Gambit [ le Diable Blanc ]
Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XVI)
"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples)
Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))
Poprzednia część:
Gambit [ le Diable Blanc ]
Porządkowo do góry....
Mac [ Sentinel of VARN ]
Wróciłem sobie właśnie do Etherlords. Po spatchowaniu i kilkumiesięcznej przerwie nawet przyjemnie się w to gra:) Pewnie za tydzień mi się znudzi i znowu trzeba będzie odczekać kilka miesięcy;-))
moussad [ la kretino maximale ]
a możecie mi powiedzieć co to jest za gra-"etherlords" czy coś takiego. podobno jest to podobne do heroesów...
Mac [ Sentinel of VARN ]
moussad --> Etherlords jest produkcją naszych sąsiadów ze wschodu, łączącą w sobie elementy serii Heroes of Might & Magic oraz karcianki magic the Gathering. Gra mimo świetnej grafiki i całkiem przyjemnej muzyki dość szybko robi się irytująca, gdyż pojedynki w dużej mierze zależą od szczęścia i często słabszy bohater może zabić znacznie silniejszego, bo trafiły mu się dobre karty. Niemniej z tydzień można pograć, a gra jest niedroga, bo obecnie w empiku kosztuje 19 zł. W Polsce wydała ją słynna Coda/Lemon Interactive, ale wyszły już patche poprawiające niedoróbki w polonizacji, także nie trzeba się tym tak bardzo przejmować:)
moussad [ la kretino maximale ]
to karcianka? blee
Owen [ ]
Katane ----> Czekam zatem na wrażenia po kampanii Klanów i porównanie do Umarlaków już bardziej obiektywne :-)
Sinic [ ]
Pytanko do HofM&MIV Wlasnie ja zaczalem i chcialbym sie dowiedziec, czy bohaterowie w jednej armii dziela doswiadczenie, czy kazdy dostaje maks? A propos, grafika calkiem, calkiem, jednak obecnosc bohaterow na placu boju i tak mnie irytuje. A calkiem niedawno wlaczylem sobie dla przypomnienia jedyneczke i spedzilem przy niej mile chwile bez graficznej orgii, ktora jednak gry nie tworzy :)
Grul [ Konsul ]
Sinic ---> Bohaterowie dziela punkty doswiadczenie miedzy siebie. Ale nie po rowno tylko proporcjonalnie do swojego poziomu. Np. bohater z wiekszym doswiadczeniem otrzyma wiekszy udzial w zdobytych pkt. dosw. niz ten z mniejszym doswiadczeniem.
Owen [ ]
Zacząłem właśnie kampanię Hord Nieumarłych. Znowu jest fajnie, jest klimat jest treść – czyli wszystko co duszy potrzeba. Jestem w misji drugiej gdzie spotykam Uthera. Rozwala mnie w tri-miga – słusznie, te umarlaki jakimi na początku dysponuję to cieniasy. Ale coś się mi nie zgadza. Uther w kampanii Klanów wygląda nieco inaczej. Owszem jest opętany i niemiłosiernie silny, ale żeby ciskać czarami, to coś nie tak. Do tego opowieść dotycząca Uthera z jednej i z drugiej kampanii jest zupełnie inna. Czy jakaś nieścisłość, czy raczej różnica w postrzeganiu rzeczywistości w zależności od strony zainteresowanej. W końcu nie wiem, czy klany chcę zgładzić Uthera (kampania Hord), czy też przywracają mu tron (kampania Klanów). Do tego jego graficzne przedstawienie. Mhmm..... Tak czy inaczej mi się podoba. Jak na razie nie wyrobiłem sobie zdania co do jakości jednostek. Bardzo mała inicjatywa jednostek miotających a do tego bardzo niskie szanse trafienia jednostek paraliżujących i ich mega niska inicjatywa. Najczęściej giną po pierwszej salwie :-( Pożyjemy zobaczymy.
Owen [ ]
Co taka cisza? Nikt już ne gra? No to postatsuję i podrzucę wątek do góry, na wypadek gyby ktoś z zainteresowanych nie miał go podpiętego do ulubionych.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Owen --> Zacząłem drugą misję Nieumarłych, zobaczyłem, że będę musiał tłuc Bethrezenowi i zapłakałem...Przecież w tej misji po stronie Legionów, o małego słonia nie zdobyłem nim stolicy...A teraz mam go rozwalić tym swoim magiem zdechlakiem ????
