Mateck [ Senator ]
ArmA: Armed Assault [część 47] "Don't f***k with Christian Bale"
• Armed Assault •
Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.
• FAQ:
• Wymagania:
• Linki:
- oficjalna strona gry:
- oficjalne forum:
- polska strona o grze:
- polskie community forum
- ArmA Biki:
- zapowiedź [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- beta test [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3441
- recenzja [eJay]: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=3739
- recenzja Queen's Gambit [eJay]: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=4547
- zapowiedź ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/s022.asp?ID=5094
• Serwer Ventrilo
Do komunikacji głosowej używamy programu o nazwie Ventrilo ( )
Hostname: v30.darkstarllc.com
Port: 4156
Hasło: Po hasło proszę się zgłosić do kogoś ze stałych bywalców wątku (po ówczesnym zapoznaniu się na forum)
Status serwera:
• Prywatny serwer Crazy Hussars
Hostname: GameServers.net - Crazy Hussars
IP: 82.192.78.75
Port: 2302
Hasło: Po hasło proszę się zgłosić do kogoś ze stałych bywalców wątku (po ówczesnym zapoznaniu się na forum)
Status serwera:
Serdecznie zapraszamy nowych graczy :)
• Addony zainstalowane na naszym serwerze
--------------
A.C.E. Mod
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
A.C.E. Mod 1.02 - ***last update: 12.02.2009***
A.C.E. Mod patch 1.03 - ***NEW***
A.C.E. Mod patch 1.04 - ***NEW***
Zestaw dodatkowych map -
A.C.E Mod należy uruchomić przez skrót z parametrem -mod=@ACE;@Maps bez dodatkowych addonów i modów.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• ArmA video:
Mateck's M1A1 - final teaser -
"Red Storm Rising" - Battle of Alfeld -
ArmA - Vodka! -
• Uaktualnienia:
(Należy instalować w podanej kolejności)
Patch 1.05 -
Patch 1.08 -
Patch 1.14 -
• Newsy:
- ruszyła oficjalna strona ArmA 2 -
- ukazał się nowy trailer ArmA 2 -
- beta patch 1.15 do ArmA wydany -
- A.C.E. Mod wydany!
• O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o pojedynku OFP2 vs ArmA2
- o staruśkim, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
- o tworzeniu misji
- o sztuce tworzenia addonów
Poprzednia część - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8665220
Garbol [ Generaďż˝ ]
Ha mój pierwszy post i ostatni aż do marca!
nawiązując do obrazka: I'LL BE BACK
Karac [ Hammer Head ]
Sorki Panowie, za wcześniejsze wychodzenie. Moje dalsze porządne granie stoi w zasadzie pod znakiem zapytania. Raczej będę teraz wpadał tak na godzinkę, może 1,5 i koniec zabawy.
W piątki i soboty pewnie dłużej będę mógł pograć. Dziś postaram się zaktualizować Armę choć nie ukrywam, że cały czas jestem zauroczony PR'em:)
eJay [ Gladiator ]
A ja się dostałem do bety BF Heroes!
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Ostatnio wyszedł też IMHO ciekawy mod do CoHa:
Waży tylko ok. 40MB a dodaje masę nowych i ciekawych rzeczy. Warte wypróbowania.
Karac [ Hammer Head ]
Pod nieobecność Bone'a potrzebny dowódca na dzisiejszy PR:) Mateck, eJay, can we count on YOU?
T_bone [ Master Sergeant ]
O broniach i tym jak strzelać w PR:
"You maybe want to start aim for foots or ass because of the recoil." ;)
eJay [ Gladiator ]
Dzisiaj powinienem być:) Może uda się zagrac Armę, PR lub... Lefta:)
Polecam Slumdog Millionaire - kapitalny film, po prostu łyka się go i te 2 h mija błyskawicznie:) Duża szansa na Oskara:> Więcej na moim blogu:P
Dekert [ Generaďż˝ ]
Ja jestem .......
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Dekert - mam dla Ciebie wiadomość - za późno! :>
Dekert [ Generaďż˝ ]
Tygrys---> W Twoim wypadku wcale mnie to nie dziwi ....
T_bone [ Master Sergeant ]
Dziś mnie niestety jeszcze nie będzie, pojawię się w piątek :(
Volt rzucił ostatnio hasło "Bone, instaluj FSX", okazało się że mam go już na dysku ;p Udałem się na mały przelot testowy B-52 z Australii do Bali.
adamb6 [ Konsul ]
Nowy filmik z OF2 :)
T_bone [ Master Sergeant ]
1:57 czyli "If you see a flash... You can still order flanking manouver and have a smoke :D".
Za dużo gadania w tym filmiku, wolę formę promocji ArmA2.
eJay [ Gladiator ]
Nieźle to wygląda, edytor daje radę. Jeżeli nawet nie będzie to na poziomie ArmA, tylko powiedzmy Ghost Recona to i tak w to zagram:)
T_bone [ Master Sergeant ]
Może w OPF 2 będą Tygrysy :D --->
Codemasters pewnie weźmie się za gry wojenny jeśli ta odniesie sukces.
Mateck [ Senator ]
Jak dla mnie bomba :). Przede wszystkim dlatego, że będzie, jak się wydaje, zaawansowany edytor misji. Sam silnik może przyciągnie twórców PR :).
P.S. Ja też najpewniej wpadnę w piątek... no może w sobotę na granie.
eJay [ Gladiator ]
Mateck [ Senator ]
Zajebioza :).
Moim zdaniem stare dźwięki psują nieco efekt, ale motyw muzyczny z Kolgujev buduje niezły klimat :).
T_bone [ Master Sergeant ]
No nie powiem ciarki mnie przeszły oglądając ten filmik z ArmA 2, jeden z najlepszych "kawałków" z OPF+ryk T-72 oraz przelatujące śmigłowce... Wspaniały klimat natarcia w zimnowojennym stylu. Do tego w nocy bardzo ładnie widać pociski smugowe, inaczej wygląda też wsiadanie do śmigłowca niż w ArmA.
T_bone [ Master Sergeant ]
Przyglądnąłem się scenie gdy nadjeżdża T-72 i... Rozumiem że model z ArmA ale żeby takie coś zostawić ? ;p
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Mnie bardziej martwi to, że czołgi ciągle są przyklejone do podłoża. Wciąż i tak jest lepiej niż w takim np. BFie IMO.
T_bone [ Master Sergeant ]
"Mnie bardziej martwi to, że czołgi ciągle są przyklejone do podłoża".
Chyba nie jest to najlepsze określenie w odniesieniu do maszyny o masie 41 ton, latać to może na pokazach... Rozumiem że chodzi ci o efekt przeniesienia masy (a raczej mocy silnika :P) przy przyspieszaniu i hamowaniu ? I tak jest lepiej niż w OPF, ArmA i nie jest to już "rewia na lodzie", wręcz uginają się w zależności od nawierzchni.
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Nie, chodzi mi o to w jaki sposób czołgi "przechodzą" załamania terenu (górki itd.). Po prostu wygląda to tak, jakby środek ciężkości pojazdu był "przyklejony" do terenu, a kiedy przejeżdża przez załamanie terenu, środek ciężkości przenosi się na ten drugi teren. Najlepiej wytłumaczy to skrin.
T_bone [ Master Sergeant ]
No ja w tej kwestii widzę poprawę aczkolwiek po filmikach trudno ocenić jej skalę.
T_bone [ Master Sergeant ]
Ukazało się wysokiej jakości WDW do ArmA:
Filmik z rosyjskim WDW rockiem:
T_bone [ Master Sergeant ]
"Film" z OFP nie miał zbyt ciepłego przyjęcia na forum Codemasters... Polecam ostatniego posta w linku:
eJay [ Gladiator ]
Ładnie gość wygarnął wady, ale nie byłbym tak czepialski. To wciąż WIP, a wiele minusów tego posta wiąże się też z ArmA. Aczkolwiek ArmA ma to do siebie, że za pomocą paru kliknięć myszą można łatwo edytować takie błędy.
EDIT
Na screenie z posta o VDV zauważyłem płeć piękną?:D Nioch nioch:P
T_bone [ Master Sergeant ]
eJay---> Problem w tym że OPF2 ma być bezwzględnie lepsze od ArmA, chyba taki jest logiczny cel tej gry ? W.I.P oczywiście można zrozumieć ale większość błędów wynika ze złego planowania/źródeł... Wystarczyło o niektórych rzeczach poczytać.
