GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Age of Pirates II: City of Abandoned Ships

09.05.2009
22:00
[1]

mirionis [ Konsul ]

Age of Pirates II: City of Abandoned Ships

wiecie może gdzie w sklepie w necie można kupić tę grę? nie mogłem znaleźć na allegro ani nigdzie. oczywiście po angielsku, bo przecież pol. wer nie ma

09.05.2009
22:07
[2]

zarith [ ]

gra ma wyjsc 29 maja

09.05.2009
22:10
[3]

mirionis [ Konsul ]

co? na gry-online nie ma nic takiego napisane

10.05.2009
17:19
[4]

mirionis [ Konsul ]

znalazłem na innych serwisach, że premiera ma być 12 maja ale w USA, to prawda?

10.05.2009
17:28
[5]

blazerx [ ]

Jak tak jest napisane w internecie to oczywiscie, ze prawda.

17.05.2009
11:52
[6]

ivo [ Pretorianin ]

Gra wyszła w Rosji bodajże w 2007, a w maju br. Playlogic wydał ja na zachodzie. Pograłem troche w wersje rosyjską - nieźle, ale bez rewelacji. Grafika bardzo podobna do tej, która znaliśmy w AOP 1, tyle że jest więcej ciekawych questów. Z uwagi na j.rosyjski może nie wszystko zrozumiałem, ale gra siębardzo miło. Czekam na przesyłką z wersją angielską. Gra obowiązkowa dla fanów walki na morzu.

17.05.2009
16:33
[7]

mirionis [ Konsul ]

ivo, a można wiedzieć, gdzie ją kupiłeś z ang wer?

17.05.2009
17:07
[8]

Diplo [ Generaďż˝ ]

też jestem ciekawy gdzie kupiłeś.

Tutaj jest napisane że wysyłają dopiero 26 maja.

17.05.2009
20:48
[9]

ivo [ Pretorianin ]

Grę zamówiłem u kuzyna ze stanów, twierdzi że już jest w sprzedaży. Nie sprawdzalem, jak dojdzie to sie pochwalę. Powoli mam dosyć rosyjskich bukw.

05.06.2009
21:03
[10]

Przemo1989 [ Legionista ]

mam pytanie bo jestem w 1 misji i uciekam przed żołnierzem który mnie ciągle atakuje a ja nie mam żadnej broni i nie wiem jak go pokonać to jest w tej willi na początku gry gdzie jest ciężko chory gubernator co mam zrobić ???

06.06.2009
01:33
[11]

ivo [ Pretorianin ]

Po wyjściu od pacjenta weż w holu ze stołu klucz. Wejdź na piętro, na balkonie jest skrzynia z bronią. Uzbrój się i czekaj na patrol.

08.06.2009
16:26
[12]

Przemo1989 [ Legionista ]

już mi się udało ale teraz szukam jakiegoś Jimmiego Patissona (to te pierwsze miasto) po tym jak z doktorem w tavernie na górze porozmawiałm gdzie ten Jimmi ??

08.06.2009
16:26
[13]

Przemo1989 [ Legionista ]

ivo daj mi swoje gg to jak coś nie będe wiedział to zapytam ;) na gg wygodniej

08.06.2009
23:31
smile
[14]

ivo [ Pretorianin ]

Niestety, jako człek starej daty nie posiadam gg
poniżej sciągnięty poradnik początku dla Peter Blood

spoiler start

Peter Blood Beginning
(with maximum money)

The prologue in England is fairly straightforward, talk to Cloud Pitt and the buttler, then go upstairs to the left, enter the room, and walk towards the bed. After another round of conversations exit back to the hall. If you want, you can pick up a key from the table immediately on your left, go upstairs and get a sword, a gun, and some bullets from the chest on the balcony. Either way, moments later some soldiers arrive and after a brief chat with the captain one of them attacks you. You can fight but there's not much of a point, if you kill the soldier, two more are going to attack you, one of whom is a cuirassier. If you manage to kill them too, the captain attacks and he is invulnerable, so you're going to lose no matter what you do.

