Coy2K [ Veteran ]
Co widzicie w Morrowind ?
Wątków była już o tej grze cała masa...jako że nigdy nie pałałem chęcią i zawsze sceptycznie odchodziłem sie do RPGów w 3D, to i w tym przypadku tytuł ten tytuł obchodziłem szerokim łukiem...do czasu. Przyszedł kumpel i pożyczył mi Morrowinda ... jako że moje nastawienie się nie zmieniło, rzuciłem gre w kąt. Nie miałem nic do roboty więc postanowiłem zainstalować gre...pierwsze to muza..świetna i zagrzewająca do walki. Ale nie po to stworzyłem ten wątek by recenzować grę...pograłem przez godzinke i wyłączyłem...po pewnym czasie znowu właczyłem...tym razem na 2 godziny. Sytuacja ta się powtarzała i nadal nie wiem co mnie do tej gry ciągnęło...może Wy mi powiecie co Was w tej grze tak fascynuje?
Lady [ Sorceress Sephiria ]
Może właśnie miód płynący z samego obcowania z tą grą. Jeżeli gra przykuwa do kompusia i daje satysfakcję z grania to chyba więcej o grze mówić nie trzeba. W Morrowinda nie dane mi było grać jedynie obejrzeć ,natomiast grałam w Daggerfalla i był wyśmienity. Rasowy cRPG gdzie mozna było robić praktycznie wszystko - najbardziej lubiłam zakradać się do domów i "pożyczać" sobie biżuterię od "znajomych" ;))). Daggerfall cechuje też ogromna przestrzeń do zbadania i mnóstwo lokacji ,które wciągają cie skutecznie w ten świat. Morrowind kontybuuje tą "tradycję" i chyba to jest to źródło miodu.
flame [ Generaďż˝ ]
A ja mam takie pytanko.Jak myślicie uda się CDP wydać polską wersję na 4 grudnia (tak niby jest napisane na ich stronie), czy mam sie nie łudzić i czekać na późniejszy okres wydania?
Michmax [ ------ ]
To kpina że ludzie zrobili już dodatek do tej gry, a u nas jeszcze nie ma podstawowej spolszczonej. Nic tylko płakać.
Lady [ Sorceress Sephiria ]
Zważywszy na post Michmaxa radziłabym uzbroić się w cierpliwość -xzasem niestety bywa ,że zabraknie kilku dni na jakieś poprawki. Jednakże myślę ,że przed 24.12 CDP się wyrobi. Prawda panowie(CDP ;) )?
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Coy2K --> nie grałem jeszcze, ale mysle po doświadczeniach z poprzednimi częsciami tej trylogii że z jednej strony gra daje Ci zupełną wolność w wyborze tego co, gdzie i dla kogo chcesz robić. Tu rzeczywiście możesz "wczuć sie w role", przy czym o tym jaka ona będzie decydujesz w pełni samodzielnie. Niewiele gier do tej pory dawało takie możliwości. Po drugie - gra będzie, przynajmniej mam taką nadzieję, cały czas się rozwijać: w duzęj ilości powstają różne mniej lub bardziej oficjalne mody, uzupełniające gre o nowe lochy, potwory itp. wszystko zależy tu od inwencji graczy, a ta jak wiadomo jest wręcz nieograniczona. O grafice którą wszyscy się zachwycają pisał nie będę bo jest oczywste. Morro ma pewnie więcej zalet, ale myśle że te dwie stanowią o jego oryginalności. flame --> myśle że nie będzie już opóźnień, bo termin grudniowy jest i tak tym przesuniętym. Michmax --> panowie z CDP tłumaczyli sie masą tekstu do przetłumaczenia. Ja ich rozumiem, lepiej żeby było troche później ale za to bez jakiś wpadek.
Michmax [ ------ ]
Ja też wole żeby było dłużej tłumaczone ale lepiej, ale bez przesady. Inna ekipa w tym czasie zrobiła dodatek do tej gry, musieli nagrywac głosy, wymyśleć scenariusz, zrobić nowe postacie, nowe tereny, testować czy nie ma bugów a u nas nie mogą za ten czas przetłumaczyć gry. Jak sobie tak myśle jak tamci zrobili dodatek, a nasi nie nadążają z samym spolszczeniem gry to już nie wiem czy się śmiać czy płakać, chyba wypada płakać... ze śmiechu.
Michmax [ ------ ]
A tak swoją drogą to chciałbym pracować w takiej firmie jak CDP, fajnie się musi pracować przy gierkach.
.kNOT [ Progresor ]
Michmax -> Myślisz, że praca w CDP czy innej podobnej firmie polega na graniu??? No to wyobraź sobie, że dostajesz angielskiego Morrowinda i masz go zlokalizować. I co? Grasz? Nie! Tłumaczysz teksty poznając przy okazji wszystkie tajemnice. Przyjemności z późniejszej gry miałbyś raczej niewiele...
