GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy leci z nami (wirtualny) pilot ? cz.II

18.11.2002
09:50
smile
[1]

Misio-Jedi [ Legend ]

Czy leci z nami (wirtualny) pilot ? cz.II

Witam wszystkich w części II. (link do cz.I poniżej)

Dotychczas ujawniło się 21 Wirtualnych Pilotów:

Dabster
Iceman_87
zbuju
Nitram3
Spk
Dundee
Annihilator
mastik
Siegfried
trustno1
Stinger
Weakando
praetor
maczu
MiB
Hayabusa
Hitmanio
tsunami
Andrei
T_bone
Misio-Jedi

Kolejni – mile widziani.
Panowie, kołujemy na start !

18.11.2002
10:45
smile
[2]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

MiB--> moze zacznijmy od tego jaki masz zestaw patchow do f4.0. Jaka karte graficzne, jakie drivery, jaka wersja via4in1 jaki windows. jaka konfiguracja komputera. Szczegoonie wazny jest proc, ram i grafa.

18.11.2002
10:56
smile
[3]

MiB [ Centurion ]

Iceman_87th -->sprzęt mam kiepski :))) i to bardzo latam w Falconie tylko na podstawowym patchu bez superpackow bo inaczej mam maly sideshow (zwlaszcza w kampanii). Sprzet to cel 466, 256MB Ram, GForce 2 MX 200 32 MB, 20 GB 5200 U33 muza SoundBlaster 64 Via 4in1 jakas starsza bo nowe to nie zabardzo na moim sprzecie działają (niezbyt stabilnie się system zachowuje) sys win 98se pl directX 8.1b pl więcej grzechów nie pamietam

18.11.2002
11:01
smile
[4]

T_bone [ Generalleutnant ]

Widze że rośniemy w silę :)))

18.11.2002
11:03
[5]

Misio-Jedi [ Legend ]

Wczoraj kupiłem na warszawskiej giełdzie komputerowej urzywany (ale w bardzo dobrym stanie) "F/A-18 Super Hornet" DI, za 25 zł. No cóż, nie było dla mnie niespodzianką że grafika jest kiepska (taka sama jak w starym "Fighting Falcon" tej samej firmy) textury fatalne, (nie)wielokątne jeziora, natomiast kokpit wygląda bardzo ładnie, samolot też ładnie wyrenderowany. Najgorsze że mam stary monitor i bardzo ciemny obraz, a w tej grze skurat ustawienie jasności z poziomu karty nic nie daje. Mocną stroną symulatora jest "klikalny kokpit" - prawa ręka na joysticku, lewa na myszce i jazda ! Awionika jest tak skomplikowana i rozbudowana w porównaniu z Flankerem że złapałem się za głowę - jest tych cudeniek naprawdę dużo. Niewątpliwą atrakcją jest lotniskowiec, para z katapulty bucha, ludki z obsługi się uwijają, widać jak koledzy startują. Trochę latałem, ale potrwa zaanim przestudiuję instrukcję.

18.11.2002
11:07
[6]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

MiB--> jednak radzilbym ci zainstalowac SP3. Jest duzo bardziej stabilna. Wtedy mozesz tez kontrolowac procent samolotow w kampanii i mozesz miec nawet lepsze FPS-y niz bez SP3. Ewentualnie sprobuj sobie patcha RP5. Nie zawiera tylu bajerow a znacznioe poprawia stabilnosc i daje doze realizmu do gry, ktory w golym patchu 1.08us nie jest najwiekszy. Jak na SP3 i rp5 beda dzialy sie podobne rzeczy z dzwiekiem, to wina faktycznie bedzie lezec po stronie sprzetu. jezeli zdecydujesz sie na sp3 mozesz tez sprobowac roznych ustawien dzwieku (zalaczyc nowy algorytm generowania dzwieku lub nawet dzwiek 3d - a noz pomoze). A jak nie pomoze to mozna zmieniac drivery.

18.11.2002
11:10
smile
[7]

Misio-Jedi [ Legend ]

T-bone----> To Sturmovik ? Czym żeś tak tego Messerszmiciaka załatwił ?

18.11.2002
11:10
smile
[8]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Misio--> raczej nie studiuj tak doglebnie instrukcji bo jest bardzo slaba. Mozna przeczytac ale nie studiowac :)

18.11.2002
11:13
smile
[9]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Misio--> zapomnialem dodac, ze jezeli juz teraz przytlacza cie awionika w f18 DI, to przy f18 Jane's chyba bylbys biski zawalu, a przy Falconie 4.0+SP3 dwa razy zdazylbys odszejsc w zaswiaty :)

18.11.2002
11:16
[10]

MiB [ Centurion ]

Iceman--> jeszcze troche i naciągniesz mnie na loty online :) mozesz podac jakies dobre zrodlo na ten superpack ? Bo z Fileplanet nie pociagne (siakies rejestracje):( Misio-Jedi--> mozesz zapodac jakies screeny z gry - chciałbym zobaczyć jak wygląda ta grafa?

18.11.2002
11:24
smile
[11]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

MiB---> a czemu nie, Dobre on-line nie jest zle, prawda? :) nigdy nie lubialem czekac w kolejkach daltego nigdy nie korzystam z File Planet i innych dzialajacych na zasadzie kolejkowania ftp-ow. Link do downoads-ow ponizej. Serwer jest dosyc szybki. Proponuje ci, abys najpierw pociagnal sobie doc-i do Superpacka i zobaczyl, czy faktycznie jestes prawiedzym fanem symulatorow czy tylko ci sie tak do tej pory wydawalo :P

18.11.2002
11:25
[12]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi---> Messera załatwiłem Yakiem-9 we wczesnej wersji, to samolot dość słabo uzbrojony ale nikt nie przetrzyma takiej salwy z bliska. F/A-18 Jane's jest naprawde skąplikowany ale wolę gre skąplikowaną niż tak prostą jak Eurfighter: Typhoon.

18.11.2002
11:26
[13]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

o fuck. ta linka prowadzi do fileplanet :)) ups zaraz podam ci jakas na niezalezne zrodlo :)

18.11.2002
11:30
[14]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman----> Chodzi o to że mam ostatnio strasznie mało czasu, bo tak poza tym to lubię jak w maszynce jest dużo cudeniek którymi można się fajnie pobawić ;) pamiętam dobrze "Fighting Falcona" ale tam były dwa wyświetlacze wielofunkcyjne a tu są cztery ! :D (Flanker zaś ma jeden) :) Instrukcja do "Fighting Falcona" była bardziej przejzysta i zrozumiała (Flankera też) Pamiętam jak się fajnie lądowało "Fighting Falconem" - jedno oko na wariometrze, drugie oko na wskażniku AoA, trzecie na MDF-ie (ściezka schodzenia), czwarte na prędkościomierzu, piąte na wysokościomierzu :) taak... co by nie gadać ten sim miał urok ! Za 50-tym razem udało mi się poprawnie wylądować.