Next stop, Barbados plantation. The slave quarters, to be exact. After you distribute your stat points and leave the shack, you will be stopped by your owner, colonel Bishop. He tells you the governor's wife requires your services, so leave the plantation, go to the town and enter the governor's mansion. After you examine her you will need to fetch some medicine; you can stop by the audience room and ask the governor for some money to buy the potion. Feel free to ask for the largest sum, the governor says you're going to have to account for it when you return but you won't, so it's essentially free money. Leave the residence via the main entrance and turn right, enter the first house. You meet doctor Whacker there but learn from him that doctor Dan is not at home, and also that he has more to tell you later.
Go upstairs and grab a vial of medicine from one of the shelves, then exit the house. You will be stopped by doctor Dan, tell him you need some medicine, he will give you a second vial. Do NOT tell him you helped yourself to the one from his office, you're going to need both and he wouldn't give you the second one, leaving you one short.

You will be teleported to the tavern. Talk to the barkeeper and ask him about doctor Whacker, then go to the tavern back room. You learn that doctor Whacker and his colleague doctor Dan are willing to supply you with enough money to buy a small ship and escape. If you haven't already, go to doctor Dan's house and pick up the second vial of medicine, then head back to the plantation and talk to pretty boy Pitt.

Now you need to convince three of your slavemates to join you. Two of them are walking around, while the third is in a small house with a forge next to it. They're fairly easy to spot due to their distinct appearance: Dyke wears a brown vest and a beret, Hagthorpe wears dark blue and a tall hat. Talk to each of them and also to a slave with a spotted red cloth tied around his head, who asks you to get him some medicine. Lucky for him you already have a vial on you, which he will trade you for a dagger that the guards won't find and confiscate as long as you don't wave it around.
Hagthorpe will want you to kill a man who ruined his life. You can talk him out of it, but if you want an extra 1k in cash, agree to do the deed. Dyke has lost hope because Bishop is about to sell him, and Ogle feels bound to repay his debt. You will also need to secure some weapons for your escape.

Talk to Bishop before you leave the plantation to learn the name of the man who wants to buy Dyke, a certain Weston, then head back to town. The man you agreed to kill is one Stewart Winterwood, you can find him either drinking in the tavern or enjoying himself in the brothel's upstairs room. Talk to him and challenge him to a duel, which is to be held in one hour outside the city gates, more than enough time to finish the other business. Talk to one of the drunks in the pub, you find out a merchant, likely Weston, has rented a house in the town.
Note: If you have conned the governor and/or have some money on you and want to make the most profit possible, do NOT talk to the barkeeper about procuring weapons. Doing so alters the quest, allowing you to finish it without fighting but at the cost of money.
Exit the tavern, the house you're looking for is the first one on the right, past the moneylender. Do not attack Weston, he's invulnerable, instead wait for him to turn his back or go upstairs and loot the chest, then go to the moneylender and use the money you just 'found' to pay off Ogle's debt, killing two birds with one stone.

Next the weapons. Two ways to do this: The weaponsmith or the smuggler.
For the weaponsmith way, head over to the weaponsmith's house, which is the second house to the left of doctor Dan's house (third to the left of the governor's mansion). Talk to the weaponsmith, then exit the house. A Spaniard will approach you; it doesn't matter what you say to him, he will go to the weaponsmith's house either way. Talk to a guard, then wait a few moments for a logbook update. Head back into the house and loot a sword from the slain guard. Save your game and enter the first room. Kill the Spaniard and talk to the weaponsmith, he will be more helpful this time. When you exit the house you will be approached by a guard demanding that you turn over your weapon. You may safely do so, he only takes the equippable weapon you've looted off the dead guard. The bundle of sabers and cutlasses that the weaponsmith gave you is apparently invisible.
Note: If you paid the barkeeper for information on how to acquire weapons, the first conversation with the weaponsmith will go differently. The Spaniard had already been there and stolen some of the weaponsmith's display weapons; you need to get them back. Head over to the fisherman's house (first house on the left, between the weaponsmith's house and doctor Dan's house). The Spaniard is already dead, so all you have to do is collect the weapons from his corpse and deliver them to the weaponsmith. He will agree to provide you with several unmarked weapons, for a price.
Alternately, you can find one Miles Raymers in the pub, who will supply you with what you need if you can get him a ring from the governor's residence.