R_O_D [ Chor��y ]
CO CIĄGNIE NAS DO MORROWINDA ODPOWIEDZ JEST JEDNA : MASZ W GRZE WSZYSTKO CZEGO CI TRZEBA - walka - zadania - niesamowita GRYWALNOŚĆ - I COS JESZCZE CZEGO NIE POTRAFIE WYRAZIC
Astrea [ Genius Loci ]
R_O_D ---> Nie wrzeszcz, slyszymy, slyszymy... ;)
Coy2K [ Veteran ]
R_O_D spoko nie musisz tak przeżywać :))))))
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
R_O_D -->> wstań i popatrz jak siedzisz zastanów się dwa razy zanim coś napiszesz. Wymieniasz walkę jako zaletę Morrowinda. Na co upadłeś, i z jak wysoka? Od kilku lat, w żadnym crpgu nie było tak tragicznie rozwiązanego sposobu walki jak w Morro. Jeździmy (jak na wrotkach) postacią która potrafi (jak drewniana kukiełka) poruszać rączką w dół i w górę lub w prawo i w lewo. Faktycznie, walka w Morrowindzie jest fantaaaastyczna! Abstrahując od faktu, że bijemy inne drewniane kukiełki lub potwory mniej straszne i przekonywujące od pokemonów.
dakota12 [ Ponury Milczek ]
apropos lokalizacji, ciekaw jestem kiedy dostaniemy spolszczonego Tribunala .... bo jak przyjdzie znowu rok czekać? ... oby nie ....
twostupiddogs [ Generaďż˝ ]
osobiście jako fan daggerfalla i morrowinda mam jedno "ale" to tej gry właściwie mozna rozwinąć postać bardzo wszechstonnie, co z kolei powoduje, że trudno wczuć się w daną postać. Przykład ja jako złodziej byłem bardzo wyrobiony w każdym rodzaju magi. Tak być nie powinno. Sama charakterystyka postaci powinna determinować taktykę i zachowania gracza. Brakuje tego co było w Falloutach czy Arcanum, ale cóż nie można mieć w końcu wszystkiego... w zamian otrzymujemy praktycznie bardzo dużą dowolność, czego z kolei brakuje tym dwóm grom - ich świat jest jednak w porównaniu do M. bardzo ograniczony.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Chciałem się zapytać o tryb walki w Morrowindzie. Jak to z grubsza wygląda? ??
twostupiddogs [ Generaďż˝ ]
==>Hayabusa tryb rzeczywisty, widok oczami gracza...
VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]
tryb walki ??? coz... podchodzisz i klikasz :) nic wiecej :( zreszta za szybko postac dochodzi do takiego poziomu zeby ktokolwiek ci zagrozil
DarkStar [ PowerUser ]
Hayabusa ---> Wciskasz LMP az wrog padnie:))) W gierce jest jeden minus - wtornosc questow, ktore w wiekszosci opieraja sie na zasadzie "pojdz, zabij i wroc". Denerwujace jest rowniez ich umiejscowienie. Nieraz za zadanie mialem zabic kogos na jakims zadupiu, gdzie trzeba bylo przechodzic pol mapy, nastepnie wracalem zeby dostac za zadanie pacyfikacje kolejnego osobnika, ktory mieszkal niedaleko tego pierwszego.... Fin!:) Calosciowo gra jest ql:))))
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Aaaaacha. Udam, ze już rozumiem. A jest możliwość użycia broni strzelckiej, typu łuk, kusza czy tylko starcie bezpośrednie ?
twostupiddogs [ Generaďż˝ ]
==>darkstar dlatego ja bralem masowo questy stamtąd gdzie mogłem i dopiero lazłem je wykonywać...
zbuju [ Generaďż˝ ]
Hayabusa --> tak, mozna uzywac lukow, kusz.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
W takim razie malutkie pytanie odnośnie realizmu, bo tego nei znalazłem jak dotąd w BG i pokrewnych: kusza powinna mieć niską szybkostrzelność, ale dosć dużą celność i przede wszystkim zadawać ciężkie obrażenia nawet nieźle opancerzonym przeciwnikom. Czy to zostało zachowane, czy też podobnie jak w BG efektywnosć kuszy i łuku jest zbliżona? Ciekawi mnie jeszcze wygląd postaci ... kolorystyka zróżnicowanie itp elementy interfejsu samej postaci. Zadaję pytania z tego istotnego powodu że rozważam zakup polskeij wersji gdy się ukaże....
Kmineq0000 [ Pretorianin ]
Mozliwosc ingerowania we wszystko...
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Hmmm..... dzieki za info. Wygląda coraz ciekawiej.
twostupiddogs [ Generaďż˝ ]
==>Hayabusa i tu jest ból. Zwracałem tez na to uwagę, że kusza niestety strzela jak karabin maszynowy w przeciwieństwie do łuku -sic! Dopytywałem się czy ktoś wie, czy w The Tribunal będzie to zmienione, ale nikt mi nie był w stanie odpowiedzieć... co do siły przebicia i celności to są te bronie porównywalne, co niestety oznacza, że wszytsko zostało zrobione na odwal się w tym przypadku..., natomiast wygląd postaci, kolorystyka to je ono! :)))))
Trollf [ ]
Hayabusa -> nie da sie porownac Morrowinda do serii BG, poniewaz rozni sie prawie wszysko... o celnosci danej broni decyduja umiejetnosci postaci w poslugiwaniu sie dana bronia, natomiast na wielkosc zdawanych obrazen ma wplyw z jakiego rodzaju ataku skorzystasz i jak zamach wezmiesz - w przypadku lukow i kusz decyduje napiecie cieciwy - slabo napieta: minimalne obrazenia, mocno napieta: maksymalne obrazenia itp.