów. Zlikwidować przepis o konieczności używania dwóch rodzajów opon w wyścigu. Przywrócić 12-okrążeniowe sesje kwalifikacyjne. Zdjąć całkowicie ograniczenia aerodynamiczne poza wymiarami i masą bolidu. Zmniejszyć o co najmniej 50% przestrzeń poza nawierzchnią toru, przywrócić betonowe i metalowe bandy i nasypać trzy razy więcej pułapek piaskowych zamiast trawy i pasów bezpieczeństwa. I wtedy można się znowu ścigać tak jak należy.

19.06.2009
23:28
[32]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

(...) przywrócić betonowe i metalowe bandy i nasypać trzy razy więcej pułapek piaskowych zamiast trawy i pasów bezpieczeństwa. I wtedy można się znowu ścigać tak jak należy.
Taaa, do tego jeszcze zaminować pobocza a przez bandy puścić prąd pod wysokim napięciem. Wtedy NAPRAWDĘ będą się starali trzymać toru...
W dziedzinie bezpieczeństwa naprawdę dużo dobrego zrobiono - od 1994 roku nie było żadnego śmiertelnego wypadku. Porównajcie zderzenia Senny i Kubicy - jeśli Kubica wyszedł z tego tylko ze skręconą stopą, to Senna (przy obecnych zabezpieczeniach) może miałby ledwie wstrząs mózgu...

Btw - TO też dobre :) ------->


|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00 - Toshi_
19.06.2009
23:39
[33]

Da_Mastah [ Elite ]

Toshi:

"Taaa, do tego jeszcze zaminować pobocza a przez bandy puścić prąd pod wysokim napięciem. Wtedy NAPRAWDĘ będą się starali trzymać toru..."

No i to jest argument kończący dyskusję... Możemy wpisywać miasta [*]

"W dziedzinie bezpieczeństwa naprawdę dużo dobrego zrobiono - od 1994 roku nie było żadnego śmiertelnego wypadku."

Zespoły zrobiły, nie FIA. Na pewno nie spowalniającymi ograniczeniami. I tak czasy okrążeń się poprawiały, więc bądź co bądź kierowcy jeździli szybciej, a więc wg FIA - bardziej ryzykownie, to wprowadzali następne ograniczenia. A toru trzyma się i tak każdy po swojemu, chodzi tylko o margines błędu i konsekwencje związane z jego przekroczeniem - wsio. Budowa samochodów i tak jest w takim stadium, że kierowca nawet po czterech saltach może wyjść ze szwanku ze złamaną nogą max. Nie ma kolumn kierownicy wbijających się w kaski, nie ma płonących bolidów przy byle uderzeniu, nie ma katapultowania kierowców z kokpitu.

20.06.2009
01:58
[34]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

Na pewno nie spowalniającymi ograniczeniami.
TYMI nie, ale na pewno tymi dotyczącymi budowy torów, barier czy samego bolidu (monocoque, HANS).
Nie ma kolumn kierownicy wbijających się w kaski, nie ma płonących bolidów przy byle uderzeniu, nie ma katapultowania kierowców z kokpitu.
A to przez to, że po 94 r. WSZYSCY: i FIA zaostrzając wymagania co do torów, i zespoły konstruując coraz bezpieczniejsze pojazdy, porządnie wzięli się za poprawę bezpieczeństwa.

Nie obrzucajmy aż tak dziadków błotem - swoje zasługi mają.

20.06.2009
14:09
[35]

Cappo [ Senator ]

można oglądać F1 w BBC 1 w dobrej jakości bez proxy itp itd.

ale Sutil przywalił :|

20.06.2009
14:25
smile
[36]

Pejotl [ Senator ]

Nakajima najszybszy? Czy telewizor mi się zepsuł? ;-)

PS
A jednak! Znaczy że ten facet ma talent - i co teraz złośliwcy ;-)

20.06.2009
14:26
[37]

Bad Olo [ Stoprocent ]

Jak tam Qual ?

Nono, 1seria niezła.

20.06.2009
15:13
smile
[38]

Madril [ I Want To Believe ]

Borowczyk powiedział, że Kubica wystartuje o godz. 12. :D Powinien dojechać pierwszy. :D

20.06.2009
15:14
smile
[39]

NeroTFP [ Senator ]

Button dopiero 6.

20.06.2009
15:19
[40]

Cappo [ Senator ]

Kubica zrobił co mógł widać ze BMW nie spisuje się najlepiej, Vettel poza zasięgiem - jutro o ile nie popełnił błędu może wygrać. Button dość daleko, Massa 11, Nakajima dość wysoko. Zobaczymy jeszcze wagi bolidów.

