
raziel88ck [ Legend ]
W jakich kategoriach mozna oceniac gry?
Tak jak w temacie, wiec
- grafika
- dzwiek
- fizyka
i co jeszcze?
Bac02 [ Traucer ]
grywalność
kamil1704 [ Pretorianin ]
fabuła
mineral [ Senator ]
Design gry
Poziom trudności
Patryx0 [ Konsul ]
Fabuła, łatwość obsługi, długość, zaawansowanie technologiczne (ile obsłuży rdzeni itp.). No i grywalność, ale to pojęcie względne ;)

RaZoR_247 [ Trigen ]
Klimacik
Narmo [ nikt ]
Fizyka?
FABUŁA! O najważniejszym zapomniałeś a wrzuciłeś jakąś durną fizykę. W Starcraft 2 będziesz oceniał to, jak zwłoki po wybuchu latają po planszy?
Grywalność. Puzzle Quest w takim razie dostanie o 3 oceny mniej, bo tam fizyki właściwie nie ma.
Masz konkurs na grę roku. Sprawdź kategorie i będziesz miał odpowiedź. O ile będziesz potrafił wyeliminować te niepotrzebne.
Sky Angel [ Semper Paratus ]
"żywotność", czyli jak długo była/jest na topie etc.
RESH [ Fanboy Kobiet ]
Narmo
Fizyka, przynajmniej dla mnie, gra te same skrzypce co fabuła. Oczywiście nie mówię o tej mizernej "dzisiejszej", która ma mały wpływ na gameplay.
Zresztą tu jest wsio:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8820386&N=1
verify [ Generaďż˝ ]
Narmo, widac jak mlode pokolenie ocenia :). Fizyka, ile obsluzy rdzeni, po co grywalnosc, fabula? :)
Serson ( Wasylus) [ Konsul ]
"Grywalność" to pojęcie bardzo niejasne ale w pewnym sensie jest najważniejsze - bo obejmuje
większość innych elementów w większym lub mniejszym stopniu.
Bardziej szczegółowo:
Mechanika gry - czyli zestaw podstawowych zasad rządzących rozgrywką - jeśli jest kiepski nic już nie pomoże. Jeśli gra nie ma ciekawych zasad, nic po doskonałej fabule - bo to będzie co najwyżej interaktywna powieść a nie GRA. Ani grafice/dźwięku - bo będzie to co najwyżej pokaz możliwości technicznych programistów/maszyny;
tzw. AI - szczególnie w grach singleplayer ale nie tylko, wpływa kolosalnie na wiele innych elementów, co to za przyjemność pokonać idiotę ? Ale nie chodzi tu tylko o poziom trudności, który jest oczywiście bardzo ważnym elementem. AI potrzebują też elementy, które mają pomagać graczowi (np. członkowie drużyny w RPG);
Z innych: fabuła, poziom trudności, interfejs(!), oprawa wizualna i muzyczna/dzwiękowa, wspomniana "fizyka" w niektórych gatunkach gier, tzw. "replayability" i kilka innych...