If it's already been an hour, save your game and head out of the city gates (NOT back to the plantation, the other way). You will be approached by Winterwood and given a weapon. After you kill him, you can collect 1k in cash from his corpse and some bullets, which will come in handy later. He will also drop his sword and gun, but you might as well leave those since a guard will take them, along with the sword you've been given for the duel, as soon as you return to the city anyway. Having taken care of all the business, you can now return to the plantation and talk to all three of the slaves, then to Pitt.

It's tomorrow morning. Head back to the tavern again and speak to Whacker in the back room. Contrary to his promises he is only able to provide you with 18k, which is 7k short to buy a sloop. You will need to get the rest of the money elsewhere. You may find Nattal (white shirt) drinking in the pub, whom you're going to use as a middleman to purchase the ship. If he's not there, he's wandering around outside and you'll need to tell him to wait for you in the pub.
Either way, head over to the store. There you will meet captain Jacques Swallow, who needs transportation off this rock. Next up go to the fisherman's house, he needs you to find out where his competitor has been getting all those fish. And finally the moneylender, who needs some help tracking down a con man.
Back to the tavern. The tavern keeper will tell you where to find the con man, for a price, and the other fisherman will reveal his fishing spot if you treat him to a drink and then wait for him to tell you (don't pressure him, choose the "..." dialog option).
Next head over to the shipyard, you'll find the con man there. Here you have a choice, you can choose the third dialog option to get him to repay what he owes (30k), or you can con him in turn with the second one, netting you 55k for a slight drop in reputation. Either way you have a second choice to make as well: You can go and return the 30k to the usurer, minus ten percent that you keep as your reward, or you can simply keep it all, in which case you get a 25k bounty on your head from England later.
Note: This quest is bugged, even if you choose to keep the money, it will be taken from you next time you talk to this moneylender. 27k can be a big help in the beginning, though, while later you'll have more money than you'll know what to do with.
While you're there, speak to the shipyard owner as well and tell him Jacques Swallow needs a little help. He will direct you to a captain who might be able to take Jacques, you will find him wandering outside. Talk to him and this time don't use Swallow's real name. Collect your rewards from Swallow and the fisherman.
You should have more than enough by now, so find Nattal in the pub. Note that this is a point of no return, so if you have any loose ends you wish to tie up, you should do so now, before you give him the money. When you have done so and leave the pub you will be stopped by a guard, who will order you to return to the plantation. On your way there you will meet Hagthorpe, who will inform you that Pitt has been captured; you will have to set him free while the others make their way to the shipyard.

The game again advances time for you, it is dark now. You can use the dagger you obtained from the headache slave to kill the guards or you can try and sneak between them, either way make your way towards the far end of the plantation. You will find a chest there between stacks of planks with a saber in it. Pitt is over by Bishop's house, guarded by two soldiers. You can kill them easily one at a time by luring them into the narrow passage between the stacks of planks, or you can just show yourself to them and run away until they give up the pursuit - they won't return to their posts but instead start patrolling like the other guards, allowing you to slip back in and talk to Pitt. Either way, once you have done so head back to the city gate.

Save your game and enter the city. A woman approaches, running from a Spaniard. After you kill him, the woman reveals that on top of everything the town has been attacked by a Spanish warship. Don't forget to loot the corpse, you will find a rather good saber, a pistol, and more bullets. Your objective is to get to the shipyard, but there are a lot of Spaniards in your way. The good news is that they don't respawn, so you can lure them to the gate one by one and kill them. Once you make your way to the shipyard, you will discover that the door is locked. You will need to enter the water and swim around the back, into the dry dock. Once in, your buddies will talk to you and start following you. Swim over to the ship, save your game, and go up the conveniently placed ramp. Make sure Ogle, the one-eyed guy, doesn't get killed, he'll come in handy later. Haghtorpe and Dyke will chicken out on you anyway, so you need not concern yourself with their safety too much.
Once all the Spaniards on the deck are dead, save your game and enter the captain's cabin. You need to be fast, draw your sword and IMMEDIATELY run towards the captain. If you hesitate, he's just going to pull out his pistol and with all probability kill you in a single shot. Unlike Winterwood and the Spaniard in town he does not always drop all his stuff, but he does have a chance of dropping a better pistol than you have, so if you don't mind savescumming, now is the time; you need to save before you kill him, as corpses aren't saved and will not be there if you reload. Don't forget to loot the chests and cabinets, too.
Once you exit the cabin, you will be greeted by Pitt, then talk to the officers. Ogle will join you, the other two will not. This right here is another good savescumming opportunity, as the ship stats are randomly generated when it is added into your ship list, which happens when Pitt talks to you. If you save right before he initiates conversation, you can reload until you get a ship that you like. Go into the character screen and assign Pitt and Ogle as navigator and gunner. Save your game and head back into the cabin.