Owen [ ]
Gambit ---> Czekaj, czekaj.... to ty jeszczenie skończyłeś całej gry? A ja byłem pewien, że przynajmniej z 5 razy ;-))) Rozumiem, że mówisz o wcielonym Bethrezenie - czyli o Utherze? Wpadłem na niego jednym z okolicznych bohaterów - i d***. Ten kolo zadaje 100 obrażeń w jednej turze. Toż to jest nie do przeskoczenia dla bohatera na 2 poziomie (znowu gram wojem, ale zastanawiam się nad magiem) !!! Cóż na razie nie poddaję się, zobaczę ile dam radę wycisnąć z siebie :-)
Katane [ Useful Idiot ]
Uthera demona da się załatawić bez większych problemów. Nie pamietam jak, ale się da :>>
Mac [ Sentinel of VARN ]
No właśnie.. ja też nie miałem większych problemów z zabiciem natręta. Z tego co pamiętam należało go pożądnie nafaszerować czarami ofensywnymi przed bitwą..
Katane [ Useful Idiot ]
No i mam za soba kampanię klanów. Jeśli chodzi o porównanie Klany-Nieumarli - mimo wszystko lepiej mi się grało nieumarłymi. Paraliż rulez :P Klany mają słabe jednostki czarujące, co prawda Sons of Ymir są rewelacyjni, ale przeciw paraliżowi nic nie zdziałają ;)
Owen [ ]
I'm back :-) Wróciłem z urlopu i zabieram się za granie. Jak na razie umarlakami gra mi się dobrze. Za Uthera się nie zabrałem jescze, ale przejżałem czary ofensywne umarlaków i wygląa na to, że niewiele z niego zostanie po ataku czarami. 2x15 + 2x30 + 40 + 50. Zostaje mu tylko 110. Z tym powinniem się uporać:-)
V(i)ader-ko [ Konsul ]
Moim zdaniem 3 część HoM&M jest najlepsza
R_O_D [ Chor��y ]
ZGADZAM SIE HOMM 3 jest najlepszy z całej serri ale szczerze DISCIPLES 2 jest owiele lepsze choićby od HOMM 4 <---- to wielka QPA
Mac [ Sentinel of VARN ]
Ja obecnie tłukę w 3 kampanię HoMMIVL: The Gathering Storm:0 Mr.Kalgan --> Jesli jeszcze tu zaglądasz, to mprzyznaję ci w 100% rację. Zamki mogące nająć złodziei są o niebo lepsze od pozostałych i niestety tym samym Heaven znacznie spada w moim prywatnym rankingu (do tej pory był pierwszy). Po prostu bez złodzieja ani rusz:)) R_O_D --> Bez przesady.. HoMM4 może jest gorsze od poprzednich dwóch części ale z pewnością nie jest to porażka.
Owen [ ]
Uther padł. Niestaty za pierwszym razemmi uciekł i nie ukończyłemmisji. Z drugim razem skopałem mu jego mały zadek. Zmiękczanie czarami niewiele daje, z tej prostej przyczyny, że jest na nie odporny. Do tego odporny na paraliż. Co nie zmienia faktu, że walka trwała... dwie tury :-) Zmiękczona gwardia przyboczna padła w pierwszej turze, a on sam w drugiej. W pierwszy czar rzucił na mrocznegowładcę z ochroną przed ogniem :-) Jeleń ;-)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Na Uthera może czary nie działają, ale z tego co pamiętam miał on obstawę, która już jest na nie podatna..
Owen [ ]
Mac ---> Dlatego obstawa padła po pierwszej turze potyczki :-)
Gambit [ le Diable Blanc ]
Owen --> Jak tam Twoje łącze ??? Pograłbym z kimś w sieci....
Owen [ ]
Gambit ---> Damn. Moje łącze nadal virtualne :-/
Owen [ ]
Ave Gracze!
Na tapecie Disciples II. Postanowiłem zainwestować w talizmany. Miałem pewien bardzo ciekawy - 100 obrażeń wodnych dla wszystkich jednostek przeciwnika. Inicjatywa herosa 65 więc miałem szanse na wytępienie większości jednostek zasięgowych już w pierwszej turze, zanim oddadzą pierwszy strzał. Grało sie pięknie :-)) Po jakichś 8-10 bitwach - ZONK! Talizman zniknął. Otóż, jak się okazuje, nie można używać go w nieskończoność. Ma ileś tam ładunków i koniec. Zatem należy uważać.
Kampania Legionów. Przyszturmowałem stolicę Imeprium w trzeciej czy czwartej misji. Trzeba było zdobyc miasto Imperium. Stolica padła bez żadnego wysiłku :-) 100% szans na trafienie u Odcienia no i był na 10 poziomie :-) czyli około 225 HP.
