GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Povray Animacje - Pytanie

15.05.2009
20:09
[1]

Revanisko [ Senator ]

Povray Animacje - Pytanie

Walki na froncie (Povray - Ja) nadal trwają ;-P


Robie sobie animacje tańczącego ludzika.
Jest ludzik.
Jest pierwszy ruch ręki.
I jest problem.


Chodzi mi o to -> chce ,żeby ruchy następowały jeden po drugim ,a nie wszystkie naraz.
Grzebie w google ale nie za bardzo wiem po czym czegoś takiego szukac - ani czy jest cos takiego w ogole mozliwe w povrayu.


Pomoc mile widziana ^^

15.05.2009
20:20
[2]

maviozo [ Man with a movie camera ]

Zapewne musisz znaleźć coś o nazwie keyframes - i je przesuwać. DO każdego obiektu są osobne, i dodatkowo w każdym obiekcie powinno być ich tyle ile jest parametrów (czyli osobno dla offset X,Y, rotate X,Y,Z, scale) itd. Poszukaj "keyframes" albo animation pallete, albo cholera jeszcze wie co.

I po prostu przesuwasz te keyframesy żeby nie były na tej samej klatce.

15.05.2009
20:40
[3]

Revanisko [ Senator ]

keyframe na polski to klatka kluczowa nie :P?


Mój angielski + poziom z Povraya nie pozwalaja na czytanie skąplikowanych definicji nowych funkcji po angielsku :P


a przy okazji - popełniam w niżej napisanym kodzie jakiś błąd logiczny ,że mimo moich starań obie animacje dzieją się w tej samej chwili?


#declare Count=0;
#while(Count<0.99)
#declare tabObr[8]=<0,0-90*clock,60-60*clock>; // Prawe ramie
#if(Count<.5)
#declare tabObr[9]=<60-clock*60,0,0-clock*120>; // Prawe Przedramie
#else
#declare tabObr[9]=<60-clock*60,0,-60+clock*60>;
#end
#declare Count=Count+0.01;
#end

#if (Count=0.99)
#declare Count=0;
#while(Count<0.99)
#declare tabObr[12]=<0,0-90*clock,60-60*clock>; // Lewe ramie
#if(Count<.5)
#declare tabObr[13]=<60-clock*60,0,0-clock*120>; // Lewe Przedramie
#else
#declare tabObr[13]=<60-clock*60,0,-60+clock*60>;
#end
#declare Count=Count+0.01;
#end
#end

16.05.2009
13:35
[4]

Revanisko [ Senator ]

ok jest cos takiego jak frame_number - po ktorym teoretycznie moge układac animacje


Dlaczego teoretycznie - ano dlatego ze np jak mam


#if (frame_number <20)
cos tam jakas animacja
#end

#if (frame_number >20)
#if (frame_number >40)
kolejna animacja
#end



to robi po kolei tyle ze po przekroczeniu 20klatki animowana czesc ciala wraca do stanu przed animacja :<

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.