Undrcover [ Legionista ]
programowanie gier
Od czego się mam zacząć uczuć programowania gier komputerowych?? Podajcie jakieś linki albo co.
tomazzi [ Young Destroyers ]
Najpierw to ogarnij matematykę na poziomie licealnym. Potem jakiś język, np C/C++. Jak już to będziesz miał za sobą to tu wróć i sie znów zapytaj :)
Narmo [ nikt ]
zbanowany_neostradek [ Legionista ]
jak chcesz gry typu Mario, to to co w poście nr. 2
a jeśli chcesz gry n poziomie NFS/CoD to dużo kasy i ludzi.
Armorgedon12 [ DreamCatcher ]
Niestety. Biegłe posługiwanie się językiem programowania to podstawa ;P
Chyba że mamy program do tworzenia prostych gierek 2D (kiedyś był w clicku czy playu) To to była zabawka dla dzieci.
tomazzi [ Young Destroyers ]
Narmo -> to chyba ciut za mądre jak na opanowanie podstaw :)
pecet007 [ - ]
Zacznij od Symfonii C++ Grębosza, a po za tym polecam to forum
Endemic_thought [ **(O)-METAL GEAR-(O)*** ]
zapytaj Freddiego
GBreal.II [ floydian ]
a jak już opanujesz symfonię lub inną tego typu cegłę, to już tylko WinAPI i OpenGL:
lub oryginał:
(sekcja OpenGL tutorials)
[edit]
albo DirectX, ale akurat do DX'a nie mam dobrego i sprawdzonego tutoriala pod ręką
tomasZx0x [ Legionista ]
Posłuchaj... pierwsze się naucz robić zwykły kalkulator, a potem się bierz za gry :P
programowanie to bardzo obszerny obszar wiedzy... banalną gre można banalnie zrobić ale kiedy chcesz zrobić już coś bardziej zaawansowanego to do tego potrzeba mieć dużo wiedzy i praktyki.
jak będziesz potrzebował pomocy na temat programó czy gier to służę pomocą... (ja programuję w języku Delphi)
Undrcover [ Legionista ]
Moim głównym celem jest nauka wstępu, a nie szybkie zrobienie gry.
Undrcover [ Legionista ]
tomasZx0x poddaj link do jakiejś twojej gry.
Katane [ Useful_Idiot_ ]
WinAPI do gier?
Najlepszym wstepem byloby chyba opanowanie algebry na poziomie uniwersyteckim.
Ale C++ rownie wazny oczywiscie :)
yasiu [ Legend ]
katane - a po co? właśnie przez takie myślenie nie powstało zapewne wiele gier. zapominamy, że gra to nie opakowanie, a pomysł a dobry (ale prosty) pomysł zrealizować łatwiej, niż ogromny projekt jakim są gry znane nam ze sklepów.
legrooch [ MPO Squad Member ]
yasiu ==> Ale jednak wektory i macierze się przydają :>
A w gimnazjum tego nie ma :)
Katane [ Useful_Idiot_ ]
yasiu --> Tak jak pisze legrooch, nawet w najprostszym srodowisku 3D potrzebne sa wiadomosci z tego zakresu. No, chyba ze chce sie robic tetrisa albo arkanoida.
Jedziemy do Gęstochowy [ Racjonalista ]
Nie ma szybkiego nauczenia sie robienia gier.
Jak ma to byc cos lepszego niz tetris czy saper to kilka lat nauki.
zacznij od pascala, C++ poczytak ksiązki o programowaniu,grafice...
uwierz mi ze trudne jest te programowanie chodze do technikum informatycznego to wiem.
C++ to koszmar.
mycha921 [ Invisible ]
Najprościej chyba zacząć z C# i XNA
Poczytaj sobie.
rzaba89nae [ WTF!? ]
Proponuję tak:
1.C
2.C++ (stwórz mod np. do Quake`a)
3.Python (np. mod do FarCry`a)
4.porwij się na samodzielny duży mod do wybranej gry, możesz współtworzyć z kimś
5.Spróbuj sam stworzyć grę, o ile zajedziesz tak daleko i nie utkniesz np. w punkcie 2.
Oczywiście nie zniechęcam Cię, ale to nie taka łatwa robota. Punkt 4 możesz pominąć, ale może się to odbić na jakości gry z powodu braku doświadczenia.
Regis [ ]
[19]
Undrcover [ Legionista ]
[http][/http]
korzystam z tego