18.11.2002
11:43
[15]

MiB [ Centurion ]

Iceman --> wlasnie z tego linka chcialem sciagac :)) jak mowilem ze lezy na fileplanet co do ilosci klawiszy to im wiecej tym lepiej - na dluzej wystarcza zabawy i jest czego sie uczyc :) bede szukal moze znajde dobre zrodlo

18.11.2002
11:49
smile
[16]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

MiB--> nagle wszystki linki mi wywialo. I tak siedzialem i myslalem i w koncu zakolatala mi mysl: przeciez sam wrzucalem patcha na serwer :) Oto linka. ps. obrazek przedstawia projekt nowego, fotorealistycznego kokpitu do F4.0. Tego nawet LO: MAC nie bedzie miec o ile projekt zakonczy sie sukcesem :)

18.11.2002
11:53
[17]

Misio-Jedi [ Legend ]

MiB ---->W tej chwili mam przy sobie tylko screen z widokiem kokpitu ----->

18.11.2002
11:55
[18]

Misio-Jedi [ Legend ]

Dla porównania kokpit F-18 firmy Jane's ---->

18.11.2002
11:59
[19]

Misio-Jedi [ Legend ]

I jeszcze raz kokpit F-18 firmy DI (wersja 2D) ---->

18.11.2002
12:00
[20]

MiB [ Centurion ]

Sliczne screeny - ale falcon wygrywa :))) chyba jednak zostanę przy nim BTW ma ktos moze manuala w pdf'ie do falcona?

18.11.2002
12:02
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wszędzie te odrzutowce, a u mnie wrze bitwa o anglię.

18.11.2002
12:06
[22]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Misio--> na twoich screenach wiadc wyraznie przewage 2D nad 3D, chociaz gdybys zrobil screena z Jane's-a w 1600x1200 i z patchem THS to chyba bym glosowal na Jane's a nie na DI :)

18.11.2002
12:07
[23]

Misio-Jedi [ Legend ]

MiB -----> Falcon wygrywa, ale ma jedną wadę - to nie jest samolot pokładowy więc frajda związana ze startem i lądowaniem na lotniskowcu odpada :(

18.11.2002
12:20
[24]

MiB [ Centurion ]

Misio-Jedi--> z tego co widze po superpacku mozna zmieniac maszyny (F-14, F-18) wiec sa i pokladowe :)

18.11.2002
12:21
smile
[25]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman ----> Nie widziałem F-18 Jane's w działaniu, więc wypowiadać się nie mogę. A tak w ogóle to na pudełku F-18 DI jast wyraźnie napisane "poświadczone przez US Navy" to chyba o czymś świadczy ! :D

18.11.2002
12:22
[26]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kolejny messer w celowniku, niestety silnik hurricana zakrztusił się i straciłem go z oczu :(

18.11.2002
12:30
[27]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman ------> Już wiem z kąd wziąłem informację jakoby nożyce były manewrem ofensywnym - nie z podręcznika WWII Fighters, lacz z Gamblera. Był tam kiedyś taki poradnik w odcinkach pt. "Niebo dla każdego". w nrze 1 z 99 roku napisali że znane są dwie odmiany tego manewru i dalej: "Nożyczki pojedyncze 1. Gdy atakujący widzi, że nie zdąży wyhamować, robi ciasny zakręt o 90° w lewo i za chwilę to samo w prawo, wracając na szóstą godzinę atakowanego, ale już z mniejszą prędkością. 2. Atakowany wykonuje oderwanie I. Atakujący zamiast iść za nim zakręca w stronę przeciwna, wracając w momencie, gdy wróg również wraca (taka seria head to head kilka razy z rzędu, aż komuś się znudzi)." Do tego był obrazek ----> To wszystko pojawiło się też na jakiejś stronie internetowej poświęconej Flankerowi.

18.11.2002
12:30
smile
[28]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Misio--> swiadczy o tym, ze panowie z DI potrafia zrobic sobie marketing, ale jest to tylko i wylacznie marketing. Poza tym co to znaczy poswiadczone przez US N? czy poswiadczone jest, ze trenuja na tej grze piloci US Navy? Czy moze poswiadczone jest, ze F18 DI jest symulatorem samolotu F18? :)

18.11.2002
12:36
smile
[29]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman -----> Powiem ci coś lepszego: Na odwrocie pudełka jest napisane "najlepszy symulator samolotu myśliwskiego"

18.11.2002
12:59
[30]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

a tak, bylo cos takiego faktycznie. hmmm ad 1. a broniacy sie leci prosto. poza tym to na rysunku to nie nozyce (jak mowilem do tanga trzeba dwojga). Nozyce bylyby wtedy, kiedy F16 skrecilby w kierunku MiG-a, a potem zrobil reversal w druga strone kiedy MiG zblizalby sie do szostej F16 na high aspect-ie. Taka sytuacja jak na obrazku mialaby miejsce w dwoch przypadkach: a) albo zamiast tego F16 umiesc cel cwiczebny lub wolny bombowiec b) pilot F16 to samobojca i chce zginac :) ad2. to wlasnie sa nozyce tylko ze zauwaz ze to nie jest manewr ofensywny lecz stricte defensywny i to od broniacego sie zalezy czy zastosuje nozyce. Atakujacy nie ma w tym wzgledzie absoltnie nic do powiedzenia. On nie zainicjuje nozyc, bo po nich zazwyczaj walka konczy sie remisem. Atakujacy chce wygrac. jezeli jednak bedzie na tyle glupi, ze to on zainicjuje sytuacje, ktora pozwoli F16 wykorzystac nozyce, to juz jego wybor :) Jeszcze raz powtarzam. Nozyce koncza sie zazwyczaj remisem chociaz czasami ze wskazaniem na ktorys z samolotow. Jezeli juz tak bardzo chcesz nazwac nozyce manewrem ofensywnym to jest pewna ich odmiana, ktora nazywa barell scissiors albo rolling scissors i faktycznie dzieki ktorej mozna od razu przejsc z broniacego sie do atakujacego, tylko ze to ciagle jest manewr defensywny chociaz czasami pomagajacy zamienic role. Wszystko zalezy jednak od doswiadczenia. Zoltodziub z najprostszej sytuacji zrobi sobie trumne bo to wlasnie od atakujacego zalezy czy broniacy sie przezyje. Jezeli atakujacy zrobi wszystko jak nalezy to broniacy sie nie moze nic zrobic bo nie ma cudownych manewrow, ktore jednym ruchem joysticka zamienia role i sprawia ze atakujacy stanie sie zwierzyna a broniacy katem. "najlepszy symulator samolotu myśliwskiego" - a kto tego nie pisze na swoich pudełkach :) ps. "aż komuś się znudzi" tak tam bylo napisane? Tym wlasnie rozni sie symulacja od RL. W symulatorze ten, komu sie znudzi i jest w sytuacji remisowej lub w defensywie zazwyczaj traci wirtualne zycie. W RL traci tylko zycie :)

18.11.2002
13:02
smile
[31]

T_bone [ Generalleutnant ]

Po prostu musiałem się pochwalić, z tym messerem miałem chyba pięcio minutowy dogfight.