20.06.2009
15:42
[41]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

Żeby jeszcze Barichello dobrze wystartował...

20.06.2009
16:21
smile
[42]

damianz5 [ Legionista ]

Vettel może i wygrał ale pewnie ma najmniej paliwa z całej stawki .
A co do Buttona to jest pewnie mocno zatankowany .
BMW kolejny fatalny występ aż żal patrzeć na ten bolid

20.06.2009
16:25
[43]

damianz5 [ Legionista ]

Robert Kubica znów z nowym silnikiem .
Decyzję o zmianie motoru w aucie Roberta przyspieszyła awaria agregatu, którego Polak używał podczas piątkowych treningów. Będzie to jego piąty silnik z ośmiu, jakie mają do wykorzystania w tym sezonie kierowcy.

20.06.2009
18:07
smile
[44]

legrooch [ MPO Squad Member ]

ROTFL. Jakiego znowu agregatu? Chłodniczego?

20.06.2009
18:28
[45]

eXtreme86 [ F1F4N ]

Wagi:

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 666.5 kg
2. Rubens Barrichello, Brawn GP, 657.5
3. Mark Webber, Red Bull, 659.5
4. Jarno Trulli, Toyota, 658
5. Kazuki Nakajima, Williams, 652.5
6. Jenson Button, Brawn GP, 657.5
7. Nico Rosberg, Williams, 661.5
8. Timo Glock, Toyota, 660
9. Kimi Raikkonen, Ferrari, 654
10. Fernando Alonso, Renault, 654
11. Felipe Massa, Ferrari, 675
12. Robert Kubica, BMW Sauber, 689.5
13. Heikki Kovalainen, McLaren, 695.5
14. Nelson Piquet, Renault, 682.5
15. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 665.5
16. Giancarlo Fisichella, Force India, 668
17. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 687.5
18. Adrian Sutil, Force India, 692
19. Lewis Hamilton, McLaren, 666
20. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 672.5

20.06.2009
18:38
[46]

grish_em_all [ Legend ]

Vettel najcięższy z całej dziesiątki? No tego to się nie spodziewałem, to naprawdę może być Grand Prix Red Bulla. Może nie będzie podwójnego zwycięstwa, ale nie widzę innego kandydata do wygrania wyścigu oprócz Vettela.

20.06.2009
19:19
[47]

Cappo [ Senator ]

Kubica niezłą cysterną jedzie.

20.06.2009
19:28
smile
[48]

Volk [ Legend ]

Webberowi Raikkonen przeszkodzil na ostatnim kolku. Pewnie byloby PP gdyby nie to i byc moze pierwsze zwyciestwo.

20.06.2009
19:39
[49]

Da_Mastah [ Elite ]

No najwyższy czas dla Webbera, bo jak go Schumacher nie oszukiwał, to teraz Raikkonen wpadł pod koła. Biedaczek...

21.06.2009
07:38
[50]

Dessloch [ Legend ]

Vettel może i wygrał ale pewnie ma najmniej paliwa z całej stawki .
A co do Buttona to jest pewnie mocno zatankowany .


hehe bardziej mylic sie nie mozna:)
vettel najciezszy, a button jeden z lzejszych, nawet od tych przed nim.

ciekawe, ze vettel o .2 sec (? z tego co pamietam) szybszy byl od drugiego, a jest najciezszy.

21.06.2009
08:11
smile
[51]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Cappo ==> Dzięki za link do streama. Pornosyy też są, a nie zabrałem nic na wyjazd :)

21.06.2009
11:02
[52]

Cappo [ Senator ]

[51]Wiesz każdy znajdzie coś dla siebie, kumpel mi poleciał bo dobra jakoś (on oglądał NBA) ja włączyłem sobie dla F1 ......... choć pornosy też widziałem że są :D

21.06.2009
12:22
[53]

Voutrin [ łojant ]

no Newey potwierdza klase. Red Bull jest przygotowany masakrycznie, cala stawke o 0.5 s spokojnie wyprzedzaja.
Jak nie zlapia awarii(a Newey slynie z genialnych wozo, ale kruchych), to nie widze innej opcji jak wygrana Vettela.

Co do Kubicy, to na nic wiecej nie mozna bylo liczyc, skoro nie mial zadnych szans na testowanie samochodu.