Katane [ Useful Idiot ]
No i kolejna gierka "zaliczona" tym razem Disciples 2.
Napiszę więcej ogólnych wrażeń, gdy będę miał więcej czasu :)
Owen [ ]
Katane, ty świntuchu ;-) Tak bez umiaru... Trochę wstrzemięźliwości :-))
Katane [ Useful Idiot ]
Hehe, przez przerwę muszę jeszcze kilka gierek "zaliczyć" ;)
Katane [ Useful Idiot ]
Ok, czas na szersze "wrażeniowanie" :)
Kampanie przechodziłem na poziomie "normalny" - była nie za łatwo, nie za trudno, w sam raz :) Najtrudniejsza była chyba kampania legionów, szczególnie pierwsze misje.
Wg. mnie rasy są zbyt mało zbalansowane, mój ranking to:
1. Nieumarli (paraliż! wampiry! liche! :)
2. Legiony (Inkub + dwa demony - Tiamath lub Włodarze = siła :)
3. Klany (Sons of Ymir :)
4. Imperium (Dobrzy są tylko obrońcy wiary).
Zdecydowanie za mocne są czary, przegięto z tym.
A najtrudniejsza walka... finałowa w kampanii ludzi, walka z Demonem Utherem - przeżył tylko mój bohater, i to cudem - dla porównania gdy grałem legionami przeżyli wszyscy :)
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
mam pytanko...
postanowilem odkurzyc HoM&M 2 i tutaj pytanie....skad zassac dodatkowe dobre mapy do tej gry???
Gambit [ le Diable Blanc ]
Witam po długiej przerwie...
Pytanko. Czy ktokolwiek kupił Gathering of Storms do Herosów 4? Jakie są wasze opinie o tym dodatku ?? Warto go kupić ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Gambit --> Warto tylko jeśli jesteś wielkim fanem tej gry, bo dla każdej innej osoby jest to zwykłe oszustowo. "Kompletnie nowy soundtrack" to zaledwie jeden nowy utwór w głównym menu, pozostałe utwory nie zmieniły się ani na jotę. Nowe kampanie są bez porównania gorsze od tych z podstawowej wersji. Brak w nich czytanych wstawek których było tak wiele w podstawowych kampaniach i są bardzo bardzo proste (może poza jedną). Nowe 4 jednostki spotkałem kilka razy i tylko jedna z nich jest warta uwagi (zła czarodziejka). Nowe budynki są rzeczywiście całkiem przydatne, ale niewarte wydania 69 zł. Są to 4 konserwatoria magii (po jednym na każdą szkołę magii), w których można kupić zwoje z dość silnymi zaklęciami (wyuczasz się ich na stałe, pod warunkiem, że masz odpowiednie umiejętności) oraz 2 rodzaje aren, w których bohater może awansować poziom wyżej poprzez walkę z 4 czarodziejskimi lub czarnym smokami (musi je stoczyć samotnie, bez innych bohaterów i armii).
Mac [ Sentinel of VARN ]
Ilek --> mapy znajdziesz na stronie, której link daję na dole. Nie oamiętam konkretnych dobrych map, za to mogę polecić najlepszą mapę zawartą w samej grze - Dominion. Lepszej mapy do tej pory nie wymyślono w żadnej części.
Mac [ Sentinel of VARN ]
skleroza...
Gambit [ le Diable Blanc ]
Heh...Ostatnio sieć mi zdechła, więc wróciłem do Etherlords...W mordę...strasznie trudna ta gierka, albo ja się już odzwyczaiłem :( Zaciąłem się na drugiej misji w kampanii...Łażą tam napakowane mutanty na 8 czy 9 levelu, a mój najlepszy bohater jest na 4 lub 5...chamstwo :(((((((((((((
MOONSOL [ Konsul ]
ILEK ---> napisz do mnie na maila, to Ci powysyłam pliczki, mam tego ( do H2 ) około 2000. Prześlę Ci chociaż te największe
[email protected]
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Mac------>>> Zaglądam, ale jakoś niezbyt często. Kończę studia podyplomowe (człowiek uczy się jak widać dłuuugo) przez miesiąc zakuwałem do sesji i przez grudzeń byłem nieobecny na forum. Tak więc po miesiącu dopiero odpowiadam. Złodzieja można nająć w różnych zamkach, ale posiadanie go od samiuśkiego początku jest poważnym bonusem. Zamek czarnoksiężnika wymiatał w II, w III poszło w rycerstwo, IV miała byc bardziej zrównoważona (jeżeli chodzi o statystyki jednostek, ich możliwosci i nakłady surowcowe na ich "wyprodukowanie", to moze i zbliżono się do ideału), złodziej jest chyba wypadkiem przy pracy, ale czarnoksiężnik znów górą. Ale to nic, ja przecież lubię smoki, nawet czarne.
