meny [ Chor��y ]
Bibliografia - Matura Ustna - Prośba o pomoc!!!
II Literatura podmiotu:
1. GEOTHE, Johann Wolfgang. Cierpienia Młodego Wertera. Kraków: GREG, 2006
2. BEDIER, Józef. Dzieje Tristana i Izoldy. Kraków: CREG, 2005
3. MICKIEWICZ, Adam. Pan Tadeusz
Mój temat to: Miłość jako temat literatury romantycznej.
Chodzi mi o plan wypowiedzi. Czyli określenie problemu. Kolejność argumentów
Czy mógłby mi ktoś pomóc jaki określić problem w tym temacie. Z resztą dam sobie rade, ale jakoś nie mam pomysłu. Dzięki z góry za pomoc.
meny [ Chor��y ]
up
pictuseon [ Junior ]
a ja podepne sie pod watek... jesli mam temat "Motyw tęsknoty za ojczyzną w literaturze polskiej. Przedstaw, odwołując się do tekstów różnych epok"
To do stwierdzenia "różnych epok" beda wystarczajace dwie epoki ? Romantyzm i pozytywizm ? Oczywiscie myslalem z romantyzmu o utworach Slowiackiego i Mickiewicza, a z pozytywizmu o Latarniku Henryka Sienkiewicza.
w jakich polskich dzielach z innych epok tesknili jeszcze za ojczyzna ?
Mr.Borys [ Van Helsing ]
GEOTHE
Goethe
nutkaaa [ Panna B. ]
Nie no to są jakieś jaja... Przystępujesz do matury i prosisz, żeby ktoś podał Ci plan wypowiedzi? Matura to egzamin dojrzałości, a skoro sam nie potrafisz napisać nawet planu to chyba jeszcze za wcześnie na Twoją maturę... Ja rozumiem, pomoc w dobraniu bibliografii, jakieś nowe pozycje które rozwiną temat, ale pisanie planu i podawanie na tacy argumentów?
pictuseon -> dwie epoki wystarczną chociaż warto by było dla rozwinięcia tematu jeszcze coś dobrać, może jakieś współczesne wiersze?
Cast Away™ [ Legionista ]
Nie za późno!? Trzeba było wcześniej zacząc pisać wtedy byś nie srał w gacie miesiąc przed maturą.
Flet [ Fletomen ]
Ło kurde sypnąłem posta z jakiegoś durnego konta brata.
Ja tak szczerze mówiąc nic nie wiem o pisaniu tej bibliografii. W szkole wciąż wałkujemy lektury, a nikt nie mówi i nie rozjaśnia wątpliwosći dotyczacych bibliografii.
Do tego motywu tęsknoty chciałem dać w literaturze podmiotu:
"Latarnik" Henryka Sienkiewicza
"Hymn - Smutno mi, Boże" Juliusza Słowackiego
"Konrad Wallenrod" Adama Mickiewicza
Chciałbym dodać jeszcze coś z Sonetów Krymskich... ale nie cały cykl... tylko dwa Sonety "Stepy Akermańskie" i "Pielgrzym" To jak to zapisać ?
Mogę użyć treści tylko tych dwóch sonetów z książki od Polskiego ? i zapisać zgodnie z tym wzorem ?
Kochanowski J., Tren IX. W: Bobiński W., Janus-Sitarz A., Kołcz B., Podręcznik. Barwy epok. Kultura i literatura 1. Liceum ogólnokształcące. Liceum profilowane. Technikum. Warszawa 2002, s. 255.
Każdy Sonet wypisywać osobno ? Tak jak powyżej ?
EDIT:
Wystarczą te utwory? Jakaś propozycja ze współczesnej twórczości polskich pisarzy?
meny [ Chor��y ]
właśnie napisem plan ramowy wypowiedzi :] usunołem tristana i izolde, dodałem dziady IV oraz Zemste więc wszystko gra :] więc dzięki za pomoc :P
PS. nie sr*** sie przed matura po prostu nie miałem wcześniej czasu :] i poprosiłem o jakąś pomoc podpowiedź ale i jak widać poradziłem sobie bez pomocy :] pozdrawiam i połamania języków na maturce :P
Flet [ Fletomen ]
A czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jeszcze jakiś utwór związany z motywem tęsknoty za krajem w literaturze współczesnej.
Wallenroda wywalilem na rzecz Pana Tadeusza. Dodać coś jeszcze jakieś sugestie ? :)
Literatura przedmiotu to rozumiem, ze roznego typu, opracowania, wademeka itd. ale moze jest jakas ksiazka konkretnej traktujaca o tesknotach do ojczyzny pisarzy romantycznych ?
Moja polonista sprawdza tylko takie pierdoły jak kursywa i pogrubienie czy dobre.... bo jak powiedziala "Mnie nie obchodzi czy wy zdacie" moze slusznie tak mowi? Nie wiem ale moglaby troche pomoc.
Lysack [ Przyjaciel ]
to i ja się podepnę :)
Macie jakieś propozycje książkowe/internetowe, które mogłyby potwierdzić mój podpunkt z planu o wpływie języka czasopism (mediów) na kształtowanie się polszczyzny wśród współczesnej młodzieży?
Potrzebuję jednak czegoś napisanego przez konkretnego autora :)
Mógłby mi ktoś sprawdzić i ewentualnie dodać/poprawić/ująć coś, co jest nie tak w tym planie?
Teza:
"wpływ języka używanego w dwutygodniku "Dziewczyna" na słownictwo współczesnej młodzieży"
Plan ramowy
1. Przedstawienie przykładowych treści prezentujących:
a) zapożyczenia
b) słowotwórstwo
c) słowa potoczne
2. Wskazanie podstawowych błędów redakcyjnych i korekcyjnych.
3. Omówienie problemu stosowania slangu wśród młodzieży.
4. Ukazanie znaczenia słowa pisanego wśród najmłodszych
odbiorców.
III Wnioski
Do młodzieży trafiają złe wzorce, które w następstwie wpływają na
używane przez nich słownictwo. Słowo pisane nierzadko bywa
autorytatywne, w związku z czym, słowa używane w publikacjach dla
młodzieży wchodzą do ich slangu i tam się zakorzeniają.