18.11.2002
13:15
[32]

MiB [ Centurion ]

Iceman --> dzieki za linke juz mam superpacka 3. jutro podziele sie wrazeniami

18.11.2002
13:32
smile
[33]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mam takie pytanie czy pocisk Aim-9X Sidewinder wszedł już do uzbrojenia w USAF ? To moja ulubiona broń w TAW, najpierw naciskało się spust i otwierały się luki rakietowe, potem pstryk i silnik Su-27 zamieniał się w kule ognia :)

18.11.2002
13:42
[34]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman -----> To chyba jest bliższe prawdzie ... --->

18.11.2002
13:54
smile
[35]

Misio-Jedi [ Legend ]

T_bone ----> O rany, ty grałeś w TAW ! - musisz mi o tym opowiedziec ! Bo ja to mam (z CDA) i ciągle się zastanawiam cy zainstalować. Warto ?

18.11.2002
14:04
[36]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone ---> swoja droga masz ksywe taka sama jak jeden z mod makerow do F4.0 Jeszcze chyba nie wszedl do masowej produkcji. W rzeczywistosci odpalenie jakiegokolwiek Aim9 jest duzo bardziej skomplikowane. Misio--> tak, to sa nozyce i to nawet z tej perspektywy wynika ze sa to rolling scissors. Na miejscu czerownego wszedlbym w plaskie high yo-yo a nie lecial za ogonem bandyty. Co do TAW to chyba najlepszy symulator F22. Porównujac z innymi (f2.0, f4.0) nie jest zbyt realistyczny, chociaz dla poczatkujacych pilotow ktorzy nie lubia masy awioniki, systemow kierowania ogniem jest to rozwiazanie wysmienite.

18.11.2002
14:10
smile
[37]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ---> Masz TAW i jeszcze w niego nie grałeś ? Musisz naprawić jak najszybciej ten błąd, ja TAW kupiłem tuż po premierze i grałem w niego bardzo, bardzo długo. Jako symulator jest stosunkowo prost w obsułdze i przyjazny dla użytkownika, F-22 lata się pewnie aż nie spotkasz w powietrzu 7 SU-37. No właśnie największą zaletą gry są dynamiczne kampanie, nigdy nie wiesz co cię może spotkać raz waczysz z migami 21, a tu nagle z lotniska obok statują migi-29. No i ciekawostka w grze można zabawić się w operatora AWACS-a. A walki powietrzne są jednym słowem genialne, szczególnie z bliska na działka :) Misje są bardzo ciekawe, nigdy nie zapomne lotu na tyły wroga żeby zestrzelić jego samolot dowodzenia. Trudno mi go jednak poruwnywać z np. Falconem 4.0 bo nie mam Falcona.

18.11.2002
14:18
smile
[38]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ---> nawet nie wiedziałem. Grał ktoś może w Jane's Fighters Anthology, to stara gra bardzo prosta ale mnie strasznie swego czasu wciągneła. Można było w niej latać nawet B-52, Tu-95 i całą setą innych samolotów. Poza tym niema to jak lot Gripenem z szachownicą na skrzydłach.

18.11.2002
14:23
[39]

Misio-Jedi [ Legend ]

A jak z grafiką w TAW ? Macie jakieś screeny ?

18.11.2002
14:30
smile
[40]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

ja tez dosyc sporo ciupalem w ef2000 potem F22, najpierw ADF a potem TAW. Najbardziej lubialem lotniska wroga. Pamietam, ze wracalem z misji z 15, 20, raz nawet mialem ponad 30 celow powietrznych zniszczonych. Po prostu bralem niekierowane rakiety, lecialem nad wrogie lotnisko i strzelalem do stojacych na ziemi maszyn. Czasami ktoras chciala wystartowac to ja bum i dalej do zajecia. Tych kilkadziesiat rakiet w polaczeniu z amunicja z dzialka dawalo mi srednio 20 trafien. Czyz to nie cudowne? I to wszystko na maks realizmie :) T_bone--> su 37? a nie konczylo sie czasami na su35? :) Fakt, strzelanie z dzialka i podmuchy spowodowane przez rozrywajace sie samoloty wroga to jest cos. W f4.0 mozna latac kazda dostepna w grze maszyna oprocz smiglowcow. A wiec B52, grippenem, ef2000, f22, b1, b2, su27, su 30, tu 16, tu 22 i innymi. Co prawda jest to tylko mozliwosc zastepcza i realizm osiaga sie tylko w F16 ale watpie, aby akurat fighters anthology bylo pod wzgledem realizmu lepsze :)

18.11.2002
14:36
[41]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

skoro o f22 mowa obrazeczek :) linka ponizej prowadzi do strony o f22 taw. W dziale recenzje znajdziesz recki i screeny

18.11.2002
14:50
smile
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ---> Hm... chyba spróbuję coś wrzucić. Iceman_87th ---> Napewno był tam Su-37, zresztą był też w USNF 97. W Fighters Anthology była kampania w wietnamie, to był dopiero czad mig-17 kontra f-4 :)

18.11.2002
15:03
smile
[43]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> skoro tak mowisz. odnosnie wietnamu to teraz zaczyna liczyc sie tylko Strike Fighters. Chociaz ciagle bardzo niedopracowany (czekamy na paczke) to jednak ma chlopak potencjal :)

18.11.2002
15:03
[44]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dobra oto pierwszy screen, z Su-37 :))

18.11.2002
15:05
[45]

T_bone [ Generalleutnant ]

I drugi z F-22 Raptorem.

18.11.2002
15:08
smile
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th --> Pierwsze słyszę o Strike Fighters, masz jakiś screen, czym można tam latać ?

18.11.2002
15:17
smile
[47]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> F4 Phantom, A4 Skyhawk, F100 Super Sabre, F104 Starfighter to na razie. Potem maja byc i inne flyable. Link do strony producenta

18.11.2002
15:27
[48]

Andrei [ killah beez ]

Czemu Wy ciągle wojskowe? Zobaczcie na to -------------------------> Czyż nie piękne?:)

18.11.2002
15:29
smile
[49]

Andrei [ killah beez ]

Boeing 747-400 podczas lądowania, widać nawet jak rewers robi

18.11.2002
15:38
smile
[50]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ---> Skoro światowym dystrybutorem jest Strategy First to w polsce o ile się nie mylę powininen wydać ją cd-projket. Jak dostaniesz przesyłkę to powiedz jak lata się f-104, szczególnie opisz wrażenia z dogfightu :)))

18.11.2002
15:42
smile
[51]

Misio-Jedi [ Legend ]

Andrei----> Cywilnymi nie latałem, więc nic nie mogę powiedzieć, ale widziałem u kumpla MS Flight Simulator 2002 i bardzo mi się to podobało.

