GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate - część 56

27.11.2002
16:07
smile
[1]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Baldur's Gate - część 56

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział : historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, wystarczy tyle, że Asch w językach gemańskich znaczy zadek, jest średniowiecznym palestyńczykiem, uwielbia wysadzać się kulami ognia ;)
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znajacy tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, uwielbia się denerwować i nienawidzi ankiet, które służą jako respiratory dla tego wątku :)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony(i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadrzędnych Admirałów Tropcieli Faerunu
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- gofer,stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelius, tyle tylko że zajmuje się odrobaczaniem czegoś tak wspaniałego, jak TDD
- Hayabusa,Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza,bardzo rozmowny,a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasm odpowie, nikt nie wie jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący,ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj-to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@ znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce (poza tym możesz dostać gofrem z bitą śmietaną w twarz)!!! Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

Myśleliście, że o was zapomniałem ? Jeśli tak - myliliście się ! :)

link do poprzedniej części:

27.11.2002
16:12
smile
[2]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Ehhh... obrazek się nie wkleił - ale porządek musi być ! :)

27.11.2002
16:15
[3]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Czemuś to zrobił!!!???!!!??? Aaaaaaaaaaaaa...........

27.11.2002
16:17
smile
[4]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Yossarian --> O co chodzi ? :) Udam, że o obietnicy dla Lady nic nie wiedziałem :)

27.11.2002
16:22
[5]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Och....w sumie....niech będzie :))

27.11.2002
16:24
[6]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

mam pytanie (TRADYCYJNIE JUŻ) czy w północnej cytadeli napotkaliście jakies problemy ????

27.11.2002
16:30
smile
[7]

pisz [ nihilista ]

Ja tez mam pytanie: lepie kupic BG czy wybulic troche wiecej na BG2 ?

27.11.2002
16:32
[8]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

pisz --> Lepiej kup sagę...:)) Hayabusa --> Hmmm....a w jakiej cytadeli????????

27.11.2002
16:34
[9]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

pisz --> Jakby co link poniżej...

27.11.2002
16:47
[10]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

To jest wdodatku. Książę Eltan każe sprawdzić cosię dzieje w północnej Cytadeli uaktualnia się mapa i tojest na północnym wschodzie mapka. Mam kłopot z wejściemdo sal pobocznych, nie może się załadować.

27.11.2002
16:51
[11]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hayabusa --> To już niestety pytanie do Aurelinusa głównie...

27.11.2002
16:53
[12]

pisz [ nihilista ]

Zawisza Czarny--> niech mi tylko ktos tez sprzeda troche wolnego czasu...albo wyrzuci kolokwia :) Tak sie pytam, bo slyszalem, ze BG2 jest duzo lepszy

27.11.2002
17:26
[13]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Pisz---> najlepszym rozwiązaniem jest Saga. BG 2 wygląda lepiej graficznie, jest pod pewnym wzgledami bardziej rozbudopwany itd ALE BG I też ma świetny klimat, bardzo dobry wątek główny plus kilka znakomitych pomysłowych dodatków. A poza tym, jak skończysz BG I to możesz wyeksportować postać do II i bawić sie dalej... POnadto do I jest znakomity dodatek autorstwa Aurelinusa, który dość istotnie IMO podnosi grywalność, przy zachowaniu klimatu, w dodatku 100 % po polsku, więc sie nie kłóci z resztą.

28.11.2002
15:25
[14]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Hayabusa--------> musisz mieć pełną instalację gry. Prawdopodobnie dlatego się nie ładują. Krótko mówiąc większość komnat jest "pożyczonych", co oszczędziło sporo miejsca w MB w dodatku. Jeśli to nie to, napisz które się nie ładują (w lewo, w prawo) patrząc z punktu wejścia do Cytadeli (na Satosa).

29.11.2002
11:29
smile
[15]

wicio7 [ Legionista ]

Mam duże zastrzeżenia do sagi BG. W instrukcji jet masa błędów, są pozamieniane obrazki, błędy językowe itp., a poza tym może być. ===>Hathor: Nie wiem kto wymyślił karmi ale to jest profanacja dobrego starego (i nowego tesh) browarka, jakieś badziewie dla kobiet, jakbyście nie mogły pić normla of korz :))))))

29.11.2002
11:31
smile
[16]

wicio7 [ Legionista ]

Czy wy zawsze po przekroczeniu setki zakładacie nowu link????????????????

29.11.2002
11:35
smile
[17]

wicio7 [ Legionista ]

Czy jak chce zagrać w wasz dodoatek po polsku to mushe najpierw ściągnąć angielską wersję ,a potem dopiero łatke polonizującą???????

29.11.2002
17:46
smile
[18]

-grjgori- [ Konsul ]

wicio7 --> Tak zawsze po przekroczeniu setki zakłada sie nowe wątki, tak aby modemowcy (i nie tylko) nie mieli później problemów z otwieraniem wątka z 5600 postami (tyle by mniejwięcej wyszło dla wątka o BG1). W jaki nasz dodatek? NTotSC - polski dodatek więc nie o ten pewnie chodzi DSotSC - dodatek angielski; ściągnąć wersję angielską, a poóźniej łatkę polonizującą.; zazwyczaj łatki nie działają bez gry/moda/itp. dla którego są przeznaczone. Dlaczego uważasz, że Hator mogła by coś wiedzieć o "Karminie"? I dlaczego uważasz że jest to bznadziejny napój. ajwyraźniej wygląda na to że na ciebie podziałał, patrząc na twoje bezsensowne-statsiarskie(?) posty i do tego zaczynające się od mówienia o Karminie (który jak już wcześniej powiedziałem miał na ciebie bardzo duży wpływ).

29.11.2002
18:54
[19]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ech. Nie kłócić się tu. wicio7 --> Jakie znów błędy w sadze???????

