GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Microsoft Excel - szukam funkcji

24.11.2002
18:17
[1]

tygrysek [ behemot ]

Microsoft Excel - szukam funkcji

Kiedyś w pewnym arkuszu widziałem menu rozwijane (kontekstowe), w którym można było wybrać interesujące pozycje, które były umieszczane w krotce.

Czy ktoś może mi pomóc ??

24.11.2002
18:21
[2]

Astrea [ Genius Loci ]

Tygrysek ---> Musisz wyświetlic sobie dodatkowy pasek narzędzi pn. "Formularze". Masz tam rozwijane okienka. O to Ci chodzilo?

24.11.2002
19:09
[3]

tygrysek [ behemot ]

to chyba nie to ... albo nie umiem stosować formularzy :(

24.11.2002
19:54
smile
[4]

Adamos7 [ Generaďż˝ ]

Dane->Fitlr->Autofiltr ?

29.01.2004
15:19
[5]

tygrysek [ behemot ]

up, bo problem nadal aktualny

29.01.2004
15:30
smile
[6]

Macu [ Santiago Bernabeu ]

O to chodzi ? Jeżeli tak to adamos7 dobrze prawi.

29.01.2004
15:33
[7]

boro [ Generał ]

Heja

W Excelu 2003 (takiego posiadam teraz i sory, ale nie pamietam jak to bylo w 2000 lub XP), po nacisnieciu prawego klawisza wybiera sie opcje "Create list...". Oczywiswcie trzeba miec stworzona wpierw liste obiektow, ktore maja sie pokazac na liscie. W kazdym razie tak to dziala i jest proste do zrobienia..

mam nadzieje, ze jakos pomoglem

pozdrawiam
boro

29.01.2004
15:34
[8]

Plantator [ spamer ]


do stworzenia listy rozwijalnej służą formularze, aby wartość z tej listy wstawić do dowwolnie wybranej komórki wystarczy proste makro patrz makro1() na załączonym obrazku

29.01.2004
15:40
[9]

Plantator [ spamer ]


zapomniałem dodać że z pola listy przekazywana jest tylko liczba określająca numer wybranej pozycji, aby zamienić ją na tekst w polu do którego odwołuje się makro w tym wypadku E3 należy użyć funkcji WYBIERZ

29.01.2004
15:49
smile
[10]

tygrysek [ behemot ]

w sumie nie wytłumaczyłem dokładnie co potrzebuję

więc posłuchajcie

muszę zrobić arkusz, który będzie liczył ceny produktów
w menu wybory muszę mieć możliwość wybierania "Produkt 1", "Produkt 2" i musza być przypisane do tych produktów kwoty pieniężne, które chciałbym aby wyświetlałyby mi się w odpowiedniej komórce po wyborze w menu.


teraz troszkę jaśniej się rozpisałem
ktoś potrafi pomóc ??

29.01.2004
15:53
[11]

Plantator [ spamer ]


co rozumisz przez określenie "w odpowiedniej komórce" chodzi o dowolną komórke, czy jakąś z góry określoną?

29.01.2004
15:57
[12]

tygrysek [ behemot ]

z góry określoną, bo wynik w tej komórce będzie dalej wykorzystywany dalej

29.01.2004
16:10
[13]

Plantator [ spamer ]


jeśli tak, to we właściwościach listy masz pole "Łącze komórki" i tam wpisujesz adres komórki w której ma się pojwić wybrana wartość, pamiętaj że z pola listy przekazywana jest tylko liczba określająca numer wybranej pozycji, aby zamienić ją na tekst należy użyć funkcji WYBIERZ

29.01.2004
16:47
[14]

boro [ Generał ]

Tygrysek ---> jesli ci sie nie spieszy to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze mam taki arkusz do kalkulacji cen komputerow gotowy (robilem kiedys na zaliczenie na studiach) - sek w tym, ze jest on (na 99%) na dysku, ktory mam nie podlaczony do kompa - musze kupic sobie obudowe USB do dysku (dysk jest 3.5" a ja mam teraz laptopa). Obudowe postaram sie kupic w weekend i zaraz potem moge ci podeslac gotowy pliczek... jesli chcesz... oczywiscie mozesz sobie go modyfikowac...

pozdrawiam
boro

29.01.2004
17:01
[15]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

dobra skup sie bo nie będę powtarzał a czasu mam mało ; p

1 wpisz pozycje listy rozijanej w jednym wierszu lub linii:
Jeśli robisz liste w innym arkuszu to musisz ją nazwac:
a zaznacz zakres komórek
b kliknij pole nazwa w lewym skraju paska formuł
c wpisz nazwę dla komórek i zatwierdz
2. zaznacz komórkę w której ma sie znalezc lista
3. Menu Dane kliknij Sprawdzanie poprawności ---> ustawienia
4. w polu zezwalaj opcja lista
5. jeśli lista w tym samym skoroszycie wprowadź odwłanie w polu źrudło
jeśli w innym skoroszycie to wprowadź nazwę zdefiniowaną dla listy w polu źrudło
(poprzedzić znakiem = )
6. Zazncz pole wyboru Rozwinięcie w komórce
7. określ czy komórka może pozostać pusta (zanzacz lub wyczyść Ignoruj puste)
8. Aby po kliknięciu komórki były wyświetlane instrukcje wejściowe, kliknij kartę komunikaty wejściowe
9. określ jak ma reagowaćExcel na wprowadzenie niepoprawnych danych : ))
10. Wyślij list z podziękowaniami do mi5asera : p