P.S I tak jestem daleki od skreślenia OPF2 jakoby miało nie spełnić podstawowych oczekiwań.
eJay [ Gladiator ]
T_bone--->Logiczny cel tej gry to bycie godnym następcą OFP 1 (bo to o markę chodzi), a nie bycie lepszym od ArmA :) Nie ukrywam, że w związku z obowiązującym trendem "casual gaming for all!" mam spore obawy co do tego tytułu. I to nie dlatego, że CM nie umie. CM umie (a przynajmniej ma potencjał aby umieć, wszak w zespole jest mnóstwo osób związanym z community OFP), ale musi zrobić grę która przyniesie konkretny zysk. Gdyby wydali hardkorową pozycję to ile by sprzedali kopii gry? 200-300 tysięcy? Max. Przy budżecie godnym kolejnego GTA to dla nich klęska. Muszą pójść na pewne kompromisy. Dlatego ja ustawiam poprzeczkę dla Dragon Rising powiedzmy na średnim poziomie. Podejrzewam, że będzie to pozycja z dużą mapą, ładną grafiką, dźwiękiem i ....poziomem skomplikowania rozgrywki rodem z Ghost Recon. Już sam interfejs i system rozkazów na taki wygląda. Tak czy siak na bank w to zagram.
T_bone [ Master Sergeant ]
eJay---> Casual czy hardcore nie ma żadnego znaczenia w kwestiach do których się odnoszę. Jeśli np. umundurowanie, sprzęt będą realistycznie odwzorowane to gra zyska w oczach nie tylko casuali (bo fajnie wygląda... Takie, takie... Cool wow) ale i w oczach wyjadaczy którzy docenią takie detale. Uważam że w takich aspektach CM ma/miało wszelkie predyspozycje prześcignąć ArmA, w której takie rzeczy musieli naprawiać moderzy. Naprawdę, byłoby fajnie gdyby developerzy poczytali chociażby publikacje Osprey o sprzęcie/formacji którą modelują.
Co do gameplaya to na pewno będzie dużo ustawień do wyboru a taktyczne A.I zapewne jeszcze jako takie nie istnieje na tym etapie.
adamb6 [ Konsul ]
Wystarczy, że uproszczą pierwowzór oraz nadadzą ciut więcej dynamiki na rzecz mniejszych odległości i przerw (bo imho tutaj jest chyba największa "wada" dla casuali, przynajmniej tyle wnioskuję po wątku BF'a ;) ) i dostaniemy w miare dobrą grę i przy tym równie realistyczną. W ArmA potrafi odstraszyć głównie sam panel dowodzenia i klawiszologia, która z początku jest dosyć skomplikowana. Czy aspekt ArmA'owego realizmu odstrasza? Myślę, że jest wręcz przeciwnie, lecz wystarczy podać w odpowiedniej oprawie.
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Wystarczy, że uproszczą pierwowzór oraz nadadzą ciut więcej dynamiki na rzecz mniejszych odległości i przerw (bo imho tutaj jest chyba największa "wada" dla casuali, przynajmniej tyle wnioskuję po wątku BF'a
Dokładnie. Jeśli tylko dłużej poczekasz czy posiedzisz w jednym miejscu od razu jest to kampieniem ;p Tylko żeby znowu te przerwy nie były ZA krótkie, bo wyjdzie z tego kolejny COD. Poza tym i tak ciągle nie podoba mi się to sztuczne trzęsienie bronią. Z resztą kto cały czas biega z bronią orzy oku?
eJay [ Gladiator ]
T_Bone---> Czy typowy casual rózróżni camo woodland od marpat? Nie. To będzie miało dla niego mniejsze znaczenie, wręcz czwartorzędne. Casual chce uczestniczyć w wojnie, strzelać, jeździć wozem, strzelać, zabijać i znowu strzelać. Detale będą miały znaczenie tylko dla wyjadaczy. Jak wyjadacze będą narzekać to gry nie kupią. Jak gameplay będzie dopracowany (aczkolwiek dopracować nie zawsze znaczy"wnieść realizm") to tytuł kupi spora grupa casuali. Dlatego przed CM trudne zadanie - albo rybka, albo pip...tfu akwarium :) Albo jedno i drugie przy czym obarczone jakimiś błędami.
Karac [ Hammer Head ]
Kurczę, to ja chyba zaliczam się do casuali. Umundurowanie jest dla mnie czwartorzędną kwestią, tak samo jak, która wersja pojazdu jest w grze przedstawiona i czy oby na pewno płytki pancerza są na swoim miejscu;)
T_bone [ Master Sergeant ]
eJay---> Czytając preview...
Wcale nie czuję że gra jest adresowana do jakichś każuali (jak to będzie po polsku ? Niedzielny gracz ? :P). Powiedziałbym że przez takie myślenie że nie można połączyć wielu aspektów, zrobić dobrej grę ze smaczkami-szczegółami, światek "growy" znajduje się w takim stanie impotencji twórczej w jakim się znajduje. Ja stoję na stanowisku że nawet jeśli causal nie rozróżnia czegoś to należy się przyłożyć i zrobić to jak trzeba, kasy brakuje ? A może konsultanci i pracownicy zostali zwolnieni na czas kryzysu ?
P.S Left 4 Dead... Giera o zombie a jak nad głowami przelatuje samolot to Bill mówi "C-130, piękna maszyna...", do tego model przyzwoity. Mogli wsadzić jakiś "generic military aircraft" ale nie zrobili tego, diabeł tkwi w takich szczegółach. Gierka prosta w założeniach ale twórcom się zwyczajnie chciało.
Karac---> W takim razie dobrze że nie grałeś w nowe Brothers in Arms, tam mundury grają pierwsze skrzypce ;p
Karac [ Hammer Head ]
Gwoli ścisłości, bardzo się cieszę, jak twórcy się przykładają do detali i nie odwalają fuszerki, jednakże jeśli wspomniane mundury są powiedzmy bardzo zbliżone do tych autentycznych a brakuje im tylko jakiś wykończeń lub drobniejszych rzeczy, to nie ma to dla mnie znaczenia.
Natomiast jakbym zobaczył w grze biegającą 101 DPD w dresach, to na pewno bym gorąco zaprotestował:)
Co do BIA HH, to czekam tylko na promocję na Steam'ie i biorę bez wahania, jako ogromny fan wcześniejszych części.
eJay [ Gladiator ]
Another area which has been considerably developed since the original game is multiplayer. "The big, big focus of Flashpoint is online, multiplayer co-op," Lenton reckons. "Your fire team is you and three other guys, and it seems obvious to me that they should be your mates. I'm really building this as a co-op experience, that's the core thing we're doing. Every campaign mission is playable as co-op. If you play it single-player, it's co-op with three AI players. It's that balanced, and every mission is built around that concept."
T_bone jak można traktować OFP2 jako uber symulację, skoro dla nich "rozbudowany" multiplayer to coop dla 4 osób:D Poza tym 3/4 tekstu jest głównie o AI, a jak wiadomo nie o samo AI chodzi. Zresztą w zapowiedziach ArmA też wyglądała po prostu rewelacyjnie, a wyszło jednak ekhmmm coś innego niż widniało w założeniach. Żyjemy w takich czasach, że trzeba swoje oczekiwania opuścić diametralnie w dół, aby się nie zawieść. Tak po prostu. Ja na przykład nie oczekuję wielkiego skoku jakościowego w ArmA II. Bardziej liczę na dodanie pewnych bajerów potrzebnych do konstruowania misji itd. Dla mnie ArmA wystarczy taka jaka jest obecnie (tzn. bez większych buraków:P). Jeżeli będziemy jarać się jakąś grą na rok przed wydaniem tym większy będzie zawód po zagraniu.
Z Left 4 Dead jest o tyle ciekawie, że 90% graczy w ogóle zlewało na ten tytuł. Najczęściej na forach pojawiały się głosy w stylu "Coop dla 4 graczy, z hordami zombie?!? To będzie nudne i proste! I do tego robi to Turtle Rock, ci od żenującego Condition Zero". Jednak zostawmy wypruwanie flaków, zajmijmy się true symulacją pola bitwy:)
T_bone [ Master Sergeant ]
eJay---> Akurat misje z kampanii w 4 osoby to fajny pomysł i dodam cytat... Pokazuje on że coop w 4 osoby nie jest bezsensu. Co nie znaczy że takie ograniczenie w skali całej gry to coś dobrego.
The United States Marine Corps summarizes its fireteam organization with the mnemonic "ready-team-fire-assist", the following being the arrangement of the fireteam when in a column:
* Rifleman: acts as a scout for the fireteam; "Ready".
* Team Leader (M203): also works as the grenadier; "Team".
* Automatic Rifleman (currently M249 SAW, formerly BAR): also serves as second in command for the fireteam; "Fire".
* Assistant Automatic Rifleman: carries extra ammunition; "Assist".
eJay [ Gladiator ]
T_bone--->To jest jedna zaleta, ale ma ona również 100 wad m.in. brak możliwości organizacji szerzej zakrojonych akcji z udziałem ludzi. Szczególnie na tak dużym obszarze. Dlatego sądzę, że doczekamy się raczej skromnych scenariuszy z udziałem special forces lub walk, gdzie u boku po prostu walczą oddziały AI. Jeżeli AI będzie na tyle dobre, aby ogarniać sytuację to nie jest to do końca zły pomysł, aczkolwiek takie ograniczenie i tak jest do...