30.11.2002
02:02
[20]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Wicio7 --> Nic z tego, nie przepadam specjalnie za piwem, mogloby nawet dla mnie nie istniec ;P Co nie znaczy, ze nigdy nie pije - ale wole ciemne piwa, a Karmi jest dodatkowo slodkie. Ale to jest watek o BG i niech tak pozostanie :) Pytanie do BG - chodze sobie po mapkach w poszukiwaniu jakichs pominietych miejsc i okazalo sie, ze moge poszukac meza jakiejs lady z Beregostu - facet wyruszyl do Amn i nie wrocil. Ma byc gdzies na poludniu. Tylko, ze ja juz wszystko "wyczyscilam" na poludniu, on tam gdzies jest? Przylaczylam na moment Kagaina, by zobaczyc jego statystyki (wczesniej go nie spotkalam, ominelo sie domy w Beregoscie) i Imoen zmienila mi sie spowrotem w zlodzieja (a przemianowalam ja na zlodziej/mag). Oczywiscie, to byl tylko test i wgralam wczesniejszy save, ale dlaczego sie tak stalo? Ech, okazalo sie, ze bylo kilka drobnych questow, ktore pominelam. Jeszcze zwiedze sobie kontrolnie zachodnie mapki, ale to juz nie dzis ;)

30.11.2002
09:45
smile
[21]

Nostradamus. [ Pretorianin ]

1. Wykonałem zadanie z dodatku tej "panny" spod Pomocnej Dłoni, i od jej wujka w Beregoscie otrzymalem list dzieki, ktoremu jego przyjaciel wykuje mi jakąs potezną bron, głupie pytanie ale gdzie jest ta kuznia dokąd mam sie udac :) ? 2. Czy w Lasach Ostrych Kłów jest jakies zadanie oprocz zabicia banshee i uratowania fantomow ?? Hathor <--w lokacji ponizej Beregostu dwa Orgiliony mają list od tego goscia z Amnu dla zony. Zabij, zabierz i odnies :)

30.11.2002
10:00
[22]

Dwalin [ Reggae ]

Mój kolega kupił sobie sage Baldursów i teraz pomagam mu na okrągło :)

30.11.2002
10:54
[23]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Nostrodamus --> To moze byc krucho, bo pewnie ich zalatwilam juz dawno temu i list.... moze go gdzies sprzedalam? Na pewno tak zrobilam z Pierscieniem Jozefa, ktory, jak sie okazalo moznabylo oddac kobiecie w Nashkel.

01.12.2002
18:52
smile
[24]

Las Ca [ Konsul ]

Mam dziwny problem, juz nie poraz pierwszy. Wedrowalem po wybrzezu w poszukiwaniu bitki i stoczylem walke z jedna Sirena. Rzucila na Minsca czar Zauroczenie (Czarm), no to ja z kontry tez Charm. Dzialanie obu czarow sie skonczylo, a Minsc... jest na czerwono. Nie atakuje mnie, ale ja nie moge nim kierowac. Kieys mialem podobna sytuacje z Khalidem, ale tego zabilem i poszedlem dalej. Minsca nie chce, nie moge stracic! Co zrobic?

01.12.2002
20:15
[25]

Ines [ Ines ]

Las Ca--> co robic?.. IMO wgrac poprzedni save.

02.12.2002
10:05
smile
[26]

Joanna [ Kerowyn ]

Las Ca ---> Mam taką samą sytuację. Probowałam zostawić na noc komputer - czar Czarm działa ponoć dobę, ale nic się nie zmieniło (zresztą znaczki zauroczenia znikły) poza pojawieniem się"szczęk" zmęczenia. Jak próbowałam go zwolnić i przyjąc ponownie zaczyna atakowac druzyne - nie mozna z nim porozmawiać. Chyba bug?

02.12.2002
12:25
[27]

Gilmar [ Easy Rider ]

Joanna-------> czy masz wykonany qest z uwolnieniem Dynaheir, jeżeli nie to Minsc może się buntować, z tym, że wtedy rzuca teksty o wykorzystywaniu jego osoby.

02.12.2002
14:34
smile
[28]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

To niekoniecznie bug - juz byl podobny problem, z tym ze tamten gosc rzucil zauroczenie na swoja postac glowna ;) Problem w tym, ze zauroczona osoba zwykle jest Twoim wrogiem i dzieki zauroczeniu staje sie przyjazna, wiec automatycznie po zakonczeniu czaru dostaje czerwona obwodke - gra nie rozroznia, ze to nie byl przedtem wrog, ma okreslone "polecenie" jak ma sie postac zauroczona zachowac. A, sama nie jestem tak madra - to wytlumaczenie dostal tamten pechowy gracz. Na szczescie mial autosave i nie musial zaczynac gry od poczatku, a byl juz w Wiezy Durlaga :)

03.12.2002
13:37
[29]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Dwalin--------> jeśli tu jesteś, wyjaśnij wyczerpująco, o co chodzi z Bitwą na kwadraty w IWD II - nic z tego nie rozumiem i głupie to jest jak nie wiem.... Potworki zadają łącznie ok. 1000 punktów ran w jednym etapie walki... kto to ma wytrzymać? Grjgori-----> jak wygląda sprawa przeniesienia 3D&D na platformę BG II? Mówiąc szczerze, czekam na ten dodatek do NwN, który umożliwi grę solo drużyną. To w zasadzie podstawowy błąd pierwszej wersji. Przymierzam się także do ostatecznego przeniesienia na platformę NwN, jeśli chodzi o tworzenie modów. Dlaczego? BO jest dużo prostsze, kompletnie supportowane i ta grafika 3D... Nieżle. Najchętniej przeniósłbym np. PsT jako mod---- to by było coś pograć w 3D w Tormenta...

03.12.2002
14:23
[30]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Problem Las Ca ----->>> Kilkanaście (ooops, jak ten czas leci KILKADZIESIĄT) wątków temu opisywałem identyczne moje doświadczenie z Imoen. Koniec końców problemu nie rozwiązałem, bo i tak z uwagi na inne czynniki rozpocząłem gre od początku. Ale być może problem jest rozwiązywalny. Przy przechodzeniu z planszy na planszę, losowo, daje się zauważyć zjawisko znikania "zaczerwienienia" członka drużyny. Ale po pewnym czasie następuje nawrót choroby. Jednakowoż przez dłuższy czas NPC jest pełnoprawnym członkiem drużyny, można go odłączyć !!! Czy odłączenie i po pewnym czasie przyłączenie skutkuje?? Nie wiem, ale można poeksperymentować. Co do przechodzenia z planszy na planszę, należy wybrać takie oddałone o min. 24 godziny, jeśli się nie udało, powtórzyć. Swoją drogą to bug którego w pierwszym wydaniu chyba nie było.