18.11.2002
15:59
[52]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Andrei--> mnie osobiscie nie bardzo bawi, kiedy nikt nie chce mi przysmazyc ogona :) Wowczas nie mam okazji zrobic mu tega samego, odchodzi z symulatora moj ulubiony motyw taktyczny i gra dla mniestaje sie nudna i schematyczna. Niestety, mimo, ze FS 2002 ma swietna grafike to brakuje mi wlasnie w tej grze emocji. Po prostu, start, lot, ladowanie i tak w kolko. T_bone--> jak bede miec czas, bo na razie albo go nie mam albo mi sie najzwyczajniej nie chce grac. Nie znosze jesieni.

18.11.2002
16:01
smile
[53]

T_bone [ Generalleutnant ]

Andrei ---> Cywilnymi latałem tylko we Flight Unlimited 3, kiedyś grałem też we FS for win.95.

18.11.2002
16:05
smile
[54]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ---> Taa ale zapowiadają się długie nocne loty w zimie :) Grał ktoś kiedyś w legendarnego Top Gun: Fire at Will :))

18.11.2002
16:07
[55]

Annihilator [ ]

T_bone -> ja gralem - jeszcze mam nawet instrukcje :))) ale gierka średnia...

18.11.2002
16:12
[56]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman-----> Wracając do rakiet we Flankerze - rzeczywiście zestawienie pochodzi z instrukcji Flanker 2.0 , mam wersję 2.5 w której na pewno to zweryfikowano (a jak nie to w wersji 2.51 którą też mam) ale narazie grałem tylko w 2.0 bo tylko tam są dostępne misje treningowe, niestety Flanker 2.0 ciągle powodował mi zawieszenie systemu więc postanowiłem go na chwilę odinstalować i... do tej pory nie miałem czasu na ponowną instalację:(

18.11.2002
17:05
smile
[57]

T_bone [ Generalleutnant ]

Annihilator ---> Tak wiem ale to był pierwszy ''symulator'' w jaki grałem na peceta :)) A ja mam taki problem we flankerze ale w wersj 2.0, nie mogę zmylić rakiet naprowadzanych radarem np: aim-120. Te na podczerwień odpadają po kilku flarach a radarowe prawie zawsze mnie trafiają, może to wina braku patcha 2.5 ? ( albo ja jestem taki słaby :) )

18.11.2002
17:07
[58]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Kiedys duzo gralem w Top Gun-a i bylem ta gra zachwycony, ale moze dlatego, ze kiedys mi sie wydawalo, ze film pt Top Gun jest bardzo realistyczny i tak wszyscy lataja. ALe otem jak zaczalem sie interesowac tematem okazalo sie, ze to jedna wielka lipa :).Nie zgodze sie z Annihilatorem ze to byla srednia gra. Gra byla zajebista, podkreslam gra. jako symulator Top Gun plasowal sie w niskich stanach niskich :) Misio--> juz w F2.0 w grze nie w instrukcji sa raczej prawidlowe zasiegi pociskow. Raczej, bo do pewnosci trzebaby miec tablice jakimi opisane sa parametry danej broni w grze. Jednak nadal uwazam ze skutecznosc broni w f2.0 czy f2.5 (jedna ryba), sa zawyzone i pocisk ktory w RL daje sie zguboic glupim naewrem przy 5G, we flankerze jest zabojczy nawet wowczas, kiedy wykona sie najciasniejszy manewr na 9G i zastosuje prawidlowa taktyke.

18.11.2002
17:16
[59]

Annihilator [ ]

Iceman -> przyznam że swego czasu też ooooostro pogrywałem ale po Falconie 4.0 to już nie to samo... więc muszę przyznać, że jak na dzisiejsze czasy gra jest dla mnie średnia, ale jak na tamte czasy to była świetn.

18.11.2002
17:21
smile
[60]

T_bone [ Generalleutnant ]

No dobra to teraz coś w stylu retro: Polski Gripen :)

18.11.2002
17:23
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

I aby wszyscy byli równi ...

18.11.2002
17:26
smile
[62]

T_bone [ Generalleutnant ]

I ostatecznie :)))) Mirage 2000

18.11.2002
17:27
[63]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman-----> Tak, we Flankerze bardzo trudno wymanewrować rakietę, ale czasem się udaje. Przepraszam że się głupio zapytam - co to jest ten "jammer" o którym wspominałeś (zacinacz ? :))) , domyślam się że to jakiś aktywny system zakłucający ? T_bone ----> Ściągnij sobie z internetu patch 2.51

18.11.2002
17:28
smile
[64]

Misio-Jedi [ Legend ]

T_bone -----> Którego wybierasz ?

18.11.2002
17:32
smile
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ---> Po cichu kibicuje Gripenowi :)) Mam tyko modem więc będę miał z tym problem :(

18.11.2002
17:43
smile
[66]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

nie znam osoby, która po F4.0 miała takie samo spojrzenie na symulatory na PC-ta jak przed zapoznaniem sie z f4.0 :) Misio-jedi--> Jammer czyli ECM Electronic, Countermeasure Managment czyli po prostu aktywny "zaklucacz" - nie lubie tego slowa :), np ammerykanski ALQ 131 lub ALQ 135 albo rosyjska Sorbtisya-S. Jest to po prostu glowica wystlajaca silny sygnal akustyczny potrafiacy zmylic wrogi radar. tak btw, sciagnijcie sobie ten dokument. o jego przeczytaniu wszystko powinno byc jasne. Ten dokument mozna studiowac :)

18.11.2002
17:47
[67]

Misio-Jedi [ Legend ]

Moim zdaniem wynik przetargu przesądzony (wygra F-16) ze względów politycznych, co sądzicie o Mirage ? Francuzi chwalą się że radar Mirage 2000 wykrywa MiGa-29 o ponad minutę wcześniej niż zrobi to MiG (F-16 wykrywa MiGa później). T_bone-----> Ja mam w robocie neostradę ale chodzi gorzej niż modem, bo chłopaki filmy z Kaaza ściągają, ale patcha i tak ściągnąłem.

