Tanthalas11 [ Pretorianin ]
Prezentacja na temat : Gry komputerowe
Witam
Otóż podjąłem się zrobienia prezentacji na wyżej wspomniany temat.
Niestety nie może być ona banalna czyli gatunki, screeny itd. tylko muszą być jakieś poważniejsze przemyślenia itp. Oczywiście to mają być moje refleksje i nie oczekuje gotowych czyiś opinii tylko tematów które warto by było poruszyć w takiej prezentacji
Na razie myśle że byłoby coś takiego:
- Wstęp tytuł spis treści ~ 2 slajdy
- Ogólnie o grach, podział na gatunki, single i multiplayer ~ 3-4 slajdy
- Stereotypy i mity o grach i graczach (że tylko dla dzieci, że przez nie ludzie się zabijają itp.) ~ 2 -3 slajdy
- (...)
- Koniec, bibliografia, 1 slajd
No i jak policzyć to mam około 10 slajdów ... potrzeba mi 15 więc jakie jeszcze tematy można poruszyć? Czekam na propozycje
Tak w ogóle to wydaje mi się że wreszcie temat godny forum :)
ppaatt1 [ Trekker ]
Opisz rozwój w grach pokazując screeny z gry np. z 1990, 1995 2000 itd.
Bajt [ Ariakan ]
Moze cos o dzialce biznesowej i o tym, ze branza gier zarabia teraz wiecej niz np. filmowa itp. Moglbys przedstawic, ze gry to powazny biznes a nie tylko zabawa :)
Domyslam sie, ze to do szkoly, wiec chyba lepiej zapunktujesz niz jakbys same screenshoty pokazywal.
Didier z Rivii [ life 4 sound ]
ile czasu ma trwać prezentacja?
warto podkreslic jak mocno sie zawiązywał zwiazek gier z popkulturą, począwszy od ekranizacji, kreowaniu idoli takich jak Lara Croft itp.
Tanthalas11 [ Pretorianin ]
trochę upne: Czas nie ma znaczenia - tylko limit - 15 slajdow
Slajdy 1-2 : Tytuł, Spis treści
Slajd 3 - wstęp. Tekst ogólny o grach.
Slajd 4-5 - Gatunki gier i cechy poszczególnych gatunków. Omówienie szybko rozwijającego się rynku "MMO"
slajd 6 - Różnice między Grami "Singleplayer" i "Multiplayer". Co dają, co rozwijają
slajd 7 - Rozwój gier - Zaprezentowanie rozwoju grafiki gier.
slajd 8 - Branża komputerowa. Wykazanie ze zarabia teraz wiecej niz np. filmowa itp. Wyjaśnienie że gry to też poważny biznes a nie tylko zabaw.
slajd 9 - Stereotyp gracza
slajd 10-11 - mity o grach i graczach
slajd 12 - Piractwo gier.
slajd 13 - Związekz popkulturą - Ekranizacja gier itd.
slajd 14
slajd 15 koniec /Bibliografia
Jest prawie 15.. ale to jest taki dolny limit. Może jeszcze coś wymyślicie?
Ashaard [ enjoy the silence ]
Może coś o twórcach, tworzeniu, urządzeniach do grania? Warto pokazać przewagę, jaką gry mają np. nad kinematografią. Warto nakreślić także rozwój gier, nie tylko od strony wizualnej, ale także merytorycznej oraz piętnie jakie komercjalizacja wywarła na tej dziedzinie rozrywki. Powinieneś wspomnieć również, jakie gry się najlepiej sprzedają i dlaczego rynek idzie w stronę 'casuali'.
BTW, to ma być prezentacja na studia, do liceum czy gimnazjum?
Tanthalas11 [ Pretorianin ]
DO liceum
Rzeczywiście mogę wspomnieć o tworzeniu gier i rozwoju sprzętu... Rozwój gier to ogólnie grafika i fabuła.. Znaczy myślę że teraz 15 spokojnie bym stworzył bo mogę oddzielić tekst o rozwoju od screenów - następny slajd itp. No ok ogólny zarys mam jak ktoś ma pomysły jakieś nadal chętnie usłyszę :).