GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

OnLive w akcji (HD)

26.03.2009
21:41
[1]

tosiek2142 [ Fixxxer ]

OnLive w akcji (HD)

Część 1:
Część 2:
Część 3:

26.03.2009
21:47
smile
[2]

Cremek [ Konsul ]

Wydaje mi sie ze bedziemy z tego mogli korzystac za jakies... 30 lat jak standardem w Polsce beda lacza 30mb/20mb (down/up) jak w USA teraz... :-).

26.03.2009
21:51
[3]

Maxblack [ SalieriMT ]

W miastach 10 MB to nie problem aktualnie... a z tego co czytałem wystarczy do HD 5 Mbitów.

Poza tym nikt tego nie chce na razie u nas wprowadzać, ale wydaje mi się, że za 2-3 lata to 10-20 Mbitów nie będą żadnym problemem.

Pozostaje sprawa laga, ale skoro w USA sobie jakoś z tym poradzili, to najwyraźniej jest to możliwe :).

26.03.2009
21:54
[4]

promilus1 [ Człowiek z Księżyca ]

Powinno pójść na mojej neostradzie 256kb.

26.03.2009
21:55
[5]

Shaybecki [ Shaybeck ]

30 lat ?

człowieku, widzę że ty jeszcze młody jesteś

no wiec oświecę cię: internet nie istnieje 100 lat, tak samo jak najlepsze gry ...
śmieszne jest, jak niektórzy piszą "ojej, ta gra jest starsza ode mnie" pisząc o grze z 99 roku ...

prawda jest taka, że internetu w POLSCE nie było praktycznie wcale 10 lat temu, zobacz jak to teraz stoi

ja mam 10mbitów za 60 zł miesięcznie, jak widać da się, wiec to nie jest kwestia 30 lat ale raczej około 4, aż się wszystkim dotychczasowym umowy pokończą - wtedy można będzie to uznać za STANDARD

a co będzie za 30 lat ?
jeżeli w 10 lat przeszliśmy od prostych gierek na kilka pixeli, do wielkich w większej niż HD ready ... cieżko zgadnąć

26.03.2009
21:56
[6]

One.man.zoo [ Pretorianin ]

Pomyślcie o tych co nie mieszkają w mieście... Ja chłopek ze wsi mam neo 1mb... No ale nie miałem zamiaru narzekać niech ktoś mi powie na czym polegać ma to to.

26.03.2009
22:00
[7]

Shaybecki [ Shaybeck ]

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=45740

one man - spoko, nie sądzisz chyba, że puszczą tą usługę w tydzień, do każdego domu na świecie

w tej chwili ma to byc ameryka, mała wioska w Polsce stoi na samym końcu listy

ale pomyśl teraz, co będzie za 3 lata, jak będziesz podpisywał 3 z kolei umowę z neostradą

26.03.2009
22:03
[8]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Przyznam się, że pierwszy raz o tym słysze... i jestem w szoku. Opad szczęki...

Piraci znikną? :)

RE-WO-LU-CJA....

26.03.2009
22:23
smile
[9]

drago14 [ Konsul ]

mały offtop:
Shaybecki - Mieszkasz w Łomży? Jakiego masz providera?

26.03.2009
22:25
[10]

Lutz [ Senator ]

przeciez potrzebne jest lacze o przepustowosci pozwalajacej na przeslanie skompresowanego strumienia videohd i to wszystko

grasz tak naprawde na ich serwerze, ich komputerach, wysylany jest tylko obraz i dzwiek, to kwestia paru lat i bedzie zdecydowanie na niekorzysc dla wielu obecnie grajacych na piratach ;)

26.03.2009
22:33
[11]

Filevandrel [ czlowiek o trudnym nicku ]

Mi się w tym bardzo podoba opcja "wypozyczania gier" na parę dni. Świetne rozwiązanie jeżeli np interesuje nas sam tryb single z Call of Duty, czy innej gry o podobnym czasie przechodzenia.