18.11.2002
17:53
smile
[68]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman---> Już zacząłem ściągać... no tak ... na samym początku było 17 kb/s a teraz jest 6 kb/s i spada :(

18.11.2002
18:21
[69]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

ja tam jestem za F16 (jednak). Bylem przeciw, kiedy Amerykanie mowili o blocku 30/32, ale bl 50/52 to juz inna sprawa. F16 nie wygra z powodow politycznych tylko dzieki swietnej ofercie offsetowej. Poza tym maszyna to nie wszystko bo liczy sie tez koszt uzbrojenia, szkolenia itd, a pod tym wzgledem USA przebija wszystkich o klase. Misio-Jedi--> Francuzi proponuja nam Mirage 2005 a nie Mirage 2000. To tez inna klasa samolotu. co do tego ze w F2.0 bardzo trudno pozbyc sie rakiety. Wg mnie zbyt trudno. O ile taki np aim120 to pocisk, ktorego skutecznosc okresla sie na poziomie 75-80% o tyle starsze typy jak np sa2 maja skutecznosc bardzo niska. W Iraqu byla prawie zerowa. Prawda, ze czesc tych rakiet nie byla nawet naprowadzana tylko odpalana "dla efektu" jednak czesc jednak byla naprowadzana. O ile dobrze pamietam w F2.0 stracenie sa2 bylo b trudne, tak samo jak i innych pociskow starszych generacji. Nie chodzi tez o to, by czasami sie udawalo. Oczywiscie pewien czynnik prawdopodobienstwa jest i tu obecny, ale zasadniczo stosujac odpowiednia taktyke powinno sie miec duza szanse na unikniecie trafienia. W f2.0 odnosilem na kazdym kroku wrazenie, ze moje manewry, chociaz musialy skutkowac bo tak wlasnie sie walczy z rakietami, byly zupelnie bezcelowe i nie przekladaly sie na moje szanse unikniecia trafienia. Poza tym w f2.0 jest strasznie dziwnba rzecz. Nie wiem czy poprawili ja w f2.5 ale odstep czasowy pomiedzy wyrzutem chaff i flar jest bardzo duzy co tez w duzej mierze ogranicza zdolnosci defensywne maszyny. prawde powiedziawszy w zadnym innym symulatorze nei spotkalem sie z tak dziwnym zachowaniem sie systemu obronnego.

18.11.2002
18:36
[70]

Misio-Jedi [ Legend ]

O niech to diabli ! Ściagneło się ale nie mogę otworzyć PDF-u ! wrrrrrr !!!! Iceman -----> Muszę zainstalować 2.5 , ale folia i flary na dzisiejsze rakiety to chyba nie na wiele się zdają ?

18.11.2002
18:48
[71]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Misio--> potrzebujesz Acrobat Readera 5.0 folia i flary - teoretycznie ale praktyka wyglada inaczej. jest rozdzial w tym manualu o tym wlasnie. minuta wczesniej niz MiG - nieprawdopodobne. Gdzie to wyczytales? W dzisiejszych czasach, przy dzisiejszych predkosciach zblizenia minuta to jakies 40 mil

18.11.2002
18:51
smile
[72]

Annihilator [ ]

Iceman -> to szykuje sie lekturka na długie noce :) thx za linka

18.11.2002
19:26
smile
[73]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ---> Byłbym wdzięczny za jakiegoś dobrego linka do tego patcha, wtedy ściągnie mi go kolega ze stałką. I jeszcze jedno patch zmienia wersję odrazu od 2.0 do 2.51 czy najpierw trzeba mieć ver. 2.5 ? Co do przetargu to uważam że potencjał modernizacyjny Mirage 2005 i F-16 powoli się wyczerpuję jeśli już się nie wyczerpał :)

18.11.2002
19:56
smile
[74]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> co do M2005 to nie bede sie wypowiadac bo tym tematem sie nie interesowalem ale co do F16, jakoby potencjal modernizacyjny sie wyczeruje? chyba nie widziales blocka 60 i 62 (a ma byc bodajze nawet bl 70 i 72). Fakt, ze zmieniona zostala konstrukcja platowca i nie da sie jej tak latwo zaadoptowac do warunkow bl 50, 52 i wczesniejszych, ale nie wiem czy widziales nowa awionike, silnik i system odchylania strug wylotowych. kokpuit po przebudowanie wyglada jak f22. 4 kolorowe MFD, zero klasycznych wskaznikow, co w polaczeniu z nowa stacja radiolokacyjna, nowym datalinkiem, nowymi czujnikami (m.in. szerokokatne gogle noktowizyjne) i nowym uzbrojeniem (aim9x sprzezony z kaskiem pilota) daje prawie mysliwiec 5 generacji. brakuje tylko stealth nowy silnik, co przy niewielkiej masie samolotu daje mu bardzo duza nadwyzke mocy i tylko f22 moze sie z tym cacuszkiem rownac. Do tego testowano system sterowania ciagiem w dwoch plaszczyznach. Nie w jednej jak przy f22 ale w dwoch. Dopoki jest kasa (a izrael ma kasy w brod) doputy jest potencjal

18.11.2002
20:06
smile
[75]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ---> Pewnie masz rację bo ja już do tych modernizacji to straciłem rachubę. Mirage ma jedną wadę a mianowicie ma stosunkowo niewielki udżwig i mały zasięg bez dodatkowych zbiorników paliwa.

18.11.2002
20:41
smile
[76]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

wszystkie samoloty ktore potencjalnie kupujemy maja maly zasieg ale jak na Polskie warunki w zupelnosci wystarczajacy. W koncu Polska to tylko skrawek ladu od morza do Tatr a nie od morza do morza :) a czy mam mala maksymalna mase startowa? musialbym sprawdzic, alr wydaje mi sie, ze nie rozni sie od dwoch pozostalych konkurentow. ale dosc tego. pora skonczyc te dyspote, wszak rozmawiamy tu o symulatorach a nie samolotach stricte. Juz byly takie watki. Misio-Jedi - prosimy o kelejny ciag opowiesci o "jedzeniu symulatorow" :)

18.11.2002
21:01
smile
[77]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ----> A gdyby nam amerykanie kazali na Irak lecieć :)))))

18.11.2002
21:08
[78]

Annihilator [ ]

T_bone -> to byśmy dostali albo odpowiednią ilość cystern po drodze (albo byćmy lądowali u sojuszników). Ale na Irak to raczej startują z lotniskowców... chociaż mają lotniska w Iranie

18.11.2002
21:26
smile
[79]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> przeczytaj Vipers in the storm. tam opisano, jak nastepuje przebazowanie kilku eskadr z Utah w USA do Arabii Saudyjskiej (szczegolnie kawalki jak piloci zalatwiaja potrzeby fizjologiczne :) )

18.11.2002
22:06
[80]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

wlasnie ogladalem wiadomosci na tv4 i podbno Czesi zrezygnowali z 24 Grippenow i maja podpisac umowe o wspolpracy z producentem F16 :)

19.11.2002
10:22
[81]

Misio-Jedi [ Legend ]