T_bone [ Master Sergeant ]
Do premiery jeszcze dużo czasu. Na razie nie ma powodu żeby ją skreślać z listy "do kupienia", nawet jeśli nie będzie jakaś wybitna ;p
Mateck [ Senator ]
Czy CM wyjaśnił już na czym będzie polegał limit graczy w multi? Chodzi mi o to czy napisał, że limit graczy w multi będzie "hardcoded", tak jak przykładowo w BF2, czy może twórcy misji będą mogli ustawić dowolną\dużą liczbę grywalnych jednostek tak jak w OFP\ArmA?
Jeżeli nie napisali, że liczba graczy w multi nie ma prawa przekroczyć liczby graczy z podstawowych trybów gry to lipa, ale jeżeli tego nie napisali, to narzekanie na coop dla 4 graczy w kampanii moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu. Nie przed premierą.
Karac [ Hammer Head ]
Demo Empire TW na szczęście już działa:) Jedna z bardzo niewielu gier (w zasadzie chyba jedyna w tym roku), którą kupuje w dniu premiery. Poezja!
T_bone [ Master Sergeant ]
Dzięki za grę :D Ucieczka technicalem przed Apachem była niesamowita ;)
T_bone [ Master Sergeant ]
Ostatnio bawimy się z Voltem w FSX i jest całkiem przyjemnie. Oto parę fotek z naszego przelotu wybrzeżem Australii.
T_bone [ Master Sergeant ]
Niby tylko lot w formacji a ile frajdy że udaje się nam ją utrzymać ;p
T_bone [ Master Sergeant ]
Nasz samolot to C-119 ;p Volt podchodzi do lądowania.
T_bone [ Master Sergeant ]
I lot DC-3 z Plymouth na wyspę Guernsey. Wylecieliśmy z angielskiej mgły nad kanał.
Caine [ Książę Amberu ]
podręcznik FM 7-8 US Army. Na forum Poject Reality jest przynajmniej trzech świrów twierdzących że stosują zawartość w grze. Is that awesome?
T_bone [ Master Sergeant ]
Podobnie jest w ArmA, wszystko rozbija się jednak o odpowiednią liczbę zorganizowanych ludzi, trudno robić "fix&flank" jednym oddziałem.
T_bone [ Master Sergeant ]
Filmik PR - Karbala, polecam:
Dekert [ Generaďż˝ ]
Prawda jest taka że trudno jest cokolwiek sensownego robić jednym oddziałem.....
[BB]Obej [ Chor��y ]
Cześć chłopaki :) mamy z lechmanem już wszystko poinstalowane i wracamy do gry heheh lamienia czas zacząć gracie dzisiaj ? i czy można sie dołączyć ? a i co się robi z tym plikiem z mapami
pozdrawiam serdecznie
T_bone [ Master Sergeant ]
Do map najlepiej stworzyć sobie folder @Maps (tak samo jak w folderze gry jest folder @ACE) i odpalać grę ze skrótu -mod=@ACE;@Maps. Można też je po prostu wrzucić do addons. Pewnie dziś zagramy jeśli będzie odpowiednia liczba osób.
Robimy ten upload FFN na serwer ?
Foty z wczoraj --->
T_bone [ Master Sergeant ]
Misja w Afganistanie jak zwykle nie zawiodła i zapewniła sporą dawkę wrażeń. W końcówce załatwił nas IED schowany pod jakimś wiejskim wozem...
T_bone [ Master Sergeant ]
Przeżył Mateck ale próba jego uratowania przy pomocy śmigłowca zakończyła widokiem masy flar, eksplozji itp. Mimo to wszyscy byli uradowani bo jak to określił Mateck "Wyglądało to niesamowicie epicko :D".
T_bone [ Master Sergeant ]
Ohoho :D Patrzcie:
Ciekawe co na to król ;p
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Bone - król jak to zobaczy to pewnie k*rwicy dostanie :D
T_bone [ Master Sergeant ]
Jak wiadomo w PR 0.9 na 99% pojawią się Niemcy, o tym już pisał kiedyś Mateck:
Muszę powiedzieć że pomysł mapki Iron Thunder na Białorusi vs nieznana frakcja brzmi intrygująco.
Świetnie zapowiada się także nowa mapa afgańska:
Spore postępy robi moduł izraelski:
Tygrys205 [ Tank Commander ]
I komiks. Osobiście wydaje mi się, że jest średni, ale sami ocenicie.
T_bone [ Master Sergeant ]
Zasadniczo tak to wyglądało ;p Skąd mogliśmy wiedzieć że to IED heh.
Mateck [ Senator ]
Co do FFN'a, to na razie się wstrzymajmy. Skoro jest szansa, że będzie grało nas trochę więcej niż zwykle, to nie ma co mieszać w głowach ;).
FFN wymaga też dogłębnych testów na serwerze i lepiej nie wtajemniczać nikogo z poza wczorajszego grona, żeby nie było tak jak z BattleCenter, który wyrzuciliśmy po 1 dniu.
Dekert [ Generaďż˝ ]
A mnie wczoraj nie było, ja też chcę do grona ..... Buuuuuuuu........
T_bone [ Master Sergeant ]
Było jak było ;p Dobra gra z Tigerem na Kashanie, potem już problemy z serwerami, team balance itp.
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Aha, żeby nie przepadło - dwa Tureckie geje, które nas napastowały na Kaszanie :D
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Z innych śmiesznych rzeczy - też dostałem się do bety BF Heroes :D
eJay [ Gladiator ]
Tygrys poclikash rażem ze mnom?
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Sure thing mate!
Tantalwz88 [ Chor��y ]
Dobry wieczór ja z zapytaniem "którędy na Grunwald" bo z ja chęcią postrzelam się w PR,słyszałem że tu można dostać namiary na siakiegoś ventyla czy coś ;-)
Buby [ Senator ]
O.. Misiu... to jest Tantal. :P
T_bone [ Master Sergeant ]
A no można ;p Myślę że Buby poda :> Aczkolwiek ze swojej strony dodam że jest u nas dość spontanicznie i raz gramy w ArmA a raz PR w zależności od frekwencji itp.
A teraz krótki raport z lotu w FSX z Voltem...
T_bone [ Master Sergeant ]
Maszyna na którą patrzycie to rozwojowa wersja samolotu Lockheed Constellation którego możecie kojarzyć z filmu "Aviator", konkretnie jest to L-1649 Starliner.
Samolot wspaniały, wymagający. Nasz pierwszy lot z Hawany do Miami zakończył się w morzu... Zarznęliśmy, że się tak wyrażę, silniki.
T_bone [ Master Sergeant ]
Kiedy już nauczyliśmy się jak obsługiwać silniki, polecieliśmy z Miami do Orlando w nocy. Przy lądowaniu Starliner znowu pokazał pazura, Volt użył hamulca powietrznego, silniki jakimś cudem utraciły moc i samolot rozbił się przy lądowaniu.
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
ten w środku to pewnie eJay ;)
eJay [ Gladiator ]
Hah dobre:D ALe to nie ja:
1. Sam sobie potrafie robić kanapki
2. W pokoju jestem tylko ja i brat, który pracuje na lapku
3. nie wydzieram sie tak przez mica:>
T_bone [ Master Sergeant ]
Wyszedł BMD-1 oraz BMD-1P do ArmA autorstwa Soul Assassina. Koleś był częściom grupy "Combat" w OPF więc musiałem sprawdzić jak to wygląda :> Addon nie tylko ma wysokiej jakości tekstury, model, dźwięki i wszystko inne co powinno być ale ma też szereg nowości. Zawieszenie pojazdu można obniżać aby zmniejszyć jego sylwetkę, do tego pracuje ono w czasie jazdy znacznie realistyczniej niż w pojazdach BISu. BMD robi użytek z możliwości implementacji kilku "wieżyczek" więc tym sposobem mamy działające z przodu PKMy. Wyrzutnie 9M135M1 na wersji P także obsługuje się realniej niż zwykle.
T_bone [ Master Sergeant ]
Jest szansa że dziś będę na coś (ArmA, PR, FSX, Left4Dead) o 21:30.
Tantalwz88 [ Chor��y ]
Ktoś dzisiaj ochoten spilen machen w PR ??
T_bone [ Master Sergeant ]
Po kolacji, koło 21 się pomyśli ;p
Karac [ Hammer Head ]
Ja dopiero za 2 tygodnie się pojawię. Dziś mecze, jutro mecze, a w piątek jadę na ferie. Przerwa od grania dobrze mi zrobi. Jakoś ostatnio nie mam w ogóle chęci na bieganie z karabinem.
T_bone [ Master Sergeant ]
To dowód na to że ArmA jest lepsza niż PR, zauroczenie tym drugim spowodowało odruch wymiotny w przypadku kontaktu z jakąkolwiek grą FPP :D
T_bone [ Master Sergeant ]
Graliśmy godzinę w PR, bardzo dobra runda na Al Basrah.
Potem była ArmA i sprawdzona misja "Afgan Raid".