Owen [ ]
Gambit ---> Ja dla odmiany czekając na łącze (stanie się to moją obsesją) ciągle pogrywam w DII. To uzależnia :-) Teraz ćwiczę kampanię Legionów. To są na prawdę dobre jednostki! Tu nie mogę zgodzić się z opnią Kade, że to co zafundowali autorzy jest mało zbilansowane. Dobrze dobrane armie z każdej z trzech ras (niestety nie grałem jeszcze imperium) mogą ze sobą powalczyć.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Link do części XIV podany przez Gambita nie działa
Mam nadzieję, że ten zadziała
Kanon [ Mag Dyżurny ]
Znam kilku takich co pare dobrych lat temu, woleli pogrywac w Heroesow II niz chodzic na zajecia :o) Skonczylo sie tak ze zostali Herosami. III na dlugie lata ustanowila standard, IV nowy wymiar bardzo milo sie gralo kampanije. Moja ulubiona to Corka Pirata .
Tawni Balfour ruleeeezz!
Gambit [ le Diable Blanc ]
MrKalgan --> Dzięki za poprawkę :) Twój działa :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Tylko nie wiem dlaczego napisałem "do części XIV a nie do XV" Ja chyba nie jestem w stanie napisać posta bez błędów.
Adamus [ Gladiator ]
Gambit --> Dostałem Gathering of Storms pod choinke od Mikołaja ;-))) i pomimo braku czasu jestem w czwartej kampanii. Jako WIELKI miłośnik tej serii musze powiedzieć, że troche sie zawiodłem. Wszystkie mapki, jakie do tej pory przeszedłem sa rozmiaru średnia :-((. Niektóre są ciekawe, ale kilka mi sie trafiło takich, ze lepsze by mozna było samemu wyklepac w dwa dni. Zazwyczaj zaczynam grać na maxa i tylko jedną z trzech, które przeszedłem nie udało mi się zaliczyć na takim poziomie (z braku czasu i cierpliwości). Wystarczy wybyczyć głownego bohatera na pierwszej mapie, a potem tym jednym gościem mozna nastepne mapy przechodzić bez większych problemów. Gdyby nie to, że łaziłem szukając miejsc na podniesienie umiejętności, to niektóre z map zaliczyłbym w ciągu dwóch, trzech tygodni :-(.
Moskito [ Centurion ]
Witam wszystkich!
Własnie zakupiłem dodatek do HoM&M 4 - GS! Pomijając sprawę z instalacją ( musiałem spatchować Windows!!!) wszystko grało, ale podczas gry znów zdarza się mi zawieszka po walce ( a podobno GS zawiera wszystkie poprawki )!
I teraz mam pytanie gdyz ostatnio nie śledziłem tego wątku czy został naprawiony ten problem??? Czy nadaremno wstrzymywałem się z graniem w H4 czekając na GS???
Moskito [ Centurion ]
Widzę że niema już maniaków turówek!
Owen [ ]
Maniacy turówek ciągle są! i grają w Disciples II :-))
Swoją drogą długo zastanawiałem się na d zakupem HoMM4:GoS patrząc na recenzje, jakie wystawiacie tej produkcji wydaje mi się, że dobrze zrobiłem nie kupując tej pozycji. Jest to dla mnie smutne o tyle, że 3DO w świetle ostatnich ich produkcji wydaje się być firmą nastawioną na łatwy i szybki zarobek nie mający wiele wspólnego z jakością. Jedna mocna pozycja i szybko kilka sequeli. Niestety jest to droga po równie pochyłej i to w dół :-/ W zasadzie nie mam nic przeciwko komercjalizacji ale to co robi 3DO to lekka przesada. A szkoda, bo była to jak dla mnie jedna z najlepszych firm na rynku właśnie dzięki HoMM i M&M. A nawet to udało się im zepsuć. Shame.
Owen [ ]
Moskito ---> Nie wiem dlaczego zaliczasz zawieszenie po walce. W HoMM4 grałem bardzo długo na patchu 1.31 i pod W98 i pod W2K i nie odnotowałem takich problemów. Być może przyczyną jest niestabilna instalacja twojego systemu lub chociażby problemy z driverami do karty graficznej. Trudno diagnozować, ale w moim odczuciu nie jest to wina samej gry.31
Moskito [ Centurion ]
Owen - w końcu ktoś tu zawitał :) Problem z zawieszką rozwiązałem wyłaczając muzykę - i do tej pory ani razu gra się nie zawiesiła! I w sumie sam niewiem czy to wina gry czy może sprzętu( słaby procek lub karta dzwiękowa).