T_bone -------> Zanim zainstalujesz patch 2.51 musisz mieć 2.5 - do ściągnięcia na oficjalknej stronie Flankera (link poniżej). Jak ci chodzi wersja podstawowa (2.0) ? Ja mam z tym streaszne kłopoty, po każdym zakończeniu gry jest "program wykonał nieprawidłową operację i nastąpi jego zamknięcie..." , czasem też wywala mnie z gry do windowsa. Poza tym mam ogromne trudności z joystickiem, ustawienia nie chcą łyknąć że mam flightstick pro i z uporem maniaka ustawia mi na "two buttons without pov" i wtedy nie działa mi hat, a we flankerze hat jest ważny., są i inne problemy - np chrzani się mapa :(

19.11.2002
11:32
[82]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman ------> Dalszy ciąg porad powiadasz... Muszę się trochę przygotować żeby czegoś nie palnąć, czasu mam niestety mało za to w domu pełno materiałów z netu (od paru tygodni je drukuję) - powstanie z tego niezły podręcznik, jakieś 200 stron. No ale coś prostrzego mogę opisać z pamięci, to może na początek beczka (z tym nie powinno być kłopotów:))): - Odchylamy drążek na bok (na lewo lub na prawo) aż samolot obróci się wokół osi podłużnej 180 stopni. Gotowe :) Niektóre źródła podają że zanim się zacznie robić beczkę trzeba lekko zadrzeć dziób samolotu, ale kto by miał do tego głowę w czasie walki powietrznej :)

19.11.2002
11:53
smile
[83]

Mecenass [ Centurion ]

Cześć ! tak się składa że ja tez należę do tych ludzi którzy (że użyję ironicznych słów mojego ojca) "strzelają sobie do samolocików" ;) Od dłuższego czasu gustuje w symulatorach z okresu IIWŚ aczkolwiek zastanawiam się od niadawna nad jakimś "skokiem w bok" w inny okres(rozważam nadchodzący Strike Fighters, LockOn a może klasyk F4.0). Jestem o tyle wybredny że w większości przypadków liniowa kampania dyskwalifikuje dla mnie dany symulator choć sa wyjątki jak np.wspaniały Ił2 Sturmovik. no właśnie... Mam dwa pytanka dot. Sturmovika. Właśńie go sobie zainstalowałem ponownie po dłuuugiej przerwie , spatchowałem jak należy i widzę jak narazie 2 problemy: 1. W trybie OpenGl nie zaskakuje Antialiasing - czy ktos wie czym to może byc spowodowane? W zakładce Geforca3 ustawiłem 'wymuszanie' antialiasingu a tu nic :( 2. Druga sprawa to rozglądanie się po kabinie (używam do tego hat'a) - otóz w tej chwili nie moge rozgladać się płynnie lecz tylko w sztywno określoncyh kierunkach tj przód , lewo- przód, lewo, lewo-tył, itd. jak to zmienić?

19.11.2002
12:53
smile
[84]

Misio-Jedi [ Legend ]

Mecenass ----> Niestety nie odpowiem na twoje pytania bo pogrywałem tylko w demo Sturmovika (z tego co pamiętam u mnie hat działał dobrze) - za to bardzo rozbawiła mnie wzmianka o tym jak twój ojciec komentuje latanie na symulatorze, przypomina mi się co swojego czasu mówili moi rodzice jak sklejałem modele samolotów :)

19.11.2002
12:55
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ----> No właśnie potrzeby fizjologiczne to odwieczny problem pilotów :))) Misio-Jedi ---> Dzięki z linka, ja z Flankerem 2.0 nie mam żadnych podobnych problemów. Mecenass ---> Witam w gronie lotniczym :))) Co do pytań to 1. Nie wiem bo nie mam Gf3 2. Ja też tak mam, więc rozglądam się myszką :(

19.11.2002
13:25
[86]

Misio-Jedi [ Legend ]

T_bone -----> A jaką masz konfigurację ? Jaki system ? Oto jeszcze jeden zarąbiasty link (ale chyba już znasz tę stronę)

19.11.2002
13:30
[87]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Mecenas---> AA włączyełeś pod OpenGL czy DirectX? Najlepiej ściągnij tweakera RIVA TUNER i z jego pomocą wprowadź odpowiednie zmiany. Co do hetswitch, dokładnie nie pamiętam, ale miałem ustawiony w taki sposób, że po obróceniu się np . w prawo i puszczeniu "kołka" obraz wracał mi na wprost..sprawdż w ustawieniach gry i dopasuj.... mały flood...ale warty tego....

19.11.2002
13:33
[88]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

............

19.11.2002
13:35
[89]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

.

19.11.2002
13:37
[90]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

sorx ale nie mogłem tego nie zamieścić...The Forgotten Battles ..is coming:)

19.11.2002
13:43
smile
[91]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ----> Moja konfiguracja to Duron 800, 128MB Ram, Gforce 2 MX 200 32 MB, i jakaś stara karta dzwiękowa, a system win 98se pl z directem 8.1 .

19.11.2002
13:44
[92]

Misio-Jedi [ Legend ]

Siegfried ------> Ja pórkuję !!! - Pixel shader ? Szczerze powiedziawszy jestem na FB bardziej napalony niż na LO-Mac, ale nie prędko w to poprzycinam :(

19.11.2002
13:46
[93]

T_bone [ Generalleutnant ]

Siegfried ---> Podobno w FB będzie dynamiczna kampania z elementami zarządzania eskadrą :), już nie mogę się doczekać, ale premiera dopiero 2003 :(

19.11.2002
14:13
[94]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

T_bone----> dowodzenie schwarmem masz zaimplemetowane w IL2, w FB pewnie też będzie......tylko musisz być dowódcą aby dowodzić i wydawać rozkazy:)..zobacz pod tabulatorem w singlu czy w multi.....co dym\namicznej kampani..nie wiem czy będzie w FB pono tak bo Maddox pyał o elementy, które w oceniengraczy powinny pojawić się w FB..wygrała dynamic campaign, a na drugim miejscu jeszcze lepsza poprawa flight dynamics Jako że wg mnie IL2 Stumovik, jest robotą zdemobilizowanych speców z Krasnej Armii..możemy spodziewać się "doskonlaszej doskoanłości" w stosunku do IL2...krzaczy mi się klawaitura sorki za "dziury"....

19.11.2002
14:39
smile
[95]

Andrei [ killah beez ]

Mam kilka zastrzeżeń do Flight'a. Po pierwsze, to lądowanie, przy dotknięciu kołami nawierzchni w ogóle nic się nie dzieje z samolotem, chodzi tutaj o np. ugięcie się skrzydeł czy też amortyzacja kół. Ściągnełem Airbusa A330-200, i to jest to :) skrzydła się fajnie uginają i super widać jak amortyzatory się ruszają, i to samolot free!