You are now in sailing mode and all you have to do to regain your freedom is lose the two luggers that have just teleported in. The problem is that you have a huge ship with a minimal crew, so you don't have much of a chance in a boarding battle and reloading the guns takes awfully long. My recommendation is to use the two broadsides that you have to shred their sails and make a run for it. If you found a spyglass along the way, you can use it to find out the enemy ships' distance and speed; you need to be at least 850 meters away from the nearest enemy ship to be allowed to switch to the map. Contrary to what doctor Whacker told you, do NOT go to Curacao - the Dutch are at war with England and will shoot at you on sight. The nearest friendly port is the French colony of Basse Terre in Guadelupe; alternately, you can go to an English colony if you don't have a price on your head and haven't killed enough soldiers to lower your relation with England to "hostile".

That concludes your opening quest, from now on you are a free man and can do as you wish. Some notes in closing:
- The frigate you just commandeered is unique in the game, having better stats and a distinct appearance. If you sell it or lose it, it's gone forever. I would therefore recommend putting it in storage, which you can do at the port controller for about 20-40k. Note that you will need to leave an officer in charge of it; I would recommend hiring some bum for the task and keeping Pitt and Ogle around.
- You will notice your officers and crew demand ridiculous salaries. This is because the ship is too large for your navigator to handle (class 2 requires at least 80 navigation skill, Pitt has 50), which imposes penalties on your stats, which impact your skills, which in turn determine the prices you pay for stuff, as well as the effectiveness of pretty much everything else you do.
- For the same reason you won't be able to sell the frigate for a decent price, or indeed do much of anything else while you're in command of it. You can work around this by buying a tartane as a second ship (~1k), then switching to it. Commanding a large ship gives you stat penalties, having it follow you around does not (it gives them to its skipper, but who cares). That you should do no matter what you decide to do next.
- Once you get rid of the stat penalties, you can sell the frigate, should you choose to do so, for about 70k. Don't forget to remove the guns and sell them separately first, since they are not counted in the ship price - a ship with guns sells for exactly as much as a ship without, so selling them separately earns you more money. That you should also do regardless of whether you decide to keep the ship or not. The money you get for the guns will come in handy early on, while by the time you come back for the ship you will have more than enough to buy new ones.
- If you have a bounty on your head or a hostile relation to a nation, you can go to any pirate settlement and find a diplomat in the pub there. He will clear up those little misunderstandings for you, for a price, as well as provide you with trading licences and privateer patents.


spoiler stop


Dalej możesz zacząć drogę kariery albo pirata albo w służbie Francji, Anglii Hiszpanii i bodajże Holandii. Pamiętaj też, aby mieć okręt dostosowany do twego poziomu umiejętności, inaczej masz bardzo duże kary do tychże umiejętności.
pozdrawiam i stopy wody pod kilem

09.06.2009
11:53
[15]

Przemo1989 [ Legionista ]

ok rozumiem ale powiedz mi gdzie znajdę tego Jimmiego Patissona :P bo jak widzisz poradnika nie widać ze względu na cos tam ;)

09.06.2009
17:17
[16]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

KIEDY MOZNA KUPIC STATEK ORAZ HANDLOWAC TOWARAMI, BO JAK NARAZIE MAM 2500 KASY I NIC Z NIĄ ZROBIC NIE MOGĘ.

09.06.2009
17:22
[17]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

MUSZE ZGROMADZIC KASE NA ZAKUP STATKU, ALE JAK MAM TO ZROBIĆ?