Owen [ ]
Moskito ---> Tak jak mówiłem, podejrzewam że to raczej wina sprzętu a nie samej gry. Tak czy inaczej gratuluję i życzę miłej zabawy :-))
Owen [ ]
Up! To po to aby wątek nie popadł w zapomnienie :-) A żeby nie statsować tak sobie to zadam pytanie.
Disciples II: Gram kampanię legionów potępionych (mana piekielna). Stanąłem przed wyborem Włodarz, Tiamath czy też Zgłębiczart. Pierwszy 170 obrażeń inicjat. 40, drugi 100x6 inicjat. 20 i obniża obrażenia zadawane przez jednostki (curse or sth), trzeci 140 i skamienie. W skaładzie drużyny mam zawsze dwóch sukkubów, czyli skamienienie x6x2 inicjat. 20. W związku z tym intuicja podpowiada aby brać Włodarza i szturmować stolice. Czy ktoś ma inną koncepcję?
Owen [ ]
Jest tu ktoś?
Gambit [ le Diable Blanc ]
Owen --> Ja wybierałem linię z Tiamathem. Miła kreaturka i dobrze działa...Tylko duzo expa potrzebuje...BTW jak tam łącze?????????
Owen [ ]
Gambit ---> Niestety. Jakby było to już byśmy grali :-)
A skład reszty drużyny? Drużynę optymalizowałem pod kątem ataku na stolicę. Z drugiej strony inicjatywa tiamatha jest taka jak Sukkubów - 20. Mając dwóch sukkbów nie zdarza mi się aby nie spteryfikowalli wszystkich przeciwników. Potem to już tylko formalność, a włodarz do tej formalności w stolicach nadaje się świetnie :-)
Katane [ Useful Idiot ]
Owen --> Stolicę zdobedziesz nawet jednym Sukkubem - kilka napojów zwiększających celność to zapewni :) Osobiście grałem składem: Sukkub, bohater, Włodarz, Włodarz - chociaż Tiamath też są nieźli.
Owen [ ]
Katane ---> W następnej misji wyprubuję :-)
Owen [ ]
Czas podnieść wątek z otchłani zapomnienia.
HoMM4:
Po kilku miesiącach gry w DII zainstalowałem HoMM4. I ... rozczarowanie. Po 20 minutach zmartwiony ubogością graficzno-klimatyczną gry wróciłem do D II. Gambit – miałeś rację co do joty.
Disciples II:
Zakończywszy kampanie legionów, hord oraz klanów i zacząwszy kampanię imperium – straciłem ducha do gry. Imperium załamało mnie. Relatywnie najsłabsi magowie. Relatywnie słabe jednostki do walki wręcz. Żadnych wspomagających jednostek dwuslotowych. Dramat. Jednostki strzelające przeciętne. W starciu z pozostałymi trzema rasami są bez szans.
Ale zacząłem grać pojedynczy scenariusz biorąc za bohatera maga. No i ... czad, czad i dwutlenek węgla :-) Postać może początkowo ma zaledwie 65 PŻ, ale za to rozwija się wspaniale. Na 4 poziomie zadaje około 70 obrażeń wszystkim jednostkom. Do tego sztandar podnoszący inicjatywę o 20%. Myślę że można z niego wykręcić naprawdę dobrą postać. Czy jest ktoś kto grał kampanię magiem? Jak zachowuję się taka postać na powiedzmy poziomie 12-15?
Atreus [ Senator ]
Kurczę, jak mogłem przegapić tę serię wątków! Gram od kwietnia 2002 roku w Heroes of Might and Magic 4 (oczywiście nie non stop :)). W poprzednie części nie grałem i chyba dobrze, bo by pewnie nie spodobała mi 4 :). Ale zauważyłem, że większość graczy, którym nie leży HoM&M 4, za największą wadę uznaje udział bohatera w walkach. A ja nie mogę wyobrazić, jak tylko jednostkami walczyć, przecież wtedy liczy się ilość, nie jakość. Może przesadą jest, że na końcu kampanii można jednym herosem pokonać wielkie armie, ale mi się to podoba :)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Atreus --> W poprzednich częściach bohater też miał sporo do powiedzenia podczas bitwy, ale nie dało się go zabić. W HoMMIV przy dłuższej rozgrywce, kiedy operuje się już kilkutysięcznymi armiami bohater ginie zazwyczaj w pierwszej turze...
