Benedict [ Generaďż˝ ]
Knight lore
Witam
Jesli ktos ze starszych uzytkownikow forum pamieta te gre z komputerow ZX Spectrum / BBC Micro i zywi do niej wielki sentyment - jak ja - to polecam zajrzec na strone:
Osobom, ktore sa po prostu ciekawe, jak wygladala najbardziej rewolucyjna gra lat 80-tych, rowniez serdecznie polecam :) Przystepujac do gry doradzam wybrac opcje 3 i 5 - wtedy strzalki sluza do poruszania sie, '0' do skakania, a enter lub dowolna litera do brania przedmiotow. Zadanie w grze jest opisane na stronie oraz polskiej wikipedii.
Sam odkrylem te strone niedawno i przez kilkanascie dni bylem uzalezniony, udalo mi sie przejsc wszystkie pokoje za wyjatkiem jednego, zebrac wszystkie przedmioty oraz wykombinowac patenty, jak wiele pomieszczen przejsc zupelnie bezpiecznie. Wspomniane wyjatki to:
1) Pokoj z kolczastymi kulami lezacymi na podlodze w polnocno-zachodnim skrzydle - czy ten pokoj w ogole da sie przejsc? Udalo mi sie kilka razy przeskoczyc 1 kolczasta kule, ale nic wiecej.
2) W poludniowo-zachodniej czesci jest pokoj, ktory jest jednokierunkowy (1 wyjscie podwyzszone, opadajaca cegla i ognik).
Jezeli wymysliliscie jakies fajne patenty, jak bezpiecznie przejsc niektore pomieszczenia / zdobywac przedmioty, to dajcie znac. Jesli bedzie jakis odzew, to sam jutro wlasne pomysly wypisze. Szczegolnie mnie interesuje obecnie, czy kolczaste kule z dwoch belek u sufitu w pokoju znajdujacym sie bezposrednio na wschod od czarnoksieznika spadaja w jakiejs deterministycznej kolejnosci czy nie da sie jej przewidziec oraz czy jest jakis patent, na bezpieczne przejscie pokoju w poludniowo-zachodniej czesci z wedrujacym rycerzem oraz duchem. Czy w ogole te duchy reaguja w jakis sposob na cykl dnia i nocy, czy tylko dotyczy to 1 typu sfer?