Za to McLareny bez KERS to juz dno zupelne. Widac tak jak wspominali skupiaja sie juz na nowym samochodzie. Z tego nic nie da sie pewnie wycisnac.

21.06.2009
12:38
smile
[54]

Blaster85 [ The Truth Is Out There ]

Całe szczescie ze Nakajima jest w przodzie stawki bo moze niezle tam "namieszac" na starcie ;]

21.06.2009
13:40
[55]

Cappo [ Senator ]

Na deszcz raczej się nie zapowiada.

21.06.2009
15:03
[56]

Lutz [ Legend ]

nie zamkneli raikkonenowi wlotu paliwa czy to sie teraz robi automatycznie ?
już widzę :) automat

21.06.2009
15:26
[57]

Sky Angel [ Semper Paratus ]

O_o ale małe zainteresowanie dzisiaj;)

nie dziwie się, Niemiec wygrywa, fuckfuckfuck;/

21.06.2009
15:31
[58]

mirasek [ Generaďż˝ ]

Polowa sezonu za nami a BMW nadal nic nie pokazuje, szkoda

21.06.2009
15:50
[59]

Beret z antenką [ Konsul ]

O_o ale małe zainteresowanie dzisiaj;)

Jeden z najnudniejszych wyścigów jak dotąd więc nie ma się czym ekscytować.
Jedyny plus jest taki że w końcu nie wygrał sympatyczny Brytyjczyk ;p

21.06.2009
15:57
smile
[60]

Bad Olo [ Stoprocent ]

Może ten tor jet 'ikoną', ale gówno się na nim dzieje. Takie tory jak ten ( i hungaroring etc, etc,) powinno się wyrzucić z dala od F1 :D

Miło się patrzyło na Hamiltona walczącego z bolidem :]


Był taki moment, gdzie w pierwszym sektorze dwóch walczyło (Massa vs. Rosberg chyba) , a Fisico ich objechał jak chciał, to było piękne, się uśmiałem ze starszym :D

21.06.2009
16:00
[61]

Madril [ I Want To Believe ]

Początek napawał optymizmem, bo trochę walki było, ale potem się uspokoiło. ;/

21.06.2009
16:07
[62]

damianz5 [ Legionista ]

I po raz kolejny BMW nie zdobyło punktów a Button zaskakująco dalekie miejsce

21.06.2009
16:08
[63]

sparrhawk [ Mówca Umarłych ]

Był taki moment, gdzie w pierwszym sektorze dwóch walczyło (Massa vs. Rosberg chyba) , a Fisico ich objechał jak chciał, to było piękne, się uśmiałem ze starszym :D

Alonso z Heidfeldem. Fisichelli do Massy i Rosberga to ciut daleko było w tym wyścigu.

21.06.2009
16:17
smile
[64]

Bad Olo [ Stoprocent ]

[63] Dzięki ;)

21.06.2009
16:26
[65]

Dessloch [ Legend ]

wyscig bardzo fajny i ciekawy.
sporo sie dzialo.

poraz kolejny jak nie ma wypadkow itd itp to kibice sezonowi narzekaja na brak emocji.

boks dopiero co ciekawa walka leciala... ogladajcie boks jak chcecie krwi.

21.06.2009
17:28
smile
[66]

Volk [ Legend ]

Ja niestety dopiero wstalem i przespalem wyscig.

21.06.2009
19:05
[67]

Vegetan [ Bździągw ]

U mnie prądu zbrakło, ale z tego co mówicie, niewiele ciekawego przegapiłem.



Powiedzcie mi, bo nie bardzo rozumiem. W trakcie wyścigu Sokół powiedział, że Alonso jest zwalniany przez Heidfelda i nie prowadzi się jego bolid dobrze, ze względu na normalne zmiany aerodynamiczne, które mają miejsce przy jeździe za innym bolidem. Noż do cholery jasnej, czy to niekompetencja naszych przymulaczy polsatowskich, czy po prostu wszystkie zmiany aerodynamiczne w tym roku, skrócenie i podwyższenie tylnego spoilera, nie przyniosły żadnych zmian w aerodynamice? Bo tyle się mówiło, że teraz jazda za innym bolidem nie będzie zmieniać docisku do powierzchni, ma to ułatwić wyprzedzanie itp., a tutaj słyszę taką nowinkę...




I czy nie denerwuje Was, że co chwile są jakieś dłuższe przerwy między wyścigami? Najpierw 3 tygodnie pod rząd wyścig, potem 2 się czeka, znowu dwa wyścigi, znowu dwa tygodnie czekania, jeden wyścig i trzy tygodnie czekania... . Potem znowu przerwa wakacyjna...