Owen [ ]
Atreus ---> Ja nigdy tej cech y tej gry nie uznałem za wadę. IMO wielki plus zwiększający grywalność i realność rozgrywki. Zresztą masę swoich zachwytów o HoMM4 już umieściłem w tym wątku (wcześniejsze części). Sporo się zmieniło od kiedy pograłem w D II :-)
Mac ---> Cześć. Znasz może odpowiedź na nurtujące meni pytanie zadane powyżej?
ntroot [ Chor��y ]
Czy gra ktoś jeszcze w AoW2?
Atreus [ Senator ]
Sorki, ale nie mam dużo czasu by przeglądać poprzednie części, ale moglibyście wymienić największe wady gry Disciples 2 ? Tak, tak, gdy czytam recenzje czy opinie, to zwracam uwagę na wady, nie zalety gry :). U mnie wady dzielą się po prostu na irytujące i niezauważalne...
Owen [ ]
Wady... Mhmmm...
- Grafika w rozdzielczości 800x600 (ale za to bakecznie piękna. HoMM4 siada na tylnich łapkach).
- Mało scenariuszy pojedyczych. Nie wiem jak na sieci, być może są, bo jest edytor.
- Imperium zdecydowanie odsaje od reszty ras.
- Zbyt mocne czary, można nimi wygrać wojnę. Sam tego doświadczyłem grając z bratem hot seats :-/
- Rlatywnie mniej artefaktów niż w HoMM.
Reszta to superlatywy. Znaaaacznie lepsze od HoMM4, chociaż długo w to ni mogłem uwierzyć. Po tym jak zagrałem, nie jestem w stanie grać w HoMM4. Wydaje się być mierne.
Mac [ Sentinel of VARN ]
ntroot --> Ja już nie gram, aczkolwiek nadal uważam AoW2 za lepsze od D2 i HoMMIV:))
Owen --> Witaj. W zasadzie ja gram tylko magiem:) W kampanii truposzy mój czarek po prostu wymiatał:) Jeśli mnie pamięc nie myli, to razem z przedmiotami zadawał gdzieś ze 180 obrażeń, może więcej...
Ingham [ Konsul ]
Wprawdzie nie grałem jeszcze (o zgrozo!!!) w Disceples II, ale mam zamiar kiedy skończę rzeczy które czekają w kolejce od dawna, ale chciałem napisać o HoMM IV. Maniakalnie grałem w 3 część, potem usiadłem do IV i dziwnie jakoś, może trochę zbyt cukierkowo...
Teraz wróciłem do HoMMIII i chyba jednak wolę grać w nią niż w 4. Wprawdzie zdobywanie doświadczenia jest w porównaniu z 4 banalnie proste, ale sama gra ma sympatyczniejszy moim zdaniiem klimat. Tylko jest łatwiejsza, ale można grać dłużej:)
HoMM 4 znudziło mi się po kilku rozgrywkach...
Gambit [ le Diable Blanc ]
Owen --> Well w mojej skromnej opinii Imperium nie jest znów takie słabe...
Mój Bohater Ranger z paraliżującym artefaktem, do tego miałem dwóch Imperial Assasinów (lub jednego IA i jednego wypasionego Maga - jeżeli tłukłem się z Undeadami). Z przodu wybór był niewielki...Konni rozwijani przez Paladyna do Obrońcy Wiary. Ze stolic nie zostawał kamień na kamieniu...
Mastyl [ Legend ]
Heroes IV troche mnie zawodzi, gdy mam okazje pograc w to sam, siega mraczej po AoW 2 i przymierzam do Disciples. Co w H IV mnie razi? Sterylna renderowana grafika - wszytstkie modele wyglądają jak tandetne platikowe ludziki.
Owen [ ]
Gambit ---> Ale to zasługa rangera a nie jednostek. To właśnie mnie boli. Bez tego artefaktu atak na stolicę to byłaby jedna wielka wtopa. Udało Ci się zdobyć stolicę bez tego artefaktu?
Valencis [ Transmuter ]
Dzień dobry. :>
Potrzebuję wskazówki od zaznajomionych z Heroes of Might and Magic IV. Chciałbym zagrać w dwunastą kampanię, ale cały czas jest ona nieaktywna - jak widać na obrazku. Czemu winna jest taka sytuacja?
Valencis [ Transmuter ]
No co Wy?! Czy nikt nie zdołał ocalić świata przed Hexisem?
