promilus1 [ Człowiek z Księżyca ]
Podłączanie kabli rozruchowych
Początek jest wszędzie taki sam: plus do plusa.. a potem są pewne rozbieżności. Zawsze w dalszej kolejności podłączałem minus "dawcy" do minusa "biorcy". Teraz w necie wyczytałem, że minus należy podłączać do masy, bo podłączenie minusa "dawcy" do minusa "biorcy" grozi wybuchem. Mam fart, czy to jest tylko miejska legenda? Nawet w instrukcji od kabli mam rozpisany mój sposób. Dzisiaj padł mi akumulator i jutro będę go odpalał od samochodu kumpla. Do sylwestra jeszcze daleko, więc nie ma co się śpieszyć z fajerwerkami.

Him [ Antichristos ]
_Slasher_ [ Konsul ]
ze co Kur*^& ?! normalnie minus do minusa plus do plusa. Ja pier*^& ale ktos ci bajek nawciskal ze minus do minsua grozi wybuchem hahahaha
Ja tak odpalalem , kazdy tak odpala i jakos auto kazdy ma
skoro takich rzeczy nie wiesz to chyba nie pownienes jezdzic
promilus1 [ Człowiek z Księżyca ]
Czytałem ten artykuł i w nim jest właśnie o masie, a ja zawsze inaczej robiłem. W instrukcji mam "minus do minusa". A poza tym to jest jeszcze kolejna sprzeczność. W instrukcji mam, że samochód ma być uruchomiony w czasie podłączania, a w większości na necie, że trzeba to robić przy wyłączonym silniku. I do tego, czy zwiększać obroty u "dawcy", czy nie - to już trzecia sprzeczność;) Jak wy podłączacie?
Slasher, napisałem w pierwszym poście jak do tej pory podłączałem. Kit mi wciskają teraz portale traktujące o motoryzacji?
jasonxxx [ Szeryf ]
promilus1 --> najpierw plus do plusa, potem minus do minusa, jak korzystasz z dawcy o mniejszej pojemności baterii to warto, aby silnik pracował. Tyle, nic tu się nie może stać, jeśli nie popełnisz błędu w stylu podpięcia plusa do minusa lub odwrotnie :)
Slasher - czy ty się nauczysz kiedyś pisać po polsku, czy już naprawdę jesteś niereformowalny?
czesterek [ Konsul ]
minus to ni mniej ni więcej jak masa :)
dla własnego dobra a raczej aku, podepnij swój minus pod mase w własnym samochodzie np blok silnika, karoseria. Zasada przedstawiona poniżej
1. plus użyczacza prądu
2. plus w twoim aku
3. minus w jego aku
4. masa w twoim samochodzie
Jak będziesz podłączał to zobaczysz dlaczego lepiej masa a nie minus
ps. odpalałem samochody na dwa przedstawione przez ciebie sposoby i nic nie wybuchło, ale proponuje jednak mase samochodu
jasonxxx - ogólnie dobrze jest gdy przed odpaleniem silnik dawcy pracował i utrzymywał 2000rpm