Od lewej stoją: eJay, ja, Dekert. Kucają Volt i Mateck ;p
T_bone [ Master Sergeant ]
Wschód słońca... Wróg podkradł się pod te krzewy przed nami, przeżył tylko Volt ;p
Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]
Ja mam takie pytanie - czy dodatek do ArmA jest samodzielny? I ogólnie opłaca się go mieć, nie mając podstawki? :)
eJay [ Gladiator ]
Barthex x--->Musisz posiadać podstawową wersję gry. Moim zdaniem opłaca się go mieć. Raz, że jest tani (razem w pakiecie kosztuje jakieś 40 zł) i wprowadza 2 fajne kampanie do gry. Dwa, że mnóstwo nowych addonów bazuje właśnie na Queen's Gambit.
Tyle sobie dzisiaj z wami pograłem:( UPC jak zwykle majstruje na łączach.
Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]
A jak się ma sprawa z multi? :) Dużo osób gra? :)
Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]
Aha i jeszcze jedno - miałem kiedyś ArmA i, jeśli chodzi o kampanię, poddałem się i odłożyłem grę w kąt po tym, jak nie potrafiłem przejść pierwszej misji, w której trzeba było użyć śmigłowca. I tu pytanie - czy da sięopanować sterowanie śmigłowcem na klawiaturze, czy trzeba mieć joystick? ;> Jak wy gracie? :)
eJay [ Gladiator ]
A jak się ma sprawa z multi? :) Dużo osób gra? :)
Gra dużo osób, nie problem znaleźć serwer z +25 graczami grającymi naraz. Należy jednak wcześniej uzbroić się w paczki addonów, bo każdy serwer wymaga różnych rzeczy. Teoretycznie teraz warto mieć jedynie ACE MOD + kilka mapek. Tryby multi to oczywiście typowe deathmatche i CTF oraz te najważniejsze tryby - cooperative i warfare.
I tu pytanie - czy da sięopanować sterowanie śmigłowcem na klawiaturze, czy trzeba mieć joystick? ;> Jak wy gracie? :)
To zależy jak dawno grałeś, bo od patcha 1.02 bodajże model lotu się zmienił na łatwiejszy. Ja gram na klawiaturze i jakoś nie umiem się roztrzaskać. Warto sobie poćwiczyć w edytorze - ustawić helikopter i siebie i sobie polatać po mapie.
Buby [ Senator ]
Po patchach da się sterować helikopterami na klawiaturach.
Przynajmniej na tyle, by przejść te "zasrane" misje :-)
Co do multi... po co grać gdzie indziej, skoro gramy my? :D
Barthez x [ ___ The CAR Driver ___ ]
Buby - w sumie racja :P
eJay - no możliwe, że nie miałem tego patcha... Bo pamiętam, że ja nawet z joystickiem nie potrafiłem sobie poradzić :P
T_bone [ Master Sergeant ]
Moje łącze nie było dziś lepsze niż eJaya :(
eJay [ Gladiator ]
Fajny screen z Valhalla Mod do ArmA. Mod mi tam zwisa, ale niektóre elementy są powalające - oto przykład okienka dialogu między postaciami. Ciekawe jak będzie to wyglądać w ArmA II.
T_bone [ Master Sergeant ]
Oho... BIS i Codemasters trochę jak małżeństwo po rozwodzie, niby już dawno po ale...
I jeszcze małe co nieco, wybaczcie że nie przetłumaczę :P
W jednej z zapowiedzi pojawiło się stwierdzenie:
Clive Lindop, the game's senior designer, AI specialist and a veteran of the original Flashpoint team.
Po czym BIS rzucił:
Originally Posted by Maruk
Clive Lindop was never involved in the development of Operation Flashpoint (the first one, not this second one that carries the same name) in any way as far as I can tell. I think it's a very legitimate question to ask Eurogamer and Codemasters what work he did in the original Flashpoint team. And what of his work is in the game he apparently created?
He was never part of the Bohemia Interactive team, his name never, ever came to my attention during the whole period that we developed Operation Flashpoint: Cold War Crisis (with myself as the project lead) and from what I gather he only joined Codemasters in October 2005, after we completed our last project with Codemasters; Operation Flashpoint: Elite for Xbox, despite the fact he lists himself in such a way that some people may believe he was “Art Director” for Operation Flashpoint: Cold War Crisis.
I believe it is very sad that Codemasters are not satisfied simply with owning the Operation Flashpoint name and are also trying to copy everything that made it good and replicate it (how creative is that?), but it sounds like they are also trying to behave like they really are the people behind the development of the original classic Operation Flashpoint Cold War Crisis. Weird.
I really like competition, so Operation Flashpoint 2 (or whatever it’s called today) is good additional motivation for us to make a better game, but this type of attitude is completely unacceptable to me.
I would like to repeat some facts: we worked on the first Operation Flashpoint for a very long time (since 1997), we signed the deal with Codemasters in August 2000 and the game launched in June 2001. I believe that speaks for itself. To anyone interested in learning more about the road to Flashpoint, I definitely suggest [url=] our post mortem over at Gamasutra
eJay [ Gladiator ]
Sprawa jest o tyle śmieszna, że raczej nie zaważy na obu tytułach. Ot po prostu ktoś żeruje na popularności OFP.
Karac [ Hammer Head ]
Ja tylko chciałem Wam życzyć udanych sesji w grach i mam nadzieję, że po powrocie z ferii wróci mi chęć do dalszej zabawy czy to w ArmA czy PR, czy jakieś inne cudo:)
Jeszcze pochwalę się i powiem, że skorzystałem dziś z promocji i kupiłem za łącznie 48 zł Crysis'a oraz C&C 3 - oba wydania premierowe. Promocja jest w sklepie gram pl. Za dwie gry od EA płacisz jak za jedną, a bardzo dużo zostało przecenionych na właśnie 48 zł. Całkiem fajne.
Trzymajcie się i do usłyszenia!
eJay [ Gladiator ]
- wejdzcie dod zialu Eclusive footage
Nowy filmik samochodów z Transformers: Revenge of the Fallen. Przy okazji - jeden z wozów będzie nazywac się.... Volt:D
adamb6 [ Konsul ]
Zabawny miks chevrolet'a aveo z voltem. Tutaj macie oryginał koncept car ;) .
eJay [ Gladiator ]
Grało się nad wyraz sympatycznie.
Pierwsze wcielenie Tajgera:)
eJay [ Gladiator ]
Super akcja:D Siedzimy na poddaszu, Brytole zdejmuja naszych. Zostaję sam. Na dole pełno wrogów (widze tylko źle wyświetlane cienie w formie cheata:X). Co robie? Schodze, kosze jednego, drugiego. Wchode do budynku, a tam rally i co najmniej czteroosobowy oddzial:) Z ratio 1:4 zrobiło się nagle 8:5:>
eJay [ Gladiator ]
Krzyczący T_bone - "eJay! chodź no tutaj i mnie zreanimuj!"
Tantalwz88 [ Chor��y ]
Dzięki za grę
Tygrys205 [ Tank Commander ]
eJay - wejdź może coś koło 1900 na venta to sprawdzimy, czy w BFH jest coś takiego, jak teamplay :D
T_bone [ Master Sergeant ]
Volt---> Jeśli nigdy tego klasyka nie widziałeś, to obejrzyj :D
T_bone [ Master Sergeant ]
Wrzuciłem 6 nowych misji na serwer ArmA, liczę że dziś będzie frekwencja ;p
P.S A jak nie będzie to może przeprowadzi się testy FFN jak będzie możliwość.
eJay [ Gladiator ]
Tygrys--->Sure thing, mate. Koło 19:10-15 bede na 100%
T_bone [ Master Sergeant ]
Wkrótce ukaże się symulator lotniczy który być może pozwoli nam polatać w większym gronie a przy tym będzie realistyczny. Jak to możliwe ? Cóż, samoloty z czasów I wojny nie miały zbyt rozbudowanej awioniki (Red Baron WTF) :D Myślę że joy+odrobinka cierpliwości wystarczą ;)
"Rise of Flight" będzie na mocno podrasowanym silniku "Szturmowika", jest więc szansa na dobry kod sieciowy, oto zapowiedz:
adamb6 [ Konsul ]
As expected, RoF will need a system with a strong CPU, video card and RAM. neoqb has the requirements for RoF already on their web site:
Processor: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz
RAM: 3 GB
Hard Disk Space: 6 GB
Video Card: 512MB (NVIDIA GeForce 9800 Series or AMD ATI Radeon 4850 Series)
Internet Access: 512 kb/sec Connection (or better)
Operating System: Windows XP or Windows Vista
Cool.
T_bone [ Master Sergeant ]
W finalnej zapewne będą niższe, na takim etapie to można sobie wróżyć z fusów.
Mateck [ Senator ]
Żałuję, że mnie dzisiaj nie będzie... jutro już na 100% się pojawię ;).
eJay [ Gladiator ]
Gramy z Tigerem w Heroes. Cool!