Valencis [ Transmuter ]
Acha.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Valencis --> Ja przeszedłem 4 kampanie i dałem sobie spokoj - wszystkie sa po prostu nudne, z wymyśloną na siłę fabułą. Podejrzewam że ostatnia kampania będzie najłatwiejsza, jeśli mają w niej brać udział wszyscy napakowani bohaterowie z poprzednich kampanii... Nie mam pojęcia dlaczego nie możesz w nią zagrać. Niewątpliwie jest to jakiś bug.
Valencis [ Transmuter ]
Mac --> Normalnie też przeżywam chwile znudzenia, ale teraz, kiedy goni mnie sesja, wszystko jest takie ekscytujące. :>
ps. Ładny mi bug, jak nie da się gry ukończyć. :
Atreus --> Przynajmniej przez chwile miałem nadzieję, że coś się ruszy naprzód.
Valencis [ Transmuter ]
Mac --> Jeśli tu jesteś, to pozwól, że jeszcze Cię pomęczę - raz zdarzyło mi się, że w jednym z moich miast, co tydzień nie wiadomo skąd pojawiały się nowe jednostki - albo nie doczytałem scenariusza, albo to kolejny bug - ale nie o tym chciałem; przeszukiwałem zapisane gry, żeby odnaleźć ten scenariusz - rozpoznałbym go po tym, że zawsze ukrywałem te jednostki w jakimś tartaku czy czymś podobnym i pojawił się problem - czy nie ma sposobu, żeby szybko odszukać oddział schowany w kopalni?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Valencis --> A tu mnie zagiąłeś, bo niestety nie mam pojęcia:/
Valencis [ Transmuter ]
Skoro tak - przejrzałem jeszcze raz wszystkie opcje - chyba nie ma takiej możliwości.
Owen [ ]
Witam,
mam pytanko do Disciples II. Zacząłem ostatnią kampanię - Imperium. Zastanawiałem się nad bohaterem i wybrałęm maga. Do tego władca również mag. Zastanawia mnie jedna rzecz: czy jeżeli gram magiem i dostanie do łapki artefakt typu paraliż czy obiżenie poziomu, to będzie on działał? To znaczy: atak maga jest na 6 jednosteik, ale nie jest atakiem bezpośrednim (tzn. pochodzącym z oręża) a atakiem magicznym. Czy zatem zakładanie artefaktów dodających jakiś element do ataku (paraliż, wyssanie poziomu, wampiryczny itp.) będzie działało?
Owen [ ]
Up.
Owen [ ]
Up again.
Pi0tras [ Centurion ]
Heroes III jest zarąbiste!!!
Owen [ ]
Znowu zUPuje. Może ktoś mi odpowie zanim zainwestyję w maga więcej czasu :-)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Nie mam pojęcia, ale przynajmniej zUPuję;-))
Owen [ ]
Mac, ale ty chyba właśnie grałeś magiem? Nie miałeś takich artefaktów?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Może i miałem, ale nie przypominam sobie:/
Owen [ ]
To znaczy, że raczej artefakty działają przy ataku orężem. W przeciwnym wypadku raczej byś kojarzył, że po Twoim ataku, wszyscy są np. zatruci lub obniża im się poziom :-/ Szkoda.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Wcale nie jest powiedziane że miałem te artefakty, powiedziałem przecież, że nie pamiętam:) Pamiętam za to że miałem artefakty zwiększające damage i te działały masowo...
Owen [ ]
Aaaaa... to zmienia postać rzeczy :-) Zatem muszę potestować :-)
Owen [ ]
Witam wszystkich i podnoszę wątek z otchłani zapomnienia.
Disciples 2
Wstyd się przysnać, ale opowiadałem głupoty twierdząc, że Imperium to dno i 5 metrów mułu. Gram magiem. Pierwsza stolica padła jak mag był na ... 7 poziomie. Drużyna:
Bohater Mag 7 poziom
Patriarchini x2
Palladyn Jako front-man (nawet nie Obrońca Wiary, bo jeszcze do nich nie miałem dostępu)
Przebieg bitwy: Patriarchinie „utwardzone” do poziomu zbroi minimum 55. Tylko po to aby przeżyć pierwszy atak obrońcy miasta. Mag podrasowany artefaktami +25% +15%, czarami i elixirami zadawał 300 dla wszystkich. Ginie w mieście wszystko co miota i paraliżuje. Front-man stojąc na przedzie nie pozwala zabić patriarchiń jednostkom walczącym wręcz. Patriarchinie leczą wszystkich do 100% zdrowia. W drugiej turze pozostaje już tylko obrońca miasta. Reszta to formalość. Sam byłem w szoku. Metodę przetestowałem na kolejnych stolicach :-)
Mag zostaje moją ulubioną postacią do kampanii :-) Mistrzostwo świata. Polecam :-)
Owen [ ]
Skończyłem wszystkie kampanie Disciples II. Oceniając grę z perspektywy muszę powiedzieć, że jest rewelacyjna. Kropka. Jest to jedyna gra strategiczna, którą zamierzam przejść jeszcze raz innymi postaciami.