Inne Formuły jeżdżą w tym czasie? Bo chyba przerzucę się na bardziej emocjonujące F2 i F3...

21.06.2009
19:19
[68]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

(...) seria pasjonujących tankowań.
W ten sposób Borowczyk (pewnie niezamierzenie) podsumował obecną Formułę 1.

Yh, lepiej żeby FOTA, po ustanowieniu własnej serii, wykombinowała coś, co NAPRAWDĘ ułatwi wyprzedzanie - nie jak KERS, który stał się raczej bronią defensywną.

21.06.2009
19:22
[69]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

Czyżby FIA wprowadziła tyle udziwnień że forumowicze się zbuntowali i nie chcą już oglądać bo widzę, że wątek z wyścigu na wyścig "umiera"

I czy nie denerwuje Was, że co chwile są jakieś dłuższe przerwy między wyścigami? Najpierw 3 tygodnie pod rząd wyścig, potem 2 się czeka, znowu dwa wyścigi, znowu dwa tygodnie czekania, jeden wyścig i trzy tygodnie czekania... . Potem znowu przerwa wakacyjna...

No wiesz, muszą trochę odpocząć, wyjechać na wakacje, wrócić do swoich rodzin itd

21.06.2009
19:24
[70]

Saul Hudson [ Legend ]

A co się mają wpisywać skoro Kubica zajmuje miejsca w drugiej dziesiątce.
Ale tak na poważnie to nie ma nawet co komentować w trakcie wyścigów.

21.06.2009
19:42
[71]

KapCioch [ Generaďż˝ ]

Wyścig ciekawy. Ale tylko jeśli chodzi o ostatnią 10... jeśli o to chodziło FIA, to żenada. A Vettel zamiótł:) Przypomniały się czasy Schumiego:)
A co do naszych komentatorów. Wkur*ił mnie Borowczyk tym że powiedział, że dziś mamy dzień ojca... Oglądałem to z ojcem, myślałem że się ze wstydu spale bo byłem pewny, że dopiero za 2 dni i że to ja jestem debil bo mogło mi się coś pomieszać. Na szczęście okazało się, że to Borowczyk wyszedł na totalnego idiotę, po tym jak zajrzałem do wiki.

21.06.2009
19:49
[72]

Vegetan [ Bździągw ]

KapCioch -> Aż zamarłem, jak to przeczytałem, dobrze, że nam prądu jednak brakło, bo bym oglądał z ojcem i również spalił się ze wstydu... Mimo iż wiem, że to 23., to i tak pewno pierwsza myśl by była "Kurde, już 23 dzisiaj?!"

21.06.2009
20:06
[73]

Dessloch [ Legend ]

bo Borowczyk baran i nie wie, ze w PL kiedy indziej przypada dzien ojca... w PL zawsze jest to 23 czerwca, za granica w wielu krajac przypada na 3 niedziele czerwca...
bywa.

Powiedzcie mi, bo nie bardzo rozumiem. W trakcie wyścigu Sokół powiedział, że Alonso jest zwalniany przez Heidfelda i nie prowadzi się jego bolid dobrze, ze względu na normalne zmiany aerodynamiczne, które mają miejsce przy jeździe za innym bolidem. Noż do cholery jasnej, czy to niekompetencja naszych przymulaczy polsatowskich, czy po prostu wszystkie zmiany aerodynamiczne w tym roku, skrócenie i podwyższenie tylnego spoilera, nie przyniosły żadnych zmian w aerodynamice? Bo tyle się mówiło, że teraz jazda za innym bolidem nie będzie zmieniać docisku do powierzchni, ma to ułatwić wyprzedzanie itp., a tutaj słyszę taką nowinkę...

nie jest to blad polsatowskich dziennikarzy.
Zmiany w aerodynamice sa, duzo latwiej teraz bolidom zblizyc sie do siebie... i tak lepiej niz wczesniej bylo, gdzie ciezko w ogole bylo sie zblizyc do przeciwnego bolidu.
ale i tak jest lepiej niz rok temuy

21.06.2009
20:36
[74]

Vegetan [ Bździągw ]

Czyli zwyczajnie teraz mogą bliżej siebie jechać niż rok temu, ale dalej ten z tyłu ma znacznie utrudnioną jazdę? Ok, teraz rozumiem, ale w ustach Sokoła to brzmiało zatrważająco, jak o tym mówił, jakby na prawdę to było bardzo przeszkadzające.