T_bone [ Master Sergeant ]
Zapuściliśmy FFNa na serwerze i działa :D
Kocie ruchy Volta --->
T_bone [ Master Sergeant ]
Nowy styl poruszania się wywołał u nas "Arni mode", strzelaliśmy do wszystkiego bo eJaya "Zabrała pustynia" :D
eJay [ Gladiator ]
Kuźwa znowu net szwankuje :/
T_bone [ Master Sergeant ]
Wczoraj odbyły się także 2 loty z Voltem w FSX.
Pierwszy był z Salt Lake City do Las Vegas, ja w Boeingu 727 a Volt w 757. Piękna pogoda, brak turbulencji, nic tylko latać ;p Przez chwilę nawet się ścigaliśmy, szybko udowodniłem przewagę aerodynamiczną 727 osiągając jakieś 648 km/h ;p
T_bone [ Master Sergeant ]
Czas lądowania był już mniej przyjemny. Podchodziłem za wysoko i za szybko więc dałem pełną moc i poszedłem na drugi okrąg. Volt uparcie wylądował ale chyba zapomniał wyłączyć auto-przepustnicy bo opuścił lotnisko, wjechał na autostradę i uderzył w jakiś słup. Moje trzecie podejście znowu musiałem przerwać bo za ostro wystawiłem klapy, za czwartym razem się udało.
T_bone [ Master Sergeant ]
Volt chciał udowodnić że umie wylądować więc wybraliśmy się na szybko wycieczkę z Filadelfii do Nowego Jorku. Tym razem ja w B757 a Volt w "Jumbo Jetcie" czyli 747.
T_bone [ Master Sergeant ]
Pogoda była nieprzyjemna, ale po wzbiciu się nad chmury było niesamowicie pięknie. Ostatecznie wylądowaliśmy na lotnisku JFK bez żadnych problemów, nawet Volt posadził swoją krowę :)
eJay [ Gladiator ]
Czy na 7900GS FSX będzie działa jako tako?:)
T_bone [ Master Sergeant ]
Nie mam pojęcia choć widziałem screeny robione na starszych kompach więc na optymalnych ustawieniach powinno być dobrze. Najlepiej ściągnąć 800 MB dema:
Nie wiem jaki wpływ na wydajność miały dwa service packi.
Buby [ Senator ]
Ja mogem od dziś grać.
Tylko troszkę ciężko u mnie z lądowaniem, ale co tam :P
Co do screenów... żeby to tak u mnie wyglądało :(
Bone -> da się zmienić język w grze? Bo widzę, że masz wszystko po polsku.
T_bone [ Master Sergeant ]
Buby---> No w grze się nie da ;p Trzeba mieć polish experten version. Co do wyglądu to pogadamy o tym na Vencie ;p
Mateck [ Senator ]
Ciekawy W.I.P report na temat deformacji terenu w czasie rzeczywistym -
Mowa oczywiście o deformacji terenu w ArmA ;).
Oczywiście nie ma co wyczekiwać, że projekt zostanie ukończony, ale sam fakt, że community pracuje nad tym dość istotnym elementem gameplaya, podczas gdy BIS chwali się tylko nowymi shaderami, bez większych zmian w silniku gry, sprawia, że BIS dużo traci w moich oczach.
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Mateck - jest też możliwość, że BIS się tym zainteresuje i może wyjdzie z tego coś ciekawego :>
Mateck [ Senator ]
Jest taka możliwość, ale zapewne dadzą to najpierw do VBS-a... chwileczkę, chyba już jest tam coś takiego :P.
eJay [ Gladiator ]
Zagrałem sobie w demo FSX i chyba bez joya nie da się grac:D Spróbowałem na padzie, ale rozbijam się przy starcie. Poza tym u mnie wygląda to jak jakaś gra za 20 zł i chodzi też tak samo:P
T_bone [ Master Sergeant ]
Jedyną namiastkę latania na padzie będziesz miał jak go wyrzucisz przez okno.
eJay [ Gladiator ]
Zrozum, że próbowałem chociaż:) Chciałem tylko sprawdzić jak mi działa:P Działa kiepsko, tzn płynnie, ale przy niskich ustawieniach. To już wole sobie sprawdzić FS2004 na maksymalnych ustawieniach:>
Właśnie ściągam demko 2004:>
T_bone [ Master Sergeant ]
Nie chodzi mi o to jak ci działa tylko z czym do tego podchodzisz :/ Sorry ale z padem to nie pograsz nawet z 0% ustawień realizmu niezależnie czy to będzie Il-2, Lock On czy seria FS... A nawet jeśli by się udało to co to za frajda ? Na pada polecam Hawx ;p Joystick to podstawa, tylko taki co się w poziomie obraca ;p
eJay [ Gladiator ]
Ja wiem, że bez joya te gry nie mają sensu, ale tak jak wspomniałem - chciałem sprawdzić wydajność bo mam w planach zakup jakiegoś urządzenia wskazującego i symulatora lotu. Robię teraz rozeznanie, na co stać mój sprzęt. Być może na wakacje coś się zmieni (może dolar spadnie:P) i nowa karta graficzna pozwoli mi zagrać w to co chcę.
T_bone [ Master Sergeant ]
Trzeba było tak od razu ;p Jak kupisz joya to bez problemu pograsz na swoim obecnym sprzęcie w IL-2 1946.
T_bone [ Master Sergeant ]
Dobry dokument z doliną Korengal w tle:
T_bone [ Master Sergeant ]
Kto jest fanem mechów a nigdy nie wpadł na tą galerię to "must see":
eJay [ Gladiator ]
Fajna galeria:) Generała Daimosa też można doczepić :>
T_bone [ Master Sergeant ]
To Battletech a jakiś japoński shit :D
Swoją drogą grałem kiedyś w dobrego moda do CnC:Generals:
T_bone [ Master Sergeant ]
Dla fanów CoHa:
T_bone [ Master Sergeant ]
Ale był dziś PR ! Epicka obrona Foward Outpost, taktyczny zwiad, ostra walka na linii frontu i TIR samobójca... Niestety tylko jeden screen bo czasu nie było ;p
Dekert [ Generaďż˝ ]
No, grało się że uff.... , co i teraz to się będzie porównywać tak jak wtedy na Al Bashra
eJay [ Gladiator ]
Zagadka zagadka!
O jakiej grze mowa: jestem ciekawy jak wyszła ta gra... jeśli przynajmniej tak jak M$ FS X: DELUXE to kupuje na 100%
T_bone [ Master Sergeant ]
Zapewne chodzi HAWXXX :P
eJay [ Gladiator ]
Brawo!
W nagrodę dostajesz ładnego screena:)
A teraz do rzeczy - demko zajmuje 1,2 GB i zawiera 2 misje - tutorial i bitwę na Rio:) Tak wiem, to jest arcade (ze stalla wychodzi się w 2 sekundy, mało tego stall stanowi za zwykły trick w oszukiwaniu wroga i szybkiej zmianie kierunku lotu:D), ale gra się o dziwo... lepiej niż sądziłem po filmikach z gameplaya. Jakiś taki fun płynie z rozgrywki. Można niezłe jaja robić samolotem. Grafika całkiem ładna, dobrze zoptymalizowana (mi chodzi płynnie na high). Jasne, że nie można tej gry traktować poważnie (cała otoczka jest rodem z Top Gun, gadki pilotów, briefing, realizm tylko w wyglądzie samolotów). Ogólnie to bardzo dopieszczona gierka. Można się pośmiać:>
eJay [ Gladiator ]
Zdjęcie z intra - pilot robi drugiemu psikusa i 5 metrowym loopem w miejscu siada mu ta tyłku:D
T_bone [ Master Sergeant ]
Dziś jednak będę ;p
Tantalwz88 [ Chor��y ]
Project Reality ktoś ma ochotę ,T_bone i ja czekamy na wentylacji ;-)
Mateck [ Senator ]
Dwa lata z rzędu na drugim miejscu, ale w końcu się udało...
Oby tylko twórcy PR nie spoczęli na laurach ;).
eJay [ Gladiator ]
Mateck, gdzieś tydzień temu wysłałem Ci maila. Odebrałeś?:)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Jeśli The Mentalist jest taki dalej jak początek pierwszego odcinka to się nieźle zapowiada, tyle po pierwszych paru minutach ...... oglądam dalej.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Właśnie skończyłem odcinek nr II i nadal jest dobrze, jak mi się zdaje ...
FunMen [ FunMan forever ]
1.Ile osób gra w ArmA?
2.Opłaca się kupować, czy czekać na OFP 2 lub ArmA 2.
3. Ile zajmuje wgrywanie patchy? xD
Bo nie chce mi się wgrywać tych wszystkich...ale gra miodzio.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Fun--->
1. Jakoś tak nigdy nie liczę ile jest ludzi na servie ale zwykle wokół 5. Co do public ów to nie wiem jaka jest frekwencja.My gramy głownie co-opy.
