GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Oceńcie moje tłumaczenie

21.02.2009
23:39
[1]

Neo12 [ Prince of Persia ]

Oceńcie moje tłumaczenie

Bądźcie tak mili i oceńcie moje tłumaczenie pewnego tekstu. Gdzieniegdzie musiałem zmienić brzmienie pewnych zdań, ale starałem się jak mogłem zachować ich sens. Oto link do oryginału: a oto tłumaczenie:

Początek zabawy z Deus Ex SDK

Wstępne wymagania:
Żadne!

Przegląd:
SDK do Deus Ex'a zostało opublikowane 22 września 2000 roku jako darmowy plik do pobrania. Umożliwia ono tworzenie twoich własnych misji do Deus Ex, jednej z najepszych gier single-player 2000 roku (jeśli nie najlepszej gry z tamtego roku). Deus Ex używa zmodyfikowanej wersji silnika Unreal Engine, dlatego narzędzie użyte wcześniej przy tworzeniu map do Unreal i Unreal Tournament, nazywa się tutaj tak samo - UnrealEd. Jest to program przy użyciu którego możesz zbudować trójwymiarowy świat i zapełnić go postaciami i przedmiotami. Chociaż UnrealEd jest całkiem miłym programem, tworzenie poziomów dla gry 3D nie jest zajęciem wskazanym dla ludzi ze słabymi sercami. Kiedy zaznajomisz się już z funkcjami programu, dojdziesz do wniosku że to wszystko nie jest aż takie trudne, ale zanim to się stanie czeka Cię długa nauka. Na szczęście ta strona może Ci pomóc. Innym z głównych komponentów SDK jest ConEdit. To edytor konwersacji służący do ustawiania dialogów postaci w grze i kilku innych rzeczy.

UWAGA: SDK jest przeznaczone tylko do oryginalnego Deus Ex'a, nie można go zastosować do sequela (Deus Ex: Invisible War) wydanego w grudniu 2003 roku. Do tej gry nie wypuszczono żadnych narzędzi edycyjnych, dlatego w chwili obecnej praktycznie nie ma sposobu na tworzenie nowych poziomów dla kontynuacji.

Aby zacząć pracę z SDK należy:

1. Pobrać SDK

Można je dostać tutaj:

Deus Ex SDK 6 MB (File Planet)

2. Upewnić się że Deus Ex jest poprawnie zainstalowany i zainstalować SDK

Nie jest to absolutnie niezbędne, ale radzę instalować Deus Ex do folderu C:\DeusEx. Polecam też ukończyć grę przed użyciem SDK. Będziecie bardziej zaznajomieni z możliwościami i tym co zostało już zrobione. A teraz śmiało, zainstaluj SDK.

3. Przejrzeć dokumentację

Powinieneś przynajmniej znać lokalizację dokumentacji i to jakie pliki wchodzą w jej skład. W twoim folderze C:\DeusEx\docs są 4 dokumenty:

ConEditDocumentation.doc - To dokumentacja do ConEdit, edytora konwersacji. To jeden z ważniejszych dokumentów, wyjaśniający jak korzystać z programu w języku angielskim.

DeusExSDK.doc - Głównie przegląd dokumentów, zawiera trochę informacji na temat budowania swoich własnych klas (ważne jeśli zamierzasz tworzyć swoje własne konwersacje albo nowe obiekty takie jak tekstury czy meshe)

EditorDocumentation.doc - To duży dokument opisujący szczegółowo wszystkie rzeczy jakie możesz zrobić w Deus Ex. Nie wyjaśnia on jak tworzyć poziomy lub obsługiwać edytor. Jednakże, jest pełen świetnych informacji na temat dodawania wszelkiego rodzaju rzeczy, takich jak keypady, wiadomości e-mail, drabiny i drzwi.

MusicDocumentation.doc - To krótki dokument objaśniający używanie muzyki w twoich mapach. Świetną rzeczą dotyczącą zmiennej oprawy dźwiękowej i Deus Ex'a jest to że możesz ustawić różne utwory muzyczne dla różnych sytuacji w grze.