09.06.2009
17:30
[18]

zarith [ ]

zbyszek - jesli w miarę radzisz sobie w walce na morzu, weź pożyczkę u moneylendera, wynajmij oficera z leadership (w karczmie), uzupełnij stan załogi i zacznij napadac na statki. dzięki oficerowi będziesz mógł taki zdobyty statek przejąc a następnie sprzedac w miescie.

09.06.2009
17:35
[19]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

ja nie mogę nic zrobic. niewiem czy taki jest początek gry czy mam felerną. jeszcze nie mam zadnego statku i jak ide do stoczni to nic sie nie dzieje.

09.06.2009
17:36
[20]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

byc moze nie wiem jak korzystac z menu ale nie moge nic kupic ani sprzedac

09.06.2009
18:01
[21]

zarith [ ]

zawsze zaczynasz grę z statkiem, sprawdź pod f1. możesz się teleportowac między budynkami w miescie (menu jest pod 'enter'), sprawdx u kupca bo na straganach można kupować tylko rzeczy 'osobiste'.

chyba, że zacząłes grę jako peter blood, w takim wypadku zrób sobie inna postać - blood jest postacią dla bardziej zaawansowanych graczy:)

09.06.2009
18:10
[22]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

ale mowimy o grze age of pirates abandoned ships?

09.06.2009
18:18
smile
[23]

zarith [ ]

tak mi się wydaje:)

09.06.2009
18:19
[24]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

pod f1 mam tylko menu typu save load exit itp
daj nr gg bedzie szybciej.

09.06.2009
18:26
[25]

zarith [ ]

to w takim razie f2

nie mam zainstalowanego gg na tym komputerze:) jesli znasz angielski przejrzyj forum na pirates ahoy!, to chyba najlepsze nierosyjskojęzyczne forum o grach akelli

09.06.2009
18:27
[26]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

mysle ze mówisz o age of pirates ale carribean cośtam

09.06.2009
18:30
[27]

ZBYSZEK2000 [ Junior ]

a na poczatku nie trzeba wykonac wszystkich polecen bo ja dostałem kase od jakiegos goscia 18000 ale brakuje mi niby do statku jeszcze 7000 i mam je jakos skabinowac tylko niewiem jak. czy kupowac mam poprzez f2 czy przez rozmowę?

09.06.2009
18:33
[28]

Ogon. [ półtoraken fechten ]

Przemo1989 -> zaznacz ten fragment który jest po "spojler start" kursorem...

09.06.2009
18:39
[29]

zarith [ ]

zbyszek - wygląda na to, ze jednak zacząłes grać bloodem - w poscie [14] masz w spoilerze solucję do jego questów początkowych. ale moim zdaniem o wiele prosciej byłoby zacząć grę od nowa kims innym:)

10.06.2009
13:56
[30]

Przemo1989 [ Legionista ]

Ogon --> dzięki wielkie :):) :):) a kim byście radzili grać jaką postacią ?? grałem we wszystkie części po 2x razy więc wiem na czym ta gra polega więc dobrze że gram bloodem ?

10.06.2009
14:49
[31]

Diplo [ Generaďż˝ ]

A ja mam pytanko, w jaki sposób można rozwalić wrogi fort (splądrować, zająć miasto).

Odnośnie zajęcia miasta, to wiem, że najpierw trzeba ukończyć linię fabularną jednego z państw.

Ale jak fizycznie to zadanie wykonać.

Atakuje jakiś mały forcik, ok 45 dział.

Mam Warship'a, a ze mną płyną dwie fregaty. Walimy w ten fort i walimyl (zwykłe kule) A on nic.

W poprzednich częściach, pamiętam że dość szybko taki fort tracił działa i można było szturmować.
Jak sytuacja ma się tutaj?

Pozdr.

10.06.2009
17:49
[32]

ivo [ Pretorianin ]

Podobno da się, tak przynajmnij twierdzą na piratesahoy - a linia Ci się kończy, kiedy zamiast zadań Gubernator stwierdzi, że od teraz sam możesz decydować co robic. Miasta zdobywa się prawie tak samo, jak w AOP - rozwałka fortu, walka w forcie, walka w mieście i kapitulacja Gubernatora. A zdobyłeś "Latającego Holendra" ?