2. Cóż Arma ma niezłego singla, a multi jak się ma z kim grać jest b. ciekawy.... My oczywiście czekamy pogrywając.
3. To zależy od możliwości kompa, ale generalnie dość długo, ja osobiście nie żałuje wydanego czasu na pociągnięcie i update.
qLa [ MPO Medic ]
Panowie, czy ktorys z Was gra cos w "Men of War" i reflektowalby kiedys na partyjke?:)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Qla---> Jak, miło, a może byś coś powiedział na temat "Men of war" facetowi opanowanemu przez dysgoolizm ..... ;).
Bone --> Nie chciałbyś rady za 1 dolca ........
qLa [ MPO Medic ]
Dekert
Gierka raczej taktyczna niz strategiczna, masz okreslona ilosc zolnierzy i wykonujesz jakies misje, typu zajecie przyczółka, przedarcie sie przez linie wroga itp - nie operujesz na tak duzych ugrupowaniach strategicznych, raczej po parenascie/paredziesiat jednostek.
Sympatyczna grafika, trzeba troche poglowkowac grajac :) Jak dla mnie takie polaczenie strategii z Commandos. Z tego co pamietam CoH to MoW jest czyms w tym stylu, tyle ze tutaj nic nie budujesz.
Jak multi wyglada nie wiem, bo nie gralem.
https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=10959
Dysgolizm :D
Edit:
Wlasnie teraz obadalem - najwieksze ugrupowanie w multi to regiment.
qLa [ MPO Medic ]
Szukam Ci linka do FilePlanet, ale znalezc nie moge, skad to sciagnac. Poszukaj.
eJay [ Gladiator ]
MoW to kontynuacja Soldiers: Heroes of WWII
Dobra gra, ale z ciulem wad. Nie wiem jak prezentuje sie kontynuacja
Dekert [ Generaďż˝ ]
Qla---> Wiedziałem że mogę na Ciebie liczyć.
PS miało być dysgooglizm, a tak wyszło że mam problem z ghulami albo cholera wie z czym
qLa [ MPO Medic ]
Dekert
Zawsze i wszedzie :]
T_bone [ Master Sergeant ]
Dekert---> Fajnie że się podoba ;D
"Men of War" war to kolejna część z serii Soldiers i Faces of War. To ostatnie pogrywałem z Tygrysem z multi, pocieszne aczkolwiek technicznie było słabo, zdarzały się mocne lagi. Tygrys na pewno się na kolejną część skusi ;p
Tymczasem obiecałem opisać wrażenia z Mechcommander :) To co jest kluczowe przy takiej grze to "wczuć się w klimat" a można to zrobić jedynie poznając świat "Battletech". Historia jest na kilkadziesiąt książek (i takie też powstały), ja po staram się tu w absolutnym skrócie nakreślić o co biega. Przede wszystkim trzeba zaznaczyć że nie ma tutaj jakichś niezwierzęcych kosmitów, inteligentnych obcych ras itp. Wszystko to ludzie po podboju galaktyki, w jak się przyjęło mówić XXXI stuleciu.
Fabułę wypada nakreślić od kluczowych wydarzeń, jest więc rok 2766, Liga Gwiezdna (Star League) skupiająca większość planet tzw. Sfery Wewnętrznej (Inner Sphere), została zawłaszczona przez uzurpatora Amarisa co spowodowało wojnę domową. Generał Aleksandr Kerensky pokonuje zdrajce, mimo to poszczególni lordowie wciąż walczą ze sobą o władze. Kerensky udaje się wraz z armią obrony ligi na exodus w nieznane gdzie planuje utworzyć nowy ład. 300 lat później sfera wewnętrzna wciąż jest w ogniu walki, bez większego postępu technologicznego a nawet lekko cofnięta... W 3050 wydawałoby się że z znikąd, sferę atakują tzw. klany (jak się potem okazuje potomkowie wojowników Kerensky'ego ;p), zaawansowane technologicznie i świetnie wyszkolone.
Mechcommander zaczyna się 8 lat później, państwa sfery wewnętrznej zwane wielkimi domami (Great Houses) podpisały nową konstytucje ligi gwiezdnej i szykują się do operacji "Bulldog" mającej na celu zniszczenie klanu Smoke Jaguar... Tu wkraczamy my :P
Więcej historii Mechwarrior tutaj:
T_bone [ Master Sergeant ]
Grę odpaliłem na Viście64 kopiując zawartość płyty na dysk. Technicznie nie sprawia żadnych problemów, myszka przesuwa się w odpowiednim tempie, rozdzielczość to chyba 800x600 na pełnym ekranie, wcale nie odstrasza bowiem jest to naprawdę szczegółowe 2D. Mamy dwa rodzaje przybliżenia mapy, gdy wszystko jest oddalone można lepiej dowodzić, gdy jest przybliżone, możemy podziwiać mechy.
Wszystko rozpoczyna kultowe intro:
Jak wygląda rozgrywka ? Nie jest to normalny RTS, nie ma tu bazy a i sama walka jest inna. Każdą misję zaczynamy odprawą, następnie możemy zakupić sprzęt-mechy, pilotów, amunicje i uzbrojenie. W Mechlab możemy modyfikować konstrukcje. Kasę na to wszystko dostajemy za misje lub np. sprzedając wraki zdobycznych mechów. Cała ta warstwa logistyczna jest ultra ważna, złe zakupy mogą się zemścić bardzo nieprzyjemnie. Wraz z każdą misją nasz dropship może przewozić większy tonaż mechów.
Misje są bardzo wymagające, przejście niektórych wymaga wyciśnięcia maksimum ze swoich oddziałów (na początku 3 mechy). Zielone paski nad mechami nie mają takiego znaczenia jak w przeciętnym RTSie, jest to dość ogólny stan, mech może się zrobić czerwony po jednej ostrej salwie, która odstrzeli mu rękę lub nogę. Jeśli trzema lekkimi mechami pójdziemy na szeryfa z 75-tonowym Mad Catem to przegramy boleśnie. Warto tu zaznaczyć że mechy klanowe z którymi walczymy są zwyczajnie lepsze od tych posiadanych przez nas, jeśli jednak takowego zniszczymy jest szansa że będziemy mogli zabrać wrak i go naprawić.
Bardzo przydatny jest rozkaz pozwalający na określenie jaki dystans ma trzymać mech w stosunku do wroga, czy ma stać czy się poruszać. To czego na pewno brakuje w mechcommander to przegrzewania się mechów. Inne elementy walki poza bogatym systemem uszkodzeń to elektronika, w ruchu zasięg czujników mecha jest mniejszy niż przy postoju, niektóre posiadają bardziej zaawansowane zabawki tego typu co jest przydatne przy omijaniu wroga.
Czy warto ? Tak, jak się lubi mechwarriora i bierze poprawkę na to że gra jest z przełomu 1998/99.
Do ściągnięcia za darmo i legalnie tutaj:
Mateck [ Senator ]
Bone --> Niejaki Yamato8 napisał do mnie PM-a na forum BIS, a tyczył się on...
Pogadamy na vencie ;).
eJay --> Dostałem tego maila i jeszcze się zastanawiam co odpisać ;)... Myślałem, że w tym tygodniu znajdę więcej wolnego czasu ale się chyba na to nie zanosi.
Dekert [ Generaďż˝ ]
Ech ile razy patrzę na tego screen a Bona to mnie boli w boku, według PR większa rzeczka jest przeszkodą wymiaru Wisły w swym najszerszym i najgłębszym miejscu.... Uffff..... .
eJay [ Gladiator ]
Dekert, niektórzy są zdolniejsi i miewają wypadki w miejscach stricte przeznaczonych pod czołgi:)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Wow to jest numer. Chętnie zobaczyłbym jaki to miało przebieg, musiało być niezłe kino. Mam tylko nadzieje że załoga wyszła bez szwanku.
T_bone [ Master Sergeant ]
Dowód na to że wchodzenie pod górę w PR jest realistyczne ;)
Trochę o ego pilotów :D
W związku z wczorajszą przygodą Dekerta, przypomnijmy sobie jeszcze to:
Tygrys205 [ Tank Commander ]
qLa - mam wersję nabytą metodami operacyjnymi (:>) MoW, także można się w jakiś weekend zgadać.
qLa [ MPO Medic ]
Tygrys
:x
Ok, wiec albo w ten albo w przyszly jakos sie zgadamy, bo chwilowo musze sie ogarnac i w koncu wziasc sie za Farmakologie....
eJay [ Gladiator ]
Po dzisiejszym PR mam ochotę zrobić to
DEFEDos [ Generaďż˝ ]
>>>T_bone
uwielbiam całą serię o mechach - ale najlepszy jest Mechwarrior 4 :)
T_bone [ Master Sergeant ]
DEFEDos---> Moje ulubione intro to zdecydowanie to z MW3 :) Najlepsza cześć... Trudno powiedzieć, gdyby nie MW2 może nigdy bym tej tematyki nie poznał, MW3 oszołomił grafiką i wciąż był mocno symulacyjny, MW4 miał zacny multiplayer. Piękna seria i tyle, trzymam kciuki za Mechwarrior: Living Legends ;)
Dekert [ Generaďż˝ ]
No proszę to już wiem który mech siedział mi w głowie, to ten właśnie, intro nadal sprawia miłe wrażenie. Może go gdzieś jeszcze znajdę ;).