19.11.2002
14:45
[96]

sebekg [ Generaďż˝ ]

a skąd ściągałeś ???? Pozdr Seba

19.11.2002
15:19
smile
[97]

T_bone [ Generalleutnant ]

Siegfried ---> W FB będziem znać imiona i nazwiska, stopnie naszych towarzyszy i będą walki ze słynnymi asam :)))) Już nie mogę się doczekać.

19.11.2002
15:23
[98]

Misio-Jedi [ Legend ]

T_bone -----> Ja mam bardzo podobny konfig (trochę gorszą kartę i trochę lepszy procek oraz więcej ramu) o co tu może chodzić ? Nauki latania ciąg dalszy - pętla: Tu sprawa jest trudniejsza, na początku trzeba się trochę rozpędzić, odrobinkę zanurkować w tym celu (chyba że lecimy MiGiem-29 bez obciążenia) następnie drążek na siebie ale nie na max i jak dziób samolotu minie pion - to wtedy drążek ściągnąć na max aż do domknięcia pętli.

19.11.2002
15:36
smile
[99]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ----> Może to wina karty powiedz jaka to karta, może trzeba coś pogrzebać w ustawieniach ?

19.11.2002
15:41
[100]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Mecenas--> hmmm , przeciez IL2 nie ma dynamicznej kampanii. Obecnie na rynku sa tylko dwie gry ktore znam z dynamiczna kampania: Falcon 4.0 i F22 TAW. Jest jeszcze battle of Britain i Mig Alley ale tu z kolei dynamizm jest tylko w misjach AA. Reszta to poldynamiczna (misje sa liniowe tylko skrypt umieszcza je roznie w zaleznosci od postepow w misji poprzedzajacej - jak np IL2) , albo w ogole liniowka jak np w WW2 Fighters. Dynamiczna kampania to taka, w ktorej generator misji robi (podkreslam robi a nie wplata wczesniej wykonane misje w akcje) kolejne zadania a ty mozesz sobie je wybrac z listy. Poza tym dynamiczna kampania musi sie charakteryzowac tym, ze dzieje sie nawet kiedy nie bierzesz w niej udzialu i mozesz obserwowac wojne (nie tylko walki powietrzne ale rowniez naziemne i bitwy morskie) nie siedzac w kokpicie samolotu. Andrei-->Siedzac w kokpicie i tak nie widzisz tych amortyzatorow ani koncowek skrzydel. To w koncu lubisz eye candy czy symulacje? :)

19.11.2002
15:58
smile
[101]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Mecenass--> chyba zle zrozumielem kontekst. Pisałes (chyba), ze mimo iz il2 nie ma dynamicznej kampanii to jest wspanialy i w niego grasz SOrry, za posadzenie cie o niewiedze na temat co to jest dynamiczna kampania :)

19.11.2002
16:33
[102]

Andrei [ killah beez ]

sebekg, Nie pamiętam, flightsim lub avsim, jeśli chcesz, możesz skontaktować się ze mną na GG to Ci podeslę i sam się przekonasz. Iceman_87th, Hmm, Ale gdyby w realu nie było amortyzatorów to chyba były by to "twarde lądowania" i pasażerowie by za każdym razem wqrwiali przy lądowaniu ;-)

19.11.2002
17:07
[103]

Misio-Jedi [ Legend ]

Iceman nic nie mówi, to znaczy że dobrze napisałem :) To teraz Immelman : Najpierw robimy pół pętli, a potem pół beczki. Czyli na początku drążek do siebie, a jak będziemy już głową w dół to wyrównać i drążek w bok aż będziemy znowu głową do góry ;) T_bone ------> Moja karta to Riva TNT2 M-64 i żadnych kłopotów z nią nie było, osobiście myślę że to coś z windą, do tej pory uważałem że Flanker jest skopany jako aplikacja, ale skoro u ciebie działa...

19.11.2002
17:56
smile
[104]

Praetor [ Generaďż˝ ]

Witam tu ponownie Ja ;) Ice---> mam pytanie gdzie, kiedy i czy dozo osob gra w falcona 4.0. Moze bym sobie nawet kupil ale szczerze mowiac bawi mnie tylko latanie online - zawsze czlowiek wymysli cos czego nie wykombinuje komputer. Moze jakis link zebym mogl sobie zobaczyc. I jeszcze jedno czy ty albo ktos z tu obecnych gra online? bo mozna by zrobic eskadre ;) w warbirds eskadry maja bardzo fajna taktyke walki i to ma wtedy sens. P.s. jezeli ktos juz sie o to pytal to przepraszam ale nie mam czasu perzegladac teraz calego watku. z gory dzieki za odp. pozdrawiam

19.11.2002
18:18
smile
[105]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi ---> Więc to napewno nie karta bo ja też miałem Rive swego czasu i flanker działał, może to rzeczywiście windows,a niedawno jedna gra mi nie działała bo miałem ustawiony zły sterownik dzwięku :) Co do dynamicznych kampani to ma ją jeszcze pseudo symulator EF:Typhoon.

19.11.2002
19:01
[106]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Andrei--> gdyby nie bylo amortyzatorow polamalbys podwozie :) Misio-Jedi--> troszke zajety jestem wiec nic nie mowie. btw. zamiast uzywac hasel w stylu "nie na max" moze dawaj zakres G. I jeszcze jedno. Zamiast sie produkowac lepiej daj odp rysunek. latwiej przyswajalne, lepiej podane, ogolnie same zalety. Moglbys od razu mowic troszke o korzysciach albo ujemnych stronach tych manewrow. Nie chodzi mi o rozwodzenie sie na 2 strony A4 ale o ogolne streszczenie po co to nam. No wlasnie, kto powie po co nam Immelman i czy dzisiaj jeszcze jest stosowany i przydatny? :) Praetor--> ludzi lata bardzo duzo tyle ze nie w Polsce. Taka np 87-ta eskadra ma w skladzie ponad setke pilotow a to jest tylko jedna z wielu takich organizacji. Staram sie rozkrecic ludzi troszke, ale czasami to sie nie udaje, a czasami po prostu sam nie mam czasu. Ogolnie mozesz sobie spojrzec na raporty w dziale 1st vfs na stronie domowej polskkiej eskadry f4.0 (link ponizej). Idzie zima, wiec mysle ze znowu ruszymy z grubej rury. W kazdym razie jestem ja latajacy on-line jakby co, wiec serdecznie zapraszam. Co do taktyki, to podstawa jest znajomosc breavity codes i umiejetnosc nimi sie poslugiwania. W dziale downloads znajdziesz dokument ktory napisalem opisujacy te zasady. Ogolnie nie lubie DF-ow bo sa raczej nudne a furballe po porstu przypadkowe. Uwiebiam za to co-op i to maksymalnie trudne bo przy latwych ginie gdzies po drodze dreszczyk emocji. T_bone--> w zadnym wypadku to nie jest dynamiczna kampania. Tak pisze w instrukcji ale wg mnie to skrypt udajacy tylko dynamiczna kampanie.

