GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Game Studio - moja pierwsza gra

15.02.2009
17:47
[1]

Rares [ Pretorianin ]

Game Studio - moja pierwsza gra

C++ uczę się od 7 miesięcy i jest to mój pierwszy projekt. W grze wcielamy się w developera i tworzymy gry.
Aktualna wersja - 0.3.2
Linki:
Game Studio v.0.3.2 [Rapidshare.com] -
Game Studio v.0.3.2 [Odsiebie.com] -

Jeśli chcecie zobaczyć jak wyglądały wcześniejsze wersje to tutaj linki:


lub mirror:


Proszę o wasze opinie. Chciałbym się dowiedzieć od was co waszym zdaniem możnaby jeszcze do tej gry dodać.

15.02.2009
18:07
smile
[2]

JaSiEk1996 [ Natural Dread Killaz! ]

Dało by się jakąś muzykę dodać ?

15.02.2009
18:16
[3]

adamlut [ Miszcz Jedi ]

Wiem, że jestem lamerem, ale żeby na najłatwiejszym poziomie kupować wszystko najgorsze, po 1 pracowniku każdego rodzaju, 5 kompów, produkować grę 3 lata i nie móc jej wydać, bo na minusie jest więcej, niż na początku było na plusie...

15.02.2009
18:19
[4]

Rares [ Pretorianin ]

Cóż, nad grą cały czas pracuje i wszystkie błędy weliminuje, a poziom trudności będzie bardziej zróżnicowany. Ale chyba można powiedzieć, że zmiany między wersjami są?

15.02.2009
19:03
[5]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Rares - Na złym forum reklamujesz swój projekt.

15.02.2009
19:07
[6]

Juvenille [ Generaďż˝ ]

dobra , to teraz jakiego schowałes tam Vira? :)

15.02.2009
19:12
[7]

blazerx [ ]

Kupilem komputery, zatrudnilem zespol, ide do projektow, wpisuje r i nic sie nie dzieje.

15.02.2009
19:18
[8]

Pit17 [ Stalker ]

Czy za to się płaci?

15.02.2009
19:24
[9]

K4B4N0s [ Filthy One ]

blaazerx-->Czasem trzeba zatwierdzić enterem.

Mi się podoba. Troszkę ją rozwiniesz i będzie na pewno bardzo grywalna strategia.
Tu radzę Ci się zawzorować na rozwiązaniach z również darmowych gier: - Biznes Filmowy i Menedżer Żużlowy.

Jest parę bugów:
- Rozwój gry nie wyświetla się już po fazie projektowania, a i pod koniec 2010 gra nie chce isc dalej.

15.02.2009
19:26
[10]

pecet007 [ - ]

Nawet nawet, nie chciało mi się grać zbytnio, ale jak na produkcję tekstową wygląda nieźle.

15.02.2009
19:30
[11]

Drifter034 [ Konsul ]

Całkiem niezła, podoba mi się. Dopracuj ją dobrze i będzie świetna.
Powodzenia w projekcie życzę :)

15.02.2009
19:43
smile
[12]

_agEnt_ [ Tajniak ]

Haha WCIĄGA :D

15.02.2009
19:45
smile
[13]

Sandro [ Wielosmyczasty ]

Jak na samodzielnie robioną gierkę w 7 miesięcy wygląda całkiem do rzeczy :) trzeba tutaj pomyśleć nad zgraniem wszystkiego w grywalną całość, bo - jak pisał adamlut - gierka jest dość trudna nawet na najniższym poziomie trudności, a to może skutecznie niszczyć grywalność :)

Nie grałem długo, więc mam pytanie - są tutaj zdarzenia losowe? Np. awaria komputera, choroba pracownika, itd.?

15.02.2009
19:45
smile
[14]

Drako18 [ Pretorianin ]

Fajna. Co z tego, że interface słaby skoro grywalność wielka :) Trochę błędów jest ale i tak szacunek dla ciebie szczególnie, że to pierwsza gra twoja. Dobra robota :)

15.02.2009
20:00
[15]

Moby7777 [ Generaďż˝ ]

Prawdę mówiąc żenująco słabo jak na razie. Pierwsza rzecz, jaką powinieneś zrobić to machnięcie kilku okienek, które dadzą odpowiednie możliwości. Oczywiście nie rezygnuj w międzyczasie z wersji konsolowej bo ułatwi Ci to ewentualną automatyzację testów aplikacji.

Dalej, rozpatrz obsługę plików zewnętrznych - grafiki, dźwięki i oczywiście baza danych. Obecna wersja danych nijak ma się do rzeczywistości a rekompilacja źródeł żeby to poprawić jest niezbyt wydajna.