Widzę że wczoraj zwycięski pochód w PR został zatrzymany... . Ja miałem nieszczęście obejrzeć Revolutionary Road i nie dlatego że aktorstwo i tym podobne ale film jak dla mnie mocno dołujący, choć jak czytam opinię eJay a.
PS Smile do pierwszej części postu.
eJay [ Gladiator ]
Fajnie prezentują się Rosjanie. Zauważyliście jak heli i samoloty ładnie lecą w formacji?
T_bone [ Master Sergeant ]
Pocieszne, aczkolwiek dźwiękowo słabo i za dużo Su-34.
eJay [ Gladiator ]
Bardzo ważna sprawa - trzeba przepisać klasy jednostek w misjach do nowej wersji P'85. Da ktoś radę?
Mnie dzisiaj nie ma (idę na wybory MISS do klubu:P), ale podaje link do dokumentu z nazwam -
A tu są misje
Hasła znacie:)
T_bone [ Master Sergeant ]
HWM wydał AH-64A:
Warto opisać addon bo jest on rewolucyjny choć niedoskonały. Zacznijmy od początku czyli od ściągnięcia, instalacja to przerost formy nad treścią, niby addon jest samodzielny a jednak czegoś tam z HWM wymaga. Brak odpowiednich stringtables (a może jakiegoś addonu HWM) powoduje że addon nie ma nazwy w edytorze. Sama paczka zawiera jeszcze zestaw UH-1 w malowaniach z Wietnamu (cool !). Ale zostawmy te aspekty techniczne i przejdźmy do samego addonu...
Strona wizualna jak widać najwyższej klasy, to oczywiste ;p
T_bone [ Master Sergeant ]
Wszystkie drzwiczki się otwierają ;p Wirnik wygląda realistycznie, śmigłowiec posiada model zniszczeń HWM który moim zdaniem jest mało praktyczny ze względu na multi.
T_bone [ Master Sergeant ]
I przechodzimy do tego czemu addon jest rewolucją, posiada mianowicie podstawową awionikę. Mamy więc działający wyświetlacz MFD pozwalający na obsługę - Target Acquisition and Designation Sight/Pilot Night Vision Sensor (TADS/PNVS), systemów ostrzegania RWR. Wskaźniki w kokpicie oczywiście działają, podobnie jak panel o uszkodzeniach wskazujący jakie element maszyny są uszkodzone.
T_bone [ Master Sergeant ]
Kolejna rewolucja to działający FLIR, i to nie w jednym trybie. Mamy dwie odmiany systemów Nightvision oraz FLIR standardowy jak na obrazku w pod trybach Black&White...
T_bone [ Master Sergeant ]
I Filter FLIR którego kolory można zmieniać ;p Do tego MFD zawiera też informacje o uzbrojeniu i paru innych rzeczach których jeszcze nie zgłębiałem.
Addon rzekomo jest kompatybilny z XEH, ma jakiś system flar czy też raczej system zakłócania w podczerwieni AN/ALQ-144.
T_bone [ Master Sergeant ]
To jeszcze nie koniec bowiem pilot wyposażony jest w celownik na hełmowy (IHDSS). Addon ten sprawił więc że musiałem sięgnąć po instrukcje z Jane's Longbow 2. Można powiedzieć że dostajemy prosty symulator AH-64 w ArmA, choć mam lekkie wrażenie że to król bez królestwa mając na myśli misje czy multiplayer.
eJay [ Gladiator ]
Bardzo ładnie się prezentuje. Od razu zapytam - co to za wyspa? Ta od FDF?
BTW. Mateck where are you?!? We need you more than ever... :)
T_bone [ Master Sergeant ]
Tak, to Podoga.
Mateck [ Senator ]
eJay --> Jeżeli chodzi o podmianę klas, to ja zapewne nie ściągnę bety przed wyjściem oficjalnej wersji. Wolę dzisiaj pograć w ArmA/PR.
Co do filmiku z ArmA2... Formacje bardzo ładne, ale dźwięki, jak już zauważył Bone, nieco rozczarowujące.
Co do AH-64... Cool ;).
eJay [ Gladiator ]
Jeżeli nie będzie kogoś kto zechce przemienić klasy to może oddać P'85 wszystkie nasze misje, aby sobie sami przerobili? Tak będzie uczciwiej i w sumie jest szansa, że wszystkie nasze dzieła się ukażą.
Ja niestety nie mam czasu.
---->
Tygrys205 [ Tank Commander ]
A dzielny kolega zza wschodniej granicy, nie zważając na wszystkie przeciwności losu, wydał swojego zerżniętego Tygrysa i paczkę piechoty :>
eJay [ Gladiator ]
Fajna ta paczka. Nie znam historii addonu, ale Tiger ma dobre niestandardowe wnętrze z teksturami (ale nie można obracać głową:/). MP40 zrobione zgodnie z tradycją - ciężko tym ubić kogokolwiek na dystans:)
Mateck [ Senator ]
eJay --> Fakt, tak będzie najuczciwiej.
Tygrys205 [ Tank Commander ]
eJay -
edward erlic [ Konsul ]
czesc wojacy :D skad mozna pobrac dobre mody i addony do arma armed assault 1.14?
Mateck [ Senator ]
Najlepiej szukać na Armacholic.com albo Armed Assault Info.
Mateck [ Senator ]
Nie Bone, wcale nie jestem rozczarowany :P.
Karac [ Hammer Head ]
Witam wszystkich!
Szczęśliwie wrócilem z narciarskiej podróży (ależ to cudowny sport:) Myślę, że od jutra zacznę się pojawiać na granie.
Bone
Przeczytałem "Czerwony Sztorm":) Praktycznie pochłonąłem go w 5 dni. Kapitalna książka. Non stop miałem ochotę odpalić bądź Dangerous Waters, bądź Fleet Command:) A teraz bardzo poważnie rozważam zakup Harpoon 3 ANW;)
P.S.
Czy ktoś już zakupił Empire TW? Jeśli tak, to jak wrażenia?
T_bone [ Master Sergeant ]
Karac---> Teraz możesz przeczytać "Team Yankee" :>
Odnośnie gier w tym klimacie to ja wiązałem duże nadzieje z "World in Conflict". Niestety twórcy rozwiązali problem równowagi tworząc dwie identyczne strony konfliktu a sama rozgrywka ograniczała się do szybkiego klikania czy tracenia oddziałów od pomocy taktycznych. Mimo to gra miała bardzo klimatyczne przerywniki i fajne odprawy (Alec Baldwin jako lektor !).
Poniżej link do fenomenalnego wątku na MP.net o fotach NATO z zimnej wojny, idealne żeby wczuć się w klimat nadchodzącego P85:
T_bone [ Master Sergeant ]
Pozwólcie że dam ponownie upust swojemu mechowemu fanboystwu i opiszę misję którą właśnie przeszedłem w Mechcommander :>
To już trzecia operacja w kampanii, mam bogaty park maszyn aczkolwiek głównie są to kupione mech Sfery Wewnętrznej a nie zdobyczne, wypasione zabawki klanowe (mam taką tylko jedną ;p). Trzon grupy uderzeniowej stanowi nowoczesny, dysponujący 3 działami plazmowymi, 80 tonowy Awesome. Mój najcięższy mech (i chyba ulubiony) to 100 tonowy Atlas, stara i uniwersalna kupa masy będąca jednak przykładem że waga to nie wszystko. Czas naprawić sprzęt po ostatniej misji...
T_bone [ Master Sergeant ]
Cele misji są trzy, po pierwsze przejąć centrum nasłuchowe, po drugie zniszczyć budynek administracji, po trzecie uciec do punktu ewakuacyjnego. Później problemem okaże się teren bo jak widać na mapie, na północ prowadzą tylko dwa mosty.
Dobieram 295 tonową grupę uderzeniową i 145 tonową grupę wsparcia z ciężarówką techniczną.
T_bone [ Master Sergeant ]
Ruszamy w kierunku pierwszego celu, na początku najlepiej oszczędzać amunicje i stosować broń energetyczną, chyba że wpadniemy na wrogiego mecha...
T_bone [ Master Sergeant ]
Mijam zabudowania i zza lasu wyłaniają się dwie Catapulty, jedna odbija w lewo i atakuje moją grupę uderzeniową, druga skręca w prawo i próbuje zakraść się od tyłu. Las sprawa że pojedynek toczy się wyłącznie przy pomocy rakiet dalekiego zasięgu.
T_bone [ Master Sergeant ]
Centuriony stoję na straży tyłów dopadają catapulte która próbowała nas obejść. Pojedynek kończy się naszym zwycięstwem.
T_bone [ Master Sergeant ]
Zajęliśmy pierwszy cel, przez północny most przybywają posiłki wroga, grupa ciężkich, starych Jagermechów.
