GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

programowanie gier

25.03.2009
20:59
[1]

Undrcover [ Legionista ]

programowanie gier

Od czego się mam zacząć uczuć programowania gier komputerowych?? Podajcie jakieś linki albo co.

25.03.2009
21:06
[2]

tomazzi [ Young Destroyers ]

Najpierw to ogarnij matematykę na poziomie licealnym. Potem jakiś język, np C/C++. Jak już to będziesz miał za sobą to tu wróć i sie znów zapytaj :)

25.03.2009
21:07
[3]

Narmo [ nikt ]



25.03.2009
21:08
[4]

zbanowany_neostradek [ Legionista ]

jak chcesz gry typu Mario, to to co w poście nr. 2
a jeśli chcesz gry n poziomie NFS/CoD to dużo kasy i ludzi.

25.03.2009
21:08
[5]

Armorgedon12 [ DreamCatcher ]

Niestety. Biegłe posługiwanie się językiem programowania to podstawa ;P

Chyba że mamy program do tworzenia prostych gierek 2D (kiedyś był w clicku czy playu) To to była zabawka dla dzieci.

25.03.2009
21:12
[6]

tomazzi [ Young Destroyers ]

Narmo -> to chyba ciut za mądre jak na opanowanie podstaw :)

25.03.2009
21:13
[7]

pecet007 [ - ]

Zacznij od Symfonii C++ Grębosza, a po za tym polecam to forum

25.03.2009
21:42
smile
[8]

Endemic_thought [ **(O)-METAL GEAR-(O)*** ]

zapytaj Freddiego

25.03.2009
21:44
smile
[9]

GBreal.II [ floydian ]

a jak już opanujesz symfonię lub inną tego typu cegłę, to już tylko WinAPI i OpenGL:

lub oryginał:
(sekcja OpenGL tutorials)

[edit]
albo DirectX, ale akurat do DX'a nie mam dobrego i sprawdzonego tutoriala pod ręką

25.03.2009
22:26
[10]

tomasZx0x [ Legionista ]

Posłuchaj... pierwsze się naucz robić zwykły kalkulator, a potem się bierz za gry :P
programowanie to bardzo obszerny obszar wiedzy... banalną gre można banalnie zrobić ale kiedy chcesz zrobić już coś bardziej zaawansowanego to do tego potrzeba mieć dużo wiedzy i praktyki.
jak będziesz potrzebował pomocy na temat programó czy gier to służę pomocą... (ja programuję w języku Delphi)

25.03.2009
22:44
[11]

Undrcover [ Legionista ]

Moim głównym celem jest nauka wstępu, a nie szybkie zrobienie gry.

25.03.2009
23:32
[12]

Undrcover [ Legionista ]

tomasZx0x poddaj link do jakiejś twojej gry.

26.03.2009
07:27
[13]

Katane [ Useful_Idiot_ ]

WinAPI do gier?

Najlepszym wstepem byloby chyba opanowanie algebry na poziomie uniwersyteckim.
Ale C++ rownie wazny oczywiscie :)

26.03.2009
08:17
[14]

yasiu [ Legend ]

katane - a po co? właśnie przez takie myślenie nie powstało zapewne wiele gier. zapominamy, że gra to nie opakowanie, a pomysł a dobry (ale prosty) pomysł zrealizować łatwiej, niż ogromny projekt jakim są gry znane nam ze sklepów.

26.03.2009
09:24
[15]

legrooch [ MPO Squad Member ]

yasiu ==> Ale jednak wektory i macierze się przydają :>
A w gimnazjum tego nie ma :)

26.03.2009
09:42
[16]

Katane [ Useful_Idiot_ ]

yasiu --> Tak jak pisze legrooch, nawet w najprostszym srodowisku 3D potrzebne sa wiadomosci z tego zakresu. No, chyba ze chce sie robic tetrisa albo arkanoida.

26.03.2009
09:53
[17]

Jedziemy do Gęstochowy [ Racjonalista ]

Nie ma szybkiego nauczenia sie robienia gier.

Jak ma to byc cos lepszego niz tetris czy saper to kilka lat nauki.

zacznij od pascala, C++ poczytak ksiązki o programowaniu,grafice...

uwierz mi ze trudne jest te programowanie chodze do technikum informatycznego to wiem.

C++ to koszmar.

26.03.2009
16:29
[18]

mycha921 [ Invisible ]

Najprościej chyba zacząć z C# i XNA



Poczytaj sobie.

26.03.2009
17:03
smile
[19]

rzaba89nae [ WTF!? ]

Proponuję tak:
1.C
2.C++ (stwórz mod np. do Quake`a)
3.Python (np. mod do FarCry`a)
4.porwij się na samodzielny duży mod do wybranej gry, możesz współtworzyć z kimś
5.Spróbuj sam stworzyć grę, o ile zajedziesz tak daleko i nie utkniesz np. w punkcie 2.

Oczywiście nie zniechęcam Cię, ale to nie taka łatwa robota. Punkt 4 możesz pominąć, ale może się to odbić na jakości gry z powodu braku doświadczenia.

26.03.2009
17:19
smile
[20]

Regis [ ]

[19]

27.03.2009
10:48
[21]

Undrcover [ Legionista ]

[http][/http]
korzystam z tego

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.