Na koniec, odpuść sobie na jakiś czas tworzenie gry i zajmij się rozwijaniem umiejętności programistycznych. Później weź się za poznawanie realiów za które się łapiesz i dopiero zacznij pisać. Z błędów merytorycznych to tak:
1. Skąd brałeś ceny zestawów? No i czemu nie masz żadnych rzeczywiście przydatnych w deweloperce sprzętów? Naprawdę chciałbyś sadzać grafika przy byle pentiumie?
2. No fajnie, że zafascynowałeś się Cry Engine ale dlaczego nie dajesz możliwości tworzenia własnego engine'u?
3. Ostatnia rzecz to... skąd Ty brałeś te kredyty?? Przecież oprocentowanie kredytu maleje wraz ze wzrostem pożyczanej kwoty... no bez jaj.

[edit]
Dlaczego tydzień zaczynający się 29 września 2009 trwa tylko 2 dni?

16.02.2009
15:13
[16]

Rares [ Pretorianin ]

Fajnie, że wam się podoba. Dziękuje za słowa uznania, ale i słowa krytyki. Grę dalej będę rozwijał. Jeśli chodzi o moją naukę C++ to cały czas się uczę. Mam zamiar najpierw porządnie wyszkolić sie w czystym C++, aby później lepiej radzić sobie z DirectX lub OpenGL.

16.02.2009
15:20
smile
[17]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Chyba widziałem twój projekt na gamedev.pl :P A przynajmniej coś podobnego. Sam "swego czasu" próbowałem napisać coś w konsoli, ale brakowało umiejętności i motywacji :/

A gra ma potencjał, powiedzmy :P Przypomina mi trochę The General.

16.02.2009
15:35
[18]

_agEnt_ [ Tajniak ]

Największy problem jaki mam to to, że po wydaniu i wyprzedaniu pierwszej gry i po skończeniu drugiej, kiedy ją wydaję (potem 3cią, czy kolejną) - nie ma żadnych przychodów, więc nie da się dalej grać.

16.02.2009
18:32
smile
[19]

Jim Raynor [ I'm On Fire ]

Fajna, ale jedna rzecz mi przeszkadza. Koniecznie to popraw.

Lista wykonanych/aktualnych projektów! Jak przez przypdaek kliknę wykonaj projekt to poprzedni, który już np. chcę wydać się kasuje.. Chodzi mi o to, że mam zakładkę Wykonane Projekty, wyświetla mi się ich lista, mogę je jeszcze raz wydać.
Aha, i jak się przy zaczynaniu projektu kliknie nie to i tak się zaczyna nad nim pracę.

A tak to git :)

edit:

I jeszcze jedno. Teraz nie da się robić spacji bo ucina wyraz..

16.02.2009
18:38
smile
[20]

adamlut [ Miszcz Jedi ]

No to ja dobiję kolegę:



Pomysł nie jest oryginalny.
Pozdrawiam.

16.02.2009
18:47
[21]

tomecki91 [ Generaďż˝ ]

Rares czy mógłbyś podać jakiś kontakt do siebie ?

16.02.2009
19:49
[22]

tomecki91 [ Generaďż˝ ]

upuje temat

16.02.2009
20:00
[23]

Rares [ Pretorianin ]

Pisz na e-mail: adriano900(at)o2(dot)pl
A o co chodzi?

PS Piszę nową wersję i dziękuje wam bardzo za wykrycie błędów. Nie wiedziałem, że aż tyle ich jest :).

16.02.2009
20:02
[24]

Pit17 [ Stalker ]

rares--->gra jest płatna ?

16.02.2009
20:10
[25]

Rares [ Pretorianin ]

Nie, to w 100% freeware.

16.02.2009
20:13
[26]

Moby7777 [ Generaďż˝ ]

Błędów jest więcej ale ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Cała gra powstaje w podejściu obiektowym? No i ile czasu poświęciłeś na projekt mechanizmów? Pytam serio bo część błędów wygląda jakbyś pisał wg właściwego początkującym podejścia "carpe diem i do kodu".

16.02.2009
20:23
[27]

Rares [ Pretorianin ]

Część zmiennych przechowuję w klasach, a jeśli chodzi o mechanizmy to działa to na zasadzie takiej, że wydaję nową wersję, w której jest ogólny szkielet mechanizmu (aby tylko działał), który rozwijam w następnych wersjach. Teraz jednak wiem, że muszę bardziej zagłębić się w kod.

16.02.2009
20:27
smile
[28]

RockyX [ Konsul ]

Hmm... Bardzo fajne, zwłaszcza, że to Twoja pierwsza gierka. :) Mam do niej chyba nieco niewłaściwe podejście, ponieważ nie jestem w stanie nic w niej zarobić. Ale nieważne.
Sam kiedyś tworzyłem takie gierki.

spoiler start
Jeśli pozwolisz, mogę zamieścić tutaj jedną/kilka z nich.
spoiler stop

16.02.2009
20:31
[29]

Rares [ Pretorianin ]

Dobra, dawaj :)

16.02.2009
20:32
[30]

Moby7777 [ Generaďż˝ ]

"Część zmiennych przechowuję w klasach"? Odpuść sobie taki sposób. Klasy powinny stanowić najważniejszy (żeby nie powiedzieć jedyny) sposób operowania na danych - wydziel odpowiednie obiekty zarządzające logiką, obiekty przechowujące zestawy danych i wreszcie obiekty reprezentujące podstawowe byty w opisywanym świecie. Dopiero wtedy będzie miało to ręce i nogi.

Kolejna rzecz to dobrym pomysłem jest pisanie szkieletu mechanizmu a następnie rozwijanie go. Ale szkielet ten powinien być wystarczająco przemyślany aby zapewnić skalowalność i konserwację. Konserwacja oznacza, że w przypadku znalezienia błędów możesz szybko poprawić kilka linii bez konieczności budowania całości od zera. Skalowalność z kolei oznacza, że dodawanie funkcjonalności powinno odbywać się w miarę przezroczyście - czyli nie musisz robić całości od zera tylko po to, żeby dodać możliwość reklamowania produktów.

16.02.2009
20:54
[31]

RockyX [ Konsul ]

Ok, zamieszczam trzy swoje "produkcje": gierka w konsoli (o samolotach - uwaga, sensownie grać się da tylko myśliwcem), strzelanka graficzna (o przygodach ludzika z kresek) i "symulacja" ruchu ulicznego. Niestety nie są całkowicie dopracowane. Gdyby nie to, pewnie założyłbym własny wątek o nich. :P Aktualnie pracuję nad grą 2D podobną do Wormsów, tyle, że w czasie rzeczywistym, którą postaram się zaprezentować niebawem.
A oto link do paczki:

17.02.2009
02:19
[32]

adamlut [ Miszcz Jedi ]

Aktualnie pracuję nad grą 2D podobną do Wormsów, tyle, że w czasie rzeczywistym

Znaczy, że coś jak Liero?

17.02.2009
19:50
[33]

Rares [ Pretorianin ]

Przed chwilą ukończyłem kolejną wersję Game Studio.

Tytuł: Game Studio v.0.3.3
Licencja: Freeware
Waga: 183kb

- poprawiono bug gry, polegający na niemożliwości zrobienia więcej niż jednej gry

Linki:
GS v.0.3.3 [RapidShare] -
GS v.0.3.3 [OdSiebie] -

17.02.2009
20:41
[34]

Rares [ Pretorianin ]

UPuje :)
Komentujcie, jak się podoba nowa wersja i czy działa. Szykuję coś większego - tzn. znalazłem pewną bibliotekę, dzięki której będzie można podczas gry posłuchać swojej muzyki.

17.02.2009
20:50
[35]

maviozo [ Man with a movie camera ]

dzięki której będzie można podczas gry posłuchać swojej muzyki.
Nie chcę być złośliwy, ale czy uruchomienie winampa w tle jest trudniejsze?

Przy niektórych pytaniach, które trzeba potwierdzić enterem zazwyczaj odpowiedź wpisuje się "nieładnie" koło samego pytania. Schludniej wyglądałoby, gdybyś dał na odpowiedź nową linijkę czy "pole tekstowe";)

18.02.2009
20:22
[36]

Rares [ Pretorianin ]

UP

23.02.2009
21:34
[37]

Rares [ Pretorianin ]

Robiłem przez pewien czas stronę i w końcu udało mi się ją ukończyć. Na niej znajdziecie info nie tylko na temat tego projektu, ale także o innych.
Adres -
Zapraszam!

27.02.2009
22:19
[38]

Rares [ Pretorianin ]

Tytuł: Game Studio v.0.4
Licencja: Freeware
Waga: 189kb

- zmieniłem system daty, teraz wszystko działa jak należy - tydzień ma teraz 7 dni (wcześniej zdarzało się, że tydzień miał 2 dni)
- dodałem prosty system ocen, teraz możemy się dowiedzieć jakie sukcesy odnosi nasza gra i jak się sprzedaje

Linki:
www.Rares.lua.pl - w dziale Projekty

PS Mogę dodać, że projekt ma już 1623 linii.

09.03.2009
19:08
[39]

Rares [ Pretorianin ]

Wczoraj udało mi się ukończyć Game Studio v.0.4.4. Wprowadziłem sporo zmian. Nie chcę się rozpisywać, wszystko przeczytacie na mojej stronie:

Zapraszam!

19.03.2009
22:41
[40]

Rares [ Pretorianin ]

Jest już wersja 0.4.5. Szczegóły na stronie:

30.03.2009
22:22
[41]

Rares [ Pretorianin ]

Niedawno napisałem wersję 0.5. Jest w niej nowa funkcja - zapisywanie i wczytywanie stanu gry. Ale przeniosłem stronę na nowy serwer. Link:



Napiszcie co sądzicie o nowej wersji.

BTW Pracuję nad nową grą - Polish Fighters. Szczegóły na stronie.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.