21.06.2009
20:48
[75]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

Oglądałem to z ojcem, myślałem że się ze wstydu spale bo byłem pewny, że dopiero za 2 dni i że to ja jestem debil bo mogło mi się coś pomieszać. Na szczęście okazało się, że to Borowczyk wyszedł na totalnego idiotę, po tym jak zajrzałem do wiki.

Mnie również opętało zdziwienie, ale na wiki piszę że w W.Bryt dzień ojca jest w 3 niedzielę czerwca a u nas 23... Ale Borowczyk nie wiedział że tam mają inaczej...

21.06.2009
20:53
[76]

sparrhawk [ Mówca Umarłych ]

Borowczyk nie mówił o tym, jak jest w Polsce, bo to chyba każdy wie. Choć jak widać po reakcjach, niekoniecznie.

21.06.2009
21:07
smile
[77]

jasonxxx [ Szeryf ]

Ja bym się tak nie czepiał naszych komentatorów, bo od ładnych paru lat lat (od wielu przed tym jak 3/4 zainteresowanych w tym wątku F1 od czasu debiutu Kubicy zajarzyło ten sport) panowie dają radę.

Borowczyk może faktycznie być momentami wkurzający, ale Sokół jest PRO i naprawdę zajebiście daje radę.

21.06.2009
22:07
[78]

Vegetan [ Bździągw ]

Jest PRO, ale tak marudzi do tego mikrofonu, że nierzadko nie umiem zrozumieć niczego z tego, co mówi, a to mnie irytuje :p

21.06.2009
22:11
smile
[79]

simson__ [ Forza Rossoneri ]

Oglądałem to z ojcem, myślałem że się ze wstydu spale bo byłem pewny, że dopiero za 2 dni i że to ja jestem debil bo mogło mi się coś pomieszać. Na szczęście okazało się, że to Borowczyk wyszedł na totalnego idiotę, po tym jak zajrzałem do wiki.

Ja podobnie, tyle że dzwoniłem do ojca i się trochę wygłupiłem. To wszystko przez Borowczyka !

21.06.2009
22:18
[80]

Igierr [ Im God Of Rock ]

Ta formuła to już nie to co rok temu, jakoś źle mi się ogląda jak Robert na tak dalekich pozycjach, mało mnie wciąga i nudzi w połowie wyścigu.

21.06.2009
22:19
smile
[81]

Beret z antenką [ Konsul ]

Dlatego Borowczyk musi odejść!

22.06.2009
00:40
smile
[82]

KapCioch [ Generaďż˝ ]

Borowczyk nie mówił o tym, jak jest w Polsce, bo to chyba każdy wie. Choć jak widać po reakcjach, niekoniecznie.
Sorki, ale jego "audycja" jest nadawana na Polskę gdzie dzień ojca jest 23, a ja nie mam obowiązku wiedzieć, że w Anglii jest obchodzone jakoś inaczej. Nie podkreślił, że mówi TYLKO o Anglii, dlatego ta dezorientacja jest imo uzasadniona... i jeszcze powiedział coś w stylu "także jak państwo zapomnieli to jeszcze raz przypominam..." i weź tu na tatę popatrz w takim momencie:P
I tak poza tym, już wiemy czemu Schumi się wycofał ;P

Na pewno to kit, ale na jego miejscu też bym wolał TG od F1 ;D
PS: Dzisiaj Sokół jedynie rozbawił mnie tekstem na jednym z pierwszych okrążeń:) Coś w stylu: "tak, Robert przez to stracił bardzo wiele pozycji... yyy jest 13"
A startował z 12:)

22.06.2009
00:45
[83]

szymon_majewski [ Legend ]

KapCioch ---> tak z Schumim to kit, prawdziwy kierowca to:


22.06.2009
01:23
[84]

Vegetan [ Bździągw ]

Nie rozumiem tego całego jarania się STIGiem...może dlatego, że sporadycznie oglądam Top Gear.


To samo miałem, jak usłyszałem Sokoła mówiącego, że Kubica stracił wiele pozycji xD Jeden facepalm to za mało.

22.06.2009
02:03
smile
[85]

Qverty™ [ Legend ]

Oglądałem to z ojcem, myślałem że się ze wstydu spale bo byłem pewny, że dopiero za 2 dni i że to ja jestem debil bo mogło mi się coś pomieszać. Na szczęście okazało się, że to Borowczyk wyszedł na totalnego idiotę, po tym jak zajrzałem do wiki.