26.03.2009
22:36
[12]

Shaybecki [ Shaybeck ]



upload | download


OnLive w akcji (HD) - Shaybecki
26.03.2009
22:40
[13]

Playah [ Centurion ]

10mbit i wszystko smiga elegnacko , kazde hd na necie

26.03.2009
22:42
[14]

Storm93 [ Hardstyle Lover ]

Lutz -> Do tego opóźnienie będzie musieć być minimalne, bo przy 100ms się grać raczej nie będzie dało ;)

26.03.2009
22:44
[15]

Maxblack [ SalieriMT ]

Grać to się nie będzie dało nawet przy 40 ms... to nie tak jak w grze na multi, tutaj nie może być tak, że ruszamy myszką, a na ekranie mamy reakcje z opóźnieniem :).

Jednak skoro prace nad tym są tak zaawansowane, to pewnie jakoś to rozwiązali - prezentujący mówił o lagu 1 ms... choć jak dla mnie jest to "nie do wiary" :).

26.03.2009
22:48
[16]

Storm93 [ Hardstyle Lover ]

Myślę że przy lagu 40ms może by się dało grać, w końcu niektóre monitorki mają takie opóźnienie, tylko że wtedy chyba takowe opóźnienia się zsumują ;)

1ms - aż tak niskiego laga chyba trzeba nie będzie ;)

26.03.2009
23:05
[17]

graf_0 [ Nożownik ]

Temat grania w ten sposób ma tak wiele aspektów że właściwie potrzebny byłby cały felieton aby opisać wszystkie uwagi jakie mam do tej propozycji(a godzina niestety późna).

Ale może do rzeczy.
Zdalne generowanie dynamicznego obrazu wydaje mi się ideą z założenia błędną z technologicznego punktu widzenia. Przesyłanie gotowego obrazu gry do klienta to nie to samo co Citrix czy RDP. O ile w przypadku aplikacji użytkowych ma to sens - raz że wykorzystujemy potęgę mainframe'a do np. zaawansowanych obliczeń matematycznych, dwa że generowanie obrazu na pulpicie zdalnym jest wykonywane z wykorzystaniem elementów lokalnych i zdalnych instrukcji jak obraz ma wyglądać.
Moim zdaniem owe 10Mbit o którym ciągle mówimy nie jest tu kluczowe. ISP bez większego trudu są w stanie dostarczyć taką usługę do większości klientów w miastach, jak nie teraz to za 2 lata.
Ale wyobraźmy sobie 5 czy 10 tysięcy graczy. Nawet QuakeLive(a przecież to zwykła gra online) miał problem z obsługą klientów, a ilość przesyłanych informacji w takiej grze jest znikoma.
Więc weźmy te 10Mbit i pomnóżmy razy 5000 graczy. LOKALNE "gameing center" będzie musiało być wyposażone w łącza 50Gbit :) Cała ich infrastruktura będzie musiała być w stanie to obsłużyć. Tak z ciekawości sprawdziłem - home.pl ma w ramach datacenter Energisa(sam gts energis nie podaje łącznej przepustowości) 2 łącza 10Gbit. Czyli za mało żeby obsłużyć choć 5000 graczy.

To rozwiązanie - ze streamowaniem obrazu gry do gracza mogę porównać chyba tylko z samochodami, które zamiast silników mają mocowanie liny biegnącej do jednego wielkiego silnika w mieście.