10.06.2009
17:55
smile
[33]

zarith [ ]

przemo1989 - warto grac bloodem, bo na koniec questów początkowych dostajesz unikalną fregatę i fajnych oficerów. co prawda fregata ma za duże wymagania jak na umiejetnosci postaci, ale można ją albo sprzedac za niezłą sumkę albo przechowac w porcie na później:)

10.06.2009
20:48
[34]

Przemo1989 [ Legionista ]

zarith --> to rozumiem hehe :D kurde stoję w miejscu porozmawiałem z tymi trzema typkami w plantacji potem z jakimś gostkiem w domu który ma mi dać 1500 ale nie wiem co mam dalej robic stoje w miejscu ;( niech ja w koncu dostane sie do statku najlepsza czesc calej gry :( pomozcie

10.06.2009
21:31
[35]

ivo [ Pretorianin ]

O ile pamientam to:
- jednemu typkowi obiecałeś, że kogoś tam załatwisz. Typka spotkasz w knajpie lub burdelu, wyzywasz go na pojedynek, umawiacie się za 1H za bramami miasta. Typek przychodzi, honorowo Ci pożycza broń a Ty go musisz nią zaciukać
- drugiego typka Plantator chce opylić Kontrahentowi za jakieś swoje zaległe płatności. Pogadaj z Plantatorem przed wyjściem do miasta. Potem, gadając w mieście z ludzmi, dowiesz się, że Kontrahent już jest, idziesz do jego domu (bodajże chałupa na prawo od tawerny), czekasz, aż pujdzie na górę i z kufra kradniesz papiery dłużne.
- trzeci, kanonier żąda, abyś spłacił jego dług u Bankiera
jak to wszystko załatwisz akcja powinna ruszyć z miejsca.

11.06.2009
10:29
[36]

Diplo [ Generaďż˝ ]

ivo ---> Ok, ale jak rozwalić fort? Walę w fort (trzema okrętami) walę i walę a ten nic, ani jedno działo mu nie odpada. Fort bez problemów zatapia moje dwie fregaty i ciężko uszkadza okręt flagowy.

Dobrze, że na brak kasy nie cierpię :-)

11.06.2009
16:36
[37]

Przemo1989 [ Legionista ]


stoję w miejscu dałem już jednemu gostkowi list co wykradłem ze skrzynki jak ten kupiec czy jak mu tam poszedł na górę po schodach a teraz nie wiem co dalej robić mam taką wiadomość i nie wiem co dalej :/

11.06.2009
18:57
[38]

ivo [ Pretorianin ]

Tą sprawę masz z głowy, jak wrucisz na plantacje to powiedz Dykowi, że sprawa załatwiona. Teraz musisz załatwic sprawy pozostałych przyszłych członków załogi.
Dipo -> nie miałem z tym problemu, może jednak jeszcze nie zakończyłeś linii.

11.06.2009
19:48
[39]

Przemo1989 [ Legionista ]

ok pokombinuję pomocna z Ciebie osoba dzięki :):)

11.06.2009
20:13
[40]

Przemo1989 [ Legionista ]

już wiem czemu nie mogę ruszyć z miejsca bo nigdzie nie mogę znaleźć OGLE a mam z nim pogadać jest jednym z tych trzech wybranych ludzi :)

14.06.2009
16:11
smile
[41]

binks_20 [ Junior ]

witam
jestem w miejscu gdy hiszpanie przejmuja miasto zaloga niby ma być wstoczni ale nie moge tam wejsc co trzeba zrobić

14.06.2009
20:32
[42]

ivo [ Pretorianin ]

Wpłyń tam od strony morza, potem płyńcie na hiszpański okręt

15.06.2009
14:47
[43]

Przemo1989 [ Legionista ]

Ivo co ja mam zrobić latam i latam i nic nie mogę znaleźć OGLE gdzie ten człowiek jest :/

15.06.2009
20:34
[44]

ivo [ Pretorianin ]

Dwóch się kręci po plantacji a jeden jest w małym domku.