Miałem to samo...siedzę sobie z tatą na kanapie, oglądam a tu Borowczyk wyskakuje że dziś dzień taty i zalatuje gadką:także, przypominam młodzieży
Ojciec tak się na mnie spojrzał i pokiwał głową z jednoznaczną miną...ja z przerażeniem w oczch kalkulowałem w głowie czy to Borowczyk pierdzielnął bzdurę czy to ja coś pokręciłem. Spojrzałem na tatę i mówię:no co? Dzien Ojca jest 23 przecież a nie dzisiaj...co nie zmienia faktu że w pierwszej chwili spoliłem Jana...

22.06.2009
11:49
[86]

Cappo [ Senator ]

22.06.2009
13:17
[87]

Cappo [ Senator ]

->


|FORMUŁA 1| GP UK - Silverstone | 21.06 godz. 14.00 - Cappo
22.06.2009
18:10
[88]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Dla mnie Top Gear jest na poziomie porad z Auto Świata. Dno dna poza ciekawymi ujęciami samochodów (zdjęcia w AŚ).

A jaranie się Stigiem - nawet, gdyby to był Ken Block co by to zmieniło?

22.06.2009
18:12
[89]

Dessloch [ Legend ]

Top Gear to raczej show jest, a nie powazny program motoryzacyjny. Wystarczy pare razy obejrzec i zobaczyc, ze nasmiewaja sie praktycznie z kazdego samochodu prawie, poza aston martinem :)

to jest program satyryczny, do posmiania sie.
wiec ocenianie go pod katem profesjonalizmu w recenzowaniu samochodow jest glupota...

22.06.2009
20:14
[90]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Dessloch ==> O to mi właśnie chodzi :) Z motoryzacją to nie ma nic wspólnego oprócz tematu motoryzacji :)

23.06.2009
10:58
[91]

smalczyk [ Senator ]

legrooch ---> mowisz o wydaniu papierowym TG? Pomijając świetne felietony (w sensie humorystycznym oczywiście - bo takie jest ich zamierzenie) i ciekawe artykuły o chocby dawnych sławach wyścigów - może się nie znam, ale testy samochodowe przynajmniej wyglądają na rzetelne, a i laika potrafia zaznajomic z ciekawa motoryzacyjna terminologią.
Słowem pisemko dla nie-hardkorowcow bardzo dobre.

jason ---> Sokół rzezcywiście jest fachowcem - ale jego smęcenie pod nosem powoduje u mnie (poza podgłaszaniem odbiornika na maxa) tik nerwowy w lewym oku. Czy naprawde nikt z obslugi technicznej nie może facetowi zwrócić uwagi??

23.06.2009
21:37
[92]

legrooch [ MPO Squad Member ]

smalczyk ==> Mówię o dowolnej edycji TG. Kolorowe, obok tabelka producenta z połową niby najistotniejszych danych technicznych (a w rzeczywistości pierdzenie o mocy, momencie i prędkości maksymalnej), fajne zdjęcia/fajne ujęcia, kilka doprawionych tekstów Jeremey'iego (lubię jego felietony) i tyle. Generalnie każdy egzemplarz/odcinek TG sprowadza się do schematu:

- "Co potrafi Porsche 911?"
- "Potrafi szybko jeździć"

Ubrane w różne słowa pod każde wydanie/emisję. Doprawione cukierkowymi bajerami w stylu Transformers 2 i gotowe.

A co z informacjami na tema działania napędu np w BMW xXXX? Jak działa, jak się zachowuje przy odpowiednim momencie? Co daje, co zabiera? Jak się ma do reszty?
Takich informacji nigdy się nie usłyszy u nich niestety poza kilkoma smarkatymi żartami o pochodzeniu samochodu z Niemiec/wstawić dowolną nazwę, jaki to on nie jest przy xxx/yyy/zzz cudowny/do dupy oraz gdzie go zawiesić.

23.06.2009
22:59
smile
[93]

BE_WANTED [ Wymiatacz ]

Hehe, mógłby zostać taki kalendarz na 2010 :D

23.06.2009
23:15
[94]

Vegetan [ Bździągw ]

Wywalili co nudniejsze tory, nieźle :D

23.06.2009
23:20
[95]

Danley [ slow but dangerous ]

Bardzo interesujący kalendarz [93], przyda się ;)

Chociaż przy obecnej konfiguracji bolidów nie sądzę, żeby seria mogła być emocjonująca i ciekawa, bez względu gdzie zostanie rozegrana :)

24.06.2009
14:36
smile
[96]

Halucyn89 [ Senator ]