4. Stworzyć pierwszą, bardzo prostą mapkę

Odpal UnrealEd. Jeśli chcesz wiedzieć co znaczą wszystkie nie opisane przyciski po lewej stronie, zajrzyj do mojego UnrealEd Reference Guide. Dla szybkiego spełnienia, kontynuuj. Jeśli jesteś nastawiony na więcej niż "Chcę się systematycznie uczyć UnrealEd", śmiało pomiń to i przejdź do Wolf's Basic Tutorial na jego stronie. I tak będziesz chciał skorzystać z jego tutoriala po zaznajomieniu się z tym, ale jeśli lubisz mnie, chcesz szybką próbkę zanim zanurkujesz na głębokich wodach.

Kliknij przycisk Build a Cube prawym przyciskiem myszy i w oknie które się pojawi wpisz wartość 256 dla pól Height, Width i Breadth. Naciśnij Build. Nic wielkiego się teraz nie zdarzy, ale zobaczysz czerwoną kostkę w widoku 2D i 3D. Aby przybliżać i oddalać obraz w widoku 2D, przytrzymaj oba przyciski myszy i poruszaj myszą w górę lub w dół. Aby przesuwać obraz, przytrzymaj lewy przycisk myszki i przesuwaj mysz wokoło.

Teraz kliknij na przycisku Subtract Brush from World. To drugi przycisk w trzeciej kolumnie. Wytnie to na mapie wydzieloną przestrzeń która będzie nam służyć jako pokój w którym możemy wstawić postać gracza i umieścić obiekty.

Teraz umieść przedmiot PlayerStart w pokoju. Oznacza on miejsce od którego gracz zaczyna. Z okienka po prawej stronie ekranu na liście rozwijanej wybierz pozycję Classes. Teraz rozwiń punkt NavigationPoint i kliknij na PlayerStart. Prawym przyciskiem myszy kliknij w okienku widoku 2D gdzieś we wnętrzu pokoju i wybierz opcję Add PlayerStart here. Jeśli chcesz przesuń postać gracza gdzieś indziej przytrzymując Ctrl i lewy przycisk myszy i przesuwając mysz gdzie indziej.

Potrzebujemy jeszcze źródła światła aby móc widzieć cokolwiek. Kliknij gdzieś wewnątrz pokoju prawym przyciskiem myszy i wybierz Add Light here. Jeśli chcesz przesuń je gdzieś indziej.

Wciśnij F8 aby program przebudował poziom. Teraz kliknij na Close.

Zapisz swój poziom wybierając z menu File opcję Save level.

Upewnij się że twoja płyta z Deus Ex jest w napędzie i kliknij na Play level.

Jeśli wszystko działa trafisz do nudnego i brzydkiego, jedno pokojowego poziomu. Jeśli coś nie działa, nie przejmuj się tym, to nie jest zbyt szczegółowy tutorial.

A teraz zajmij się Wolf's Basic Tutorial. To świetna droga aby zacząć.

21.02.2009
23:41
[2]

Max_101 [ Mów mi Max ]

Dodałbym "" w słowach nietłumaczonych z angielskiego np "Add Light" "Save level" itp ;) A tak jak czytam sprawia dobre wrażenie, ładny i prosty język, taki powinien być :) A do tekstu oryginalnego nie porównam, bo link nie działa ;)

21.02.2009
23:46
[3]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Raczej bez zarzutów, solidna robota IMO :P Sens zachowany.

21.02.2009
23:48
[4]

Neo12 [ Prince of Persia ]

Link nie działa przez piekielny przecinek na końcu.

Patrząc na to teraz na samym końcu popełniłem dwa błędy w tłumaczeniu, ale to wynikło ze zmęczenia ;-)

22.02.2009
09:21
[5]

Neo12 [ Prince of Persia ]

UP

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.