03.12.2002
15:00
[31]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hathor --> Czyli to jest 'bug' ... I tak najlepszym na to sposobem jest QuickSave....

03.12.2002
16:57
smile
[32]

Las Ca [ Konsul ]

Jesli chodzi o problem "zaczerwienienia" Minsca, to ... udalo mi sie. Wystarczylo po prostu odlaczyc go od druzyny. Nagle zamienial sie w rozmownego lowce i po chwili mozna go bylo znowu wlaczyc do teamu, jakby nigdy nic... Ciekawe, czy to samo udaloby sie z Dynaheir w druzynie...

04.12.2002
01:14
[33]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Mam problem z BAM2BMP (z BMP2BAM z reszta tez - nie sklada mi bamow, ale to teraz nie wazne). BAM2BMP nie przetwarza plikow z IwD2 i chyba niektorych z BG2. A wypisuje takie komunikaty, jak na obrazku. Co z tym zrobic???

04.12.2002
19:32
smile
[34]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

I jeszcze jedno - jak odtworzyc waw'y wyeksportowane z BG za pomoca NI? Winamp tego nie odtwarza....

05.12.2002
16:42
[35]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Hathor----> Pliki BAM w tych grach są skompresowane, musisz je zdekompresować - użyj nowego NI. Pliki wav tak naprawdę nazywają się wavc i nie odtwarza ich żaden multi. Musisz użyć sterowników do acm, wavc i 2snd, których lokalizację podają na stronie NI. potem wrzuć je do pliku z NI. Możesz też użyć Infinity Sound Converter ze strony TeamBG, ale jest kłopotliwy co nieco (też potrzebuje tych sterów). Powiem wam, że zabawa w tworzenie modu na NwN jest przednia i dużo mniej kłopotliwa niż w przypadku naszych starszych sióstr. Nie wrócę już do modów na IE. Grjgori - dzięki za dotychczasową pomoc. Czekam tylko na wydanie wersji umożliwiającej grę pełną drużyną. Właśnie zabrałem się za konwersję BG I i chciąłbym połączyć to z całą sagą. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

05.12.2002
19:41
smile
[36]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> No coż milo się z tobą pracowała. Mogę ci jedynie życzyć powodzenia z nową grą. Ja się raczej na NwN nie przeniosę, gdyż ta gra mnie raczej nie pociaga. A co do tworzenia pod nią modów to chyba została specjalnie do tego stworzona i poto dodano edytor aby było to łatwiejsze.

06.12.2002
05:37
smile
[37]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Ja uzywalam NI do exportu BAMow na dysk, a potem otwieralam BAM2BMP... Tylko te z IwD2 sie nie otwieraja. Mam nowy NI (no chyba, ze w ostatnich dnaich wyzedl nowszy?). Przy okazji buszowania w MOS'ach BG2 (ogladalma, nie zmienialam, jak przykazano) znalazlam cos takiego. Czyzby to tworcy kryli sie na tym zdjeciu, pod nazwa obszaru!? BTW - czy mos'y mozna jakos wyeksportowac do pliku graficznego czy tylko za pomoca printscreen??? (nie zawsze sa tak duze, jak w grze).

06.12.2002
11:40
[38]

Ines [ Ines ]

Hathor--> czy ty jeszcze sie nie kladlas o tej porze, czy juz wstalas??? Nie mialam ostatnio znowu czasu na granie i moja druzyna sterczy nadal w podziemiach Durlaga przy jego duchu. nie wiem, kiedy znajde czas, by do nich wrocic, ale ma nadzieje, ze wkrotce. Troche za nimi tesknie. Zwlaszcza lubie jak Dynacheir wymawia - To nieczyste bydle! He he...

06.12.2002
16:35
[39]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ines --> To jest dobre pytanie ;) Nigdy nie wstaje tak wczesnie, a polozyc sie probowalam, ale mi kot spac nie daje ://// chociaz to nie przez kota siedzialam do pozna w nocy, tylko przez PC. Ale potem, to juz kot....

06.12.2002
16:37
smile
[40]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ines --> Wlasnie probuje min. wyciagnac gadki Dybaheir z gry :) ale, jak wyzej - nie zapisuja sie jako wav, tylko jako wavc. (z rady Aurelinusa jeszcze nie skorzystalam). No dobr, zmyakam na zajecia :)

06.12.2002
20:22
[41]

lon [ Pretorianin ]

Witam mam pare pytań : kto jest nalepszym magiem ? gdzie jest pierścień z nefrytem dla żony Józefa , wiem że w kopalniach , ale obszedłem wszystkie poziomy i nic czy do domów trzeba sie włamywać, dla uzyskania questu , np w Bergoście z listem dla Marianne czy odpoczynek jest niepełny tzn np w gospodzie 1,2..PŻ , lub można to ustawić [ w opcjach niema] interesują mnie też questy dla NPc-ów , czy są kłótnie

06.12.2002
20:27
[42]

Fett [ Avatar ]

ktoś próbował zabić Koverasa ?

06.12.2002
22:01
[43]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

ejj dostalem misje z dodatku opowiesci z wybrzeza mieczy. Misja polega na wykradnieciu map z budynku jednej z gildi kupieckich. I problem polega na tym ze niemoge sie tam wlamac, bo zamek jest "dziwny" Gdzie znajde klucz, bo jusz nie mam pomyslu gdzie go szukac. I tez problem z kolejny qwestem w wiezy barluga poradzilem sobei z wszystkimi straznikami w piwnicach, tylko zostal jeden co spi. Wiem ze musze go obudzic gongiem, mam mlotek ale nie moge znalesc nigdzie trzonka.. help Aha prosze nie podawajcie mi dokladnej lokalizacji (szafka taka i taka w taki pomiszczeniu na takiej planszy) Tylko np jest gdzies na tym pietrze, albo w wypadku klucza jest w jednym z budynkow, mijesc na takim a takim terenie. Mam nadzieje ze to sie da zrozumiec ;]

06.12.2002
22:24
[44]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Z tego co pamietam, mapy sa w budynku rozliczeniowym, nie w gildii i moazna je zdobyc na minimum 2 sposoby. Chyba, ze to jakis quest, ktoregi nie zrobilam, bo fakt, sa ze 2 budynki kupieckie, ktorych sie nie da otworzyc.