26.03.2009
23:45
[18]

Lutz [ Senator ]

graf to jedyne rozsadne rozwiazanie uciekajace od budowania infrastruktury client side, na to ze jest to dokladnie takie rozwiazanie wskazuje przeciez screen otwierajacy pokazany w filmie, masz tam gry aktualnie rozgrywane przez innych graczy, zadnej filozofii, dorobili do tego jakas niemozebna historie a tak naprawde bedzie potrzebne lacze 10Mbit zeby mozna bylo grac. oczywiscie lacze dobrej jakosci i pewnie telewizje kablowe sa w stanie cos takiego zapewnic nawet na dzisiaj, skoro jest VOD to czemu nie ma byc GOD :)

i jeszcze jedno, ilosc przesylanych danych do serwera jest praktycznie zadna/pomijalna to nie sa gry multiplayer, a nawet jezeli to nie sa to mmo ;)

27.03.2009
00:03
[19]

Likfidator [ Konsul ]

Ta usługa ma być oferowana właśnie w kablówkach i przez dostawców internetu, a co za tym idzie tylko tam gdzie lagi są odpowiednio małe.
Gdyby nie opóźnienia, to ta usługa jest idealna. Zauważcie, że domowe konsole/komputery wykorzystujecie tylko kilka godzin dziennie. Serwery w usłudze onlive pracowałyby cały czas, więc koszt użytkowania sprzętu dzieliłby się na kilka osób. Do tego pewnie doszły by tańsze abonamenty dla osób grających w godzinach przedpołudniowych, albo późno w nocy.

Niestety usługę zabiją lagi. W grach sieciowych można grać przy pingach na poziomie 40ms, ale tylko dlatego, że komputer na bierząco pokazuje ruchy myszy, a potem uśrednia z tym co otrzymał z serwera, dlatego czasem jest tak, że jak są jakieś większe opóźnienia to postać teleportuje się w losowe miejsce.

Przy przekazie obrazu już tak łatwo nie będzie, ale to też zależy od gatunku gry. Np. strategie lepiej znoszą lagi, o ile obsługą myszy zajmie się terminal.

Ja w każdym bądź razie nie mam co liczyć na ta usługę. Mieszkam na wsi i mam neo 1 Mbit. Pingi są w granicach 50ms. Na większą prędkość nie mam co liczyć, mogę co najwyżej dostać 2 mbit, ale wtedy pingi wzrosną. Chociaż tak naprawdę to i tak mam szczęście, bo chociaż mam internet z kabla. Jest jeszcze wiele miejsc w Polsce, gdzie internet jest dostępny tylko z GPRS.

27.03.2009
00:11
[20]

tosiek2142 [ Fixxxer ]

Lagi będą zawsze.
Nawet gdyby użyli światłowodów to i tak by lagowało. W końcu światłowodom zajmuje 1 sekundę żeby okrążyć świat.

27.03.2009
00:38
[21]

Maxblack [ SalieriMT ]

Likfidator - znaczy co, jesteś lepszym specjalistą od ludzi którzy nad tym pracują, że już teraz wiesz, że usługę zabiją lagi? Poza tym co za różnica gdzie mieszkasz, sądzisz, że nigdy już nie będzie lepiej w przypadku dostępu do neta? Ciekawe co ludzie mówili gdy minuta za rozmowę przez tel. komórkowy kosztowała 20 zł i trudno było o zasięg... że komórki nigdy się nie przyjmą :>.

tosiek2142- tyle, że takie serwerownie można stawiać np. w większych miastach - lub np. serwować taką usługę tylko do mieszkańców dużych miast... od czegoś można zacząć :).

Nikt chyba nie oczekuje, że w przeciągu miesiąca każdy będzie miał OnLive... jednak na dalszą perspektywę, może to być bardzo ciekawe rozwiązanie... wystarcza TV i gramy na każdej platformie + gry pisane specjalnie pod nieograniczone możliwości ;).

Nie wiem skąd u ludzi takie negatywne myślenie. Ta usługa to przecież nie pomysł jakiegoś szaleńca, tylko projekt który już jest mocno rozwinięty... i sprawa lagu na pewno jest brana pod uwagę.

27.03.2009
00:42
[22]

sebekg [ Senator ]

Pomysl naprawde dobry, zobaczymy jak to dalej bedzie. Oby sie ruszylo niech wprowadza net 10mb nie jest az taki drogi mozna sobie pozwolic.