Jeest kórwa !!!!
Nie ma rozłamu

24.06.2009
14:40
smile
[97]

smalczyk [ Senator ]

W środę znienawidzony przez FOTA szef FIA zapowiedział, że nie będzie się ubiegał o reelekcję

Nie wiem czemu - ale od razu skojarzyło mi się z Listkiewiczem

24.06.2009
20:51
[98]

Vegetan [ Bździągw ]

A miałem nadzieję, że się jednak rozpadnie :/

24.06.2009
21:14
[99]

smalczyk [ Senator ]

legrooch ---> sorry, ale nie mam pojęcia jakie KONKRETNIE kierujesz zarzuty pod adresem TG bo połowa słów to fajne/rózne/cudowne/do dupy/inne epitety.
Prosto z mostu - piszą gdzieś nieprawdę czy przeinaczaja fakty? Cz jedynie w strawny i ciekawy sposob przytaczają informacje dotyczącej danego auta dla przeciętnego zjadacza chleba?
Może ty jestes motowymataczem - ale ja osobiście wielu przydatnych rzeczy sie dowiedziałem.
I póki ktos wprost nie wskaże przykładu, gdzie redaktorzy bzdury piszą - póty przy czytaniu pisma pozostanę.

Btw - przykład z Porsche wskazuje, ze raczej nie czytałeś żadnego egzemplaqrza - bo akurat o rozmaitych odmianach Porszaka pisza dużo i często.

24.06.2009
21:35
smile
[100]

grish_em_all [ Legend ]



yes, yes, yes!

24.06.2009
22:57
[101]

legrooch [ MPO Squad Member ]

smalczyk ==> Nigdzie nie miałem na myśli, żę bzdury piszą w sensie tradycyjnym. Napisałem o bzdurach w sensie traktowania TG jako pisma motoryzacyjnego.

Jak przykład o co mi chodzi masz:
(wersja ala Młody Technik) - motor oparty jest o jedno ramię wachacza. Dzięki łańcuchowi rozwiązanie to lepiej się spisuje w kwestii wytrzymałości. Hamulce z perforowanymi tarczami pozwalają na skrócenie drogi hamowania o xxm. Amortyzatory użyte po raz pierwszy w jakimkolwiek modelu firmy ZZZ pozwalają na jazdę turystyczną po drodze przypominającej polskie yyy.

(wersja ala Top Gear) - ten motor (powiedzmy GSX-R) w świetnym kolorze błękitu niebiańskiego ma 360KM mocy. Stig sprawdzi go na torze, ale najpierw kilka informacji.
Kosztuje on xxxxx$, co sprawai, że jest droższy od motoru UUU o zzz$. Opony są takie sobie, bo brzydko komponują się z kolorem baku. Stig wykręcił nim xx:xx:xxx, co oznacza, że jest on szybszy od CBX1100 o 0,3 sekundy. W związku z czym tamten trafia do kosza, bo nie jest wystarczająco szybki.



Wiem, że fajnei ogląda się pojazdy w ruchu, jednak brakuje prawdziwego programu motoryzacyjnego pokazującego budowę DSG, zmian w dyferencjale itd.
Co mi po składanym dachu, który widać na kilometr w samochodzie, w którym wprowadzono naście nowych rozwiązań? Jedyne, co dostanę to listę zgodną z listą w salonie.

Nie wiem, czy słyszałeś/oglądałeś, jak TG dał dupy z Teslą. Polecam obejrzeć i poczytać.


grish ==> Wolałbym chyba jednak nową serię :) Nie wierzę, że pokój zapanuje na dłużej :)

24.06.2009
23:19
[102]

Cappo [ Senator ]

Ja nigdy nie traktowałem TG jako programu typowo motoryzacyjnego, jak już ktoś wspomniał bardziej to przypomina show z motoryzacyjne z dużą dawką humoru - swoją drogą nie raz płakałem ze śmiechu :D

24.06.2009
23:26
[103]

Voutrin [ łojant ]

no, zobaczymy jeszcze jaki bedzie regulamin. Jak zostanie ten z tego roku to lipa.

Bez mozliwosci rozwoju silnikow, nic sie nie zmini i dalej beda takie akcje jak na ostatnim GP.

25.06.2009
00:29
smile
[104]

Volk [ Legend ]

Na f1wm napisali, ze nie bedzie zakazu tankowania.