06.12.2002
22:30
smile
[45]

Belt [ 210 backstab damage ]

alexej -> trzonek jest w dzbanie zaraz przy Strażnikach i tym całym wejściu na II Piętro, musisz dokładniej poszukać. :)))))

06.12.2002
22:33
smile
[46]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ion --> Najlepszym magiem? Masz na mysli Stworzoną postać?? Czy NPC-a?? (Dynaheir)... Pierścień z nefrytem jest na drugim bądź trzecim poziomie ( na tenże wchodzi się jakimś północnym tunelem) i zaraz po wejściu powinieneś go dojrzeć (leży na ziemii). Jeśli chodzi o questy, to tak. Żeby uzyskać niekótr z nich trzeba włamać się do domu. Odpoczynku w opcjach zmienić nie można. A kłótnie są, głównie między NPC-ami o przeciwnych charakterkach...:)) Fett --> Tak....dopiero pod koniec gry...:)) Alexej --> Wydaje mi się, że młotka trzonek jest gdzieś w południowo-wschodniej części planszy (może być ukryta - w pokoju też mogą być zmiennokształtne większe), ale pewności niemam....:))

06.12.2002
22:34
smile
[47]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Belt --> Skoro to Ty to mówisz, to masz rację....jak możesz to odezwij się na gg...:))

06.12.2002
22:48
[48]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

W domu rozliczeniowym wlasnie. Chyba chodzilo o dom rozliczeniowy.. Do cholery to Jest w Baldur's Gate? Bo neiznalazlem tego budynku, wiec myslalem ze chodzi o glowny budynek gildi kupieckiej

06.12.2002
23:07
smile
[49]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Heh, ja probowalam zabic Koverasa, jak juz wiedzialam, kim jest, ale sie nie da - ucieka z planszy, skubany ;) Co do maga, to lubie Dynaheir, ale ponoc najlepszy jest Edwin - ma wiecej miejsca na czary i jest mistrze wywolan (chyba!?) - wszak to jego daja do druzyny "gotowca" do OzWM (jest tam tez Jaheira, Viconia, Minsc i Imoen).

06.12.2002
23:29
[50]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hathor --> Też prawda....jako Czerwony Mag Thay (mistrz przywołań :)) ma więcej miejsc na czary...

07.12.2002
02:37
[51]

Valencis [ Transmuter ]

lon --> Nie ma najlepszego maga, każdy ma coś, co go wyróżnia w tłumie - Dynaheir ma dużo PŻ i dobrą wiedzę, ale niewygodną specjalizację, Edwin ma także sporo PŻ, ale słabą wiedzę i budzi zastrzeżenia co do tego, czy dodatkowe zaklęcia nie są zbyt dystansującą premią, Quayle nie ma w zasadzie żadnych zalet poza swoją unikalną klasą, a Xan i Xzar mają wysoką zręczność, rozsądną siłę (udźwig) i dobrą wiedzę. NPC mogą się ze sobą kłócić i jest takich sytuacji... no, dużo, ale tylko te cztery konflikty mogą (choć nie muszą) zakończyć się walką pomiędzy zainteresowanymi: Dynaheir i Minsc - Edwin; Jaheira i Khalid - Montaron i Xzar; Kagain - Yeslick; Kivan - Viconia. Fett --> Nie, ale za to zgładziłem np. Ulraunta. :) Belt --> Nie dość, że ktoś się za Ciebie podszywa, to jeszcze robi z Ciebie debila... alexej --> Dom rozliczeniowy jest w części NE. Powinien być otwarty przez całą grę, ale wraz z zamówieniem na mapy pojawi się tam nowe towarzystwo. Hathor --> No wiesz, mistrzem wywołań to jest Dynaheir, a nie Edwin. :/

07.12.2002
11:12
[52]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Valencis --> Wywolania i przywolania mi sie myla, ale wywolan nie ma w BG - Dynaheir jest mistrzem Inwokacji (chyba, ze to inna nazwa na wywolania?)

07.12.2002
11:52
smile
[53]

Belt [ 210 backstab damage ]

Chodziło czywiście o II piętro podziemi

07.12.2002
14:00
smile
[54]

wicio7 [ Legionista ]

ELLLLOOOO wrócilem..... ale co ja widze jakis webster miesz mnie z blotem i nie, nie jestem pod ''wplywem" karmi, ale macie racje jest to tylko ijedynie watek do BALDURKA. Czy kto w Nashel zbadal sprawe gostka ktory wychodzi z "nagrobka" a po ponownym kliknieciu pojawiaja sie feniksy, ktore mozna zabic przez uzycie magii/broni chlodu. Jak ktos wie o co tam chodzi to prosze o info. Za jakas godzinke wpadne po odpowiedz jesli jakas bedzie!!!

07.12.2002
14:20
[55]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

wicio7 --> Zabiłem chyba ze trzy serie tych Strażników Feniksa i nic....to chyba jest bez sensu...

07.12.2002
14:30
[56]

tymczasowy96674 [ Junior ]

pomiętam,że wybijałem te feniksy masowo

07.12.2002
14:37
[57]

tymczasowy96674 [ Junior ]

HATHOR-----> Rużnica między wywoływaniem przywoływaniem jest wielka.Wywoływanie to czary takie jak np.magiczny pocisk lub chromowa kula. Prywoływania to przyzwania potworów np.''Przyzwanie potwora I"

07.12.2002
17:17
[58]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

FOX_LIS --> OK, ale mi sie te nazwy myla i jakis czas to potrwa, zanim sobie zakoduje co jest co ;) Poza tym czy wywolywaniw to to samo co inwokacja??

07.12.2002
17:42
[59]

Gilmar [ Easy Rider ]

Hathor------> wywoływania i inwokacje to ta sama szkoła magii. Różnica jest tylko w sposobie uzyskiwania efektu. Działanie inwokacji jest uzależnione od ingerencji np. bóstwa istoty wyższej do ktorej zwraca się mag lub kapłan. Wywoływanie to kształtowanie magicznej energii przez maga bez pomocy kogokolwiek.

07.12.2002
17:49
[60]

Valencis [ Transmuter ]

A czy iluzja to to samo co urojenie? Nie. Ale stwierdzono, że te dwa zjawiska są do siebie na tyle podobne, że mogą definiować pojedynczy kanon magii. Podobnie, inwokacje i wywołania to też nie to samo - inwokacja oznacza moc płynącą od jakiegoś boga itp. (np. "Przywołanie boskiej mocy"), a wywołanie to siła, której uwolnieniu wystarcza moc rzucającego (np. "Magiczny pocisk").