27.03.2009
01:07
[23]

tosiek2142 [ Fixxxer ]

Ja się już do bety zapisałem :D

27.03.2009
06:22
smile
[24]

Cremek [ Konsul ]

@ [5] Shaybecki -> nie unos sie bo ci zylka peknie, widze ze jak wiekszosc masz problemy z analiza ironii...

A to ze ty masz 10mb za 60 PLN ma sie nijak do tego, ze 50% gospodarstw domowych zipie na jakichs smiesznych radiowkach na ktorych nie ma mowy o uruchomieniu takiej uslugi jak OnLive ze wzgledu na zajebiste opoznienia...

27.03.2009
09:47
[25]

graf_0 [ Nożownik ]

Może faktycznie źle do tego podchodzę - w końcu na początku ery elektryczności, w każdym kwartale budynków była elektrownia(prądu stałego), teraz może być 1 elektrownia na województwo.

Ale wydaje mi się że generowanie DYNAMICZNEGO obrazu powinno odbywać się lokalnie. Posłużę się kolejnym porównaniem. Kiedyś :) mieliśmy grafikę 2d i 3d. Grafika 2d oferowała lepszą jakość, ale była ograniczona do tego co przygotowali twórcy - czyli ograniczona ilość animacji i zmian wyglądu np. postaci. Podczas gdy 3d, choć jakościowo było gorsze, pozwalało na oglądanie obiektu z dowolnej strony i oddzielenie tekstur od animacji.
I owo Onlive kojarzy mi się z grafiką 2d, a mocny lokalny PC z 3d.

Kolejna sprawa.
Płatności. Z tego co zrozumiałem z filmiku wykupujemy konkretną grę na jakiś określony okres czasu. Rozwiązanie korzystne dla producenta i właściciela platformy, ale niekorzystne dla gracza.
Ja widziałbym raczej rozwiązanie "Abonament na wszystko" lub "pay per minute" , a platforma onlive płaciłaby producentom w zależności od popularności ich gier. Takie rozwiązanie promowałoby DOBRE produkcje, marketing nic by nie dał, bo jeśli gra byłaby słaba to zagralibyśmy 30 minut, zrezygnowali i koniec zysków dla producenta.

Co z "hardcorowymi graczami" - zamiast płacić te 119zl i mieć grę na zawsze, musieliby regularnie dopłacać. Przy intenstwnej i długotrwałej grze byłoby to drogie, ale z drugiej strony, dla "casual gamera" całkiem ekonomiczne, ale nie w sytuacji gdy kupujemy każdą z gier z osobna.

Kolejna, bardzo istotna sprawa - kwestia "własności gry". Teraz gdy kupimy pudełko to mamy grę i możemy sie nią cieszyć tak długo jak chcemy. W opcji Onlive, pewne tytuły mogą po prostu wypadać z oferty, stare gry mogą znikać niezależnie od tego ile czasu zużyliśmy na dojście prawie do końca gry. A tu koniec :( inlive tytuł zamyka i nie ma gry.

I w ten sposób przechodzimy do kolejnego aspektu. To już nie jest PC i granie przez internet, ale jedna platforma konkretnego producenta, zamknięta na zmiany jeszcze bardziej niż każda z dostępnych aktualnie konsol. Ale od dawna jest tak że za nieco wygody oddajemy sporo wolności :D

27.03.2009
16:31
[26]

mycha921 [ Invisible ]

Z tego co widziałem jest opcja wypożyczenia i kupienia.

27.03.2009
16:51
[27]

tankem3 [ sergant Hale ]

mnie to odstrasza

i menu... i te niepraktyczne okienka i ta idea, co komu po abonamencie jest moge gre kupic, cieszyc sie bezpłatnie przez wiecznosc i w dodatku jeszcze sprzedać... a i do netu nie musze byc podłączony

shaybecki, ja mam 512

27.03.2009
17:14
[28]

tankem3 [ sergant Hale ]

wg mnie za 6 lat moze byc codziennoscia

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.