GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zepstua karta graficzna - pytanie o gwarancje

12.06.2009
19:44
[1]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

Zepstua karta graficzna - pytanie o gwarancje

Wczoraj zepsula mi sie karta gaficzna dokladnie taka:
Geforce 8800 GTS 320mb/ 320bit


i mam ja na gwarancji, w sklepie ktorym kupowalem nie ma juz takiej karty, co moga mi zaoferowac w zamian skoro jej nie ma ?
sklep to :
nie chcial bym dostac jakiejs lipnej karty ktora ma 128bitow, 256 mb itd,
wiec pytanie moje jest takie czy liczy sie wartosc karty w dniu zakupu, czy wartosc terazniejsza przy wymianie karty skoro tej starej juz nie ma?
co zrobic aby sie nie wyrolowac, i moze ktos ma czas i polecic która z kart dostępnych na stronie jest adekwatna do karty ktora mi sie zepsula ?
z gory dzieki za pomoc

12.06.2009
19:48
[2]

Darth Father [ Spam Master ]

Proste,napisz do nich i zapytaj się o wszystko

12.06.2009
20:00
smile
[3]

YogiYogi [ Konsul ]

dobra rada: oddaj ja do sklepu z tytulu "Niezgodności towaru z umową" - i żadaj wymiany na egzemplarz pozbawiony wad lub zwrot gotowki w przypadku jesli sprzedawca nie ma takiej mozliwosci.

1. Pismo tytułujesz: Reklamacja z tytułu niegodnosci towaru z umowa.
2. Podajesz jedynie swoje imie, nazwisko i adres korespondencyjny - ZADNEGO TELEFONU, maila itp.
3. W tresci opisujesz jaka to niezgodnosc - karta nie dziala, nie wiesz dlaczego, nie mozesz z niej korzystac, usterka a raczej wada uniemozliwia Ci wykorzystanie towaru zgodnie z jego przeznaczeniem
4. Zgodnie z przyslugujacym Ci prawem zadasz usniecia wady i zwrotu towaru pozbawionego wady lub zwrotu gotowki jesli bedzie to niemozliwe.
5. Dopisujesz ze oczekujesz na odpowiedz w formie pisemnej na podany adres w ustawowym terminie 14 dni od daty zlozenia pisma.

Zanosisz to do sklepu razem z karta i dowodem zakupu i teraz uwaga:
- sprzedawca bedzie sie bronic bo on w tym momencie przyjmuje na siebie odpowiedzialnosc za usuniecie wady a nie serwis do ktorego pewnie najchetniej Cie wysle
- musi w ciagu 14 dni KALENDARZOWYCH - a wiec wliczajac soboty i niedziele wyslac do Ciebie list polecony. I tu jest najfajniejsze - ze Ty musisz to otrzymac przed uplywem tych 14 dni. Jesli spoznia sie chociaz jeden dzien (decyduje data doreczenia do Ciebie awizo - wiec ucieczka przed listonoszem tez nie ma sensu :) ) to automatycznie uznaja zasadnosc Twojej reklamacji i teraz juz jedynie pozostanie kwestia ustalenia kiedy otrzymasz karte z powrotem.
- stary trik sprzedawcy to pytanie o email albo nyumer telefonu - mowisz ze nie masz i tyle. Bo jak podasz - to potem Ci beda wciskac ze poslali Ci odpowiedz smsem albo mailem przed uplywem terminu ale najwyrazniej nie doszlo...

Co Ci daje reklamacja z tytulu niezgodnosci ? Ze to czesem najszybsza droga - jesli oddasz na gwarancji - to to moze trwac, bo wysla do serwisu, potem bedzie zwalanie winy na ten serwis ze sie przeciaga itd. Na koniec dostaniesz lutowana karte - bo powiedza ze juz takiego modelu nie maja i pan Kazio z serwisu Ci naprawil i ciesz paszcze.

Acha - i nie pozwol sobie wciskac kitu ze odpowiedzialnosc z tego tytulu to tylko 6 miesiecy - bo ustawa mowi wyraznie ze sprzedawca odpowiadaz za to 24 miesiace. Jedyny haczyk to to, ze od momentu stwierdzenia niezgodnosci nie moze uplynac wiecej niz (nie pamietam dokladnie) 2 miesiace. Wiec powiedz ze zauwazyles to kilka dni temu.

I tyle.

Lepiej mowic mniej niz wiecej :)

Powodzenia

Edit:
- i ZADNEJ karty gwarancyjnej - nie musisz jej nawet zabierac do sklepu poniewaz nie oddajesz karty do naprawy gwarancyjnej - a z tytulu niezgodnosci - a to dwie rozne rzeczy.

12.06.2009
20:02
[4]

Logan [ Bad Medicine ]

To że w sklepie nie ma nie znaczy że ci jej nie wymienią. Gwarancję daje producent, więc sklep co najwyżej przyjmie Twoją reklamację ale kartę i tak prześle do producenta, a ten zapewne ci ją wymieni na nową (miałem tak z Gainwardem). Jak już na 100% nie będą mieli żadnego egzemplarza, to muszą ci dać porównywalną lub lepszą (tak z kolei kiedyś miałem z dyskiem IBM - wymienili mi 40gb na 60).

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.