07.12.2002
18:49
[61]

Gilmar [ Easy Rider ]

Valencis-------> oczywiście masz rację ale myślę, że nie ma sensu zastanawiac się nad tym jak powstają poszczególne czary magów czy kapłanów. Istotniejszą sprawą jest czas potrzebny do rzucenia czaru i jego czas trwania,bo to ma bezpośredni wpływ na rozgrywkę w grach.

07.12.2002
19:50
smile
[62]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

OK, tak czy ijnaczej, nie ma wywolan w BG1, tylko inwokacja i taka wlasnie mginia jest Dynaheir :) Poza tym, Mistrzyni Inwokacji brzmi ladniej, niz Mistrzyni Wywolan.

07.12.2002
22:11
[63]

Valencis [ Transmuter ]

Gilmar --> Wcale nie chciałem Cię poprawiać, po prostu się spóźniłem. :) Hathor --> Dlatego wymyślono że mag specjalista kanonu Inwokacje/Wywołania będzie się nazywał "mistrz inwokacji" - a "mistrza wywołań" nie ma ani w BG1, ani nigdzie indziej.

07.12.2002
22:38
[64]

Moskito [ Centurion ]

Witam wszystkich Baldur's maniaków! Mam straszny problem! Mianowicie - jakieś 2 lata temu przeszedlem Baldura i go sprzedałem ( błąd życiowy ), wczoraj zobaczyłem w kiosku Extra Grę właśnie z Baldurem i wiele się nie namyślając kupiłem. Zainstalowałem, stworzylem postać i zacząłem grać - i gra mi chaczy!!! Poprostu koszmar - idę postacią lub przesuwam ekran a tu co jakieś 10s zlajdzik - strasznie wkurza! I teraz niewiem czy potrzebuje jakiegoś patcha czy może gra jest felerna ( jeśli tak to ostatni raz kupiłem gre z czasopisma ) a może to wina karty graficznej - gdyż gdy grałem w Baldura 2 lata temu miałem inną! Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, może komuś się przytrafił podobny problem.

07.12.2002
22:42
[65]

Belt [ 210 backstab damage ]

Tak, ja miałem (kiedyś chyba o tym pisałem). Niestety nie mogę Ci pomóc, bo los chciał, ze akurat w tym momencie miałem wymianę dysku i wszystkie związane z tym roboty, że gdy wgrałem już na nowego twardziela, to wszystko działało OK. Może wgraj grę jeszcze raz...

07.12.2002
23:10
[66]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Znow zacząłem grac w tą gierke lecze nie wiem kogo dac do druzyny a mam juz 6 poziom.Prosze o pomoc.I jakby mozna to jeszcze ile NPC ma hp

07.12.2002
23:11
[67]

Moskito [ Centurion ]

Belt - dzięki za odpowiedź! Instalowałem grę 3 razy - raz normalnie, raz pełną i raz minimalną i NIC! Pogrzebałem trochę w ustawieniach i też nic - może mam coś skopane w kompie, jak się trochę mocniej wkurzę to jutro zrobie format twardziela, może to pomoże!

07.12.2002
23:19
[68]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A tak apropo kim tera gracie?

08.12.2002
11:06
[69]

Ayertienna [ Konsul ]

elfka, kapłan - mag :) miodzio :)))

08.12.2002
12:13
[70]

Ines [ Ines ]

Ja gram polelfka, woj-mag. Ale ostatno nie mam czasu. Moze blizej swiat. Juz tak malo mi zostalo: jakis kult i demon w Brodzie Ulgotha i Sarevok.

08.12.2002
12:26
smile
[71]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A może ktos gra czystym magiem?:)

08.12.2002
12:31
[72]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Witam. Mam dwa malutkie pytania odnoście BG, oczywiście: wiem że istnieje górny limit ptk. doświadczenia jaki można uzyskać. Wiem też że istnieje patch pozwalający to ograniczenie zlikwidować (nawet go ściągnałem z sieci) i z nim wiążą sie moje pytania: - czy patch angielski działa z wersją PL - czy istnieją jakieś przesłanki żeby go nieinstalować. Zabija to ducha gry, spowoduje jakieś niekonsekwencje w rozwoju postaci itp. Czy też jego instalacja niewiąże sie z żadnymi negatywnymi efektami. Pytam bo z czegoś co przypomina instrukcje, a co zostało dołączone do wersjo ostatnio sprzedawanej w kioskach za wiele na temat rozwoju postaci dowiedzieć sie nie mogę.

08.12.2002
12:40
[73]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Balthazar- możesz śmiało instalować. Radzę zaopatzryć się jeszcze chociaż w dodatek OzWM... Sam BG jest po prostu powolny... Hathor--------> wysłałem ci maile - nie jestem w stanie opowiedzieć ci wszystkiego, pytasz o teorię, którą opanowywałem pół roku... Ew. zadawaj po jednym prostym pytaniu, a ja podam ci wszystkie kroki i tak w koło.

08.12.2002
12:51
[74]

Ayertienna [ Konsul ]

Aschman-->no od biedy to ja gram....w sumie 4 postaciami rownolegle : mag, mag/kaplan, mag/woj i mag/zlodziej :) dlaczego?? Baltazar---> o ile sobie przypominam to patch EN dziala z PL versja i nie zmiania ver jezykowej..tzn patch zdejmujacy blokade, a nie jakis inny! Jedyna przeslanka zeby go nieinstalowac to to, ze za miesiac wychodza OzWM, potem doinstalowujesz do nich jeszcze dodatek Aureinusa a w nim chyba jest juz X-cap remover jesli sie nie myle..(poprawcie mnie, ale moja magi awansowala na 10 poziom po instalacji dodatku i eksporcie postaci...)

08.12.2002
13:22
smile
[75]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Aurelinus, Ayertienna --> Dziękuję- właśnie o to mi chodziło.