25.06.2009
09:57
[105]

smalczyk [ Senator ]

legrooch --->

ten motor (powiedzmy GSX-R) w świetnym kolorze błękitu niebiańskiego ma 360KM mocy. Stig sprawdzi go na torze, ale najpierw kilka informacji.
Kosztuje on xxxxx$, co sprawai, że jest droższy od motoru UUU o zzz$. Opony są takie sobie, bo brzydko komponują się z kolorem baku. Stig wykręcił nim xx:xx:xxx, co oznacza, że jest on szybszy od CBX1100 o 0,3 sekundy. W związku z czym tamten trafia do kosza, bo nie jest wystarczająco szybki.

MOżesz przytoczyć z którego odcinka TG brałeś ten tekścik? Czy tez został on sklecony dla potwierdzenia twojej teorii? :)
Obiecuję, ze po powrocie do domu rzuce ze dwa przyklady 'typowej' dla TG paplaniny - i moim zdaniem trochę się będzie od tego różnić :)

Ja nie zaprzeczam, że TG (cały czas mówię o piśmie - bo program to jedno wielkie show) nie aspiruje do super-profesjonalnego pisma branżowego. Za to jako poradnik dla laików sprawdza się znakomicie - tym bardziej że wolę miec połowę zawartości poswięcona stricte technicznemu omówieniu danych modeli i połowę ciekawych artykułów o szeroko rozumianej mororyzacji - niż pełne kilkadziesiąt stron technicznej nowomowy - która nie nudzi pewnie tylko mechaników samochodowych :)

A propos jesazzce nowych uzgodnień - może się mylę, ale w żadnym punkcie nie widzę by FIA poszła na rękę FOCie - cczyli jedyna zdobycza zespołów jest obiecanie p[rzez Maxa nie kandydowania w najbliższych wyborach (więc np może wrócić na jeszcze kolejne:)
Jako żywo widzę tu piętno PZPN :)))

25.06.2009
12:26
[106]

legrooch [ MPO Squad Member ]

smalczyk ==> To było porównanie. Nie posiadam na urlopie żadnego odcinka Top Gear :)
Drażni mnie to pieprzenie o podstawach zamiast o konkretach. Ich porównanie przykładowo BMW polega na "Nowym się lepiej jeździ/ Nowe lepiej trzyma się drogi". Ale ani słowa, że przekonstruowano zawieszenie na xxx. O to mi chodzi :)

Jedyne, co mają ok z pierdół to zgodność dotyczącą największego gówna, byleby silnik chodził tak jak musi :)

25.06.2009
14:02
[107]

SisioreX™ [ Legionista ]

Jak sadzicie ?
Czy Vettel moze jeszcze dogonić Buttona ?
Myślę że to jest możliwe, jeśli będzie tak jak w Wielkiej Brytanii to ciekawy pojedynek się nam szykuje. Wszystko w głowach geniuszy Brawna i Nevaya.

05.07.2009
15:22
smile
[108]

stefan99 [ Generaďż˝ ]

A może by założyć nowy wątek? :)

05.07.2009
15:27
[109]

Halucyn89 [ Senator ]

Za tydzień dopiero Niemcy, więc nie ma sensu by było że jest, bo i tak jest sezon ogórkowy tera :P

05.07.2009
16:14
[110]

Lutz [ Legend ]

Jak sie oczywiscie Ecclestone z nory pojawi, bo na razie to bbc i reszta plus organizacje antyfaszystowsko-semickie chca jego glowy :D

05.07.2009
16:19
smile
[111]

Halucyn89 [ Senator ]

[110]

spoiler start
O kórwa , powaliło mnie to z nóg
spoiler stop

Takie larmo z tej wypowiedzi się zrobiło ?

08.07.2009
19:25
[112]

Huntelaar [ a ty lowelku jedź ]

Wie ktos jak nazywa sie ta seria w której teamy maja nazwe klubów piłkarskich?Ogladałem ostatnio ja na eurosporcie jezdził tam Pantano

08.07.2009
19:34
[113]

Bioly74 [ Forza RK! ]

Superleague Formula

-->

09.07.2009
11:30
[114]

Cappo [ Senator ]

09.07.2009
12:58
[115]

smalczyk [ Senator ]

Wyścig się zbliża, a tu wątku brak? :)

09.07.2009
13:13
[116]

Bad Olo [ Stoprocent ]

[113]

Ostatnio na EuroSporcie leciały skróty tej Super Ligii, bardzo ciekawe bolidy ^^

10.07.2009
13:06
[117]

eXtreme86 [ F1F4N ]

Pozwoliłem sobie utworzyć nowy wątek:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9252373&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.