17.06.2009
22:35
[45]

Przemo1989 [ Legionista ]

Jak mam uciec przed tymi dwoma statkami które mnie gonią ciągle odkąd zabrałem im taki duży statek :D mam bardzo mało załogę chyba 6 osób tylko (ta misja w które zakradamy się na statek i go kradniemy oraz mamy wypłynąć pierwszy raz na mapę w grze)

18.06.2009
02:10
[46]

ivo [ Pretorianin ]

Pamiętaj, aby mianować sternika i kanoniera.
Masz dwa wyjścia:
- uciekać, od czasu do czasu z tylnich dział odgryzać się kulami łańcuchowymi niszczacymi żagle przeciwnika
- zatopić je, masz sporo dział i jedna, dwie salwy powinny załatwic sprawę

20.06.2009
22:50
[47]

Przemo1989 [ Legionista ]

CZEMU DO SWOICH statków przyjacielskich mogę podpływać poprzez klawisz entera i szybkiego ruchu a do wrogich nie :/ zanim nawrócę no ile czasu się schodzi ??

Czym to jest spowodowane ?

20.06.2009
22:55
[48]

frer [ God of Death ]

Przemo1989 --> Zapewne powodem jest uniknięcie wykorzystywania takiej opcji do oszukiwania. W Piratach z Karaibów dało się tak podpływać to można było niezłe jaja robić. Unikać strzałów wroga, ustawiać się szybko do salwy z przeciwnej burty itp.

21.06.2009
14:06
[49]

Przemo1989 [ Legionista ]

frer --> właśnie dlatego o to zapytałem ,ponieważ w starszych wersjach była taka możliwość i była zabawa a tutaj trochę czasu się spędza na abordażach o ile do tego abordażu podpłyniesz hehe :) czyli mam rozumieć ,że nie ma tej opcji w tej wersji nowej Piratów w stylu klikam szybki ruch enterem i już jestem przy stateczku :D ??

21.06.2009
21:57
[50]

ivo [ Pretorianin ]

Jest opcja przyspieszenia czasu

21.06.2009
22:28
[51]

Przemo1989 [ Legionista ]

a jak ją włączyć ???

22.06.2009
01:32
[52]

ivo [ Pretorianin ]

u mnie działa pod klawiszami "+" i "-"

22.06.2009
17:08
[53]

Przemo1989 [ Legionista ]

ivo --> mam taki problem ponieważ za każdym razem gdy kończę abordaż sukcesem nie mogę przydzielić kapitana temu statkowi którego zdobyłem ponieważ piszę że mam za mało załogi :/ jak myślisz wymienić mój statek na gorszy (od początku mam ten który zdobyłem łupem z moją załoga = pierwsza misja prawie) ?? jest duży,potrzebuje dużo załogi :/

sam nie wiem o co chodzi już a ciągle mam mało kasy bo nie mogę zabierać ze sobą statku jak to było kiedyś :)

Kupiłem jedno człowieka dałem mu funkcje nawigatora a Pet otrzymał(ten blondyn od początku misji) u mnie tez jakoś funkcje na B czy jakoś tak czy mu mogę tez statki przydzielać ??

Luknij na te zdjęcie i powiedz mi o co chodzi i jak mam z tą załoga postępować żeby móc grabić statki i je sprzedawać :/ ?

22.06.2009
20:05
[54]

ivo [ Pretorianin ]

Tą fregatę którą masz to szkoda sprzedawa, najlepiej w jakimś mieście w kapitanacie dać ją na przechowanie (to trochę kosztuje i tracisz razem z nią jej kapitana).
Strasznie mało Ci ludzi zostaje po abordażu, więc dwóch statków nie obsadzisz. A więc przed abordażem porządny ostrzał z katraczy a swój statek w pełni obsadzony.
Klasa Twojego statku powinna być dostosowany do poziomu nawigatora zgodnie z poniższą rozpiską, inaczej masz ujemne punkty
class 6 requires navigation skill 1
class 5 requires navigation skill 25
class 4 requires navigation skill 40
class 3 requires navigation skill 65
class 2 requires navigation skill 80
class 1 requires navigation skill 95

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.