08.12.2002
13:36
smile
[76]

Ines [ Ines ]

Juz tyle sie naczytalam o tych roznych dodatkach, ze wszystko mi sie w glowie pomieszalo. Wydawalo mi sie, ze zeby zagrac w dodatek Aurelinusa do BG1, trzeba zaczac grac z dodatkiem od samego poczatku. Teraz z wypowiedzi Aertienny wynika, ze mozna ten dodatek sobie pozniej zainstalowac: [Jedyna przeslanka zeby go nieinstalowac to to, ze za miesiac wychodza OzWM, potem doinstalowujesz do nich jeszcze dodatek Aureinusa ... ciach]. Wiem, ze ten temat jest walkowany naokraglo, ale sie pogubilam :( . Prosze rozwiac moje watpliwosci.

08.12.2002
13:37
[77]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ayertienna -ale zwykłym magiem czy specjalistą. Jaki specjalista jest najlepszy?Inwokacji podobno jest fajny ale nie moze uzywac nie których czarów ochronnych.A moze nekromanta?

08.12.2002
14:08
[78]

Ayertienna [ Konsul ]

Ehh sorki ze komus namieszalam. ja robilam tak : gralam sobie spokojnie w BG1 z ozwm , wyeksportowalam postac i zainstalowalam dodatek, gram od nowa ale z postacia na niebotycznym poziomie, tak ze wszystkie questy to pol dnia zabawy i cudowania.... Aschman --> zwyklym, a jesli specjalista to niefiem ;/ nafet nie mam juz instrukcji zeby popatrzec sobie jakie sa szkoly przeciwne, ale w sumie nie moglabym chyba grac specem bo wszystko uzywam...no moze poza nekromancja, ale to tylko w BG1, w dwojeczce juz czesto z niej kozystalam.....jak dla mnei to nie jest warte tego wszystkiego - lepiej grac zwyklym....imho ofcourse

08.12.2002
14:25
[79]

Gilmar [ Easy Rider ]

Aschman-------> nekromanta to może być bardzo dobry pomysł bo nie będzie mógł rzucać czarów opartych tylko o szkołę iluzji,a czary tej szkoły są raczej mało przydatne. Wyżej jednak cenię sobie maga uniwersalnego.

08.12.2002
14:46
smile
[80]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Nie zadawaj takich pytań, bo odnoszę wrażenie, że to nie mniej, nie więcej, tylko właśnie do mnie.

08.12.2002
15:57
[81]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Valencis-Ja twoją wypowiedz juz znam i mi sie nie podoba.Bo nie ma niektorych fajnych czarów ochronnych.Ale jak tam bardzo chcesz:) to polec mi czary na początek.

08.12.2002
16:09
[82]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Hmm, a jakie jest moje zdanie? Jeśli to mistrz inwokacji, to chyba nie jesteśmy w tej grze. ps. Gdybym miał opowiadać o magach specjalistach, napisałbym na ten temat posta na co najmniej stronę - specjalnie dla Ciebie. :)

08.12.2002
16:30
[83]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

To napisz.

08.12.2002
16:36
[84]

Ayertienna [ Konsul ]

A jes,li nie dla niego to dla mnie, bo moze sie przekrece (tzn zmienie zdanie ;]) ale tak aby dalo sie tym grac w BG1 I 2 ! :)

08.12.2002
16:44
[85]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Wiedziałem, że to powiesz. Już chciałem się opublikować, ale zobaczyłem post Ayertienny - zaraz dopiszę uzupełnienie. Zacznę od tego jak zapamiętać co jest do czego opozycyjne - 8 kanonów magii łączy się w 4 opozycyjne pary (to tyle co warto znać na pamięć, bo akurat w takich zestawieniach trudno się dopatrzyć jakiejś logiki, nie ma to też nic wspólnego z przyjętą kolejnością szkół magii): Odrzucanie - Przemiany Przywołanie/Sprowadzanie - Poznanie Zaczarowania/Zauroczenia - Inwokacje/Wywołania Iluzje/Urojenia - Nekromancja Przy czym 2 z kanonów dla równowagi (?) mają dołączoną dodatkową szkołę opozycyjną: - mistrz inwokacji nie może uczyć się magii Przywołania/Sprowadzania. Łatwo to zapamiętać wiedząc, że właśnie takich czarów nie może zgłębiać Dynaheir. - mistrz przemian nie może uczyć się magii Nekromancji. Dlatego, że jego standartowa szkoła zakazana - Odrzucanie - jest powszechnie przez nikogo nie używana i miałby zbyt łatwo. Takie zestawienie szkół opozycyjnych obowiązuje tylko dla BG1 (nawiasem mówiąc także ID1 bez HoW), bo BG2, ID2 czy NN rządzą się już własnymi zasadami. Obserwując jakie szkoły są do jakich opozycyjne we wszystkich grach Infinity stwierdziłem, że może istnieć coś takiego jak "szkoły przyjazne" na tej zasadzie, że szkoła przyjazna do danej najczęściej może być dodatkową szkołą opozycyjną dla zakazanej przez daną. Nie będę się na ten temat rozlewać, bo to nikomu nie potrzebne, a szkoda mojego czasu, a Waszego miejsca. Każdy mag specjalista ma dodatkowe (poza Inteligencją 9) minimum klasowe na poziomie 15 lub 16, dlatego tworząc taką postać należy się zastanowić, czy nie będzie trzeba stracić punktów cech na jakąś zupełnie bezużyteczną rzecz jak Mądrość czy Charyzma. Na tej zasadzie można przyjąć, że dodatkowe minimum oparte na Zręczności lub Kondycji jest do przyjęcia, a te pozostałe będziemy traktować jako wady. Klasy: 1. Mistrz odrzucania (min. MDR 15) opozycyjne - Przemiany (m.in. "Migoczące barwy", "Płonące dłonie", "Otwarcie", "Przyspieszenie ruchów", "Drzwi przez wymiary", "Nienaruszalna sfera Otiluke'a") wskazania - drużyna prowadzona przez osobę, która woli polegać na stali niż magii, gdzie mag służy wyłącznie do identyfikacji. 2. Mistrz przywołań (min. KON 15) opozycyjne - Poznanie (m.in. "Identyfikacja", "Jasnowidzenie") wskazania - unikać tej klasy, bo jest przereklamowana. uwagi: gdzieś w instrukcji, i to nie tylko do BG1, jest napisane, że prostych czarów Poznania do 4. poziomu włącznie może się uczyć każdy czarodziej - wynika to z tego, że w prawdziwym D&D jest 9 szkół magii, Poznanie rozszczepia się na "Wyższe Poznanie" i "Niższe Poznanie" (właśnie te czary, których mogą używać wszyscy), oczywiście jest to nieprawda, w grze czegoś takiego w ogóle nie ma. 3. Mistrz poznania (min. MDR 16) opozycyjne - Przywołanie/Sprowadzanie (m.in. "Kwasowa strzała Melfa", "Ognista strzała", "Przywołanie potwora") wskazania - można grać, w drużynie, która uważa, że poradzi sobie bez przywołanych stworzeń lub z kapłanem, który się tym zajmie. 4. Mistrz zauroczeń (min. CHA 16) opozycyjne - Inwokacje/Wywołania (m.in. "Chromowa kula", "Magiczny pocisk", "Pajęczyna", "Śmierdząca chmura", "Błyskawica", "Kula ognia", "Zabójcza chmura") wskazania - trzymać się z daleka. 5. Iluzjonista (min. ZRC 16) opozycyjne - Nekromancja (m.in. "Pomniejsze drążenia Larlocha", "Horror", "Eksplodująca czaszka", "Wampiryczne dotknięcie") wskazania - można grać, zakazane czary, choć przydatne, nie powinny specjalnie uprzykrzać gry. 6. Mistrz inwokacji (min. KON 16) opozycyjne - Zaczarowania/Zauroczenia (m.in. "Zauroczenie", "Emocje", "Zamęt"), dodatkowo Przywołanie/Sprowadzenie wskazanie - trzymać się daleka, każdą z tych niedogodności pojedynczo można by przecierpieć, ale ich suma eliminuje invokera jako pierwszego. 7. Nekromanta (min. MDR 16) opozycyjne - Iluzje/Urojenia (m.in. "Lustrzane odbicia", "Niewidzialność", "Rozmycie") wskazania - można grać, ale trzeba będzie takiego maga zawsze trzymać na boku, gdyż jest pozbawiony praktycznych formuł defensywnych. 8. Mistrz przemian (min. ZRC 15) opozycyjne - Odrzucanie (m.in. "Ochrona przed pociskami", "Klosz niewrażliwości mniejszej"), dodatkowo Nekromancja wskazania - można grać, nawet suma ograniczeń z dwóch kanonów zakazanych nie będzie się w tym przypadku dawać we znaki. uwagi: mistrz przemian może uczyć się zaklęcia "Rozproszenie" magii", jest to jedyny przypadek, kiedy można uczyć się formuły szkoły opozycyjnej.