Tu mała niespodzianka. Nie mogę się zgodzić, że rasy są niezbilansowane. Uważam, że każda z nich jest bardzo dobra. Nie umiem wskazać najlepszej i najsłabszej. Wszystko zależy od konfiguracji zderzających się drużyn. I tak np. Imperium kończyłem grając magiem (władca również Mag), dwoma Obrońcami wiary na froncie i dwiema prorokiniami. Efekt? Pierwszą stolicę w ostatniej misji kampanii zdobyłem w 26 turze :-) Generalnie praktycznie wszystkie bitwy można było rozstrzygać naciskając automatyczny wynik bitwy. Wychodziłem z tego bez zadrapania. Wyjątkiem były stolice, bo nie wiem dlaczego, ale bohater uciekał ze stolicy w momencie kiedy obrońca miał około 200 PŻ. Oczywiście bohater był cały i zdrowy. Nonsens. Ostatnia bitwa z Utherem była formalnością.
Właśnie grając magiem stwierdziłem, że powinienem zagrać jeszcze innymi rasami prowadząc maga. Kosmos :-) Większość bitew kończyła się w pierwszej turze po ataku czarusia :-)
No cóż. Czekam na część trzecią.
Atreus [ Senator ]
Disciples 2 jest bliższa HoM&M 4 czy Etherlords ? Albo może innej stratedze ?
Gambit [ le Diable Blanc ]
Jest bliższa Herosom, tylko duuużo lepsza :)
Owen [ ]
Myślę wręcz, że jeszcze bliższa Master of Magic :-))
Katane [ Useful Idiot ]
Jakby ktoś jeszcze nie miał Disciples 1 Gold, to może ją zakupić z najnowszym numerem Gier Komputerowych.
Xenomorph [ Chor��y ]
Widzieliscie?
Firma Strategy First zapowiedziała dziś dwa dodatki do gry Disciples II: Mroczne Proroctwo. Pierwszy z nich - Disciples II: Guardians of the Light - zapowiedziany na maj tego roku, umożliwiał będzie grę "dobrymi" rasami, czyli Imperium i Górskimi Klanami. Z kolei w drugim - Disciples II: Servants of the Dark - który dostępny w sprzedaży ma być od czerwca 2003, kierować będziemy nacjami "złymi" - Hordą Nieumarłych i Legionami Potępionych. Każde z rozszerzeń zawierać będzie dwie nowe kampanie, generator losowych map oraz 16 nowych map przeznaczonych dla trybu multiplayer. Ponadto do gry wprowadzone zostaną między innymi 3 nowe postacie specjalne, nowe tła ekranu stolicy, nowe tła ekranu bitwy oraz nowe utwory muzyczne.
zrodlo: CDP
Z jednej strony sie ciesze ze wyjdzie dodatek do jednej z najlepszych gier strategicznych fantasy (albo najlepszej) ostatniego czasu a z drugiej wyglada mi to na odcinanie kuponow :/ Dlaczego 2 dodatki z miesieczna przerwa zamiast, solidnego - jednego? (tak jak z Homm Chronicles :/) Ciekawe jaka cena...?
Owen [ ]
Jak dla mnie rewelacja. Nie mogę się oczekać :-)) Mam nadzieję, że jakość dodatków będzie przynajmniej taka jak SotD czy AM do HoMM3 :-)
Ps. Teraz zapadłem w świat Morrowind i jestem oczarowany. Polecam jeżeli ktoś jescze nie grał :-)
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Dodatki... ja dopiero dziś nabyłem Disciples II i zamierzam trochę powalczyć. Widze, że panowie w samych superlatywach piszą o grze, co mnie bardzo cieszy.
Mam też dwa pytania - czy istnieją jakieś stronki z mapami tworzonymi przez graczy, jak w Herosach ???
Jak długie są te kampanie ???
Gambit [ le Diable Blanc ]
Baltazar --> Każda kampania ma po 7 misji. Co do mapek, to znajdziesz je na oficjalnej stronie w dziale Downloads - Scenarios...Spory wybór.
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Gambit---> Dzięki. O to mi chodziło.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Zapraszam do następnej części: