GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wizualizacje - w jakim programie?

22.05.2009
22:22
[1]

nutkaaa [ Panna B. ]

Wizualizacje - w jakim programie?

No cóż, większość projektów architektonicznych jakie robię na uczelnię dobijam do końca i pora wziąć się za wizualizacje do nich. Nie wiem jednak w czym :/ Robiłam swego czasu w Sketch Up'ie jakieś proste wizualki, ale mimo wszystko ubogi jest ten program, choć nie powiem - bardzo intuicyjny. No i właśnie, szukam czegoś równie intuicyjnego, co nie przybije mnie swoimi możliwościami, a jednocześnie da się zrobić przyzwoite wizualizacje brył architektonicznych. Niby pod koniec semestru będziemy uczyć się pracy na Blenderze lub 3dMaxie, ale ja potrzebuję już w miarę szybko czegoś, co w miarę da się szybko opanować ;]
Słyszałam o programie Maya - ktoś korzystał?
Dodam, że w grę wchodzą wszelkie darmowe programy i programy na licencję edukacyjną (w Autodesku jestem zarejestrowana, więc z pobraniem Mayi nie miałabym problemu).

Co wybrać w takim razie? Mile widziana możliwość importu plików dwg.

22.05.2009
22:53
[2]

kamyk_samuraj [ Senator ]

Dla ciebie? AutoCAD moze...

22.05.2009
22:59
[3]

blazerx [ ]

Moze MilkShape - taki okrojony max, podstawy te same.

jezeli masz dostep do Maya/3ds i wiesz, ze bedziesz z niego pozniej musiala korzystac to moze lepiej jakbys skoncentrowala sie na jednym od poczatku?

22.05.2009
23:17
[4]

kamyk_samuraj [ Senator ]

Jesli ma dostep do Maya/3ds maxa to ma rowniez do AutoCADa (ta sama firma) - a to jedyny program z tych wymienionych, ktory po instalacji dodatku Architectural Desktop jest przeznaczony do wizualizacji takich rzeczy, jak chce nutka...

22.05.2009
23:28
[5]

blazerx [ ]

Chyba Autocada juz ma skoro chce exportowac pliki dwg? Pewnie znasz sie na tym wiecej ale nie bardzo rozumiem dlaczego napisales: to jedyny program z tych wymienionych czyli co w tych innych nie da sie robic wizualizacji?

22.05.2009
23:35
[6]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Generalnie zależy jak bardzo chcesz się w te wizualizacje zagłębić. Mayę na pewno sobie odpuść - nie nadaje się do wizek. Natomiast 3ds max jak najbardziej, zwłaszcza z dodatkiem w postaci V-Raya i tą kombinację Ci polecę. Spokojnie możesz w nim wczytywać plany w DWG. Weź tylko pod uwagę, że jeżeli chcesz fotorealistyczne wizki nastaw się na srogą naukę softu.

--edit--
Ech zmęczony jestem, teraz dopiero dotarło do mnie co napisałaś. Rzeczywiście 3ds max przybije Cię swoimi możliwościami, a z drugiej strony nie jestem w stanie polecić Ci czegokolwiek innego od wspomnianego SketchUpa.

23.05.2009
01:21
[7]

Lutz [ Senator ]

skoro juz o sketch-upie mowa



mozesz jeszcze sprobowac truespace i blender (obydwa programy darmowe)

ewentualnie za smieszne 99$ mozesz kupic wersje Houdiniego dla studentow i glodujacych artystow. To jest juz potezny program moze niestety nie do konca dedykowany wizualizacjom, ale naprawde dobry kawalek softu.

Z darmowych jest jeszcze ewentualnie softimage modtool ale to z kolei bardziej do realtime 3d i gier.

23.05.2009
10:21
[8]

nutkaaa [ Panna B. ]

kamyk, to w Autocadzie można wizki robić? Nawet nie wiedziałam, a korzystam z AutoCad Architecture 2009, jednak nie korzystam z gotowych bibliotek ścian, tylko jak w tradycyjnym cadzie rysuję kreska po kresce.
Na razie fotorealistyczne wizualizacje może sobie jeszcze odpuszcze, ale chciałabym żeby to względnie przyzwoicie wyglądało, a nie jakieś klocki lego.

23.05.2009
14:03
[9]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Lutz
Nie wiem jak można polecać Hudego osobie zupełnie "zielonej" i do tego do wizualizacji. A że to dobry kawałek softu to już inna bajka. :)

23.05.2009
16:47
[10]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

mi architektka robila w cadzie a wizualizacje w caddecor

23.05.2009
17:22
[11]

Lutz [ Senator ]

Karrde

Po pierwsze Houdini nie jest trudny, tylko ma dosc nowatorska (nody) filozofie obslugi, ktora staje sie coraz popularniejsza, i moim zdaniem duzo bardziej elastyczna (pisze to jako ktos kto preferuje shake/fusion ponad kazdy inny soft video) Dla kogos "od maxa" czy innych moze byc problem z przejsciem ale generalnie ja nie widze przeciwwskazan. Masz troche stare informacje, w tej chwili praktycznie kazdy numer 3d world ma jakis tutorial dla houdiniego "dla zielonych", dosc spora promocja i uznanie w srodowisku grafikow wlasnie za elastycznosc. Trzeba miec troche podstaw z matematyki ale chyba dla architekta to nie jest jakies specjalne wyzwanie.

Po drugie, do wizualizacji nadaje sie tak samo jak wiele innych softow, mantra jest swietnym i szybkim rendererem, sporo skryptow powstaje rowniez pod zastosowania wizualizacyjne (i to robione przez polakow)

Po trzecie 99 baksow to smieszna cena, niestety brak mozliwosci wymiany z "duzymi" wersjami moze byc problemem ale nie dla zastosowan domowych.

Po czwarte dla zaawansowanego uzytkownika houdini zdecydowanie ulatwia zycie ze wzgledu na zaawansowana proceduralnosc i mozliwosc tworzenia bardzo elastycznych bibliotek elementow.

Wlasnie sprawdzilem, wersja edukacyjna dosc utytulowanego softu Real 3D kosztuje w wersji edu 100euro (w ostatnim 3D world dodawali go na cd) i tez dosc dobrze powinien sie sprawowac.

23.05.2009
17:41
smile
[12]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Lutz
No cóż, ja akurat pracuje na Hudym i Nuke'u więc nody znam od podszewki. :)

Mimo to ciężko mi sobie wyobrazić Houdiniego sprawdzającego się tak dobrze w wizkach jak 3ds max + vray. Import dwg, możliwość dokładnego zwymiarowania i łatwość tworzenia materiałów to zdecydowane zalety maxa. Mantra jest świetna, ale to jest production-class renderer w przypadku którego musisz potrafić mniej lub więcej skryptować.

23.05.2009
18:12
[13]

nutkaaa [ Panna B. ]

Chyba jednak na razie pozostanę przy sketch upie, pościągałam jakieś pluginy do renderingu, może coś z tego będzie ;]
Czy jest możliwość ściągnięcia gdzieś demo Houdiniego, co bym rzucić okiem jak to w ogóle wygląda?

cotton -> fajne, ale na razie mam się bardziej skupić na wizualkach elewacji, wnętrza mają być tylko dodatkiem do planszy semestralnej, tak więc nie muszę się na razie skupić na układzie płytek ;]

23.05.2009
18:19
smile
[14]

Karrde [ Visual Effects Artist ]



Aczkolwiek ja nadal będę się upierał przy maxie do wizek. :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.