08.12.2002
17:05
[86]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Wiec co polecasz?

08.12.2002
17:12
smile
[87]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis--Takie pytanie,sam tą wiedzę zdobywałeś ,czy np.dużo przeczytałeś?Bo nieźle możesz się wypowiedzieć na temat BG. Aschman-->Nie męcz,Valencisa,bo pod ochroną;)

08.12.2002
17:18
[88]

Ayertienna [ Konsul ]

Hmm a jesli to ma byc magini glownie na solo ? bo nie ukrywam ze nie mam ochoty 5 towarzyszy ciagnac, od biedy moge zabrac jakiegos zlodzieja i kaplana , ew woja......ale max osob to 4, najlepeij 2 - ja i moj zlodziej :)

08.12.2002
17:21
[89]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Wszystko to czego nie odradzam, bo tak się składa, że jestem fanatykiem takiej szkoły magii, z której nie ma za wiele pożytku w BG1. :) Ayertienna --> Tak naprawdę to nie ma większego znaczenia, czy określona specjalizacja będzie dobra i w BG1, i w BG2, bo na etapie importowania bohatera do BG2 można wybrać ją (lub jej brak) jeszcze raz. Oczywiście - to nie jest odpowiedź na Twoje pytanie, bo na pewno chciałabyś zachować charakter swojej postaci w jak najmniej zmienionej formie. W BG2 obowiązuje maksymalnie uproszczony schemat szkół opozycyjnych - dokładnie te cztery pary z zeszłego posta, nikt nie ma dodatkowych kanonów zakazanych. Pozwolę sobie teraz, najprościej w świecie, wymienić wszystkie klasy i napisać kilka słów o tym jak się sprawują w obu częściach sagi: 1. Mistrz odrzucania BG1 - mało praktyczny, ale do ścierpienia. BG2 - całkowicie niepraktyczny - będąc pozbawiony tak podstawowego czaru ochronnego jak "Kamienna skóra" można się za niego zabrać tylko mając taki sentyment do Odrzucania jak ja. :) 2. Mistrz przywołań BG1&2 - i tak wiecie co chcę napisać. :) 3. Mistrz poznania BG1&2 - czarów, których nie może zgłębić jest ilościowo mnóstwo, ale to tylko liczby, bo tak naprawdę można się bez tego wszystkiego obejść, a jeśli ktoś lubi przywoływać kogoś do pomocy, to i tak weźmie jeszcze jednego czarodzieja, z resztą limit przywołanych istot w wysokości 5 i tak sprawia, że to żadna strata. 4. Mistrz zauroczeń BG1&2 - trzymać się z daleka - moim zdaniem "Magiczny pocisk" czy "Ognista kula" to esencja magii, którą musi znać każdy czarodziej, dlatego enchantera nie polecam w żadnej sytuacji. 5. Iluzjonista BG1- można grać. BG2 - jeśli to gnom wieloklasowiec, to jak najbardziej, potęga Nekromancji to przede wszystkim czary najwyższych poziomów, których za szybko nie zobaczy, ale jeśli to jednoklasowiec to proponuję zrezygnować z Iluzji/Urojeń. 6. Mistrz inwokacji BG1 - piekło, dno i co jeszcze chcecie. BG2 - niebo. :) W BG2 mistrz inwokacji może korzystać z czarów Przywołania/Sprowadzania, których na pewno brakowało wszystkim podróżującym z Dynaheir w jedynce. Ponadto czary Zaczarowań/Zauroczeń stają się szybko bezużyteczne, wszyscy umieją się przed nimi obronić lub w ogóle są na nie odporni, ponadto nie można rozmawiać z zauroczonymi postaciami. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie do BG2. 7. Nekromanta BG1 - można grać. BG2 - zależy od stylu gry - przywołanie swojego iluzorycznego duplikatu, który dysponuje wszystkimi czarami, jakie mamy sami jest niezwykle kuszące, chyba, że ktoś uważa to zbyteczne lub twierdzi, że to nie jest do końca uczciwe. Proste czary defensywne ze szkoły Iluzji/Urojeń są w BG2 bez znaczenia. 8. Mistrz przemian BG1 - można grać. BG2 - odrzucamy tą możliwość na samym początku, wszystkie niezbędne do walk z najpotężniejszymi wrogami formuły należą do Odrzucania, czyli są niedostępne. BarD --> Sam. :) Mnie się wydaje, że do może być interesujące zagadnienie. Z resztą nigdy nie widziałem żadnej wypowiedzi na temat szkół magii w BG.