29.01.2004
22:31
[16]

tygrysek [ behemot ]

chyba czegoś nie rozumiem

zerknijcie na to, zrobiłem listę wyboru, przypisałem dane w postaci nazw ale nie wiem jak do tych nazw przypisać ceny, które są obok

wynik jest w krotce z cyfrą, ale nie wiem dlaczego po wyborze wynik jest właśnie cyfrą porządkową listy ...


help -->

29.01.2004
23:19
[17]

Plantator [ spamer ]


mówiłem to już dwa razy czytasz wogóle moje posty?
z pola listy przekazywana jest tylko liczba określająca numer wybranej pozycji, aby zamienić ją na tekst należy użyć funkcji WYBIERZ
w polu np c7 wpisz =WYBIERZ(c6;e3;e4;e5) i będziesz miał w tej komórce pozycje wybraną z listy

30.01.2004
01:32
smile
[18]

tygrysek [ behemot ]

teraz zakumałem :)

dzięki

30.01.2004
12:49
[19]

tygrysek [ behemot ]

wszystko idealnie działa, dzięki plantator


ale mam następne pytanie
jak w funkcji, która jest zapisana zwrócić parametr, który spowoduje, że będzie odczytana komórka o jedno pole po prawej stronie ??

może wytłumaczę na przykłądzie

w komórce A1 jest =A2
ale po wyborze z menu drugiej pozycji, wybiera =B2
teoretycznie można zrobić to ręcznie, lecz musi to być przy pomocy funkcji, bo ma działać dla linii też 3 i 4 itp itd

help

30.01.2004
15:20
[20]

boro [ Generał ]

Tygrysek ---> chodzi ci o funkcje "vlookup" (wersja ang.)??

pozdrawiam
boro

30.01.2004
15:21
[21]

tygrysek [ behemot ]

dzięki boro
zaraz sprawdzam

11.02.2004
13:39
smile
[22]

tygrysek [ behemot ]

i znowu mam problem

otóż muszę stworzyć arkusz, który sprawdza poprawność komórek
w komórce będzie wpisana nazwa firmy, oraz wersja oprogramowania, które posiadają
krotka w której jest wersja ma być sprawdzana z przykładową krotką i ma zwracać wartość "aktualna" lub "nieaktualna"

jak to zrobić ?? help :)

11.02.2004
14:05
[23]

Plantator [ spamer ]


wypróbuj funkcję "jeżeli"

11.02.2004
14:20
smile
[24]

tygrysek [ behemot ]

ponownie dzięki Plantator !! :)

11.02.2004
14:25
[25]

tygrysek [ behemot ]

skorzystam z okazji i zadam jeszcze jedno pytanko

jak zrobić, żeby po skopiowaniu formuły przy pomocy krzyżyka z prawego dolnego rogu, niektóre wartości odnoszące się do komórek były niezmienne ??

czyli mam wartość:
=JEŻELI(B5<B3;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")

a jak kopiuję w dół to wychodzi:
=JEŻELI(B6<B4;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")

a chcę, zeby odwołanie do komórki B3 była niezmienna, czyli:
=JEŻELI(B6<B3;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")
=JEŻELI(B7<B3;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")
...
itp. itd

11.02.2004
14:27
[26]

Plantator [ spamer ]


możesz jeszcze użyć formatowania warunkowego wtedy excel może np. zaznaczać na czerwono te firmy, które posiadają nieaktualną wersje

11.02.2004
14:28
smile
[27]

tygrysek [ behemot ]

i jeszcze jedno pytanko :)

czy można zrobić tak, jeżeli powyższa funkcja zwróci mi wartość "wersja nieaktualna" to wtedy zmieni się formatowanie komórek (zmiana tła)??


z góry dziękuję Plantator

11.02.2004
14:30
[28]

Plantator [ spamer ]


użyj odwołania bezwzględnego do komórek które mają być nie zmieniene podczas kopiowania
czyli w twoim przykładzie powinno wyglądać tak:
=JEŻELI(B5<$B3$;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")

11.02.2004
14:33
[29]

Plantator [ spamer ]


we wcześniejszym poście jest błą powinno być:
=JEŻELI(B5<$B$3;"wersja nieaktualna";"wersja aktualna")

zmiana koloru tła to właśnie formatowanie warunkowe, zaznacz komórki i z menu fromat wybierz formatowanie warunkowe

11.02.2004
14:39
smile
[30]

tygrysek [ behemot ]

jeszcze raz dziękuję :)

25.02.2004
14:34
smile
[31]

tygrysek [ behemot ]

i znowu mam problem

jak zrobić w funkcji wskazującej komórkę funkcję, która będzie wskazywała komórkę oddaloną o 2 kratki w prawo przykładowo ??
nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ...

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.