T_bone [ Master Sergeant ]
Wróg został zmieciony z powierzchni ziemi. Tutaj żeby za bardzo nie spamować/zanudzać was przeskoczę przez pewne wydarzenie... A mianowicie chcąc sobie ułatwić, zrzuciłem artylerię na dwa mechy broniące północnego mostu i przy okazji rozwaliłem też most :( Udałem się więc na południowy most, niestety jeden z broniących go mechów zdążył go rozwalić. W skrócie mission EPIC fail.
Ale rozpocząłem od początku, wskoczmy od momentu w którym odparliśmy kontratak...
T_bone [ Master Sergeant ]
Przebiliśmy się przez północny most, obrona na drugi brzegu napsuła nam trochę nerwów, nienawidzę stacjonarnych wyrzutni rakiet. Do tego budynek administracji broniony był przez parę mechów. Cel mimo to został zniszczony.
T_bone [ Master Sergeant ]
I tu się zaczyna tzw. assrape w stylu Left 4 Dead. Pozostało tylko dotrzeć do punktu ewakuacji ale... Samolocik zwiadowczy wykrył że podejrzane źródło energii przy nim to klanowy Mad Cat.
T_bone [ Master Sergeant ]
Mimo to nie pozostaje nam nic innego jak zaatakować, wróg pierwszy otwiera ogień i jak się okazuje nie jest wcale sam (to by było zbyt proste ;p). Są dwa dodatkowe mech plus wrzody na tyłku w postaci ciężkich czołgów.
T_bone [ Master Sergeant ]
Koncentruje ogień na dużym, złym kotku. Mimo to dostajemy mocne baty, Centurion dostaje taką salwę że pilot nie zdążył się katapultować, chwilę potem podobny los spotyka Atlasa. Mad Cat zostaje jedna zniszczony, próbuje zniszczyć wredne czołgi i ostatniego wrogiego mecha. Mój elitarny Awesome zostaje zamieniony w kupę złomu, tracę mojego jedynego elitarnego pilota. Ostatecznie na placu boju pozostają...
T_bone [ Master Sergeant ]
Dwa moje mech w całości i jakieś widmo trzeciego, mimo to zadanie wykonane tylko za jaką cenę.
T_bone [ Master Sergeant ]
Raport po bitwie, zdobyliśmy wrak Mad Cata co jest ogromnym sukcesem (ciekawe jak będzie z częściami zamiennymi). Boli jednak strata dobrych pilotów których szkoliłem od początku kampanii :(
The end, dziękuję za uwagę :>
Dekert [ Generaďż˝ ]
Kurcze Bone może ja jednak poszukam tego Mecha.
T_bone [ Master Sergeant ]
Dekert---> :) To paradoks że z całej mojej ekipy przeżyły tylko kobiety, to pewnie tak na dzień kobiet ;p
Pamiętaj że obie części mechcommander można mieć za darmo:
Karac [ Hammer Head ]
Ja sobie właśnie ściągam. W wolnym czasie postaram się przetestować. Nie wiem nic o tym świecie ale jak jest tam taktyka to może mi się spodoba. Ściągam wersję Gold. To jest jedynka czy dwójka, i która jest lepsza?
A teraz się biorę za instalację Crysis'a:)
T_bone [ Master Sergeant ]
Mechcommander 2 gorzej działa na współczesnych kompach ;p Zalecam cześć 1 Gold. Taktyka jest, tylko inna (pisałem o tym w poście 183)... Ważny jest odpowiedni dobór mechów do misji (lekki nie znaczy zły), odpowiednie uzbrojenie. W instrukcji opisane są skróty klawiszowe które powodują że nasze mech atakują wroga na wybrany dystans lub celują w odpowiednią cześć (Aim for the head ! :D).
Karac też kupiłem Crysisa i trochę gram, umilając sobie czekanie na tego moda :P
Tygrys205 [ Tank Commander ]
LOL - :D
eJay [ Gladiator ]
Buahahaha co to jest?:D
Tygrys205 [ Tank Commander ]
Jak to co? Stalin vs. Martians!
edward erlic [ Konsul ]
ja taki maly offtop :P fajnie sie przy tym szarzuje :P sry za offtop chyba mnie nikt nie znienawidzi? co?
adamb6 [ Konsul ]
@Karac
Cóż, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Empire Total War i gra jest świetna. Nie miałem żadnych problemów z instalacją, a sama gra zainstalowała mi się po angielsku (prawdopodobnie dlatego, iż mam angielską wersje steama) i sam proces trwał góra 10 minut (15gb danych + dościąganie małego pliku). Loadingi wcale tak strasznie nie są jak je malują, Medieval 2 na modach nieraz ładował się znacznie dłużej. Jeśli chodzi o samą płynnosć, z tą bywa różnie. Przy większych bataliach gra potrafi się naprawde przyciąć (>2500 jednostek na mapie) , ale z reguły da się przyjemnie popatrzeć zza pleców żołnierzy ;). Gra się bardzo przyjemnie, sporo uproszczeń w stosunku do poprzedniej części, ale i dużo usprawnień jak dyplomacja. Gre mogę spokojnie polecić zwłaszcza dla fanów poprzedniej części ;).
Karac [ Hammer Head ]
Volt
Dzięki za info:) Tak też myślałem, że nie ma co się oglądać tylko kupować. Z tymże teraz na pewno nie miałbym na nią czasu więc się na razie wstrzymam. Dziś zacząłem grać w Crysis i kupiłem też ostatnio C&C 3. Ponadto wracam jak Bone do klasyki i gram w Fleet Command:)
Dekert [ Generaďż˝ ]
Bone---> Znalazłem Mechcommandera 3 a także Mechwarrior 4, zobaczymy zobaczymy.
T_bone [ Master Sergeant ]
Dekert---> Rozumiem że chodzi o Mechwarrior 3 :> Na obecnych kompach najlepiej chodzi podobno MW4+dodatek mercenaries (ludzie wciąż grają w multi a do tego są do ściągnięca tzw. mechpaki).
Karac [ Hammer Head ]
Bone
Warto kupić Mechwarrior'a 4? Na allegro znalazłem nową z dodatkiem za 30 zł.
T_bone [ Master Sergeant ]
Warto, obecnie gra Dekert co zachęca mnie do przypomnienia sobie.
Karac [ Hammer Head ]
A tak w dużym skrócie z czym to się je? Rozumiem, że gra nie jest wyłącznie rozpierduchą z wielkimi robotami i jakąś taktykę trzeba stosować?
Edit
Za 30 zł mogę zaryzykować. Kupiłem Vengeance + Black Knight Expansion.
T_bone [ Master Sergeant ]
MW4 mimo że bardziej dynamiczny od MW3 to wciąż symulator (mimo że odwzorowuje działania czegoś co nie istnieje) i z tym terminem łączy się miedzy innymi taktyka walki. Joystick to podstawa dobrego sterowania.
Polecam stronę o światku Battletech:
I taktykach w MW4:
Karac [ Hammer Head ]
No dobra. Jak już w takim razie będę miał, to się zgłoszę i zagramy w multi.
Do tego czasu poczytam sobie troszkę na tych stronach.
T_bone [ Master Sergeant ]
Dziś jednak będę wieczorem więc może uda się coś zagrać. Wrzucam na serwer Evo Ace (podobno przyjemna wersja), ot tak czemu by nie ;p
Mateck [ Senator ]
Będę po 21.
BTW. Fajna przeróbka filmików z ArmA 2 :).
T_bone [ Master Sergeant ]
Dziś o 22:35 na TVP1 arcydzieło amerykańskiej komedii czyli wspaniały "Fletch" :> W roli głównej Chevy Chase, człowiek który definiował w tamtym okresie pojęcie komedii z takimi postaciami jak John Candy, Dan Aykroyd czy Bill Murray.
Kultowy motyw z tego filmu towarzyszy bohaterowi przez całą długość jego trwania, po jego oglądnięciu widz zastanawia się czy nie będzie słyszał tej piosenki idąc do toalety albo wychodząc do pracy ;p
eJay [ Gladiator ]
Akurat nie przesadzasz. Fletch jest rewelacyjny, a przy dzisiejszych komediach to dzieło wręcz wybitne i epokowe. O muzyce nie ma co pisać bo Faltenmeyer nie popełnił jeszcze błędu:)
Szczególnie pamięta się kultową scenę wizyty u urologa :) -
Mateck [ Senator ]
Dzisiaj pewnie długo nie pogramy to z chęcią obejrzę, tym bardziej, że na TVP filmy ogląda się z przyjemnością :).
Na Megaupload wrzucam Podogę (mapka z paczki FDF'a). Jest parę misji pod nią na serwerze, także warto ją w końcu przetestować.
Link do ściągnięcia podam za jakieś 0.5h.
Mateck [ Senator ]
No to na wypadek gdybyśmy chcieli zagrać dzisiaj w ArmA na nowej mapce, w nowe misje ;).
FDF Podoga -
Wszystkie pliki najlepiej wrzucić do folderu @Maps/Addons.
Mateck [ Senator ]
Nowa część - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8812410&N=1