19.11.2002
19:09
[107]

Andrei [ killah beez ]

Iceman, Fakt ;-) I to mnie wkurza w FS!! Dlatego prubuje zassać 747 PSS

19.11.2002
19:14
smile
[108]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87th ---> W sumie to masz rację, ale można powiedzieć że misje są dynamiczne. Misio-Jedi ---> Może już czas na "Czy leci z nami (wirtualny) pilot ? cz.III" ?

19.11.2002
19:31
smile
[109]

Mecenass [ Centurion ]

Witam ponownie. Siegfried------> Jeśłi chodzi o ustwienia AA to w driverach których uzywam (40ileśtam ) ustawienia te są wspólne dla OpenGL i DirectX . Próbowałem zmienic drivery ale cały czas to samo więc...narazie pogram w directX (jakos przeżyję hehe) Jeśli chodzi o rozgladanie się po kabinie to jestem prawie pewnien że jest jakas kombinacja klawiszy która przełącza tryb 'skokowy' na płynny. Kiedys dużo grałem w iła i cos mi się tak przypomina...( a może mnie pamięć zawodzi) Co do Forgotten Battles to z tego co wyczyałem na FAQ na stronie oficjalnej to szykuje się miodzio! Zwłaszcza chodzi o dynamiczną kampanię , co prawda może nie będzie ona aż tak dynamiczna jak w F4.0 ale dla mnie jest to i tak duzy krok do przodu. No i ta grafika .... poniżej link do strony ze zdjęciami i opisem nowych 'features' w Forgotten Battles:

19.11.2002
19:39
[110]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Mecenas----> w takim razie użyj wspomnianego tweakera..ma osobne ustawienia dla OpenGL i DirectX..pooza tym sporo innych użytecznych opcji...DirectX w Sturmoviku...beeee:) HAtswitch umożliwia płynne przewijanie obrazu w Sturmoviku, akurat nie mam instalki aby podpowiedzieć, ale jak wspomniałem wyżej, poszukaj w opcjach controls....

19.11.2002
20:02
smile
[111]

Mecenass [ Centurion ]

Własnie znalazłem recenzję fajnego urządzonka do symulatorów. W skrócie : zastępuje to hat'a - przyklejasz jedną częśc do monitora , druga do swojej głowy , kalibrujesz, i wdziałaniu wygląda to tak że jeśli ruszusz głową o np. 10 stopni w lewo to w symulatorze będzie to np. 90 stopni (wiadomo proporcje nie mogą być 1:1 bo wtedy nie możnaby się patrzyc w strone monitora:) Facet który to opisuje stwierdza że jest to tak wygodne że bez tego nie wyobraża sobie grania w symulacje. Poniżej link:

19.11.2002
20:06
smile
[112]

Mecenass [ Centurion ]

aczkolwiek nie wiem czy uzywanie tego zbyt często nie wywołuje negatywnych przyzwyczajeń : powiedzmy że jade sobie samochodem i chce obejrzeć się w prawo więc ruszam głowa 5 stopni w prawo ....hehehe

19.11.2002
20:48
[113]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> zeby przyjac taka skale to prawie kazdy symulator ma dynamiczna kampanie bo w kazdym misja jest nieschematyczna. Obawiam sie jednak, ze dynamiczna kampania i dynamiczna misja to nie to samo :) Mecenass--> w niektorych driverach sa problemy z AA i o ile pamietam 40 stki mialy na poczatku problemy. ja polecam ci 30.82. najstabilniejsze, jedne z szybszych i w ogole wg mnie naj. A nowosci 40.xx to wg mnie ladnie wygladajaca ale niezbyt udana seria. w symulatorze z II WS o wiele latwiej zrobic dobra dynamiczna kampanie bo wtedy nie bylo naprowadzanych pociskow rakietowych (darujcie sobie uwagi typu: a Niemcy mieli pociski naprowadzane glowica TV, bo faktycznie probowali ich ale w masowce ich nie bylo) i odchodzi symulacja zwiazana z tym czynnikiem a zostaja tylko bliskie pojedynki. kto sciagnal sobie instrukcje do RP5 (wczoraj dalem linka) tam jest rozdzial poswiecony tzw Bubble zone. Warto poczytac, jak skomplikowane musza yc obliczenia do dynamicznej kampanii. F4.0 ma wysoki stopien skomplikowania kampanii i wlasnie dlatego wymaga takiego potwora pod maska bo 90% obliczen przypada na procka. Siegfried ma calkowita racje co do RT. Warto miec ten programik jezeli ma sie karte NV. Nie chce mi sie wchodzic na te strone, ale jest to albo Track IR albo program wykorzystujacy kamere internetowa do sledzenia ruchow glowy. Ludzie z polskiego forum o symulatorach testowali ten drugi sposob i faktycznie dziala, ale potem podobno szyja strasznie boli i czasami zdarza sie, ze kamera gubi ruch i wtedy mala klapka.

19.11.2002
20:51
smile
[114]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

linka do dyskusji nt. tego ruszania glowa :)

19.11.2002
21:26
smile
[115]

T_bone [ Generalleutnant ]

Iceman_87 ---> A jak podobał ci się wektorowy ciąg w TAW, na bliskich dystansach zmieniał F-22 w prawdziwy super myśliwiec :)

19.11.2002
21:50
smile
[116]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

T_bone--> powiem szczerze ze nie gralem w f22 taw po sieci, a w off-line i tak wszystkim kopalem tylki i nie musialem go w ogole uzywac. Coz moge jeszcze dodac, po prostu dobry jestem :)

19.11.2002
23:14
smile
[117]

Andrei [ killah beez ]

A jak Wam się podoba ta maszyna? Antonov 225 ------------------> Dziś oglądałem na Discovery o nim, to dopiero KOLOS !! I mówili gdyby była wersja pasażerska umieściło by ponad 1000 pasażerów!!! dwa razy więcej niż w 747.

19.11.2002
23:21
[118]

Andrei [ killah beez ]

A jak obejrzałem zdjęcie z kokpitu.... strach :-) Po pierwsze, 6 przepustnic! to jest dopiero, w końcu 6 silników. Po drugie, staryyy kokpit, Wszystko analogowe, nie zauważyłem żadnej rzeczy komputerowej. Jak piloci tym mogą latać? :-D

20.11.2002
09:54
smile
[119]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Bo widzisz, ci piloci nie wychowali sie na grach komputerowych :) Poza tym po co w samolocie transportowym skomplikowane urzadzenia elektroniczne? Wystarczy GPS ktory na pewno gdzies tam byl, przepustnica, stery, orczyk, wskazniki (analogowe sa bardziej niezawodne) i styknie.

20.11.2002
10:41
smile
[120]

Misio-Jedi [ Legend ]

Link do cz. III I I I V

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.