08.12.2002
17:28
[90]

Valencis [ Transmuter ]

Ayertienna --> Generalnie jest przeciw grze solo, uważam, że same kreacje postaci w BG są na tyle interesujące, żeby pożądać ich towarzystwa. Tak czy inaczej, grając solo będziesz co chwilę spać i robić wszystko po 20 razy, więc wybierz maga bez specjalizacji, wszystko będzie mogło okazać się użyteczne.

08.12.2002
17:32
[91]

lon [ Pretorianin ]

Valencis ---Quayle to jaki mag? o pozostaych pytałem temu, że do kopalni spotkałem 4 czy NPc -k i zlecający questy są tak małomowni przed i po wykonaniu zadania , a moze tylko mi sie tak wydaje ? a do Edwina jest tak samo cienki jak w 2 po wywołaniu więcej niż 2,3 potwow z wyższyk poziomów głupiał nie wiem ale chyba była to walka umysłu

08.12.2002
17:37
[92]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis-->Noto gratulejszon;)Mi by się nie chciało Pamiętasz,jak mówiłem,że można zadać galarecie musztardowej rany cięe\kłue,a ty zaprzczyłeś?Można,a w BG2 na pewno.Zraniłem mieczem długim+1 i sztyletem też +1. Ion-->Edwin nie jest cienki,c więcej,jest na tyle dobry,że dzięki najwiękzej możliwości zapamiętania czarów jest najlpszym magiem w BG2.

08.12.2002
17:39
[93]

Ayertienna [ Konsul ]

Ion iluzjonista, jak na gnoma przystalo :) Valencis --> hmm no to moze inaczej....chcialabym sprawdzic WSZYSTKICH npcow w BG 1 i 2 i wybrac 2, max 3 z ktorymi bede chodzic...a co do wybory szkoly......jak moge w BG2 po imporcie wybrac szkole??przecie to jakies nienormalne......no bo i czary od nowa wybierac i cechy pewnie tez...no chyba ze dostepne beda tylko te specjalizacje ktorych wymogi mam spelnione ??

08.12.2002
17:44
[94]

Ines [ Ines ]

Skoro mozna wyeksportowac swoja postac na wysokim poziomie do dodatku Aurelinusa, to mozliwe, ze od razu po ukonczeniu BG1 sprobuje tego (choc bardzo kusi mnie BG2 - zostal zakupionyjuz chyba miesiac temu i nawet godo szafy nie schowalam, lezy caly czas na widoku). Ale prosze zerknac na screen i powiedziec, czy to co ja mam sciagniete, to jest wlasnie TEN dodatek, co trzeba? Bo moze omylkowo sciagnelam cos innego (te wszystkie skrotowe nazwy doprowadza mnie kiedys do obledu, he he).

08.12.2002
17:48
[95]

Ayertienna [ Konsul ]

heheh dobry Ines, dobry :) w sumie ja nie wiem czy tak mozna, ja tylko mowie ze tak zrobilam :P

08.12.2002
17:52
smile
[96]

Ines [ Ines ]

Ayertienna--> thx :). Ale skoro ty tak zrobilas, wiec mozna, bo _sie _dalo_ tak zrobic :D.

08.12.2002
18:00
[97]

Ayertienna [ Konsul ]

no dalo sie ale czy sie cos po drodze nie skopie to ja nie wiem i nie recze ;]

08.12.2002
18:00
[98]

Valencis [ Transmuter ]

err.: "generalnie jestem" lon --> 1. BN-i są małomówni, autorzy gry nie przywiązywali do tego wagi w BG1 i ograniczyli ten aspekt gry do absolutnego minimum - jedna kwestia przed i po wykonaniu jakiegoś questu, to wszystko, ewentualnie jak wiesz kto z kim może gadać, to uda Ci się wyciągnąć od swoich towarzyszy jeszcze jedną linijkę tekstu. Ponadto, wielu BN (np. Branwen, Faldorn, Kivan czy Tiax) przyłącza się pod warunkiem, którego nie można spełnić (nie można w tym sensie, że autorzy gry tego nie umożliwili) i przez całą grę będą milczeć na swój temat. 2. Nie bardzo rozumiem co napisałeś, ale kojarzy mi się to zjawiskiem przywoływania żywiołaków przez magów w BG2 - w takiej sytuacji niezbędna jest kilkunastosekundowa walka umysłów, której czas i wynik zależą od Inteligencji rzucającego - w przypadku Edwina to akurat mały problem w porównaniu z innymi czarodziejami z gry, bo ma tę cechę na najwyższym poziomie. Ayertienna --> Nie przewidziało Ci się, będziesz wybierać nową specjalizację i od zera zapełniać księgę czarów zaklęciami - wynika to z tego, że relacje pomiędzy szkołami magii zmieniły się w stosunku do BG1, ponadto wycofano się z niektórych czarów, które były w BG1 oraz zlikwidowano możliwość dwuklasowości z udziałem maga specjalisty jako klasy rozwijającej się. BarD --> Nie "cięte" tylko "sieczne"! Nie jesteśmy na lekcji przysposobienia obronnego. A poza tym galarety są wrażliwe na rany sieczne (nie kłute) więc zadanie rany długim mieczem jest oczywiste.

08.12.2002
18:06
smile
[99]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis-->No a sztylet?;)Pominełeś ten istotny fakt;) (P.S.Daj jeszcze lekcję o rodzaju obrażeń,psorze;)

08.12.2002
18:08
[100]

Ayertienna [ Konsul ]

ani mi slowa o PO !! cytuje.....bronie obuchowe : maczuga, topór

08.12.2002
18:12
[101]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Uwaga,jest nowy wątek Szybki jestem,nie ma co=zaczajka totalna Valencis-->odpowiedź wklej tam już;)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.